Informatia Bucureştiului, mai 1963 (Anul 10, nr. 3029-3054)

1963-05-06 / nr. 3032

Echipa de tenis a R.P. Româno şi-a făcut un promiţător debut în noua ediţie a „CUPEI DAVIS“, întrecînd în primul joc cu rezultatul de 5—0, reprezentativa Elveţiei. In urma acestui frumos succes, tenismenii noştri au obţinut calificarea pentru turul doi al competiţiei cînd, la sfîrşitul acestei luni, tot la Bucureşti, vor întîlni formaţia Africii de Sud. Calificarea echipei noastre reprezentative a fost asigurată încă de sîmbătă după consumarea probei de dublu. Ţiriac şi Mărmureanu au întrecut mai uşor decît era de aşteptat perechea elveţiană Blondei, Auberson cu rezultatul de 6—2, 7—5, 6—3. Această detaşată victorie se explică prin faptul că dublul nostru a arătat mai multă coeziune, omogenitate şi înţelegere decit în alte dări Ţiriac şi Mărmureanu (mai încrezător în forţe şi posibilităţi ca de obicei) au colaborat şi au acţionat sigur şi eficace, avînd iniţiativa aproape în tot timpul desfăşurării partidei. Singura dată cînd jucătorii noştri au avut oarecare emoţii a fost în setul doi, cînd Auberson şi Blondei -în special — au căutat să repună în joc aproape orice minge. Eforturile lor nu au dus decît la menţinerea unui scor strîns şi nicidecum la răsturnarea rezultatului, întrucît superioritatea jucătorilor noştri era evidentă. Ultimele două partide de simplu nu au mai avut astfel darul decît de a stabili scorul final al meciului. Şi în aceste dispute sportivii noştri s-au dovedit la înălţime, nedînd adversarilor satisfacţia cuceririi nici a unui singur meci. Primul a evoluat Bardan care a jucat în compania lui Blonder. Pată de jocul anterior, cu Schweizer, de astă dată tenismenul nostru a acţionat cu încredere şi hotărîre de la primele mingi efectuate. Prin retururi sigure și voleuri derutante, Bardan şi-a „plimbat“ în permanenţă adversarul, cucerind la rînd numeroase ghemuri, cu toate că Blondei (fără sorti de izbîndă, prin faptul că Bardan a sesizat la timp intenţiile adversarului), a încercat să-l deruteze pe reprezentantul nostru prin executarea de stopuri. Bardan a cucerit printr-un joc variat și în continuă mişcare o aplaudată victorie, cu rezultatul categoric de 6—2, 6—1, 6—2. In ultimul meci, Ţiriac a primit replica lui Schweizer. Ca și în meciul cu Bardan din prima zi, cînd a condus cu 2—0 la seturi, Schweizer a început jocul curajos, liftînd şi tăind minge după minge. N-a reuşit însă mare lucru, deoarece mingile expediate de campionul nostru, mult mai repezi şi mai tari în comparaţie cu cele ale lui Bardan, l-au incomodat vizibil pe Schweizer. Astfel, nu mult după începerea meciului, jucătorul elveţian a trebuit să acţioneze mai mult de pe fundul terenului. Ţiriac, despre care se poate spune că a dovedit dispoziţie şi vervă de joc şi-a „bombardat“ din ce în ce mai mult şi mai puternic adversarul, încheind partida, după numai trei seturi, într-un stil de învingător indiscutabil : 6—3 6—4 6—1. D. PORUMBACU Victorie netă in „Cupa Davis“ la tenis R. P. Romíno - Elveţia: 5 - 0 Rapid a cucerit din nou titlul de campioană a R.P.R. la volei Cu totul nejustificată a fost hotarîrea antrenorului Roman care sîmbătă seară a aliniat de la început şi a ţinut pe teren aproape două seturi formaţia de rezervă a Rapidului în jocul din returul turneului final masculin de volei, cu Dinamo Bucureşti. Explicaţia că a căutat să odihnească titularii în preajma întîlniirii cu Ţ.S.K.A. din Cupa campionilor europeni nu stă în picioare. Dimpotrivă, găsim că era mai folositor să pună jucătorii săi de bază în condiții de concurs greu, aşa cum va fi fără îndoială partida de la 17 mai de la Moscova. Pe drept cuvînt publicul şi-a manifestat nemulţumirea, pentru că echipa noastră campioană nu trebuie să-şi desconsidere nici adversarul şi nici pe înflăcăraţii săi susținători. Partida a revenit Rapidului cu 3—2 (2-15, 15-17, 15-10, 