Informatia Bucureştiului, iulie 1961 (Anul 8, nr. 2460-2481)

1961-07-01 / nr. 2460

Pag. 4-a. DIN JURUL RINGULUI • Tradiţionala competiţie ,,Cupa Eliberării ", care se desfăşoară în fiecare an în cinstea zilei de 23 August, programează marţi 4 iulie în parcul Progresul (str. Dr. Staicovici) prima reuniune din seria celor 5. Anul acesta competiţia aduce în ring cîteva din cele mai valoroase elemente ale cluburilor bucureştene : C C.A., Metalul, Voinţa, Dinamo, Progresul I.T.B. şi altele. Luni 3 iulie va avea loc tragerea la, sorţi şi cintarul (operaţia este programată în sala de sport din str. I. Vidu intre orele 17—19,30) după care se va cunoaşte programul primei reuniuni. • Peste diet dilelşi va face reintrarea greul hunedorean M. Ghiorghioni El va sosi in Capitală şi îşi va continua pregătirile alături de selecţionabilii echipei noastre pentru ,,Cupa oraşelor Balcanice“. • Echipa clubului Progresul pentru această competiţie este alcătuită din : Al. Bariciu, I. Stoica (A. Ciucă), D. Fieraru, C. Rusu (M. Diamandescu), I Marin, A. Gănescu, C. Stoian, E. Schnapp şi Gh. Rossler. Acesta din urmă işi face reintrarea după o lungă absenţă. Din echipa clubului Progresul va lipsi M. Balaş care este suferind. 9 Antrenorul clubului Metalul, I. Stoianovici, ne-a comunicat că va prezenta cea mai bună formaţie în frunte cu Gheţu Velicu, fraţii Dănilă şi H. Loew. 9 Campionatele internaţionale feroviare vor avea loc între 1 şi 7 august la Magdeburg. Pugiliştii clubului Rapid se pregătesc cu asiduitate în vederea acestui eveniment. Din lot fac parte, printre alţii: D. Davidescu, A. Mo- Ţăruş, Gh. Tănase, P. Zaharia etc. Antrenorii echipei sunt Gh. Lungu şi Luca Romano. „n prezent au loc la Bucureşti cursurile de antrenori la care participă 21 dintre cei mai buni instructori din ţară evidenţiaţi în sezonul trecut. Printre cei care candidează la obţinerea calificării de antrenori se află foştii boxeri Dinu Eugen, N. Negrea, I. Vasilov, I. Zlătaru şi M. Pînzaru. Lecţiile practice sunt predate de antrenorii Al. Vladar şi Titi Dumitrescu. 9 Echipa italiană Sempre Avanti a întîlnit aseară, la Constanţa, o selecţionată locală. Sportivii noştri au cîştigat cu 11—9. 9 Astăzi la Galaţi, echipa Sempre Avanti Bologna întrlneşte echipa selecţionată a acestui oraş care va avea următoarea configuraţie: Vasiliu, Paul Pavel, N. Popa, D. Boiangiu, S. Bogoi, D. Eremia, V. Bogoi, Şt. Cojan, V. Mamir şi O. Cioloca. • In linii mari formaţia care ne va reprezenta la „Cupa oraşelor Balcanice” va avea următoarea componenţă: , C. Ciucă, N. Mîndreanu, I. Turcu, I. Dinu, O. Bariu, V. Neagu, N. Stoenescu, Şt. Cojan, Ilie Ivan şi Al. Ilie. 9 Pînă în prezent şi-au trimis confirmările oficiale de participare la „Cupa oraşelor Balcanice" federaţiile din R. P. Bulgaria, Grecia şi Turcia. Federaţia greacă a comunicat şi lotul de boxeri (în ordinea categoriilor): Theotokatos, Costarellos, Teodoros, Hadjinkcolau, Ilossakos, Demetre, Chirikzis, Tsakiris, Stolemenis, Polikandriodis, M. Ghiorghioni Programul competiţional CICLISM. — Astăzi, de la ora 16,30 şi mîine, de la ora 30, concurs internaţional pe velodromul Dinamo cu participarea unor ciclişti din R.D. Germană. FOTBAL. — Astăzi, de la ora 18 pe stadionul Dinamo, echipa de categoria A Progresul întâlneşte în meci amical selecţionata de tineret a Capitalei. In deschidere, un meci de copii între două formaţii ale clubului Progresul. TENIS. — Pe terenurile Progresul, astăzi de la ora 16 şi mîine de la ora 8, ultimele întreceri din cadrul competiţiei dotate cu „Cupa Progresul''. CANOTAJ. — Concursul de canotaj popular şi canotaj academic, organizat de clubul Metalul 23 August, mîine dimineaţă de la ora 8, din faţa pavilionului Expoziţiei. Sosirea la debarcaderul şi ecluza Herăstrău. HOCHEI PE IARBA. Astăzi după-amiază, de la ora 17, pe terenul HI din parcul „23 August“, în cadrul fazei pe Capitală a concursului republican: Unirea Sport — Școala sportivă de elevi. ORIZONTAL: 1) Muzică trecută prin mașină —• Partitură muzicală... onorabilă. 2) Sol (pl.) — ...Haciaturian, compozitor sovietic, autorul cunoscutei melodii „Dansul săbiilor“. 3) Gama ! — îndrăznește. 4) Prefix pentru urechi — Dus cu cobza. 5) Notă muzicală — Sală de concerte in București. 6) Firicel de floare albastră — La ţanc ! — Scena pe care se execută „Cavaleria uşoară”. 