Inainte, august 1957 (Anul 14, nr. 3878-3902)

1957-08-15 / nr. 3890

Comitetul Central al Partidului Muncitoresc Romîn Chemările Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român la a XIII-a aniversare a eliberării patriei 1. Trăiască 23 August, marea sărbătoare națională a poporului nostru, ziua eliberării Rominiei de sub jugul fascist! 2. Cinste și glorie luptătorilor antifasciști in frunte cu comuniștii care au luptat cu eroism împotriva dictaturii fasciste și a cotropitorilor hitleriști, pentru eliberarea poporului român! 3. Cinste și glorie forțelor patriotice populare care, sub conducerea Partidului Comunist Român, au Înfăptuit insurecția armată la 23 August 194*1 și au răsturnat dictatura fascistă! 4. Glorie și recunoștință eroicei și invincibilei armate sovietice, ostașilor ei care și-au vărsat sîngele pentru eliberarea patriei noastre! 5. Glorie și recunoștință vitezei armate române, ostașilor ei care au întors armele împotriva contropitorilor hitleriști și, cot la cot cu armata sovietică, și-au vărsat sîngele pentru eliberarea patriei noastre! fi. Trăiască poporul român și minoritățile naționale care, în strînsă unire frățească, urmînd cu încredere politica leninistă a Partidului Muncitoresc Român, au creat orînduirea democratpopulară și construiesc cu suxes socialismul ! Trăiască și să se întărească unitatea de nezdruncinat a poporului român și minorităților naționale, unitatea întregului popor în jurul partidului și guvernului! 7. Trăiască nemuritoarea și atotbiruitoarea învățătură marxist-leninistă! Trăiască și să se întărească unitatea mișcării comuniste și muncitorești internaționale! 8. Slavă gloriosului Partid Comunist al Uniunii Sovietice, inspiratorul și organizatorul Marii Revoluții Socialiste din Octombrie, exemplu măreț și far călăuzitor in lupta partidelor comuniste și muncitorești din întreaga lume pentru pace, democrație și socialism 9. Trăiască puternicul și invincibilul lagăr socialist în frunte cu Uniunea Sovietică! Trăiască și să se întărească unitatea tuturor țărilor socialiste! 10. Salut frățesc gloriosului popor sovietic constructor al comunismului! Recunoștință și dragoste pentru sprijinul internaționalist acordat poporului nostru în construirea socialismului! Trăiască și să se întărească în veci prietenia indestructibilă și colaborarea frățească între poporul român și poporul sovietic! 11. Salut frățesc eroicului popor chinez care, sub conducerea partidului său comunist, luptă cu succes pentru construirea socialismului, pentru apărarea păcii în Asia și iu întreaga lume! Trăiască și să se întărească prietenia de nezdruncinat și colaborarea frățească dintre poporul român și poporul chinez! 12. Satut frățesc poporului cehoslovac care, sub conducerea Partidului Comunist din Cehoslovacia, construiește socialismul! Trăiască și să se întărească prietenia și colaborarea frățească dintre poporul român și poporul cehoslovac ! 13. Satut frățesc poporului polonez care, sub conducerea Partidului Muncitoresc Unit Polonez, construiește socialismul! Trăiască și să se întărească prietenia și colaborarea frățească dintre poporul român și poporul polonez din 14. Salut frățesc oamenilor muncii Republica Democrată Germană care, sub conducerea Partidului Socialist Unit din Germania, construiesc socialismul! Salutăm forțele patriotice din întreaga Germanie care luptă pentru unificarea pașnică și democratică a Germaniei, pentru pace in Europa și în întreaga lume! Trăiască și să se întărească prietenia și colaborarea frățească dintre poporul romîn și poporul german! ! 