Informatia Bucureştiului, noiembrie 1961 (Anul 9, nr. 2565-2590)

1961-11-02 / nr. 2566

Pag. a 4~a. După consumarea ultimelor două restanţe din campionatul categoriei A la fotbal Steagul Roşu şi Dinamo Bucureşti la egalitate de puncte, 14 Ieri s-au disputat la Bucureşti şi la Petroşani, ultimele două restanţe din campionatul de fotbal al categoriei A. Dinamo Bucureşti şi C.C.A. au terminat la egalitate 1—1 (1—0), pe cind Petrolul a fost învinsă la Petroşani de către Jiul cu 3—1 (1—0). In urma acestor rezultate, după 9 etape de desfăşurare a campionatului de fotbal, Dinamo Bucureşti a ajuns la egaitate de puncte cu Steagul Roşu, 14, şi concurează de acum înainte cu șanse sporite la titlu, C.C.A. și-a îmbunătățit situația instalindu-se la mijlocul clasamentului, iar fiul a părăsit locul al 13-lea, fiind acumpe locul al 8-lea. Un joc dezordonat, plin de incorectitudini înainte de a aşterne pe hirtie prezenţa cronică a jocului de fotbal dintre Dinamno Bucureşti şi C.C.A. am recitit comentariul la ultima confruntare intreaceste două formaţii fruntaşe ale fotbalului nostru care a avut loc acum patru luni, la 29 iunie 1961, tot pe stadionul „23 August“, în faţa aceluiaşi număr de spectatori, 50.009, însă intr-o ,30i lipsită de frumuseţea aceleia de ieri, noroasă, ameninţătoare de ploaie. Atunci se scria : ,,...fruntaşele fotbalului nostru au întrecut aşteptările tuturor şi au produs un spectacol rar văzuit pe termenurile de fotbal. Meciul s-a caracterizat printr-un dinamism puternic, ritm îndrăcit, viteză, schimbarea raportului de forţe pe parcurs, faze emoţionante la ambele porţi ...Pentru totala dăruire jocului, în ciuda dificultăţilor puse de teren, jucătorii ambelor echipe merită sa fie felicitaţi“. După partida de ieri, niciuna din asemenea caracterizări nu mai poate fi valabilă, deoarece ambele echipe, au practicat un joc dezordonat în care au abundat numeroase greşeli tehnice şi tactice, cele două formaţii mărginindu-zie de cele mai multe ori să-şi impiedace adversarii să joace mingea prin metode mai mult sau mai puţin permise, un C CC să caute acele rezolvări in măsură să le aducă superioritatea si, inplicit, succesul. Astfel, ambele echipe au înşelat speranţele iubitorilor de fotbal care aşteptau de la un asemeni.,, joc un spectacol în concordanţă cu munca şi obiecti-vele de redresare ale fotbalului. Jucători internaţionali, membri ai loturilor I.P.R., s-au dovedit incapabili de a rezolva o rivalitate sportivă pasionantă printr-o contribuţie personală la nivelul posibilităţilor care le-a adus învestirea de cei mai buni jucători de fotbal ai ţării. Majoritatea lor au înţeles să ducă această luptă cu cele mai rudimentare mijloace, obstrucţii, tineri, împingeri, obsedaţi de ideea înscrierii golurilor Prin orice mijloace, făcînd ca realizările bune, fazele valoroase să fie excepţii în această partidă. Din cauza unei astfel de înţelegeri greşite a disputării unei întâlniri între două din cele mai bune formaţii de fotbal din ţara noastră, spectatorii au fost obligaţi să urmărească desfăşurarea unui meci cu o factură de joc foarte coborîtâ care n-a făcut deloc cinste fotbaliştilor noştri fruntaşi. Construirea fazelor in atac si replierea în apărare s-au făcut mai întotdeauna în mod cu totul întâmplător, jucătorii apelînd la rezerva de resurse fizice pentru a face faţă unor situaţii grele pe care le-ar fi putut evita cu ajutorul unei bune organizări a atacului şi apărării. Dar, nervoşi, obsedaţi de rezultat, ei s-au îngrămădit la minge, în loc să o dirijeze în mod organizat. Din această cauză, se poate aprecia că niciuna din cele două formaţii n-ar fi meritat să obţină victoria, că atît Dinamo Bucureşti cit şi C.C.A. au rămas datoare publicului spectator pentru următoarele meciuri din returul campionatului. Deschiderea scorului de către Dinamo în primul minut de joc a făcut pe jucătorii acestei echipe să prevadă prea devreme posibilitatea revanşei,căci în campionatul trecut C.C.A. cîştigase de două ori cu scorul de 3-2. Avantajul luat fără prea mult efort cu golul înscris de David în a doua fază petrecută după ce arostrul a fluierat începutul partidei a determinat pe dinamovişti să-şi îndrepte mai mult atenţia spre menţinerea acestui avantaj