Informatia Bucureştiului, octombrie 1959 (Anul 7, nr. 1913-1940)

1959-10-17 / nr. 1928

. PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE: UNIŢI-VĂ! Ziar al Comitetului Orăşenesc Bucureşti al P.M.R. şi al Sfatului Popular al Oraşului Bucureşti ANUL VIII Nr. 1928 4 PAGINI 20 BANI SIMBATA 17 OCT. 1959 ntîrziafii In întîmpinarea anotimpului friguros, în numeroasele întreprinderi ale oraşului s-au luat din timp cuvenitele măsuri gospodăreşti menite să asigure muncitorilor condiţii cit mai bune de lucru. Sînt uzine ca „Republica“, „21 Decembrie“, „Armătura“ — unde pregătirile de iarnă s-au şi terminat. In altele, aceste măsuri se află într-un stadiu avansat. Din păcate, ne-a fost dat să cunoaştem şi situaţii de alt fel. De pildă, la „Atelierul Titan“, din şos. Dudeşti-Pantelimon nr. 6, aparţinînd întreprinderii de construcţii metalice şi prefabricate nr. 7, pregătirile în vederea sosirii iernii încep abia acum. Sînt doar cîteva zile de cînd conducerea acestei întreprinderi (director Gh. Scărlătescu, inginer-şef Preda Paleologu) a hotărît să înceapă desfacerea acoperişului la una din secţiile Atelierului pentru a fi reparat. Colectivul de muncitori care lucra aici a fost mutat, ce-i drept, în altă hală. Dar tot într-una necorespunzătoare. Neglijenţă faţă de pregătirile de iarnă se observă şi la secţia centrifugă nr. 1; aici, instalaţia de încălzire se află încă în reparaţie.Din această cauză, s-a recurs la folosirea unor cazane de tablă în care se face foc cu lemne. La nenumăratele adrese trimise de Atelier conducerii centrale, se primea mereu acelaşi răspuns: „Mai e timp“. Fără îndoială că măsurile de reparare a acoperişurilor şi a instalaţiei de încălzire la secţiile unităţii puteau fi luate încă din timpul verii. A lipsit însă simţul gospodăresc! P. T. La Pavilionul de mostre de mărfuri IN FATA STANDURILOR INDUSTRIEI UŞOARE Astăzi, al 15.000-lea vizitator a trecut pragul Pavilionului de mostre de mărfuri. Şi, deopotrivă cu toţi ceilalţi vizitatori, a încercat o emoţie justificată. Aici, in hala aceasta mare, ţi se înfăţişează un tablou grăitor al dezvoltării neîncetate a industriei noastre de bunuri de consum. Parcă ne-am afla in faţa vitrinei unui uriaş magazin. Vizitatorii se îndreaptă spre standurile industriei uşoare. lată-i admirind stofele fine, de o contextură şi un colorit necunoscute, covoare de toate felurile — de la cele de iută pînă la cele de tip oriental. Un lucru aparent neînsemnat atrage privirile : păturile înflorate pentru copii, e o ultimă realizare a fabricii „Munci Textilă". Ursonul şi imitaţia de astrahan, realizate din relon, stirnesc admiraţia tuturor, înaintăm doar ciţiva paşi şi iată-ne intr-o adevărată lume a culorilor. Zeci şi zeci de imprimeuri îşi dispută Intietatea. Solicitaţi să spună care este mai frumos, vizitatorii îşi manifestă jenaţi încurcătura. E greu de ales. La imprimeuri s-a făcut o adevărată cotitură. In sfirşit, motivele florale au trecut pe locul doi. S-a dovedit că se pot realiza imprimeuri de un deosebit gust, stilizînd diverse motive naţionale, folosind jocul de tonuri şi culori, figurile geometrice etc. Creatorii au folosit cu mult gust combinaţiile alb-negru şi alte culori şi nuanţe vitregite pînă nu de mult. Aşadar, şi sub acest aspect, tot ce in ce înfăţişează in expoziţie este absolut nou Vizitatorii