Informatia Bucureştiului, aprilie 1963 (Anul 10, nr. 3003-3028)

1963-04-01 / nr. 3003

REZULTATELE DE IERI U.T.A. — Dinamo Bacău 3—1 (0—0) C.S.M.S. — St. roşu 2—0 (0—0) Dinamo Buc. — Rapid 1—1 (1—0) Minerul — Farul 1—0 (1—0) Progresul — Steaua 2—2 (1—1) Ştiinţa Tim. — ştiinţa Cluj 1—0 (1—0) Crişana — Petrolul aminat CLASAMENTUL al de fotbal rar întîlnit Timp de patru ore au înfruntat ploaia cu o admirabilă voinţă, 47 de jucători, 6 arbitri şi 50000 de spectatori Ieri, cei 50.000 de spectatori prezenţi în tribune şi citeva sute de mii de telespectatori, dar mai ales primii, au vizionat un spectacol rar intilnit Pe stadionul 23 August. A mai plouat Pe acest stadion şi în alte daţi, însă ne este greu să ne amintim de cît timp asemenea intemperii au produs unui cuplaj interbucureştean mult aşteptat atîtea dificultăţi ca acelea de ieri. Interesul iubitorilor de fotbal pentru cele două meciuri de ieri a făcut să fie ignorată ploaia rece care cădea înaintea primului joc. înarmaţi cu pelerine şi umbrele, ei au luat drumul stadionului şi au rămas neclintiţi sub bătaia ploiii, pină la sfîrşitul cuplajului. Stadionul avea un aspect cu totul inedit. Variatele mijloace de apărare împotriva ploii, coloritul divers al îmbrăcămintei sub cerul vinăt şi ceaţa perdelei de ploaie, straşnică pasiune în tribune, admirabilă voinţă de luptă în terenul de joc, plin de băltoace, povară grea pentru jucători şi minge, ne-au făcut pe toţi să uităm de vremea urită. Ca nişte veritabili sportivi, fotbaliştii au jucat cu o însufleţire şi o energie admirabile, în pofida tuturor dificultăţilor. Ei au arătat deosebite calităţi atletice, chiar nebănuite la unii dintre ei, au acţionat intr-un ritm foarte ,rapid şi susţinut pe care am dori sa-l vedem şi in condiţii normale de joc, iar o bună parte a execuţiilor tehnice a fost corectă. Pentru că toţi jucătorii din cele patru echipe care s-au înfruntat ieri în cuplajul interbucureştean au dovedit atîta devotament pentru fotbal, rezultatele de egalitate înregistrate (Progresul—Steaua 2—2 şi Dinamo— Rapid 1—1) sunt binevenite, chiar dacă unele situaţii din jocuri au făcut ca din anumite puncte de vedere balanţa să încline in favoarea uneia sau alteia dintre echipe. Un cuvint de laudă şî pentru cei şase arbitri care au condus jocurile în condiţii atît de grele, şi, în primul rind, pentru oaspetele colegiului central de arbitri, Faturos din Grecia. Pasionaţii jocului de fotbal, la datorie ! Echipele învinse în turul campionatului şi-au luat revanşa Etapa a 17-a a fost etapa revanşelor. Echipele care au pierdut meciurile în turul campionatului, ieri au recâştigat punctele pierdute. Chiar şi în cazul celor două meciuri nule de la Bucureşti, putem aprecia că Dinamo Bucureşti şi Progresul s-au revanşat pe jumătate pentru 1—2 şi 1—3 din toamnă. Faţă de anticipări, Progresul a reuşit ieri cel mai bun rezultat din etapă, căci făcea parte din echipele cu şansa a doua. In restul etapei, echipele care joacă obişnuit slab in deplasare, au pierdut. Noua înfăţişare a clasamentului păstrează ierarhia de pînă acum, marcind doar ascensiunea Rapidului pe Iocul al 4-lea. C.S.M.S. a ciştigat două locuri, iar Minerul unul singur. U.T.A. s-a apropiat cu un punct de Progresul, în lupta lor pentru evitarea locului al II-lea. Rapid a avut capacitate mai mare de luptă Un rezultat de egalitate între Dinamo şi Rapid era de aşteptat. Cele două echipe se aflau in formă foarte bună şi, ca atare, orice rezultat ar fi fost posibil. Starea terenului, mult mai deteriorat in cel de al doilea joc, a făcut însă ca echilibrul de forţe presupus pe drept cuvint înaintea jocului celor două formaţii să nu mai existe decit intr-o mică măsură, doar pe unele porţiuni ale partidei. Ce a determinat oare ca meciul să se desfăşoare in cea mai mare parte in nota de superioritate a Rapidului care a avut şi un finiş puternic, marcat de două lovituri in barele