7) Cadru adecvat cîntecelor de leagăn — M — începe sunetul ! 8) Cîntare. 9) Anotimpuri reci. — Fiord în Islanda — Afirmaţie. 10) „Vino pe... trandafirilor“ (neart.) — Măsuri agrare — A treia, notă muzicală. II) Organ facial — Locul unde evoluează călăreţii — Notă... de legătură. 12) Geniu al muzicii româneşti — A începe execuţia unei bucăţi muzicale. VERTICAL: 1) Cintăreţi cu voci... înalte — Instrumente muzicale cu coadă. 2) Simfonie în alb — Nicolae Popescu —vînt 3) Particular — Str. Chopin 90, str. Ceaikovski 132 etc. 1) Campioni — Prinde din zbor o melodie purtată pe calea undelor (pl.). 5) Tăgăduialăr—Soliști notorii—Scandiu. 6) ..Călărețul de...“, balet, de R. Glier — Pronume — In acest moment. 7) [vită — Două note ! 8) Cap in Africa — La minor, intr-un cuvînt ! 9) Melodie populară italiană ori ritm vioi — Armăsar dobrogean. 10) Alifie — Un T de lemn 11) Cea mai cîntată lună — Joacă cum îi culţi — D-aia-i placă, să vă placă. 12) e teme musicale Autorul tabloului „Jigani lăutari” — Muzică atletică — O parte din pian ! Cuvinte mai puţin cunoscute : One. ST STOIANOVICI D E Z L F0 A R1. A J OCULUI A NTE R10 R ..RAZE DE SOARE” ORIZ ONT.IL : 1) Fericit — Aurora 2) Fini simne — Solar 3) Liman — Artist — / 4) Enp — T F. — Alti— -- Ei. 5) A F — Balet — Atom 6) Spor o răi. — Arab 7) C.C A — Iri — I L — înv. 8) iu zi — Italia — Au 9) M _ jut — Amiaza - B 10) I C.— Bust ~ E T — Dae. 11) Lumina — U — Asară. 12) Arat — Raze — loan. 13) Răsărit — Enescu. /✓ INFORMAT/A nt.m2zszz22z£zzm însemnări după turneul de handbal de la Győr Săptămâna trecută, vineri, sâmbătă şi duminică, oraşul Győr, unul din puternicele centre industriale ale R.P. Ungare, a găzduit a doua ediţie a turneului de handbal vn 7 „Cupa Győr“, la care, alături de selecţionatele masculine şi feminine ale oraşelor Katowice, Budapesta şi Győr, au participat şi echipele Bucureştiului, cea de senioare şi cea masculină de tineret, clasate pe locurile I şi, respectiv, III. Cronicile transmise telefonic, n-au putut cuprinde prea multe amănunte în legătură cu comportarea sportivilor noştri în acest turneu. Le furnizăm cititorilor noştri astăzi, în rândurile ce urmează. CAUZELE UNEI INFRINGERI SURPRINZĂTOARE După victoriile realizate vineri (11-4 cu Győr) şi sâmbătă (9-3 cu Budapesta), nimeni nu şi-ar fi închipuit că duminică echipa feminină a Bucureştiului putea să piardă în faţa modestei formaţii Katowice, surclasată in ajun (5-9) de handbalistele din Győr. Spre surprinderea tuturor celor prezenţi, însă, sportivele noastre au părăsit terenul învinse cu 4-2, ele prilejuind astfel cronicarilor să scrie despre ur marea surpriză a turneului“. Cum a fost posibilă o asemenea, intr-adevăr, mare surpriză ? Cauza principală : sportivele noastre au intrat pe teren prea sigure de victorie ; abia după 0-2 (goluri pe care Irina Hector, mai atentă, le-ar fi putut evita), ele s-au hotărît, în sfîrșit să ia meciul mai în serios. In primele minute după pauză am avut impresia că sportivele noastre îşi vor impune superioritatea. Din păcate, însă, după ce Ana Boţan a ratat o lovitură de pedeapsă de la 7 m şi apoi scorul s-a urcat la 0-3, de la jocul neglijent practicat pînă atunci, bucureştencele au intrat în panică. Fără să mai aibă resurse pentru declanşarea contraatacurilor care le facilitaseră victoriile înregistrate vineri şi simbăta, şi văzîndu-se în imposibilitatea de a acţiona pe semicercul advers din cauza obstrucţiilor comise de jucătoarele poloneze (obstrucţii pe care arbitrul K. Verneş le-a cam trecut cu vederea), bucureştencele s-au văzut nevoite să „încerce“ poarta echipei din Katowice numai de la distanţă. Nenumăratele şuturi ale aruncătoarelor de la distanţă (Ana Boţan, Victoria Dumitrescu şi Antoaneta Vasile) au fost, însă, fie - mai ales — imprecise, fie slabe şi deci uşor de reţinut de portarul Renata Cikon. Minutele se scurgeau, tensiunea nervoasă a bucureştencelor creştea, şi, odată cu aceasta, acţiunile lor erau tot mai precipitate şi mai nesigure. Astfel se explică de ce din multele goluri pe care în mod normal ar fi putut să le înscrie, sportivele noastre nu au realizat decit Migă, dintre care unul din 7 m, iată de ce, în loc să ciştige turneul detaşat, selecţionata Bucureştiului a ocupat locul I numai datorită averajului. Poate că şi din această cauză, având primul loc asigurat, echipa