Informatia Bucureştiului, aprilie 1963 (Anul 10, nr. 3003-3028)

1963-04-08 / nr. 3009

CamDjuionatele mondiale de tenis de masă de la Praga Echipa feminină a R. P. R. singură neînvinsă din seria A Sîmbătă şi duminică au continuat Întâlnirile pe echipe fete şi echipe băieţi din cadrul campionatelor mondiale de tenis de masă. CARE VOR FI CELE 4 SEMIFINALISTE ALE „CUPEI CORBILLON?" După victoria obţinută cu 3—0 asupra Danemarcei, reprezentantele noastre au dispus apoi cu acelaşi scor, de Austria şi S.U.A. şi cu 3—1 de R.P. Polonă, câştigând şi meciurile cu Grecia şi Singapore prin neprezentarea adversarelor. în meciul cu S.U.A., cele 3 puncte necesare au fost înregistrate astfel: Constantinescu — Chotras 2—1; Alexandru — Rubenstein 2—0; Alexandru, Pitică — Chotras, Kamintski 2—0. Ieri după-amiază cea mai periculoasă adversară a noastră în serie, echipa R.S. Cehoslovace a pierdut cu 1— 3 întâlnirea cu R.P. Polonă, pe care apoi seara, echipa R.P.R. a învins-o cu scorul de 3—1, echipa R.P.R. rămânând astfel singura neînvinsă în seria A şi avînd de susţinut mîine ultimele 2 întâlniri: cu Scoţia la ora 12 şi cu R.S. Cehoslovacă la ora 17. Iată rezultatele amănunţite ale întîlniri ciştigate cu R.P. Polonă: Constantinescu b. Smidt 2— 0; Alexandru b. Novoryta 2—0; Alexandru — Pitică pierd la Smidt — Novoryta 1—2; Alexandru — Smidt 2—0. Japonia nu mai poate pierde primul loc în seria C, iar R.P. Chineză e singura neînvinsă în seria B în timp ce în seria D, echipa R.P.U., pentru a ocupa primul loc, trebuie să cîştige cu R.F.G. şi Anglia. SITUAŢIA ÎN „CUPA SWAYTHLING“ Echipa noastră masculină, după ce şi-a făcut debutul în seria B cu o frumoasă victorie cu 5—0 asupra Braziliei, a pierdut cu 3—5 la R.F.G. şi apoi cu 2—5 la R.P.U., după care a cîştigat cu 5—0 întîlnirea cu Franţa şi cu 5—0 pe cea cu Australia. în întîlnirea cu puternica formaţie a R.F.G., echipa noastră a condus la început cu 2—0 prin victoria înregistrată de Giurgiucă asupra jucătorului Arndt (2—0) şi de Negulescu asupra lui Michalek. Apoi Cobîrzan a pierdut la campionul R.F.G. Schüller, deşi condusese în setul II cu 14—12, în momentul cînd s-a aplicat „regula activizării“. în acelaşi set, Cobîrzan a mai avut şi 20—17, pierzînd totuşi cu 20—22. Dacă ar fi câştigat setul şi poate şi meciul, am fi condus cu 3—0 şi întreaga evoluţie a întîlnirii se putea schimba în favoarea noastră. In întîlnirea cu R.P.U., Giurgiucă a deschis scorul dispunînd detașat de Rozsos (21—10; 21—10) prin „topspinuri“ eficace, urmate, de atacuri decisive reușite. Berezik egalează prin victoria sa cu 2—0 asupra lui Cobîrzan, apoi Negulescu pierde la Fahazi (cu 1—2), iar Giurgiucă egalează situația prin victoria sa asupra lui Berezik (21—18; 19—21; 25—23). De aici, Negulescu pierde la Rózsás, apoi Cobîrzan pierde la Fahazi iar Negulescu la Berezik, căruia îi cîștigă doar primul set. Astăzi echipa masculină a R.P.R. mai are de jucat, la ora 15 cu R.P.D. Coreeană (încă neînvinsă) și la ora 20, cu Indonezia. Pentru semifinalele „Cupei Swaythling“ au șanse de a se califica, după ultimele meciuri care au loc in serii astăzi: din seria A. R.P. Chineză (sau Iugoslavia); din seria B. R.P.D. Coreeană (sau R.P.U. sau R.F.G.); din seria C: Suedia (sau R.S Cehoslovacă); din seria D: Japonia. Semifinalele Cupelor Corbillon şi Swaythiing au loc mîine, între cîştigătoarele seriilor A cu B şi C cu D, învingătoarele uimind a-şi disputa apoi finala. O etapă bogată în evenimente ' c‘Zl7“J.l,T' REZULTATE Steaua — Steagul roşu 0—1 (0—1) Minerul — U.T.A. 0—0 C.S.M.S. Iaşi — Progresul 1—2 (0—2) Dinamo Buc. — Din. Bacău 1—6 (0—0) Petrolul — Ştiinţa Cluj 6—0 Ştiinţa Tim. — Rapid 2—2 (1—1) Farul — Crişana 1—0 (0—0) CLASAMENTUL 1. Dinamo Buc. 2. Steaua 3. ştiinţa Cluj 4. Steagul roşu 5. Rapid 6. Ştiinţa Tim. 7. Farul 8. petrolul 9. C.S.M.S. Iaşi 10. Progresul 11. U.T.A. 12. Minerul 13. Crişana 14. Dinamo Bacău 18 9 7 2 29:13 25 18 8 6 4 41:30 22 18 8 5 5 27:21 21 18 10 1 7 29:31 21 18 7 6 5 34:28 20 18 8 4 6 29:25 20 18 8 3 7 36:30 19 17 7 4 6 35:21 18 18 5 8 5 31:36 18 18 6 5 7 25:30 17 18 6 3 9 31:33 15 18 4 5 9 17:37 13 17 4 3 10 15:34 11 18 2 5 11 15:32 9 vWVIVtVVVVVWVVVTVVVVVWVVTVVVVWTVVTVVVVWTVVTVVVVVVVVVVV'rVVVWWVVWVVVVVTfWVTVTVfVV'mWVVVVVVWTVVVVVVIVTWVVVWVTVVVVVVVTVWVVVVVVVVVVVIVT'rVTTV.i ACTUALITATEA COMENTATĂ | IIl)i|!llllllllllUll!llîll!!llll!llil!ll!lllIllllllllIllllilll!l!l!IIIIIIIIIIIIirillil!l'lilll!!llll!lll|llllllll!IIIIII!IIIIimilllllllllIIIIil!llllllllIllllllllllllll!!Illillli]!lllllllliri!l!nilllllIIIliIllll!imil!mHi!IIlllIlIIIlIIIIl!li!lIlimi - Bucureştenii învingători la rugbi La sfîrşitul jocului Progresul — Rulmentul Bîrlad, publicul era satisfăcut. Văzuse un meci în care se înscriseseră 27 de puncte şi cu o evoluţie deloc monotonă. In schimb, antrenorul bucureştenilor C. Diamandi — nu era deloc guraliv. Se pare că evoluţia echipei sale nu-1 satisfăcuse, în ciuda victoriei cu 19-8 (8—0) obţinute. — Meciul a fost frumos — ne-a declarat el — dar victoria noastră putea fi obţinută cu mai puţine emoţii. Cînd conduceam cu 13—0 am renunţat să insistăm şi Rulmentul a început să... ruleze , puţin a lipsit să ne egaleze. Preferam evident o partidă mai calmă. Mă preocupă compartimentul deschiderii al cărui joc trebuie îmbunătăţit. Dragoş Ţenescu, antrenorul oaspeţilor, este mai mulţumit decât în urmă cu patru săptămâni, după jocul cu Griviţa Roşie. — Ne-am propus să evităm zona retrogradării. Aceasta înseamnă ocuparea locurilor 9—10. In plus, vrem să jucăm un rugbi corect. Sper să pot împăca o dorinţă cu cealaltă. Toma Moldoveanu, antrenorul Gloriei, a fost prezent la joc, deşi avea meci îndată după disputarea partidei acesteia. — Urmăresc toate întîlnirile Progresului, deoarece noi jucăm peste o săptămână cu adversarii acestei echipe. Victoria bucureştenilor mi s-a părut mai dificilă decit reiese din scor. Pe stadionul Gloria, Ştiinţa Petroşeni a cedat gazdelor cu 9—3 (8—3), fără a opune o rezistenţă serioasă. A început noua ediţie a campionatului republican de box pe echipe, la care participă (repartizate pe 5 grupe) 24 de formaţii, dintre care 5 bucureştene. Etapa inaugurală a programat în Capitală — sîmbătă seara şi ieri dimineaţa — două reuniuni, adevărate derbiuri: Steaua—Dinamo Craiova şi, respectiv, Dinamo Bucureşti—Progresul Bucureşti. Evoluţia acestor echipe (incontestabil, prin sportivii fruntaşi pe care îi cu- ^ prind, ele se numără printre cele mai valoroase şi mai puternice din ţară) nu * s-a situat la nivelul calitativ şi specta- cular aşteptat. Majoritatea celor 20 de ,J perechi de boxeri care au urcat trep-* tele ringului au luptat confuz, practi- * cînd un box bazat exclusiv pe forţă, care, bineînţeles, nu a avut darul de * a mulţumi numerosul public care a umplut sălile Floreasca şi, respectiv, * Dinamo. 4 Întîlnirea Steaua—Dinamo Craiova a constituit de fapt reeditarea finalei Z campionatului republican de anul tre- * cut. Ca şi în precedenta lor confrunta- - re, victoria a revenit şi de astă dată ^ pugiliştilor bucureşteni şi la scorul Z identic de 22-13. Din formaţia învingă- * toare sunt de relevat doar N. Mîndrea- Z nu şi H. Lew. Primul, în ciuda vîrstei, J a arătat o formă surprinzător de bună, 3 servind o adevărată lecţie mai tinerilor lui colegi despre felul cum trebuie * făcută deplasarea în ring şi cum tre- * buie punctat. Prin tehnica bună pe Z care o posedă, Mîndreanu l-a învins cu destulă uşurinţă pe C. Dumitraşcu. 7 Cel de-al doilea, Löw, a eschivat in-teligent contrele dure ale lui P. Deca, Z provocînd cu succes lupta de aproape. 4 Löw a reuşit , chiar în repriza secundă 3 să-l expedieze pe Deca la podea pen- tru s secunde. 4 De la Steaua învingători au mai ie- 4 şit C. Ciucă, O. Baciu şi I. Ivan des- Z pre glecăror performanţe trebuie să spunem că nu sunt deloc concludente. 4 O decepţie a constituit evoluţia cam- Z pionului C. Anton, care, departe de 4 valoarea lui reală şi, în plus, subesti- 3 mînd posibilităţile craioveanului C. Bog- 4 dan (pentru prima oară prezent în sala Z Floreasca !) a trebuit să părăsească 4 ringul învins. In afară de Bogdan, din 3 echipa craioveană au mai plăcut Fl. 4 Pătraşcu care l-a pus pe V. Szekely 3 (reintrat după o absenţă de doi ani) * în netă inferioritate în ultimele două 3 reprize şi N. Moţ (campion de zonă la calificare) cîştigător a două reprize 3 clare în dauna internaţionalului V. Ba- 4dea. Învingător fără glorie poate fi 3 considerat M. Goanţă, din partea căruia 4 ne aşteptam la mai mult, ţinînd sea- Z ma că de curînd a fost selecţionat în 4 lotul republican. 