decit spre mărirea lui. Ei au fost dominaţi de teama de a nu primi goi şi pentru acest motiv au făcut un marcaj strict al înaintaşilor, adverşi, transformat adesea în obstrucţii, ceea ce le-a adus pînă în cele din urmă sancţionarea cu o lovitură de 11 m., din care Constantin, a produs egalarea în min. 85. Dar nu aceasta a determinat factura slabă a întîlnirii ci jocul nervos, la întîmplare practicat de ambele echipe. De aceea, mai cu seamă în prima parte a meciului, a fost un du-te vino pe porţiunea de teren cuprinsă între cele două careuri, prilej pentru intercepţii, de regulă, pripite, care se soldau cu adresă greşită. C.C.A. a încercat şi a reuşit, în a doua parte a întâlnirii, să închege mai bine jocul la mijlocul terenului, datorită acţiunii mai calme a mijlocaşilor săi Jenei şi Crişan. Atunci când ajungea însă la finalizare, C.C.A. nu a avut posibilităţi să înscrie din cauză că jucătorul său de bază Constantin, s-a transformat din coordonator de joc în realizator, căutind breşe în apărarea dinamovistă, devenind astfel obiectivul central al adversarilor săi. Pe de altă parte, cei doi debutanţi Tomeş şi Varga au dat un randament mai scăzut decit în meciul cu Ştiinţa Timişoara, fiind depăşiţi de importanţa întilnirii de ieri si aflindu-se la al treilea joc in echipa C.C.A. Adăugînd slabul aport al extremelor la finalizări, constatăm că ieri C.C.A. a înregistrat unul din cele mai slabe procente ale loviturilor la poartă timtă de 90 de minute. Jucătorii săi au şutat în 90 minute numai de şase ori la poartă, de patru ori în afara porţii, şuturi in general slabe, si de două ori pe spaţiul porţii inclusiv colul. De notat că primul din cele două şuturi ale C.C.A. pe spaţiul porţii a fost consemnat abia în minutul 76 de joc. In schimb, pentru Dinamo, maniera destructivă a apărătorilor săi, a lipsit atacurile de faza importantă a pregătirii, acţiunile la poarta C.C.A. fiind în cea mai mare parte contribuţia unilaterală a înaintaşilor dinamovişti. Lipsa viterilor Ţîrcovnicu şi Varga (accidentat la începutul jocului şi înlocuit cu Frăţilă) s-a făcut şi ea resimţită în greutatea atacului. Totuşi înaintaşii dinamovişti au fost mai periculoşi la poarta lui Voinescu, decit înaintaşii C.C.A. la poarta lui Datcu. Ei au tras 13 şuturi la poartă, dintre care 4 pe spaţiul porţii, inclusiv golul. Cu toată sărăcia de realizări a intilnirii de ieri au fost si faze de gol care au interesat. Cele mai interesante dintre acestea au fost : Min. 1 : s-a produs golul Înscris de David din coltul careului de 6 m, utilizînd o centrare de pe partea dreaptă. Min. 21 : Frătilă pasează lui Ene II care sutează afară de la 8 m. In acelaşi minut, la contraatac, Raksi ajunge într-o poziţie excelentă de a înscrie. Singur în fata lui Datcu, el ridică mingea peste bară de la 6 m. Min. 45 : David l-a depăşit pe V. Zavoda, acesta din urmă a alergat după el, l-a ajuns în careu, şi-l opreşte cu mîinile din acţiune. Min. 51 : Constantin a schimbat mingea cu Tomes si a reintrat în posesia ei în momentul cînd se afla in poziţie de ofsaid, astfel că arbitrul n-a acordat pe drept cuvint golul înscris de Constantin. Spectatorii aflaţi în spatele porţii unde s-a petrecut faza au reclamat gol, însă din acele locuri ei n-au avut posibilitatea să stabilească exact distanţele. Min. 57 : Pircălab execută excelent o lovitură de la 18 m. în coltul barei laterale din dreapta cu cea transversală, de pe urma unui fault făcut de apărătorii C.C.A. lui Ene II. Min. 66 : Cojocaru l-a faultat pe Ene II şi Frăţilă a tras de la 20 m. foarte precis, dar Voinescu a salvat scoţînd mingea cu greu în corner. Min. 77 : Mingea se plimbă prin fata In clasamentul inter-bucureştean. dotat cu Cupa ziarului „Informaţia ] Bucureştiului“, situaţia este următoare : 1. Dinamo Bucureşti > 2. Rapid ] 3. Progresul ] 4. C.C.A. 2 1 1 0 3:2 3 pt. 2 1 0 1 3:2 2 pt. 2 1 0 1 1:2 2 pt. 2 0 1 1 1:2 1 pt. porţii lui Voinescu mingea pentru a o şi Frăţilă n-ajunge introduce în poartă. Min. 83 : David l-a faultat pe Raksi la 25 m. de poartă. Faultul a fost executat de V. Zavoda care a trimis mingea în faţa porţii dinamoviste, pe capul lui Constantin. V. Alexandru l-a luat în braţe pe Constantin şi arbitrul a dictat în mod just 