noastră nu s-a mai străduit să-şi dovedească încă odată valoarea, cu cel puţin o clasă peste nivelul celorlalte formaţii. Dacă a fost aşa, apoi cu această automulţumire nu putem fi de acord. Sportivele noastre trebuiau să manifeste mai multă ambiţie pentru păstrarea intactă a prestigiului echipei. Pe de altă parte e inadmisibil ca sportive cu o atît de bogată experienţă internaţională, cum sînt majoritatea componentelor selecţionatei Bucureştiului, să-şi piardă uneori calmul şi să intre în derută. Să sperăm că turneul de la Győr le va determina să reflecteze mai serios asupra acestor lipsuri, mai ales că în actualul sezon handbalistele noastre fruntaşe vor avea de trecut examene şi mai dificile. DE CE LOCUL TREI ŞI NU PRIMUL 7 In ciuda locului IH pe care l-a ocupat, selecţionata masculină de tineret a Bucureştiului a avut, faţă de echipa feminină, o comportare mult mai bună. In primul rînd, valoarea adversarilor tinerilor noştri handbalişti a fost evident mai ridicată (de pildă, selecţionata Katowice a prezentat o formaţie cu o serie de jucători de bază din reprezentativa R.P. Polone , Gasior, Solik, Cleslak, Makula), iar apoi, bucureştenii au fost dezavantajaţi de arbitraje. Urmărind evoluţia tinerilor noştri handbalişti in turneul de la Győr, am făcut o serie de constatări îmbucurătoare. Majoritatea lor, deşi tineri, au jucat cu dezinvoltura unor vechi internaţionali. Au păstrat un ritm uniform, intr-un tempo rapid, care a stirnit admiraţie, au impresionat prin execuţiile tehnice corecte, s-au adaptat oricărui sistem de joc în apărare, au dovedit multiple posibilităţi tactice şi o mare putere de luptă. La o parte dintre jucători (Samungi, Paraschiv, Apostu) s-a observat o creştere a valorii, iar echipa, în general, a acţionat ofensiv în permanenţă, n-a făcut joc poziţional nici măcar în partida cu Katowice cînd conducea cu 8-4. Acestei selecţionate de tineret (de ce nu se alcătuieşte o echipă asemănătoare de fete ?), pregătită cu grijă de antrenorul Eugen Trofin, îi întrezărim perspective frumoase. De ce totuşi, in loc să se claseze pe primul loc - performanţă pe care, de exemplu, conducătorii selecţionatei Katowice o considerau meritată pentru tinerii noştri handbalişti, aceştia s-au văzut nevoiţi să se mulţumească cu medaliile de bronz . La 8-4 pentru sportivii noştri în meciul cu Katowice, arbitrul Lajos István şi-a schimbat subit maniera de a arbitra. De unde pînă atunci mai sancţionase jocul excesiv de bărbătesc al polonezilor, de la 8-4 n-a mai acordat selecţionatei Bucureştiului decît o lovitură de pedeapsă de la 7 m (deşi, fără exagerare, mai putea acorda încă cel puţin 3) şi în plus, a anulat, cu largul concurs al arbitrilor de poartă - pe motiv că Samungi, Coman sau Paraschiv au călcat în semicercul advers o serie de goluri în realitate perfect valabile. Handbaliştii polonezi au egalat la 8-8, bucureştenii au condus din nou, cu 9-8, dar, în acelaşi minut, tabela de marcaj a indicat iar egalitate , 9-9. Şi meciul nul era convenabil, bucureştenii păstrînd şanse la primul loc în caz de victorie in următoarea partidă, ultima, cu Győr. Cornel Oţelea, însă, a spulberat coechipierilor săi orice speranţă : cu doar 15 secunde înainte de sfirşit, în loc să „ţină“ mingea, a şutat, portarul Gastor a apărat, a declanşat un contraatac, şi, în clipa cînd s-a auzit fluierul final al arbitrului, mingea atingea plasa porţii lui Bogolea : 10-9 pentru Katowice. Deşi afectaţi de insucces, a doua zi, în partida cu Győr, bucureştenii au jucat destul de bine şi n-a lipsit mult să ciştige. Conduşi în prima repriză (la un moment dat cu 8-4) ei au găsit totuşi resurse pentru echilibrarea situaţiei (după pauză : îo-ro, n-n, 13-13), dar, din cauza lipsei de calm, Oţelea şi Nicula au lipsit cu rîndul din formaţie timp de 14 din ultimele 15 minute, eliminarea acestora -s justă de altfel — facilitînd victoria localnicilor (1917). Şi pentru că am amintit de neregularităţile comise de Nicula şi Oţelea (primul, pentru joc dur, iar celălalt, — ca şi Samungi, în ajun — pentru proteste la deciziile arbitrului) vom mai sublinia şi alte aspecte negative, asupra cărora trebuie să-şi îndrepte atenţia în egală măsură atît antrenorul cit şi jucătorii : echipa nu ştie să contracareze prea bine jocul pivoţilor adverşi . Coman, deşi talentat şi util echipei, a