15-10, 15-11) și trebuie reținut că atîta vreme cît ceferiștii au finut în teren numai echipa de rezervă și îin setul secund, dinamoviştii au condus cu 10—2, și că pe măsură ce au fost introduși titularii, jocul s-a echilibrat. Rapid a recuperat din diferență de la 8—14 la 14—14 și apoi nu a mai putut acumula decît un punct, în timp ce Dinamo a realizat trei şi a ciştigat setul. In următoarele, scorul s-a menţinut strîns în cea mai mare parte a timpului, dar de fiecare dată în final ceferiştii şi-au impus superioritatea şi au ciştigat. Intîlnirea nu a oferit spectacolul aşteptat, pentru că uneori jucătorii au dat dovadă de nervozitate. Terminînd învingătoare şi în această partidă, Rapid a cîştigat toate cele şase jocuri din turneul final, a ocupat primul loc în clasament şi şi-a păstrat titlul de campioană a ţării. In lupta pentru locurile 3—4 s-au întîlnit în „deschidere“ Tractorul Braşov şi Ştiinţa Cluj. Echipa braşoveană a avut din nou o comportare bună, a confirmat forma manifestată pe parcursul jocurilor anterioare, omogenitate şi bună pregătire, astfel că a cîştigat cu 3—1 (15—10, 9—15, 15—12, 15—11). Clujenii au fost deficitari la capitolul condiţie fizică. La încheierea celor şase jocuri ale turneului final, clasamentul reflectă just comportarea şi valoarea arătată de cele patru echipe participante, şi are înfăţişarea următoare: 1. RAPID 12 puncte fi 18:3 setaveraj; 2. Dinamo 10 p. (14:12); 3. Tractorul Braşov 8 p. (9:15); 4. Şfiinta Cluj 6 p. (7:18). N. MATEESCU Ardelea (Rapid) a tras în blocajul dinamoviştilor Corbeanu şi Cristea 2-1 (1-0) cu Suedia Tinerii noştri fotbalişti învingători Peste 20.000 de spectatori au asistat ieri, la Cluj, la întâlnirea amicală de fotbal dintre selecţionatele de tineret ale R. P. Române şi Suediei, încheiată cu victoria tinerilor noştri sportivi: 2—1 (1-0). In general, echipa noastră a lăsat o impresie frumoasă, mai ales în prima repriză, cînd numai forma bună a portarului suedez a împiedicat ca scorul să ia proporţii. Scorul l-a deschis, în min. 30, Adam, iar după pauză acelaşi Adam l-a majorat: 2-0 în min. 46. Gazdele au redus din diferenţă în min. 59 prin Nillson. De remarcat că în repriza a II-a a plouat, ceea ce a influenţat asupra dinamismului partidei. ★ R. P. ROMINA : Adamache — Hălmăgeanu, Petescu, Răcerescu — Ştefănescu, Neşu, Năsturescu, Adam, Voinea (Frăţilă), Năftânăilă (min. 83 , Pescaru), Creiniceanu. SUEDIA : Larsson I — Lundgren, Larsson II, Löwegren — Petersen, Persson I — Magnusson (min. 50 : Nilsson), Eriksson, Persson II, Karlsson, Turesson. In meci revanşă: Griviţa Roşie - Steaua 0-0 la rugbi Joc anost şi rezultat pe măsura La pomul lăudat să nu te duci cu sacul... o ştiu şi copiii, numai amatorii de sport se pare că n-au învăţat încă să desluşească adevărul acestei străvechi zicale. Ieri după amiază mii de iubitori ai rugbiului s-au deplasat devreme la stadionul „23 August" ca să urmărească cele mai bune echipe de rugbi din ţară, Griviţa Roşie şi Steaua. Acestea s-au complăcut intr-o apatie inexplicabilă dacă ţinem seama de făptui că ele îşi disputau un drept jivnic de orice Sportivşi de oricare echipă , participarea la o competiţie internaţională a celor mai buni din Europa ! Meciul retur al barajului Griviţa Roşie — Steaua a fost poate cel mai plictisitor spectacol de rugbi văzut în ultima vreme. Scorul alb care face ca Griviţa Roşie să se califice (reamintim că la 2 mai campionii au învins cu 10-9) este prin el însuşi un comentariu fidel al situaţiei de pe teren. In aşa măsură a fost fărîmiţat jocul acesta, incit cu o singură excepţie, în repriza a doua cînd Steaua a ajuns să aibă o grămadă pe linia de but a griviţenilor, nici una dintre echipe nu a avut o ocazie serioasă de a deschide scorul. încercările repetate ale lui Penciu de a transforma lovituri de pedeapsă acordate de arbitru între 40 şi 50 m de botul advers şi in