Informatia Bucureştiului, aprilie 1963 (Anul 10, nr. 3003-3028)

1963-04-15 / nr. 3015

Maria Alexandru şi Ella Constantinescu pe locurile 2 şi 3 la campionatele mondiale de tenis de masă Remarcabila comportare a jucătoarelor noastre la Praga Pentru prima oară în istoria campionatelor mondiale, două sportive române pătrund în semifinale la simplu, confirmind astfel o însemnată creştere valorică a acestui sport în R.P.R. maria Alexandru a fost in Praga la impas de titlul mondial la simplu, fiind depăşită în finală cu 3—1 de japoneza Matsuzaki, care-şi recîştigă astfel titlul pierdut la Pekin acum doi ani. In proba individuală, nici o altă jucătoare decit noua campioană mondială nu a reuşit să reziste jucătoarelor noastre, care au eliminat din competiţie toate adversarele intîlnite printre care numeroase jucătoare japoneze şi chineze de prim ordin. Astfel, ELLA CONSTANTINESCU a ajuns a treia din lume, depăşind pe rind pe Chotras (S.U.A.), Ti Chuang-Hua (R.P.C.), Karlikova (R.S.C), Itoh (Japonia) cu 3—1, Li Ho Nan (R.P.C.), în sferturile din finală, cu 3—1 și piersind la Matsuzaki cu 1—3. Maria Alexandru a depăşit pe rind pe : Gheng—Min—Chih (R.P.C.) cu 3—1, Carlsson, Bucholz (R.F.G.) cu 3—0, Lukacs (R.P.U.) cu 3—2, Yaraanaka (Japonia) cu 3—2. In semifinală Maria Alexandru și-a luat o revanșă fără drept de apel asupra lui Sun Mei-ln (10, II, 12). Geta Pitică, între primele 16, a pierdut tot la Matsuzaki. Finala de simplu a fost decisă, după 90 minute de luptă strînsă, în favoarea Japoniei, al cărei antrenor, Hasegawa a declarat însă după meci că la valori egale, a cîştigat jucătoarea mai experimentată. Hasegawa a adăugat însă că cele mai bune jucătoare europene sunt actualmente Alexandru şi Constantinescu. ULTIMELE REZULTATE Simplu băieţi : turul IV : Wang Ci- Lian (R.P.C.)—Negulescu 3—0 (19,19, 9), Ian Iui-Hua (R.P.C.)—Rethl 3—1 (15, —18, 16, 16), Konaka (Jap)—Giurgiucă 3—1 (16, 13, —17, 10). Semifinale : Cian Tse-Tun — Cian Si-Lin 3—0, Li Fu-Iun — Wang Ci-Lian 3—0. FINALA : Ciaan Tse-Tun — Li Fu-Iun 3—1 (16,15, —10, 18). Titlul răămîne în mîinile câştigătorului de la Pekin, de acum doi ani. Dublu băieţi : Semifinale : Cian Tse- Tun, Su In-Sin b. Konaka, Miki (Jap.) 3—0 ; Cian Si-Lin, Wang Ci-Lian — Li Fu-Iun, Wang Cia-Sen 3—0 ; Finala : Cian Si-Lin, Wang Ci-Lian — Cian Tse- Tun, Su In-Sin 3—0 (18, 15, 17). Cîștigătorii și un semifinalist sînt chinezi. Dublu fete . Sferturi de finală : Rowe —Shannon (Anglia) — Alexandru—Pitică 3—1 (20, —16, 17, 8). Semifinale : Rowe, Shannon — Itoh, Jamanaka (J) 3—1 ; Matsuzaki, Seki (J) — Ciu Ciun-hui, Wang-Sien (R.P.C.) 3—2. Finala : Matsuzaki, Seki — Rowe, Shannon 3—1 (16, -15, 15, 16). Dublu mixt : Semifinale : Kimura, Itoh (J) — Fahazi, Földi (R.P.U.) 3—1 ; Miki, Seki (J) — Cian Tse-Tun. Ciu Ciun Hui (R.P.C.) 3—1. FINALA : Kimu. ra, Itoh — Miki, Seki 3—o (18, 14, 19). Cupa de consolare : Băieţi : 1. Pak Sin-Il (R.P.C. Coreeană) ; 2. Stekman (R.F.G.) ; 3. Sentivani (R.P.R.) FETE : 1. Schwarzova (R.S.C.) ; 2. Bell (Angi.) ; 3. Mihalca (R.P.R.). La încheierea campionatelor, bilanţul este favorabil asiaticilor care au obţinut cele 7 titluri : 4 japonezi şi 3 chinezi, care au rămas specialişti ai probelor masculine (echipă, simplu și dublu). In clasamentul I.T.T.F., stabilit la terminarea probelor pe echipe, R.P.R. ocupă locuri mai bune decit la mondialele precedente : locul II la feminin și locul IX la masculin. Clasamentul mondial feminin este următorul : 1. Japonia, 2. R.P.R., 3. R. P. Chineză, 4. R.P.U., 5. Anglia, 6. R.F.G., 7. R. P. Polonă, 8. R. S. Cehoslovacă, 9. R.D.G. Acest clasament va fi luat în vedere la tragerile la sorţi ale viitoarelor campionate mondiale, care s-au stabilit pentru 1965 la Liubliana (R.S.F.I.), în timp ce în 1967 vor avea loc în Australia. Astă-seară după frumoasa victorie de simbătă cu echipa U. R. S. S.: 1-0 ANOLIAD P.R. DERBIUL TURNEULUI U E. A. Fotbaliştii Juniori ai ţării noastre, cîştigătorii de anul trecut ai ediţiei jubiliare, a XV-a, a turneului U.E.F.A. au debutat victorioşi în ediţia a XVI-a a acestei importante competiţii continentale. Ei au învins cu 1—0 (0—0), prin golul înscris de Pavlovici în min. 61, puternica echipă a U.R.S.S. Echipa noastră a prestat un joc de fotbal de bună