11 m. Pînă atunci V. Alexandru obstructionase de mai multe ori pe Constantin si primise avertisment din partea arbitrului. Min. 90 : Nunweiller III s-a aflat pe punctul de a înscrie in propria sa poartă, salvînd o situaţie grea prin trimiterea mingii în corner de lingă bara transversală. Obişnuitele remarcări de jucători lipsesc din această cronică pentru motivul că şi acei jucători mai buni în meciul de ieri s-au făcut vinovaţi de joc incorect. Arbitrul Mircea Cruţescu a reuşit să ducă la bun sfîrşit o întîlnire care a produs întotdeauna dificultăţi tuturor arbitrilor. Elementele decisive pentru rezultat — neacordarea golului înscris de Constantin şi faultul în care a făcut de V. Alexandru — le-a apreciat în mod just. El trebuia să fie totuşi mai ferm şi a avut prilejul să liniştească pe jucători dacă ar fi eliminat pe Cojocaru și Ene II cind aceștia s-au lovit reciproc. DAN OLTEANU i-a ucita poarta echipei C.C.A. AZI PROGRAMUL I 18.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. 17-15 Muzica populara sovietica. 17.40 mul simfonic— „Lioii Jiului“ de Constantin Bobescu — interpretează orchestra sirufoiica a Radioteleviziunii, dirijor Carol, Litvin. 18.10 Muzică ușoara. 18.30 Cronica economică. 18.40 Gintă Maria Tătăretu. 19.00 Bpletinide știri. 19.05Tinerețea ne e, dragă.. 19.25 Din creația compozitorului sovietic Blaster. 19.45 Transmisiune din Studioulde concerte, a concertului orchestrei simion no a Radiotelviziunii. Dirijor Iosif Conta. In program: Simfonia a XlI-a de Şostakovici — primă audiţie ; ■ oratoriul/ Tudor/ Vladimirescu“ de Gheorghe Dumirescu — partea I. Solişti : Maria, Crişan, Petre Ştefănescu Doangă, Cornel Stavru şi Marius Rintzler îşi dau concursul : corul Ansamblului M F.A. dintur II, colonel Ion Chioreanu, corul Filarmonicii de Stat "..George Ghieseiu, dirijori Dumitru Botez si Aasii de Piatra. In pag/ii • Construcţii ale comunismului — pagini literare. 22.50 Radiojurnal. Buletin meteorologic. Sport. 22.570 Album de melodii. 23.15 Cvartetul nr. 5/de Béla Bartók,: - interpretează cvartetul 'Parvenin. 25.52—25.53 Buletin de știri. PROGRAMUL TI 17.00 Sonata opufy 120 de Schubert, 4.7.50 Sfatul medicului : Bronhopneumonm i'a copii. 17.55Muzicăușoara de compozitori romîni. 18.CC Buletini de știri. 18.05 Concep estradă..^ Să invățam limba rusa cîntînd . ..Zorile primăverii“ de Babaev 19.00 Anunţuri, reclame, muzică. 19.30 Din activitatea sfaturilor populare. 19.40 „Săptamîna muzicii sovietice“: Noi înregistrări de cîntece primite de la Radioteie- Viziunea sovietică. 20.00 Muzică populară romînească din Banat. 20.20 Noapte buna, copiii. „Cum ar vrea să numere Valerca“ fle. Luciatev. 20.30 Din cele mai cerute melodii ale compozitorilor din ţări socialiste. 21.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic 21.15 Tineri interpreţi de muzicii populară romînească. 21.45 Părinţi şi copii. 22.00 Muzică de dans. 23.00 Radiojurnal. 23.15—24.00 Concert de noapte MIINE PROGRAMUI. I  5.001 Radiojurnal. Buletin meteorologic 5.10 Emisiunea pentru sate . Sprijinul acordat de S.M.T. gospodăriilor colective nou coji strituite. 5.15 Jocuri populare romiîneşti. 5.30 Lecţia de gimnastică. 5.40 Muzică uşoarâ. 6.00 Bmletin de ştiri Buletin meteorologia 6.10 Muzică destradă. 6.50 Melodii populare romîneşti interpretate la acordeon.. 6.45 Salut voios de pionier. 7.00 Radiojurnal. Sumarul presei centrale. 7.15 Cântece. 7.30 Sfatul medicului : folosireacorectă a ochelarilor. 7.55 Anunţuri, muzică. 7.41 Muzică uşoară. 8.00 Din presa ,de astăzi. 8.30 Concert de dimineaţă. 9.00 Muzică populară romînească. 9.30 Prietena noastră, cartea : „Pagini din opera lui Sergheii Mihalkov“. 10.00 Buletin de ştiri 10.08 Creaţia de operă a marilor clasici ruşi în interpretarea disăreţilor noştiL10 45 Cîntece despre tineret, ale computzitorilor romîni şi sovietici. 11.00 Buletin de ştiri. 11.03 Chiţă Orchestra Filarmonică din Budapesta dirijată, de Janos Ferencsik. înregistrări primite de la Radiodifuziiunea difi R. P. Ungară. 11.40 Muzicii populară xorilînească. 12.00 Limba noastră. Vorbeşte acord. prof. Al. Graur (reiVuare)..~12.10 .,Salutul cravatelor roşii“ — program de câitoce. 12.50 Muzică vocală şi instrumentală. 15.00 Buletin de ştiri. 