apreciază apoi tartaua bemberg imprimată cu bronz, ţesătura „Zamfira" cu fire metalice, crepedechine-ul natural imprimat, voalul ..Primăvara" imprimat. In faţa standului de confecţii, toţi vizitatorii zăbovesc mai mult. Fabrica „Gh. Gheorghiu-Dej" expune aici cîteva modele cu totul necunoscute. Un costum bărbătesc cu pantaloni fără manşete, avînd o linie nouă, confecţii din ţesături de in etc. Schimbări îndrăzneţe la care se solicită părerea tuturor vizitatorilor. Iată-ne în faţa standului de încălţăminte. Întregul stand reprezintă adevărate obiecte de artă. — Cînd vom găsi pantofii aceştia in magazine ? — se interesă plin de curiozitate unul dintre vizitatori. — Modelele pentru care vor opta majoritatea vizitatorilor le veţi găsi in unităţile de desfacere chiar la începutul anului viitor. In faţa ochilor se perindă iarăşi nenumărate lucruri noi, necunoscute , oale a căror suprafaţă imită trunchiul unui copac, butelii din aluminiu cu patroane, în care se poate prepara sifon la domiciliu, cărucioare de copii avînd forme aerodinamice. Expoziţia prilejuieşte o largă consultare a cumpărătorilor. Un vizitator a făcut remarca, într-una din însemnările sale, că fabricile „Adesgo" şi „Tricotajul Roşu" s-au concurat în a realiza tricotaje din milon cit mai frumoase. Nu ne oprim asupra termenului nepotrivit („concurat"), dar credem că remarca vizitatorului acesta trebuie generalizată. Toate întreprinderile s-au întrecut in a realiza mărfuri mai bune, mai frumoase. Ele așteaptă acum părerile, sugestiile bucureştenilor. Şi le primesc ! Dovada 7 5000 vizitatori trec în fiecare zi pragul Pavilionului de mostre. I. M. Imprimeurilie atrag numeroşi vizitatori Scriitorul sovietic Semion Babacuski, aflat in vizită in ţara noastră, s-a intîlnit ieri la Uniunea Scriitorilor din R.P.R. cu ciţiva membri ai uniunii. DE LA O. N. T. EXCURSII IN R. P. BULGARIA In întîmpinarea lui 7 Noiembrie, Oficiul Naţional de Turism „Galpaţi“ organizează mai multe excursii de cîte două zile în R. P. Bulgaria pentru vizitarea oraşului Sofia. Înscrierile se primesc la toate agenţiile O.N.T. VIZITA UNOR FERMIERI AMERICANI IN ŢARA NOASTRĂ Timp de citeva zile două grupuri de fermieri americani, veniţi prin O.N.T. „Garpaţi“, ne-au vizitat ţara. In afara obiectivelor cu caracter turistic, oaspeţii au vizitat gospodăriie agricole de stat Hălchiu din regiunea Stalin şi Popeşti-Leordeni din raionul N. Bălcescu din Capitală, precum și o gospodărie de stat cu caracter viticol din Valea Călugărească, interesîndu-se de diferite probleme legate de organizarea muncii. I IS Concursul organizat de ziarul nostru ctrmsTzii sicurestivi ! Numeroşi participanţi la concursul-ghicitoare „Cunoaşteţi Bucureştiul 7" şi-au exprimat dorinţa de a se prelungi termenul de primire a răspunsurilor. Satisfăcînd această dorinţă, aducem la cunoştinţă că răspunsurile se primesc în continuare pînă la data de 1 noiembrie a.c. Cu acest prilej reamintim următoarele: • Răspunsurile se vor trimite toate odată în plic (indicîndu-se numele, adresa şi profesiunea concurentului) pe adresa „Informnaţia Bucureştiului", str. Brezeianu nr. 25—25, cu menţiunea „Pentru concurs". Pentru a fi luate în consideraţie, răscursurile trebuie să fie însoţite de toate bonurile de participare la concurs. • Premiile (PREMIUL I — 2000 LEI, PREMIUL ii — 1500 