Informatia Bucureştiului, iunie 1963 (Anul 10, nr. 3055-3079)

1963-06-24 / nr. 3074

Debut victorios in preliminariile turneului? olimpic la fotbal CALIFICAREA NE SURIDE: 3-2 LA COPENHAGA Sute de jinii de iubitori ai jocului de fotbal din ţara noastră au ascultat ieri cu emoţie desfăşurarea palpitantului joc de fotbal de la Copenhaga dintre re- prezentativele Danemarcei şi R.P.U. Era primul meci dintre echipele celor două ţări, concurenţei la un loc în turneul olimpic la fotbal. La Copenhaga urma să se decidă in ce măsură fotbaliştii noştri pot aspira la calificare, după cum adversarii de ieri ai echipei noastre, finaliişti la turneul olimpic de la Roma luptau pe teren propriu pentru a lua un avantaj de goluri care să le ofere posibilitatea calificării după meciul retur dela București. Succesul împrima joc a fost de partea echipei noastre care și-a asigurat un avantaj deun gol prin victoria cu 3—2. Acum calificarea ne surlde fiindcă la Bucureşti, în meciul, retur de la 3 noiembrie, şansele sunt foarte mari de partea echipei noastre,astfel că finala grupei, probabil cu R.P. Bulgaria, o vor disputa ajuroape cert fotbaliştii noştri. Echipa R FI.R. a avut de intîmpinat la Copenhaga o rezistenţă puternică. De două ori a luat conducerea, dar tot deiatîtea ori a fost egalată la 1—1 şi 2—2, pentru cai ţin finalul partidei să ia din nou conducerea şi să o menţină pină la fluierul final. Performanţa de la Copenhaga este remarcabilă deoarece jocurile în deplasare sânt foarte grele iar echipa Danemarcei a arătat, aşa cum a rezultat din transmisiunea raidiofonică o bună valoare, creînd în joc situaţii periculoase de gol la poarta lui Dţatcu. Echipa R.P.R. t*de fotbal încheie cu un bilanţ pozitiv sezonul de primăvară. Din cele trei jocuri\inter-ţări susţinute in această perioadă de timp a cîştigat două (cu R.D.G. şi cu'ADancmarca) şi a terminatla egalitate unul, cu R.P. iPolonă la ChorzGW. ’ W * \ ____ COPENHAGA 23 '(Agerpres). — Pe stadionul „Idroîsparken" din Copenhaga, în prezenţa a peste 60 000 de spectatori, s-a disputat duminică primul meci dintre echipele Danemarcei şi R. P. Romíno din cadrul preliminariilor turneului olimpic de fotbal. Desfăşurata la o oră neobişnuită pentru fotbaliştii români (13,30 ora locală), pe un teren puţin alunecos,, întîlnirea a fost totuşi de un bun nivel tehnic şi s-a încheiat cu o meritată victorie a fotbaliştilor romîni : 3—2 (1—1). Echipa daneză, finalistă la Jocurile Olimpice de la Roma, şi-a apărat cu dîrzenie şansa, a egalat de două ori scorul dar piua la urmă a trebuit să încline steagul în faţa jocului mai tehnic, mai organizat, al formaţiei române. Fotbaliştii danezi sunt cei care angajează balonul în joc şi atacă dezlănţuit în primele două minute. Echipa noastră se degajează repede de sub presiune şi în minutul 4, la un corner executat de Pîrcălab,, Constantin deschide scorul printr-o splendidă lovitură de cap. „Olimpicii" români controlează jocul la mijlocul terenului şi fac dese incursiuni la poarta lui Sorensen. Ei domină pînă în minutul 14 cînd iniţiativa trece de partea gazdelor. După ce în minutul 16 Datcu „scoate" mingea din picioarele lui Berthelsen, două minute mai tîrziu interul stînga Bruun, profită de o ezitare a apărării noastre și egalează. Echipa