13.05 Concert de prinţ. 13.45 Cotele apelor Dunării. 14.00 Muzica uşoara. 14.50 Prelucrări de folclor ale compozitorului "Viorel Doboş. 15.00 Buletin de ştiri.. 15.05 Recomandări din program. 15.10 Concert popular. 15.50 Ansambluri corale din diferite oraşe ale patriei. 16.15 Vorbeşte Moscova ! 16.45 Cîntă orchestra de muzică populară a Ansamblului „Ciprian Forumbescu“ din Suceava. TELE V azi 19.00 Jurnalul televiziunii. 19.20 Emisiune literară pentru pionieri şi şcolari:s.Din paginile celor mai iubiţi scriitori Z I U N E sovietici pentru copii“ : ARKADII GAIDAR. 20.00 Transmisiune de la Teatrul National • „POVESTE DIN IRKUTSK* de Alexei Arbuzov. In romineste cta Emma Beniuc. In pauză : Poșta televiziunii. In încheiere : ultimele știri. DIN JURUL RINGULUI • Pugiliştii clubului Dinamo s-au reîntors din turneul întreprins în Italia. Primele impresii in legătură cu acest turneu le-am cules de la top. A. Aman şi I. Bere, conducătorii delegației. lata ne-au declarat : „Boxerii noştri a fost foarte bine apreciaţi pentru stilul şi combativitatea lor. La Bologna, Modena şi Pesaro, ei au fost aplaudaţi de multe ori la „scena deschisă*. Gazdele ne-au opus în cele trei intîlniri cele mai putentice reprezemtitive italiene alcătuite, în vederea viitoarelor intîlniri de anvergură, chiar de antrenorii „squadrei azzura“ Natale Rea şi Poggi. O excelentă comportare a avut în special greul V. Mariuţan, care a luptat cu un remarcabil curaj în cele două partide cu cocoşul Cane. După „remiza“ făcută la Bologna, cînd Mariuţan s-a dovedit totuşi superior, campionul nostru a fost pe nedrept descalificat la Pesaro într un moment cînd se afla în avantaj (în acest meci, Cam, a fost şi la podea fără a fi însă numărat). Din echipa noastră, bine pregătiţi s-au mai arătat L. Ambruş, C. Gheorghiu, N. Mindreanu şi I. Mihalik. Cu multă ardoare au luptat tinerii Iile Gh., Gr. Dumitrescu şi I. Asztalos. Daca boxau la adevărata lor vaiVtare, C. Stănescu şi I. Monea ar fi adus puncte preţioase în primele două intîlniri“. „ In „Cupa F.R. Box“ sint programate , la sfirşitul acestei săptămini două intîlniri care vor avea loc in sala Combinatului Poligrafic „Casa Scinteii**. Prima reuniune care se va disputa simbăta, de ora 19, va aduce în ring echipele l.T.B. ţi. Progresul Brăila. Oaspeţii deplasează la Bucureşti o formaţie în frunte cu I. Rodicenko, Gr. Enache şi V. Antonio. Cea de a doua reuniune este programată duminică dimineaţa, de la ora 10, şi opune echipei Flacăra Roşie formaţia C.S.M.S. Iaşi. • Intîlniri internaţionale : R. P. Polonă (b) R. D., Uprmină (b) 9—1. De remarcat că Olech (R.P.p.) a dispus la puncte de Milleck (R.D.G.) , Franţa—Danemarca 6—4 ; Ţara Galilor—Olanda ?—3. • La 24 noiembrie, la Viena, L. Papp va susține un meci amical cu negrul Tiger Jones. Acesta din urmă este creditat cu o victorie în fața lui, Sugar Robinson. • Echipa probabilă a R. P. Române pentru meciul cu R. P. Bulgaria de la 25 noiembrie (Sofia.) : C. Ciuca, A. Olteanu (.N. Puiu), C. Gheorghiu, J. Dinu, J. Mihalik, V. Mirza (C. Anton), N. Stoenescu, I. Monea, M. Nicolau,V. Mariuţan. Gh. Negreanu a trist selecționat fiind ocupat cu examenele. • Săptămina viitoare în Capitalii au loc două meciuri pentru campionat: C.C.A,-Metalul Bocşa şi Dinamo -Progresul. Actualitatea pe scurt TINERII NOŞTRI HANDBALŞTI LA PRAGA In turneul internaţional masculin de handbal în 7 ce se va desfăşura —• sistem fulger — în zilele de 11 şi 12 noiembrie la Praga, selecţionata de tineret a Bucureştiului va avea ca adversare echipele de seniori ale oraşelor Praga, Ostrava, Piscu, Kosice şi Copenhaga. LA STARTUL CROSULUI INTIMPINAM 7 NOIEMBRIE” Ieri dupa-amiaza, în parcul Progresul s-au disputat finalele pe raionul V. I. Lenin la două dintre probele crosului de masă „Să întîmpinăm 7 Noiembrie“, la categoriile juniori şi seniori. Primii clasaţi: juniori: 1. Gh. Băltăreţii; 2. C. Deneş; 3. C. Fedotov (toţi de la Vulcan); seniori: 1. Gh. Antohi; 2. C. Manoilescu (ambii de la Vulcan); 3. C. Santighian (Banca de investiţii). ♦ După, patru runde, în turneul candidatelor la titlul mondial de şah, în clasament conduce şahista sovietică hiptja Gaprinrlaşvili, care a înregistrat patru victorii consecutive. Reprezentantele noastre