15. Satut frățesc poporului ungar care, sub conducerea Partidului Muncitoresc Socialist Ungar, construiește socialismul! Trăiască și să se întărească prietenia și colaborarea frățească dintre poporul român și poporul ungar! 16. Satut frățesc poporului bulgar care, sub conducerea Partidului Comunist Bulgar, construiește socialismul ! Trăiască și să se întărească prietenia și colaborarea frățească dintre poporul român și poporul bulgari 17. Satut frățesc poporului albanez care, sub conducerea Partidului Muncii din Albania, construiește socialismul! Trăiască și să se întărească prietenia și colaborarea frățească dintre poporul român și poporul albanez! 18. Satut frățesc popoarelor Iugoslaviei care, în frunte cu Uniunea Comuniștilor din Iugoslavia, construiesc socialismul! Trăiască și să se întărească prietenia și colaborarea frățească dintre poporul român și popoarele Iugoslaviei ! 19. Salut frățesc poporului mongol care, sub conducerea Partidului Popular Revoluționar Mongol, construiește socialismul! Trăiască și să se întărească prietenia și colaborarea frățească dintre poporul român și poporul mongol! 20. Salut frățesc oamenilor muncii din R.P.D. Coreeană care, sub conducerea Partidului Muncii din Coreea, construiesc socialismul! Salutăm poporul coreean care luptă pentru unificarea pașnică a patriei sale! Trăiască și să se întărească prietenia și colaborarea frățească dintre poporul român și poporul coreean! 21. Salut frățesc oamenilor muncii din R. D. Vietnam care, sub conducerea Partidului Muncii din Vietnam, construiesc socialismul! Salutăm poporul vietnamez care luptă pentru unificarea pașnică a patriei sale! Trăiască prietenia și colaborarea frățească dintre poporul romîn și poporul vietnamez! 22. Salut frățesc popoarelor din India, Birmania, Indonezia, Afganistan, Egipt, Siria, Ceylon și din celelalte țări care au scuturat jugul colonial și luptă pentru pace, pentru consolidarea independenței și suveranității naționale! 23. Salut frățesc popoarelor din țările capitaliste, coloniale și dependente care luptă împotriva imperialismului, pentru pace, libertate, democrație și independență națională! 24. Trăiască forțele iubitoare de pace din întreaga lume în lupta unită pentru interzicerea fabricării și experimentării armelor atomice și cu hidrogen, pentru reducerea armamentelor și efectivelor militare! Energia atomică să fie pusă în slujba păcii și progresului omenirii! 25. Trăiască pacea și prietenia între popoare! Politica externă a Republicii Populare Romîne este o politică fermă de lărgire a colaborării internaționale pe baza principiilor coexistenței pașnice! 26. Oameni ai muncii din patria noastră! Intîmpinați cea de-a XIII-a aniversare a eliberării patriei cu noi succese în îndeplinirea planului de stat pe 1957! Desfășurați tot mai larg întrecerea socialistă! Luptați pentru creșterea productivității muncii și reducerea prețului de cost, garanția sigură a ridicării continue a nivelului de trai! 27. Oameni ai muncii din industria minieră! Introduceți pe scară cît mai largă metodele avansate de extracție și folosiți la maximum utilajul modern. Dați economiei noastre naționale tot mai mult cărbune și minereu! 28. Siderurgiști, metalurgiști, constructori de mașini, oameni ai muncii din industria energetică! Dați patriei cantități sporite de fontă, laminate, metale neferoase! Construiți mașini și aparataje moderne, mai multe, mai bune și mai ieftine! Sporiți producția de energie electrică! 29. Oameni ai muncii din industria petroliferă și chimică! Dezvoltați cu avînt lucrările de explorare și măriți rezervele de țiței! Dați patriei mai mult țiței, gaze și produse petrolifere! Munciți cu însuflețire pentru dezvoltarea rapidă a industriei chimice! Sporiți și ieftiniți producția uzinelor chimice! îmbunătățiți calitatea și lărgiți sortimentul produselor! 