ratat, din dorinţa de a înscrie spectaculos, citeva goluri (de pildă, la 7-4 în meciul cu Katowice a aruncat o minge peste portar, dar nu în plasă, ci in bară); lipseşte forţa de şut (principalul realizator de la distanţă, Schmidt, e încă lent şi are evidente lipsuri tehnice) ; portarii Bogolea şi Tale au apărat sub posibilităţiîngrijorătoare comportarea lui Bogolea, rezerva primei noastre reprezentative) şi, în plus, şi-au lansat defectuos coechipierii pe contraatac. De la o competiţie la alta din actualul sezon (în ordine : Cluj, Sarajevo, Győr) selecţionata de tineret a Bucureştiului a dovedit progres, devenind o echipă cu un stil de joc spectaculos şi eficace. Şi sîntem siguri că, dacă nu se vor precupeţi eforturi pentru înlăturarea deficienţelor, tinerii noştri handbalişti vor putea obţine performanţe valoroase P. FLORESCU Mîine, alergări de trap la Ploieşti Hipodromul de Stat organizează duminică alergări de trap la Ploieşti şi un concurs de probe de calificare la Mangalia, la care iau parte caii tineri de pur singe galop şi arabi din lotul internaţional. In programul alergărilor caii de doi ani au la dispoziţie două probe, din care un handicap cu 11 concurenţi. In premiul Someş, cursă pe 2100 metri, cu 12 participanţi, ordinea triplă, închisă duminica trecută, se reia cu suma raportată de lei 2.502. Este una din cele mai interesante întreceri. Pe aceeaşi distanţă se disputa şi premiul Simeria, care întruneşte la start pe: 2100 Energia (Teofil), Olac (Paşcă), Legendar (Brailovski),120 Vulcan (Crainic), 2140 Atlet (Avram), Postănaru (Solcan), Breton (Olteanu), 2160 Egoist (Gaidaen), Sulamita (Ghinea), Fantezia (Ştefănescu), Gingis Han (Vas. Gh.). Jocul austriac continuă mâine cu miza inițială de lei 4.576. AZI PROGRAMUL I 17.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. 17.15 Muzică uşoara. 17.50 Ştiinţa în slujba păcii. 18.00 Sonate pentru flaut şi clavecin de Vivaldi — interpretează Jean Pierre Rampa şi Robert Veyron-Lacroix. 18.30 Din folclorul popoarelor. 19.00 Buletin de ştiri. 19.05 Scrisori din tară. 19.15 Cîntă Garbis Zobian. 19.40 Muzică de dans. 20.30 Ce e hon în librarii. 20.40 Muzică din operete interpretată de Emmy Loose și Nicolai Gedda. 21.00 Muzică populara romanească. 21.30 Emisiune culturală. 21.45 Sonata fantezie de Liszt după o lectură din Dante, la pian Aldo Ciccolini. 22.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. Sport. 22.30 Muzică de dans. 23.15 Muzică simfonică. 25.52—23.55 Buletin de ştiri PROGRAMUL III 17.00 Opera „Cei patru bădărani“ de Wolff Ferrari (actul al IlI-lea) — interfetează, soliştii şi ansamblul Operei de Stat din Cluj, dirijor Alexandru Tabau. 17.30 Din carnetul reporterului : Prin noile unităţi sanitare. 17.33 „Viaţa nouă a satelor“ program de cîntece şi jocuri populare romîneşti. 18.00 Buletin de ştiri. 18.05 Cîntă Gigi Marga şi Florin Dorian. 18.28 Muzica de Marţian Negrea pentru filmul ,,Baia Mare“. 19.00 Anunţuri, reclame şi muzică. 19.30 Pe teme internaţionale. 19-40 Estrada artistului amator. 20.00 Radiojurnal. 20.20 Noapte bună, copii : „Ariciul cel puternic“, povestire. 20.30 Muzică de dans. 21.00 Buletin de ştiri. 21.10 Muzică de dans. 21.45 Album artistic. 22.00 Muzică de dans. 22.28 Dietrich Fischer-Dieskau interpreted lieduri de Beethoven. 23.00 Radiojurnal. 23.15—0.55 Muzică de dans MIME PROGRAMUL I NLOO Melodii populare româneşti şi ale minorităţilor naţionale. 6.30 Muzică uşoară. 7.00 Buletin de ştiri. Sumarul presei centrale. 7.15 Concert de dimineaţă. 8.00 Şcoala şi viaţa. 8.30 Dansuri simfonice. 8.50 Cîntă Ana Pop Corondan. 9.00 Curs de iniţiere muzicală : „Ghid muzical“ (XXXVIII) — reluare. Cultura muzicală în Uniunea Sovietică (c) : ^ Cîntecul de mase, opereta şi muzica uşoară. 9.30 Teatru la microfon pentru copii: „Măria sa Puiul Pădurii“, dramatizare şi adaptare radiofonică de Marioara Sadoveanu şi G. G. Rădulescu, după romanul lui Mihail Sadoveanu (partea a II-a). 10.20 Muzică de estradă. 10.30 Solişti şi orchestre de muzică uşoară din ţări prietene. 11 00 Formaţii artistice de amatori în studiourile noastre. Cîntă corul şi echipa de fluieraşi a mine- AZI 19.00 Informaţiile după amiezii. 19.05 Album artistic prezentat de Casa Fronierilor din Piatra Neamţ. 19.25 Emisiunea „In faţa hărţii“. 19.35 Filmul artistic „Hatifa“ - o producţie a studiourilor Bela Berlin. 