3 Dinamo Bucureşti a cîştigat mai uşor 4 decit se sconta, întîlnirea cu Progre- 3 sul : 28—12. In parte, diferenţa catego- 4 rică în favoarea dinamoviştilor (fără a Z le scădea din merite) se explică prin 4 aceea că din echipa Progresul a lipsit ^ N. Puiu ; pe de altă parte, Dinamo s-a 4 întărit prin reintrarea lui D. Gheor- r ghiu după o pauză de aproape doi ani. Desfășurarea întîlnirilor nu ne-a oca- 4 zionat însemnarea prea multor amă- nunte, întrucît superioritatea învingă- 4 torilor a fost evidentă : 9 victorii faţă de una obţinută de Progresul. Se cu- 4 vine să subliniem pe Davidescu, foarte precis şi sigur pe lovituri, întîlnirea 4 dintre Crudu şi Manea, printre cele mai reuşite, pe Mihali, în revenire de 4 formă, precum şi pe Gh. Constantin , care în mai puţin de două reprize au pus capăt luptei cu Piţu. D. PORUMBACU 2 întîlniri de scăzută valoare la box! C. Gheorghiu in plin atac in meciul cu D. Fieraru Cicliştii de la Steaua cîştigători în toate cursele de ieri Sezonul marilor curse cicliste se apropie. Incepînd chiar de miercuri, pe şoselele din jurul Capitalei, se va desfăşura competiţia pe etape dotată cu „Cupa F.R.C.“. E o cursă de mai lung kilometraj, pe trei etape, şi în vederea ei alergătorii bucureşteni şi-au verificat pregătirea participînd ieri dimineaţa la o întrecere pe ruta Bucureşti — Urziceni — Bucureşti. Au fost peste 50 de concurenţi „avansaţi“, la startul acestei curse. Desfăşurarea întrecerii n-a avut întorsături de situaţie prea interesante, de fapt concurenţii cei mai bine pregătiţi — unii membri ai lotului „olimpic“, cărora li s-au adăugat Nicolae Grigore (din lotul pentru „Cursa Păcii“) şi alţi cîţiva ciclişti fruntaşi din afara loturilor reprezentative (cum sunt N. Niculescu sau G. Moiceanu), au impus ritmul cursei, •C distanţîndu-se de ceilalţi, încă de la primii kilometri după start s-au produs fragmentări ale plutonului, dar pe drumul spre Urziceni, profiţind de un vînt prielnic, mare parte din pluton s-a regrupat. La întoarcere însă, vîntul a suflat din faţă şi evadarea produsă de un grup de 14 ciclişti la 10 km după Urziceni s-a dovedit hotărîtoare. Apoi, pe ultimii 5 km, din acest grup fruntaş s-au mai desprins doi concurenţi : N. Niculescu — dornic să se ilustreze în faţa membrilor lotului — şi Gh. Bădără, care de trei curse încoace, tot încearcă să obţină o victorie. Nici acum însă victoria nu i-a scris lui Răplără, pentru că la sprintul final angajat cu Niculescu acesta, mai bun sprinter, a cîştigat. Timpul celor doi adversari : 2h 16’23” (pe 91 km). La 30 secunde după ei au sosit ceilalţi componenţi ai plutonului evadat în frunte cu N. Grigore, urmat de Braharu, Ciumeti, G. Moiceanu şi alţii. In celelalte probe ale competiţiei dotate cu „CUPA GLORIA“ au ieşit învingători : la juniori I (30 km) — D. Panaitescu 45’38” ; la juniori II (20 km) — Dobre Tudor 35T7“ ; la semicurse (12 km) — P. Mursa 22T8” ; la biciclete de oraş (6 km) — M. Oniga 14’21”. Toţi aceşti învingători, ca şi N Niculescu, fac parte din secţia de ciclism a clubului Steaua. — d. — in cîteva rânduri • Echipa masculină de volei Rapid Bucureşti a întâlnit ieri la Varşovia, în meciul-tur din cadrul semifinalelor „Cupei campionilor europeni“, formaţia locală Legia. Sportivii noştri au cîştigat cu 3—2 (—14, 7, —10, 11, 10). • în ultimul joc al turneului întreprins în Franţa, echipa de rugbi Griviţa Roşie a evoluat la Auch în compania, formaţiei locale cu acelaşi nume, pe care a învins-o cu 110 0. • Turneul internaţional de lupte clasice de la Reşiţa, la care au luat parte echipele R.P.R., R.P.R. (tineret), R.P. Bulgaria şi Belgiei, s-a încheia cu succesul formaţiei R.P.R., învingătoare în toate întîlnirile. • Sîmbătă seară, la Paris, echipa masculină de handbal în 7 Dukla Praga a cucerit „Cupa campionilor europeni“ dispunînd în finală, după prelungiri, cu 15—13 de Dinamo București. • Meciul dintre reprezentativele feminine de baschet ale Franţei şi R.P. Romíné, desfăşurat la Montceau Ies Mines, a revenit gazdelor cu 54—51 (21—26). • A VII-a partidă a meciului pentru titlul mondial de şah dintre Botvinnik şi Petrosian, a fost câştigată de Petrosian, care conduce acum cu 4—3. • A luat sfîrşit turneul final al campionatului republican masculin de baschet. Clasamentul: 1. STEAUA — campioană a R.P.R.; 2. Ştiinţa Cluj; 3. Ştiinţa Timişoara; 4. Dinamo Bucureşti. • Pe patinoarul artificial s-a desfăşurat zilele trecute competiţia de hochei „Cupa Voinţa“ pentru echipele de juniori bucureştene, întrecerea a fost cîştigată de echipa clubului Unirea, care a totalizat 6 puncte din trei meciuri (2-1 cu voinţa, 6-2 cu Steaua, 1-0 cu Dinamo). In clasament au urmat-o Voinţa cu 4 p, Steaua cu 2 p, Dinamo cu 0 p. j arr / 16.: 1 | 4 . 