30. Oameni ai muncii din industria construcțiilor și materialelor de construcții! Dați în funcțiune la termen construcțiile! îmbunătățiți calitatea și reduceți prețul de cost al lucrărilor! Sporiți producția și îmbunătățiți calitatea materialelor de construcții! 31. Muncitori și muncitoare, ingineri și tehnicieni din industria ușoară și alimentară! Oameni ai muncii din cooperația meșteșugărească și din industria locală! Luptați pentru noi realizări în sporirea volumului producției bunurilor de larg consum, reducerea prețului de cost și îmbunătățirea calității produselor! 32. Muncitori, tehnicieni și ingineri din transporturi și telecomunicații! întăriți disciplina și ridicați nivelul organizării muncii! Ieftiniți transporturile! Luptați pentru o cea mai bună deservire a populației! 33. Oameni ai muncii de la orașe! Dați satului ci mai multe tractoare, mașini și unelte agricole, îngrășăminte agricole și produse de larg consum! Oameni ai muncii de la sate! Dați orașului cu mai multe cereale, legume și zarzavaturi, produse animale! Valorificați produsele prin comerțul de stat și cooperatist! 34. Oameni ai muncii din agricultură! îndepliniți în bune condițiuni lucrările agricole pentru ca rodul bogat al acestui an să fie strîns la timp și fără nici o pierdere. Pregătiți-vă din vreme pentru lucrările agricole de toamnă de care depinde recolta anului viitor! 35. Salut călduros țărănimii muncitoare din regiunea Constanța, care a terminat cooperativizarea agriculturii și pășește cu încredere pe calea consolidării și dezvoltării agriculturii socialiste și a creșterii bunăstării materiale! 36. Țărani muncitori din gospodării agricole colective, cooperative agricole de producție și întovărășiri agricole! Munciți cu perseverență pentru sporirea producției agricole, pentru consolidarea economico-organizatorică a gospodăriilor voastre socialiste! Faceți din fiecare gospodărie socialistă exemplu de urmat pentru țăranii muncitori cu gospodărie individuală! 37. Țărani muncitori cu gospodării individuale! Luptați pentru creșterea producției agricole! Urmați exemplul țăranilor muncitori care au pășit pe drumul agriculturii socialiste! Uniți-vă în întovărășiri, cooperative agricole de producție și gospodării agricole colective în vederea ridicării bunăstării voastre și a întregului popor muncitor! 38. Muncitori, tehnicieni și ingineri din gospodării agricole de stat! Furnizați statului cantități sporite de cereale. carne, lapte și alte produse agricole! Ridicați continuu rentabilitatea gospodăriilor agricole de stat! Ajutați țărănimea muncitoare asigurându-i semințe de soi și animale de rasă! 39. Muncitori, ingineri și tehnicieni din Stațiuni de Mașini și Tractoare! Efectuați lucrări de bună calitate! Luptați neobosit pentru reducerea continuă a prețului de cost a lucrărilor! Folosiți întreaga capacitate de lucru a tractoarelor și mașinilor! 40. Lucrători din comerțul de stat și cooperatist! îmbunătățiți schimbul de mărfuri între oraș și sat! îndepliniți la timp planul de contractări și achiziții! Deserviți prompt, conștiincios și creat pe consumatori! Luptați pentru reducerea cheltuielilor de circulație, pentru buna întreținere a localurilor unităților comerciale, pentru o atitudine corectă, cinstită și plină de grijă față de bunurile ce vă sunt încredințate! 41. Lucrători pe tărim sanitar! Introduceți în practică cele mai noi realizări ale științei medicale, ridicați necontenit nivelul de deservire sanitară a populației! 