Alexandra Nicolau şi Elisabeta Polihroniade , totalizează cile 1 la p şi o partidă întreruptă şi respectiv 1% p. In rundele a treia şi a patra Nicolau a., remizat, cu Chaude des Silans şi a întrerupt într-o poziţie complicată cu Kortarkowska, iar Polihroniade a învins-o pe Sei Hundsuren şi a pierdut în faţa Evei Karakas. ♦ La sfirşitul acestei săptămini vor fi inaugurate campionatele republicane de volei ediţia 1961—1962. ♦ Ieri, îi, meciul restanţă pentru „Cupa 7 Noiembrie“ la rugbi, formaţia Rapid a învins surprinzător cu 13—,9 (.5—6) pe campioana republicană C.F.R. Griviţa Roşie. ♦ Duminică, -dimineaţă de la ora 10 va avea loc pe baza hipică din cal. Plevnei un concurs hipic organizat de clubul sportiv Ştiinţa. „SĂ u MDummeizî&u im. TEATRE CĂLĂREŢUL DL ARAMA - Teatrul de Operă şi Balet al R.P.R., tel. 16.48.20, ora 19.30. ELIXIRUL DRAGOSTEI - Teatrul de Stat de Operetă, tel. 14.80.11, ora 19.30. POVESTE DIN IRKUTSK - Teatrul Naţional „I. L. Caragiale", sala Comedia, tel. 14.71.71, ora 19.30. SURORILE BOGA - Teatrul Naţional „I. L. Caragiale", sala Studio, tel. 15.15.53, ora 19.30. CUM VA PLACE - Teatrul „Lucia Sturdza Bulandra“, sala Matei Millo, tel. 14.60.60, ora 19.30. FINTINA BLANDUZIEI — Teatrul „C. Noitara", sala Magheru, tel. 12.90.05, ora 19.50. BĂIEŢII TESELI — Teatrul „C. Nottara", sala Studio, be. Magheru 20, ora 20. PUTEREA ÎNTUNERICULUI - Teatrul Muncitoresc C.F.R. Ciulesti, tab.. 18.04.85, ora 19.30. PRIETENA MEA PIX - Teatrul de Comedie, tel. 16.64.60, ora 19.30. DOUA VIETI (seria l a) — Patria, bel. Magheru 12-14, bel. 11.86 25, ora 14.301, 16 45, 19. 21 ; I. C. Frimu, bd. 6 Marie 16, tel. 16 29.17, ora 16.M). 19. 21.30 DQUA VIETI (ambele serii) — Gh. Doja, cal. Griviței S0, tel. 16.22.73, ora 16. 20, 20 ; Al. Sabia, cal. Văcărești 21, tel. 21.49 46, ora 16.30, 20. LA ÎNCEPUTUL SECOLULUI - Republica, bd Magheru 2,,tel. 11.03.72, ora 15, 17, 19. 21. ÎNVIEREA — 8 Martie, str. Buzeşti 9-11, tel 15.6279, ora 15, 17, 19, 21. 23 August, bd Dimitrov 118, tel. 12.32.77, ora 14.30, 16.45, 19, 21.15 . Volga, şos. Ilie Pintelie 61, tel. 11.9126, ora 16.30. 16 45. 21. Libertăţii, str. 11 Iunie 75, tel. 15.07.37, ora 16.30, 18.30, 20.30. ZBOARA COCORII - Aurel Vlaicu, sos. Cotroceni 9, tel. 13.62.56, ora 15, 17, 19, 21. RAPSODIA UCRAINEANA - Magheru, bd. Magheru 29, tel. 13 92.72, ora 16, 18.30, 21 . București, bd. 6 Manie 6, tel 15 61.54, ora 15, 17, 19, 21 . Vasile Roaita, bd. 1 CIRBIRI ROM . —Teatrul Evreiesc de Stat, tel. 21.36.71, ora 20. MARELE FLUVIU ISI ADUNA APELE — Teatrul Tineretului, sala pentru tineret, str. C. Miile, tel. 13.65.88, ora 20. 2 LA ARITMETICA — Teatrul Tineretului, sala pentru copii, str. Dobrogeanu Gherea, tel. 15.07.44, ora 18. DOCTORUL AUMADOARE - Teatrul Ţăndărică, sala Orfeu, tel. 15.87.37, ora 16. HARAP ALB — Teatrul Ţăndărică, sala Academiei, ora 16. DRAGOI I CINTECUL ȘI JOCUL I - Ansamblul de cîntece §i dansuri al C.C.G., tel. 13.13.00, ora 20. REVISTA 62 — Teatrul Satiric-Muzical „C. Tănaseu, sala Savov, tel. 15.56.78, ora 20. UN CINTEC PENTRU DUMNEATA - Teatrul Satiric-Muzical „C. Tănase“ la sala Dalles, ora 20.50. SPECTACOLUL ,ST TN GLUMA, ŞI IN SERIOS“ cu N. STROE, artist emerit — sala Dalles, ora 10. PANTOMIMA PE APA - Circul de Stat, aleea Circului, tel. 11.01.20, ora. 20. Mai 57, tel. 17.05.47, ora 15.30, 18. 20.30. UMBRE ALBE — Vasile Alecsandri, str. E. Grigoresccu 24, tel. II.81.12, ora 16.30, 18.45. 21 . Elena Panel, bd. 6 Martie 14, tel. 15.63.84, ora 14 30, 16.45, 19. 21.15 . înfrăţirea între popoare, bd. Bucureştii Noi, tel. 17.31.64, ora 16 15. 18.30, 20 45 . Mioriţa, ca»'.. Moşilor 127. tel 14 27.14, ora 15 30, 17.45, 20'. 16 Februarie, bd. 30 Decembrie 89, tel. 11.07.49, ora 14.45, 17, 19.10, 21.13. LUMEA APLAUDA — Lumina, bd. 6 Martie 12. tel. 16.23.35, ora 16. 18.15, 20.30. BALADA SOLDATULUI - Central, bd. 6 Martie 2, tel. 14.12.24, ora 16.30, 18.45. 21. RĂZBOI ŞI PACE (ambele serii) Al. Popon, cal Griviţei 137, bel. 16.2610, de la ora 12.30.20 în continuare. CINCI CARIUŞE - Victoria, bd 6 Martie 7, tel. 1628.79, ora 13, 17, 19, 21 , G. Coşbuc, cal Rahovei 118, tel. 14.89,88, ora 15, 17, 19, 21. FILME DOCUMENTARE - Timpuri Noi, bd. 6 Martie 18, tal. 15.61.10. de ora 10 21 in continuare. MICIMAN PANIN - T. Vladimirescu, cal. Dudesti 97, fol. 2L.39.32, o-?. 