Informatia Bucureştiului, mai 1963 (Anul 10, nr. 3029-3054)

1963-05-31 / nr. 3054

SZ PENTRU ZIUA COPILULUI 1 Iunie — Ziua internaţională a copilului — este aşteptată cu multă nerăbdare de Cei mici. Magazinele de specialitate sunt bogat aprovizionate cu jucării, librăriile şi bibliotecile au pregătit vitrine special amenajate cu cărţi pentru copii, au fost puse în scenă noi spectacole de păpuşi etc.. LA PALATUL PIONIERILOR în aceste zile la, Palatul pionierilor este o activitate febrilă. Se pregătesc manifestările închinate cellor mici. Mâine 1 iunie, la ora 9, va avea loc o serbare pionierească cu tema : Pace copiilor lumii. Formaţiile artistice pioniereşti de la palat vor prezenta programe. In după-amiaza aceleiaşi zile in parcul Palatului pionierilor se va desfăşura un carnaval la care participă peste 4000 de pionieri şi. Scolari din Capitală, în faţa copiilor vor evolua artişti profesionişti, formaţiile de dansuri şi gimnastică artistică de la palat, precum şi recitatori. Participanţii se vor intalni cu eroi din filme şi din operele literare de-a lungul secolelor la mult aşteptata„paradă a costumelor". în parcul distractiv vor avea loc jocuri pioniereşti şi momente vesele... Tot miine, la Palatul pionierilor se va deschide o expoziţie de desene, ale copiilor, La ora 11, iubitorii de artă vor putea viziona expoziţia cu cele mai frumoase lucrări ale cercu- rilor pioniereşti din palat. La 1 2 iunie, ora 11, se va prezenta spectacolul de păpuşi „De ce fuge din ele după pisică". Pionierii din cercurile : „Mimi indeminatice", „Broderie şi confecţii“ şi „Construcţii în lemn“ au pregătit daruri pentru prietenii lor mai mici. In afara variatelor programe artistice, pionierii şi şcolarii bucureşteni vor găsila Palatul pionierilor numeroase manifestări sportive ca fotbal, volei etc. ÎN CARTIERE . Comitetul raional al femeilor orga-, hizează pentru copiii din raionul 16 Februarie un bogat program cultural artistic în cinstea zilei de 1 Iunie. Astfel, in ziua de 2 iunie, la Casa reformlă de cultură va avea loc un concurs „Cine ştie răspunde“ pe tema: „Educarea copiilor in spiritul, grijii faţă de avutul obştesc". Vor participa copiii care locuiesc ii complexul de blocuri din Piaţa Palatului şi in cartierul Giuleşti. Tot pentru copiii din raionul 16 Februarie, au fost organizate in mod periodic excursii la grădina zoologică, Muzeul satului şi la Muzeul oraşului Bucureşti. Manifestări interesante închinate Zilei internaţionale a copilului au avut loc şi in celelalte raioane ale Capitalei. De pildă, in parcul 8 Mai din raionul 30 Decembrie, Comitetul raional al femeilor in colaborare cu Casa raională de cultură, a organizat in după-amiaza zilei de 30 mai un frumos festival pionieresc. Peste 1000 de mame cu copii din raionul 23 August au luat parte, in ziua de 29 mai, la o acţiune cultural artistică pentru copii, la Şcoala medie nr. 13 „Mihai Viteazu“. Programul artistic a cuprins muzică populară românească, orchestra de mandoline și echipa de gimnastică a Casei raionale de cultură. Asemenea manifestări cultural-artistice pentru copii au fost organizate și în raioanele V. I. Lenin, Tudor VladAmirescii, Griviţa Roşie etc. ILEANA BARBU La Palatul pionierilor se fac intense pregătiri in cinstea zilei de 1 Iunie. Fotografia noastră prezintă un aspect de la cercul filatelic al pionierilor. Ce scop au din întrebare la zi sondajele care se efectuează vehiculele I. I. B.C INE RĂSPUNDE TOV. ING. ION MALCOCI, ȘEFUL SERVICIULUI TEHNIC AL I. T. B. B .,în tot cursul zilei de ieri, personalul I.T.B. a