Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2009 (Anul 21, nr. 4711-4772)

2009-04-01 / nr. 4711

• Pagina a 8-a • 1 aprilie 2009 • Miercuri, 1 aprilie 2009 Din acest an au trecut 91 de zile, au mai rămas 274. După calendarul ortodox: Cuv. Maria Egipteanca; Cuv. Macarie Mărturisitorul. Denie - Canonul cel Mare. După calendarul catolic: Sf. Hugo, ep. Curs valutar stabilit de BNR în data de 31 martie 2009 ■Bl a 1 euro = 4,2348 lei §g ii 1 dolar = 3,1857 lei ii 100 forinţi m. = 1,3685 lei ___I ii 1 gr. de aur =94,1399 lei „Omul cu adevărat bun este doar cel care ar fi putut fi rău și n-a fost". (Nicolae Iorga) Odorhei A ars un Volkswagen Luni seara, la ora 18.05, dispeceratul ISU „Oltul’ a fost anunţat despre izbucnirea unui incendiu la un autoturism marca Volkswagen Lupo, în municipiul Odorheiu-Secuiesc, strada Tineretului. La sosirea gărzii de intervenţie ardea partea din faţă a autoturismului, cu pericol de propagare la întreg autoturismul. S-a acţionat pentru localizarea şi lichidarea incendiului, în urma căruia a ars masca faţă a autoturismului, carcasa din plastic a motorului, ventilatorul, instalaţia electrică, conducte acumulator. Cauza probabilă a incendiului a reprezentat-o un scurtcircuit electric produs de acumulator sub tensiune, care a dus la aprinderea izolaţiei. în urma intervenţiei au fost salvate bunuri materiale în valoare de aproximativ 20.000 lei, pierderile materiale fiind estimate la aproximativ 5.000 lei. Bărbat de vârsta a treia Cercetat pentru furt, după ce a retras o sumă de bani de pe un card uitat în bancomat Un bătrân din municipiul Miercurea-Ciuc este cercetat de poliţişti pentru „furt’, după ce acesta a profitat de neatenţia unei femei din localitate, care şi-a uitat cardul în bancomat după ce retrăsese o sumă de bani şi a scos suma de 800 de lei de pe respectivul card. în urna sesizării făcute de către femeie, poliţiştii au constat că, joia trecută, aceasta a uitat cardul bancar în bancomat după ce a retras suma de 20 de lei. când şi-a dat seama, peste aproximativ o oră, s-a întors la sediul băncii, însă cardul nu mai era acolo, ea aflând de la funcţionarii băncii că a mai fost retrasă suma de 800 de lei la puţin timp după ce a efectuat ea această operaţiune. Potrivit unui buletin de presă al IPJ Harghita, suspectul a fost identificat de poliţiştii de investigaţii criminale din cadrul Poliţiei municipiului Miercurea-Ciuc, luni, în persoana unui bărbat de 64 de ani, din localitate, care şi-a însuşit banii, acesta fiind cercetat în stare de libertate sub aspectul săvârşirii infracţiunii de „furt”, soluţia legală urmând a fi propusă de Parchetul de pe lângă Judecătoria Miercurea-Ciuc. (Șt.P.) . Un pictor vestit, aflat prin munţi, întâlneşte o turmă de oi şi se adresează ciobanului: - Bade, îmi dai voie să-ţi pictez oile? - Eşti nebun, omule? Lasă-le aşa, albe cum sunt... Astăzi, 01.04.2009, aparatele radar sunt amplasate în localităţile: Ciceu, Sânmartin, Mădăraş, Miercurea-Ciuc, Gheorgheni, Ditrău, Sâncrăieni, Topliţa, Gălăuţaş, Subcetate, Sărmaş, Valea Strâmbă, Lăzarea, Joseni, Brădeşti, Odorheiu-Secuiesc, Praid, Corund. Topliţa Tânăr căutat după ce i-a furat telefonul mobil unui elev şi l-a ameninţat Un tânăr de 21 de ani, din municipiul Topliţa, este căutat de poliţişti după ce i-a sustras unui elev telefonul mobil, ca mai apoi să-i ceară o sumă de bani pentru înapoierea acestuia, totodată ameninţându-l cu acte de violenţă dacă va sesiza organele de poliţie. Potrivit unui buletin informativ al IPJ Harghita, Poliţia municipiului Topliţa a fost sesizată, luni, de către mama unui elev din localitate că fiului ei, în vârstă de 17 ani, i s-a furat telefonul mobil, în data de 23 martie, în timp ce se afla la liceul unde învaţă. în urma cercetărilor, poliţiştii au constatat că în timpul unei pauze, liceanului i s-a furat telefonul mobil, după care suspectul, un tânăr de 21 de ani din municipiu, D.D., s-a dus la elev şi i-a cerut suma de 150 de lei pentru a-i înapoia bunul şi l-a ameninţat cu bătaia în cazul în care anunţă poliţia. în momentul de faţă se întreprind măsuri pentru prinderea autorului, recuperarea bunurilor şi tragerea lui la răspunderea penală, acesta fiind acuzat de săvârşirea infracţiunilor de „furt calificat” şi „şantaj”. (Şt.P.) Cercetat pentru că a furat o sacoşă cu alimente dintr-o biserică După ce a sustras o sacoşă cu produse alimentare dintr-o biserică din municipiul Gheorgheni, un bărbat de 46 de ani este cercetat pentru comiterea infracţiunii de „furt calificat”. Potrivit IPJ Harghita, Poliţia municipiului Gheorgheni, după ce a fost sesizată de o localnică cu privire la furtul sacoșei sale, în care se aflau alimente în valoare de aproximativ 50 de lei, l-a identificat pe suspectul în comiterea acestei fapte, luni, acesta