Inainte, ianuarie 1981 (Anul 38, nr. 11129-11153)

1981-01-30 / nr. 11152

ÍRW t W HIM Ec :o Z — 1981 t\ •mI = ionai H 'lefon H I. L. 1 9: O II a a I 1 18 : § lefon g i râs- = rtuni, g 16 ; m Ural“ 1 fii- § ea lui f§ 9; 1 orțile g 15,30 ; 1 „30 M ■lefon g mina = in de §§ ltima gloste, g le 9; 1 piergheta, g Mai“ a mulgi lului, H o, ar ■t, Îțcapi. Hîndeg iliași, g asta g „Vie- 1 ireea, g m I — artă g este gorele ! Olm 8631) I trafie g Munstra 1 b nr. g intre gecția girilor soliștii 1934“ I cniei, I 1 nr. 1 între | 16,05 I 16,30 limba 1rage- Ni vo- 1s seri. I 19,20 11 le- 1 arele . Filmie-mi ] 21,25 I , tim- 1 5 Te- ; j ol reve-Crapena i Olde serkhai. nține 1 mai Vor mposufla nsifikm/he, vis- Temle vor • migracolioe Indus 2 se va mintii ÎNAINTE „Zilele I.L. Caragiale“ Craiova găzduiește, începînd de azi, o manifestare cultural-artistică devenită tradițională — „Zilele I. L. Caragiale“, ediția a V-a, în organizarea Comitetului județean de cultură și educație socialistă, Asociației oamenilor de artă din instituțiile teatrale și muzicale, Societății culturale „I. L. Caragiale“ (constituită în urmă cu cinci ani la Craiova) și Teatrului Național din Cetatea Băniei. Manifestarea debutează la orele 15, la cinematograful „30 Decembrie“, cu spectacolul-dezbatere pe marginea filmului „O scrisoare pierdută“. Astă-seară, în sala mare a Naționalului craiovean, va fi prezentat, cu începere de la orele 19, spectacolul cu piesa „O noapte furtunoasă", în interpretarea unui colectiv artistic al instituției gazdă. Afișul zilei de sîmbătă cuprinde : sesiunea de comunicări științifice cu tema „Publicistica lui I. L. Caragiale“ (de la orele 10, în sala Studio T-94), microspectacolul cu „1 aprilie“ (monolog) susținut de Teatrul „Maria Filotti" din Brăila (orele 18 — sala Studio T-94) ; reprezentația cu „O noapte furtunoasă" în interpretarea unui colectiv al Teatrului „Mihai Eminescu“ din Botoșani (orele 19,30, în sala mare a Naționalului craiovean). „Zilele I. I. Caragiale“ programează duminică o întîlnire cu cititorii — la Casa cărții, de la orele 10 ; un colocviu de dramaturgie — în sala Studio T-94, de la orele 11; spectacolul-lectură cu „începeri" (teatru scurt) — tot în sala Studio T-94, de la orele 18 —, urmat de recitalul cunoscutului actor și baladist Tudor Gheorghe ; reprezentația cu piesa „D-ale carnavalului" susținută de Teatrul „George Bacovia" din Bacău — în sala mare a Naționalului craiovean, de la orele 19,30. La bogatul evantai de manifestări, dedicate în acest an împlinirii a 129 de ani de la nașterea celui mai mare dramaturg român din toate timpurile, și-au anunțat participarea cunoscuți critici literari, de teatru și artă. In imagine, bobinatorul Aldea Virgil, fruntaște activitatea profesionli și politico-educativi ca tinerii U.T.C.-iști din cadrul Spitalului municipal nr. 2 — Craiova. Foto : Șt. Dumitrașcu Ambianță propice întăririi disciplinei în muncă Mai buna folosire a capacităților de transport și celorlalte utilaje din dotare, îmbunătățirea calității reparațiilor, asigurarea pieselor de schimb, o atitudine înaintată față de publicul călător — sunt numai cîteva din problemele ce au stat în centrul analizei conferinței de dare de seamă și fa’ eteri a organizației sindicăii> de la întreprinderea județeană de transport local. Deși în anul 1980 colectivul s-a confruntat cu o serie de greutăți, a reușit să asigure un beneficiu peste plan de 4,917 milioane lei, o reducere a cheltuielilor la 1000 lei producție cu 40 lei. Promovarea inițiativei „Să lucrăm o zi pe lună cu carburanți și lubrifianți economisiți !