4 f▼ • Progresul şi Steagul roşu au obţinut ieri primele lor victorii în deplasare • Steaua a pierdut primul joc la Bucureşti • Dinamo Bucureşti s-a distanţat la 3 puncte în fruntea clasamentului • Farul a înscris primul gol în returul campionatului 0 victorie la limită, dar meritată: Steagul roşu—Steaua 1-0 Sînt doi ani de cînd Steagul roşu n-a mai cîştigat la Bucureşti. In ultimele două campionate, echipa din Braşov se putea lăuda pînă ieri doar cu un rezultat de egalitate, 2-2 cu Rapid în campionatul trecut. Steagul Roşu pierduse chiar mai mult decit atît. In faţa spectatorilor bucureşteni nu mai avea creditul obţinut pînă în 1960, cînd, echipa braşoveană realiza jocuri foarte frumoase în Capitală. Ieri, Steagul roşu a recîştigat mult din ceea ce pierduse, fiind Progresul a cucerit două puncte preţioase Rezultatele etapei a 18-a a campionatului categoriei A la fotbal, a 4-a din cadrul returului, nu s-au dovedit a fi conforme cu anticipările, deoarece, abia la limită, două echipe gazdă au reuşit să termine învingătoare: Dinamo Bucureşti şi Farul. Steaua şi C.S.M.S. Iaşi au fost învinse pe teren propriu, iar Rapid, Ştiinţa Cluj şi U.T.A. au cîştigat cite un punct la Timişoara, Ploieşti şi Lupeni. Trebuie să apreciem deci că etapa de ieri a fost favorabilă echipelor care au jucat în deplasare. In această ordine de idei mari succese au înregistrat Steagul roşu şi Progresul. Steagul roşu, dispunînd de Steaua, a realizat prima sa victorie din acest campionat în afara Braşovului, iar echipa Progresul obţinând şi ea primul succes în deplasare, cucereşte două puncte într-un moment foarte important pentru ţinta sa de a nu ceda locul al 10-lea în clasament. Etapa de ieri a fost cu adevărat bogată în evenimente, demne de reţinut. Iată alte cîteva dintre ele : — Steaua a pierdut primul joc la Bucureşti în acest campionat — C.S.M.S. Iaşi înregistrează primul eşec pe teren propriu. — Farul obţine prima victorie în retur şi... înscrie primul gol — Petrolul pierde al doilea punct pe teren propriu — Dinamo Bacău şi Crişana sunt la al 9-lea insucces în deplasare. Din acest întreg complex de împrejurări o echipă a cîştigat foarte mult în etapa de ieri: Dinamo Bucureşti care s-a detaşat la trei puncte de celelalte echipe şi, în primul rînd, de Steaua. O altă beneficiară a rezultatelor obţinute ieri este Steagul roşu. Echipa braşoveană a urcat pe locul al 4-lea în clasamentul general, făcînd o ascensiune importantă de pe locul al 9-lea pe care se afla la sfîrşitul turului campionatului. Şi totuşi, modificările în clasament sunt foarte mici. Faţă de clasamentul etapei anterioare, Steagul roşu şi Farul au urcat cite două locuri, iar C.S.M.S. Iaşi a coborît două trepte. Rapid a pierdut un singur loc. Pentru şefia campionatului lupta rămîne deschisă, ca şi pentru evitarea retrogradării, zonă unde Progresul a cîştigat mai mult decit se pare la prima vedere cu cele două puncte realizate la Iaşi. Şi acum, după patru etape consumate din returul campionatului, se poate alcătui un clasament al realizării echipelor în acest sezon. Iată-1 : 7 PUNCTE — Dinamo Bucureşti, 8 PUNCTE — Steagul roşu, 5 PUNCTE — Progresul, Steaua şi U.T.A., 4 PUNCTE — Rapid, Ştiinţa Cluj, Ştiinţa Timişoara şi Minerul, 3 PUNCTE — C.S.M.S. Iaşi şi Petrolul, 2 PUNCTE — Farul, 1 PUNCT — Crişana şi Dinamo Bacău. Comentariile rubricii DAN OLTEANU de fotbal : că a prestat un joc plăcut, combinativ, cu suficientă fantezie şi, mai cu seamă, cu multă dorinţă de afirmare şi de victorie. Comportarea aceasta bună este cu atît mai meritorie, cu cit Steaua pusese în dificultate poarta lui Adamache in primele 25 de minute, producînd două mari ocazii de gol. In min. 23, stoperul braşovean a salvat poarta părăsită de portar, respingind mingea printr-un excelent plonjon. Imediat după această fază, Steagul roşu a reacţionat puternic şi Seredai a beneficiat şi el de o mare ocazie de gol pe care însă nu a putut s-o fructifice. Acesta a fost semnalul revirimentului echipei oaspe. La cîteva minute a urmat golul înscris de Mesaroş (min. 29) şi de aici înainte Steagul roşu n-a mai cedat iniţiativa jocului, preluată cu autoritate tot mai mare, pe măsură ce timpul de joc se scurgea către minutul 90. Steagul roşu n-a mai reuşit să mărească scorul deoarece jucătorii săi au ratat după 1-0 încă 4 mari ocazii de gol, dintre care ultima, a lui Seredai din min. 77, a fost extraordinar de favorabilă. Steaua n-a cedat cu uşurinţă lupta. Contraatacurile sale au fost destul de periculoase, înaintaşii săi au dus însă o luptă oarbă cu adversarii, obţinînd în cel mai bun caz, cornere sau unele poziţii de gol, insuficient de clare. Raportul de cornere a fost chiar favorabil echipei militare, 11:9, dar situaţiile de gol au fost mai favorabile Steagului roşu. Steaua