difuzat călătorilor care au urcat în troleibuzele liniilor 84 și 89, nişte tichete de sondaj, care ai fost colectate apoi în staţiile unde cobora fiecare. In dreptul unei cifre, care corespundea cu staţia respectivă, personalul I.T.B. făcea un semn. In alte zile, asemenea tichete au fost împărţite pe alte linii de autobuze, troleibuze sau tramvaie. Pînă în prezent s-au efectuat sondaje privind circulaţia călătorilor pe toate liniile de autobuze şi troleibuze şi pe linii de tramvaie, ele urmind a fi terminate la sfirsitul lunii iunie. Si anul trecut s au efectuat. In mod sporadic, pe o linie sau alta, sondaje avînd ca scop mărirea capacităţii de transport necesară în orele de virf. Actualul sondaj este insă un sondaj general, efectuat pe toate liniile de transport în comun din Capitală. F. are in vedere obţinerea celor aproape 3 milioane de fişe de la fiecare călător (cam atîtea călătorii se fac în medie, pe zi, în Bucureşti) şi a unor date cum ar fi : In ce staţie se urcă călătorii, unde coboară ei şi la ce interval al zilei se folosesc mai mult de mijloacele de transport. Aceste date vor constitui o bază de calcul pentru stabilirea în viitor a programului de circulaţie a vehiculelor T.T.B. în funcţie de cerinţele reale ale călătorilor pentru dezvoltarea şi organizarea reţelei de transport şi la calculul unor indici tehnico-economici cu importanţa lor în desfăşurarea activităţii de transport. Fiind o lucrare de anvergură, ea se va termina abia la sfîrşitul lunii septembrie pentru că după încheierea sondajului începe trierea datelor, prelucrarea şi centralizarea lor cu ajutorul staţiei noastre de calcul mecanizat. Datele astfel obţinute urmează a fi înscrise în diagrame ale fiecărei linii. Una din diagrame va reprezenta gradul de încărcare a vehiculelor de-a lungul liniei I.T.B. în diferitele ore ale zilei. Dintr-o altă diagramă va rezulta numărul călătorilor urcaţi şi coborîţi în stafii etc. Funcţionarea şi dezvoltarea transportului în comun în condiţiile exigenţelor actuale ale publicului necesită date exacte, ştiinţifice. Cetăţenii, convinşi de importanţa acestor sondaje, au datoria să sprijine realizarea lor, predînd la coborire tichetele primite la urcare Azi dimineaţă a început campania de fabricare a conservelor AzI dimineaţă la Întreprinderea „Flora" din Capitală a Început campania de fabricare a conservelor din noua recoltă. Spre secţia de expediţie au fost trimise primele tone de conserve de mazăre. Anul acesta, la „Flora", pentru prepararea conservelor de mazăre secţia a fost dotată cu utilaj modern construit în întregime în cadrul întreprinderii, din rezerve Interne. Noua linie tehnologică este formată dintr-o batoză, un trior şi un spălător cu floraţie şi măreşte capacitatea de producţie a secţiei cu peste 30 la sută. In cursul zilei de ieri a început la fabrica „Flora" prepararea dulceţurilor şi gemurilor. Este nevoie de o soluţie provizorie în cartierul Balta Albă, pînă la sfîrşitul anului trecut au fost date în folosinţă peste trei mii de apartamente. In 1963, aici urmează să fie construite blocuri ce vor însuma alte aproximativ o mie de apartamente. Prin urmare, în această parte a oraşului a luat fiinţă un veritabil orăşel. Numai că „orăşelului" ii lipsesc unele atribute esenţiale. Unul dintre ele nu au fost amenajate spaţii comerciale, care să asigure aprovizionarea locatarilor cu cele necesare consumului curent (produse de panificaţie, legume şi fructe, produse, altţe fatare etc.). Tocmai din această cauză cetăţenii sînt nevoiţi să se deplaseze la magazinele situate