calitate, cu deosebire în a doua parte a meciului cînd a reuşit şi golul victoriei. Presa londoneză de duminică a avut cuvinte de bună apreciere asupra comportării echipei R.P.R. Jucătorii noştri sunt în atenţia generală a numeroşilor iubitori de fotbal din Marea Britanie. Bineînţeles că acest interes este în cea mai mare parte justificat de faptul că echipa Angliei este în aceeaşi grupă cu formaţia noastră şi aspiră la titlul suprem în acest an. Deci, întâlnirea cu echipa R.P.R. este pentru englezi, ca şi pentru noi de altfel, decisivă în tentativa de calificare in semifinale. Iată de ce meciul de azi Anglia—R.P.R., de pe stadionul Arsenal din Londra, este un veritabil derbi, al turneului U.E.F.A.. Partea a doua a meciului, va fi transmisă de posturile noastre de radio, cu începere de la ora 16.50. Meciul va fi condus de arbitrul Rhreiflein (R.F.G.). In prima etapă a turneului U.E.F.A. au fost înregistrate următoarele rezultate : GRUPA A Grecia — R.F. Germană 7—2 (0—1), Scoţia — Elveţia 3—1 (1-0). GRUPA B Italia — R.P. Ungară 3—0 (3—0), R.P. Bulgaria — Franţa 2—0 (2—0). GRUPA C R.P. Română — U.R.S.S. 1—0 (0—0), Anglia — Olanda 5—0 (3-0). GRUPA D Irlanda de Nord — Belgia 2—1 (1—1), R. S. Cehoslovacă — Suedia 4—2 (1—1). 1000000000300001 REZULTATE TEHNICE BĂIEŢI, ŞCOLI ELEMENTARE. Semifinale: V. Dobrescu (sc. 56) — P. Ursu (169) 2—6 ; D. Teodorescu (152) — A. Navreţchi (169) 2—1. Finala: Viorel Dobrescu — Dan Teodorescu 2—0 (la 15, 19). Campion: V. DOBRESCU (profesor C. Alexandrescu). FETE, ŞCOLI ELEMENTARE. Semifinale : Roberta Toma (166) — Georgeta Mladin (169) 2—0 ; Valeria Merlaru (169) — Antoaneta Cercel (169) 2—0. Finala: Roberta Toma — Valeria Merrlaru 2—0 (la 13, 13). Campioană: ROBERTA TOMA (profesor A. Ardeleanu). BĂIEŢI, ȘCOLI MEDII. Semifinale : V. Pomparău (26) — D. Niculescu (1) 2—0; A. Manu (21) — P. Beiu (16) 2—0. Finala: Vasile Pomparău — Adrian Manu 2—0 (la 13, 20). Campion : V. POM-O PÂRÂU (profesor D. Făgădău). FETE, ȘCOLI MEDII. Semifinale : Sorana Meirovici (12) — Liliana, Checiu (10) 2—0 ; Irina Atanasiu (32) — Anca Repanovici (2) 2—0. Finala: Irina Atanasiu — Sorana Meirovici 2—1 (—19, 15, 15). Campioană : IRINA ATANASIU (profesor St. Bujor). 1000000000000 XXX. zaţi cuminţi — după festivitatea de deschidere — în tribuna ce le-a fost destinată, aşteptînd să-şi audă numele strigate de crainicul concursului. Apoi, cu paleta în mînăşi cu... emoţia în inimă îl vezi pătrunzînd într-unul din „ţdricurile” dini jurul fiecărei mese de joc, făcînd o sumară cunoştinţă cu adversarul ,şi cu arbitrul — o strîngere de mînifigi o tra PE SCURT • La Galaţi, cu prilejul desfăşurării campionatului republican de haltere (echipa Steaua adjudecîndu-şi pentru a 12-a oară titlul republican), sportivul Fiţi Balaş a stabilit un nou record mondial de juniori la categoria „uşoară“ cu performanța de 360 kg. • Cea de a 9-a partidă a meciului pentru titlul mondial de şah, dintre Botvinik și Petrosian, a luat sfîrșit cu un rezultat de egalitate : înaintea celei de a 10-a partide, care se dispută astăseară, Petrosian conduce cu 5—4. ț #©•© J • G« 2 • IAA Atletele noastre 2 ► Ilanda Balaş şi 1 Maria Diaconescu, aflate in vizită in Cuba pentru a împărtăşi din experienţa lor sportivilor cubanezi, s-au întilnit cu dr. ► Fidel Castro, pri► mul ministru al Guvernului revoluţionar al Republicii Cuba. Telefoto: Prensa a Latina — Ager- Spres 2 UAAAAAAAAAAAAAkkkAAAl Primii cîştigători ai „Cupei oraşului Bucureşti“ la tenis de masă au fost desemnaţi ieri Ieri dimineaţă în sala Floreasca s-au disputat finalele probelor individuale ale competiţiei detenis de masă „CUPA ORAŞULUI BUCUREŞTI“ organizată de Secţia de invăţămînt a S.P.C., Consiliul orăşenesc U.C.F.S., Comitetul orăşenesc U.T.M., şi ziarul „Informaţia Bucureştiului“, pentru elevii şcolilor elementare, medii şi profesionale din Capitală. Bere la sorţi a „serviciului" — şi meciul începe. Această solemnitate în miniatură s-a repetat de aproape două sute de ori de-a lungul dimineţii de ieri în sala Floreasca, pentru că circa două sute de meciuri au trebuit să se consume pentru a desemna pe cei 4 campioni individuali ai competiţiei. Secretariatul concursului, condus de profesorul Covaci Pugliese şi de antrenorul Stan