“ a condus la o economie de 500 000 litri benzină și 770 000 litri motorină, iar inițiativa „Din piese vechi, repere noi“ a avut o eficiență de 400 980 lei, asigurîndu-se, în bună măsură, prin recondiționări, piesele de schimb necesare. Reliefînd aceste rezultate, paticipanții la discuții s-au oprit și la cauzele care au făcut ca indicatorul producție-prestații să nu fie realizat, cu implicații negative și în buna servire a publicului călător. Desigur, că au fost menționate și o serie de greutăți, dar în conferință s-a afirmat răspicat că altfel se prezenta situația dacă comitetul sindicatului, grupele sindicale ar fi manifestat exigență sporită față de cei care nu se încadrează în normele de disciplină a muncii, în darea de seamă s-au subliniat numele unora care, prin faptele lor, contravin normelor de etică și echitate socialistă, cum ar fi : Ion Cîrstea, Florea Diaconescu, Ilie Babalîc, Marin Spătărelu, Ion Ghiță, Ion Bărbosu, Maria Curelaru, Gabriela Ciurlea, Nicolita Bobîrlău, Ioana Drăghici, Viorica Sinescu. Aproape toți vorbitorii au cerut noului comitet să se implice mai mult în activitatea colectivului, să creeze climatul necesar promovării criticii și autocriticii, a opiniei de masă față de tot ce este înapoiat. Așa de pildă, tovarășii Stelian Bagalcea, Florea Tiberiu, Matei Vintilă, Marin Mihai, abordind o serie de probleme ce trebuie rezolvate în acest an, au insistat pe necesitatea îmbunătățirii stilului și metodelor de muncă, înlăturarea formalismului în acțiunile pe care le organizează sindicatul, îmbunătățirea conținutului adunărilor grupelor sindicale și transformarea lor într-un bun cadru de educație. Preocupați de sarcinile complexe ce revin colectivului în lumina recentelor documente de partid, a promovării spiritului de răspundere în toate compartimentele — mulți dintre vorbitori, între care tovarășii : Mihai Jilavu, Ion Vlăduțescu, Grigorescu Aurel, Victor Dobrițoiu și Savu Pavlov au cerut noului comitet ca prin forme și mijloace specifice să determine mai buna organizare a muncii și combaterea fenomenelor de indisciplină. Opiniile exprimate au constituit, totodată, argumente pentru îmbunătățirea conținutului învățământului politico-ideologic, legarea propagandei vizuale de sarcinile de producție, revitalizarea gazetelor de perete, cunoașterea legilor statului, răspîndirea cărții tehnice și beletristice, sarcini concretizate într-un amplu plan de măsuri. Ca președinte al comitetului sindicatului a fost ales tovarășul Constantin Medhenie. M. PACURARU Conferințe de dare de seamă și alegeri în organizațiile sindicale întreprinderea Chimica Mofleni, secția marochinărie. In foto: formația mapeghiozdane școlare compusă din Daniela Florea, Ileana Patru, Elena Pătru și Elena Peagu, șefă de echipă. Foto : Dan Stănescu UNIVERSITATEA CULTURAL ȘTIINȚIFICA ■ Sala Universității azi, ora 18, din cursul „Revoluția științifică și tehnică în domeniul biologiei", secția Virusurile între realitate și ficțiune. NOU-NASCUȚI 500 ■ In registrul de nounăscuți al Primăriei municipiului Craiova a fost înregistrat cel de-al 500-lea copil de la începutul acestui an : Ileana- Liliana, fiică a familiei de muncitori Patrița și Constantin Dănoiu. DUMINICA, NUMERE FARA SOTE Informăm posesorii de autoturisme personală proprietate că duminică, 1 februarie a.c., este permisă deplasarea mașinilor cu numere de înmatriculare fără soț. COLECTAREA MATERIALELOR REFOLOSIBILE . Echipe de colectare ale I.J.R.V.M.R. se vor deplasa duminică, 1 februarie a.e., între orele 8—12, la domiciliul cetățenilor de pe strada Simion Bărnuțiu din Craiova și în localitățile Calafat și Segarcea. FARMACIA DE GARDA PE TIMPUL NOPȚII . Urgențele pe timpul nopții pe luna în curs sunt asigurate de Farmacia nr. 7 din Piața Unirii (Valea Vlăicii), la parterul blocului „L", telefon 12716. Medicamentele se