21.05 Jurnalul televiziunii. 21.25 „O seară cu Johann Strauss“ Conducerea muzicală : Iosif Conta. Coregrafia : Oleg Danovski, artist emerit. In încheiere : ultimele ştiri. MÎINE 9.00 Teatrul pentru copii : „In împărăţia trîntorilor" de Sorina Cassvan. Telejurnalul pionierilor. 10.30 Emisiunea pentru sate. 19.00 Jurnalul televiziunii. 19.15 Evocare : Maxim Gorki. 20.00 Transmisie de la Circul de Stat : Spectacolul Circului Humberto din Republica Socialistă Cehoslovacă. In pauză : Filmul documentar „Lacul roşu“ - o producţie a studioului „Alexandru Sahia“. in încheiere : ultimele ştiri şi rezultatele sportive.rilor din Lonea, dirijate de Gheorghe Popa. 11.30 Vorbeşte Moscova ! 12.00 Cîntece din folclorul nou şi jocuri populare romîneşti. 11.3 Fraiamente din 13le mai cunoscute operete ale lui Johann Strauss, Frantz Lehar, Emerich Kaintan, Frantz Suppe, Gherase Dendrino. 13.00 Radiojurnal. 13.10 De toate pentru toți. 15.43 Cotele apelor Dunării. 14.00 „Vitrina cu noutăți de muzică ușoară“. 14.30 Noi înregistrări de muzică populară romînească. 14.50 Concert de muzică din opere. 15.20 La şezătoare. 16.00 „La horă-n sat" — program de jocuri populare romînești. 16.30 Cîntece sovietice. 16.45 Estrada melodiilor. 17.15 Muzică populară romînească. 17.50 Program de muzică ușoara. 18.15 Muzică. 19.30 Melodii, melodii, melodii — program de muzică uşoară romînească. Prezintă : Marcel Anghelescu. 20.00 Teatru la microfon. Premiera „Broadway Melody 1492“. Comedie de Jura Savier. Traducere şi adaptare radiofonică de Petre Sava Băleanu. 21.35 Muzică instrumentală. 21.45 Cintece populare braziliene interpretate de Alice Ribeiro. 22.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. Sport. 22.55 Muzică de dans. 25.10 Simfonia a VI-a de Şostakovici. 23.52— 23.55 Buletin de ştiri. PROGRAMUL II 7.00 Program de cintece şi jocuri. 7.50 Buletin de ştiri. 8.00 „In excursie“ — program de muzică uşoară. 8.30 „Clubul voioşiei“. 8.50 Anunţuri şi muzică. 9.00 ,,Din muzica popoarelor“. 50 Concert de dimineaţă. 10.00 Pagini din muzica de operă. 10.30 Revista presei străine. 10.40 Jocuri populare romîneşti. 10.59 Concert de inchidere a stagiunii 1960—1961 al corului și Orchestrei simfonice a Filarmonicii de Stat „George Enescu“ — ,cu concursul corului Radioteleviziunii. Dirijor : George Georgescu. Dirijorii corurilor Vasile Pîntea și Carol Litvin. Program Beethoven . — Uvertura „Coriolan“. Simfonia a IX-a în re minor din ciclul „Simfoniile lui Beethoven“. Solişti : soprane Emilia Petrescu-Cironeanu, mezzosoprana Martha Kessler, tenorul Ion Piso si Basul Marius Rintzler. In pauză : Actualitatea cultural-artistică. 13.15 „Solişti şi orchestre de muzică populară romînească“. 13.40 Cîntă Louis Mariano. 14.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. 14.15 Muzică instrumentală. 14.30 Cine ştie cîştigă. 15.15 Concert de estradă. 16.00 Oameni şi fapte. 16.10 Muzică distractivă interpretată de fanfară. 16.30 Cîntă orchestra de muzică populară a Radioteleviziunii. 17.00 Variaţiuni în fa minor de Haydn — la pian Eduard Erdmann. 17.15 „Străbătînd drumurile ţării“ — pagini de reportaj. 17.25 Cîntă Jussy Björling şi Victoria de Los Angeles. 18.00 Mozaic muzical. 19.00 Emisiune pentru marinari. 19.30 Noi înregistrări de muzică populară primite din partea Radioteleviziunii sovietice 20.00 Buletin de ştiri. 20.05 Muzică de dans. 21.15 Clasici ai umorului : Alphonse Daudet. 21.30 Muzică de dans. 22.30 Album de romanţe. 23.00 Buletin de ştiri. 23.10—24.00 Muzică de dans Pe scurt Aseară, în cadrul turneului intern, naţional de handbal nr 7 de la Belgrad, reprezentativa feminină a ţării noastre a întrecut cu 9—6 echipa R.P. Ungare. De subliniat că duminică, handbalistele maghiare au dispus cu 9—3 de selecţionata R.S. Cehoslovace. cîştigînd şi meciurile susţinute ieri, sportivii noştri Gh. Viziru şi I. ţiriac s-au calificat în semifinala probei de simplu a concursului internaţional de tenis de la Zvnnovitz. La dublu mixt, Mina Ilina şi I. Ţiriac s-au calificat în finală, iar la Pe scurt dublu bărbaţi, I. Ţiriac şi Gh. Viziru in semifinale. Au fost alcătuite echipele de tenis de masă ale R.P. Româno, care vor pleca mîine la Bad Blackenburg (R.D. Germană) pentru a lua parte la „Criteriul european de juniori“ : D. Giurgiucă, N. Angelescu, L. Gheorghiu, Eleonora