Ilie, lucrează cu febrilitate, pentru a prididi să înregistreze rezultatele ce-i vin din moment în moment de la cele 6 mese de joc, pentru a reprograma în noi întîlniri pe concurenţii învingători în primul tur (se joacă eliminatoriu). Arbitrii nu-şi pot permite nici o clipă de răgaz , abia au terminat de „judecat" disputa unei perechi de concurenţi şi li se repartizează alta. In tribune, tensiunea făcută de dinaintea concursului face tot mai mult loc entuziasmului, înflăcărării. Pe măsură ce competiţia avansează în desfăşurare, micii jucători, necunoscuţi la început, reuşesc să capteze simpatii, să fie susţinuţi , de suporteri, cam toţi de o vîrstă cu concurenţii. Peste freamătul sălii, vocea crainicului anunţă noi nume de concurenţi, rezultatele lor, mesele la care joacă. Pentru a scurta anunţurile, denumirea şcolilor pe care le reprezintă sportivii este rezumată la numărul de ordine respectiv, Şcoala elementară nr. 114 devenind, simplu „114”, Şcoala medie nr. 32 — de asemenea, „32“. Fiecare concurent e mîndru de şcoala în care învaţă, bucuria succesului personal e împletită cu satisfacţia de a-şi fi reprezentat cu cinste colectivul. Desigur şi profesorii de educaţie fizică urmăresc cu emoţie evoluţia elevilor lor. Deşi tenisul de masă nu e trecut printre disciplinele de bază în programul de studiu al Institutului de cultură fizică şi specialităţile lor sunt altele, profesorii şi-au dat silinţa să-şi pregătească cît mai bine elevii pentru finale şi acum îi „asistă” cu grijă. Iată-l, pe inimosul profesor Gh. Diaconu, de la şcoala elementară 169 — cunoscut nouă şi din celelalte competiţii de atletism şi de gimnastică, ale „Cupei oraşului Bucureşti" —, pe polisportivul şi ...polispecialistul D. Făgădău, de la şcoala medie 26, pe profesoara Laura Cafriţă, de la şcoala elementară 114, sau pe Andi Ardeleanu de la Şcoala elementară 166, care a mai pregătit mulţi tineri jucători de tenis de masă, urmărind cu atenţie mişcările elevilor lor, sfătuindu-i, încurajîndu-i, bucurîndu-se de succesele lor. Ce păcat că — prinşi în această duminică în alte competiţii şcolăreşti — nu toţi profesorii au putut fi prezenţi alături de elevii lor la finalele de tenis de masă. Aşa de pildă, profesorul şt. Bujor, de la Şcoala medie 32, ar fi putut, O sală mare şi sport lui mici. Marea sală de sport Floreasca şi micii finalişti ai „Cupei oraşului Bucureşti” la tenis de masă. Mici ca vîrstă — dar mari in aspiraţiile lor de promovare pe treptele ierarhiei acestui sport, iată-i pe cei aproape 200 de Analişti, şcolari şi şcolăriţe reprezentind majoritatea şcolilor elementare, medii şi profesionale din Capitală, aşe prin prezenţa sa, să-l ajute pe elevul Alexandru Micloş să nu scape înscrierea în concurs, sau, pe de altă parte, ar fi avut prilejul să aplaude laolaltă cu spectatorii, pe eleva sa Irina Atanasiu, care a devenit campioană... Concursul se apropie de sfîrşit. Se dispută meciurile finale ale celor patru categorii de concurenţi. Fotoreporterii ziarelor şi operatorii televiziunii îi onorează pe micii concurenţi cu toată atenţia lor şi-i însoţesc apoi şi pe podiumul învingătorilor, la distribuirea premiilor şi diplomelor. Antrenorul Stan Ilie, care se ocupă de multă vreme de pregătirea tinerilor jucători, ne spunea : „Am întrezărit destule talente la aceste finale ale „Cupei oraşului Bucureşti”. Voi releva în primul rînd pe campionii Viorel Dobrescu, Roberta Toma, Vasile Pomparău, Irina Atanasiu, dar şi în afara lor, mi-au atras atenţia Sorana Meirovici (Şc. m. 12), Eugen Maier (Sc■ m. 26), Petre Ursu (Şc. el. 169), Nicolae Danielis (Şc. el 152), Radu Chiruiescu (Şc. el. 114), Adrian Manu (Şc. nr. 21) şi alţii. Principalul e ca toţi aceşti elevi să fie îndrumaţi în continuare de profesorii lor şi chiar îndreptaţi spre centrele de pregătire înfiinţate în Capitală pentru tinerii jucători de tenis de masă“. De fapt, lista enumerativă a tinerelor talente la tenis de masă din rîndurile şcolarilor bucureşteni nu este închisă. Ea va putea fi completată chiar duminica viitoare, cu prilejul finalelor probelor pe echipe ale competiţiei de tenis de masă dotată cu „CUPA ORAŞULUI BUCUREŞTI“ , cînd, sperăm, ochii şi mai multor specialişti (reîntorşi între timp de la campionatele mondiale din Praga) se