porţii apărată de Datcu şi încă de două mari ocazii de gol ? După părerea noastră, capacitatea de luptă, potenţialul atletic al jucătorilor a determinat superioritatea in joc a rapidiştilor, fapt care le-ar fi dat dreptul şi la o victorie. In faţa a două apărări masive, au jucat ieri două înaintări cu potenţial fizic diferit. Rapidul posedă înaintaşi solizi, deşi scunzi, ca Balint, Georgescu, Kraus sau Ionescu, jucători cu vitalitate şi forţă, pe cind Dinamo are in Pircălab, Varga sau Ţîrcovnicu jucători cu un potenţial fizic mult mai redus. înaintarea dinamovistă, din care numai Ene II a fost un luptător continuu, s-a dovedit o pradă uşoară pentru apărarea feroviară, pe cind atacul rapidist a luptat de la egal la egal cu masiva apărare a campionilor. Ajutată foarte puţin de înaintaşii săi, apărarea dinamovistă a cedat teren, a obosit şi a fost pusă de multe ori in faţa unor situaţii critice de care a scăpat cu multă greutate. In aceeaşi ordine de idei trebuie menţionat spiritul de echipă mai omogen de care a dat dovadă Rapid, în comparaţie cu minora aderentă a înaintării dinamoviste, in special Pircălab, la eforturile depuse de compartimentul apărării. Rapid a dovedit şi cu prilejul meciului de ieri forma bună în care se află, cu meritul special de a fi jucat în acest sezon, la fel de bine in orice condiţii. Echipa s-a sudat bine şi dă randament. Ieri toţi componenţii săi au jucat bine. Menţiuni in plus pentru Greavu, Georgescu, Langa, Năsturescu şi Ştefănescu. Echipa Dinamo s-a vădit ieri incomodată de starea terenului şi n-a putut face jocul său obişnuit. O echipă de talia sa trebue să ştie să lupte in orice condiţii. Pentru aceasta este nevoie ca toţi jucătorii să contribuie in mod egal la efortul colectiv. Ce s-ar fi intimplat oare dacă şi apărarea dinamovistă ar fi fost la fel de jenată de starea terenului ? Cei mai buni dinamovişti au fost ieri portarul Datcu, Popa, Ştefan, Nunweiller IV şi Ene II. Ferencváros a învins pe Honved şi soseşte azi la Bucureşti Ieri, echipa maghiară Ferencváros, adversara Petrolului in meciul de miercuri de la Ploieşti pentru „Cupa oraşelor tirguri", a intilnit intr-un meci derbi al campionatului maghiar, pe lidera clasamentului, Honved. In faţa a peste 50.000 de spectatori, Ferencváros a ciştigat cu 1-0 prin golul inscris de Fenyvesi I. La Ferencváros nu au jucat Albert şi Friedmanski. Au jucat in schimb Rákosi (însănătoşit), un nou centru înaintaş, juniorul Ratkai şi rezerva Havasi, mijlocaş. Cei mai buni jucători au fost stoperul Mátrai, portarul Aczel, fundaşul Novak şi înaintaşii Rákosi şi Fenyvesi I. In urma acestei victorii, Ferencváros ocupă locul a 4-lea in clasamentul general. Echipa maghiară este aşteptată să sosească in această după amiază cu avionul. GH. NICULAIE: — Progresul a confirmat prin jocul prestat ieri in condiţii atît de grele că este în revenire de formă şi că poate să spere în mod întemeiat la desprinderea de zona periculoasă a clasamentului. Rezultatul ar fi putut să fie şi în favoarea noastră şi a echipei Steaua. Consider că noi am avut mai mult această posibilitate. Jucătorii noştri au ştiut să anihileze punctele forte ale adversarilor, au jucat cu mult suflet, cu multă ambiţie. Ei au dorit să se reabiliteze în faţa publicului bucureştean şi cred că au reuşit s-o facă în meciul de ieri. Personal, mă declar mulţumit de rezultat. In privinţa situaţiilor dubioase din timpul jocului, apreciez că nu era cazul unui penalti în faza în care Raksi a căzut, mai mult din cauza stării terenului. Mai repede cred că golul lui Tătaru a fost valabil decit egalarea produsă de transformarea loviturii de 11 m. de către Constantin. Din echipa noastră s-au evidenţiat în special Garbaş, I. Popescu, Stoicescu, Mafteuţă şi Panait. Jocul nostru a fost foarte greu de arbitrat din cauza dificultăţii de a distinge pe terenul alunecos faultul intenţionat de acela neintenţionat