pe bulevardul Muncii, sau la cele din şoseaua Mihai Bravu, care in prezent sunt supraaglomerate.Aceste unităţi, avînd un spaţiu restrîns, nu se pot aproviziona, in condiţiile unei cereri sporite, cu sortimentul şi cantităţile de mărfuri solicitate de către cumpărători). Pînă la construcţia şi amenajarea magazinelor prezente în Balta Albă ar fi recomandabil ca Direcţia comercială a oraşului Bucureşti să treacă la aplicarea unei soluţii provizorii Bunăoară, să monteze citeva chioşcuri (ultimele tipuri realizate de către întreprinderile producătoare sunt destul de reuşite din punct de vedere al spaţiului şi înfăţişării), in care să fie puse in vînzare produse de panificaţie, ţigări, legume şi fructe şi chiar unele produse alimentare. O asemenea măsură — uşor de realizat — ar fi salutată de locatarii noului cartier Balta Albă. PROLETARI DIN TOATE TARILE, UNITI-VA! INFORMATIA Ziar al Comitetului Orăşenesc Bucureşti al P.M.R. şi al Sfatului Popular al Oraşului Bucureşti Anul XV Nr. 3054 1 4 PAGINI 20 BANI Vineri 31 mai 1963 ! Telefoanele publice din Gara de Nord In ultimul timp, pe peroanele şi în sălile de aşteptare ale Gării de Nord se desfăşoară intense lucrări de reamenajare şi renovare. Printre lucrările în curs de efectuare sunt şi cele de modernizare a mijloacelor de telecomunicaţii publice. In sala ghişeelor clanselor de bilete pentru clasa Iutii au fost montate opt cabine telefonice moderne noi, în care au fost instalate toate aparatele telefonice aflate în această sală. Numărul telefoanelor publice aflate la dispoziţia călătorilor în incinta Gării de Nord (pe peronul mare, în sălile ghişeelor caselor de bilete, la intrări cit şi la cabinele oficiului P.T.T.R.) este de peste 40. Pentru continua Îmbunătăţire a deservirii populaţiei lucrătorii Direcţiei P.T.T.R. a Capitalei şi regiunii Bucureşti studiază şi posibilitatea instalării de telefoane publice pe fiecare peron de linie. PE SCENA TEATRULUI DE AMATORI Spectacolele în cadrul stagiunii permanente a teatrului de amatori se vor desfâşura şi luni 3 iunie, ca de obicei la ora 19:30. La sala Teatrului pentru tineret şi copii, echipa de la Casa de cultură 1 Mai va interpreta, în premieră pe ţară, comedia »Prizonierul minciunii sale' de Smirnova şi Kraindel, în regia lui C. Dinescu. La sala Teatrului »C. Nottara', echipa Consiliului Superior al Agriculturii va prezenta comedia »Băieţii veseli'. In cursul acestui an se execută în Capitală importante lucrări de termoficare. Printre acestea se numără și conducta de termoficare de pe șoseaua Mihai Bravu, menită să alimenteze cu apă supraîncălzită o serie de blocuri noi din această zonă. Întîlnire cu colectivul Teatrului de operă și balet al R. P. R. Astăzi, înainte de amiază, in sala de marmură a „Casei Scînteii“ a avut loc o întîlnire tovărăşească organizată de Comitetul de Stat pentru Cultură şi Artă cu prilejul întoarcerii în ţară a colectivului Teatrului de operă şi balet al R.P.R. care a întreprins recentul turneu la Paris. Au participat tovarăşa Constanţa Crăciun, preşedinte al Comitetului de Stat pentru Cultură şi Artă, Ion. Dumitru Popescu, vicepreşedinte al Comitetului de Stat pentru Cultură şi Artă, colectivul Teatrului de operă şi balet al R.P.R., oameni de artă şi cultură, ziarişti. PROCEDEE AVANSATE - PRODUCTIVITATE SPORITĂ MECANIZAREA ÎNCĂRCĂRII TRANSPORTĂRII MATERIALELOR LA TURNĂTORIE Pînă nu demult, la turnătoriile Uzinei „Vulcan“ încărcarea cocsului, nisipului, pământului şi altor materiale necesare turnătoriilor se făcea manual. Din această cauză, la operaţiile respective se înregistra un randament nesatisfăcător. De curînd problema a fost refeolvată. Astăzi la încărcarea materialelor pentru turnătorie se foloseşte un încărcător pivotant cu graifer a cărui instalaţie este astfel construită incit se poate modifica după specificul materialelor pe care le încarcă. Cu ajutorul acestui încărcător se poate încărca numai în şase minute o basculantă de nisip pe care Înainte o încărcau patru oameni în 30 de minute. 