daneză continuă să atace periculos. Aripa stîngă Enoksen și apoi Berthelsen ratează, trăgînd peste baie. Prima repriză se încheie la egalitate : 1—1. După pauză, romînii încep puternic. Ei înscriu cel de-al doilea punct (minutul 53), tot la o lovitură de corner, executată de Pîrcălab și fructificată de Manolache, cu capul. Riposta danezilor este foarte viguroasă, în minutul 59 arbitrul acordă danezilor o lovitură de la 11 m. Transformă Enoksen. Fotbaliştii români nu se descurajează şi preiau din nou iniţiativa. In minutul 64 Haidu demarează pe aripă, driblează doi adversari, pasează lui Varga, care şutează năprasnic. Portarul danez nu poate reţine şi respinge în picioarele lui Manolache. Acesta reia fulgerător balonul înscriind al treilea punct al echipei noastre. In ultimele 15 minute danezii fac mari eforturi pentru a restabili situaţia. Portarul nostru Datcu se remarcă apărînd cîteva şuturi puternice ale lui Enoksen şi Madsen. In minutul 86, un contraatac al echipei noastre purtat de Haidu, este respins în ultima instanţă de mijlocaşul centru Eliasen. O fază critică la poarta echipei R.P.R. în minutul 87 , Datcu este depăşit de balon, dar Koszka bine plasat respinge de pe linia porţii. Meciul se termina cu succesul echipei române care face un prim pas spre calificarea în turneul olimpic de la Tokio. La 13 noiembrie, la Bucureşti, fotbaliştii români şi danezi se vor întîlni în meciul retur. Echipa cîştigatoare va întîlni pînă la 30 iunie 1984 pe învingătoarea dintre R. P. Bulgaria — Luxemburg. Arbitrul elveţian Guimnard a condus următoarele formaţii : R. P. ROMINA : Datcu, Popa, Nunweiller Iîl, Greavu, Petru Emil, Koszka, Pîrcălab, Varga, Manolache, Constantin, Haidu. DANEMARCA : L. Sorensen, Johansen, J. Hansen, B. Hansen, Eliassen, Petersen, Berthelsen, Sorensen, Madsen, Bruun, Enoksen. Şahiştii Echipa de şah a R.P. Romîne a susţinut simbătă şi ieri după-amiază in aula Bibliotecii centrale universitare, un dificil examen în faţa formaţiei R.P. Ungare, considerată (prin numeroşii mari maeştri şi maeştri internaţionali care o alcătuiesc) printre cele mai valoroase din lume. La fel, ca de multe alte ori, reprezentanţii noştri — excelent pregătiţi — sunt pe cale de a trece cu succes şi peste acest greu obstacol. E adevărat că victoria nu a fost încă înscrisă pe foile de arbitraj, însă trebuie să spunem că jucătorii români şi-au conturat-o în bună măsură prin plusul de puncte acumulat, precum şi prin avantajul pe care-l deţin într-o serie de partide neterminate. Trecind în revistă partidele desfăşurate în acest meci mixt, care s-a desfăşurat în două tururi, să vorbim mai întîi despre cele realizate la prima masă de tînărul nostru campion Florin Gheorghiu, în întîlnirile susţinute cu redutabilul Portisch. Mezinul echipei R.P. Romîne (FI. Gheorghiu nu a depăşit încă vîrsta junioratului, el urmînd să ne reprezinte în scurt timp la campionatul mondial de la Leningrad) confirmînd forma bună pe care o deţine, l-a pus în netă inferioritate pe adversar. In prima partidă, Gheorghiu a întrerupt cu avantaj decisiv de partea sa (a avut la un moment dat, posibilitatea de a-l da pe Portisch mai în cîteva mutări) iar în cea de-a doua a înregistrat o splendidă victorie printr-un nou şi susţinut atac pe