vor opri asupra şcolarilor care au îndrăgit acest sport. C. D. VIOREL DOBRESCU VASILE POMPARĂU ROBERTA TOMA IRINA ATANASIU Noii campioni ai R.P.R. la lupte libere-seniori Faza finală a campionatului republican individual de lupte libere — seniori, s-a consumat sîmbătă şi duminică în sala Dinamo. Aici s-au întrecut 123 de luptători din 14 regiuni ale ţării, întrecerile au fost deosebit de disputate cîştigătorii fiind cunoscuţi la majoritatea categoriilor abia în ultimele întîlniri ale „finalelor“. Aceasta s-a datorat în primul rind bunei pregătiri a sportivilor, participării numeroase — record al tuturor ediţiilor anterioare şi apoi asaltului din partea tineretului. Iată de altfel ce ne-a declarat la sfîrşittul întrecerilor antrenorul Ion Crisnic : „Chiar de la început s-a remarcat buna pregătire a luptătorilor. Ei au întrebuinţat cu succes şi din ce în ce mai corect acţiunile specifice stilului luptelor libere — aruncări, intrări la picioare etc. — care le-au adus numeroase victorii prin tuş. S-au înregistrat însă deficienţe în lupta din parter unde s-au folosit un număr redus de procedee tehnice. In concluzie, se poate spune că sportul luptelor libere din tara noastră se află pe un drum bun si sunt speranţe în rezultate favorabile şi pe plan internaţional“. Luptătorii din Bucureşti s-au comportat la înălţimea aşteptărilor reuşind să cucerească patru din cele opt titluri de campioni pe anul 1963: cat. 52 kg — N. Cristea (Dinamo), cat. 63 kg — P. Poatelungi, cat. 70 kg — Fr. Gyarmati şi la cat. grea — St. Stîngu (toţi trei de la Steaua). Celelalte titluri au revenit luptătorilor I. Iancău şi A. Mavidi (Steagul roşu Braşov), C. Hathazi şi Fr. Bella (Voinţa Tg. Mureş). C CHIRIAC ^vvvvvvvvwvvvfvw'nj amm, cîştigatoare LA CRITERIUL MONDIAL DE SCRIMĂ Al TINERETULUI Sîmbătă, în cadrul Criteriului mondial de scrimă al tineretului, disputa în oraşul belgian Gând, reprezentanta noastră Ana Ene a obținut o excelentă performantă: a ocupat primul loc în întrecere după o luptă strînsă la care au luat parte 46 concurente. După ce a ocupat locul II în seria a IV-a, după cîștigătoarea Fisora (Italia), Ana Ene a învins-o cu 8—7 în meci direct (prin eliminare) pe suedeza Palm, intrînd în turneul final alături de Rousselet (Franța), Miheva (U.R.S.S.) și Berger (Africa de Sud). Realizînd un punctaj egal cu Berger, ANA ENE a trebuit să susțină un meci de baraj în care a obținut victoria cu 4__1, și cu aceasta primul loc în disputa cu cele mai valoroase tinere serimere din lume. . Rezultatele etapei a 19-a a campionatului categoriei A la fotbal au confirmat lupta tot mai strînsă care caracterizează fiecare etapă consumata în acest sezon de primăvară. Avantajul terenului propriu a început să conteze mai puţin decit înainte vreme. Şi ieri echipele gazdă au fost nevoite să cedeze 6 puncte, suferind două eşecuri şi terminind in două partide la egalitate cu echipele vizitatoare. Echipele care au realizat performanţa de a cîştiga in deplasare sunt din nou echipele fruntaşe ale clasamentului, DJ- REZULTATE name Bucureşti şi Steaua. Jocurile pe care acestea le-au susţinut la Ploieşti şi la Arad au constituit un serios control pentru potenţialul lor. Ele au trecut cu succes acest examen, acumulind noi puncte în clasamentul general, menţinîndu-şi astfel locurile fruntaşe. Dinamo Bucureşti a cîştigat meciul cu Petrolul cu scorul de 1—6, eveniment care în statistica campionatului echivalează cu prima înfrângere pe teren propriu a echipei ploieștene in actualul campionat. Din 18 martie 1962 (2—3 cu Steaua), Petrolul n-a mai pierdut nici un joc oficial pînă ieri, pentru dinamoviști realizările din deplasare încep să se profileze ca un record, fruntaşa clasamentului devenind o specialistă în materie. La Bucureşti a cîştigat 15 puncte din 24 posibile pe cînd in deplasare a cucerit 12 din 14 puncte posibile, menţinîndu-se de altfel singura echipă care n-a cunoscut infringerea în oraşele din ţară. Steaua, la a doua victorie a sa in deplasare, a reuşit să realizeze nu numai o victorie preţioasă care o menţine pe locul al 2-lea în clasament, dar şi un joc bun. Iată că Steagul roşu, care duminică a învins pe Steaua la Bucureşti reuşind astfel şi prima sa victorie in afara Braşovului, a pierdut ieri