1 DISPOZITIV CU 12 CĂI DE DERULARE A SIRMELOR La Fabrica de cabluri și materiale electroizolante s-a găsit un nou pro- COOPERATIVE FRUNTAŞE Ieri după-amiaza, în cadrul unei şedinţe festive s-a înmînat „Steagul roşu’ de cooperativă fruntaşă", pentru rezultatele deosebite obţinute în întrecerea desfăşurată în cursul anului trecut, între cooperativele meşteşugăreşti din oraşul şi regiunea Bucureşti. Titlulde fruntaşă pe U.C.M.R. împreună cu „Steagul roşu de cooperativă fruntaşă" a fost decernat cooperativelor „Metalo-Casnica", „Igiena" şi „Artă şi precizie". Medeu,imilt mai productiv, pentru derularea sîrmelor de cupru. Ele nu se mai rebobinează pe tamburii maşinii de izolat cablul telefonic, ci se montează direct pe un dispozitiv cu 12 căi de derulare construit în cadrul întreprinderii. în acest fel se elimină operaţia de rebobinare a sîrmei evitîndu-se încurcarea şi eventuala lor întindere. Prin aplicarea acestui procedeu de derulare se obţine anual o economie de peste 60 000 lei. Ideea realizării dispozitivului aparţine comunistului Marin Ghiţă, unul din cei mai buni lăcătuşi mecanici ai fabricii. Colectivul atelierului de tratament termic de la Uzinele „Griviţa Roşie“ a extins în ultima vreme metoda cărnii cu ajutorul curenţilor de înaltă frecvenţă la un număr important de piese. In prezent cu ajutorul acestui procedeu se face tratamentul termic la scule pneumatice, dălţi, crestătoare şi altele. La maşina de ambalat bomboane, muncitoarea Panait Alexandrina, pe care o vedeţi in fotografie de la Fabrica de produse zaharoase, a obţinut de la începutul anului indicele cel mai înalt de folosire a utilajului în atelierul său. Rezultate deosebite a obţinut în ultimele luni partida condusă de tovarăşul Petre Hapan, ale cărei produse au primit de la controlul tehnic de calitate calificativul „foarte bine". CALIRE CU AJUTORUL CURENTILOR DE INALTA FRECVENTA *magi Pe urmele unor răspunsuri .....mmm \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\m La rubrica „Ancheta noastră" sunt deseori dezbătute în ziarul „Informaţia Bucureştiului" diferite neajunsuri, manifestate în deservirea cetăţenilor de către diversele unităţi locale, în întreţinerea locuinţelor, gospodărirea şantierelor ş.a. Cum sunt primite criticile şi propunerile făcute în „Ancheta noastră"? Iau sfaturile populare, întreprinderile şi alte foruri, în mod operativ, măsurile care se impun ? Corespund realităţii toate răspunsurile ? La asemenea întrebări se poate răspunde de cele mai multe ori afirmativ. Comitetul executiv al Sfatului popular 16 Februarie, de pildă, analizînd materialul »In plin sezon de înfrumuseţare a oraşului a luat prompt măsuri pentru înlăturarea unor amprente nedorite in înfăţişarea raionului. In urma unei critici apărute în ziar, Direcţia întreprinderii regionale de transporturi auto Bucureşti a luat măsuri eficace pentru îmbunătăţirea deservirii pe liniile T.R.T.A., care aparţin autobazei nr. 3 călători etc. „ . . „ Cu prilejul acestei anchete pe... urmele „Anchetelor noastre" am avut însă şi unele surprize... MANIFESTĂRI DE FORMALISM Cu prilejul anchetei