flancul regelui advers. Aceasta a fost, fără îndoială, una din cele mai frumoase partide ale meciului. Foarte bine a jucat, la masa a treia şi V. Ciocîltea în faţa celui de al doilea mare maestru maghiar Barcza. Fostul nostru campion a întrerupt cu avantaj prima partidă (şi-a creat superioritate printr-un mai bun joc poziţional) şi a remizat pe cea de a doua după o serie de tentative de atac, corect respinse de Bareza. Mai puţin inspirat a acţionat reprezentantul nostru la viitorul turneu interzonal, M. Pavlov, în partidele susţinute cu marele maestru Szabó. El nu a realizat decit o jumătate de punct în prima partidă, în cea de a doua fiind depăşit. D. Drimer a adus echipei un singur punct, în urma întîlnirilor avute cu Forintos. După ce a pierdut prima partidă, în cea de a doua Drimer s-a revanşat, cîştigînd în mai puţin de 30 de mutări. Un punctaj bun a obţinut Günsberger în partidele susţinute cu Honfi. Günsberger s-a impus în prima partidă şi a remizat-o pe cea de a doua. B. Soos, jucînd sub posibilităţi, nu a putut realiza în faţa lui Dely decit o singură jumătate de punct în cele două partide încheiate. Mititelu cu Barczay ca şi Ghiţescu cu Lengyel au remizat primele partide şi au întrerupt în poziţii favorabile în cele următoare, iar Traianescu şi Flesch au întrerupt ambele partide. In partidele feminine, jucătoarele noastre au avut aceeaşi bună comportare, aducînd echipei reprezentative puncte preţioase. Alexandra Nicolau a întrerupt cu avantaj decisiv prima partidă susţinută cu Karakas şi a cîştigat-o de o manieră categorică pe cea de a doua. Elisabeta Polihroniade a obţinut o victorie în faţa jucătoarei Langos în a doua partidă (întrerupind prima), iar Margareta Teodorescu, după o remiză cu Bilele, a întrerupt cu avantaj partida următoare: înaintea reluării partidelor întrerupte, echipa R.P. Romîne conduce cu rezultatul de 8/2 la eg2 puncte, 9 partide fiind întrerupte. D. PORUMBACU noștri confirmă... Concurenţii de la prima masă, Portisch şi Gheorghiu. Turul campionatului de rugbi s-a încheiat dar lupta continuă Prima parte a campionatului republican de rugbi s-a încheiat cu etapa de ieri. Finalul competiţiei a fost calm, întrucît favoriţii au cîştigat în toate întîlnirile, chiar şi acolo unde erau semne de întrebare . Steaua la Iaşi a întrecut la limită pe C.S.M.S. (5-0), graţie unei încercări reuşită de C. Enache în primele minute şi apărată apoi de militari şi de... Matevschi (C.S.M.S.) care a ratat numeroase lovituri de pedeapsă acordate de arbitru. Programul bucureştean a fost interesant mai ales prin meciul dintre Gloria și Progresul, echipe angajate într-o luptă strînsă pentru ocuparea locului 4 al clasamentului. Victoria nu s-a lăsat cucerită, deși metalurgiștii au condus la un moment dat cu 9—3, scorul devenind egal : 9—9. Progresul a totalizat astfel 25 de puncte, rămînînd pe locul 4, iar Gloria cu 24, talonînd-o îndeaproape. Emoţiile metalurgiştilor nu au lipsit nici după consumarea partidei cu Progresul, întrunit cu cele 24 de puncte ei puteau pierde totuşi poziţia a cincea în favoarea Ştiinţei Cluj, care a evoluat tot ieri în Capitală. Dar studenţii au obţinut un singur punct (total 23) deoarece au cedat Unirii (scor 13—8), decisă să salte puţin din subsolul clasamentului