motiv pentru care greşelile de arbitraj trebuie tratate mai cu indulgenţă. GH. OLA: — Intemperiile de la jocul Progresul—Steaua au influenţat mai mult echipa noastră care manifestă predilecţie pentru un joc combinativ, cu pase pe jos. Ieri a putut realiza foarte puţin din stilul său de joc, deoarece nu s-au putut face decît de puţine ori mai mult de 2—3 pase. Steaua s-a adaptat deci mai greu decît Progresul, posesoare a unui stil de joc diferit , mai adaptabil ieri. Consider echitabil rezultatul de egalitate înregistrat ieri de echipele Progresul şi Steaua, cu toate că mai multe ocazii a avut echipa noastră. Arbitrajul a fost inegal. A tratat cu decizii diferite aceleaşi situaţii de joc. Raksi a fost faultat şi s-a dat just penaltiul, după cum, după părerea mea, Constantin a fost în ofsaid pasiv atunci când a înscris Tătara. Din echipa noastră mi-au plăcut in mod special Zavoda II, Jenei, Tătaru, Constantin şi Voinea. Progresul a jucat mai simplu şi a obţinut un punct valoros Am rugat pe antrenorii Gh. Niculaie (Progresul) şi Gh. Ola (Steaua) să ne răspundă la următoarea întrebare cu privire la jocul echipelor lor : „CUM APRECIAŢI COMPORTAREA ECHIPEI DVN SITUAŢIILE DIN JOC, REZULTATUL, JUCĂTORII ŞI ARBITRII !“ Comentariile rubricii de fotbal : DAN OLTEANU Una din situaţiile critice la poarta lui Datcu. Acesta a prins mingea, ocrotit de Popa şi Ştefan, in tricouri albe. Nunweiller III şi Ionescu (în stingă), au căzut Hochoiştii îşi dispută ultimele jocuri ale sezonului Vremea urită, orele ttrzii de disputare a meciurilor, poate, în fine, şi ieşirea din actualitate a jocului cu pucul, acum cind fotbalul şi-a reluat domnia asupra iubitorilor de sport, — toate acestea fac ca tribunele patinoarului artificial să fie slab populate in timpul desfăşurării returului campionatului republican de hochei. De fapt competiţia ar merita o atenţie mai mare (in primul rind din partea celor care planifică calendarul competiţional la hochei — printr-o programare mai potrivită ca sezon), pentru că jocurile sunt cel puţin la fel de interesante ca şi in turul întrecerii. Mai mult chiar, echipele din provincie se prezintă ceva mai bine pregătite, in special ca patinaj (iarna îndelungată a favorizat această pregătire), şi cu efective completate. E cazul mai ales al Ştiinţei Cluj, care sâmbătă a făcut o partidă bună cu Ştiinţa Bucureşti, pierzind la un scor strâns (dacă ar fi fructificat cele ctteva ocazii clare de care a dispus în ultima repriză, poate că ar fi reuşit chiar un meci egal), iar aseară şi-a luat revanşa asupra Steagului roşu. După disputarea primelor două etape ale returului, întrecerea pentru titlul de campioană continuă între Voinţa M. Ciuc şi Steaua. Dar in timp ce Steaua merge cu paşi întinşi in întîmpinarea „finalei“ sale de miercuri seara cu Voinţa (stmbătă şi ieri a ciştigat la scoruri mari), echipa din M. Ciuc a avut oarecari greutăţi în faţa adversarelor întilnite. Echipa militară pare bine pusă la punct cu pregătirea. Reintrarea lui Biro (în linie cu Calamar şi Szabó I) a întărit „forţa de şoc“ a echipei, iar tînăra sa linie a IlI-a (Turcsi, Varadi II, Stefanov) se arată în bună dispoziţie de joc şi totodată eficace (marcând 14 din cele 39 de goluri realizate de militari în meciurile cu Steagul roşu şi Avintul). Voinţa M. Ciuc ni s-a părut mai puţin „înarmată“ decît Steaua, dar s-ar putea foarte bine ca ea să-şi păstreze forţele fizice, resursele tehnico-tactice şi morale, în vederea singurului meci care o interesează direct de acum înainte (mai ales că a trecut aseară şi de presupusul „obstacol“ cu Ştiinţa Bucureşti) — jocul de miercuri cu echipa campioană. Dintre meciurile văzute în cele două etape, cel mai echilibrat a fost (o demonstrează şi scorul) partida Ştiinţa Bucureşti — Ştiinţa Cluj. Clujenii au condus cu 2-0 după prima repriză, profiţind de unele greşeli grave de apărare ale bucureştenilor. In a doua