primul punct pe teren propriu, şi încă de la o echipă codaşă cum este Crişana. Cea de a patra echipă care a obţinut un punct în deplasare a fost Ştiinţa Timişoara în meciul cu Progresul la Bucureşti. In lupta strînsă din etapa de ieri, cu scoruri minone şi goluri puţine, numai 12, revanşă pentru eşecurile din turul campionatului şi-au luat doar Rapid de la Farul şi Dinamo Bacău de la C.S.M.S. Iaşi. De fapt, o socoteală la care ne gîndim foarte rar, dar care este grăitoare pentru aprecierea potenţialului de joc al echipelor în cele două faze ale campionatului, este aceea a raportului de puncte realizat de echipe în dubla lor întâlnire din turul şi returul campionatului. Iată cum şi-au împărţit cele patru puncte puse în joc în turul şi returul campionatului echipele combatante din etapa de ieri : Dinamo Bucureşti—Petrolul 4—0, Steaua—U.T.A. 4—0, Ştiinţa Cluj—Minerul 4—0, Crişana—Steagul roşu 3—1, Ştiinţa Timişoara—Progresul 3—1, Rapid—Farul 2—2, Dinamo Bacău—C.S.M.S. 2—2. Deci trei formaţii au fost victorioase In dubla lor întâlnire, două au cucerit câte o victorie şi au înregistrat un rezultat de egalitate, iar două au făcut schimb de victorii. Cu tot interesul produs de rezultate, din etapa de ieri, modificările produse în clasamentul general au fost minime. Distanţele se menţin ca şi în etapa anterioară. Dinamo Bucureşti a păstrat avansul de 3 puncte faţă de Steaua, urmărită la distanţă de un punct de Ştiinţa Cluj, la rândul ei flancată tot la un punct de Rapid şi Steagul roşu. Singurele echipe care au urcat în clasament sunt Rapid şi Progresul, cu cite un joc. Rapid este acum la distanţă de două puncte de Steaua, cu care se va întâlni duminică, iar Progresul s-a depărtat cu 3 puncte de locul al 10-lea din clasament. Echipele Steagul roşu şi C.S.M.S. au pierdut câte un loc. Acestea sunt singurele modificări faţă de clasamentul etapei a 19-a a campionatului. Şi încă două constatări după etapa de ieri : Ştiinţa Cluj şi Steagul roşu sunt singurele echipe neînvinse pe teren propriu, iar Rapid, Petrolul, Progresul, U.T.A., Crişana, Dinamo Bacău şi Minerul n-au înregistrat după 19 etape nici o victorie în deplasare, ultimele două, nici măcar un singur rezultat de egalitate. In etapa a 19-a a categoriei A la fotbal Rezultate interesante/ schimbări minime în clasament • DINAMO MiOMŞII ȘI STEAUA DIN NOU ÎNVINGĂTOARE ÎN DEPLASAM • PETROLUL A SUFERIT PRIMA INERINDERE PE IEPEN PROPRIU • STEAGUL ROŞU A PIERDUT PRIMII PUNCTEA BPA$0¥ Progresul—Ştiinţa Timişoara 0—0 Dinamo Bacău—C.S.M.S. 3—0 (2—0) U.T. Arad—Steaua 0—2 (0—2) Rapid—Farul 1—0 (0—0) Steagul roşu—Crişana 1—1 (0—0) Ştiinţa Cluj—Minerul 2—1 (0—0) CLASAMENT 1. Dinamo Buc. 19 10 7 2 30:13 27 2. Steaua 19 9 6 4 43:30 24 3. ştiinţa Cluj 19 9 5 5 29:22 23 4. Rapid 19 8 6 5 35:28 22 5. Steagul roşu 19 10 2 7 30:32 22 6. Ştiința Tim. 19 8 5 6 29:25 21 7. Farul 19 8 3 8 36:31 19 8. Petrolul 18 7 4 7 35:22 18 9. Progresul 19 6 6 7 25:30 18 10. C.S.M.S. 19 5 8 6 31:39 18 11. UT.A. 19 6 3 10 31:35 15 12. Minerul 19 4 5 10 18:39 13 13. Crişana 18 4 4 10 16:35 12 14. Dinamo Bacău 19, 3 5 11 18:32 11 CUPLAJUL DE PE STADIONUL „23 AUGUST“ Desigur că un singur gol înscris în 180 de minute de joc de 20 de înaintași, sau, hai să spunem doar 16, așa cum rezultă din așezarea 1-p4--2+4, realizată mai mult grafic în teren decit aplicată ca metodă de joc. Se poate tra golurile să nu abunde, însă factura de joc să fie ridicată. Ieri, în întâlnirile Progresul — Ştiinţa Timişoara 0—0 şi Rapid Farul 1—0, de pe stadionul 23 August, a fost numai un gol, dar şi factura de joc foarte slabă. In acest cuplaj, mai cu seamă în primul meci, factura de joc a fost mediocră şi chiar sub acest nivel, pentru ca în cea de a doua partidă, doar pe scurte perioade de timp, nivelul de joc să depăşească oarecum mediocritatea. Dacă ne referim la echipele bucureştene, atît Progresul cît şi Rapid s-au comportat mai slab decît în evoluţiile anterioare. Rapid, de pildă, faţă de care pretenţiile erau mai mari avînd în vedere forma sa bună, a realizat victoria cu destulă greutate. Dacă Progresul n-a cîştigat meciul cu Ştiinţa Timişoara şi a trebuit să se mulţumească cu un rezultat de egalitate, iar Rapid n-a învins la un scor mai mare, de vină au fost, în primul