unde risca să o... prindă toamna. Sub acest aspect, succesul uniriştilor poate fi considerat, alături de cel al Stelei la Iaşi, cel mai valoros al etapei. Acum bucureştenii cu 19 puncte ca şi C.S.M.S. Iaşi, aflată pe locul 7, nu mai pot avea surprize întrucit Farul i-a făcut tot ieri, un frumos cadou dispunind de Rulmentul IMrad cu 6—3, stopind astfel eventuala ascensiune a acestora spre locul 8, cu toate că bîrlădenii mai au de susţinut o întîlnire restantă (cu Steaua la Bucureşti). La Timişoara, Ştiinţa a primit vizita dinamoviştilor bucureşteni cedînd în faţa acestora cu 0—18. Prin urmare, situaţia ultimelor locuri este de pe acum lămurită, Ştiinţa Timişoara avînd doar 14 puncte care o menţin in neplăcuta postură de codaşă, în vreme ce Farul Constanţa a totalizat 16 puncte, menţinîndu-se aproape de Rulmentul şi Ştiinţa Petroşeni, ceea ce-i creează premize pentru menţinerea in prima categorie la orice insucces al echipelor amintite. Şi totuşi turul campionatului nu se poate considera încheiat, cu toate că doar două intîlniri restanţă mai sînt de disputat. Despre una am vorbit (Steaua — Rulmentul), dar despre cea mai importantă vom spune acum cîteva cuvinte. Griviţa Roşie are de înfruntat pe Dinamo cu care se află la egalitate : 26 de puncte, împărţindu-şi locurile 2—3. De aceea am urmărit ieri cu atenţie evoluţia griviţenilor, realizatori ai unui scor rareori intîlnit : 62—3 cu Ştiinţa Petroşeni. Se mai cere comentat un astfel de rezultat ? Da, in cazul de faţă, deoarece jocul a debutat printr-un 3—3 şi pentru că în continuare am asistat la cîteva acţiuni de o rară frumuseţe ale campionilor. Se poate spune că, în mod surprinzător, Griviţa se află, la încheierea turului în plenitudinea posibilităţilor sale regăsite după multă vreme. E o premiză pentru un joc bun şi în meciul cu Dinamo, care şi el revine aureolat de o victorie clară la Timişoara. Să sperăm că acest ultim meci va constitui un spectacol de gală cu care să se închidă prima parte a campionatului republican de rugbi. EM. VALERIU O A Intîlniri internaţionale ale sportivilor noştri Simbătă şi ieri, canotorii noştri au participatla două importante concursuri internaţionale. La Hanovri, într-o întrecere la care au luat parte unii dintre Cei mai valoroşi canoişti şi caiacişti din Imme, reprezentanţii noştri au terminat victorioşi în 9 probe (In total s-au disputat 16): la caiac simplu — Nicoară; la caiac dublu — Vernescu şi Anus lasescu; la caiac 4— Nicoară, Ivanov, Artimov şi Confolmco ; canoe simplu — Igorov ; canoe dublu — Calinov şi Lipalit (sîmbătă ; caiac dublu — Ivanov şi Nicoară; caiac ştafetă — echipa R.P.R. ; canoe pe echipe — echipa R.P.R.; canoe* dublu — Iacovici şi Sidorov (duminică). In cel de al doiilea concurs, desfăşurat la Gribau, echipajul feminin de schif 4-f-1 al ţării noastre s-a clasat pe primul loc, învingînd, printre alteile, echipajele R.S. Cehoslovace, R.D. Germane şi R.P Polone. ★ Sportivii noştri, aliniaţi la startul concursului internaţional de atletism de la Berlin au avut o comportare frumoasă. Andini Ilarabaş a cîştigat proba de ■ 10UU m plat realizind un nou record republican (14:03,0). Comel Porumb a ocupat, împreună cu Dührkop (R.D. Germană), primul loc la săritura In Înălțime cu 2,06 m, iar