noastre „Echipele I.R.C.R. la lucru“ sesizam faptul că lucrările de reparaţii din str. 30 Decembrie nr. 9 sunt tărăgănate de luni de zile, în răspunsul trimis redacţiei, Sfatul popular al raionului Tudor Vladimirescu se referă doar la un aspect al problemei şi anume : la ridicarea schelei de la faţadă şi curăţirea trotuarului de moloz. Despre restul lucrărilor, despre faptul că în curtea interioară materialele sunt aruncate la întîmplare, că în holul de la intrare o parte din sacii de ciment s-au deteriorat, pierzîndu-se însemnate cantităţi de ciment, despre data cînd vor fi terminate lucrările, etc., nu se spune nimic. întrebarea pe care o puneam atunci şi pe care o pun şi acum locatarii este : Cînd se vor şterge urmele şantierului I.R.C.R. de pe str. 30 Decembrie nr. 9 ? în acelaşi răspuns se dau amănunte şi in legătură cu lucrările de la imobilul din str. Radu Cristian 2. Se spune că infiltraţiile de apă se produc în zonele unde burlanele nereparate traversează cornişa (parcă locatarii nu ştiau acest lucru ?), că I.A.L.- Tudor Vladimirescu urmează să dea un alt act de comandă pentru repararea porţiunilor defecte care au rămas nereparate din cauză că suma de 8 000 lei, valoarea devizului, a fost insuficientă pentru executarea tuturor reparaţiilor. Răspunsul poartă nr. 3170 din 9 mai 1963. Cu privire la acelaşi imobil am primit însă şi un alt răspuns la data de 11 aprilie cu nr. 3016 în care se spune că comitetul executiv a dat dispoziţiuni constructorului ca pînă la 1 mai 1963 să se ia măsuri de remediere a defecţiunilor (?!). Iată două răspunsuri care se contrazic, ambele purtînd antetul comitetului executiv şi semnătura vicepreşedintelui de resort, tovarăşa Teodora Preda. Care-irealitatea ? Ori nu s-au prevăzut iniţial fondurile necesare lucrării, cum se spune în unul din răspunsuri, urmînd ca I.A.L. să dea o nouă notă de comandă, ori lucrările au fost de proastă calitate și urma ca I.R.C.H. să execute, pînă la 1 mai remedierile necesare așa cum se arată în celălalt răspuns ? Deocamdată și (Continuare în pag. a IlI-a) I. BĂLAN P. IRIMESCU Ultimele ştiri sportive • La Bilbao, în primul joc al „Cupei Europei“ la fotbal, Spania a terminat la egalitate 1-1 cu Irlanda de Nord. „ Întîlnirea de box dintre Dinamo Bucureşti şi Progresul Bucureşti care urma să aibă loc miine seară, pe terenul Progresul, a fost aminată pentru luni 3 iunie de la ora 19, pe același teren. 9 După 12 etape in turul ciclist al Italiei, pe primul loc în clasamentul general se, află Italianul Balmanilon urmat la 4” de compatriotul său Zancanaro. Etapa a 12-a Bidlla-Lucca (214 lan) a fost ciștigată ele Tacone (Italia) cu timpul de 6 h 18' 19”. 9 în ultimul joc susţinut in Nigeria, echipa de fotbal Vasco da Gama a întilnit selecţionata oraşului Lagos. Fotbaliştii brazilieni au obţinut victoria cu scorul de 2—1. Se peste hotare Preşedintele Senatului belgian, in favoarea transformării Europei centrale in zonă denuclearizată BRUXELLES 31 (Agerpres). Paul Struge, lider al partidului creştin- social şi preşedintele Senatului Belgiei, a făcut o declaraţie, reluată de agenţia France Presse, în care îşi exprimă speranţa că Belgia va duce — eventual alături de alte ţări mici ale Europei occidentale — o politică menită să uşureze crearea unei zone denuclearizate in Europa centrală. El a subliniat, de asemenea, că o astfel de măsură, împreună cu o interzicere a experienţelor nucleare, ar contribui în mare măsură la destinderea încordării internaţionale. Belgia, a spus preşedintele Senatului, ar trebui să nu-şi precupeţească