a beneficiat şi ea de patru mari ocazii de gol, inclusiv acelea două descrise la începutul cronicii iar în min.. 68 Constantin a şi fost la un pas de egalare. El a primit mingea în careul Steagului roşu, Campo l-a atacat însă puternic şi din ciocnirea produsă arbitrul grec A. Faturos a dictat fault împotriva echipei Steaua, deşi, mai curind, jucătorul braşovean a fost acela care a atacat neregulamentar, ceea ce ar fi impus o lovitură de 11 m. Steaua n-a putut face însă mai mult, fiindcă jocul său a fost mai puţin clar decit al Steagului roşu. A acţionat cu un potenţial redus in atac, înaintaşii săi fiind de nerecunoscut, inclusiv Constantin care a arătat prea puţin din măiestria lui. Aşa după cum o recomandau rezultatele din acest sezon, comportarea echipei Steaua ar fi trebuit să fie în ascensiune. Dar, în mod surprinzător forma sa a descrescut, ceea ce a dus la lipsa de organizare în joc, atribut, important al echipei militare în alte partide. In meciul cu Steagul roşu, Steaua n-a obţinut controlul mijlocului terenului şi n-a beneficiat astfel de bază de plecare pentru construirea atacurilor sale. Este exact ceea ce a reuşit să aibă la Jj-Faaifia Stea,gul roşu. Interii săi au activat foarte laborios, Mesaroş a ştiut să se infiltreze pe centru, loc de unde micul dar talentatul Necula fugea de Hălmăgeanu şi activa adeseori pe postul de inter. Mingea circula de la un jucător la altul cu destulă precizie şi ajungea in poziţii favorabile pentru Steagul roşu. Apărarea militară se descurca greu in faţa jocului adversarilor, rezolvînd situaţiile dificile prin intervenţii distructive. Diferenţa de calitate între cele două înaintări a decis aspectul jocului şi rezultatul. Cu o înaintare informă de joc normală, Steaua ar fi putut face şi ea multe greutăţi apărării braşovenilor căci şi fundaşii Steagului roşu au manifestat slăbiciuni, dovadă fiind numeroasele cornere acordate adversarilor. Dar aşa, Steagul roşu a cîştigat mai uşor decit arată scorul de 1-0, constatare care trebuie să dea şi mai mult de gîndit echipei militare decit simpla înregistrare a unui eşec. Nivelul de joc al partidei a fost acceptabil. Arbitrul grec A. Faturos a condus la început bine, după aceea a fost depăşit de joc, comiţînd unele erori, printre care greşita interpretare dată ciocnirii Campo-Constantin Mesaroş înscrie golul victoriei pentru Steagul roş. UNDE MERGEM TEATRE CA LA REVISTĂ — Teatrul satiricmuzical „C. Tănase", sala Savoy, tel. 15.56.78., ora 20. SPECTACOL SHAKESPEARE — In stitutul de artă teatrală și cinematografică „I. L. Caragiale•• în sala Teatrului „Lucia Sturdza Bulandra”, ora 20. CINEMATOGRAFE CARTAGINA IN FLĂCĂRI (film pentru ecran panoramic) — rulează la Patria, tel. 11.86.25. LANTERNA CU AMINTIRI — rulează la Republica, tel. 11.03.72 ; I. C. Frimu, tel. 16.29.17 ; Gh. Doja, tel. 16.22.73 . 23 August, tel. 12.32.77 ; Gh. Coșbuc, tel. 23.71.01. PESCĂRUŞUL NEGRU — rulează la Magheru, tel. 13.92.72 ; Elena Pavel, tel. 15.63.84 ; 1 Mai, tel. 18.02.83 ; Flacăra, tel. 21.35.40. TURNEUL VESELIEI — rulează la Sala Palatului, tel. 15.73.72, ora 20 ; V. Alecsandri tel. 11.81.12 ; Bucureşti, tel. 15.61.54 ; Griviţa, tel. 17.08.58 ; Ştefan cel Mare, tel. 12.06.88 ; Libertăţii, tel. 23.07.40. HAMLET — rulează la Tineretului, tel. 16.24.48. VACANŢA LA MARE (cinemascop) — rulează la Victoria, tel. 16.28.79; V. Roaită, tel. 17.05.47 . Laminorul, tel. 17.00.50. PATRU INIMI - rulează la Central, tel. 14.12.24. CONTELE DE MONTE CRISTO (cinemascop) — ambele serii — rulează la Lumina, tel. 16.23.35. CAMELIA — rulează la 13 Septembrie, tel. 16.35.38 . Arta, tel. 21.31.86. PROGRAM DE FILME DOCUMENTARE — rulează la Timpuri noi, tel. 15.61.10. HATIFA — rulează la Maxim Gorki, tel. 13.49.04. RIUL ŞI MOARTEA — rulează la Înfrăţirea între popoare, tel. 17.31.64. O INTIMPLARE EXTRAORDINARĂ- ambele serii — rulează la Cultural, tel. 25.39. BALADA HUSARILOR - rulează la Alex. Popov, tel. 16.26.10 . M. Eminescu, tel. 11.48.36. MONGOLII (cinemascop) — rulează la 8 Martie, tel. 15.62.79. CELEBRUL 702 rulează la C. David, tel. 17.38.81. BUNICA SABELLA — rulează, la Unirea, tel. 17.10.21 ; B. Delavrancea, tel. 16.29.02. CÎINELE SĂLBATIC DINGO — rulează la T. Vladimirescu, tel. 21.39.82 ; Moşilor, tel. 12.52.93. REBELUL — rulează la Mioriţa, tel. 14.27.14 ; Floreasca, tel. 12.28.30 ; Al. Sabia, tel. 21.49.46. UN EROU IN PAPUCI — rulează la Munca, tel. 21.50.97. TEROARE IN MUNŢI (cinemascop) — rulează la Popular, tel. 21.37.43. MEŞTER LA TOATE - rulează