rînd jucătorii din atac. Aceeaşi carenţă au manifestat-o şi echipele vizitatoare. Ştiinţa Timişoara şi turul. Jocul lor în atac a fost întîmplător, bazat în general pe exploatarea calităţilor unor jucători ca Manolache sau Ciosescu, în speranţa că aceştia le vor aduce goluri. Din acest punct de vedere duelurile Caricaş-Manolache şi Motroc-Ciosescu au fost dîrze, chiar dure pe alocuri şi spectaculoase. IN MECIUL PROGRESUL — ŞTIINŢA TIMIŞOARA, ambele formaţii au prestat din cauza celor arătate mai sus, un joc slab. Totuşi echipa bucureşteană a pregătit atacurile mai cu claritate decît Ştiinţa Timişoara, şi a intrat în poziţii mai favorabile de a înscrie decît timişorenii. Stoicescu, a trimis mingea în bară printr-o lovitură cu capul în min. 26, de două ori Progresul a împins mingea în gol, dar o dată a fost ofsaid şi altă dată Kenţ. Voinea, Oaidă şi Mateianu au ratat mari ocazii în repriza a doua a jocului, pe cînd Ştiinţa Timişoara, doar o dată, în min. 65, a beneficiat de o mare ocazie. Manolache a intrat în careu dar a fost puternic contrat de Panait şi n-a putut înscrie. Ocaziile de gol sunt criterii de apreciere, ele nu se înscriu însă pe tabela de marcaj, astfel că Progresul a trebuit să se mulţumească cu un rezultat de egalitate. INTILNIREA RAPID — TARUL s-a disputat sub semnul unei Înverşunate lupte pentru victorie, foarte necesară în primul rînd Tarului. Cei mai combativi s-au dovedit foştii rapidişti Stancu şi Neacşu, dintre care primul nu s-a abţinut să nu se răfuiască şi în mod nesportiv, lovindu-l cu pumnul pe Ion Ionescu. Multă ambiţie în joc, prea puţine realizări bune, prea multe greşeli. Cele mai bune realizări au fost combinaţiile între Balint şi Ion Ionescu, una din ele prilejuind golul Rapidului, fiind excelentă, mai cu seamă pentru subtilitatea lui Balint. Dar îmbrăţişările şi felicitările le-a primit doar golgeterul campionatului. Cea mai mare greşeală, a comis-o ieri Motroc, care i-a oferit mingea in careu lui Ciosescu, de pe urma unor exhibiţii nereuşite, şi total nerecomandabile in careu pentru orice fundaş, nepermise pentru un asistent la catedra de fotbal a I.C.F. cum este Motroc. Prima parte a meciului a fost foarte disputată, Farul acţionînd mai bine decît după pauză, cînd Rapid a deţinut superioritatea. Fără greşeala lui Motroc din min. 60 n-am fi înregistrat decît o singură ocazie constănţeană, aceea a lui Bukosi în min. 89. ^ Cu toată scăderea jocului său faţă de evoluţiile anterioare, ţinînd seama*, şi de indisponibilităţile ivite in joc (accidentarea lui Kraus), victoria Rapidului este meritată. Cîteva cuvinte despre arbitraj. Arbitrul Al. Toth a condus bine jocul de deschidere al cuplajului, in schimb arbitrul G. Dengher n-a corespuns. El a arbitrat foarte timid, nesigur și n-a fost atent la desele greșeli făcute de ajutorii săi de la tuşe. Cînd Kraus a primit mingea şi s-a accidentat apoi în ciocnirea cu Ghibănescu, rapidistul a fost cel, puţin 2 m, în poziţie de ofsaid. C. Denghel era în imediata apropiere şi putea să vadă poziţia de joc neregulamentară, a preferat însă să aştepte ridicarea steagului de către un arbitru de tuşă care părea că n-a citit vreodată regulamentul acestui joc. Imediat după accidentare, Ion Ionescu a primit mingea tot în poziţie de ofsaid, dar arbitrul G. Denghel n-a oprit jocul dînd dovadă că n-a greşit întîmplător de mai multe ori In decursul acestei partide. DAN OLTEANU Progresul lider la rugbi Reîntilnirea publicului bucureştean cu formaţia constănţeană Farul n-a fost la fel de plăcută ca cele de pînă acum. Proaspăta promovată in categoria A de rugbi, a pierdut la un scor foarte mare meciul său cu Steaua : 8—49 (3—23). Evident militarii prezintă una dintre echipele cele mai puternice ale actualului campionat, dar acest fapt nu este suficient pentru a explica o infrîngere de asemenea proporţii. Oaspeţilor le-au lipsit patru titulari, insă înlocuitorii lor nu păreau a fi prea departe de valoarea acestora incit echipa să se resimtă atît. Ne gîndim dacă nu cumva şi la Farul îşi face loc nesănătoasa politică de club, potrivit căreia doar meciurile ce se pot cîştiga trebuie jucate serios ? Unirea a fost pe punctul de a furniza surpriza etapei bucureştene în întilnirea sa cu Dinamo. Deşi fără Ghică