Inainte, februarie 1952 (Anul 9, nr. 2177-2201)

1952-02-10 / nr. 2185

4 INAINTE Apelul Consiliului Național al Frontului Halorsal al Germaniei Democrate BERLIN 9 (Agerpres). — ADN transmite: Consiliul Național al Frontului Național al Germaniei Democrate a adoptat un apel către toți germanii. In apel se spune între altele : Încălcând constituția de la Bonn, guvernul Adenauer, care se află în slujba ațâțătorilor la război americani, intenționează să impună peste câteva zile populației Germaniei occidentale, printr'o hotârire parlamentară ilegală, legea serviciului militar obligatoriu și ,,tratatul general”, care servesc scopurilor de război. După adoptarea planului Schuman, menit să transforme regiunea Ruhr intr’un arsenal și o sursă de profituri pentru ațâțătorii la război americani, dușmanii păcii vor acum să transforme Germania occidentală și intr’o sursă de rezerve de oameni pentru război, in scopul realizării planurilor lor agresive. Acordurile militare ale .,tratatului general” prevăd că germanii pot fi trimiși în toate colțurile globului unde stăpânii din Wall-Street duc război. Germania însăși urmează să devină un teatru de război, o regiune prefăcută in ruine și pământ pârjolit, în cadrul unui nou și groaznic război mondial, în vederea căruia ocupanții anglo-americani au și început să-și transporte diviziile în Germania occidentală. Poporul german nu trebue să asiste pasiv la aceste criminale pregătiri de război. Pretutindeni se desfășoară o mișcare de rezistență națională care cuprinde pături tot mai largi ale populației noastre. Clasa muncitoare își ridică glasul său puternic de protest și se împotrivește tot mai activ introducerii legii serviciului militar obligatoriu și „tratatului general”. In uzine, fabrici și un sindicate răsună chemarea pentru stabilirea unității de acțiune a tuturor oamenilor muncii din fabrici și birouri, indiferent de apartenență politică și concepția lor asupra lumii. Sute de mii de cetățeni germani răspund la această chemare. Luptători curajoși pentru pace, din rândurile clerului, din diferite partide și organizații, se pronunță în cadrul meetingurilor și demonstrațiilor împotriva politicii de război a guvernului Adenauer. Femei germane! Nu îngăduiți ca soții, fiii și frații voștri să fie trimiși din nou în gropile comune! Tineri germani! Nu vă supuneți ordinelor de recrutare! Depuneți toate eforturile pentru a vă împotrivi remilitarizării și înrolării în armată! Țărani germani! Duceți o luptă hotărîtă pentru pământul vostru, pentru ca el să nu fie transformat in pământ pârjolit! Germani din toate păturile populației! Uniți-vă într un front patriotic atotcuprinzător, pentru a salva Germania, pentru a salva pacea și viețile voastre! Acest front patriotic al tuturor germanilor nu poate fi sdrobit de nicio dictatură Adenauer-Lehr. Intensificarea acțiunilor teroriste, propunerea de a se interzice Partidul Comunist din Germania, îngrădirea libertății întrunirilor și presei pentru toți bărbații și femeile iubioare de libertate și de pace, întemnițarea arbitrară a cetățenilor care se pronunță pentru pace, desființarea treptată a tuturor drepturilor și libertăților democratice — toate acestea nu pot împiedica poporul german de a duce lupta pentru existența sa națională. Poporul german va ieși biruitor din această luptă dacă va fi unit. Slugile americane de la Bonn se tem de alegeri pe întreaga Germanie BERLIN 9 (Agerpres). — Tass transmite: Autoritățile de la Bonn se grăbesc să pună in aplicare planurile imperialiștilor americani și germani în Germania occidentală. La 6 Februarie, Parlamentul de la Bonn a adoptat în cea mai mare grabă și aproape fără nicio examinare prealabilă, legea .