fiind I.J.Z. de 46 de ani, din comuna Suseni, satul Valea Strâmbă. Acesta este cercetat în stare de libertate sub aspectul săvârşirii infracţiunii de „furt calificat”. (Șt.P) Sub influenţa băuturilor alcoolice, cu maşina prin oraş Pentru că a condus un autovehicul pe drumurile publice sub influenţa băuturilor alcoolice şi a refuzat recoltarea de probe biologice în vederea stabilirii alcoolemiei, un bărbat din municipiul Miercurea-Ciuc este cercetat de poliţişti. Conducătorul auto B.S. de 42 de ani a fost oprit de o patrulă de siguranţă publică, în noaptea de duminică spre luni, pe o stradă din municipiul Miercurea-Ciuc, în urma controlului rezultând că acesta a consumat băuturi alcoolice. Din acest motiv, bărbatul a fost dus la Spitalul Judeţean de Urgenţă Miercurea-Ciuc pentru recoltarea de probe biologice în vederea stabilirii alcoolemiei, însă acesta a refuzat. în momentul de faţă, bărbatul este cercetat penal pentru aceste fapte. (Șt.R) între 1-10 aprilie (decanul Sorbului/Scoruşului „sensibil”) pentru a reuşi, trebuie să ne dezvoltăm spiritul de sinteză, apoi intuiţia, fantezia, cinstea şi fidelitatea. Soarele alături de Mercur şi Venus în semnul primăverii - Berbecul - ne arată că vom trăi o lună istorică, altfel spus unele instituţii/structuri vor fi zguduite din temelii, o relaţie sau o acţiune socială poate exploda neanunţat, având un efect negativ asupra oamenilor (disponibilizări). Este un moment turnant, deoarece sunt afectate toate relaţiile sociale (proteste, manifestaţii), cele de muncă, domeniul medical, dar şi la nivel personal - relaţiile de rudenie. Suntem, poate, obsedaţi de trecut, de schimbările radicale trăite în ultimele luni, atât de pregnant prezente în gândurile şi acţiunile roastre, înfruntând atitudini negative şi unele „tehnici subtile de manipulare”, precum anularea promisiunilor din campania 2008, în această lună se vor face tot felul de planuri de control şi dominare a sferelor de influenţă, noi toţi trăind intens noutatea, ineditul, neprevăzutul, lupta pentru putere, pentru o funcţie, dar şi (în sens pozitiv) pentru a capta atenţia unui for superior, pentru a convinge, asumându-ne noi responsabilităţi. Intervalul 11-20 aprilie (Lună Plină în 11 aprilie!) este „guvernat” de Alţarul cerebral, reflexiv şi intelectual. Apropierea Sfintelor Sărbători de Paşti ne reaminteşte de adevăr-iubire-lumină, de spiritul religios, de purificare, renunţare, altruism, smerenie (ajutorul şi iubirea aproapelui), sacralitate. Energia creşte odată cu puterea razelor solare, astfel încât putem face faţă cu succes eforturilor fizice prelungite, iar cu o bună organizare vom putea reuşi în orice acţiune, întreprindere, domeniu, lăsându-ne în voia impulsurilor subtile ori având multe contacte sociale (cu inevitabilele frustrări, griji materiale, revolte potenţiale). Atenţie, căci în amor putem complica lucrurile datorită egoismului, neadaptării la nevoile partenerului. Ar fi bine să nu sfidăm legile naturii: în perioada 21-30 aprilie (decanul Nucului, cu Lună Nouă în 25 aprilie) ar fi indicat, pe cât posibil, să ne lepădăm de veşmintele false ale ego-ului, care ne pot face să ne simţim bine pentru un timp, dar ne ţine departe de natura adevăratului nostru sine. Pentru a birui ar fi bine să controlăm îndoielile precum frica de eşec, de faptul că nu avem suficienţi bani sau lipsa încrederii în propriile abilităţi. Desigur, sinceritatea cererilor, rugăciunilor noastre atrag ceea ce este cu adevărat necesar... aici şi acum! Să eliminăm rapid reziduurile rămase din trecut, vindecându-ne rănile acumulate pe parcursul „călătoriei” noastre pe Terra-Gaia, fie prin ruperea vechilor legături, debarasându-ne de ele atât în interior, cât şi în exterior, dobândind instrumente şi abilităţi esenţiale pentru noua noastră viaţă. Multe lucruri îşi vor schimba vechile poziţii, ca spre exemplu ieşirea din relaţiile, job-urile, activităţile care ne fac să ne simţim neîmpliniţi, nefericiţi. Va fi multă mişcare în această lună aprilie 2009, când vom experimenta o serie de clarificări, elucidări, întâlniri cu oameni-cheie, limpezirea relaţiei cu natura ori cu alimentaţia. Vom avea multe lucruri practice de făcut. Viaţa şi munca împreună cu oameni apropiaţi, care ne seamănă, vor întări incomensurabil poziţia noastră. Viorel Comşa Mihail Groza - redactor şef (mihail.groza@gmail.com) Echipa redacţională: Anton Borş, Liviu Câmpean, Ştefan Danciu, Aurelia Iluţ, Lia Matei, Ştefan Patrîntaş, D. Sulan. Echipa tehnică: Pálosi Réka (tehnoredacare), Nicolae Groza, Ştefan-Mădălin Şerban (corectură). Compartiment marketing - relații publice: Maria Of, Mirela Cristea, Zoiţa Micu. Tel./fax: 0264/371805/ 0266/372065. *** ISSN 12207497 e-mail: informatiabr@gmail.com (redaca la). infohrpub@gmail.com (publicitate).