15, 17,•19, 21. TRACUL UNUI ACTOR - 13 Septembrie, str. Doamnei 9, tel. 16.33.38, ora 13, 17, 19, 21 FAMILIA MIANNARD - Tineretului, Nr. 13 Decembrie 5-7. ie| |3.4Q04. ora 16, 18.15, 20. VD . C. David, sos. Gringasi 42, tel. 17.38.81, 15.6, 1S -2T3.. . . SPECTATORI IN OFSAID Cultural, cal Griviței 196, tel 17 06.58. ora 16 18-15, 20.30; ploveanci, str. G. Bizek ora 19, Vhited, bd. 1 Mai 143, tel. 17.10.21, ora 16. 18.15. 20.30 ; Olga Bancic, cal. 13 Septembrie 190, tel. 15.66.66, ora 15.30. 18. 20.30. RAIDUL VARGA 1 - Munca, sos. Mihai Bravu 221, tel. 21.50.97, ora 13. 17. 19. 21. PISICA ISI SCOATE GHEARELE - Grivita, Piaţa Ilie Pintlie 2, tel. 16.25.59, ora 15. 17. 19. 21 AIDA — Popular, str. Mătăsari 31, tel. 21.37.43, ora 13, 17, 19. 21. EVUOCHIA - Macara, cal. Dudești 22, tel. 21.35.40, ora 15.30, 18, 20.30. EL HAKIM — Aria, cal. Călărași 153, tel 21 31 16, ora 16, 18 15 20.30 CER SENIN — Maxim Gorki, cal Victoriei 48, tel. 16.24.48. Moșilor, cal. Moşilor 221, tel. 112.32 93, ora 16. 18. 20 H) ; N. Bărcescu, cal. Habovei 151, tel. 14.57 90, ora 16. 18 15. 20 30 CERUL BALTICEI (seria Il-a) Drumul ISerii, str. Drumul Serii 30, tel. 14.10.57, ora 16. 18. 20. CERUL BALTICEI (ambele serii) Dorica Sinio, str. Avrigi, tel. 11.07.60, ora 15. 18. 21 ENRICO DA RUSSO — Mihail Eminescu, atr. M. Eminescu 127, tel. 11.48.36, ora 15. 17, 19. 21. GENEVIEVE — Ute Pinlilie, șos. Amnatei Sovietice 84 (Calentina) tel 1208.50, ora 15. 17 19. 21 MAMA INDIA — 8 Mai, str. Lizeanu 19, tel. 12.06.88, ora 15. 17, 19. 21. RIO ESCONDIDO I» Bacovia, şos Giurgiului 3, tel. 13.22 01, ora 15. 17. 19. 21 ■ ALEKSANDR NLYSKI — 30 Decembrie, (gid. Ferentari 86, tel. 15.66.80, ora .15.30, 18. 20.30. APROAPE DE SOARE - B. Utilavrancea, bd. libertăţii 70 72, tel. 16 29.02, ora 16. 18. 20. MATINEE ‘ vineri 3 noiembrie DOUA VIETI (seria I a) - Patria, ora 10, 12 15 ; C. Frimu , ora 9, 11 3(), 14 DOUA VIETI (seria 11-a) — Bucureşti. ( DOUA \ IE i I (a iu bele serii) (»V Do\a, ora 9 30, IV, Al Sabia, ora 9,30, 13. LA ÎNCEPU IUI SM gi 111.1 O Republica, ora 9, 11, 13; Maxim Gorki, INVIdIEA in August, ora 10, 12,15; Volga, ora 10, 12, 14 20 ; Libertăţii, ora 10. 12. 14 RAPSODIA UCRAINEANA Magheru ora 10, 12.50 ; V. Roaită, ora 10, 12. * UMBRE Al.lL V Aiecuanari, ora 10, 12 10. 14.20; Elena Panel, ora 10, 12 15 ; 1 înfrățirea intre popoare, ora 10 30. 14; Mioriţa, ora 9 45. 12. LUMEA APLAUDA — Lumina, ora 10 14 In continuare. ţ BALADA SOLDATULUI - Central, ora 9.45, 12, 14 15 CICLU DE FILME PENTRU COPII - Al Popoo, ora 10 CER SENIN IV. Bălcescu, ora 10, 14 CINCI CARTUȘE — Victoria, ora 10 'Vil.ME PEN IRrU COPII - Cinemamznt ful copiilor. iei 16.'5.18, de la ora 10 , în einiiimiare. ■ PISICA ISI SCOATE GHEARELE - Gri oila, ora I. O. CINEMATOGRAFE ------- O.SXA. F RE2MTA ! nTrE CARE 301 SέNBÂTÂs.DUMÎNEA ÎH3ALA PALLES ORA SPECTACOLUL» SON CIUMA si î* SERIOS! N.5TRCE sts I3ERBAM ALLA RAHOVA - ROI Am DA CAmÎN tucrefîA dlou amu. 9I.9IAMNY «9IHELWI Ctf HIHACIA COTAHU* ar AH «ARNESCU- SIOH» outa STEFAn/ eucen cerbii Biletele se vînd la casa sălii Dalles frAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA* SALA PALATULUI R.P.R. anunţă prezentarea in premieră a următoarelor filme : — simbătă 4 noiembrie ora 19.30 filmul sovietic „LA ÎNCEPUTUL SECOLULUI“ ; — duminică 5 noiembrie ora 19.30 filmul sovietic — in culori — „V1NT DE LIBERTATE“ stereofonic şi cinemascop; — joi 9 noiembrie ora 19,30 filmul sovietic in culori „PINZE PURPURII“ cinemascop; — luni 13 noiembrie ora 19,30 filmul cehoslovac „OAMENI PE GHEAŢA“ ; — marţi 21 noiembrie ora 19,30 filmul sovietic „CAZACII“. Biletele se găsesc la casa de bilete a Sălii Palatului R.P.R. şi la responsabilii culturali din întreprinderi şi instituţii. l . »/TfTTTTTTTTVTTTTTTTTVTTTTTTTTTTTfT’fl TEATRUL NAŢIONAL„I. L. CARAGIALE“ SALA COMEDIA DUMINICA 5 NOIEMBRIE, ORA9,30 MARTI 7 NOIEMBRIE, ORA 19,30 „A TREIA, PATETICA“ piesă in 4 acte (13 tablouri) de N. POGODIN In distribuţie: Ion Finteşteanu, artist al poporului; Marcel Anghelescu, artist, emerit; Gh. Popovici-Poenaru, Emanoil Petruţ, Matei Gheorghiu, Florin Piersic, N. Gr. Bălănescu. Livi Crăciun, Ovid Teodorescu, Marin Negrea, Iamandi Şerban, Dem. Rădulescu, Cosma Braşoveanu, N. Enache, Gh. Buliga, Raluca Zamfirescu, Eva Pătrăşcanu, Simona Bondoc, Cristina Bugeanu, ş.a. Regia: MONI GHELERTER Maestru emerit al artei .1 I.R.T.A.