Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2015 (Anul 27, nr. 5965-6001)

2015-12-02 / nr. 5990

Câteva sute de secui au ieşit iar îrt stradă să ceară autonomia - în pagina a 2-a -Iubirea şi „Pianul cu poeme” - în pagina a 8-a Superlative academice Când ţara este în sărbătoare şi vibrează de bucurie, făcând sufletele noastre să rezoneze împreună, în armonii de flori dalbe ce strălucesc argintii în lumina zorilor, înseamnă că este 1 Decembrie! La ceas aniversar, păşim pe treptele înalte ale Academiei Române şi suntem întâmpinaţi de privirile luminoase ale unor personalităţi marcante ale ştiinţei şi culturii noastre: George Enescu, Gheorghe Bariţiu - un mare preşedinte al Academiei Române, Constantin Brâncuşi, Mihai Eminescu, Ion Creangă, Ion Luca Caragiale, Alexandru Vlahuţă şi Nicolae Iorga. Ei sunt aceia care, dincolo de timp, ne veghează şi ne călăuzesc paşii spre Aula Academiei, unde remarcăm faptul că superlativul absolut există în realitate, iar somptuozitatea rămâne o constantă a instituţiei ce reprezintă ştiinţa şi cultura noastră, continuare în pag. a 3-a O mie de drapele trimise de românii din ţară a pentru harghiteni şi covăsneni , în cadrul unei acţiuni denumită „Români pentru români”, iniţiată de un grup de intelectuali din judeţul Braşov, o mie de steaguri tricolore au ajuns în mai multe localităţi - oraşe şi sate - din judeţele Harghita şi Covasna cu ocazia zilei de 1 Decembrie. Unul dintre liderii acţiunii, Mihai Tîrnoveanu, spunea continuare în pag. a 3-a în şedinţa ordinară a Consiliului Judeţean Harghita. S-a aprobat înfiinţarea ADI Gheorgheni în şedinţa ordinară a Consiliului Judeţean Harghita, ce a avut loc în data de 25 noiembrie 2015, cu unanimitate de voturi s-a aprobat asocierea judeţului Harghita prin Consiliul Judeţean Harghita cu municipiul Gheorgheni în vederea înfiinţăriiAsociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Centru Sportiv Harghita Gheorgheni”, persoană juridică cu drept privat, cu statut de utilitate publică. Totodată, s-a aprobat actul constitutiv şi statutul asociaţiei. Scopul asocierii Din expunerea de motive am reţinut faptul că asocierea s-a aprobat în scopul administrării, exploatării şi gestionării în comun a patinoarului din Gheorgheni, precum şi în scopul promovării şi dezvoltării activităţilor sportive din judeţul Harghita, continuare în pag. a 3-a BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ KÁJONIJÁNOS Informaţia®* www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXVII. Nr. 5990 MIERCURI, 2 DECEMBRIE 2015 • Preţ: 1 leu „Nu uita că eşti român" " . □ A devenit tradiţie ca de sărbătoarea românilor, buzoienii şi harghitenii să-şi dea întâlnire la Miercurea-Ciuc Miercurea-Ciuc. Adunarea generală a Forumului Civic al Românilor din Covasna, Harghita şi Mureş, prilejuită de marcarea a 10 ani de la înfiinţare Timp de zece ani, Forumul a ţinut locul autorităţilor publice atunci când acestea aveau „anumite derapaje" Sâmbătă, 28 noiembrie, la Centrul Eparhial al Episcopiei Ortodoxe a Covasnei şi Harghitei din Miercurea-Ciuc a avut loc Adunarea generală a Forumului Civic al Românilor din Covasna, Harghita şi Mureş, prilejuită de marcarea a 10 ani de la înfiinţare. La adunare au participat ierarhul ortodox al Covasnei şi Harghitei, foşti şi actuali prefecţi, reprezentanţii asociaţiilor continuate în pag. a 4-a