poziţii laterale au fost simple copilării sau neseriozităţi... Era de aşteptat ca acest meci de baraj să constituie un spectacol de calitate deosebită, o demonstraţie a valorii rugbiului nostru, o etalare generoasă a tuturor calităţilor atletice cerute şi educate de rugbi, o desfăşurare a celor mai variate mijloace şi procedee tehnico-tactice. Şi ce am văzut ? o luptă meschină pentru cîţiva metri de teren obţinut prin şuturi în afara acestuia, o abundenţă supărătoare de grămezi, consecinţă a tot atîtea greşeli elementare, o risipă de energie pentru cîştigarea baloanelor prin împingere la aceste grămezi şi expedierea lor imediată în tuşă. Ne întrebăm dacă rugbiştii care au evoluat ieri s-au gîndit, măcar ocupă, dacă nu la publicul venit la teren, la cel din provincie instalat în faţa televizoarelor aşteptînd să vadă un meci pe care altfel nu-l pot urmări, ambii combatanţi fiind din Bucureşti şi întilnindu-se doar pe terenurile Capitalei ? Şi-a reamintit vreunul dintre sportivii aceştia de faptul că poartă titluri de maeştri ai sportului şi că fac parte din lotul reprezentativ ? Probabil nu, judecind după spectacolul oferit zecilor de mii de spectatori. Dorinţa de victorie trebuia să reiasă din ceva şi acest ceva nu putea fi decît evoluţia de pe teren. Rugbiştii de la Griviţa Roşie şi Steaua ar trebui să afle în sfârşit, că succesul nu poate fi cucerit în arenă decît prin luptă, voinţă, îndemînare, curaj. Din păcate aceste calităţi n-au caracterizat ieri cele două echipe. GH. DEC. In ţară s-au disputat ieri trei partide contînd in campionatul republican de rugbi. La Bucureşti, echipa Gloria, in formă bună, a dispus cu 9—0 (3—0) de Unirea, acelaşi scor înregistrîndu-se şi la Iaşi, unde, Dinamo Bucureşti, confirmînd rezultatele de pînă acum, a învins pe C.S.M.S. Mai echilibrat a fost meciul de la Cluj dintre Ştiinţa Cluj şi Ştiinţa Timişoara, ciştigat la mare luptă de gazde : 5—3 (0—0). In clişeu , una din numeroasele „tuşe" ale meciului de ieri, Griviţa Roşie— Steaua. Lotul olimpic de fotbal a jucat bine şi a ciştigat detaşat meciul de verificare cu Universidad Santiago de Chile: 6-2 Lotul olimpic de fotbal al R.P.R. a susţinut ieri ultimul său joc de verificare înaintea meciului amical cu R. D. Germană de la 12 mai şi a apropiatului meci preliminar cu Danemarca. Prin jocul prestat cu echipa chiliana Universidad şi victoria categorică obţinută cu 6—2 (1—1), lotul olimpic român a arătat că jocul său a crescut in valoare şi în concepţie ofensivă. Intr-adevăr, ieri, spre deosebire de verificarea făcută în compania echipei braziliene Flamengo, lotul olimpic s-a manifestat puternic în joc de la bun început, presînd în permanenţă poarta echipei oaspe în care mingea ar fi putut să intre mai mult diecît de şase ori. Echipa noastră a beneficiat de 16 ocazii de gol şi n-a înscris decit şase din ele, dar majoritatea golurilor au fost foarte frumos realizate, urmare a unor combinaţii rapide, cu adresă, care au derutat o apărare destul de solidă în prima parte a întîlnirii. Lotul olimpic a înscris un singur gol în repriza întii, dar această repriză a aparţinut ca şi a doua cînd au fost înscrise cinci goluri, aproape în întregime jucătorilor noştri. Numai o neatenţie a apărării formaţiei noastre a permis egalarea, astfel că scorul 1—1 nu oglindea de fel desfăşurarea jocului din minutul 1 pînă in al 45-lea, perioadă în care înaintaşii noştri au ratat 7 mari ocazii de gol şi au executat 7 cornere faţă de unul singur al oaspeţilor. Fără exceepţie, toţi cei cinci înaintaşi s-au aflat în poziţie de a înscrie, dar numai Manolache a reuşit s-o facă în min. 27. Superioritatea echipei noastre a fost cu atît mai meritorie cu cit în prima parte a meciului chilienii au jucat mai organizat, au rezistat mai bine şi au întreprins unele acţiuni periculoase (min. 5, 14, 25 şi 41 cînd au marcat). După pauză, chilienii au pornit