la 16 Februarie, tel. 11.07.49. MIRAJUL — rulează la Uit Pintilie, tel. 12.88.50. ŞAPTE DĂDACE - rulează la Volga, tel. 11.91.26 . G. Bacovia, tel. 23.94.10. INELELE GLORIEI — rulează la Luceafărul, tel. 23.91.00. FRUMOASA LORETTE — rulează la Olga Banele, tel. 15.66.66. NOAPTE NECRUȚĂTOARE (cinemascop) — rulează la Drumul serii, tel. 14.10.37. OMUL MERGE DUPĂ SOARE — rulează la 30 Decembrie, tel. 23.17.50. DIVORŢ ITALIAN — rulează la Aurel Vlaicu, tel. 13.62.56. COMPLETĂRI GLASUL CUBEI REVOLUŢIONARE — la cinematograful I. Pintilie. MAREA ENERGIE — la cinematograful Central. PINA VINE DIN NOU PRIMĂVARA la cinematograful Volga. ARENA TINEREŢII — la cinematograful V. ROAITA. POVESTEA UNUI SPECTACOL DE CINEMA — la cinematografele : O. Bande, Luceafărul MĂRTURISIRILE UNEI MESE DE RESTAURANT — la cinematografele : G. Coşbuc, 23 August, Gh. Doja, I. C. Frimu, Republica. PE USCAT ȘI PE MARE — la cinematograful G. Bricoma. SĂNĂTATE SCHIMBĂTOARE - la cinematografele : Al. Popov, Moşilor. LUMEA DIN BEZNA — la cinematografele : B. Delavrancea, Unirea, PERIU - la cinematograful Drumul ALBUM FOTBALISTIC — 1962 — la cinematografele : C. David, 30 Decembrie, M. Eminescui. MINGEA ȘI TERENUL — la cinematograful Victoria. SPORT Nr. 1 1983 — la cinematografele : Înfrățirea între popoare, cultural, T. Vladimirescu. 4 Liderii învingători abia in finalul partidei: 1-0 cu Dinamo Bacău Uneori, spectatorii ar prefera sa stea sub bătaia ploii, aşa cum au stat la 31 martie nu mai puţin de 50.000 pe stadionul 23 August, dar să vadă fotbal de bună calitate, antrenant, decit sa urmărească sub razele călduţe ale soarelui, ca ieri pe stadionul Republicii, un meci nesemnificativ, cu o scăzută valoare fotbalistică. Nimeni nu se aştepta ca lidera clasamentului şi codaşa acestuia să furnizeze o partidă de mare spectacol, însă toată lumea prezentă pe stadion (şi au fost peste 30.000 de spectatori) avea pretenţia ca Dinamo Bucureşti să joace intr-o asemenea întîlnire la nivelul recomandat de poziţia şi de performanţele sale. Or, Dinamo Bucureşti n-a reuşit să ne ofere ieri o imagine a diferenţei existente între cele două echipe prin prisma clasamentului campionatului. Echipa campioană a acţionat fără să ne arate acele combinaţii rapide şi derutante, adesea cu fantezie, care-i făceau jocul agreabil şi eficace. De această dată, combinaţiile sale au fost greoaie, anticipate de adversari care au ştiut să le anihileze. Astfel, deşi scurt timp după începerea partidei Dinamo Bucureşti a obţinut avantajul teritorial, înaintaşii săi n-au putut concretiza, fie din cauza opoziţiei adversarilor, fie din cauza greşelilor făcute în finalizare. Ieri n-a mai fost noroi pe teren şi totuşi Ene 11 n-a reuşit să înscrie (min. 18), nici după ce a driblat pe portarul băcăuan. ! ! Dar să nu-l scoatem vinovat numai pe Gică Ene de marea întîrziere cu care Dinamo Bucureşti a deschis scorul, abia în min. 80. întreaga înaintare poartă această vină şi, în special, Varga şi Pîrcălab care au singura scuză că au realizat apoi faza golului victorios, fără de care am fi înregistrat încă o surpriză a etapei, şi desigur cea mai mare dintre ele. Cei doi înaintaşi ai echipei bucureştene (ne referim la Varga şi Pîrcălab) au fost întrecuţi cu regularitate în duelurile cu adversarii lor direcţi, Paşcanu şi Gross. De nenumărate ori Pîrcălab a căzut pradă uşoară fundaşului băcăuan Gross, după cum Varga a jucat mult timp fără grija de a-şi marca adversarul său direct sau de a se demarca. Dacă adăugăm forma slabă a lui Ene II, jocul dezordonat al lui Ţîrcovnicu sau acela simplist al lui David, avem imaginea unui atac prea puţin periculos. Iată de ce, în ciuda unei dominări teritoriale manifestate în majoritatea timpului de joc (nu mai puţin de 17 cornere executate faţă de două ale băcăuanilor), bucureştenii au înscris abia spre sfîrşitul partidei. Cu toată superioritatea teritorială şi raportul de cornere atît de disproporţionat, ocaziile de gol ale celor două echipe au fost egale ca număr, cinci de fiecare parte, şi tot atît de favorabile. Aceasta s-a produs din cauză că de multe ori atacul bucureştean a cedat uşor lupta pentru minge şi, astfel, înaintaşii adverşi au surprins apărarea parţial descoperită. Insă şi lipsa lui Nunweiller III (accidentat în antrenament) s-a făcut resimţită în echipă, căci marele lui aport în apărare şi prezenţa la loviturile de colţ, atît de numeroase ieri, n-au putut să fie suplinite de înlocuitor, stoperul Constantinescu. Dinamo Bucureşti conduce acum în