repriză a fost rindul clujenilor să greşească in aparare, permiţind egalarea. In ultima repriză, după ce gazdele au urcat scorul la 4—2, au trebuit să suporte asalturile insistente ale clujenilor şi numai imprecizia In acţiuni a acestora a făcut ca rezultatul să rămână neschimbat. Cazan I — care pare să fi pierdut „simţul porţii“ — a ratat două ocazii mari (o dată, „bară“ la poarta goală!), iar Nagy şi-a împărţit activitatea între acţiuni utile echipei şi conduceri exagerat de prelungite ale pucului, care au frînat jocul. Interesante ptnă la un moment dat (cît timp învinsele au opus rezistenţă) au fost şi meciurile Voinţa __ Avintul (l — In mirt. 23), Ştiinţa Cluj — Steagul roşu (3—2 ptnă in min. 56, dar apoi — revanşă pentru meciul din tur ! — clujenii au marcat 4 goluri la rind) şi Voinţa — Ştiinţa Bucureşti (1—1 ptnă in min. 31, — atîta vreme cît Ştiinţa a susţinut ritmul propus de adversari). C. DIAMANTOPOL REZULTATE TEHNICE : Steaua — Steagul roşu 20—0 (7—0, 2—0, 11—0); Voinţa — Avintul 12—2 (1—0, 5—2, 6—0); ştiinţa Bucureşti — Ştiinţa Cluj 4—2 (0—2, 2—0, 2—0); Steaua — Avintul 19—0 (4—0, 11—0, 4—0); Ştiinţa Cluj — Steagul roşu 7—2 (2—1, 1—0, 4—1); Voinţa — ştiinţa Bucureşti 6—1 (1—1, 2—0, 3—0). CLASAMENT : 1. VOINŢA 14 p (golaveraj 53:7); 2. Steaua 12 p (87:8); 3. Ştiinţa Bucureşti 8 p (36:26); 4. ştiinţa Cluj 4 p (28:48); 5. Steagul roşu 3 p (13:71); 6. Avintul 1 p (18:75). Clasamentul golgeterilor! Calamar 17 goluri, St. Ionescu 13, D. Varga şi Cazan I 10. Casamentul penalizărilor : 1. Steagul roşu 16’, 2. Ştiinţa Cluj 28’, 3. Steaua 32’, 4. Voinţa 38’, 5. Ştiinţa Bucureşti 46’, 6. Avintul 52’. Organizatorii au hotărît ca programul de azi după-amiază să înceapă la ora 17, cu meciul Steaua — Ştiinţa Cluj, urmat, la ora 19 de meciul Ştiinţa Bucureşti — Avintul Gheorgheni. Niţă (Ştiinţa Bucureşti) a derulat apărarea clujenilor. IN INTILNIRILE DIM CAPITALI Rezultate normale în campionatul de volei Au fost consumate și jocurile din penultima etapă a campionatului republican de volei. Cele opt întîlniri desfăşurate în Capitală s-au soldat cu rezultate normale, pentru că nici unul nu poate fi considerat ca o surpriză. Astfel, ceferiştii au ciştigat cu 3—0 (la 18, 9, 8) pentru că Progresul n-a reuşit să opună o rezistenţă mai dîrză decit în primul set, iar studenţii clujeni au dispus de Steaua cu 3—1.(8—15,15—4, 15—11, 15—13) ca urmare a jocului mai bun pe care l-au desfăşurat, şi dîrzeniei cu care şi-au apărat şansele. Dinamoviştii bucureşteni au avut de întimpinat o opoziţie deosebită din partea Tractorului Braşov în primele trei seturi, iar scorul 3—1 (15—9, 15—9, 9—15, 15—8) oglindeşte fidel desfăşurarea partidei, în care oaspeţii au confirmat prin comportare locul bun pe care-1 ocupă in clasament, și au dovedit o pregătire competentă asigurată de antrenorul T. Tănase. în sfîrşit, Olimpia M.I.U. s-a situat pe linia ascendentă demonstrată în ultimul timp şi a întrecut cu 3—0 (la 14, 2 și 11) pe Fulgerul Suceava. Dintre cele patru jocuri feminine ale etapei desfăşurate in Capitală, cel mai interesant s-a dovedit a fi Ştiinţa Bucureşti—Metalul Bucureşti, nu atît ca valoare (pentru că greşelile au abundat) cît ca evoluţie a scorului şi uneori a laturii spectaculare. Victorioase CU 3—2 (9—15, 3—15, 15—10, 15—13, 15—13) studentele au fost totuşi foarte aproape de infringere, pentru că Metalul a condus cu 2—0 la seturi şi apoi cu 13—8 în cel de-al patrulea şi 10—6 în cel de-al V-lea. A ciştigat însă echipa care în final a greşit mai puţin. Ar părea o surpriză victoria Partizanului roşu Braşov asupra Voinţei Bucureşti cu 3—1 (15—2, 8—15, 15—10, 15—13) dar aceasta din urmă — din nou în formaţie incompletă — nu a constituit un pericol pentru adversare. Şi în încheiere, urmare a relaxării de care au dat dovadă cele două echipe fruntaşe Dinamo Bucureşti şi Ştiinţa Cluj, după ce conduceau cu 2—0 au cedat cite un set adversarelor