jocul avîntat, dar lotul olimpic şi-a depăşit net adversarii, prin acţiuni colective, urmate de numeroase ocazii de gol care, de această dată, au fost finalizate incomparabil mai precis decît acelea avute în prima repriză. Ele au fost tot opt la număr, dar cinci din ele au fost concretizate cu o mare siguranţă, după acţiuni care au derutat jucători cu mare experienţă de joc cum sunt fotbaliştii chilieni. Aceştia s-au găsit de mai multe ori în poziţia neplăcută de a nu mai putea interveni în nici un fel. Vizibilă de la început, superioritatea echipei noastre a dus de această dată la o cantitate de goluri proporţională cu diferenţa din terenul de joc, astfel că unele erori de arbitraj ca aceea din min. 62 cînd Haidu, deşi beneficia de legea avantajului şi putea mări scorul la 2—1, a fost oprit din acţiune clară de gol, ca şi penaltiul dictat în min. 65 din care a înscris primul său gol Pircălab, n-au cîntărit de fel balanţa rezultatului. Selecţionata romina a jucat mult mai bine decît oaspeţii, recoltînd o victorie pe deplin meritată, la un scor corespunzător şi pentru toate acestea merita o atenţie mai mare din partea publicului spectator. Rezultatul favorabil obţinut cu o echipă cunoscută pe glob ca Universidad Chile, nu trebuie să ducă la un spirit de autoliniştire în rîndurile lotului olimpic, jucători şi antrenori. Eleviul cu R. D. Germană este foarte greu, chiar jucat la Bucureşti. Adversarii noştri de duminică 12 mai, au făcut progrese, sunt învingătorii echipei R. S. Cehoslovace, deci există motive întemeiate ca jocul să fie privit cu toată seriozitatea şi atenţia cuvenite. Echipa noastră va trebui să se menţină pe linia jocului ofensiv şi să aibă aceeaşi bună rezistenţă cu care ieri şi-a depăşit categoric adversarii. Pe lingă bunele calităţi evidenţiate ieri de echipa olimpică, s-au vădit şi lipsuri. In special la jocul apărării, încă nepus la punct. Unii din jucătorii săi ca Popa şi Nunweiller III au manifestat scăderi de formă şi comportare. Apărarea se arată în multe ocazii nesigură, surprinzînd prin unele greşeli elementare ca aceea care a prilejuit primirea golului al doilea in min. 89. In atac este nevoie de o permanentă contribuţie a jucătorilor (Pircălab excelează numai in mn».Io faze) şi de o folosire alternativă a celor două aripi. DAN OLTEANU Selecţionata Bucureştiului învingătoare in Suedia Ieri, selecţionata de fotbal a Bucureştiului a susţinut al treilea joc al turneului său, întîlnind în Suedia, la Landskrona, echipa provinciei Skone de care a dispus cu scorul de 2—1. STADION „23 AUGUST", spectatori: 25.000. LOTUL OLIMPIC AL R.P.R. : Datcu — Popa, Nunweiler HI, Ivan — Jenei, Nunwealer IV — Pircălab, Varga, Manolache (din min. 55 Pavlovici), Raksi, Haidu. UNIVERSIDAD : Astorga — Navarro (Musso), Donoso, Villanueva (Hodge) — Contreras, Sepulveda — Rojas, Alvarez (Furmani), Campos (Eisaguire), Marcos, Sanchez. AU ÎNSCRIS : 1—0 (Manolache min. 27), 1—1 (Sanchez min. 44), 2—1 (Pircălab min. 65 din 11 m), 3—1 (Raksi min. 68), 4—1 (Pircălab min. 79), 5—1 (Nunweiler IV min. 80), 6—1 (Varga min. 84), 6—2 (Marcos min. 89). S-AU REMARCAT: Varga, Nunwedner IV, Datcu, Pircălab şi Jenei din lotul olimpic român şi Eisaguire, Marcos, Contreras de la Universidad. ARBITRAJUL : colegiul central de arbitri a greşit numind la acest joc pe arbitrul Adrian Macovei (Bacău) ale cărui arbitraje anterioare din campionat nu recomandau delegarea sa la un meci internaţional. El a şi condus slab intilnirea de ieri. Pircălab a înscris al patrulea gol, decepţia chilienilor este evidentă AUREL ŞELARI) ÎNVINGĂTOR ÎN „CUPA DINAMO“ LA CICLISM Clubul Dinamo a avut buna iniţiativă de a mai înviora cursele noastre Interne de şosea, organizând sâmbătă şi ieri o competiţie ciclistă de două etape, ceea ce a reuşit să mai spargă monotonia întrecerilor duminicale de cite o etapă. Competiţia dotată cu „CUPA DINAMO“ a fost destul de animată, bucurându-se de participarea celor mai buni alergători ai noştri, cu excepţia celor care se află în lotul pentru „Cursa Păcii“. Sîmbătă, pe un parcurs de 100 km, pe şoseaua Buftea, la prima etapă, s-a înregistrat o evadare (după circa 40 km de întrecere) a unui grup format din Şelaru, Munteanu şi C. Baciu. Acest grup a fost Insă prins de altul. Intre -up . Buftea şi Mogoşoaia, formlndu-se astfel un mic pluton din care, in afara celor trei ciclişti amintiţi, mai făceau parte C. Moiceanu, Voinea, Ciocan, Ciobanu şi Ciumeti. Cu toate încercările făcute pentru a se departaja unul de altul, alergătorii din acest pluton fruntaş n-au putut realiza nimic. Doar la sprintul final tinărul şi ambiţiosul Nicolae Ciumeti a lansat atacul care s-a dovedit decisiv, aducindu-i victoria in etapă, Inaintea lui Ciobanu, Voinea, Şelaru şi Moiceanu, creditaţi toţi cu timpul învingătorului, 2h 28'27” (medie orară 40,4 km). Ieri dimineaţă, etapa a II-a s-a desfăşurat pe şoseaua Alexandriei, pe un traseu de 101 km. S-au făcut multe tentative de evadare, dintre care una mai importantă a fost cea întreprinsă de Braharu, Zanoni, C. Moiceanu, Duţă şi Bădără pe la km 20 al cursei. Acest grup şi-a mărit treptat avansul asupra plutonului (in fruntea căruia se zbatea Ciumeti, văztndu-şi primejduit locul 1 In clasament). La punctul de întoarcere fugarii aveau un avans de peste 1 minut asupra plutonului, dar incetind să mai conlucreze, au fost ajunşi (pe la km 65) de un alt grup care cuprindea printre alţi animatori, pe Şelaru, Ciocan, Munteanu, Voinea, C. Baciu. Lipsea de aici insă Ciumeti, care, neatent, n-a sesizat momentul potrivit pentru a prinde acest „tren“. Din grupul astfel formal a mai rămas, din cauza unei defecţiuni de lanţ, Bădără. Fugarii n-au mai fost ajunşi şi la sprintul final victoria a revenit lui C. Baciu (timp 2h 33’ 11” — medie orară 39,6 km), urmat de Duţă, pe câud Şelaru, sosit al treilea, avea singura grijă să nu se lase în trecut de C. Moiceanu și Voinea (cu care era la egalitate de timp). Întrucît adversarii lui s-au clasat în urma lui, dinamovistul AUREL ȘELARU și-a asigurat primul loc în clasamentul general final al „Cupei Dinamo“, în care îl urmează C. Moiceanu, M Voinea, C. Ciocan, D. Munteanu, C Baciu, L. Zanoni şi alţii. Pe echipe „Cupa Dinamo“ a revenit cicliştilor clubului organizator. — de Cursele rezervate celorlalte categorii de alergători s au disputat ieri, tot pe şoseaua Alexandriei, întrunind la start peste 100 de concurenţi. La categoria tineret (60 km) primii sosiţi dintr-un grup de 7 evadaţi au fost D. Mărgărit (Olimpia), V. Burlacu, E. Bărbulescu şi G. Tudose (timp lh 39’45”). Cursa juniorilor de categoria I (40 km) a fost cîştigată de I. Păunoiu (Dinamo) — lh 6'32”, iar cea a juniorilor II (30 km) a revenit lui Dobre Tudor (Steaua) — 56’24”. La semicurse (26 km), primul s-a clasat 7. Niculescu (Steaua) — 36’52”, iar la categoria bicicletelor de oraș (10 km), 7. Şerbănescu (Steaua) — 39’50”. 6. NICULESCU corespondent A. ŞELARU Actualitatea pe scurt • Echipele noastre de fotbal Minerul Lupeni şi Crişana Oradea au obţinut două frumoase victorii internaţionale : prima a dispus cu 3—2 de Vasas Győr (R. P. Ungară), iar cealaltă cu 3—1 de Slovan Nitra (R. S. Cehoslovacă). • La Budapesta s-a disputat finala „Cupei campionilor europeni“ la tenis de masă dintre formaţiile Vasútépítők Budapesta şi C.S.M. Cluj, cîştigată de gazde cu 5—4. In ultimul meci, Dorin Giurgiucă a fost întrecut cu 2—1, după ce condusese cu 19—15 în setul decisiv. • Pentru a doua oară în acest sezon, simbătă pe stadionul Tineretului, Iolanda Balaş a realizat 1,80 m la săritura în înălţime. • „Grosul ziarului Pravda“, care a avut loc ieri la Moscova a fost ciştigat de sportivul sovietic P. Bolotnikov. Cel mai bine dintre reprezentanţii noştri s-a comportat C. Grecescu, clasat pe locul 12. • La