Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 1982 (Anul 15, nr. 3839-3915)

1982-05-22 / nr. 3882

Ay * \\ jT |J PROLETARI DIN TOATE TARILE. UNITI VA | n mnintii Organ al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean (Ml Şedinţa de lucru a Comitetului Central al Partidului Comunist Român Vineri, 21 mai, sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, a avut loc şedinţa de lucru a Comitetului Central al Partidului Comunist Român. Şedinţa a avut la ordinea de zi unele probleme organizatorice. Pentru deficienţe grave şi unele abateri manifestate în sectoarele pe care le-au coordonat, pentru lipsă de control şi fermitate în aplicarea hotârîrilor de partid şi de stat, Comitetul Central al P.C.R. a hotărît: , - Eliberarea tovarăşei Aneta Spornic din funcţia de membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., a tovarăşei Cornelia Filipaş din funcţiile de membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. şi de viceprim-ministru al guvernului, precum şi a tovarăşului Marin Rădoi din funcţia de membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. - în legătură cu pensionarea pe motiv de boală, s-a hotărît eliberarea tovarăşului János Fazekas din funcţiile de membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. şi de viceprim-ministru al guvernului şi a tovarăşului Ion loniţă din funcţiile de membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. şi de viceprim-ministru al guvernului. In legătură cu unele măsuri organizatorice pentru îmbunătăţirea muncii de partid şi de stat, C.C. al P.C.R. a hotărît: - Eliberarea tovarăşului Constantin Dăscălescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., din funcţia de secretar al C.C. al P.C.R. şi a tovarăşului Ludovic Fazekas, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., din funcţiile de secretar al C.C. al P.C.R., şi de preşedinte al Comitetului pentru Problemele Consiliilor Populare. " De asemenea, s-a hotărît alegerea tovarăşului Gheorghe Stoica, membru al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului judeţean Vrancea al P.C.R., în funcţia de secretar al C.C. al P.C.R. Comitetul Central al Partidului Comunist Român şi a însuşit propunerile Comitetului Politic Executiv cu privire la reorganizarea guvernului şi a adoptat următoarele măsuri : - Eliberarea tovarăşului Ilie Verdeţ, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., din funcţia de prim-miniistru al guvernului şi desemnarea sa ca vicepreşedinte al Consiliului de Stat. Desemnarea tovarăşului Constantin Dăscălescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R , pentru funcţia de prim-ministru al guvernului. Comitetul Central a aprobat propunerea Comitetului Politic Executiv ca, în viitor, ţinînd seama de necesităţile unui control mai riguros asupra activităţii ministerelor, miniştrii să nu mai deţină şi funcţia de viceprimminiştri ai guvernului. Comitetul Central a hotărît eliberarea tovarăşului Cornel Burtică, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., din funcţia de viceprim-ministru al guvernului şi de ministru al comerţului exterior şi cooperării economice internaţionale, urmînd să primească alte însărcinări pe linie de partid şi de stat, şi a tovarăşului Emil Bobu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., din funcţiile de viceprim-ministru al guvernului şi de preşedinte al Consiliului Naţional al Agriculturi, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Gospodăririi Apelor, care a primit alte însărcinări pe linie de partid. Comitetul Central a aprobat desemnarea în funcţia de viceprim-ministru al guvernului a tovarăşilor Gheorghe Petrescu, Ludovic Fazekas, Gheorghe Stoica, Alexandrina Găinuşe. Comitetul Central a făcut, de asemenea, recomandări cu privire la unele schimbări în componenţa guvernului. Comitetul Central a luat în discuţie unele abateri grave de la prevederile legii comerţului exterior şi de la disciplina financiară comise de tovarăşul Nicolae Iosif, director general al grupului de întreprinderi pentru producţia de vagoane Arad şi a hotărît excluderea sa din rîndul membrilor C.C. al P.C.R. Toate propunerile prezentate Comitetului Central au fost aprobate în unanimitate. In încheierea lucrărilor şedinţei de lucru, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU a subliniat că măsurile organizatorice adoptate urmăresc îndeplinirea în mai bune condiţii a rolului partidului in conducerea societăţii, in înfăptuirea neabătută a Programului de edificare a socialismului şi comunismului in România, in acelaşi timp, măsurile adoptate au în vedere - a arătat tovarăşul Nicolae Ceauşescu - îmbunătăţirea activităţii guvernului în soluţionarea problemelor economice, întărirea ordinii şi răspunderii aparatului de stat privind aplicarea riguroasă a hotârîrilor partidului şi a legilor ţârii, mai buna cuprindere a problemelor, întărirea