-Bucureşti AUTOBAZA 4 EPICOL 4 STR. EPICOL Nr. 34 primeşte înscrieri pentru ŞCOALA DE CONDUCĂTORI AUTO CURS SERAL. Durata şcolarizării este de 9 luni Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul Autobazei zilnic între orele 11—14. TEAIRUL de STAT de OPERETA anunţa CONCURS pentru ocuparea următoarelor posturi în cor şi orchestră: - BAS - MEZZO SOPRANA - TENOR - FLAUT - VIOARA - VIOLONCEL Concursul va avea loc duminica 12 noiembrie 1961, ora 11 a.m. la sediul teatrului. înscrierile se fac la secretariat. TEATRUL de STAT de PĂPUŞI din IdIGU-MUREŞ anunţă un CONCURS in sediul teatrului din strada Puşkin nr. 2 în ziua de 21 noiembrie 1961, ora 17, pentru completarea posturilor de mai .jos la secţia romina : Un post regizor artistic categoria I. Două posturi artist mînuitor categoria I. Două posturi artist mînuitor categoria II. Trei posturi artist mînuitor categoria III. Două posturi artist »Unultor categoria IV. Informaţii se pot obţine la telefon 35-39. Data înaintării cererilor : 20 nov. 1961. •» 1 COMPRESA TERUGGEHA (vata termogenă) COMBATE DURERILE REUMATICE, LUMBAGO, SCIATICA şi SPONDILOZA COMPRESA TERMOGENĂ o găsiţi la toate farmaciile, drogheriile şi magazinele Centrocoop. Oferte de serviciu „I.R.I.C. Abatorul Bucureşti“ Splaiul Unirii nr. 162, caută măcelari tăietori, tranşatori carne, conducători auto, portari şi tineri cu stagiul militar satisfăcut pentru calificarea in meseria de măcelar tăietor. UZINA „METALICA“, Bucureşti, str. Înclinată nr. 129 telefon 13.94.20, caută șef serviciu tehnologic, ingineri metalurgi, ingineri tehnologi, maiștri sudori, maiștri strungari, maiștri turnători și documentarist. CREŞA Cooperativei Munca Orbilor din str. Corabeasca nr. 1 (șoseaua tancului) caută fochist. I.S. „DECORATIVA“ caută lăcătuşi mecanici, prezentarea In str. Latină nr. 8. ANGAJAM specialişti in apicultura ingineri , zootehnişti, agronomi, chimişti, medici veterinari sau tehnicieni, pentru filialele regionale şi raionale, precum şi unităţile gospodăriei economice ale „Asociaţiei Crescătorilor de Albine din R.P.R.“. Ofertele se primesc in str. N. Filipescu nr. 23, Bucureşti. SPITALUL ILIE PINTILIE, Bucureşti, bd. 30 Decembrie nr. 35, caută fochist autorizat. ÎNTREPRINDEREA de panificaţie „23 August" din calea Plevnei nr. 145 caută electricieni de întreţinere şi electricieni bobinatori ÎNTREPRINDEREA de transporturi Bucureşti I.T.B. caută: mecanici auto, electricieni forţă, electricieni auto, electricieni instalaţii Doritorii se vor adresa zilnic intre orele 7-15 la sedul gospodăriei autobuzelor din str. Donizzeti nr. 8-10, cartierul Floreasca. I.I.S. TRICOTAJUL ROŞU calea 13 Septembrie nr. 82-84, caută mecanici lăcătuşi maşini Keltenstuhl şi mecanici maşini confecţie.. Prezentarea intre orele 8 şi 14 „IPROCHIM“ caută INGINERI de specialităţile: mecanici, apă canal, incălzire-ventilaţie şi proiectanţi de utilaje cu practică de 3 ani in producţie. Doritorii se vor adresa ila str. Căderea Bastiliei nr. 56-58. SPITALUL BRÅNCOVENESC, caută fochist autorizat de metrologie şi instalator sanitar. Prezentarea zilnic la serviciul tehnic al spitalului, telefon 13.40.60, interior 39. ÎNTREPRINDEREA de instrumente muzicale „DOINA“ București, str. Maria Hagi Mosco nr. 5, caută paznici și portari. SERVICIUL B.A.V.R. din Dir.-Reg. C.F.R. București cu sediul in Gara de Nord, telefon 17 16.27, caută bucătarief pentru restaurantul Gării de Nord şi bucătari şefi pentru vagoanele restaurant. Doritorii se vor adresa in fiecare zi de lucru, intre orele 8—15 la Biroul de Comandă V.R.—V.D. din Gara de Nord sau la telefon: 17.16.27. ÎNTREPRINDEREA construcţii montaje vest, Splaiul Unirii nr. 18 A, telefon 13.91.40, caută pentru şantierele din regiunea Bucureşti, ingineri, maiştri, tehnicieni, constructori şi instalatori cu îndeplinirea condiţiilor de pregătire şi stagiu, precum şi dulgheri şi zidari. EMC., „GRANITUL“, sos. Vergului nr. 18, tel. 12.18.20, 12.18.29, caută inginer constr. cu vechime de 6 ani pentru funcţia de şef serviciu tehnic, ingineri chimişti cu vechime de 3 ani pentru funcţia de inginer principal dispecer, inginer energetic cu vechime de 3 ani pentru funcţia de inginer principal.