Mihalca, surorile Victoria și Mariana Jandrescu. Clubul sindicatelor din Invăţămmt- Bucureşti, anunţă cadrele didactice că excursia fixată pentru luni 3 iulie se amînă pentru miercuri 5 iulie la aceeași oră. ☆ UNDE MERGEM II IE A i ÎHÎ ÎE TR A VIATA azi ora 19.30 ; TOSCA miine ora 11 ; OR LEU mîine ora 19.30 — Teatrul de Opera si Balet al R.P.R., tel. 16.48.20. HAMLET azi ora 19.30 ; TACHE, IANKE CALMA miine ora 19.50 — căitul Municipal, sala Matei millo, tel. 14.60.60. CINT A PRIVIGHETORILE azi si mîine ora 20 — Teatrul „C .ottara“ la Grădina de vara „9 Mai“, vinarea Brezoianu. REVISTĂ 62 azi şi mîine ora 20 ~ teatrul Satnc-Muzical „C. Tănase", sala Savoy, ‘pl 15.56 ”8. CONCERT EXPRES azi şi mîine ora 20.15 — Teatrul Satiric-Muzical „C. Tănase la Grădina „Boema“. DIN NOU DIMINEATA - Patria, bd. Magheru 12-14, tel. 11.86.25, ora 14.30, 16.45. 19, 21 . Elena Panel, bd. 6 Martie 14, tel. 15.65.84. AEROPORTUL NU PRIMESTE - V. Alecsandri, str. E Grigorescu 24, tel. 11.81.12, ora 13. 17. 19, 21. Maxim Gorki, cal. Victoriei 48, tel. 16.24.48, ora 14.50, 16.30, ÎS.45, 21 ; Vasile Bonita, bd. 1 Mai 57, tel. 17.05.47, ora 15, 17.05, 19.10, grădina ora SCRISORI DE DRAGOSTE azi şi miine ora 20 — Teatrul pentru tineret și copii, la Teatrul de vară din Parcul „N. Bălcescu". CONCERT SIMFONIC, dirijor: George Georgescu, mîine ora 11 — salaPalatului R.P.K., tel. 15.73.72. RIZICA VIAŢA E FRUMOASA azi şi mîine ora 20.30 — Teatrul de Estradă al Regiunii bucureşti la Parcul de cultură şi odihna „I. V. Stalin“. CIRCUL .,HUMBERTO“ DIN FRAGA azi ora 20 ; mîine ora 16 şi ora 20 — Circul de Stat, aleea Circului, tel. 11.01.20. Libertăţii, str. 11 Iunie 75, tel. 15.07.37, ora 16.50, 18.45. 21, grădină ora 20.30. CORABIA ZBURĂTOARE - T. Vladimirescu , cal. Dudeşli 97, tel. 21.39.82, ora 15. 17, 19; Aurel Vlaicu, şos. Cotroceni 9, tel. 13.62.56, ora 15. 17, 19, 21; Mihail Eminescu, str. M. Lrainescu 127, tel. 11.48.36, ora 15, 17, 19, 21. ROSEMARIE — Munca, şos. Mihai Bravu 221, tel. 21.50.97, ora 15, 17, 19, 21. DRAGOSTEA TE ASTEAPTA - 16 Februarie, bd. 30 Decembrie 89, tel. 11.07.49, ora 16, 18, 20. VOLGA-VOLGA - Ilie Pintilie, şos. Armatei Sovietice 84 (Colentina), tel. 12.88.50, ora 15, 17, 19, grădină ora 20.30, LA ORDIN, SA TRĂIŢI - 8 Mai, str. lizeatiu 19, tel. 12.06.88, ora 15, 17, 19, 21. CIELITO UIDON Bălcescu, cal. Rahovei 151, tel. 14.57.90, ora 14.20, 16.50, 18.40, 21, grădină ora 20.50. ENRICO CARUSO - G. Bacovia, şos. Giurgiului 3, tel 13.22.01, ora 15, 17, 19. 21. LADY HAMILTON Olga Baucic, cal. 13 Septembrie 190, tel 15.66.66, ora 15, 17.15, 19.30, grădina ora 20 30 FATA CU ULCIORUL - Grădina 2 August, bd. Dimitrov 118, ora 20.45. SETEA (cinemascop) — B Delavrancea, bd Libertăţii 7072, tel 16.29 02, ora 15.45, ts. 20.15. Drumul Serii, str. Drumul Serii 30, tel. 14.10.37, ora 16, 18.30, 20.45. C îl ^ IF M \ ir 01& IH5 \ IF IE 20.50 Donca Simo, str. Avrig 1, tel. 11.07.60, ora 15, 17. 19, grădină ora 20.50. Grădina 15 Septembrie, str Doamnei 9, ora 20.30. BUFONUL REGELUI - Stadionul Republicii, tel. 15.61.54, ora 20.50 ; Patinoarul 23 August, tel. 2L50.97, ora 20.50. DRAGOSTEA ŞI PILOTUL SECUNDStadionul Giuleşti, tel. 16.22.75, ora 20.30; înfrăţirea între popoare, bd Bucureştii Noi, tel. 17.31.64, ora 15. 17, 19, 21; Gh. Doja, cal. Griviţei 80, tel. 16.22.73, ora 16.30, 18.45, 21. CERASELLA — Republica, bd. Magheru 2, tel. 11.03.72, ora 16.15, 18.45, 21.15; I. C. Frimu, bd. 6 Martie 16, tel. 16.29.17, ora 16.45, 19, 21.15, grădină ora 20.50, 22.30; Mioriţa, cal. Moşilor 127, tel. 14.27.14, ora 15.30, 17.45, 20. Volga, şos. Ilie Pintilie 61, tel. 11.91.26, ora 14.30, 16.45, 19, 21.15; Stadionul Dinamo, tel. I1. 91.26, ora 20.30; Grădina Progresul, str. Ion Vidu 5, tel. 11.03.72, ora 20.45; CIRCULA Magheru, bd. Magheru 29, tel. 13.92.72, ora 15. 17, 19, 21; Lumina, bd. 6 Martie 12, tel. 16.23 35, ora 16.45, 19, 21; Flacăra, cal. Dudești 22, tel. 21.55.40, ora 15. 17, 19. 21. VIKINGII — București, bd. 6 Martie 6, tel. 15.61.54, ora 16.30, 19. 21.15; Arta, cal. Călăraşi 153, tel. 21.31.86, ora 14.30, 16.45, 19. 21, grădină ora 20.30. 30 Decembrie (cinemascop), cal. Ferentari 86, tel. 15.66.80, ora 15.30, 17.45. 20 ; Grădina T. Vladimirescu (cinemascop), tel. 21.39.82 ora 21. STRADA SARACA - Central, bd. 6 Martie 2, tel. 14.12.24, ora 16, 18,15, 20.30; Griviţa, Piaţa Ilie Pintilie 2, tel 16.25.39, ora 15, 17, 19. 