Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2016 (Anul 28, nr. 6039-6075)

2016-04-20 / nr. 6047

• Pagina a 8-a • 20 aprilie 2016 • Informația TENIS Năstase-Ţiriac Trophy Luni a început, la Bucureşti, o nouă ediţie a turneului masculin de tenis Năstase-Ţiriac Trophy, probabil ultima. Rezultate înregistrate în prima zi: Kyle Edmund (Marea Britanie) - Lukas Rosol (Cehia) 7-6, 7-6, Damir Dzumhur (Bosnia-H.) - Marius Copil 6-1, 3-6, 6-4, Adrian Ungur — Guido Pella (Argentina) 5-7, 2-6, Michael Linzer (Austria) - Taro Daniel (Japonia) 2-6,0-6, Guillermo Garcia-Lopez (Spania), Julian Knowle (Austria) - Federico Delbonis (Argentina), Paolo Lorenzi (Italia) 2-6, 3-6, Victor Vlad Cornea, Victor Hănescu - Eric Bútoruc, Scott Lipsky (ambii SUA) 2-6, 3-6. Aşadar, singurii doi jucători români prezenţi pe tabloul de simplu al turneului bucureştean - datorită faptului că au beneficiat de invitaţii - au fost eliminaţi psihologic şi terminând cu o pauză de un an. Foarte probabil un tratament psihologic ar fi necesar şi util, cu condiţia ca Simona să-l accepte, ea fiind încă în etapa când crede că ştie cel mai bine ce trebuie făcut. Probabil o pauză scurtă, de cel mult o lună, i-ar putea fi utilă, dar mai lungă nu e cazul, şi aşa a jucat foarte puţin în ultima vreme. Evident, esenţială este şi problema antrenorului. Oricât de valoros ar fi Darren Cahill, e clar că Simona nu mai poate continua cu el, întrucât eşecurile ei în lanţ implică şi vina antrenorului, care n-a reuşit s-o repună pe picioare. Cine ar putea fi noul antrenor? Greu de dat nume, dar trebuie să fie unul de tip „mână forte” care să nu-i mai permită jucătoarei multele mofturi pe care obişnuieşte să le facă. Simona ar putea lua exemplul Viktoriei Azarenka, care, din lider mondial, s-a trezit jucătoare de pluton, fiind la un pas de a abandona tenisul. Dar a strâns din dinţi, a învăţat din greşeli şi acum este, din nou, foarte aproape de vârful ierarhiei mondiale. ENIS DE MASA Cinci jucători la Rio Deşi la turneul preolimpic de calificare din Suedia, nici unul din cei 8 jucători români de tenis de masă n-a obţinut calificarea directă la Jocurile Olimpice de la Rio de Janeiro, preşedintele Federaţiei Române de Tenis de Masă, Cristinel Romanescu, afirmă că România va avea, cu o probabilitate de 99 la sută, 5 jucători la Olimpiadă. Este vorba de Elizabeta Samara şi Daniela Dodean, în probele de simplu şi dublu, plus Bernadette Szőcs, care va avea dreptul să participe numai în proba pe echipe. La masculin vor putea lua parte Adrian Crişan şi Ovidiu Ionescu (foto). S E terminată Simona? Judecând după evoluţiile extrem de slabe, etalate de mai bine de o jumătate de an încoace, culminând cu prestaţia lamentabilă din meciul din FedCup cu Angelique Kerber, s-ar părea că nu mai e nimic de făcut. Cu toate acestea, având în vedere jocul ei din perioada de vârf a anului trecut, s-ar mai putea crede că ar mai fi ceva de făcut, pornind și de la faptul că nu are decât 24 de ani. Au venit, în această idee, numeroase sugestii despre ceea ce ar trebui să facă Simona, începând cu