de duminică. Dinamovistele au realizat 3—1 (15—3, 15—3, 11—15, 15—5) cu C.P.B. iar clujencele de asemenea 3—1 (15—5, 15—7, 6—15, 15—7) cu Progresul Bucureşti, după jocuri în care superioritatea învingătoarelor a ieşit clar în evidenţă. N. MATEESCU 9 Sîmbătă, la bazinul Floreasca, reprezentativa de polo pe apă a ţării noastre a intilnit selecţionata R. P. Bulgaria, pe care a întrecut-o cu 6—2. Aseară, în ultimul meci al turneului întreprins la Bucureşti, echipa oaspete, jucind sub titulatura de selecţionata de tineret a R.P. Bulgaria, a dispus cu 2—1 de selecționata de tineret a R. P. Române. • Jocul de-retur, de ieri, din „Cupa Europei“ la fotbal, s-au încheiat cu rezultatele : la Praga, R. S. Cehoslovacă — RD. Germană 1—1; la Bruxelles, R.P.F. Iugoslavia — Belgia 1—0; la Berna, Elveția — Olanda 1—1. Pentru optimile de finală ale competiţiei s-au calificat echipele R. D. Germane, R.P.F. Iugoslavia şi Olandei. O Echipa de rugbi Griviţa Roşie şi-a început ieri turneul in Franţa, jucind la Beziers cu formaţia locală cu acelaşi nume. Gazdele au ciştigat cu 19—3 (5—3). 9 Cicliştii romini şi cehoslovaci, care se pregătesc în comun In vederea „Cursei Păcii“, au participat, ieri, la Oradea, la un nou concurs, disputat pe circuit. învingător a ieşit Gh. Rădulescu, urmat de cehoslovacul Z. Hasman şi de I. Costia. In urma rezultatelor din seriile semifinale, pentru turneul final al campionatului republican masculin de baschet care începe astăzi la Cluj s-au calificat formaţiile Steaua, Dinamo Bucureşti, Ştiinţa Cluj şi ştiinţa Timişoara. „ Competiţia de pentatlon modern dotată cu’ „Cupa 1 Mai“ a fost câştigată de Dan Ionescu (Steaua) , la individual şi de formaţia Steaua I — pe echipe. ÎNTRECERI VIU DISPUTATE ÎN „CUPA S.P.C.“ LA HANDBAL ÎN 7 Amatorii handbalului în 7 au avut prilejul sa urmărească în cursul săptămînii trecute, pe lîngă partidele internaţionale şi întrecerile din cadrul şcolilor sportive de elevi , dotate cu cupa „Sfatului Popular al Capitalei“, la care au luat parte 12 echipe feminine şi tot atâtea masculine din Bucureşti şi din ţară. In general, întrecerile au fost de un bun nivel tehnic, oferind publicului spectator un frumos spectacol handbalistic. Şi de data aceasta reprezentanţii ,,S.S.E. 2“ Bucureşti au învins, asigurîndu-şi un serios golaveraj chiar de la primele întreceri. Alături de ei au dovedit o reală creştere în această disciplină sportivă, tinerii elevi din Ploieşti, care de altfel, s-au clasat pe locul doi. Merită evidenţiaţi sportivii : Cristian Gaţu (S.S.E. 2 Bucureşti), Maria Nicolae şi Doina Munteanu (S.S.E. Ploieşti), tineri care au dovedit reale calităţi, dispunînd de multe resurse fizice. In jocurile din finală s-au întîlnit ieri după-amiază la fete şi băieţi, reprezentanţii S.S.E. 2 Bucureşti şi Ploieşti. In primul meci, victoria pe teren a revenit ploieştenilor cu scorul de 10—3 (6—1). In schimb, comisia de organizare constatînd că S.S.E. Ploieşti a folosit un număr mai mare de jucătoare, contrar regulamentului, a omologat meciul cu 6—0, în favoarea 5.S. E. 2 Bucureşti. La băieţi, victoria a revenit S.S.E. 2. Bucureşti cu 15—11 (8—5). Iată de fapt cum arată ordinea în clasament : feminin S.S.E. 2 Bucureşti, S.S.E. Ploieşti, S.S.E. 1 Bucureşti, 5.5. E. Petroşeni etc . băieţi — S.S.E. 2 Bucureşti, S.S.E. Ploieşti, S.S.E. Sibiu, 5.5. E. Oradea etc. GH. CIOBANU ÎNVINGĂTOR IN CEL DE-AL III-LEA CONCURS CICLIST AL ANULUI Pe şoseaua Bucureşti—Urziceni, ieri dimineaţă a avut loc, în organizarea asociaţiei sportive „Electronica”, cel de-al treilea concurs de ciclism, din actualul sezon. Deşi timpul a fost destul de dificil, totuşi cicliştii prezenţi şi de data aceasta în număr destul de mare, la start, au trecut cu succes examenul. Cea mai importantă probă a fost a avansaţilor, care s-a desfăşurat pe un traseu ce a măsurat 80 km. Lupta pentru primul loc s-a dat între 62 de ciclişti, la