clasament cu 3 puncte avans şi desigur că postura aceasta o obligă la mult mai mult. Deocamdată, victoria de ieri trebuie consemnată ca un rezultat favorabil ce ar fi trebuit să fie obţinut mult mai comod. Din alte puncte de vedere, jocul liderilor de ieri ne-a confirmat părerea că în meciul anterior cu Rapid, nu numai ploaia şi noroiul au împiedicat pe dinamovişti să joace de la egal la egal cu feroviarii. E vorba de o scădere a jocului colectiv al echipei, sau, în cel mai bun caz, de mari fluctuaţii de valoare a jocului pe parcursul celor 90 de minute. După cum se observă, Dinamo Bucureşti a prilejuit colegilor lor de la Bacău posibilitatea să nu apară în faţa spectatorilor din Capitală la nivelul linei echipe codaşe. Cea de a 14-a echipă la clasament a făcut eforturi însemnate să cîştige un punct, a luptat mult de la început, dar pînă în cele din urmă eforturile mari au consumat rezistenţa linei bune părţi din jucătorii săi. Aşa cum s-a comportat ieri, Dinamo Bacău nu pare a presta cel mai slab fotbal din categoria A. AZI PROGRAMUL I 17.00 Buletin de ştiri. Buletin meteorologic. 17.10 Program interpretat de flautistul Petre Maticiuc. 17.30 „Prietena noastră cartea“. Cărţi noi apărute în Editura tineretului. 18.00 Melodii de estradă de compozitori sovietici. 18.30 Lecţia de limba rusă (pentru începători). 18.40 Dansuri vocale şi orchestrale din operete. 19.00 In pas cu ştiinţa. 19.20 Burlescu pentru pian şi orchestră de Richard Strauss. 19.45 Program de muzică populara interpretat de Benone Sinulescu. 20.00 Radiojurnal. 20.15 Muzică uşoară de Sile Dinicu. 20.30 „Noapte bună, copii“ , „Taina pescarului“, poveste franceză. 20.40 Simfonia I de Tiberiu Olah — orchestra simfonică a Radioteleviziunii, dirijor Iosif Conta. 21.15 Pe teme internaţionale : Ziua eliberării Africii. 21.25 Muzică uşoară romîneascâ. 22.00 Buletin de ştiri. Buletin meteorologic. Sport. 22.25 Lucrări concertante. 23.00 Concert de muzică uşoară. 23.50— 23.55 Ultimele ştiri. PROGRAMUL II 17.00 Album de melodii româneşti de muzică uşoară. 17.30 Sfatul medicului . Sarea şi rolul ei în alimentaţie. 17.35 Anunţuri, reclame, muzică. 18.00 Buletin de ştiri. , 18.05 Preludiu la unison din Suita I opus 9 in Do major de George Enescu; Concertul în re minor pentru violoncel şi orchestră de Edouard Lalo. 18.45 Solişti şi formaţii artistice de amatori 19.15 ’ Muzică corală de Sigismund Toduţă. 19.30 Din activitatea sfaturilor populare. 19.40 „Ghid muzical“ (13) : Programatismul în creaţia compozitorilor români, în primele decenii ale veacului nostru (reluare). 20.20 Din muzica popoarelor. 21.00 Radiojurnal. 21.15 Muzică corală preclasică. 21.30 Lectură dramatizată după nuvela „Vanina Vanini“ de Stendhal. Dramatizare de Anda Boldur. 22.00 Program de arii din opere interpretat de Ana-Roja Vasiliu Şi George Niculescu-Basu. 22.22 Formaţii de muzică uşoară. 23.00 Buletin de ştiri. 23.10—24.00 Muzică de cameră de Loeillet, Adriano Bandieri, Joseph Haydn. mîine PROGRAMUL . 5.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. 5.07 Muzică populară. 5.30 Lecţia de gimnastică. 5.40 Prelucrări corale. 6.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. 6.07 Program de polei. 6.20 Emisiunea pentru sate . Agenda lucrărilor de primăvară , despre semănatul porumbului. 6.30 Cîntece din folclorul nou şi jocuri populare. 6.45 Salut voios de pionier. 7.00 Buletin de ştiri. 7.10 Cîntece. 7.30 Sfatul medicului . Oreionul. 7.35 Anunţuri, muzică. 7.45 Valsuri instrumentale. 8.00 Sumarul presei centrale. 8.08 Melodii populare. 8.30 Trei tablouri simfonice de Victor Iusceanu . Scenă pastorală pentru flaut şi orchestră de Petre Elinescu. 9.00 Muzică corală. 9.30 Melodii cubaneze. 10.00 Muzică populară romînească şi a minorităţilor naţionale. 10.30 Muzică din opere. 11.00 Radiojurnal. 11.05 Sonata opus 120 in La major de Schubert — interpretează pianistul Friedrich Wührer. 11.30 Cîntă orchestra de muzică populară „Urzişorul“ din Roşiorii de Vede. 11.45 Radio prichindei: „De vorbă cu micii ascultători“. 12.09 Program de uverturi. 12.30 Răspundem ascultătorilor. 12.40 Arii şi duete de dragoste din operete. 13.00 Buletin de ştiri. 13.05 Recomandări din program. 13.10 ..Din comoara folclorului nostru“. 13.40 Cotele apelor Dunării. 14.00 Concert de prinz. 14.30 Muzică uşoară româneascâ. 15.00 Selecţiuni din opera „Oberon“ de Weber. 15.30 Piese pentru chitară. 15.45 Din muzica popoarelor. 16.15 Vorbește Moscova ! 