LEI, PREMIUL Iii — 800 LEI, 3 MENŢIUNI A 400 LEI FIECARE, 3 MENŢIUNI A 200 LEI FIECARE) vor reveni în ordine concurenţilor care vor întruni cel mai mare punctaj. In caz de egalitate de puncte, cîştigătorul va fi desemnat prin tragere la sorţi. Buletin meteorologic INSTITUTUL METEOROLOGIC COMUNICA : Azi la ora 8, în Bucureşti, temperatura aerului a fost de 5 grade, maxima de ieri în aer a fost de 17 grade, iar minima din cursul nopţii de 1 grad. Timpul probabil de miine . Vremea se menţine frumoasă, cu cerul variabil. Vînt slab din nord-est. Temperatura în creştere uşoară, noaptea va fi cuprinsă între 1 şi 3 grade, iar ziua între 16 şi 18 grade. Pentru zilele de 19, 20 şi 21 octombrie . Vreme frumoasa, cu cerul variabil, mai mult senin. Vînt slab. Temperatura în creştere uşoara. 1 Oaspeţi de peste hotare Ieri a sosit în Capitală, pentru un schimb de experienţă, o delegaţie de medici din R. P. Bulgaria. Delegaţia, formată din nouă medici, este condusă de dr. Petre Dimitrov Boşcov, director ln Ministerul Sănătăţii din R. P. Bulgaria. Azi dimineaţă membrii delegaţiei au făcut o vizită la Secţiunea sanitară şi de prevederi sociale a Sfatului Popular al Capitalei, unde s-au întreţinut cu conducerea secţiunii, în probleme de organizare a reţelei de asistenţă medico-sanitară. In timpul şederii în ţara noastră, delegaţia va vizita instituţii sanitare din Capitală şi provincie. ★ Astăzi dimineaţă a părăsit Capitala prof. Viktor Cihikvadze, secretar al Consiliului Mondial al Păcii, care ne a vizitat ţara la invitaţia Comitetului naţional pentru apărarea păcii din R.P.R. Călătorie de studii Azi dimineaţă, un grup de 100 de arhitecţi de la diferite institute de proiectare din Capitală a plecat într-o călătorie de studii organizată de Uniunea arhitecţilor din R.P.R. pentru vizitarea obiectivelor de arhitectură de la Brăila, Chiscani, Tulcea şi Galaţi. Deplasarea va dura trei zile. . La această călătorie de studii participă şi delegaţia de arhitecţi sovietici care se află în ţara noastră. t Au colectat patru vagoane de fier vechi In ultimele trei săptămîni, tinerii metalurgişti de la uzinele „Mao Tzedun“ au desfăşurat o rodnică activitate pentru colectarea fierului vechi, atît în întreprindere cit şi în afara ei. Săptămîna trecută ei au expediat la Hunedoara trei vagoane încărcate cu fier vechi. In cursul acestei săptămîni, în urma unei noi ieşiri pe teren, brigăzile de muncă patriotică de la uzinele ,,Mao Tze-dun“ au mai colectat circa 10.000 kg fier vechi. Brigadierii Constantin Marin, Ion Caraman, Marin Ghiţă şi alţii sunt hotărîţi să se menţină în continuare în rîndul celor mai harnici colectori ai fierului vechi. Pe şantierul de locuințe de pe bd. Muncii au fost terminate de curând noi blocuri iar altele sunt în curs de execuție. Luna prieteniei romîno - sovietice Agenda manifestărilor AZI 9 La Casa prieteniei romîno-sovietice din str. Batiştei nr. 14 are loc, începînd de la ora 19, o „serbare a prieteniei romino-sovietice , la care vor participa şi turiştii sovietici care ne vizitează ţara. Serbarea va începe printr-o expunere a tov. Octav Livereanu, vicepreşedinte al Consiliului General ARLUS. Va urma un program susţinut de orchestra „Barbu Lăutaru“ şi ansamblul Sfatului Popular al Capitalei. „Succesele U.R.S.S. în cucerirea spaţiului cosmic“ este titlul conferinţei pe