capătul căreia a învins GH. CIOBANU (Petrolul Ploieşti) cu timpul de 20.07’.38”, urmat de GH. BADARĂ (Dinamo) la 31”. întrecerea a fost foarte disputată Un aport preţios au adus sportivii clubului Dinamo, care au imprimat un ritm viu, căutînd în dese rînduri să evadeze, trăgînd după ei și restul plutonului. La celelalte categorii s-au înregistrat următoarele rezultate : Juniori II : învingător C. Constantinescu „Flacăra^ — timp : 38:00 după o adevărată bătălie dată în apropierea liniei de sosire. La juniori I, după cei 30 km. parcurși, învingător a fost tînărul CRISTEA STAN (Steaua) 52,41 Cei şaptesprezece tineri, de la semi curse, ce s-au întrecut pe un traseu ce a măsurat 12 km, au dovedit reale calităţi, victoria revenind ciclistului I. NICULESCU „STEAUA" (25,05), care a învins la start pe I. Mursă. La comis, probă ce s-a desfăşurat pe un traseu de 6 km, a învins M. OMIG — clubul sportiv Steaua — 13:02. Dacă tinerii ce au luat startul în această dificilă întrecere ciclistă au merite deosebite pentru rezultatele obţinute, nu acelaşi lucru se poate spune despre organizatori. N. CONSTANTIN ACTUALITATEA PE SCURT fYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYyYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYWYTYYYYYYYYYYYTYVYYYYYmVYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYI SUCCESUL SPORTIVILOR NOŞTRI IN CROSUL BALCANIC 7 La Istanbul s-a desfăşurat ieri cea de a VIII-a ediţie a Crosului balcanic. Şi de data aceasta, sportivii noştri au avut o frumoasă comportare, cucerind trei medalii de aur prin Florica Grecescu — învingătoare in proba feminină şi prin cele două echipe de seniori, masculină şi feminină, clasate, de asemenea, pe primul loc. întrecerea seniorilor a revenit lui Mukharem (Turcia), urmat în ordine de C. Grecescu, A. Barabaş, O. Lupu şi Z. Vamoş, iar cea rezervată juniorilor s-a încheiat cu victoria concurentului bulgar Savel Florov, urmat de Mehmet Ay (Turcia) și de reprezentantul nostru C. Blațiu (pe echipe a câștigat formația R. P. Bulgaria, urmată de cea a R. P. Romíne). EATRE illlilul CONCERT DE MUZICĂ UȘOARA date TRIO DE SANTA CRUZ — sala Palaiului R.P.R., tel. 15.73.72, ora 20. CA LA REVISTĂ — Teatrul satiricuzical „C. Tănase", sala Savoy, tel. 1a.db.7o, ora 2U. ora 20. C INEMA T CARTAGINA IN FLĂCĂRI (film pentru ecran panoramic) — rulează la Patria, tel. 11.86.25. REBELUL — rulează la Republica, tel. 11.03 72 . I. C. Frimu, tel. 16.29.17 ! O. Coșbuc, tel. 23.71.01. OMUL MERGE DUPĂ SOARE — rulează la Magheru, tel. 13.92.72 . Tineretului, tel. 16.24.48 ; Volga, tel. 11.91.26. UN EROU IN PAPUCI — rulează la V. Alecsandri, tel. 11.81.12 ; Gh. Doja, tel. 16.22.73 ; Bucureşti, tel. 15.61.54 ; Floreasca, tel. 12.28.30 ; Ştefan cel Mare, tel. 12.06.83 ; 1 Mai, tel. 18.02.83. NOAPTE NECRUŢĂTOARE — cinemascop — rulează la Elena Pavel, tel. 15.63.84 ; 23 August, tel. 12.32.77 ; Al. Sahia, tel. 21.49.46. POVESTEA ANILOR ÎNFLĂCĂRAȚI — cinemascop — rulează la Lumina, tel. 16.23.35. O CĂLĂTORIE SPRE CENTRUL PAMÎNTULUI — cinemascop — (seria a Il-a) — rulează la victoria, tel. 16.28.79. BUNICA SABELLA - rulează la Central, tel. 14.12.24 . Luceafărul, tel. 23.91.00 PROGRAM DE FILME DOCUMENTARE — rulează la Timpuri noi, tel. 15.61.10. PARTEA TA DE VINĂ — rulează la Maxim Gorki, tel. 13.49.04. FUGARUL — rulează la 13 Septembrie, tel. 16.35.38. DOSARUL FURAT — rulează la ALO, AICI E STROE I — sala Dalles, ora 20.30 CONCERTUL CORULUI FILARMONICII DE STAT „GEORGE ENESCU”. Dirijor : D. D. Botez — Ateneul R.P.R., ora 20. Alex Popov, tel. 16.26.10. Moşilor, tel. 12.52.93 . 