16.45 Cîntece patriotice. I XXX REDACTIA | Administrați» str. Brezoianu nr. S3—25, CENTRALA TELEFONICA 27.27.77, Sesii* scrisori si biroul juridic» 27.27.78, Publiert»t*»i _ FU)» Palatului B.P.R. blocul 8 telefon: 11.15.16, Tiparul: Intr. Poligrafică nr. 2, str. Brezoianu nr. 23 25 OFERTE DE SERVICIU COMBINATUL de cauciuc Jilava, cu sediul in Bucureşti, Prelungirea şos. Giurgiului nr. 49 „A‘‘, caută CHIMIŞTI, INGINERI CHIMIŞTI, INGINERI ENERGETICI şi INGINERI ELECTRONIŞTI. Doritorii se pot prezenta zilnic la sediul întreprinderii între orele 8—15 sau la tel. 23.52.50, interior 101. ÎNTREPRINDERE de stat, str. Luncşoarei nr. 13, caută STRUNGARI, FREZORI, LĂCĂTUŞI şi MUNCITORI necalificaţi. I.S.P.A. caută dactilografe cu munca în regie şi acord. Doritoarele se vor adresa în bd. Hristo Botev nr. 1, etaj II, tel. 14.97.04. OFICIUL farmaceutic regional Bucureşti caută TEHNICIAN METROLOG cu practică în mecanica aparatelor de măsurat (balanţe). Adresaţi : str. Poet Macedonski nr. 3, tel. 12.83.80. I.C.S.I.M., strada Nicolae Racotă nr. 21, tel. 17.66.50, caută MECANIC de întreţinere şi reparaţii maşini de scris şi calculat. SECŢIA de întreţinere şi reparaţii curente auto nr. 1 din şoseaua N. Titulescu nr. 171 caută : MECANICI auto, TINICHIGII auto, ELECTRICIENI auto, RADIATORIŞTI auto, TAPIŢERI auto, VOPSITORI auto şi FIERARI auto. Relaţii se dau zilnic la sediul întreprinderii sau la telefon 17.28.29. BAZA de ateliere pentru deservirea cercetărilor din Bucureşti, şos. Pantelimon nr. 266, caută INGINER constructor maşini, pentru postul de şef al serviciului control tehnic de calitate şi INGINER constructor de maşini proiectant, ambii cu îndeplinirea condiţiilor de studiu şi stagiu. Informaţii la telefon 12.49.64, interior 2. FABRICA de armături neferoase şi echipament metalic — Bucureşti Militari, str. Lucernei 38, tramvai 25, caută STRUNGARI şi FREZORI cat. III—V şi ELECTRICIENI de întreţinere cat. IV— VII. INDUSTRIA tehnico medicală, Bucureşti, şos. Berceni nr. 8, telefon 23.56.60, caută : inginer principal proiectant, tehnician I normator tehnolog, proiectant II, economist preț cost (temporar), dactilografă principală, paznici, portari, strungari, ajustori, tinichigii atelier, mecanic întreţinere utilaje. • ÎNTREPRINDEREA Poligrafică nr. 2, str. Brezoianu nr. 23—25, caută INGINER ENERGETIC de studii corespunzătoare cu o vechime de cel puţin 6 ani în această specialitate şi PAZNIC. CONDUCĂTORI auto şi DISTRIBUITORI LAPTE caută Fabrica de produse lactate „Bucureşti“, bd. Armata Poporului nr. 19 (cartier Militari). Informaţii la telefon 16.75.20. COMBINATUL Poligrafic „Casa Scînteii“ caută : ingineri mecano-energetici sau electrotehnici, documentarişti, cunoscători ai limbilor rusă şi germană ; ajustori, frezori, rabotori, fotoreporteri, laboranţi, retuşeri, fotografi cu înaltă calificare. Doritorii se vor adresa Corp Cl—C3, etajul II, camera nr. 223. I.I.S. „Tînăra gardă“ din Bucureşti, calea Rahovei nr. 262, caută electricieni cu inaltă calificare. TRUSTUL de utilaj greu Staţia nr. 2 Bucureşti, şos. Giurgiului nr. 505, tel. 23.20.20, tramvai : 12. 17, caută strungari în fier cat. IV—VI, frezori, borghevişti şi mortezori. Prezentarea la sediul întreprinderii, între orele 7—14. COOPERATIVA „Arta lemnului“ din Bucureşti, str. Bărăţiei nr. 33, caută strungari în lemn. I.S.C.A.S. caută inginer constructor sau arhitect principal, cunoscător al limbilor germană și engleză pentru documentare tehnică. Prezentarea în str. N. Filipescu nr. 53—55 între orele 9—11. O.C.L. Aprozar Filiala „V. I. Lenin“, bd. 6 Martie nr. 9, tel. 16.22.79, caută conducător auto pentru motoscuter. GOSPODARIA economică A.C.A. cu sediul în str. Nicolae Filipescu nr. 23, caută mecanic de specialitate — întreţinere maşini de tîmplărie, tinichigii, lăcătuşi şi ajustori. Doritorii se vor adresa intre orele 7,30—15,30 la sediul întreprinderii. I.I.S. ELECTROFAR, Bucureşti, str. Parîngului nr. 76 caută proiectanţi, desenatori S.D.V. şi mecanici întreţinere prese. FABRICA „Izolatorul“, şos. Gării Obor nr. 9, caută ing. mecanic şi gestionari, cu studii şi stagiu corespunzător. ■sro3Twaxltii AZI * 19.00 Jurnalul televiziunii. 19.15 Pentru tineretul şcolar : „Legendele magnetismului şi ale electricităţii“ (IV) — transmisiune de la Muzeul tehnic Bucureşti. 19.43 „De la platou la ecran“ — un film despre filme. 21.00 „Ecouri de madrigal“ — muzică şi dans cu Emilia Petrescu Cironeami, Tamara Rusu, Igor Turjanski, Alexandru Şumski, Robert Sladek şi alţii. Coregrafia : Gelu Matei. 21.40 Telesport. In încheiere : Buletin de ştiri.