21. MARELE CONCERT - Timpuri Noi, bd. 6 Martie 18, tel. 15.61.10, de la ora 10.21 (in continuare). DARCLEE — Victoria, bd 6 Martie 7, tel. 16.28.79, ora 14.30, 16.45, 19. 21.15; Al. Popov, cal. Griviţei 137, tel. 16.26.10, ora 16.25, 18.40. 21 VENEŢIA, LUNA ŞI TU - 13 Septembrie, str. Doamnei 9, tel. 16.35.38, ora 15. 17, 19. 21. ADIO COPILĂRIE - Tineretului, str. 13 Decembrie 5—7, tel. 13.49.04, ora 16, 18.15, 20.30; Cultural, cal. Griviţei 196, tel. 17.08.58, ora 16, 18.15, 20.30; Popular, str Mntăsari 31, tel. 21,37.43, ora 16, 18.15, 20.30. AVIONUL PLEACA LA ORA 9-8 Martie, str. Buzeşti 9—11, tel. 15.62.79, ora 15. 18, grădină ora 20.30; 23 August (cinemascop), bd. Dimitrov 118, tel. 12.32.77, ora 15.50, 17.45. 20; G. Coşbuc, cal. Rahovei 118, tel. 14.89.88, ora 16, 18.15, grădină ora 20.30. FRUMOASA AVENTURA - C. David, sos. Crîngasi 42, tel. 17.38.81, ora 15.30, 18, 20.30. PITICUL VRĂJITOR - Unirea, bd. 1 Mai 143, tel. 17.10.21, ora 16, 18,15 ; Floreasca, str. G. Bizet, ora 15, 17, 19; Boleslaw Bierut, bd. Bucureștii Noi 166, tel. 17.00.50, ora 17.30, 19.30. LILI — Grădina Unirea, bd. 1 Mai 143, ora 20.30. DUELUL — Al Sahia, cal. Văcărești 21, tel. 21.49.46, ora 15. 17, 19. grădină ora 20.30; Moşilor, cal Moşilor 221. tel. 12.52.93, ora 16, 18.15, grădină ora 20.30; DIN NOU DUHNEAU _ Patria! ora 10, 12.15 ; Elena Pavel. AEROPORTUL NU PRIMEŞTE Maxim Gorki, ora 10.30, 12.30 ; V. Roaită, ora 10, 12.15; DRAGOSTEA ŞI PILOTUL SECUND ~ înfrăţirea intre popoare, ora 10.30 ; Gh. Doja, ora 10, 12.10, 14.20. CERASELLA — Republica, ora 9.15, 11.30, 14. 1. C. Frimu, ora 10. 12.15, 14.15; Mioriţa, ora 9, 9. 13.15; Volga, ora 9.15, 11.30. CIRCUL — Magheru, ora 10. 12; Lumina, de la ora 9.30—15 în continuare ; Flacăra, ora 11. VIKINGII — București, ora 9 45. 12. , 14.15; Arta, ora 11. 30 Decembrie, ora 8.45, 11, 13.15. CORABIA ZBURĂTOARE - Cinematograful Copiilor, tel. 16.35.38, ora 10 . M. Eminescu, ora 11.30; T. Vladimirescu, ora 11. VENETIA, LUNA SI TU - 10 Septembrie, str. Doamnei 9, ora 11-30, 13. STRADA SARACA - Central, ora 10. 12.15. DARCLEE — Victoria, ora 10, 12.15; AL Popov, de la ora 10—14.10 in continuare. AVIONUL PLEACA LA ORA 9 - 23 August, ora 10. 12 ; G. Coşbuc, ora 10.30. DUELUL — Al. Sahia, ora 10. 12; Libertăţii, ora 10, 12 15 . Moşilor, ora 11. CIELITO LINDON - N. Bălcescu, ora 10. 12 SETEA — B. Delavrancea, ora 11, 12.30. ADIO COPILĂRIE _ Tineretului, ora 11 ; Popular, ora 10.30 ; Cultural, ora 11. MATINEE PENTRU COPII (ora 10 la cinematografele : 23 August ; C. David ; G. Bacovia ; Ilie Pintilie ; Munca ; M. Eminescu. MATINEE duminică 2 iulie Rezultatele tragerii Loto Central din 30 iunie 1961 La tragerea Loto Central din 301 iunie 1961 au fost extrase din urnă, următoarele numere : 2 35 34 67 48 51 62 69 72 46 Premiul special A 34 46 69 Premiul special B 48 2 51 Premiul special G 35 62 67 Fond de premii 880.726 lei. La 7 iulie, tragere specială Loto Central,, care va avea loc la Cluj. i A început canicula! Unităţile de desfacere ale comerţului de stat au pregătit cantităţi importante de: Articole de plaja Pentru FEMEI: ROCHII DIN ŢESĂTURI DE BUMBAC (venus, ceacova, petronea, poplin etc.), uni şi imprimate, — COSTUME DE BAIE, din Fire supraelastice şi clandină, — ŞORTURI PANTALONI PESCĂREŞTI şi JACHETE DIN FROTIR Pentru COPII: PANTALONAŞI DE JOC şi COSTUMAŞE DE BAIE, din clandină, floreta şi pichet, în desene adecvate Pentru BARBAŢI: SLIPURI, CHILOŢI DIN FIRE SUPRAELASTICE, PANTALONI SCURŢI DIN DOC. Modele frumoase, execuţie îngrijită, produse de calitate Articole de plaja se găsesc, în Capitală, la magazinele C. I.C.S. „VICTORIA“ din calea Victoriei, bd. 6 Martie nr. 1, calea Victoriei nr. 11 şi nr. 33, bd. N. Bălcescu nr. 17 şi nr. 32, str. Lipscani nr. 40, 45, 59 şi’ 84 precum şi la celelalte magazine care desfac confecţii. Incepînd cu data de 3 iulie La CINEMATOGRAFELE „MAGHERU“ si „BUCUREȘTI“ noul film bulgar „La capătul drumului“ ANUNŢ I.C.S. MAGAZINUL UNIVERSAL VICTORIA cedează prin transfer unităţilor din sectorul socialist următoarele mijloace fixe : — presă balotat hîrtie — cintar persoane tip Berkel — masă ginecologică — port irigator — maşină de reprodus tip. Gestetner — maşină de perforat — ceas pontaj — mașină francat Anker Doritorii se vor adresa în