„Cu privire la alegerile pe întreaga Germanie”, mai exact cu privire la neadmiterea alegerilor pe întreaga Germanie. Hotărîrea Parlamentului de la Bonn respinge, de fapt, toate propunerile Camerei Populare a Republicii Democrate Germane, sprijinite de cele mai largi pături ale populației din întreaga Germanie — și se pronunță în favoarea unor alegeri sub control „internațional”, mai bine zis american. Este caracteristic faptul că socialiștii schumacheriști, care nu vorbe se pronunță pentru o Germanie unită și independentă, au votat alături de Adenauer in această problemă de o importanță vitală pentru soarta poporului german. La 7 Februarie, Parlamentul de la Bonn a aprobat propunerile Statelor Unite și ale omului luide încredere, Adenauer, in legătură cu așanumita „contribuție germană la apărare”, adică propunerile cu privire la constituirea unor forțe armate germane și la mobilizarea întregii economii a Germaniei occidentale in interesul imperialiștilor americani și germani. Examinarea acestei chestiuni s-a desfășurat într’o atmosferă extrem de încordată. După cum se știe, în planurile lor agresive în Europa, Statele Unite își pun principala speranță in Germania occidentală. Potrivit spuselor corespondentului din Paris al ziarului Times, „la Bonn predomină părerea că Statele Unite sunt gata să plătească orice preț pentru participarea Germaniei la apărarea Occidentului”. Agentura de la Bonn a Statelor Unite face tot ce-i stă in putință pentru a asigura adoptarea cât mai grabnică a hotărîrilor necesare stăpânilor ei americani. Pe de altă parte, în întreaga Germanie crește neîncetat mișcarea întregului popor împotriva remilitarizării Germaniei occidentale, pentru pace și unitatea Germaniei. Corespondenții din Bonn ai unor serii de agenții și ziare străine anunță că în ziua ședinței Parlamentului, nu numai la Bonn, dar și în toate orașele din apropiere au fost mobilizate puternice forțe polițienești. Corespondentul din Bonn al ziarului olandez De Volksskrant anunță că minerii din Ruhr au declarat grevă în semn de protest împotriva acțiunilor autorităților de la Bonn. „Un mare număr de demonstranți — arată corespondentul — care călătoreau cu autobuse spre Bonn, venind din Hamburg, Düsseldorf și alte orașe pentru a-și exprima protestul împotriva participării Germaniei occidentale la armata europeană, au fost întâmpinați de mari detașamente de poliție, care au luat toate măsurile pentru a împiedica accesul demonstranților la Bonn”. După cum reiese dintr’o știre a corespondentului din Bonn al agenției France Presse, in ciuda măsurilor polițienești, coloane de oameni ai muncii germani, au reușit să se apropie de clădirea Parlamentului de la Bonn. Demonstranții au cerut încetarea remilitarizării Germaniei occidentale. La 7 Februarie, cancelarul de la Bonn, Adenauer, a făcut în Parlament o declarație guvernamentală, încercând să justifice constituirea armatei germane și intrarea Germaniei occidentale în așa numita „comunitate europeană de apărare”, el a lansat o serie de atacuri calomnioase și pline de ură la adresa URSS și a țărilor de democrație populară. Adenauer s-a pronunțat pentru aprobarea așa numitului „tratat general” pregătit de puterile occidentale, care urmărește să permanentizeze ocupația Germaniei occidentale și să-i impună o serie de obligații militare. In ciuda cererii unor deputați, Adenauer a refuzat să dea citire textului integral al „tratatului general”. Cancelarul de la Bonn a cerut in mod fățiș introducerea serviciului militar obligator. In timpul discursului lui Adenauer s-au auzit proteste, nu numai din partea deputaților comuniști, dar și din partea unor deputați membri ai partidului social-democrat și ai partidelor burgheze. Declarația secretarului general al Partidului Comunist din India Delhi, 9 (Agerpres). — TASS transmite: La 4 Februarie, secretarul general al Partidului Comunist din India, Ajoy Ghosh, a citit in cadrul unei conferințe de presă o declarație destinată publicității. In această declarație, Ghosh subliniază că „cercurile reacționare din India, și aliații lor, precum și protectorii lor de peste hotare, în special imperialiștii englezi și americani care urzesc un complot împotriva independentei și ihartäții Indiei și care intenționează să o transforme intr-un capi de pod în războiul împotriva Uniunii Sovietice, Chinei și țărilor democrate, sunt alarmați de succesul înregistrat în alegerile generale de candidații Partidului Comunist și de organizațiile democratice din diferite regiuni ale țării. Ei fac zarvă despre așa numitul „pericol roșu”. Ghosh afaă că relatele alegerilor au desmințit afirmațiile partidului Congresul Național Indian, care a pretins că el reprezintă