Plovdiv s-au desfăşurat întrecerile din cadrul turneului internaţional feroviar de lupte. Echipa ţării noastre a ocupat locul 5, în urma formaţiilor U.R.S.S., R. p. Bulgaria, R. P. Ungare şi R. S. Cehoslovace şi înaintea selecţionatelor R. P. Polone, R. D. Germane, Iranului, Austriei etc. • Continuîndu-şi turneul în Europa, reprezentativa de fotbal a Braziliei a evoluat ieri la Hamburg în compania selecţionatei R. F. Germane. Brazilienii au cîştigat cu 2—1, după ce la pauză fuseseră conduşi cu 1—0. • In preliminariile turneului olimpic de fotbal, ieri la Budapesta : R. P. Ungară — Suedia (meciul tur) 4—0. • Jocurile disputate sîmbătă şî ieri în Capitală în cadrul campionatelor republicane de handbal în 7 s-au încheiat cu rezultatele : feminin: Ştiinţa Bucureşti — Rapid Bucureşti 7—4 ; Progresul Bucureşti — Confecţia Bucureşti 14—6 ; masculin : Ştiinţa Bucureşti — Rafinăria Teleajen 12—10 ; Dinamo Bucureşti — Tractorul Braşov 26—13. • Tot sîmbătă şi ieri, la Bucureşti s-au desfăşurat trei intîlniri din campionatul republican de box pe echipe : Dinamo Bucureşti — Farul Constanţa 26—14; Metalul Bucureşti — Dinamo Craiova 20—19; Steaua Bucureşti — Progresul Brăila 25—14. • Cuplajul interbucureţlian din cadrul etapei de ieri a campionatului republican de polo Pe apă s-a încheiat cu rezultatele : Dinamo — Ştruiţa 7—3 ; Steaua — Rapid 8—1. itikati AZI '' PROGRAMUL ! • . 17.00 Buletin de ştiri. Buletin meteorologic. 17.10 Cîntece de Alfred Mendelsohn. 17.30 „Prietenii lui Do-Re"Mi” . „Cîntece pioniereşti". 17.50 Mer plodii de estradă. 18.30 Lecţia de limba .„rusă (pentru începători). 18.40 Selectaţiuni din operete. 19.00 Revista Econo.„mică Radio. 19.20 Poemul simfonic -►„Serbări romane" de Ottorino Respighi. --19.45 Cîntă taraful Căminului cultural --din Morăreni, regiunea Mureş-Autono--mă Maghiară. 20.00 Radiojurnal. 20.15 - -Mici formaţii de muzică uşoară. 20 30 -‘Noapte bună, copii: „Norul îndrăgos”dt‘f^de Nazim Hikmet. 20.40 „Suita a - ’Ii-a în Do major“ de George Enescu. ”21.15 Pe teme internaţionale. 21.25 Mu' 'zică uşoară românească. 22.00 Buletin ■ 'de ştiri. Buletin meteorologic. Sport. "22.25 Opera „Trandafirii Doftanei” de "Norbert Petri — montaj muzical-literar. 23.50—23.55 Ultimele ştiri. .. PROGRAMUL II ■' 17.00 Muzică uşoară. 17.30 Sfatul medicului : Igiena alimentaţiei în timpul .„primăverii. 17.35 Anunţuri, reclame, .„muzică. 18.00 Buletin de ştiri. 18 os -►„Simfonia a XIII-a în Fa major“ de --Dimitrie Cuclin. 18.41 „Prelucrări »1 -►aranjamente de folclor”. 19.15 Cîntece -■de pace și prietenie. 19.30 Din activi•■tatea sfaturilor populare. 19.40 „Ghid ■■muzical" (15) Muzica programatică ro"■mînească după Eliberare (reluare). 20.20 "Muzică populară. 21.00 Radiojurnal. .’ 21.15 Cîntă corul popular rus din Omsk, . „ 21.30 Aspecte de la recitalul literar. „ muzical : „Primăvara“ (I), organizat de : „ Radioteleviziune. 22.00 Mari cîntăreţi ► ► de operă. 22.30 Melodii lirice. 23.00 Bu. ► letin de știri. 23.10 Dansuri Instrumen■ ■ tale. 23.45 Muzică de dans. 0.50—0.55 "Ultimele știri. „ PROGRAMUL IIII (U.U.S.) 21.00 Radiojurnal. 21.15 Pagini ordin opere și operete. 21.45 Concert simfonic. In program : Rapsodia I în La major de George Enescu; Simfonia a Il-a în Re major de Ludwig van Beethoven ; Simfonia a V-a în mi minor de P. I. Ceaikovski. MÎINE PROGRAMUL I 5.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. 5.07 Muzică populară. 5.20 Emisiunea pentru sate . Agenda lucrărilor de primăvară ; îngrijirea loturilor semincere de legume. 5.30 Melodii distractive. 6.00 Radiojurnal. 6.07 „Muncim cu spor“ — program de cîntece. 6.20 Lecţia de gimnastică. 6.30 Recomandări din program. 6.35 Jocuri populare. 6.45 Salut voios de pionier. 709 Buletin de ştiri. 7.10 Prelucrări corale. 7.30 Sfatul medicului : Urticaria la copii. 7.35 Anunţuri, muzică. 7.45 Piese instrumentale. 8.00 Sumarul presei centrale. 