care o va ţine pref. univ. Gh. Petrescu, la clubul Universităţii „C. I. Parhon“, la ora 20,no. 9 In cadrul Lunii prieteniei româno-sovietice astăzi, la ora 19, la Casa universitarilor, criticul Peru Comarnescu va ţine conferinţa: „V. V. Stasov — un critic de artă rus, despre arta occidentală de la sfîrşitul secolului XIX“. Conferinţa va fi însoţită de proiecţii. MII NE • La ora 11, la Casa prieteniei româno-sovietice are loc o manifestare pentru copii cu prilejul căreia elevii Şcolii medii nr. 19, prezintă presa sovietică ,,Prietenii ei“ de V. Rozov. • Despre „Spărgătorul de gheaţă atomic V. I. Lenin — un succes al ştiinţei şi tehnicii sovietice" va vorbi îng. Teodor Roşescu, fizician chimist (I.F.A.), In sala Casei de cultură a raionului 1 Mai la ora 18. • La Casa prieteniei rominosovietice, de la ora 19, va avea loc un concert — In care se vor interpreta piese de muzică uşoară romînească şi sovietică. Prof. univ. ing. Edmond Nicolau conferenţiază despre „Realizările ştiinţei şi tehnicii sovietice în cibernetică şi astronautică“, la ora 20, in sala de festivităţi a Ca Isei de cultură a studenţilor „Grigore Preoteasa". Programul turneului pe care Teatrul „Mossoviet“ îl întreprinde în ţara noastră, în organizarea O.S.T.A., s-a îmbogăţit cu un recital, susţinut de artiştii poporului ai U.R.S.S., Vera Marveţkaia şi Nikolai Mordvinov şi de artistul poporului al R.S.F.S.R. Rotislav Pliatt. Programul acestui spectacol va fi alcătuit din crîmpeie ale celor mai reprezentative creaţii scenice realizate de cei trei artişti. Recitalul urmează să aibă loc sâmbătă 24 octombrie, la ora 11, în sala Teatrului C.C.S. Recital dat de V. P. Maretkaia, N. D. Mordvinov și R. I. Plratt Turneul violoncelistului sovietic Sviatoslav Knuşeviţki Astăzi urmează să sosească în ţară violoncelistul Sviatoslav Knuşeviţki. Oaspetele sovietic îşi va începe turneul printr-un concert pe care îl va da mîine cu orchestra simfonică a Filarmonicii din Cluj. In continuare, violoncelistul va interpreta la Ateneu, cu orchestra simfonică a Radiodifuziunii, Concertul pentru violoncel şi orchestră de Schumann (2 octombrie). După ce va concerta cu orchestra Filarmonicii din Iaşi (23—24 octombrie), Knuşeviţki va reveni în Capitală unde va susţine un recital (27 octombrie), al cărui program cuprinde lucrări de Mozart, Beethoven, Richard Strauss,Tokoliev, Şostakovici şi Pancio Vladigherov. In încheierea turneului, Knuşeviţki va da, de asemenea, un recital la Oraşul Stalin (29 octombrie). Toamna In gospodăria colectivă Dacă cineva se abate în zilele acestea detoamnă pe la sediul gospodăriei agricole colective din Dragomirești, întîlnește doar magazinerul. Acesta îi arată departe, spre orizont, locurile unde lucrează colectiviștii. — Vezi dumneata, tovarășe, tarlaua aceea, colorată în galben? Acela e porumbul nostru, 45 de hectare. Recoltatul lui a început acum cîteva zile Către ora prînzului, pe drumul ce se pierde între cîmpuri, a apărut prima căruţă încărcată cu porumbul recoltat de dimineaţă. ...Gospodăria a fost Înfiinţată in anul 1951. Pe aici a fost cîndva stăpîn moşierul şi patronul de industrie Gheorghe Bujoiu. Printre colectivişti sînt mulţi care au fost sîngeros exploataţi, ca argaţi, la curtea lui. Constantin Dincă, brigadier în gospodărie, îşiaduce bine aminte de toate acestea. De aceea, el ne vorbeşte