eliberează numai pe bază de prescripție medicală PENTRU MEMBRII A.C.R. R începînd cu data de 1 februarie a.c. se efectuează verificările tehnice anuale la autoturisme, în cadrul stațiilor tehnice din Craiova, strada Surorilor nr 5 (telefon 12345), zilnic între orele 8—18 (în afară de duminică) și cele din localitățile Băilești, strada Tîrgului nr. 1 (telefon 11474) și Calafat, strada Gh. Doja nr. 3 (telefon 11451)— între orele 8—16. Membrii A.C.R. sînt invitați să se programeze din vreme pentru evitarea aglomerării și pentru a beneficia de o servire promptă și eficientă. IN ATENȚIA ABONAȚILOR I.R.E. B Azi și mîine, personalul I.R.E. se va deplasa pe următoarele străzi din Craiova, pentru citirea contoarelor în vederea facturării energiei electrice : Craiovița, Florilor, Renașterii, Grigore Alexandrescu, Albișoarei, Poporului, Timiș, Comuna din Paris, Iancu Jianu, Zorele, Beethoven, Dumbrăveni, Dr. Bagdasar, Brestei și Prelungirea Brestei, Căpșunilor, Rîului, Slănic, Moreni, Țicleni, Bilteni, Romanițelor, Dăbuleni, Căciulata, Obedeanu, Grădiște, Anina, Cujmir, Fragilor, Ogorului, Izvorului, Fălticeni. G. P. DOBROGEANU Aprecierile și calificativul anual Aprecierile anuale sunt concepute ca un sistem introdus obligatoriu în toate unitățile socialiste pentru cunoașterea posibilităților și a perspectivelor de dezvoltare și promovare a cadrelor, în scopul repartizării și utilizării în mod judicios a acestora. Potrivit Legii nr. 12/1971, aprecierile se întocmesc în fiecare an calendaristic și anume la începutul anului calendaristic următor pentru cel expirat, făcîndu-se excepție pentru persoanele transferate sau pentru cele al căror contract de muncă a încetat în cursul anului. In aceste cazuri aprecierea se întocmește înainte de plecarea din unitate. Aprecierile și calificativele se acordă la propunerea șefului direct al compartimentului de muncă, de un colectiv numit de consiliul oamenilor muncii și se aduc la cunoștință celui în cauză, pe bază de semnătură. Ele trebuie să reflecte sintetic activitatea desfășurată pe baza următoarelor criterii : rezultatele obținute în îndeplinirea sarcinilor de serviciu, nivelul pregătirii profesionale și de cultură generală, preocuparea pentru îmbogățirea cunoștințelor de specialitate; calitățile personale — spirit de inițiativă, disciplină în muncă, conștiinciozitate și perseverență în îndeplinirea atribuțiilor, prestigiul profesional; preocuparea față de bunul mers al unității ; grija pentru apărarea proprietății socialiste, aplicarea legilor și păstrarea secretului de stat ; comportarea în cadrul colectivului de muncă, în familie și societate ; participarea la activitatea obștească ; atitudinea față de interesele generale ale patriei. Anual, aprecierile vor conține un calificativ — foarte bun, bun, satisfăcător sau slab — în raport cu modul în care fiecare persoană corespunde cerințelor postului pe care îl ocupă. Persoanele care au primit în ultimul an calificativul slab, nu pot fi promovate în funcție. Conform prevederilor Legii nr. 5/1978, comisia de pregătire și perfecționare, încadrare și promovare în muncă răspunde, împreună cu șefii compartimentelor de muncă, de activitatea de acordare a calificativelor. Cei nemulțumiți de aprecierile și calificativele primite pot face contestație la organul colectiv de conducere al unității respective în termen de 15 zile de la luarea la cunoștință. Soluționarea contestațiilor se va face în cel mult 30 zile de la data prezentării lor. Pentru personalul de conducere al unității — director, inginer șef, contabil șef sau alte funcții echivalente cu acestea — aprecierile și calificativele se acordă de către organul de conducere colectivă al unității ierarhic