Matei şi Ion Sava, doi dintre jucătorii de bază ai formaţiei. Unirea a luptat cu multă convingere pentru victorie. Repriza Info I a fost calmă, cu toate că scorul a devenit favorabil dinamoviştilor in urma unei frumoase încercări reuşite de Nica II. După aceasta însă dominarea a aparţinut uniriştilor care au ocazii de a egala din lovituri de pedeapsă ratate de Stoian şi Bărăscu. Scorul devine totuşi 3—3 atunci cînd Ţuţuianu execută o astfel de lovitură, pentru ca victoria să revină, cu 6-3, dinamoviştilor datorită unei lovituri de picior căzute, realzată de Giugiuc la sfîrşitul partidei (după ce acelaşi jucător ratase copilăreşte o transformare de la cîţiva metri şi dintr-o poziţie extrem de favorabilă). Unirea contestă insă aceste trei puncte ale dinamoviştilor ca fiind înscrise după terminarea timpului reglementar de joc. De altfel, în partea a doua a partidei, jucătorii ambelor formaţii au avut manifestări nesportive ceea ce a dus la numeroase eliminări de pe teren. In continuarea seriei sale de succese, Progresul a mai „recoltat" ieri încă trei puncte, întrecind pe Ştiinţa Timişoara cu 13—0. GH. DEC. âtiiimimiiiiniiiimimiiiiiiiiuiiiiiiiimiimnmimiiiiimiimiiiimiiiiiiiiiiimimimiiimmimiiiiiiiimiiiiniiiii U NDE MERGEM TEATRE = CONCERT DE MUZICA USOARA _ dat de INES TADDIO (Italia), PETER — HINEN (Elveţia) — sala Palatului — R.P.R., ora 20. = TREI GEMENI VENEŢIENI — la Teatrul „Lucia Sturdza Bulandra” ora 20 — spectacol prezentat de Institutul de artă teatrală şi cinematografică „I. L. Caragiale". ALO. AICI E STROE ! — sala Dalles, ora 20.30 CINEMA T E CARTAGINA ÎN FLĂCĂRI — film ~ pentru ecran panoramic —• rulează la Patria, tel. 11.86.25. = CUMPARA-TI UN BALON — cine. = mascop — rulează la Republica, tel . 11.03.72 ; Bucureşti, tel. 15.61.54 ; 1 Mai, tel. 18.49.04 ; Gh. Doja, tel. 16.22.73 ; = 23 August, tel. 12.32.77 ; $tefan cel = Mare, tel. 12.06.88. = CHIRIAŞUL — rulează la Magheru, tel. 13.92.72 ; Elena Pavel, tel. 15.63.84 ; = Grivița, tel. 17.08.58 ; Flacăra, tel. = 21.35.40. == GRIJI — cinemascop — rulează la — V. Alecsandri, tel. 11.81.12 ; Victoria, tel. 16.28.79 ; V. Roaită, tel. 17.05.74. Ø VIOLENTA IN PIAŢA - rulează la I. C. Frimu, tel. 16.29.17 ; G. Coş buc, tel. 23.71.01. E PRIETENIE INTERZISA — rulează ~ la Tineretului, tel. 16.24.48. Ø INTRE DOUĂ IUBIRI - rulează ~ la Central, tel. 14.12.24. E FRAŢI ÎN COSMOS — rulează la B Lumina, tel. 16.23.35 . 8 Martie, tel 15.62.79. = LANTERNA CU AMINTIRI — ruulează la 13 Septembrie, tel. 16.35.38 . — Mioriţa, tel. 14.27.14 . Aurel Vlaicu, — tel. 13.62.56. = PROGRAM DE FILME DOCUMEN TARE — rulează la Timpuri noi, E tel. 15.61.10. E ŞAPTE DĂDACE — rulează la : Maxim Gorki, tel. 13.49.04. · TURNEUL VESELIEI — rulează la := înfrăţirea între popoare, tel. 17.31.64 ; Al. Sahia, tel. 21.49.46 ; Floreasca, tel. 12.28.30 ; B. Delavrancea, tel. 16.29.02. DIVORŢ ITALIAN — Cultural, tel. 16.25 39. FESTIVAL CHAPLIN - Al. Popov, tel. 16.26.10 ; rescu, tel. 21.39.82. rulează la rulează la T. Vladimirulează la ClINELE SALBATIC DINGO — rulează la Unirea, tel. 17.10.21. ALIBIUL NU AJUNGE — rulează la Munca, tel. 21.50.97. REBELUL — rulează la Popular, tel. 21.37.43 ; Volga, tel. 11.91.26. POVESTEA ANILOR ÎNFLĂCĂRAŢI — cinemascop — rulează la Arta, tel. 21.31.86. CAMELIA — rulează la Moşilor, tel. 12.52 93 NOAPTE NECRUŢĂTOARE — rulează la 16 Februarie, tel. 11.07.49. LUPENI 29 — cinemascop — ambele serii — rulează la M. Eminescu, tel. 11.48.36. PEDRO PLEACĂ IN SIERRA — rulează la Ilie Pintilie, tel. 12.88.50. RIUL ŞI MOARTEA — rulează la Libertăţii, tel. 23.07.40. UN EROU IN PAPUCI — rulează la Luceafărul, tel. 23.91.00. OMUL MERGE DUPĂ SOARE — rulează la G. Baconja, tel. 23.94.10 baronul de Münchhausen — rulează la Olga Bande, tel. 15.66.66. VACANŢA la MARE — cinemascop — rulează la Drumul Serii, tel. 14.10.37 . 30 Decembrie, tel. 23.17.50. COMPLETĂRI MAREA ENERGIE — rulează la cinematograful Tineretului. MOARTE INVADATORILOR _ rulează la cinematografele : M. Gorki G. Bacovia PE USCAT ȘI PE MARE _ rulează la cinematografele : V. Alecsandri. Victoria BALTICA — MAREA NEAGRA — rulează la cinematograful V. Roaită PIONIERIA nr. 2—1963 _ rulează la cinematografele : Central, unirea, Munca. SĂNĂTATE SCHIMBĂTOARE - rulează la cinematograful Libertăţii DOSARUL FURAT - C. David, tel. 17.38.81. iiiiiiiiiimiiimiiiimiiiiiiiiiiiiiiiiiiiumiiiiiiiimiimiiiiiiiuiiiniiimiuiiiiiniimiiiiiiiiimiiiiitmiiiiiiiiimMiiiiE AZI PROGRAMUL I 17.00 Buletin de ştiri. Buletin meteorologic. 