cu mîndrie de orînduielile de astăzi, de succesele colectivei. Recolta de porumb se ridică în acest an la aproape 2500 kg la hectar, cu mult mai mult decit au obţinut gospodăriile individuale. Şi la alte culturi gospodăria a obţinut roade bogate, mărturii ale superiorităţii muncii în colectiv. „Anul acesta — ne spune tovarăşul Constantin Dincă — am cultivat sfeclă pe o suprafaţă de cinci hectare şi am obţinut o recoltă de 76.000 kg. Sfecla, pe baza contractelor încheiate, am predat-o fabricii de zahăr Chitila. Am încasat banii potrivit înţelegerii, dar în curînd va trebui să trimitem un autocamion ca să ridice şi zahărul ce ni se cuvine. Pentru fiecare vagon de sfeclă, cîte 100 kg de zahăr“. Ia executarea lucrărilor din acest an colectiviştii ar fi trebuit să depună 23.000 zile-muncă. Multe lucrări au fost insă executate într-un timp mai scurt, aşa încît vor fi necesare, în to- tal, numai 20.000 zile-muncă. Aceasta era şi de aşteptat, pentru că în gospodărie sînt colectivişti cu multă tragere de inimă ca Nicolae Iancu, Vasile Stanciu, Nicolae Mocioiu şi alţii. Recolta de porumb este descărcată în hambarul gospodăriei Veşti de la Teatrul Naţional „I. L. Caragiale“ SE REIAU MATINEELE LITERARE ŞI CONFERINŢELE EXPERIMENTALE In luna noiembrie, vor fi reluate matineele literare din ciclul „Antologia poeziei româneşti“, ciclu iniţiat de Teatrul Naţional încă din stagiunea trecută. Primul matineu literar din acest an va fi consacrat lui Mihail Eminescu şi va avea loc duminică 1 noiembrie, la ora 10, in sala Studio. Conferenţiar va fi Al. Philippide, membru corespondent al Academiei R.P.R. O săptămină mai tirziu, sala Comedia va găzdui prima conferinţă experimentală, din noua serie programată pentru actuala stagiune. După conferinţa tratînd despre forme de teatru popular, pe care o va ţine Ioan Massot, va fi prezentat un program de exemplificări din Dionisii, Atellane, Comedia del’ arte, fragmente din „Oşteanul lăudăros“ de Plaut etc., în regia lui Miron Niculescu. EXPOZIŢIE A TEATRULUI LA UZINELE „REPUBLICA“ Trecind la Înfăptuirea proiectului de a instala in cluburile unor mari uzine şi fabrici ale oraşului panouri prezentind activitatea teatrului, zilele acestea, Teatrul Naţional a deschis o astfel de expoziţie volantă în cadrul uzinelor „Republica“. Fotografiile, documentele, graficele oferă o imagine cuprinzătoare a realizărilor Teatrului Naţional „I. L. Caragiale“ în cei cincisprezece ani de la eliberare PREMIERA PIESEI „NĂPASTA“ La sfîrşitul săptămînii viitoare, la scena sălii Studio, va avea loc premiera dramei „Năpasta“, de I. L. Caragiale, spectacol pus în scenă de regizorul Miron Niculescu, in decorul realizat de M. Tofan. Din distribuţie fac parte : Irina Răchiţeanu şi Marietta Anca (vor apare alternativ in rolul principal), Toma Dimitriu, Emil Botta şi Emil Liptao CONSFĂTUIRE CU RESPONSABILII CULTURALI DIN ÎNTREPRINDERI Conducerea Teatrului Naţional şi-a propus să stabilească o mai strînsă legătură şi colaborare a teatrului cu întreprinderile şi instituţiile bucureştene. In acest scop, responsabilii culturali din numeroase comitete de întreprindere şi instituţie au fost invitaţi să participe joi 22 octombrie, la ora 18, în sala Comedia, la o consfătuire cu reprezentanţii teatrului. După consfătuire se va prezenta spectacolul „Tragedia optimistă“ de