Zoltán Vamos s-a clasat al doilea în proba de 1500 m, cu 3:43,1, la o zecime de secundă în urma învingătorului, Valentin (R.D. Germană). • Ieri, la Oradea a avut loc meciul dintre reprezentativele feminine de atletism ale R.P. Romîne şi R.P. Polone. Atletele poloneze au cîştigat cu scorul de 67—50. Cîteva dintre rezultatele mai valoroase : 53,30 la suliţă (Marin Diaconescu), 10,8 pe 80 metri garduri (M. Piatkowska), 52,16 la disc (Lia Manoliu), 1,72 la înălţime — nou record polonez (I. Biecki). Dintre sportivii români care au luat parte la concursul internaţional de călărie de la Leipzig, cel mai bun rezultat l-a obţinut V. Pineiu, clasat pe locul III în întrecerea individuală dotată cu „Cupa Naţiunilor“. S-au încheiat campionatele de ciclism ale Capitalei V. Iordache a cîştigat semifondul pe velodrom Semifondul — cursa cu adiţiune de punete — este de obicei proba cea mai interesantă, a competiţiilor cicliste de velodrom. Semifondul de ieri, care f urma să decidă pe campionul Capi- t tatei, a fost insă lipsit de spectaculozitatea obişnuită. Numărul relativ redus de concurenţi (21 % dintre care mulţi au şi abandonat din cauza pregătirii insuficiente, care a ieşit la iveală in condiţiile temperaturii ridicate) şi caracterul liniar, schematic, al acţiunilor întreprinse au limitat atracti- vitatea cursei. Adevărul este că ciclismul nostru velodrom duce lipsă de un numărmai mare de alergători de bună valoare, a căror luptă reciprocă ar putea asigura interesul întrecerilor. Cei ciţiva tineri relevaţi in ultimele două sezoane nu sunt suficienţi pentru a redresa hotaritar această activitate, cu atît , mai mult cu cit unii dintre ei, cum sunt D. Panaitescu sau D. Mărgărit, nu-şi confirmă cu regularitate imloa■ rea. E de adăugat că in ultimul timp , probele de juniori pe velodrom sunt susţinute numai de tinerii ciclişti de la Olimpia. Ne întrebăm care e contribuţia pe care cluburile Dinamo, Steaua şi Şcoala sportivă de elevi nr. 1 înţeleg s-o dea la animarea activităţii de juniori pe velodrom. V. Burlacu este unul din puţinii tineri care se pregătesc cu conştiinciozitate. In semifondul de ieri insă pregătirea fizică nu l-a ajutat decit pe jumătate , i-a permis să ciştige majoritatea sprinturilor şi să acumuleze cel mai bun punctaj — 42 puncte. Burlacu a ocupat însă abia locul 9 în campionat (mult sub posibilităţile sale) deoarece lipsa de experienţă l-a locul să scape cele trei evadări succesive ale diferitelor grupuri de concurenţi, care au conferit — fără o deosebită dificultate — respectivilor alergători de un tur avans. Dinamovistul Virgil Iordache, in schimb, un vechi specialist al probei, a prins, cu iscusinţa pe care i-o dă experienţa, de două ori - Ion Stoica victorios în proba de fond pe şosea - Pe şoseaua Buftea s-au disputat ieri dimineaţă ultimele probe din cadrul campionatelor de ciclism-fond ale Capitalei. Proba seniorilor, în care concurenţii nu au arătat prea multă combativitate, a luat sfîrşit cu victoria lui Ion Stoica (Steaua), care pe cei 120 km ai probei a realizat timpul de 2h46'04". Au sosit în acelaşi timp, în ordine, Şelaru, Grigore, Baciu, Calcisca. Cel de al doilea pluton, în frunte cu N. Niculescu a sosit după 17 secunde. Celelalte probe au fost cîştigate de următorii concurenţi : juniori I (60 km) : S. Gregorian (Dinamo) l42’14'* ; juniori II (40 km) : C. Grigore (Voinţa) lll'24" ; semicurse (20 km) : V. Calomfirescu (S.S.E. I) 41*58'' ; biciclete oraş (10 km) : C. Apostolescu (Voinţa 23*07". N. CONSTANTIN aceste ocazii şi — cu două ture avans — şi-a asigurat titlul de campion al Capitalei. Mai interesantă ni s-a părut proba neoficială, de viteză sistem turneu pentru seniori. Interesantă, pentru că ne-a prilejuit să constatăm progresul pe care l-a făcut tînărul alergător di..namovisit Mircea Popescu. Cu o forţă în picioare, care promite mult şi care de pe acum îi dă posibilitatea să reziste fără a scădea din viteză pe ultimii 70—80 m, acest robust alergător de 19 ani şi-a învins ieri toţi adversarii, realizind şi timpuri bune (de două ori 12,2). C. D. REZULTATE TEHNICE. Campionatul de semifond al Capitalei (75 ture 25 sprinturi) : 1. V. IORDACHE (2 ture) 30 p ; 2. D. Penescu (1) 29 p ; 3. D. Mărgărit (1) 28 p ; 4. Gh. Vasilescu (1) 21 p; 5. A. Bănuță (1) 19 p; 6. C. Staneiu (1) 15 p ; 7. D. Panaitescu (1) 14 p ; 8. D. Paraschiv (1) 13 p ; 9. V. Burlacu 42 p. Viteză seniori : 1. M. Popescu 4 v ; 2. P. Tache 3 v; 3. C. Stan 2 v ; 4. C. Voiau Iu; 5. D. Panaitescu Ou. Eliminare seniori: 1. M. Voinescu. Viteză juniori : 1. M. Ţiplea. Eliminare juniori : 1. M. Ţiplea. Semifond juniori (21 ture, 7 sprinturi) : 1. M. Ţiplea 30 p; 2. I. Chiţulescu 22 p; 3 Gh. Juravle 17 p. V. IORDACHE Semănătoarea din nou învingătoare la volei Terenul Sănătatea a găzduit ieri dimineaţă întîlnirea de volei dintre Semănătoarea Bucureşti şi Metalul Piteşti pentru cea de a treia etapă a campionatului interregional masculin. Ca şi în jocurile precedente, echipa campioană a Capitalei a obţinut victoria cu acelaşi scor: 3—0, de data aceasta la 3, 7 şi 8. întîlnirea nu a furnizat spectacolul aşteptat, pentru că oaspeţii au jucat crispat, sub posibilităţi, deşi dispun de o formaţie cu elemente bine dotate. De cealaltă parte, nici Semănătoarea nu a arătat aceeaşi vervă cu care ne obişnuise. Căldura mare a influenţat în bună măsură desfăşurarea partidei, jucătorii ambelor echipe făcînd eforturi vizibile pentru a putea acţiona. Ne-au plăcut Dincă de la Semănătoarea şi Păuleţ de la oaspeţi. Cealaltă reprezentantă a Capitalei în campionatul interregional, Confecţia, nu a jucat duminică, întrucît regiunea Argeş nu are şi echipă feminină angrenată în această fază. In etapa viitoare, campioanele oraşului Bucureşti joacă în deplasare. Semănătoarea la Tulcea, cu Stuful, iar Confecţia la Constanţa, cu Voinţa. N. M. Echipa de fotbal a R. D. Vietnam in turneu in R. P. Romina Azi sosesc la Bucureşti fotbaliştii vietnamezi care vor întreprinde un turneu de opt jocuri in ţara noastră. Reprezentativa R.D. Vietnam va începe turneul joi la Piteşti şi-l va continua duminică, la R. Vîlcea, şi apoi la Sibiu, Mediaş, Sighişoara, Câmpina, Ploieşti şi Tîrgovişte. ------p 0 o---- Actualitatea pe scurt . S-a încheiat competiţia de gimnastică dotată cu „Cupa Sportul popular“. Câştigătorii : Sonia Iovan şi Petru Miclăuş. Ieri s-au disputat jocurile ultimei etape a campionatului de fotbal al categoriei B. Pe primul loc in cele trei serii s-au clasat echipele Siderurgistul Galaţi, Dinamo Piteşti şi Crişul Oradea. 0 Meciurile amicale de fotbal de ieri: la Arad, U.T.A. - Radnicki Niş 4—2; la Bucureşti : Steaua — Progresul 5—1; la Constanţa : Farul — Petrolul Ploieşti 3—2. 0 Concursul republican feminin de nataţie, desfăşurat la Tg. Mureş, la care au luat parte reprezentative de regiuni, a fost cîştigat de echipa Bucureşti I. 0 Intr-un concurs care a avut loc în localitatea Kauhava, atletul finlandez Pentti Nikula a realizat un nou record al Europei la săritura cu prăjina — 5.01 m. 0 A început Turul ciclist al Franţei pentru profesionişti. Prima etapă, Paris—Epernay (152,5 km), s-a încheiat cu victoria lui Pauwels (Belgia) în 3 : 30’03”. 0 Astăzi, la Wimbledon începe un mare turneu internaţional de tenis. La turneu va lua parte şi campionul ţării noastre, Ion Ţiriac. 0 In ultima zi a turneului internațional de polo de la Leipzig, echipa R.S.F. Iugoslavia a dispus cu 3—2 de formația R.P. Române. Un nou succes internaţional al boxerilor dinamovişti Boxerii dinamovişti şi-au înscris un nou succes internaţional în palmares. Simbătă seara, elevii antrenorului emerit C. Nour au învins cu 14-6 formaţia italiană Sempre Avanti Bologna, la capătul unui meci în care cîteva partide au fost de un apreciabil nivel tehnic, satisfăcînd pe cei 4000 de spectatori. La capitolul meciuri atractive cu litere majuscule se înscrie cel dintre reprezentantul nostru I. Mihalik și Bruno de Pace. Combativ, foarte energic, rezistent, pugllistul italian i-a creat chiar de la prima lovitură de gong multe probleme lui Mihalik. Campionul nostru, superior pe plan tehnic şi mai experimentat, a ştiut la momentul oportun să plaseze durele sale lovituri la plex şi figură, terminînd după părerea noastră în uşor avantaj (60-59). Juriul a pronunţat o decizie de egalitate, acordată cu 2-1. Ne-a mai plăcut maniera cu care a știut să lupte D. Davidescu in partida cu puncheurul Enzi Farinchi. Meciul a fost strîns, dar dinamovistul a acumulat puncte în buletine deoarece a lucrat eficace în lupta corp la corp. încă o dată, C. Gheorghiu, veteranul categoriei pană, ne-a demonstrat o lecţie de tactică. El a fost opus unui boxer mai înalt cu un cap, care a atacat dezlănţuit pentru a-l surprinde pe dinamovist cu alonja sa. Fostul nostru campion a dejucat inteligent intenţiile italianului, deplasîndu-se şi contrînd cu laterale. Dintre învingători, o bună impresie au mai lăsat C. Crudu, în uşoară revenire de formă, S. Bîrsu foarte prompt în riposte şi organizat în apărare, O. Baciu, care şi-a mai îmbunătăţit tehnica. Deşi a pierdut, C. Stănescu a făcut poate una din cele mai bune partide din activitatea sa în întîlnirea cu cel mai valoros membru al echipei oaspeţilor, mijlociul Peri, campionul Italiei. Multă vreme rezultatul a fost sub semnul întrebării, Stănescu şi-a pistonat adversarul cu directe de stîngă, făcindu-l pe italian să rateze. Totuşi, el nu a putut rezista ritmului şi in ultima instanţă Peri s-a impus prin.ntr-o serie de croşeuri, obţinînd decizia. O misiune dificilă a avut şi semigreul D. Gheorghiu în faţa lui A. Posato. întîlnirea a cuprins de multe ori faze dramatice. Gheorghiu a cunoscut momente dificile in prima parte, ca apoi, la rîndul său, italianul să fie pus în inferioritate, trimis chiar la podea (sprinten de picior el s-a ridicat fără a fi