17.10 Muzică interpretată de fanfară. 17.30 „Prietena noastră cartea” : „Goana după meteor“ de Jules Verne. 17.50 Muzică. 18.30 Lecţia de limba rusă (pentru începători). 18.40 Arii din operete. 19.00 In pas cu ştiinţa. 19.20 Dicţionar muzical (14) — Genuri ale muzicii de cameră. 19.45 Din repertoriul cîntăreţei Ioana Radu. 20.00 Radiojurnal. 20.15 Muzică uşoară de Richard Stein : „Flori de cîmp”, „Cîntecul luncii“, „Se-aude un cîntec în amurg“. 20.30 Noapte bună, copii : „Vulpea şi cocoşul”, poveste persană. 20.40 Concertul pentru pian şi orchestră de Paul Constantinescu. 21.15 Pe teme internaţionale. 21.25 Muzică uşoară romînească. 22.00 Buletin de ştiri. Buletin meteorologic. Sport. 22.25 Două imagini de Béla Bartók . Concertul pentru vioară şi orchestră în Re major de Igor Stravinski. 23.03 Concert de noapte. 23.50—23.55 Ultimele ştiri. PROGRAMUL II 17.00 Muzică uşoară. 17.30 Sfatul medicului : Difteria. 17.35 Anunţuri, reclame, muzică. 18.00 Buletin de ştiri. 18.05 Simfonia I în Fa major de Ion Dumitrescu. 18.45 Solişti şi formaţii artistice de amatori. In program muzică populară. 19.10 Din cîntecele pionierilor şi tineretului. 19.30 Din activitatea sfaturilor populare. 19.40 Muzică de dans. 20.30 Din muzica popoarelor. 21.00 Radiojurnal. 21.15 Muzică corală. 21.30 Lectură dramatizată din nuvela : „Noaptea cu dragoste” de Ion Băieşu. 22.00 Cîntăreţi români din trecut: Florica Cristoforeanu şi Dimitrie Onofrei. 22.30 Melodii lirice. 23.00 Buletin de ştiri. 23.10—24.00 Muzică de cameră de Bach. MIME PROGRAMUL I 5.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. 5.07 Melodii populare. 5.30 Lecţia de gimnastică. 5.40 Muzică interpretată de fanfară. 6.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. 6.07 Muzică distractivă. 6.20 Emisiunea pentru sate . Agenda lucrărilor de primăvară : îngrijirea mieilor. 6.30 Cîntece patriotice. 6.45 Salut voios de pionier. 7.00 Buletin de ştiri. 7.10 Jocuri populare romîneşti şi ale minorităţilor naţionale. 7.30 Sfatul medicului . Infecţiile cu stafilococi. 7.35 Anunţuri, muzică. 7.45 Piese instrumentale. 8.00 Sumarul presei centrale. 8.08 Muzică populară. 8.30 Sulta Holberg de Edvard Grieg ; Sonata pentru orchestră de Szarzynski. 9.00 „înfloreşte patria mea". — program de cîntece şi jocuri. 9.30 Muzică uşoară. 10.00 Muzică populară. 10.30 Pagini din opera „Norma“ de Bellini. 11.00 Radiojurnal. 11.05 Cvartetul de coarde nr. 4 de compozitorul suedez Dag Wirén — interpretează cvartetul „Kundel”. 11.25 Dansuri populare din ţări socialiste. 11.45 Radio Prichindel: „Punguţa cu doi bani” de Ion Creangă. 12.00 Melodii de eatradă. 12.30 In faţa hărţii : Somalia. 12.40 Duete, cuplete şi scene vesele din operete. 13.00 Buletin de ştiri. 13.05 Recomandări din program. 13 10 Muzică populară din diferite regiuni ale ţării. 13.40 Cotele apelor Dunării. 14.00 Concert de prînz. 14.30 Solişti şi orchestre de muzică uşoară. 15.00 Muzică din opere. 15.30 Muzică instrumentală de compozitori romîni. 15.45 Cîntă orchestra de muzică populară „Cindrelul“ a Filarmonicii de stat din Sibiu. Solişti : Maria Badiu, Maria Cotîrlea şi Dumitru Muţiu. 16.15 Vorbeşte Moscova ! 16.45 Ansambluri artistice şcolare — cîntă corul Şcolii medii din Cîmpulung Muscel, dirijor Alfons Popescu. AZI 19.00 Jurnalul televiziunii. 19.15 Pentru tineretul şcolar: „Pagini din istoria electricităii“, transmisiune de la Muzeul tehnic Bucureşti (V). Filmul pentru copii : „Otti în Cosmos“. 19.55 Recital cu : sopranele Elena Patrichi, Liliana Rusu- Marinescu, de la Teatrul muzical din Galaţi, tenorul Garbis Zobian, artist emerit şi basul Jean Hvorov. 20.35 „Popas printre viitorii arhitecţi şi constructori“. 20.45 Vitrina literară. 21.35 Telesport. In Încheiere: Buletin de ştiri. XXX REDACTIA si Administraţia str. Brezoianu nr. 23—25 CENTRALA TELEFONICA 27.27.77. Secţia scrisori si biroul juridic : 27.27.73. Publicitatea, Piaţa Palatului R.P.R. blocul 8 telefon: 14.15.ÎS. Tiparul : Intr. Poligrafica nr. & str. Brezoianu nr. 23—25