superioare. Cei nemulțumiți pot face contestație la organul colectiv de conducere al organului ierarhic superior. C. BOGHEANU, consilier juridic (Urmare din pag 1) străduim să asigurăm toate condițiile necesare derulării eficiente a producției. Ne confruntăm și în prezent cu vechea deficiență — neasigurarea aprovizionării — dar deja am declanșat o susținută acțiune pentru lichidarea acesteia. In momentul de față, avem capacitățile acoperite integral, dar prioritară pe agenda noastră de lucru este acțiunea de asigurare a materiilor prime pentru acest prim trimestru al anului. — Dacă in prezent urmăriți în mod deosebit asigurarea aprovizionării, care domeniu al activității colectivului este prioritar pe întregul an 1981? — Creșterea calității confecțiilor este cel mai important domeniu. Avem în vedere și produsele pentru piața internă, dar mai ales pe cele cu care putem atrage noi comenzi și contracte din partea beneficiarilor de peste hotare. Această opțiune ține seama de faptul că: In anul curent, producția noastră va fi exportată in procent de 60 la sută, de asemenea, de prestigiul de care se bucură produsele unității noastre pe o serie de piețe: Olanda, Italia, Canada, S.U.A. Prin urmare, preocuparea noastră primordială constă în a diversifica necontenit gama sortimentală , vizează producerea confecțiilor la un înalt nivel calitativ, în pas cu moda, atît pentru păstrarea beneficiarilor tradiționali, cît și pentru atragerea altor parteneri de peste hotare. — Indiscutabil, fără a neglija nici un moment creșterea eficienței economice, organizarea superioară muncii, îndeplinirea ritmică și integrală a producției fizice, ce veți întreprinde în aceste domenii ? — Dispunem deja de un complex program de măsuri fundamentat și definitivat recent cu sprijinul unei brigăzi a Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice și Sociale, în spiritul prevederilor acestuia, creșterea productivității muncii, exprimată atît în lei pe o persoană cît și procentual, a fost îmbunătățită cu 0,5 la sută, ceea ce conduce la un spor de 2,5 milioane lei la producția netă. Din această creștere, o parte însemnată se asigură prin promovarea progresului tehnic. In acest sens, urmează să sporim gradul de mecanizare și semiautomatizare a proceselor de prelucrare și montaj prin dotarea cu dispozitive adaptate la mașini simple și speciale, executate pe bază de concepție proprie sau după soluții preluate în atelierul mecanic propriu. De o mare însemnătate va fi introducerea, încă din acest trimestru, a unei linii tehnologice agregat cu comandă-program, cu ajutorul căreia vor fi finisate sacouri pentru bărbați; prin aceasta, vom obține o economie relativă de personal de opt oameni. Totodată, am prevăzut implementarea de tehnologii perfecționate de fabricație a costumelor bărbătești, pe bază de procese tehnologice tip, elaborate în urma unei consfătuiri tehnice organizată de centrala noastră industrială. In domeniul perfecționării organizării, conducerii producției și a muncii urmărim, în acest an, extinderea acordului global de la 80 la sută, în prezent, la 83 la sută, îmbunătățirea indicelui de utilizare a timpului de lucru cu 0,3 procente comparativ cu anul 1980. De asemenea, vom spori ponderea muncitorilor calificați în totalul personalului de la 90 la 95 la sută. Prin urmare, referindu-ne chiar și la cele numai cîteva măsuri amintite, se poate remarca faptul că dispunem de cadrul adecvat pentru a onora exemplar sarcinile acestui an, context în care întregul nostru colectiv este pe deplin mobilizat, oferind perspectiva situării întreprinderii de confecții Craiova pe un loc fruntaș în întrecerea socialistă. Cu forțe sporite pentru creșterea calității produselor