țara. Numărul acelora care aju votat împotriva acestui partid este mai mare decât al celor, care au votat pentru el. In ceea ce privește repartizarea locurilor în Parlament, situația acestui partid ar fi fost mult mai rea, dacă nu ar fi beneficiat de activitatea scizionistă a leaderilor aripei de dreapta a partidului socialist indian. După cum au arătat rezultatele alegerilor, numai „Frontul Unit din care face parte și Partidul Comunist, poate fi un adversar puternic al partidului Congresul Național Indian și poate înlocui dominația acestuia printr-un guvern democratic popular”. Secretarul general al Partidului Comunist din India a declarat că Partidul Comunist prim activitatea sa parlamentară și extraparlamentară va întări și lărgi și pe viitor Frontul Unit al forțelor democratice» Situația din Tunisia Paris, 9 (Agerpres).—TASS transmite : După cum anunță corespondentul din Tunis al Agenției „France Presse”, în regiunea Capului Bon au fost arestați de autoritățile colonialiste franceze 4700 patrioți tunisienii. Agenția submiază că dintre aceștia 1587 persoane vor fi traduse în fața tribunalului militar, fiind pasibile de închisoare până la 5 ani. Alți 350 patrioți tunisieni au fost deportați de autoritățile coloniale în Sudul țării. Paris, 9 (Agemspreis)—TASS transmite: Ziarele pariziene de seară relatează că situația din Tunisia continuă să rămână racordată. Trupele franceze, scrie ziarul „Ce Soir”, continuă să desfășoare operațiuni represive în regiunea Sahrel. Potrivit comunicatului oficial al rezidentului general francez în Tunisia, numai în ultimele două zile au fost arestați 97 patrioți tunisieni. Ziarul „France Soir’’ anunță că poliția a făcut uz de grenate cu gaze lacrimogene împotriva participanților la demonstrația care a arvut loc la 6 Februarie în orașul Tunis. Magazinele și piețele din orașele Sfax și Gabès sunt închise. Greva docherilor din Sfax continuă.* Paris, 9 (Agerpres)—TASS transmite : După cum anunță ziarul „L’Humanite”, la 4 Februarie în Algeria au fost arestați doi fruntași ai Partidului Comunist din Algeria, Errada și Bessaud. Devalorizarea monetei israeliene Tel Aviv, 9 (Agerpres).—TASS. Toate ziarele din Israel anunță zilnic creșterea neîncetată a prețurilor. Lira israeliană a fost devalorizată în comparație cu dolarul și toate mărfurile achiziționate în cantul așa numitului „ajutor american” sunt vândute de trei ori mai scump. 8.000 de mineri francezi în grevă generală Paris, 9 (Agerpres). După cum transmite „France Presse”, minerii din bazinele carbonifere Gard și Ceventnes au declarat mineri grevă generală. Greva a cuprins aproape 8.000 muncitori. Greva funcționarilor publici din Grecia continuă Atena, 9 (Agerpres). — TASS transmite: Greva funcționarilor publici continuă cu succes. Corespondentul ziarului „Vradini” anunță din Salonic că în ciuda terorii crunte, funcționarii de stat din Nordul Greciei se alătură grevei. Ziarul „Estia” menționează că la 6 Februarie, la Atena s-au prezentat la lucru numai 5.997 funcționari, iar la 7 Februarie — 5.305. După cum relatează presa, Guvernul grec a declarat că funcționarii de stat greviști vor fi dați la judecată. La secția pentru mobilizare a statului major general se întocmesc liste potrivit cărora funcționarii vor fi chemați la lucru la mod forțat. Stăpânii americani ai Guvernului grec cer ilegalizarea Uniunii democrate de stânga Atena, 9 (Agerpres). — TASS transmite: După cum anunță ziarele, la 7 Februarie, însărcinatul cu afaceri ad-interim al Statelor Unite la Grecia, Lost, a avut o întrevedere cu ministrul afacerilor externe al Greciei, Rentis, la cursul căreia s-a discutat chestiunea declarării în afara legii a Uniunii democrate de stânga. După cum relatează ziarul „Atinarki”, Rentis a declarat că întârzierea în declararea Uniunii democrate de stânga la afara legii se explică prin unele greutăți juridice, care vor fi însă înlăturate. Americanii, subliniază ziarul, consderă că această chestiune este de natură nu juridică, ci polică. A 4-a aniversare a Armatei Populare Coreene Ordinul adresat armatei și poporului de către Kun Ir Sen Phenian 9 (Agerpres). — Tasi Comandantul suprem al Armatei Populare a Republicii Populare Democrate