Vsevolod Vişnevski Corsupg perpepone Preocupat de îmbogăţirea cunoştinţelor gospodăreşti ale femeilor, Comitetul femeilor din raionul V. I. Lenin a organizat în acest an peste 20 cursuri diferite (de artă culinară, croitorie, lenjerie etc.). Cursurile de croitorie, de pildă, care au loc de două ori pe săptămînă timp de trei luni, dau bune rezultate. La încheierea fiecărui curs se organizează o expoziţie cu obiectele confecţionate de cursante." In prezent, în raion, funcţionează trei cursuri de croitorie — în str. Sebastian nr. 2, la şcoala „I. Creangă“ din str. Uranus şi în str. Dr. Pasteur nr. 08—care sunt frecventate de circa 120 femei. La terminarea lor se vor organiza în continuare noi cursuri, înscrierile se primesc la centrele de mai sus precum și la sediul comitetului raional al femeilor, din strada Antim nr. 49. Numărul depunătorilor la C. A. în continuă creştere PE TREI TRIMESTRE, PIANUL A FOST DEPĂŞIT CU V LA SUTA DIN BUCUREŞTI, ZECE LIBRETE LA 22 LOCUITORI In Capitală funcţionează 32 agenţii proprii ale C.E.C., 55 agenţii în cadrul oficiilor P.T.T.R. şi 858 ghişee C.E.C. (prin mandatari) în întreprinderi şi instituţii. Activitatea lor în cele trei trimestre ale anului a fost fructuoasă. Planul de atragere a economiilor prin unităţile C.E.C. reprezintă o creştere de 27 la sută faţă de prevederi. In frunte se situează unităţile din raioanele Gh. Gheorghiu- Dej şi I. V. Stalin. Toate raioanele şi-au îndeplinit planul. S-a remarcat o creştere simţitoare a depunerilor în urma ansamblului de măsuri luate de plenara C.C. al P.M.R. din 13—14 iulie privind creşterea continuă a bunăstării oamenilor muncii. In cursul celor 9 luni s-au înregistrat în Capitală aproape 25.000 depunători noi, aceştia, în afara celor ce economisesc bani prin cumpărarea de obligaţiuni C.E.C. Numărul total al depunătorilor pe librete de economii a fost la 31 august de 651.666. Ţinînd seama de populaţia Capitalei, procentul este de zece librete la 22 locuitori. Rezultate deosebite au înregistrat ghişeele de la Uzinele Chimice Romîne, Ministerul Transporturilor şi Telecomunicaţiilor, Filatura Romînească de Bumbac, Banca de Investiţii, institutul dr. Cantacuzino şi altele. De asemenea, s-au obţinut rezultate bune în şcoli. In prezent, Direcţia C.E.C. a oraşului Bucureşti se preocupă de lărgirea reţelei unităţilor în unele cartiere, mărirea spaţiului unor agenţii şi mutarea altora în sedii mai încăpătoare, amenajarea unor vitrine pentru popularizarea avantajelor depunerii economiilor la C.E.C., organizarea unor schimburi de experienţă între comisiile de sprijin din întreprinderi şi instituţii etc. Cu prilejul „Săptămînii economiei“, ce se desfăşoară în fiecare an între 23 şi 30 noiembrie, vor avea loc numeroase acţiuni pentru atragerea unui număr cit mai mare de depunători pe librete de economii C.E.C. C. INFORMAŢIE Pe lingă Casa prieteniei romino-sovietice a luat fiinţă o formaţie coregrafică pentru copii între 6—12 ani, începători şi avansaţi. Cei care doresc să facă parte din această formaţie se vor prezenta duminică 18 octombrie şi joi 22 octombrie a. c., orele 10, la Casa prieteniei rominosovietice A.R.L.U.S. din str. Batiștei nr. 14. C. M. O întrebare pe zi Ce ne puteţi spune în legătură cu vaccinarea antigripală ? — NE RĂSPUNDE DR. V VOLSKI, MEDIC PRIMAR EPIDEMIOLOG IN SANEPIDUL