str. Lipscani nr. 6, tel. 13.54.50, int. 92 ANUNŢ Toate instituţiile, întreprinderile şi organizaţiile economice sunt obligate să depună pînă la 15 iulie al fiecărui an, darea de seamă statistică a mijloacelor de măsurare. In acest scop, UNITĂŢILE din raioanele oraşului BUCUREŞTI pot ridica formularele METR 1 de la Centrul de Metrologie București, str. Alex. Popov nr. 24, in filele de 3—8 iulie 1961. Aviz important pentru AUTOMOBILIŞTI MOTOCICLIŞTI Pentru a putea asigura o deservire mai biră în zilele de sîmbătă şi duminică cu carburanţi şi lubrefianţi pe traseul Bucureşti — Ploieşti au fost luate următoarele măsuri : AUTOMOBILIŞTII vor fi deserviţi începind de sîmbătă ora 13 până duminică ora 22 în exclusivitate de: Staţiunea Lido — M. Ni. Bălcescu, staţiunea Băneasa Serv. — şos. Buc. — Ploieşti nr. 2. MOTOCICLIŞTII în cadrul aceluiaşi orariu vor fi deserviţi In exclusivitate de: Staţiunea Romană — piaţa Romană, staţiunea Băneasa II — şos. Buc — Ploieşti nr. 26. M.I.P.C. BAZA I BUCUREŞTI I. I. S „Stele", Bucureşti, şos. Armatei Sovietice nr. 54, (telefon 0.74.68) caută matriţer — gravor calificat şi paznici. întreprindere de construcţii caută Ingineri şi tehnicieni constructori. A se adresa la căsuţa poştală nr. 24 of. P.T.T.R, nr. 1. Ministerul Industriei Alimentare Direcţia generală de aprovizionare şi desfacere angajează prin concurs la serviciul creaţie ambalaje GRAFICIENI absolvenţi ai Institutului de arte plastice sau arhitectură, cu practică în specialitate, precum şi absolvenţi ai Şcolilor medii de arte plastice cu practică de minim 5 ani în specialitate. Concursul va avea loc în ziua de 6 iulie a.c. ora 14 în str. Lipscani nr. 102, etajul II. Solicitanţii vor depune o cerere însoţită de cîteva din lucrările executate, la Serviciul Personal din D.G.A.D., str. Lipscani nr. 102, etaj I, pînă în ziua de 5 iulie a.c. informaţii suplimentare se pot obţine zilnic intre orele 14-15:30 la telefon 15:57.45. COOPERATIVĂ TEHNO-METALICA PRIN UNITĂȚILE Oinul Gh.Cosbuc Nr.H calea Rahovei Nr 319 calea 13 Septembrie Nr 120 SI IN STR MIHAI VODĂ nr. IO UNDE SE EXECUTĂ REPARAŢII DE FRIGIDERE instalaţii electrice PENTRU DEPLASĂRI LA ADA/IA? DOMICILIU REPARATION! TELEFONAŢI LA1560.62 ÎNTRE ORELE 730-15 UNIVERSITATEA „BABEŞ-BOUYAI“ CUU.J Rectoratul anunţă Concurs pentru ocuparea unui post didactic : Facultatea de Chimie. 1. Catedra de chimie fizică. Disciplina : chimie fizică, chimie coloidală. Post de conferențiar - poz nr. 3. Persoanele care doresc să participe la concurs, vor înainta în termen de 1 lună de la apariţia publicaţiei (l) concurs, o cerere in acest sens Rectoratului Universităţii „Babeş-Bolyai“, str. Înt. Kogălniceanu nr. 1, cluj. Cererea va fi însoţită de următoarele acte, în dublu exemplar : - copie legalizată de pe diploma de stat sau de pe actul echivalent de studii superioare ; - copie legalizată de pe diploma de doctor sau candidat in științe ; - copie legalizată de pe atestatul de profesor sau conferențiar ; - lucrările ştiinţifice ale candidatului dintr-un exemplar ; - certificatul de caracterizare a activităţii profesionale şi sociale a candidatului, eliberat de instituţia (întreprinderea), în care acesta își are funcția de bază ; - certificat de vechime în cîmpul muncii ; A - memoriu de activitate didactico-stiintifică, semnat de candidat. Tragerea „marelui concurs popular PROIOEXPRES" va avea loc luni 3 iulie ora 19 la Teatrul de vară „23 August“ din Capitală şi va fi urmată de un spectacol televizat la care îşi vor da concursul: Maria TANASE, Victor PREDESCU — artişti emeriţi Sile DINICU, Dorina DRĂGHICI, Aida MOGA, Roxana MATEI, Ion LUICAN, Ion CRISTOREANU, Luigi IONESCU, Nicolae NIŢESCU, fraţii MENTZEL şi TRIO GRIGORIU. Momente vesele: Horia ŞERBANESCU şi Radu ZAHARESCU Prezentarea spectacolului: Vasilica TASTAMAN şi Ştefan TAPALAGA. Orchestrele de estradă şi folclor ale Comitetului de Radio şi Televiziune. Regia : Daniel Georgescu. Intrarea cu invitaţii Reţineţi! Spectacolul fiind programat la televiziune pentru 3 iulie, vînzarea biletelor s-a prelungit pînă ASTĂZI LA ORA 24. REDACŢIA şi Administraţia str. Brezoianu nr. 13—25. CENTRALA TELEFONICA 27.27.77. Secţia scrisori şi biroul juridic 127 27.73 Publicitatea, Piaţa Palatului R.P.R. blocul 8 telefoni 14 15.18. Tiparuri Intr. Poligrafică nr. 2, str. Brezoianu nr. 23—25.