Coreene, Kim Ir Sen, a dat un ordin cu prilejul celei de a patra aniversări a creării Armatei Populare. Adresându-se soldaților, ofițerilor, generalilor, partizanilor și întregului popor coreean, Kim Ir Sen arată că în anul care s’a scurs, „Armata Populară, cu sprijinul activ al întregului popor coreean și in strânsă colaborare cu voluntarii chinezi, a dat lovituri din cele mai puternice intervenționiștlor americani înarmați și slugilor lor lsinmaniste. Ca urmare a acestor puternice lovituri, au fost zădărnicite planurile agresorilor americani — planuri de acaparare a Coreei de Nord — și a fost spulberată legenda despre atotputerniciat&. Mesajul lui Ciu De Peking (Agerpres). — China Nouă transmite: Cu prilejul celei de a 4-a aniversări a creării Armatei Populare a RPD, Coreene, comandantul suprem al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Ciu De, a trimis comandantului suprem al Armatei Populare RPD. Coreene, generalul Kim a Ir Sen, următorul mesaj: „Cu prilejul zilei creării Armatei Populare a RPD. Coreene, vă trimit, în numele Armatei Populare Chineze de eliberare, atât Dvs. cât și ofițerilor și ostașilor Armatei Populare Coreene, nicii americane. Dușmanul a avut mari pierderi materiale și a primit o puternică lovitură mora’ »’ ’. Kim Ir Sen subliniază că sub loviturile unităților Armatei Populare Coreene, ale voluntarilor chinezi și a presiunii din ce în ce mai mari a opiniei publice mondiale, agresorii americani au fost nevoiți să accepte începerea tratativelor cu privire la încetarea războiului. Sub firma tratativelor,iei au ascuns însă planul josnic de extindere a agresiunii lor și își continuă ofensiva urmărind cucerirea întregii Coree. Acest plan nu poate fi însă înfăptuit. Armata noastră Populară, declară Kim Ir Sen, luptând în colaborare cu voluntarii chinezi, va da agresorilor americani lovituri mai puternice decât oricând către Kim Ir Sen un cald salut si cele mai bune urări. Pentru a pune stavilă atacurilor imperialismului american și ale sateliților săi, Armata Populară Coreeană, dând dovadă de un mare eroism și de o dârzenie de neclintit, a învins toate greutățile și a respins atacurile sălbatice ale imperialiștilor americani, repurtând victorii strălucite. Fie ca Armata Populară Coreeană și voluntarii populari chinezi să câștige victorii și mai mari în lupta comună pentru pace, împotriva agresiunii ’. O nouă înscenare mârșavă a fasciștilor americani împotriva unor fruntași ai Partidului Comunist din S.U.A. New York 9 (Agerpro-;. — Tass transmite: După cum reiese din relatările presei, întreaga desfășurare a procesului care a început la 1 Februarie împotriva a 15 fruntași ai organizației din California a Partidului Comunist din Statele Unite dovedește că reacțiunea americană încearcă să repete înscenarea rușinoasă de la Foley Square, când au fost condamnați 11 fruntași ai Partidului Comunist din Statele Unite. Clădirea tribunalului, este înconjurată de poliție. Completul de judecată a încercat să intimideze publicul care a manifestat sentimente de simpatie pentru acuzați. Judecătorul Mathes, care prezidează desbaterile proedului, se străduește în mod evident să-l imite pe faimosul judecător Medina, care a prezidat procesul de la Foley-Square. In discursul său, procurorul general Kimison a respătat,cuvânt cu cuvânt, declarațiile făcute la procesul de la Foley-Square de procurorul McGodey. Se știe că drept răsplată pentru că a contribuit la întemnițarea fruntașilor Partidului Comunist, McGodey a fost numit de Truman judecător federal. Apărătorul Wirin, care a luat cuvântul la proces, a subliniat că acuzații nu numai că nu-și neagă apartenența la Partidul Comunist, dar și vorbesc cu mândrie de aceasta. Un alt avocat al apărării ,a declarat: „Noi am prezentat dovezi că acuzații au apărat totdeauna interesele poporului americam”. REDACȚIA ȘI ADMINISTRAȚIA: Craiova, str. Al. I. Cuza nr. 3, Telefon Redacția 2613. Administrația 27.64 Cont CEC 60.348. Centrul Poligrafic nr. 9 B-dul Mihai Bravu nr. 4 Craiova. Teles. 12,9.9. Taxa poștală plătită în numerar, conf. aprob. Dir. Gen. PTT nr. 869.9,42 din 1947. O PUTERNICĂ LOVITURĂ DATĂ CHIABURILOR ȘI SPECULANȚILOR Desen de Gat abet Papaziuz j / r