un tratament P SCRIMĂ Floretistă română la JO A fost o vreme când floreta românească concura cu succes la marile competiţii mondiale, numele unor floretişti ca Ionel Drâmbă, Olga Orbán-Szabó, Ileana Gyulai-Drâmbă, Laura Badea şi alţii strălucind, inclusiv în palmaresul olimpic. Din păcate, în ultimii ani floreta românească a dispărut complet din marile competiţii internaţionale, deşi la spadă, uneori şi la sabie, nu s-a pierdut contactul cu vârfurile mondiale. Având în vedere aceste lucruri, constituie o surpriză plăcută faptul că, la turneul preolimpic de la Praga, tânăra floretistă de la Clubul Steaua Bucureşti, Mălina Călugăreanu (foto), a reuşit, în urma a 5 victorii şi o înfrângere, să se califice la Jocurile Olimpice din Brazilia. O ă de ȘTEFAN DANCIU . RT FOTBAL Liga I Play-off In ultimul meci din cadrul etapei a 7-a a play-off-ului Ligii I la fotbal s-a înregistrat rezultatul: Viitorul Constanţa — Pandurii Tg. Jiu 0-2 (0-0). Goluri Hora 55, Nistor 66. înaintea meciului amintit, Gheorghe Hagi, patronul Viitorului, a renunţat să mai ia loc pe banca tehnică, funcţia de antrenor principal fiind luată de Cătălin Anghel, care a mai deţinut această funcţie. Din păcate, pentru Viitorul, rezultatul n-a fost mai bun decât în întâlnirile precedente. Clasamentul după 7 etape, în cel de-al 7-lea meci din cadrul etapei a 7-a a play-out-ului Ligii I la fotbal s-a înregistrat rezultatul: CSMS Iași - ACS Poli Timișoara 0-0. 1. Astra7 5 1 1 12-4 42 2. Steaua7 4 2 1 10-6 36 3. Pandurii7 2 4 1 9-6 34 4. Dinamo7 2 4 1 7-8 34 5. Viitorul7 0 2 5 5-14 25 6. ASA Tg. M. .7 0 3 4 5-10 22 Play-out Clasament 1. CSMS laşi7 2 3 2 6-5 28 2. CSU Craiova7 3 1 3 7-7 26 3. CFR Cluj7 3 3 1 13-4 26 4. FC Voluntari7 3 1 3 7-9 22 5. FC Botoşani7 2 2 3 9-13 21 6. Concordia7 3 3 1 8-5 21 7. ACS Poli7 1 3 3 5-11 19 8. Petrolul7 2 2 3 5-6 12 Leicester pierde viteză Aflată în fruntea clasamentului în premier league, cu 5 etape înainte de final, Leicester City a făcut un neaşteptat pas greșit, terminând la egalitate, 2-2, cu West Ham United, pierzând 2 puncte care ar putea fi decisive în lupta pentru titlu. A fost un meci cu un final teribil, gazdele deschizând scorul în minutul 18, capeţii egalând în minutul 84 şi luând conducerea 2 minute mai târziu! Leicester egalează în prelungiri, min. 95, la ultima fază a meciului. Din urmă vine puternic Tottenham, care, în timp ce Leicester se chinuia cu West Ham, zdrobea, în deplasare, pe Stoke City cu 4-0. Din fericire pentru antrenorul Claudio Ranieri, în etapa a 35-a, Leicester joacă din nou acasă, cu o echipă, Swansea, clasată abia pe locul 15, deci ar putea să-şi păstreze avansul de 5 puncte faţă de Tottenham, care va juca, tot pe teren propriu, cu West Bromwich Albion, locul 14. TLETISM Alexandru Nicolae Soare a realizat baremul olimpic Maratonistul băcăuan Alexandru Nicolae Soare (foto) a reușit să se califice la JO de la Rio de Janeiro, cu ocazia participării la maratonul de la Hamburg (Germania). Atletul pregătit de profesoara Cristina Alexe a parcurs cei 41,195 km în 2hl8’52”, baremul olimpic fiind 2hl9.