eforturile pentru a facilita reducerea înarmărilor şi în general destinderea pe plan internaţional. Agenţia France Presse aminteşte că această declaraţie a liderului partidului creştin-social belgian vine la scurtă vreme după o declaraţie a ministrului de externe Spaak, lider al partidului socialist, care s-a pronunţat, de asemenea, în favoarea creării unei zone denuclearizate şi pentru reducerea înarmărilor. CHILE: Proteste împotriva unui proiect de lege reacţionar SANTIAGO 31 (Agerpres). — Opinia publică şi presa din Chile condamnă proiectul de lege trimis de guvern spre aprobare Congresului Naţional, care prevede limitarea libertăţii presei, radioului şi televiziunii. La Facultatea de drept din Santiago a avut loc un miting, la care au participat reprezentanţi ai diferitelor organizaţii ale ziariştilor, ai ziarelor şi revistelor chiliene. Enrique Bella, secretar general al Asociaţiei scriitorilor chilienii care a luat cuvîntul la miting, a calificat acest proiect de lege drept „reacţionar“ şi a cerut ca el să nu fie dezbătut în Congresul Naţional. După cum relatează ziarul „El Siglo“, centrul studenţesc al Facultăţii de drept din oraşul Valparaiso a chemat pe studenţii din întreaga ţară să ia atitudine împotriva acestui proiect de lege reacționar. însemnări din comerţ O ABATERE CE TREBUIE SANCŢIONATĂ EXEMPLAR Pe scurt lucrurile au decurs în felul următor. In după-amiaza zilei de 24 mai, membrii unei echipe de control obştesc au vizitat magazinul „Alimentara" din calea Moşilor 83. O cumpărătoare aflată la raionul de coloniale solicita vlnzâtoarei un anumit sortiment de produse care în urmă cu cilva timp intrase In magazin. I s-a răspuns că marfa respectivă lipseşte. Membrii echipei controlului obştesc n-au fost însă de acord. Şi ca atare au intrat In magazia unităţii. Aici Insă o dublă surpriză. Prima: existenţa unei cantităţi apreciabile din produsul solicitat puţin mai înainte de cumpărătoare. A doua : marfa care lipsea din magazin se vindea totuşi în... magazie. Ce se întîmplase? Responsabilul unităţii, Gheorghe Deftu, primise la data de ÎS mai o cantitate destul de mare din marfa respectivă. O parte a fost pusă in vînzare. Cealaltă, oprită, pentru a lua, cu ştirea responsabilului, o altă destinaţie. Dosirea de mărfuri, căci in ultimă instanţă despre aceasta este vorba, constituie o abatere gravă de la regulile de comerţ. Ca atare sancţiunea trebuie sa fie exemplară. Lucrători ca Gheorghe Deftu nu au ce căuta în comerţul de stat şi conducerea O.C.L. „Alimentara" din raionul T. Vladimirescu trebuie să procedeze in consecinţă. AMĂNUNTE TRECUTE CU VEDEREA Prin centrele sale, existente pe întreg cuprinsul oraşului, I.R.V.A. Bucureşti achiziţionează de la cetăţeni sticle şi borcane goale. Se reuşeşte astfel sa se readucă In circuitul comercial cantităţi însemnate de ambalaje din sticlă. Cu citva timp In urmă. In scopul evitării unor greutăţi in munca lucrătorilor din comerţ, provenite din faptul că fiecare tip de sticlă sau borcan avea preţuri diferite de vînzare şi achiziţionare, s-au stabilit. Indiferent de format, preţuri unice la ambalajele de aceeaşi capacitate. Măsuri binevenite. Deşi noile preţuri sunt afişate în vitrinele centrelor, totuşi unii responsabili continuă să plătească la preţurile vechi ambalajele aduse de cetăţeni. La centrul I.R.V.A. nr. 126 din strada Luterană nr. 23 sticlele de 1 000 ml se plăteau deunăzi cu 1,50 lei bucata în loc de 1,70; cit priveşte borcanele, ele sînt socotite de obicei, „unul peste altul" la... 0,30 lei. întrebat de ce nu respectă