CAPITALEI — „Ca expresie a grijii pentru apărarea sănătăţii populaţiei, Ministerul Sănătăţii şi Prevederilor Sociale a luat măsura preparării unei mari cantităţi de vaccin antigripal. Acest vaccin este preparat de Institutul „Pasteur" sub conducerea şi îndrumarea Institutului de Inframicrobiologie al Academiei R.P.R. E este un vaccn monovalent, preparat din trei tulpini separate de virus : A, A2 şi B, care se administrează pe cale nazală cu ajutorul unui aparat special de pulverizat. Vaccinul poate fi administrat persoanelor în vîrstă de la 3 luni la 70 de ani fără nici o contraindicaţie în această privinţă. După cum am fost încunoştinţaţi de către M.S.P.S., vaccinarea antigripală se va face cu precădere în colectivități mari, unde există un sporit pericol al contaminării". Manifestări consacrate luptei pentru pace Comitetul naţional pentru apărarea păcii din R.P.R. şi Consiliul General A.R.L.U.S. organizează luni 19 octombrie, orele 18.30, în sala Ateneului R.P.R., conferinţa „Vizita lui N. S. Hruşciov in S.U.A. un mare succes al politicii de pace a U.R.S.S.“. Va vorbi acad. Mihail Ralea, vicepreşedinte al Comitetului naţional pentru apărarea păcii din R.P.R. După conferinţă va urma un recital de canto prezentat de Petre Ştefanescu-Goangă, artist al poporului, Zenaida Palii, Cornelia Gavrilescu, Şerban Tassian şi M. Rafael, artişti emeriţi, îşi vor da concursul corul şi orchestra de copii a Casei prieteniei româno-sovietice A.R.L.U.S. Sticla spongioasa pentru construcţii In cadrul Ministerului Construcţiilor, Industriei Materialelor de Construcţii şi industriei Lemnului s-a reuşit sa se pună la punct, în fază experimentală, producerea sticlei spongioase, un material izolant uşor şi cu o rezistenţă suficientă la compresiune. Sticla spongioasă se realizează pentru prima dată în țara noastră, pentru fabricarea ei utilizîndu-se — în afara de sticlă măcinată și de praf de calcar — steril de nisip, material pînă azi nefolosit. Sticla spongioasă va fi utilizată sub formă de plăci sau de cărămizi, la pereţii despărţitori, în construcţiile din industria frigotehnica, la izolarea conductelor etc. Glazurată, sticla spongioasă va putea fi folosită şi la pereţii exteriori. O primă cantitate de sticlă spongioasă se va fabrica, în mod experimental, pînă la sfîrşitul anului, urmînd ca în anul 1960 să se treacă la producția industrială a acestui nou material. Ultimnele ştiri sportive • In campionatul mondial feminin de baschet, echipa R. P. Bulgaria a întrecut echipa R. P. Polone, cu 62—48. In clasament, echipele U.R.S.S. şi R.P. Bulgaria sunt la egalitate de puncte. 10. 9 Turneul candidaţilor la titlul mondial de şah continuă miine, la Belgrad, cu partidele rundei a 22 a: Tal- Smislov, Olafsori-Petrosian, Fischer-Keres și Gligorici-Benkö. 9 Rezultate de la Jocurile Mediteraneene: baschet: Iugoslavia-Tunisia 106—46,' înot: 4 x 100 mixt: Italia 4’27’’l: 1500 m: Montserrat (Franţa) 19’05"2; iachting : Grecia ; box: Tunisia, R.A.U. şi Franţa cite 3 titluri, Italia 1 titlu. Spartak — Lokomotiv (ambele Moscova) 2—1 Moldova Chişinău — T.S.K.M.O. lo, Rostov pe Don — Dinamo Tbilisi 2—1. In clasament conduce Lokomotiv Moscova cu 24 puncte din 19 jocuri, urmată de Dinamo Moscova cu 23 puncte din 16 jocuri și Dinamo Tbilisi, cu 20 puncte din 18 jocuri. • Campionatul U.R.S.S. de fotbal: