Informatia Bucureştiului, iunie 1963 (Anul 10, nr. 3055-3079)

1963-06-17 / nr. 3068

I. DMITRESUJ ŞI W. ZIEGLER SAU COLPORTAT REMARCABIL IN TEREL ANGLIEI Desfăşurat pe un traseu dificil, de-a lungul a peste 2.000 km. Turul ciclist al Angliei din acest an a prilejuit din nou afirmarea pe plan internaţional a valorosului nostru rutier Constantin Dumitrescu. Cîştigător a trei etape, mereu în lupta pentru întîietate în celelalte, el a lăsat specialiştilor o impresie la fel de bună ca şi în recenta ediţie a „Cursei Păcii“, unde, de asemenea, s-a numărat printre fruntaşii întrecerii. După locul IV obţinut în „Cursa Păcii", locul secund ocupat de C. Dumitrescu în Turul Angliei, încheiat sîmbătă, este o performanţă la fel de frumoasă, cu atît mai mult cu cît în Turul Angliei el nu , s-a bucurat — ca cicliştii englezi, polonezi sau spanioli — de sprijinul coechipierilor săi, echipa noastră rămînînd ,pe ultima parte a cursei doar în formaţie minimă, de trei oameni, (dintre care Neagoe, debutant într-o competiţie internaţională de o asemenea dificultate, s-a comportat modest, el avînd totuşi meritul de a fi încheiat-o). Foarte bun şi rezultatul lui W. Ziegler, care, în etapa a XIII-a, luptînd cu multă dîrzenie, sra clasat printre primii, urcînd de pe locul VII pe locul IV, loc pe care şi l-a apărat cu cerbicie ,în ultima etapă, desfăşurată sîmbătă. Şi el a făcut faţă, cu succes acestei curse grele, dovedindu-se deosebit de combativ şi de rezistent. Ultima etapă a Turului a avut loc pe un traseu de 100 km între Morecambe şi Blackpool (de unde s-a dat startul în competiţie). A cîştigat englezul Baty, urmat de polonezul S. Gazda şi un grup de concurenţi aflaţi în a doua jumătate a clasamentului. Fruntaşii întrecerii au sosit împreună, astfel că prima parte a clasamentului n-a suferit modificări. Primul a rămas CHISMAN (Anglia) , care, datorită avansului de 11 minute cîştigat încă din prima etapă, a fost liderul nedetronat al Turului, urmat în ordine de C. DUMITRESCU, Goyeneche (Spania), W. ZIEGLER, Herger (Elveţia), Butler (Anglia) etc. Gh. Neagoe s-a clasat pe locul 43. Pe echipe, victorioasă a fost formația R. P. POLONE, urmată de cele ale Angliei, Spaniei, Britaniei, R. P. Române, Elveției etc. C. DUMITRESCU W. ZIEGLER BUBOJI SUCCES INTERNAŢIONAL Al JUCĂTORILOR NOŞTRI LA POPICE Jocul de popice din ţara noastră a făcut încă un pas pe calea afirmării. vSîmbătă şi ieri, pe arena Unirea, purtătorii tricourilor reprezentativelor R.P. Române au depăşit într-o dublă confruntare internaţională puternicele selecţionate ale R.P. Ungare. Fără îndoială, succesul formaţiei masculine este mai semnificativ prin faptul că echipa oaspete este cotată ca una din cele mai bune din lume: la ultimul campionat mondial a cucerit locul secund iar la individual prin I. Szabó, locul I. Reprezentanţii noştri însă, fără să se fi intimidat de „cartea de vizită“ a sportivilor matrunii antrenorul Gh. Frunzetti a prezentat, cu mult curaj, o echipă serios remaniată faţă de cea obişnuită , a introdus în echipă patru noi jucătoare dintre care trei debutante. Cu toate că rezultatele a trei dintre ele, Cornelia Moldoveanu, Elena Trandafir şi Florica Lăpuşan, nu au fost pe măsura aşteptărilor (la antrenamentele premergătoare meciului obţinuseră scoruri mult superioare cifrei de 400), ele au dovedit cunoştinţe şi reale posibilităţi. Printr-o pregătire mai atentă, minuţioasă şi cu un număr de jocuri mai grele la activ, respectivele sportive pot forma baza viitoarei noastre echipe reprezentative, în cele mai dificile întreceri. La fel ca şi băibţii, fetele au pornit cu avantaj de la început, avantaj pe care l-au mărit cu aproape fiecare jucătoare , doar două au fost întrecute de adversare şi acestea la diferenţe foarte mici. Florica Lăpuşan, de pildă a fost învinsă abia in finalul ultimului ,,izolat“, cînd a ratat cîteva lovituri. Tot la „izolare", a fost, întrecută şi Cornelia Moldoveanu. Celelalte patru jucătoare ale echipei R. P. Romíno au învins la diferenţe, cele mai substanţiale realizîndu-le Crista Szöcs, Ileana Gyárfás şi in special Elena Trandafir. D. PORUMBACU Reprezentanta noastră, Crista Szöcs, în plin efort Rezultatele înregistrate in ordinea desfășurării meciurilor MASCULIN (200 lovituri mixte) : R.P. Romînă — R.P. Ungară (5169—4988 cu 25 si respectiv 30 bile goale) ; Purje 895 — Rákos 831 ; Szemany 894 — Garbas 837 ; Dumitru 845 — Kiss 819 ; Ivan 816 — Varfalvi 842 ; Micoroiu 848 —■ Toman 807 ; Vînătoru 871 — Szabó 852. FEMININ (100 lovituri mixte) : R.P. Română:; R.P. Ungară (2401—2247 cu 34 ,și respectiv 38 bile goale) : Crista Szocs 423 — Havelne 392 ; Florica Lăpușan 392 — Vargane 402 ; Ileana Gyárfás 427 — Szamosszegine 371 • Elena Trandafir 382 Szikorné 323 ; Cornelia Moldoveesnu 375 — Tothne 380; •Ioana Gothard 402 — Nadasne 379. Chiari, au jucat excepțional, eforturile lor fiind in final răsplătite cu o victorie, meritată, de prestigiu. Succesul , echipei R.P. Române a fost întrezărit încă de la primele perechi de jucători care au evoluat : primii doi jucători romini luaseră un avantaj de 121 popice. Vorbind de rezultatele individuale trebuie să spunem că din cele şase perechi de sportivi care au evoluat, victorioşi au ieşit cinci popicari romîni. C. Vînătoru este autorul celei mai frumoase performanţe : l-a întrecut, după un joc de mare luptă şi tensiune, pe primul jucător al lumii, I. Szabó. Toţi cei şase echipieri ai formaţiei noastre au insă merite egale, ei luînd cu diferenţa de 181 popice doborîte cu cit au învins, o splendidă revanşă după eşecul suferit anul trecut la Budapesta. De asemenea, aceleaşi cuvinte elogioase merită atribuite şi noului antrenor al rotului nostru, Ferdinand Popescu care, muncind cu rîvnă şi perseverenţă, a reuşit să alcătuiască o formaţie mult întinerită, omogenă, cu remarcabile posibilităţi de progres în viitorul apropiat. La diferenţă apreciabilă (145 popice) a triumfat şi formaţia noastră feminină, vicecampioană a lumii. Deşi scontată, victoria echipei R.P. Romíno poate fi la fel de apreciată în NOUL ANTRENAMENT AL LOTULUI R.P.R. LA FOTBAL Ieri, la Ploiești, cu Kickers Offenbach (R. F. G.): 4-0 . Lotul R.P.R. de fotbal a făcut ultimulsău antrenament public de verificiare, ieri, la Ploiești, unde a întâlnit echipa vest-germană Kickers Offenbach de care a dispus cu scorul de 4—0 (3—0) prin golurile înscrise de Constantin (2), Haitiu şi Varga. Aproape 10.000 iubitori de fotbal din Ploieşti au fost prezenţi pe stadionul local la acest meci-antrenament. Ei au făcut o frumoasă primire echipei naţionale aplaudînd-o pentru multe faze frumoase construite de jucătorii săi. Echipa R.P.R. a învins cu uşurinţă, înscriind patru goluri spectaculoase. Scorul putea fi mult mai mare dacă selecţionabii ar fi păstrat şi în repriza a II-a ritmul de joc susţinut de la începutul partidei, dacă Manolache, Constantin, Pavlovici şi Varga n-ar fi ratat mari ocazii de a înscrie. Dar, primul scop al antrenamentului de ieri a fost verificarea formulei de echipă ce va fi opusă duminica viitoare reprezentativei Danemarcei. Verificarea privea componenţa liniei de atac, căci în ceea ce priveşte apărarea, Ivan nerestabilindu-se pînă ieri, a jucat tot Greavu ca fundaş stingă şi este aproape cert că linia de fundaşi va rămîne Popa-Nunweiller III-Greavu, mai ales că acest trio s-a mişcat ieri bine în teren, chiar dacă solicitările n-au fost prea mari. Antrenorii echipei au prezentat la începutul jocului linia de atac Pîrcălab- Varga - Manola che - Con s ta ntin- Haidu spre deosebire de atacul Pîrcălab-Constantin- Pavlovici-Raksi-Haidu, cu care terminase precedentul joc de antrenament cu Electronica. Jucătorii de verificat în formula de ieri cu Kickers urmau să fie Varga și Manolache. Varga a marcat o frumoasă revenire faţă de jocul slab de săptamina trecută, aflîndu-se în bună dispoziţie de joc şi conlucrînd excelent cu Pîrcălab. Aripa dreaptă a atacului formată de aceşti doi dinamovişti a lucrat pozitiv şi spectaculos, creînd faze de gol foarte reuşite. De altfel, in toate cele trei goluri din primele 45 de minute ei au fost coautori cu Constantin şi Haidu, iar cel de al patrulea a fost semnat chiar de Varga. în schimb, Manolache, cu toată străduinţa lui de a se plasa în poziţie de a înscrie, n-a reuşit să convingă nici prin joc, nici prin eficacitate După pauză, Manolache a fost înlocuit cu Pavlovici, dar şi acesta a greşit căutînd să se remarce prin joc individual pentru a cîştiga întrecerea cu Manolache, astfel că nu s-a încadrat nici el în chip pozitiv în jocul dorit. Problema centrului înaintaş rămîne încă de rezolvat, şi acum, cînd nu mai există posibilităţi de introducere de noi jucători în lot, probabil ca antrenorii vor alege centrul înaintaş al echipei în funcţie de caracteristicile adversarului său direct, căci echipa Danemarcei este cunoscută de conducerea lotului nostru care a vizionat la Budapesta meciul R. P. Ungară — Danemarca şi la Copenhaga întilnirea Danemarca — Finlanda. Ce ne-a plăcut ieri la lotul R.P.R. ? în primul rînd comportarea lui superioară faţă de antrenamentul trecut. Dispoziţia de joc, pofta de afirmare n-au dăunat calmului şi clarviziunii din multe acţiuni. Apoi, o bună omogenizare a jocului pe partea dreaptă, unde nu numai Varga şi Pîrcălab contribuie la acesta ci şi Petru Emil, excelent în servirea mingii. Realizarea unor combinaţii cu preluări directe, rapide, fanteziste şi spectaculoase, a constituit caracteristica jocului în atac al echipei, spre deosebire de antrenamentul cu Electronica, cînd, deși a avut o superioritate teritorială asemănătoare, n-a construit faze remarcabile ca acelea de ieri. Pîrcălab a fost cel mai bun jucător. El a activat foarte mult şi n-a greşit aproape de loc, fiind într-o mare vervă. Alături de el, Petru Emil, Varga şi Constantin ne-au plăcut cel mai mult. Ce nu ne-a plăcut la lotul R.P.R. ? Faptul că a slăbit ritmul de joc după 2-0, adică după numai 17 minute, cînd intrările în terenul advers au devenit mai puţine decit pînă atunci. Predilecţia pentru jocul pe partea dreaptă a fost o scădere. Şi Constantin, de pe postul de inter stingă a ajuns să încline spre partea dreaptă. Din nou finalizările n-au fost satisfăcătoare. S-a şutat de 23 de ori la poartă, dintre care , pe spaţiul porţii, inclusiv golurile, şi 14 în afara porţii, iar din totalul de 23 de şuturi, 13 au fost puternice şi 10 slabe. Au tras la poartă: Constantin (5), Petru Emil şi Haidu (4), Pîrcălab şi Manolache (3) Varga şi Pavlovici (2) Jocul lui Haidu, deşi a fost activ, s-a vădit a fi, in continuare, unilateral. Poate că ar fi fost bine să fie încercat şi Crăiniceanu, mai ales că putea forma o aripă cu Constantin trecut pe stingă, şi ar fi ajutat astfel la un echilibru al jocului pe ambele părţi. Echipa vest-germană Kickers Offenbach sosită sîmbată seara n-a solicitat pe măsura aşteptată jucătorii din lotul R.P.R. Fotbaliştii oaspeţi vor evolua mărfi seara, in nocturnă, pe stadionul Republicii, in compania Progresului. DAN OLTEANU ACTUALITATEA PE SCURT Dispute interesante în a treia etapă a campionatului republican de motocros Sîmbătă şi duminică în Capitală s-a desfăşurat cea de a treia etapă a campionatului republican de motocros. Ca de obicei, întrecerea motocicliştilor pentru titlul de campion republican a atras pe noul traseu de la Pantelimon mii de spectatori, care, putem spune noi, n-au avut ce regreta. Ei au asistat la întreceri disputate, de un bun nivel tehnic. La 125 cmc, cei doi pretendenţi , la titlu, Traian Macarie (Dinamo) şi Ovidu Puiu (Steagul roşu-Braşov) şi-au disputat cu ardoare şansele, dovadă că fiecare din ei a cîştigat cite o manşă din cele două disputate. Cu un timp mai bun, braşoveanul C. Puiu este cîştigătorul etapei de ieri. De altfel forma bună în care se află Ovidiu Puiu s-a confirmat şi in întrecerea din cadrul categoriei 175 cmc. El a reuşit să depăşească la această categorie un specialist al probei, şi anume pe metalurgistul Stefa Iancovici. Ei au ocupat în ordine locurile I şi II urmaţi de tînărul Ion Sciszde la Steaua. Aşteptată cu mult interes, cursa rezervată motocicletelor de 250 cmc .nu s-a dezminţit. Este de fapt categoria care întruneşte cei mai mulţi motociclişti cu pretenţii justificate la cîştigarea titlului: M. Pop, M. Dănescu, E. Sailler, C. Davitz... După etapa de ieri cel care a avut de cîştigat cel mai mult este rutinatul Mihai Pop de la Dinamo, în actualul campionat concurînd pentru prima dată In cadrul acestei categorii în ultimei ani, ci reuşise ca după primele două etape să fie în fruntea clasamentului general. In etapa a treia a învins, consolidîndu-şi astfel poziţia de lider. Bună a fost şi evoluţia lui Cris- tian Dovitz care a şi cîştigat una din manşe. Tot la această categorie, Mihai Dănescu a abandonat in prima manşă din cauza unei defecţiuni la magnetou. L-a înlocuit, şi la cea de a doua manşă a fost nevoit să abandoneze din nou — tot din cauza unei defecţiuni de magnetou, ceea ce de fapt il scoate din lupta pentru titlu la această categorie. S-a comportat foarte bine Otto Stephani de la Steagul roşu Braşov care a ocupat locul II în etapă. La 350 cmc, lupta dintre Mihai Danescu şi Gh. Ion — aflaţi la egalitate de puncte după două etape — a dat ciştig de astă dată lui Mihai Dănescu. Gh. Ion a concurat curajos, a făcut curse frumoase, dar a căzut de două . în întîlnirile de fotbal de ieri s-au înregistrat următoarele rezultate : Ştiinţa Timişoara — Budocinost Titograd 1—1 ; U. T. Arad — Cerno More Vama 1—2 ; Rapid — Petrolul Ploieşti 1—1 ; Dinamo Bucureşti — Progresul 5—3. © Cu prilejul desfășurării campionatului Capitalei, atletul V. Jurcă a realizat în proba de 200 m, timpul de 21,5, rezultat inferior cu două zecimi de secundă recordului republican deţinut din anul 1948 de I. Moina. © Mîine, la ora 17, pe stadionul Republicii sunt chemaţi următorii fotbalişti juniori din Capitală pentru a susţineun joc în deschidere la întilnirea Progresul—Kickers Offenbach : Şerban, Simioniuc, Spîngiu, Toma, Dumitriu, D. Bîrsan, Mihăilescu, Păciulete, Stoichiţoiu, Enache, Strîmbeanu, Robre, Cucută, Lucescu, Rădulescu, Golsac, Udroaica, Petrache, Smadea, Constantin, Codră, Musteţea, Dinu, Muşat, Bogdan, Ţuţuianu, Cernat, Stroe, Moldoveanu, Ilarion. ori. Mihai Dănescu, mai calculat a reuşit să câştige ambele manşe şi astfel locul I pe etapă. Locurile următoare au fost ocupate de Eugen Keresteş şi Gh. Ion. De remarcat, că toţi trei motocicliştii sunt de la Steaua. Învingători în „Cupa F.R.M.” (tineret) sunt H. Refer şi H. Balogh, iar la începători, V. Savin şi V. Solomon. Primii la categoriile 175 iar secunzii la 350 cmc. MODESTO FERARINI Lotul R.P.R. de juniori la baschet are în acest an un interesant program internaţional. Astfel între 9 şi 11 august va participa, în ţara noastră, la un turneu alături de reprezentativele U.R.S.S., R.P. Polone şi R.P. Bulgaria, iar între 28 august şi 2 septembrie la campionatele balcanice din R.P. Bulgaria, unde primele două clasate se vor califica pentru ediţia din 1964 a primelor campionate europene de juniori, care vor fi găzduite de Italia. Iniţiativa F. R. Raschetie a încerca selecţionata de juniori din Capitală intr-o partidă amicală cu echipa F.S.G.T. Franţa, care a întreprins un turneu în R.P.R., s-a dovedit foarte bună. Pentru că aseară, pe terenul Ştiinţa, tinerii noştri baschetbalişti ne-au dat, pe lingă satisfacţia unei valoroase victorii cu 75—63 ( 38—36), şi mulţumirea că au desfăşurat un joc frumos, cu faze inteligent construite, care au scos în evidenţă talentul lui Ilancu, Diaconescu, Molin şi celorlalţi jucători folosiţi de antrenoarea Stela Rusu, pe parcursul celor 40 minute. Filip, Scorţescu, Ivanov, Niculescu, Stănescu au arătat de asemenea calităţi şi perspective frumoase. Demn de reţinut este că, excepţie făcînd minutul 23 cînd scorul a fost egal , 40—40, în tot restul timpului selecţionata de juniori a avut avantaj, de cele mai multe ori la diferenţe de 8—10 puncte. N. MATEESCU Selecţionata de juniori a întrecut F.S.G.T. la Laschet In cursă : Constantin Buzică din echipa de tineret a clubului Steaua -poo- Lamă Clarificările aşteptate s-au produs Jucătorii de rugbi ai clubului Steaua au fost ieri dimineaţă spectatori calmi la celelalte meciuri ale etapei campionatului, deoarece încă de sîmbătă după-amiaza îşi creaseră avantajul pe care-l doreau invingînd echipa Gloriei, un adversar foarte dificil pentru oricare dintre formaţiile bucureştene. Astfel, militarii acumulaseră 26 de puncte. Consolidarea poziţiei de lider depindea acum în mai mică măsură de rezultatele ce aveau să se înregistreze între cele patru echipe bucureştene care se întîlneau duminică şi dintre care trei concurau la supremaţie, dacă nu în prima parte a întrecerii, dar în orice caz o dată cu reluarea ei, la toamnă. Steaua a dispus de Gloria la un scor strîns 8—5 (8-5) care dacă nu redă exact raportul de forţe, deoarece militarii puteau obţine un scor mai mare, redă îr schimb starea de tensiune prezentă între liniile albe ale terenului de joc. O întreagă repriză, cea de-a doua, nu s-a mai înscris nici un punct, în special învingătorii greșind, de obicei la ultima pasă care trebuia să însemne concretizarea ; faptul dezvăluie o evidentă încordare mai mult decit o tehnică insuficientă sau o relaxare, intructt efli care greşeau erau sportivi cu o valoare incontestabilă (Ciobănel, Luscal, Nanu). Îmbucurătoare tendinţa ambelor formaţii de a practica un joc la mină. Ceea ce a decis victoria a fost tactica : Steaua a mizat pe dificultăţile de deplasare în cîmp ale înaintării masive a adversarului, forţînd permanenta schimbare a acţiunilor pe tot terenul, manevră la care înaintaşii săi mai supli şi mai buni în mînuirea balonului erau avantajaţi. Gloria rămîne însă în continuare o echipă de urmărit, mai ales pentru saltul înregistrat faţă de ultimii ani, salt care a adus-o după multă vreme din nou în primul pluton al celor mai bune formaţii de rugbi. Griviţa Roşie a jucat meciul cu Unirea cu seriozitatea pe care o impunea situaţia sa de pretendenţă la titlu şi care-şi vede principala adversară detaşîndu-se. Adică cu atenţie,, cu dorinţa vădită, de a nu comite erori şi de a termina fără echivoc, învingătoare. A reuşit înscriind Unirii 11 puncte, fără a primi vreunul. In acest fel campionii „ţin aproape“ de fruntaşa clasamentului, puţind avea speranţe majore pentru reluarea competiţiei, în schimb, Unirea, are o situaţie care poate fi calificată drept gravă şi care o va menţine fără îndoială tot timpul actualului campionat în apropierea neplăcutei zone, retrogradării. O simplificare a situaţiei din prima parte a clasamentului a produs victoria muncită şi spectaculoasă a dinamoviştilor faţă de fostul lider, Progresul. Scorul final de 12 a cunoscut multe schimbări pînă a se fixa : 3—0 pentru gazde, 3—3, 6—3, 6—9 (la pauză), 9—9 şi în fine, 12—9. Primele 12 puncte s-au datorat unor lovituri de picior, iar egalarea dinamoviştilor de după pauză, de asemenea, pentru ca victoria să fie adusă de o încercare. Cu toate acestea, meciul a fost plăcut, cu un ritm viu, reconfortant, aşa cum ne-a obinuit în ultima vreme să ne ofere Dinamo. Progresul poate fi nemulţumit doar de... proprii săi jucători. Ei puteau cîştiga ieri, fără căderea fizică din prima parte a reprizei secunde, şi fără cea morală survenită după egalare. $i fără... ratările lui P. Nicu-lescu. EM. VALERIU Ion Cosma victorios pînă la capăt în „Cupa UCECOM” — Steaua a cîştigat competiţia pe echipe — A 8-a ediţie a „Cupei UCECOM" s-a încheiat, conform majorităţii pronosticurilor, cu victoria, pe deplin meritată, a dinamovistului ION COSMA, ciclistul cu cea mai puternică personalitate din tot grupul de 49 concurenţi cîţi au luat startul in această întrecere internaţională. Cosma şi-a confirmat, in chip strălucit superioritatea (care i se prevedea, dar trebuia demonstrată) şi succesul lui e cu alit mai meritoriu, cu cit de data aceasta el nu a avut decit un slab sprijin din partea coechipierilor săi. El îşi da toceşte victoria în cea mai mare măsură calităţilor sale personale — forţa, combativitatea, buna orientare tactică — spre deosebire de ediţia de anul trecut a cursei pe care a cîştigat-o mai ales datorită unei combinaţii tactice concepute şi puse in aplicare in ultima etapă de antrenorul şi de coechipierii săi. Pe echipe, victoria a revenit anul acesta formaţiei STEAUA, căreia — mărturisim in mod autocritic — nu-i acordam în avancronica competiţiei prea mari şanse. Pe parcurs, însă, şi mai ales în etapele a V-a şi a VI-a, cicliştii militari, conduşi de proaspătul antrenor Vasile Oprea, s-au dovedit a fi o formaţie mai omogenă decit celelalte, găsind totdeauna — cu schimbul — numărul de concurenţi necesar pentru a participa cu succes la o acţiune sau alta. Militarii au avut un alergător in excelentă dispoziţie de concurs, pe Ion Ardeleanu (de altfel Ardeleanu şi Cosma au fost principalii animatori ai cursei, după cum o demonstrează şi clasamentele generale, pe timp şi pe locuri). Ceilalţi alergători de la Steaua — C. Bariu, S. Duţă, N. Niculescu şi chiar N. Grigore, care a purtat o etapă tricoul galben — au avut o comportare mai modestă, dar aportul lor, prestat alternativ în folosul echipei a avut o mare pondere în realizarea victoriei. O foarte bună comportare a avut și echipa poloneză Start, deși a dispus de numai 4 alergători — Linde, Chojnacki, Mikolajczyk, Glowaty (Gazda abandonînd în etapa a II-a). Ca şi anul trecut, polonezii au atacat cu curaj în ultimele etape ale cursei, reuşind pe neaşteptate să se claseze pe locul II şi să confirme astfel procnosticurile care, înainte chiar de începerea competiţiei, îi plasau printre favoriţi. Interesant de ştiut că cicliştii de la Start vor reprezenta Polonia in Turul Irlandei, iar Gazda este destinat echipei pentru Turul de amatori al Franţei. Sub aşteptări au concurat echipele Dinamo şi Voinţa. E drept că dinamoviştii n-au aliniat cea mai bună formaţie (avind trei alergători angajaţi in Turul Angliei şi în plus pe Calcişcă, bolnav, înlocuit în ultimul moment, dar nesatisfăcător, cu Dulu). Dinamo a contat efectiv doar pe Cosrau şi, alternativ, pe Bădără şi pe Zanoni şi desigur că nu numai doi oameni dispuşi să „lucreze“ consecvent, o echipă este sortită insuccesului. Cit priveşte pe Voinţa, deşi avea alergători de o destul de bună valoare (Ariton, Braharu, Cristescu, Ciumeti, Ciobanu), aceştia s-au arătat slab pregătiţi şi mai ales lipsiţi de dîrzenie (Cristescu a fi abandonat fără motive temeinice), de omogenitate, „capotînd“ in etapele mai dificile. O menţiune bună pentru tinăra echipă Septemvri Sofia, care prin eforturile lui IM Iliev şi Bojilov şi-a asigurat un meritoriu loc IV. Start în comparaţie cu plutonul ÎI — inert, descurajat, neomogen — incit la sosire, între cele două plutoane, s-a înregistrat o diferenţă de peste 8 minute. Astfel, clasamentele generale finale ale «Cupei UCECOM“ au fost pecetluite încă de la Braşov ! Nu putem încheia ultima cronică despre a 8-a ediţie a „Cupei UCECOM“, fără a sublinia buna or-CLASAMENTELE ETAPELOR. Etapa a Vi-a: M. Ciuc — Braşov (107 km) : 1. Chojnacki 2h4r46'' (media orară 39,6 km) ; 2. Mikolajczyk la 8” ; 3. Horvath; 4. Zanoni acelaşi timp ; 5. Baciu la 15"; 6. Neacşu acelaşi timp. Etapa a Vil-a, Braşov — Bucureşti (167 km) : 1. Ardeleanu 4h07'54" (medie orară 40,4 km) ; 2. Ariton același timp, urmat de întregul pluton. CLASAMENT GENERAL INDIVIDUAL: 1. I. COSMA ; 2. I. Ardeleanu la 105"; 3. J. Linde la 4’05’' ; 4. N. Grigore la 5'30'’ ; 5. M. Chojnacki la 6'38” ; 6. Cioiceanu la 6'38” ; 7. J. Mikolajczyk la 6*51" ; 8. F. Horvath la 7'12” ; 9. Gh. Bădără la 8'17’' ; 10. M. Iliev la 8'20" ; 11. C. Baciu la 8'36” ; 12. S Duţă la 8’36’' ; 13. S. Bojilov la 12'22" ; 14. E. Fusu la 13'42' ; 15. St. Atanasov la 14'29”. CLASAMENT GENERAL PE ECHIPE : 1. STEAUA ; 2. Start Varşovia la 4'23’'; 3. Dinamo I la 4’45’' ; 4. Septemvri Soţia la 10'59" ; 5. Voinţa I la 11T8” ; 6. Voinţa II la 24’07’' ; 7.Torpedo Braşov ; 8. Olimpia Bucureşti ; 9. Spartacus Budapesta ; 10. Dinamo II. CLASAMENT GENERAL PE LOCURI: 1. Ardeleanu 38 p ; 2. Cosma 28 p ; 3. Bădără 20 p ; 4. Linde 13 p ; 5. Ariton 12 p ; 6. Chojnacki 10 p. CLASAMENT SPRINTERI : 1. Ardeleanu 18 p ; 2. Linde 13 p ; 3. Glowaty 10 p ; 4. Bădără 8 p. CLASAMENT CĂȚĂRĂTORI : 1. Ar deleanu 35 p ; 2. M. Iliev 16 p ; 3. Horvath 13 p ; 4. Linde 9 p. ganizare — cazare, alimentație, arbitraj — a acestei competiţii care a avut marele merit ele a mai anima activitatea noastră ciclistă internă. DIAMANTOPOL Ultima etapă, Braşov a avut — cum se spune — evadări lipsite de perspectivă ale lui Văsîi, Gh. Moldoveanu sau Egyed, unele „hărţuieli" iscate pe ultimii 20 km de concurenţii polonezi n-au putut împiedica sosirea în bloc a plutonului la finişul din faţa Poştei Centrale, unde Ardeleanu, în luptă acerbă cu Ariton, a smuls pentru el cea de a treia victorie de etapă. In schimb, etapa precedentă (M. Ciuc—Braşov), deşi scurtă, a produs cele mai importante răsturnări de clasament. Un atac declanşat chiar din start de Baciu şi Ardeleanu — cărora le-au răspuns imediat Cosma şi Linder a atras în urmărirea fugarilor un alt grup de 13 alergători. După 16 kilometri cele două grupuri s-au unit într-un pluton fruntaş. Cercetînd componenţa acestui pluton, ne-am dat seama că planul tactic al antrenorului Oprea reuşise : erau prezenţi aci toţi cei 5 concurenţi de la Steaua, faţă de doi dinamovişti (Cosma şi Zanoni). Bădără, pe care antrenorul dinamovist N. Voicu conta ca pe al treilea om, scăpase în mod nepermis „trenul“ şi în felul acesta locul prim deţinut de Dinamo a primit lovitura de graţie. Nu ne aşteptam însă că prezenţa în plutonul fruntaş a celor 4 ciclişti polonezi va influenţa şi ea poziţia în clasament a dinamoviştilor. Dar primul pluton a rulat cu atîta energie (acţionat de Steaua şi de acureşti, n-a - o ION COSMA AZI PROGRAMUL I 17.00 Buletin de ştiri, Buletin meteorologic. 17.10 „Cîntecul secerătorilor“ şi „Seara pe deal“ — tablouri simfonice de Sabin Drăgoi. 17.30 Prietenii lui dore-mi: „In vizită la Şcoala elementară de artă nr. 1 din Bucureşti“. 17.50 Din muzica popoarelor. 18.30 Lecţia de limba rusă (pentru începători). 18.40 Cîntă Jussi Björling, arii din opere 19.00 Revista economică radio. 19.20 Cîntă orchestra de muzică populară „Lazăr Cernescu“ din Caransebeş. 19.45 Muzică uşoară de Vasile Veselovski. 20.00 Radiojurnal. 20.15 Piese instrumentale şi vocale de Debussy interpretate de Vasile Jianu, Silvia Şerbescu, Teodora Lucaciu şi Radu Aldulescu. 20.30 Noapte bună, copii . ,,Huan Tul — poznaşul“, poveste mexicană 20.40 Concert de muzică uşoară. 21.15 Tribuna Radio. 21.25 Muzică din operete. 22.00 Buletin de ştiri. Buletin meteorologic. Sport 22 25 Concert pentru vioară şi orchestră de Bela Bartók. 23.04 Muzică de dans. 23.50—23.55 Ultimele ştiri. PROGRAMUL II 17.00 Muzică uşoară. 17.30 Sfatul medicului . Rolul vitaminelor în prevenirea afecţiunilor cavităţii bucale 17.35 Anunţuri, reclame, muzică. 18.00 Buletin de ştiri. 18.05 Muzică corală de Ion Vidu 18.30 Muzică populară interpretată de Maria Păunescu, Florea Netcu şi Ion Copil. 19.00 Program de canţonete şi şansonete. 19.30 Din activitatea sfaturilor populare. 19.40 Simfonia I în mi minor de Dimitrie Cuclin — orchestra simfonică a Radioteleviziunii, dirijor Emanoil Elenescu. 20.20 Opereta „Moscova-Cereomuski“ de Șostakovici — Montaj muzical-literar — 21.00 Radiojurnal. 21.15 Jocuri populare. 21.30 Lectură dramatizată din volumul : „Arta de a fluiera“ de Schuster Dutz. 22.00 Dansuri din secolul al XVI-lea — interpretează formaţia „Pro Musica Antiqua“, dirijor Safford Cape. 22.23 Concert de muzică uşoară. 23.00 Buletin de ştiri. 23.10 Cantata de cameră de Andrei Porfetye pe versuri de Nicolae Labiş. Simfonia a IlI-a de William Schuman. 24.02 Muzică de dans. 0.50—0.55 Ultimele ştiri. PROGRAMUL III (Staţia 4,16 m sau 72,08 Mhz) 21.00 Radiojurnal. 21.15 „Interpretul săptămînii“ . Nicolae Herlea. 21.45 Piese instrumentale. 22.00—22.59 Concert de estradă. MÎINE PROGRAMUL I 5.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. 5.07 Jocuri populare. 5.20 Emisiunea pentru sate . Recomandări în legătură cu recoltarea orzului. 5.30 Dansuri de estradă. 6.00 Radiojurnal. 6.07 Cîntece. 6.20 Lecția de gimnastică. 6.30 Recomandări din program. 6.35 Piese pentru chitară. 6.45 Salut voios de pionier. 7.60 Buletin de ştiri. 7.10 Dansuri populare din ţări socialiste. 7.30 Sfatul medicului . Transpiraţia excesivă. 7.35 Anunţuri, muzică. 7.45 Marşuri patriotice. 8.00 Sumarul presei centrale. 3.06 Muzică distractivă. 8.30 Duete vesele şi cuplete din operete. 9.00 Fragmente din suita de balet „Floarea roşie” de Glicr. 9.30 Muzică populară. 10.00 Cvartetul hr. 1 în Do major închinat păcii, de Ion Dumitrescu. 10.30 Muzică uşoară. 11.00 Radiojurnal. 11.05 Valsuri de Chopin. 11.20 Scene din opera „Secretul Suzanei" de Wolf Ferrari. 11.45 Radio prichindel : „Cocoşelul cu creasta de aur”, basm popular rus. 12.00 Poemul simfonic „Fatma” de Constantin Bobescu. 12.30 Răspundem ascultătorilor. 12.40 Formaţii artistice de amatori. 13.00 Buletin de ştiri. 13.05 Recomandări din program. 13.10 Cîntece şi jocuri populare cerute de ascultători. 13.40 Cotele apelor Dunării. 14.00 Concert de prînz. 15.00 Muzică din operetele lui Franz Lehar, Paul Lincke, Oscar Straus şi Gherase Dendrino, dirijate de compozitori. 15.30 Muzică uşoară interpretată la diferite instrumente. AZI 19.00 Jurnalul televiziunii. 19.15 Ştiinţa şi tehnică pentru tineretul şcolar : Foc— Abur — Mişcare. Transmisiune de la Muzeul tehnic — Bucureşti (XIV). 19.45 Moartea in Insula de zahăr — film. 21.20 Concert susţinut de orchestra de cameră a medicilor. Dirijor: Mircea Cristescu. In program: Simfonia in Do major de Vivaldi. Suita a II-a din operaCrăiasa linelor" de Purcell. Divertisment pentru orchestră de coarde şi timpane de Walter Mihai Klepper. Trei piese din suita opus 65 (Povestire, plimbare, marş) de Prokofiev. 21.55 Telesport. In Încheieri: Buletin de ştiri, buletin meteorologic. CAMPIONATELE CICLISTE DE VELODROM ALE CAPITALEI Primul cîştigător: I. Popovici (Dinamo) Organizatorii fazei pe Capitală a campionatelor republicane cicliste de velodrom au avut sîmbătă după-amiază suficiente motive de îngrijorare. Nori denşi se roteau deasupra oraşului, ba începuseră chiar să se „scuture”, astfel că existau toate... premizele ca întrecerile inaugurale să sufere o amînare... Vîntul, însă, a împrăştiat norii şi, o dată cu ei, temerile organizatorilor, astfel că, la ora 16,30, pe pista velodromului Dinamo s-au prezentat primii dintre concurenţi, cu toţii bucuroşi că ploaia nu le făcuse festa. Conform programului iniţial stabilit, sîmbătă urmau să fie desemnaţi doi campioni : la viteză seniori şi la semifond juniori. Organizatorii ne-au anunţat însă, în ultimul moment, că au hotărît ca faza pe Capitală a întrecerii semifondiştilor juniori să se desfăşoare în cursul lunii viitoare. Conform aşteptărilor, protagoniştii probei de viteză au fost sportivii cluburilor Dinamo şi Steaua. In semifinale, dinamoviştii D. Popovici şi P. Tache au avut ca adversari pe reprezentanţii Stelei, C. Voicu şi, respectiv, V. Burlacu. Burlacu , s-a dovedit un adversar valoros pentru P. Tache, acesta terminînd victorios cu un infim avantaj. In schimb, D. Popovici a dispus destul de clar de C. Voicu, astfel că în finală s-au calificat cei doi dinamovişti. Mai bun a fost DAN POPOVICI, care cucereşte astfel primul titlu de campion orăşenesc al ediţiei 1963 a competiţiei. Finala Voicu—Burlacu, pentru locurile 3—4, a revenit primului, realizator, in această dispută, a celui mai valoros „timp”, 12,0 sec. (cel mai bun rezultat al lui Popovici: 12,2 sec, în finală). Și completarea programului s-au desfășurat trei probe neoficiale pentru juniori şi una pentru seniori. Cîştigă- TMni L eliminare, juniori începători - M' (Olimpia) ;• semifond, juniori (25 ture, cu sprint la 5 ture) - GH. RADU (Olimpia) cu 20 p ; semifond ,juniori începători : (15 ture cu sprint la 3 ture) — M. Țiplea cu 21 p , semifond, seniori (75 ture, cu sprint la 3 ture) — M. VOINESCU (Dinamo) cu 65 p și 2 ture avans. Astăzi, la ora 16,30, în cadrul campionatului orășenesc, proba de 1.000 m cu start de pe loc P. F. UNDE MERGEM TEATRE CONCERT EXTRAORDINAR DE MUZICA UŞOARĂ dat de formaţia „TRIO DE SANTA CRUZ“ — Teatrul de vară „23 August", ora 20. OCEANUL — Teatrul de stat Brăila în sala Teatrului ,Lucia Sturdza BUTU EŞTI MINUNATA — rulează la Patria, tel. 11.86 25 , Bucureşti, tel. 15.61.54 . 1 Mai, tel. 18.49.04 ; Gh. Doja, tel. 16.22.73 ; Ştefan cel Mare, tel. 12.06.88 ; G. Coşbuc, tel. 23.71.01 ; stadionul Ciuleşti, tel. 17.08.58 ; grădina 13 Septembrie, tel. 16.35.38 ; Arenele Libertăţii, tel. 23.71.01 ; grădina Progresul, tel. 11.03.72. DRACUL ŞI CELE 10 PORUNCI (cinemascop) — rulează la Republica, tel. 11.03.72 ; Elena Pavel, tel. 15.63.84 ; 23 August, tel 12.32.77 ; grădina Elena Pavel, tel 15.63.84 ; Patinoarul 23 August, tel. 12.32.77 ; Grivița, tel. 17.08.58 ; Al. Sahia, tel. 21.49.46 ; Stadionul Dinamo, tel. 12.06.08. LUMINA DE IULIE — rulează la Magheru, tel. 13.92.72 ; Giuleşti, şos. Ciuleşti ; Libertăţii, tel. 23.07.40*. PE URMELE BANDEI — rulează la V. Alecsandri, tel. 11.81.12 ; Mioriţa, tel. 14.27.14 ; I. C. Frimu, tel. 16.29.17 ; grădina I. C. Frimu, tel. 16.29.17. RAIDUL VARGAT — rulează la Tineretului, tel. 16.24.48 ; T. Vladimirescu tel 21 39.82 NOUĂ ’ PRIETENA A TATII — rulează la Victoria, tel. 16.28.79 ; 8 Martie, tel. 15.62.79 ; Flacăra, tel. 21.35.40. COLEGII — rulează la Central, tel. 14.12.24 ; Arta, tel. 21.31.86 ; grădina Arta, tel. 21.31.86. MAGISTRATUL — rulează la 13 Septembrie, tel 16.35.38. AŞA A FOST — MOSCOVA—ANTARCTICA — PRIMAVARA OBISNUITA — rulează la Timpuri Noi, tel. 15.61.10. DIVORŢ ITALIAN — rulează la Maxim Gorki tel. 13.49.04. CĂPITANUL FRACASSE (cinemascop) — rulează la Înfrăţirea între popoare, tel. 17.31.64 . V. Roaită, tel. 17.05.47 ; Floreasca, tel. 12.28.30 ; grădina V. Roaită, tel. 17.05.47. MILA REGEASCĂ — rulează la Cultural, tel 16.25.39 ; B. Delavrancea, tel. 16.29.02. NOAPTEA PE AUTOSTRADA — rulează la Alex. Popov, tel. 16.26.10 ; G. Bacovia, tel. 23.94 10. „Nlandra“, bd. Schitu Măgureanu, ora 19.30. PYGMALION — Teatrul „C. I. Nottara", la parcul Herăstrău, ora 20. TINEREŢEA LUI MAIAKOVSKI — rulează la C. David, tel. 1738.81. HAIDUCII DIN RIO FRIO — rulează la Unirea, tel. 17.10.21 ; grădina Unirea, tel. 17.10.21. LANTERNA CU AMINTIRI — rulează la Munca, tel. 21.50.97 TINERII (cinemascop) — rulează la Popular, tel. 21.37.43 ; grădina T. Vladimirescu, tel. 21.39.82. CEREOMUSKI — rulează la Moşilor, tel. 12.52.93 ; Volga, tel. 11.91.26 ; grădina Moşilor, tel. 12.52.93 ; Lumina, tel. 16.23.35. PINA MIME — rulează la 16 Februarie, tel. 25.19.15 . 30 Decembrie, tel. 23.17.50. CERUL N-ARE GRATII — rulează la M. Eminescu, tel. 11.48 36 . Drumul Serii, tel. 14.10.37. DAI ÎNAINTE FARA GRIJA - rulează la Iile Pintilie, tel. 12.88.50 ; grădina Ilie Pintilie, tel. 12.88.50. O VIATA — rulează la 019a Banele, tel. 15.66.66 ; grădina Olga Bancic tel. 15.66.66. BUNICA SABELLA _ rulează la Aurel Vlaicu, tel. 13.62.56. FATA CU ULCIORUL - rulează la grădina 23 August, tel. 12.32.77. PLAJA — rulează la Luceafărul, tel. 23.91.00. COMPLETĂRI APA VIE _ rulează la cinematografele : Patria, București, Gh. Doja, 1 Mai, G. Coşbuc. Stadionul Dinamo, Stadionul Giuleşti, Stefan cel Mare. Grădina 13 Septembrie. CARNET DE CĂLĂTORIE IN CUBA — rulează la cinematograful T. Vladimirescu. SOARE şi CER — rulează la cinematografele : Central, Arta. TABACARII — rulează la cinematografele : Drumul Serii, M. Eminescu. ŞTIINŢĂ ŞI TEHNICĂ nr. 1 - rulează la cinematograful Lumina. OMULEŢULE, NU TE LĂSA ! - rulează la cinematograful Olga Bancic. CINEMATOGRAFE REDACŢIA |a Administraţia str. Brezdanii nr. 23—25 CENTRALA TELEFONICĂ 27.27.77. Secţia serbări şi biroul juridic: 27.27.73. Publicitatea: Piaţa Palatului R.P.R, blocul 8 telefon : 11.15.16. Tiparul: Intr. Poligrafică ,str. Brezovanu nr. 23—25