42. Lucrători din aparatul de stat! Rezolvați cu grijă și fără întîrziere cerințele și nevoile oamenilor muncii! Luptați cu hotărire împotriva birocratismului! întăriți disciplina de stat, îmbunătățiți metodele de muncă și micșorați cheltuielile administrative! 43. Lucrători din organele justiției! Apărați cu hotărîre proprietatea socialistă, interesele statului nostru muncitoresc-țărănesc, ale poporului muncitor! Aplicați cu fermitate legile statului nostru! 44. Trăiască forțele armate ale scumpei noastre patrii, strajă neclintită a păcii și cuceririlor revoluționare ale poporului. Ostași și ofițeri! Luptați pentru ridicarea continuă a nivelului de pregătire militară și politică! 45. Sfaturi populare! Luptați neobosit pentru dezvoltarea inițiativei și spiritului gospodăresc, pentru noi realizări economice, culturale și edilitare, pentru mai buna folosire a rezervelor locale. Mobilizați mase tot mai largi de oameni ai muncii la conducerea economiei și a treburilor obșteștii 46. Organizații sindicale! Asigurați participarea tot mai activă a muncitorilor, inginerilor și tehnicienilor la organizarea și conducerea producției, sprijiniți inițiativa lor creatoare, pentru îndeplinirea la timp a planului de stat! Ingrijiți-vă de îmbunătățirea continuă a condițiilor de muncă și de trai ale celor ce muncesc! 47. Oameni de știință din Republica Populară Romînă! Munciți pentru înflorirea continuă a științei și culturii patriei noastre! Puneți întreaga voastră capacitate creatoare în slujba construcției socialiste! 48. Oameni ai literaturii și artei! Poporul cere de la voi noi lucrări cu un bogat conținut de idei și o înaltă măiestrie artistică! Creați opere care să contribuie la formarea conștiinței socialiste a omului nou, să cultive dragostea pentru patrie, pentru luptele eroice ale poporului nostru, ale clasei muncitoare și ale partidului ei, mânciuna pentru marile realizări obținute de popor sub conducerea Partidului Muncitoresc Romîn! 49. Profesori, învățători și educatorii ! Cultivați în rîndurile tineretului dragostea față de muncă și de învățătură! Educați tineretul în spiritul dragostei de patrie, al prețuirii și apărării cuceririlor revoluționare ale poporului muncitor, la spiritul internaționalismului proletar, al păcii și prieteniei între popoare. 50. Femei ioi,i Republica Populară Română! Participați tot mai activ la construirea socialismului! Educați copiii în spiritul dragostei pentru muncă, respectului față de părinți, familie și societate, în spiritul patriotismului înflăcărat și al prieteniei între popoare! 51. Membri ai Uniunii Tineretului Muncitor! Tineri și tinere! Dăruiți întreaga putere de muncă, devotamentul și entuziasmul vostru tineresc măreței opere de construcție socialistă a patriei! Munciți cu însuflețire în întreprinderi, pe șantiere și pe ogoare! Ridicați-vă continuu nivelul cunoștințelor politice și profesionale! 52. Studenți și elevi! Pionieri! Luptați pentru succese tot mai mari la învățătură și însușiți-vă cu sirguință cît mai multe cunoștințe! Pregătiți-vă temeinic pentru a deveni harnici constructori ai socialismului! 53. Membri și candidați ai Partidului Muncitoresc Romîn! Fiți în primele rînduri ale luptei întregului popor pentru avîntul continuu al industriei, agriculturii și culturii patriei! Păstrați ca lumina ochilor unitatea și disciplina de fier a rîndurilor partidului întăriți necontenit legăturile partidului cu masele și rolul său conducător în toate domeniile construcției socialiste! 54. Să întărim necontenit alianța de Nezdruncinat dintre clasa muncitoare și țărănimea muncitoare — sub conducerea clasei muncitoare — temelia orînduirii democrat-populare și chezășia construirii socialismului în patria noastră! 55. Trăiască și înflorească scumpa noastră patrie — Republica Populară Romînă! 