16 Februarie, tel. 11.07.49. OMUL AMFXBIE — rulează la 8 Martie, tel. 15.62.79. CAMELIA — rulează la Olga Banele, tel. 15.66.66. CIMNELE SĂLBATIC DINGO — rulează la Drumul Serii, tel 14.10.37 . Laminorul, tel. 17.00.50. CARTOUCHE — cinemascop — rulează la 30 Decembrie, tel. 23.17.50. ȘAPTE DĂDACE — rulează la Aurel Vlaicu, tel. 13.62.56 . Ilie Pintilie, tel. 12.88.50. MIRAJUL — rulează la Cultural, tel. 16.25.39. DIVORȚ ITALIAN — rulează la C. David, tel. 17.38.81 ; G. Bacovia, tel. 23.94.10. VACANŢĂ LA MARE — cinemascop — rulează la B. Delavrancea, tel. 16.29.02 ; Mioriţa, tel. 14.27.14 ; Libertăţii, tel.23.07.40 ; Înfrăţirea Intre popoare, tel. 17.31.64. CONTELE DE MONTE CRISTO — cinemascop — (ambele serii) — rulează la M. Eminescu, tel. 11.48.36. KAŞMIR — cinemascop — rulează la Popular, tel. 21.37.43. ’ BALADA HUSARILOR — rulează la Munca, tel. 21.50.97 . T. Vladimirescu, tel. 21.39.82. MEŞTER ’ LA TOATE — rulează la Arta, tel. 21.31.86. RIUL ȘI MOARTEA — rulează la Flacăra, tel. 21.35.40 AŞA SE FAC CANCELARII — rulează la Griviţa, tel. 17.08.58. AZI PROGRAMUL I 17.00 Buletin de ştiri. Buletin meteorologic. 17.10 Mici piese instrumentale. 17.30 Prietena noastră cartea : „Vitea, Kolea şi alţii“. Pagini adresate copiilor de scriitorul sovietic N. Nosov. 18.00 Muzică de estradă interpretată de orchestre de coarde. 18.30 Lecţia de limba rusă (pentru începători). 18.40 Scene cu cor din operete. 19.00 In pas cu ştiinţa. 19.20 „Dicţionar muzical” (13) Simfonia. 19.45 Muzică populară interpretată de Lucreţia Ciobanu. 20.00 Radiojurnal. 20.15 Muzică uşoară de Marius Mihail. 20.30 Noapte bună, copii : „O poveste cu Păcală”, poveste populară romînească. 20.40 Muzică simfonică romînească. 21.15 Pe teme internaţionale. 21.25 Solişti şi formaţii romîneşti de muzică uşoară. 22.00 Buletin de ştiri. Buletin meteorologic. Sport. 22.25 Rapsodie pentru pian şi orchestră de Rahmaninov pe o temă de Paganini. 23.00 Program de bolerouri cubaneze — interpretează formaţia de muzică uşoară condusă de Eddy Gaitan (înregistrări primite de la Radiodifuziunea din Cuba). 23.15 Muzică uşoară. 23.50— 23.55 Ultimele ştiri. PROGRAMUL II 17.00 Muzică uşoară românească. 17.30 Sfatul medicului : Ce sunt virozele. 17.35 Anunţuri, reclame, muzică. 18.00 Buletin de ştiri. 18.05 Recital Angelica Tuccari (soprană), Conrad Klemm (flaut) şi Loredana Franceschini (pian) — înregistrare din concert. 18.41 Solişti şi formaţii artistice de amatori. 19.10 Cîntece. 19.30 Din activitatea sfaturilor populare. 19.40 Muzică de dans. 20.30 Din muzica popoarelor. 21.00 Radiojurnal. 21.15 Muzică corală clasică. 21.30 Lectură dramatizată din romanul „Lumina Nordului“ de scriitorul englez A. J. Cronin. 22.00 Muzică din opere. 22.30 Muzică uşoară. 23.00 Buletin de ştiri. 23.10—24.00 Cvartetul opus 26 .în La major de Johannes Brahms. MINE PROGRAMUL I 5.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. 5.07 Cântece şi jocuri populare. 5.30 Lecţia de gimnastică. 5.40 Muzică Interpretată de fanfară. 6.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. 6.07 Melodii distractive interpretate la diferite Instrumente. 6.20 Emisiunea pentru sate . Stabilirea sarcinilor de rod şi efectuarea tăierilor In funcţie de starea viţei de vie. 6.30 Jocuri populare. 6.45 Muzică instrumentală. 7.00 Buletin de ştiri. 7.10 „Mereu înainte” — program din cîntecele tineretului. 7.30 Sfatul medicului . Regulile de bază ale călirii organismului copilului. 7.35 Anunţuri, muzică. 7.45 Salut voios de pionier. 8.00 Sumarul presei centrale. 8.08 Muzică populară. 8.30 Suita dobrogeană de Anatol Albin ; Trei dansuri din Ardeal, de Achim Stoia. 9.00 Program susţinut de Ansamblul artistic al Şcolii profe- sionale a Uzinelor de tractoare din Braşov, dirijor Mihai Reabciuc. 9.30 Muzică uşoară. 9.50 Din cîntecele şi dansurile popoarelor. 10.30 Fragmente din opera „Pană Lesnea Rusalim” de Paul Constantinescu. 11.00 Radiojurnal. 11.05 Muzică de cameră. 11.28 Jocuri populare din Moldova. 11.45 Radio Prichindel „Aventurile lui Prichindel” (VIII). „Păsările călătoare’’. 12.00 Muzică de estradă. 12.30 In faţa hărţii : Gulana portugheză. 12.40 „Din repertoriul teatrelor muzicale din ţară”. 13.00 Buletin de ştiri 13.05 Recomandări din program. 