____________ IPROFIL „Tehnica lemnului“ Bucureşti, str. Lucernei nr. 42, caută urgent timplari şi tapiţeri mobilă. INDVINAL Bucureşti, caută inginer specialitatea electromecanică Adresaţi: şos Gării Obor nr 19 orele 7—15, telefon II 78 60 IPROFIL „BUTOIUL“ BUCUREŞTI, şoseaua Viilor nr. 52 caută contabili principali şi in tractorist Pentru contabili principali se cer studii medii şi doi ani stagiu in funcţii economice. „IPRODCOOP BUCUREŞTI”, s.r 30 Decembrie nr 34, caută inginer in specialitatea prelucrarea lemnului si tehnician normator sectorul lemn I.I.S. ACUMULATORUL din Bucureşti şos Brăilei nr. 84 caută inginer principal electrotehnic şi inginer cihimist. Lămuriri suplimentare se pot cere la telefon II 1700 interior 150. COMBINATUL poligrafic Casa Scinteii, caută maşinişti tipar adine, maşinişti tipar plan, maştilişti tiparinaii, legători, tăietori legatorie, linolipişti, paginatori gazele, maiştri şi tehnicieni poligrafi şi ingineri chimişti Doritorii se vor adresa: corpul C. 2, et. II , camera 252 I.I.S. ANTREFRIG din str. Fintimea nr. 36, caută sculptori decoratori cu pregătire corespunzătoare pentru executarea de lucrări in os şi corn, şi liftieri autorizaţi pentru conducerea lifturilor în depozitele de produse. UZINELE Chimice Române Bucureşti, şoseaua Panduri nr. 71, caută inginer chimist pentru serviciul plan producţie. Prezentarea zilnic intre orele 12 si 15, telefon 15.86.20. ÎNTREPRINDEREA de construcţii forestiere Bucureşti, bd. Magheru nr. 31, caută pentru lucrări de căi ferate forestiere şi corecţia torenţilor, inginer pentru funcţia de şef al lotului Nehoiu regiunea Ploieşti şi un maistru pentru poduri beton armat. INDUSTRIA tehnico-medicală, şos. Berceni nr. 8, caută ajustari de precizie şlefuitori pentru nichelare, inginer principal, inginer in secţii de producţie, tehnician I tehnolog S.D.V.______ ANGAJAM imediat conducători auto cu vechime şi practică de cel puţin 3 ani. Amatorii se vor adresa in scris pe adresa Sanatoriului T B.C. Tudor Vladimirescu Tirgu Jiu raionul Tirgu Jiu — regiunea Oltenia. >MOOOOOOOOOOOCX»OOCOOOOOOCOOOOOO! MINISTERUL INVATAMINTULUI SI CULTURII INSTITUTUL de FOLCLOR anunţă concurs în ziua de 15 decembrie 1961, pentru ocuparea următoarelor posturi vacante : -cercetător stagiar, specialitatea muzică populară romînească, - cercetător stagiar, specialitatea folclor ucrainean. Candidaţii vor depune, pînă la 25.XI.1961, la serviciul de cadre al institutului de folclor, odată cu cererea de înscriere la concurs, următoarele acte : - diploma de studii universitare (Conservator sau Facultatea de filologie), în copie legalizată; - certificat de naştere (copie legalizată); - certificat de sănătate; - dovada situaţiei militare; - memoriu de titluri şi activitate ştiinţifică. Bibliografia pentru concurs este afişată la sediul institutului de folclor, din Bucureşti, str. Nikos Beloiannis nr. 25. ocoococooooocxxxx)r>ocooc<x5oocooocxi: FABRICA de CONFECŢII şi TRICOTAJE BUCUREŞTI bd. Armata Poporului nr. 7 angajează prin concurs un MAISTRU MECANIC. Examenul se va ţine la data de 10 noiembrie 1961 la sediul unității din bd. Armata Poporului nr. 7. Informații suplimentare se pot obține la sediul unității Serv. Organizării și Normarea Muncii. » KJOCXilXXXJOCXXXiCXXXXXXJCXXXXXXXJOOOXXXXJCXXXXXXX)^ I. D. G. B. BUCURI.Ş 11 anunță următoarele schimbări la numerele de telefon: — Camera de comandă telefon 23 ale UU și 2'3 07 50 — Secția verificări instalații telefon 23 60 90 — Reclamații verificări telefon 23 20 50. XXXXXX XXXXXXXXXlOCXTOOOOOOfXXOOCXJOOCXXXXXXîOCfOCXXX^ I COOPERATIVA " TEHNO-METALICA Unitatea din str. Vinători nr. 3 (piața Splaiului) reparas POMPE DE HIDROFOARE STICLE DE NIVEL, orice dimensiune CARCASE DE TERMOMETRE ROBINETE DE APA SI VENTILE și execută orice lucrări de STRUNGARIE REDACŢIA şi Administraţia: str. Brezoianu nr. 23-25. CENTRALA TELEFONICA 27.27.77. Secţia scrisori şi biroul juridic: 27.27.73. Publicitatea: Piaţa Palatului R.P.R. blocul 8 telefon: 14.15.16. Tiparul: Intr. Poligrafică nr. 2, str. Brezoianu nr. 23-25.