56. Trăiască Partinul Muncitoresc Român, forța conducutoare și organizatoare a poporului muncitor,... inspiratorul tuturor victoriilor noastre! 57. Sub steagul de nebiruit al marxism-leninismului, sub înțelapta conducere a Partidului Muncitoresc Romîn, înainte spre victoria socialismului în scumpa noastră patrie! ^ c=0 \ MMWM Proletari din toate țările, uniți-vă.1ainte ORGAN AL COMITETULUI REGIONAL P.M.R. ȘI AL SFATULUI POPULAR REGIONAL CRAIOVA ANUL XIII Nr. 3890 JOI 15 AUGUST 1957 4 pagini, 20 bani Fruntași in producție din Tg. Jiu Frosa Manolache — muncitoare la fabrica de confecții „Tudor Vladimirescu" are un nivel profesional ridicat. Ea a reușit ca in primele 10 zile ale lunii august să realizeze o depășire a sarcinilor de plan în procent de 15—30 la sută și lucru de bună calitate. Ion Roșu — strungar la întreprinderea ateliere și bază tubulară folosește mașina cu întreaga ei capacitate de lucru și ascultă de îndrumările și sfaturile date de maistru. Productivitatea realizată de el in luna iulie a.c. și prima decadă a lunii august depășește cu 15 procente pe cea planificată. Maedtleitted Mk, SĂ DĂM ZOR TREIERIȘULUI! 30.000 kg. cereale treierate într-o zi Printr-o bună organizare a muncii și prin folosirea întregii capacități de lucru a batozei, la aria nr. 5 din Corabia s-a reușit ca zilnic să se depășească cantitatea de grâu planificată pentru a fi treierată. Nu a existat zi in care la această batoză să nu se treiere peste 25.000 kg. Au fost zile in care s-au treierat 34.000 kg. griu, media fiind de 30.000 kg. Acest lucru se datorește faptului că aria nr. 5 a fost bine amenajată și iluminată pentru a putea lucra și noaptea. D. POPESCU coresp. își predau cerealele contractate Tot mai mulți țărani muncitori din raionul Caracal care au terminat treierișul, merg la bazele de recepție pentru a-și preda cerealele contractate. Astfel, zilele acestea, țăranul muncitor Ghizdăvescu Ștefan din comuna Rotunda a predat 1.000 kg. griu, Marin I. Rădoi din comuna Vlădila 750 kg. griu, Zamfir Tudor din comuna Studina 1.150 kg. griu și Iliescu Vasile din Zănoaga 1.000 kg. griu. La bazele de recepție vin pentru a-și preda griul contractat și unitățile socialist-cooperatiste. Astfel membrii întovărășirii în Cel de-al II-lea Congres” din comuna Băbiciu au predat 5.575 kg. griu, întovărășirea agricolă din satul Reșca a predat la bază 20.000 kg. griu, iar întovărășirea din comuna Redea 26.501 kg. griu. Cerealele contractate le-au predat și întovărășirii din comunele Gostavăț, Dobrosloveni, precum și colectiviștii din Fărcașele, Gostavăț și Scărișoara. Pînă în prezent, în raionul Caracal unitățile socialist-cooperatiste din agricultură au predat peste 200.000 kg. griu, iar în general la bazele de recepție împreună cu sectorul individual,1 s-au predat peste 500.000 kg. griu contractat. D. IONAȘCU, coresp. ★ Numeroase sunt carele cetățenilor care sosesc zilnic la baza de recepție Butoiești pentru a preda statului cantitatea de griu contractată. Printre primii țărani muncitori veniți la această bază se numără locuitori ai comunei Buicești raionul Filiași ca: Aurel Coardă, Constantin C. Mitea, Nicolae Ianași, Ion Căiță, Mircea Mirescu, care au contractat cite 200 kg. griv. MITICA ILIESCU coresp. 