13.10 Muzică populară. 13.40 Cotele apelor Dunării. AZI 19.00 Jurnalul televiziunii. 19.15 Ştiinţă şi tehnică pentru elevi: „începuturile mecanicii moderne“. Transmisiune de la Muzeul tehnic Bucureşti (m). 19.50 Filmul artistic : „Cavalerii teutoni“ (seria a II-a), 21.20 „File din Opere“ cu Teodora Lucaciu, Elena Cernei, Octav Enigărescu, artişti emeriţi, Ion Piso. 22.00 Telesport. In încheiere: Buletin de ştiri. rOO OFERTE DE SERVICII! COMBINATUL de cauciuc Jilava, cu sediul in Bucureşti, Prelungirea şos. Giurgiului nr. 49 „A“, caută CHIMIşTI, INGINERI CHIMIŞTI, INGINERI ENERGETICI şi INGINERI ELECTRONISTE Doritorii se pot prezenta zilnic la sediul Întreprinderii intre orele 8.15 sau la tel. 23.52.50, interior 101. STAŢIA de Salvare a Capitalei din str. Dr. Felix nr. 19, caută conducători auto cu o vechime de cel puţin 5 ani neîntrerupţi în meserie. ÎNTREPRINDEREA Construcţii Montaj nr. 3, str. Pictor Tonitza nr. 13, telef: 14.06.96 caută fierari betonişti şi dulgheri. ÎNTREPRINDEREA de panificaţie „Steagul roşu“, str. Puţul cu Apă Rece nr. 3a—47 caută tehnician I normator şi I inginer mecanic. Lămuriri supimentate la sediul întreprinderii. INSPECŢIA de stat pentru igienă şi protecţia muncii a raionului n. Balcescu, caută felcer igienist. Doritorii se vor adresa in calea şerban Vodă nr. 5. ■t'Ă.P. Athenée Palace caută pentru sezon, bucătari, ospătari, barmani şi bufetiere. Cererile se vor depune in sta. Episcopiei nr. 1—3 Intre orele 12—14. SPITALUL clinic de pediatrie „Emilia Itza“ cauta asistente si surori medicale. Doritorii se vor adresa la sediul instituţiei din bd. Lacul Tei nr. 120. ÎNTREPRINDEREA de construcţii şi amenajări piscicole, str. Ing. Cristian Pascal nr. 4 caută TRACTORIŞTI cu carnet de rutierist, AUTOMACARAGIX, EXCAVATORIŞTI, BULDOZERI şiT-screperişti şi MECANICI auto de categorie I superioară. ÎNTREPRINDEREA „Teleconstrucţia“ din Bucureşti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, Palatul C.F.R., caută pentru specializare în domeniul de telecomunicaţii tinuri cu stagiul militar satisfăcut, absolvenţi ai şcolilor medii, tehnice sau echivalente- Pe perioada de şcolarizare vor fi salarizaţi. Doritorii pot obţine relaţii suplimentare la etajul IX camera 15, in zilele de luni şi simbata intre orele 12 şi 14 sau telefon 04, interior 496. CENTRUL şcolar de construcţii Bucureşti caută PAZNICI, BUCĂTAR, FOCHIȘTI autorizaţi şi ADMINISTRATOR imobil. Doritorii se vor prezenta In soseaua Mihai Bravu nr. 428, tel. 21.30.01. I.I.S. „Tehnica textila“, str. Finlanda nr. 11 bis, caută MODELIER lemn care să cunoască și lucrări de strungarie in lemn. OFICIUL farmaceutic al Capitalei cu sediul in str. Aleea Constantinescu nr. 8, caută INGINER constructor pentru secţia intreţinere. Relaţii se pot cere la telefon 16.74.82. INSTITUTUL de cercetări şi prei ţări piscicole caută INGINER punct constructor. INGINER principal institor şi PROIECTANT instalaţii electr Informaţii suplimentare se pot obţine telefonul 12.16.23. MAGAZINUL Bucureşti, str. Bărăţiei nr. 2, caută paznici. ÎNTREPRINDEREA metalurgică „Precizia“ cu sediul In Bucureşti, str. Th. Rudeanu nr. 12—14, tel. 17.38.99, caută ŞEF SERV. TEHNIC, INGINER, MECANIC sau electromecanic, cu un stagiu , de 6 ani In funcție tehnică, INGINER principal tehnolog, mecanic sau electromecanic cu 3 ani vechime in funcția de inginer si TEHNICIAN I - tehnologi normatori. INFORMAŢIE La tragerea de amortizare a asigurărilor mixte de persoane ADUS din 31 martie 1963, au ieşit următoarele opt combinaţii de litere : 1) H. C. D. 2) J. R. E. 3) X. R. M. 4) Y. Y. G. 5) K. Y. F. 6) C. L. Y. 7) J. N. J. 8) H. O. X. XXX REDACŢIA şî Administraţia str. Brezoianlor nr. 8-2*. CENTRALA TELEFONICĂ 27.27.77. Secţia scrisori şi biroul Juridic: 27.27.73. Publicitatea, Piaţa Palatului R.P.R. blocul 8 telefon: 14.15.16. Tiparul Intr. Poligrafică nr. 2, str. Brezoianu nr. 23—23