controlului şi activităţii de coordonare a diferitelor sectoare de muncă. S-a cerut tuturor cadrelor să manifeste o grijă statornică pentru apărarea şi dezvoltarea avuţiei naţionale, pentru creşterea operativităţii şi eficienţei activităţii in toate domeniile vieţii economico-sociale. Arătînd că nu se poate îngădui nimănui încălcarea legilor şi a normelor de activitate proprii societăţii noastre, secretarul general al partidului a cerut tuturor cadrelor de partid şi de stat să depună toate eforturile pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor ce le revin la fiecare loc de muncă, să dovedească în întreaga lor muncă şi viaţă o înaltă ţinută politică şi morală, principialitate şi fermitate comunistă, pentru îndeplinirea neabătută a hotârîrilor Congresului al Xll-lea, a politicii generale a partidului şi statului nostru, de înflorire multilaterală a României socialiste. Ilustrate harghitene contemporane Imagine din Odorheiu Secuiesc. In prim-plan, noua policlinică. Foto : NAGY P. Zoltán B EDIJIE DE PRINZ SÎMBÂTA, 22 MAI 1982 Anul XV., nr. 3882 Soarele a răsărit : 5,42 * Soarele apune : 20,43 Zile trecute : 142 • Zile rămase : 223 4 pagini - 50 bani Lucrările sesiunii Marii Adunări Naţionale în prezenţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, vineri, 21 mai, au fost reluate în plen lucrările sesiunii a cincea a celei de-a Vlll-a legislaturi a Marii Adunări Naţionale. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au fost întîmpinaţi de deputaţii şi invitaţii prezenţi in rotonda Palatului Marii Adunări Naţionale, cu deosebită căldură, cu vii şi însufleţite aplauze. Lucrările sesiunii au fost deschise de tovarăşul Nicolae Giosan, preşedintele Marii Adunări Naţionale. La propunerea Biroului Marii Adunări Naţionale, ordinea de zi a fost completată cu următoarele puncte : - Depunerea mandatului Consiliului de Miniştri. - Alegerea Consiliului de Miniştri. - Unele modificări în componenţa Consiliului de Stat. - Mandatul dat de Marea Adunare Naţională delegaţiei Republicii Socialiste România la cea de-a doua sesiune specială a Adunării Generale a Organizaţiei Naţiunilor Unite consacrată dezarmării. Luînd cuvintul, la primul punct de pe ordinea de zi, tovarăşul Wie Verdeţ a spus : „In legătură cu hotârîrea Comitetului Central al Partidului Comunist Român, care vizează măsuri privind componenţa şi îmbunătăţirea activităţii guvernului şi pentru a da posibilitatea ca Marea Adunare Naţională să delibereze şi să hotărască asupra acestor măsuri, depun mandatul Consiliului de Miniştri cu care a fost învestit de forul legislativ al ţârii in actuala legislatură. Rog Marea Adunare Naţională să accepte această cerere". Marea Adunare Naţională a aprobat în unanimitate depunerea mandatului Consiliului de Miniştri. S-a trecut la cel de-al doilea punct de pe ordinea de zi - alegerea Consiliului de Miniştri. (Continuare in pag. 6 4*a) Şedinţa Biroului Executiv alJ Consiliului Naţional al F.D.U.R. Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, preşedintele Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, vineri a avut loc şedinţa Biroului Executiv al Consiliului Naţional al F.D.U.S. Biroul Executiv al Consiliului Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste a aprobat în unanimitate propunerile Comitetului Central al Partidului Comunist Român privind componenţa Guvernului Republicii Socialiste România. Biroul Executiv a hotărît ca propunerile să fie supuse aprobării Marii Adunări Naţionale. » LA ORDINEA ZTSF.T Toate forţele la lucrările de întreţinere Pe întreg cuprinsul judeţului, după încheierea lucrărilor de plantare şi însămînţare a culturilor planificate pentru acest an, întreaga atenţie, ca şi forţa de muncă manuală şi mecanică au fost concentrate spre întreţinerea culturilor. La Cooperativa agricolă de producţie din Ciumani, la erbicidarea griului semănat în toamnă şi care arată în prezent cum nu se poate mai frumos, acţionează 3 maşini, care au realizat, pînă aseară, o suprafaţă de aproape a culturilor 100 ha, adică o treime din cea planificată ; de asemenea, la prăşitul mecanic al culturilor de cartofi au fost planificate pentru fiecare zi două maşini, utilaje ce au efectuat pînă ieri nu mai puţin de 120 ha, ceea ce înseamnă că astăzi aceasta lucrare va fi terminată integral. La Cooperativa agricolă de producţie din Joseni, pe toate cele 2.425 ha teren arabil însăminţările şi plantările culturilor au fost finalizate in timp optim, ceea ce a creat condiţiile favorabile ca şi aici întreţinerea acestora să fie începută la vremea oportună. Cu 3 maşini se lucrează la erbicidarea celor 6110 ha însăminţate cu griu de toamnă, lucrare ce va fi terminată în următoarele 3-4 zile, cu alte două maşini urmînd a se termina, tot în următoarele zile, şi prima prăsilă a cartofilor. In paralel, cooperatorii muncesc la plan(Continuare in pagina) Anton BORȘ