2.510 kg. griu la fieciar Ziua de 8 august a.c. a însemnat pentru colectiviștii din comuna Iancu Jianu o mare bucurie. In acea zi ei au terminat de treierat cele 40 hectare păioase. Bucuria lor a fost cu atît mai mare cînd în urma calculelor făcute au aflat că producția medie de griu la hectar a fost de 2510 kg. In muncile de treieriș s-au evidențiat Ciopîcă Ion, Mogorașe Florea, Gherasie Eugenia, Maria Codreanu și alții. Un sprijin deosebit l-au avut colectiviștii din partea S.M.T. Olari a cărui batoză de treier a funcționat tot timpul cu întreaga sa capacitate. NICU MOGOROAȘE coresp. ÎARil Flotilii Lpaniste<iMombrie Au împărțit produsele obținute în întovărășire Nu de mult adunarea generală a întovărășirii agricole „Grivița Roșie" din comuna Vințu Mare, în baza unui plan de muncă a hotărît să efectueze treierișul in timpul cel mai scurt. Organizîndu-și bine munca, întovărășiții au reușit să termine complect treierișul, nu numai citeva zile. De pe suprafața de 30 hectare, ei au scos 47.000 kg. griu. După ce s-a oprit pentru fondul de bază de 2 la sută pentru întărirea puterii economice a întovărășirii și sămînța necesară pentru însămințările de toamnă, intovărășiții și-au împărțit roadele muncii lor, ținind cont de suprafața cu care a intrat fiecare întovărășire și de munca depusă. Astfel, de pe suprafața de 1 ha. iov. Rădoi Gheorghe a primit 1.600 kg. griv. 1. Cantități de cereale însemnate au primit și întovărășiții Bădin Ion, Petculescu Stelian și alții. Au fost însă și unii întovărășiți ca Balaure Nicolae, Ionescu Constantin și Vlădășel G. Gheorghe, care au muncit puțin în întovărășire astfel că parte din munca lor a fost efectuată de întovărășiții harnici. Pentru aceasta la împărțirea produselor, ei au primit mai puțin, iar cei harnici au primit mai mult. AL. CARAHOANCA coresp. La aria colectivei din Birza Sintern, în această după-amiază, la aria colectivei din Birza. Sub razele puternice ale soarelui, treierișul este în toi. Colectiviștii sunt toți prezenți la datorie. Fiecăruia i s-a stabilit mai dinainte tot ceea ce are de făcut. Unii — mai precis purtătorii de atelaje — însoțesc carele încărcate cu griu pînă la batoza de treier. Alții ridică snopii grei din care, sus, la gura nesățioasă a mașinii. Toți fi este ceva de făcut. Sînt printre ei tineri care se întrec în muncă cu cei mai în vîrstă dintre colectiviști. Atemiștii Constanța N. Poenaru și Gheorghe C. Constantin n-au mai mult de 18 ani. Ei se iau însă la întrecere cu comuniștii Mitrache Constantin și Patru Gheorghe. „Nea Patru — caută să-mi explice, plin de mîndrie, brigadierul Barbu Marin — are mai bine de 60 de ani, 62, dacă nu greșesc... Dar vîrsta nu-1 împiedică să se numere printre fruntașii colectivei noastre. La recoltat a fost întotdeauna printre primii și nu se lasă mai prejos nici acum, la treieriș. El și-a ales munca cea mai grea: aceea de batezar. Și, să știți, ne putem mîndri că iu munca pe care și-a ales-o, nea Patru face treabă bună”. Ca Gheorghe Patru sînt și alți colectiviști din Birza, raionul Balș. Este adevărat că ceilalți nu sînt tot atît de vîrstnici ca el, dar tot se numără și ei printre fruntași. La recoltatul griului au fost fruntași colectiviștii din echipa nr. 1, condusă de Constantina Ivan. Aproape nici unul dintre harnicii colectiviștii ai acestei echipe n-a lipsit de la secerat. Acum, pentru ca batoza să treiere fără întrerupere, cei din echipa nr. 1, alături de alți colectiviști, parcă nici nu simt oboseala eforturilor pe care le fac. Lupu Gheorghița, Cojocaru Ioana, Nedeianu Ioana, Enculescu Ana, sînt doar citeva din colectivistele fruntașe, care se străduiesc ca batoza să funcționeze fără întrerupere. Cu ele, ca și cu alți fruntași, se pot mîndri colectiviștii din comuna Birza. Din zori și pină seara tîrziu, în veselie și voie bună, colectiviștii din Birza muncesc cu drag la aria de treier. Au și motive colectiviștii din Birza să fie bucuroși, ei obțin în medie 1900—2000 kg. griu la hectar, adică cu 400—500 kg, mai mult decât țăranii muncitori din sectorul individual. P. M. É