8.08 Melodii populare. 8.30 „Mică suită pentru oboi, clarinet şi orchestră de coarde” de Ion Vintilă ; „Variaţiuni simfonice pe teme romîneşti“ de Theodor Lupu. 9.00 Muzică uşoară. 9 39 Din creaţia compozitorilor clujeni. 10 1.0 Din folclorul ţărilor socialiste. 10 30 Scene din opere. 11.00 Radiojurnal. 11.05 Cvartetul nr. 1 de Anatol Vieru. 11.30 Cîntă orchestra de muzică populară „Cernegura” din Piatra Neamţ. 11.45 Radio Prichindel: „In livadă” (scenetă). 12.00 Melodii de estradă. 12.30 Răspundem ascultătorilor. 12.40 Dansuri din operete. 13.00 Buletin de știri. TEA „INDONEZIA, TARA CELOR 3000 DE INSULE, IN DANSURI ŞI CINTECE“ spectacol prezentat de un colectiv artistic indonezian — Sala Palatului R.P.R., tel. 15.73.72, ora 20. CARTAGINA IN FLĂCĂRI (film pentru ecran panoramic) — rulează la Patria, tel. 11.86.25. ROCCO ŞI FRAŢII SAI (ambele serii) — rulează la Republica, tel. 11.03.72 .1 Mai, tel. 18.49.04 ; Gh. Doja, tel. 16.22.73 ; Stefan cel Mare, tel. 12.06.88. ROCCO SI FRATII SAI (seria I) — rulează la Bucureşti, tel. 15.61.54. SALUT, viata ! - rulează la Magheru, tel. 13 92.72 ; Elena Pavel, tel. 15.63.84 ; Flacăra, tel. 21.35.40 . 23 August, tel. 12.32.77. TOATA LUMEA E NEVINOVATĂ — rulează la V. Alecsandri, tel. 11.81.12 ; Griviţa, tel. 17.08.58 ; Mioriţa, tel. 14.27.14 ; Floreasca, tel 12.28.30 ; I. C Frimu, tel. 16.29.17. PRIMĂVARA MUZICALA — rulează la Tineretului, tel. 16.24 43. TURNEUL VESELIEI — rulează la Victoria, tel. 16.28.79 . 13 Septembrie, tel. 16.35.38 . Alex. Popov, tel. 16.26.10 ; Munca, tel. 21.50.97 ; M. Eminescu, tel. 11.48.36. BUNICA SABELLA — rulează la Central, tel. 14.12.24. CUMPĂRA-ȚI UN BALON (cinemascop) _ rulează la Lumina, tel. 16.23.35 . Giuleşti, şoseaua Giuleşti . Popular, tel. 21.37.43. DIN ARGENTINA IN MEXIC — ZGRIBULICI — rulează la Timpuri Noi, tel. 15.61.10. LACUL LEBEDELOR — rulează la Maxim Gorki, tel. 13.49.04. A FOST PRIETENUL MEU — rulează la înfrăţirea între popoare, tel. 17.31.64 . Alex. Sahia, tel. 21.49.46 ; G. Cosbuc, tel. 23.71.01. OMUL MERGE DUPĂ SOARE — rulează la Cultural, tel. 16.25.39. PRIETENIE INTERZISA — rulează la C. David, tel. 17.38.81 ; T. Vladimirescu, tel. 21.39.82. VIOLENTA IN PIATA — rulează la V. Roaită, tel. 17.05.47 . Drumul Seni, tel. 14 10.37. LANTERNA CU AMINTIRI - rulează la Unirea, tel. 17.10.21 . Olga Bande, tel. 15 66.66. PESCĂRUŞUL NEGRU — rulează la Arta, tel. 21.31.86 ; B. Delavrancea, tel. 16.29.02. BALADA HUSARILOR — rulează la Moşilor, tel. 12.52.93. CA LA REVISTA — Teatrul satiricmuzical „C. Tănase", sala Savoy, tel. 15.56.78, ora 20. SPECTACOL MUZICAL „TELEGRAME melodii“ — sala Dalles , ora 20.30 CĂPITANII LAGUNEI ALBASTRE — rulează la 16 Februarie, tel. 11.07.49 . Libertăţii, tel. 23.07.40. DRUMUL SPRE CHEI — rulează la Iile Pintilie, tel. 12.88.50. RAIDUL VĂRGAT — rulează la Volga, tel. 11.91.26. PATRU INIMI — rulează la Luceafărul, tel. 23.94.10. RAUL ȘI MOARTEA — rulează la G. Bacovia, tel. 23.71.01. DIVORȚ ITALIAN — rulează la 30 Decembrie, tel. 23.17.50. FECIOARA — rulează la Aurel Vlaicu, tel. 13.62.56. CARTOUCHE (cinemascop) — rulează la 8 Martie, tel. 15.62.79. COMPLETĂRI ÎNALTA POEZIE A ARTEI NOASTRE POPULARE — la cinematograful I. Pintilie. AL II-LEA CONCURS INTERNATIONAL MUZICAL „GEORGE ENESCU“ — la cinematograful M. Gorki. TINERE TALENTE — la cinematograful 16 Februarie (6—8 mai). FRUMUSEŢILE PAMINTULUI NATAL — la cinematograful G. Bacovia. PICTORUL CSONTVARY — la cinematografele : V. Alecsandri, I. C. Frimu (6—9 mai). ŞTIINŢA ŞI TEHNICA — nr. 23 la cinematograful Magheru. PIONIERIA nr. 2/1963 — la cinematografele : Volga, Moşilor. ştiinţă şi tehnica nr. 21 — la cinematograful Victoria (7—12 mai) LUMEA DIN BEZNĂ - la cinematograful Central. ŞTIINŢA ŞI TEHNICA nr. 20 - la cinematograful Griviţa. MOARTE INVADATORILOR — la cinematograful Cultural MĂRTURISIRILE UNEI MESE DE RESTAURANT — la cinematografele : Unirea, Olande. LUMEA FURNICILOR — la cinematografele : C. David, T. Vladimirescu. AM FOST IN AFRICA — la cinematograful Libertăţii. POVESTEA UNUI PUI DE CĂPRIOARĂ — la cinematografele: Floreasca, Mioriţa. HOAŢA DE LA CIRC — la cinematografele : Tineretului, M. Eminescu. CINEMAT RimiMULI, AZI 19.09 Jurnalul televiziunii. 