preţurile legale, responsabilul centrului a motivat prin aceea câ... sticlele nu ar fi prea curate. Şi un alt aspect. Unitâţile pentru colectarea ambalajelor nu achiziţionează sticle de 750 ml, deşi acestea se desfac în mod curent în unităţile comerciale. APELE MINERALE Sub acest titlu am publicat în ziarul nostru o notă prin care semnalam că din unele magazine alimentare lipsesc apele minerale. Direcţia generală pentru comerţul de produse alimentare din M.C.I. ne informează: cele semnalate corespund realităţii. O dată cu începerea din plin a producţiei la izvoare, se vor da un consum cantităţi sporite de ape minerale. S-au luat măsuri ca magazinele „Alimentara", care au raioane specializate, să fie aprovizionate în mod curent şi într-un sortiment complet cu ape minerale. R. GR. Pentru copii, la cofetăria „Scala" s-a organizat o expoziţie de prezentare a dulciurilor Buletin meteorologic INSTITUTUL METEOROLOGIC COMUNICA : Azi, la ora 8, in Bucureşti, temperatura aerului a fost de 16 grade. Maxima de ieri în aer a fost de 24 grade iar minima din cursul nopţii de 11 grade. Timpul probabil de miine. Vremea se menţine instabilă cu cerul variabil mai mult noros după-amiaza. Vor cădea averse de ploaie. Vînt slab pînă la potrivit din nord-est. Temperatura in scădere ușoară. Noutăţi din industria lemnului GARNITURA DE MĂSUŢE PENTRU SERVIT în curînd în magazine vor fi puse în vînzare garnituri de măsuţe pentru servit. Datorită formatului lor, pot fi aşezate una în alta, ocupind un, spaţiu redus in apartamente. Garnitura este formată dintr-un complex de trei măsuţe. La construirea lor s-a folosit lemn din fag şi PAL. Noua garnitură a fost realizată de către IPROFIL „Tehnolemn"-Timişoara. SCHIMB DE EXPERIENŢA PE TEMA CALITĂŢII CHIBRITURILOR Recent a avut loc, la Brăila, un schimb de experienţă, organicat de Ministerul Economiei Forestiere pe tema calităţii chibriturilor. Au luat parte delegaţi de la toate fabricile de chibrituri din ţară, care au urmărit, în secţiile Combinatului de industrializare a lemnului din Brăila, procesul tehnologic de fabricare a chibriturilor. Cu această ocazie s-au purtat discuţii interesante, pe tema calităţii, analizindu-se fiecare fază a procesului de fabricare. Schimbul de experienţă a prilejuit Direcţiei generale produse finite din lemn (M.e.f.) să ia o serie de măsuri concrete pentru fiecare fabrică in parte, in aşa fel incit prelucrarea materialului lemnos şi calitatea compoziţiei pastei c a gămăliei să fie substanţial îmbunătăţită. PLACAJ SPECIAL PENTRU VAGOANE Pentru vagoanele de cale ferată muncitorii, tehnicienii şi Inginerii de la IPROFIL Bucureşti au pregătit o nouă îmbrăcăminte. Este vorba de un placaj special realizat cu adezivul „Tegofilm". Noul produs are o rezistenţă mare şi înlocuieşte cu succes cheresteaua de ruşinoase folosită pînă astăzi la construirea vagoanelor de cale ferată. CASETE DE RADIO CU MARGINILE MULATE în curînd noile produse ale Uzinelor ,Electronica" vor fi incasetate în cutii cu marginile mulate. în acest scop la PROFIL Bucureşti s-au făcut o serie de experimentări care au fost analizate recent de către Institutul de cercetări forestiere şi specialiştii Uzinelor „Electronica", în vederea fabricării in serie a casetelor de radio cu marginile mulate, IPROFIL Bucureşti a fost înzestrat cu utilaje speciale de mare randament. Definitivarea tehnologiei se află un stadiu final. la secţia produse finite a IPROFIL „Tehnica lemnului“ Bucureşti se fac, cu ajutorul unor utilaje mecanizate, ultimele retușuri la un lot de dormitoare tip 2040.