19.15 Ştiinţă şi tehnică pentru tineretul şcolar: începuturile electrotehnicii moderne — Faraday — Transmisiune de la Muzeul tehnic Bucureşti (VIII). 19.45 Şapte dădace. Un film despre un tinăr cu purtări năstruşnice, la a cărui educare contribuie întregul colectiv, cu Senia Morozov, Vladimir Ivaşov, Valentin Burov, Tatiana Nadejdina şi alţii. 21.00 Eduard Caudella, Un înaintaş de frunte al muzicii româneşti. La realizarea emisiunii îşi dau concursul : Constantin Bobescu, Nicolae Secureanu, artişti emeriţi, Elsabeta Neculce-Cartiş, Ilarion Ionescu- Galaţi, Nicolae Rădulescu şi un grup de balerini. Coregrafia: Vasile Marcu. 21.40 Telesport, în încheiere: Buletin de ştiri: buletin meteorologic. T7n TfTTTTTl TTf»fTff Tt»TTZfT»»ITf»Tf»Tf Tn»T»IT?Hf»TUTTf TTT»TT»TT»?TTf OFERTE DE SERVICIU IRTA S.I.R.C.A. nr. 2, caută pentru atelierele Filaret, din str. Fabrica de chibrituri nr. 13—15, atelierele din str. Clăbucet nr. 64 și str. Venerei nr. 12—14, mecanici auto, vopsitori auto, fierari, electricieni auto. Prezentarea in str. Venerei nr. 12—14 între orele 12:15. STAŢIA de Salvare a Capitalei cu sediul in str. Dr. Felix nr. 89 caută CONDUCĂTORI auto cu vechime de cel puţin 5 ani in meserie. „IPRODCOOP“ Bucureşti, str. 30 Decembrie nr. 34 caută TIMPLARI mecanici şi GESTIONAR produse finite lemn. TEATRUL regional Bucureşti, din şoseaua Ştefan cel Mare nr. 34, telefon 15.19.93, caută CONDUCĂTORI auto cu toate gradele de conducere. TAROM, aeroportul Băneasa, caută INGINERI mecanici aviaţie, INGINERI electronici, MECANICI aviaţie şi radiotehnicieni. ÎNTREPRINDEREA construcţii monta, vest, splaiul Unirii nr. 18 A, caută pentru şantierele din regiunea Bucureşti, ingineri şi maiştri Instalatori. I.S.E.M., Bucureşti, bd. N. Bălcescu nr. 26, caută CONTABILI şefi pentru şantiere. Condiţii de angajare : studii superioare şi 6 ani vechime in funcţii economice sau studii medii şi 8 ani vechime la funcţii economice. Prezentarea şi examinarea profesională se vor face la LS.E.M. CENTROCOOP, Serviciul proiectări, calea Victoriei nr. 29, caută INGINERI instalatori (sanitare, încălzire, ventilaţii şi electrice), INGINERI constructori, ARHITECŢI ŞI TOPOMETRI îndeplinind condiţiile de studii şi stagiu ceruta de nomenclator. Doritorii se pot prezenta zilnic intre orele 14 si 15. Relaţii la telefon 16.00.10, interior 164. ÎNTREPRINDEREA Construcţii Montaj Est, str. Icoanei nr. 19, telefon 12.03.21, caută zugravi şi zidari pentru şantierele din regiunea Bucureşti. TRUSTUL central Gostat, bd. Magheru 30 caută DACTILOGRAFE. INTREPRINDEREA A.M.C. Otopeni, situată pe şos. Bucureşti—Ploieşti, km. 13,200 — tel. 13.67.78 şi 15.579 caută dactilografe, achizitori, desenatori tehnici, electronişti de înaltă calificare şi ingineri electronişti. I.C.I. BUCUREŞTI, str. Serg. Nuţu Ioan nr. 8—12 caută PAZNICI, CONDUCĂTORI auto şi DISTRIBUITORI lapte caută Fabrica de produse lactate „Bucureşti**, bd. Armata Poporului nr. 19. Informaţii la telefon 16.75-20. ÎNTREPRINDEREA de reparaţii auto nr. 1, Bucureşti caută MECANICI auto - motorişti, TINICHIGn auto, LĂCĂTUŞI auto, VOPSITORI auto. PAZNICI, POMPIERI şi ŞEF formaţie P.P. Doritorii se vor adresa zilnic între orele 7 şi 15 la sediul întreprinderii noastre din str. Baicului nr. 31, telefon 11.92.11 și 11.92.12. IX REDACŢIA şi Administraţia str. Brezoianu nr. 23—25 CENTRALA TELEFONICĂ 27.27.77. Secţia seri,orini biroul juridic: 27.27.73. Publicitatea: Piaţa Palatului R.P.R. blocul 8 telefon: 14.15.16. Tiparul: Intr. Poligrafică nr. 2, str Brezoianu nr. 23—25