numărat). Decizia de egalitate răsplătește din plin marea risipă de energie făcută de cei doi protagonişti. Sub aşteptări a evoluat de data aceasta tînărul M. Dumitrescu, care probabil încă nu ştie că boxul este sportul oamenilor curajoşi, energici, hotăriţi. El a „fugit“ tot timpul în întîlnirea cu Maraglialo, care a trebuit de multe ori să facă o adevărată cursă de urmărire pentru a schimba cîteva lovituri cu Dumitrescu. Este regretabil că juriul a dat o decizie de egalitate, care-l încurajează și pe viitor pe Dumitrescu de a presta un box „pe fugă“. REP. Upercutul plasat de I. Mihalik și-a atins din plin ținta. CINEMATOGRAFE TU EŞTI MINUNATĂ — rulează la Patria, tel. 11.86.25; Bucureşti, tel. 15.61.54; 1 Mai, tel. 18.49.04; Gh. Doja, tel. 16.22.73; Ştefan cel Mare, tel. 12.06.88; G. Coşbuc, tel. 23.71.01; stadionul Dinamo, tel. 12.06.88; Arenele Libertăţii, tel. 23.71.01. TĂUNUL — rulează la Republica, tel. 11.03.72 ; Elena Pavel, tel 15.63.84 ; grădina Elena Pavel, tel. 15.63.84. LUMINA DE IULIE — rulează la Lumina, tel 16.23.35 ; Volga, tel. 11.91.26; Tineretului, tel. 16.24.48. DRACUL ȘI CELE 10 PORUNCI (cinemascop) — rulează la V. Alecsandri, tel. 11.81.12; Victoria, tel. 16.28.79; Libertăţii, tel. 23.07.40; grădina Luceafărul, tel. 23.91.00; Patinoarul 23 August, tel. 12.32.77; 23 August, tel. 12.32.77. ADORABILE ŞI MINCINOASE — rulează la I. C. Frimu, tel. 16.29.17 ; Magheru, tel. 13.92.72 ; înfrăţirea între popoare, tel. 17.31.64 ; Griviţa, tel. 17.08.58 ; Flacăra, tel. 21.35.40 ; Arta, tel. 21.31.86 ; grădina I. C. Frimu, tel. 16.29.17 ; grădina Arta, tel. 21.31.86 ; grădina 13 Septembrie, tel. 16.35.38. PLAJA — rulează la Central, tel. 14.12.24; Moşilor, tel. 12.52.93; grădina Moşilor, tel. 12.52.93. NOUA PRIETENĂ A TATII _ rulează la 13 Septembrie, tel. 16.35.38; V. Roaită, tel. 17.05.47; Mioriţa, tel. 14.27.14; grădina V. Roaită, tel. 17.05.47. CIPOLÎNO — ZIUA PRIMĂVERII - MATERIALE PLASTICE — CUCERIREA LUMII ÎNCONJURĂTOARE — rulează la Timpuri Noi, tel. 15.61.10 MAMELUCUL — rulează la Maxim Gorki, tel. 13.49.04. CĂPITANUL FRACASSE (cinemascop) — rulează la Ciuleşti, şoseaua Giuleşti. CEREOMUSKI — rulează la Cultural, tel. 16.25.39. 16 Februarie, tel. 25.19.15; B. Delavrancea, tel. 16.29.02. HAIDUCII DIN RIO FRIO — rulează la Alex. Popov, tel. 16.26.10. m|i TINERII (cinemascop) — rulează la 8 Martie, tel. 15.62.79; grădina 8 Martie, tel. 15.62.70. BUNICA SABELLA — rulează la C. David, tel. 17.38.81. CERUL N-ARE GRATII — rulează la Unirea, tel. 17.10.21. COLEGII — rulează la Alex. Sahia, tel. 21.49.46. Floreasca, tel. 12.28.30; grădina Alex. Sahia, tel. 21.49.46. OMUL AMFIBIE — rulează la Ti Vladimirescu, tel. 21.39.82. CRIMĂ FARA PEDEAPSA — rulează la Munca, tel. 21.50.97. PE URMELE BANDEI — rulează la Popular, tel. 21.37.43; Luceafărul, tel. 23.91.00; grădina Libertăţii, tel. 23.07.40; grădina 23 August, tel. 12.32.77. MIRACOLUL LUPILOR (cinemascop) — rulează la M. Eminescu, tel. 11.48.36; grădina T. Vladimirescu, tel. 21.39.82. ^ NOAPTEA PE AUTOSTRADĂ — rulează la grădina Ilie Pintilie, tel. 12.88.50 . „ . _ MILA REGEASCĂ — rulează la G. Bacovia, tel. 23.94.10. VÎRSTA DRAGOSTEI — rulează la Olga Bancic, tel. 15.66.66; grădina Olga Bancic, tel. 15.66.66. HAMLET — rulează la Drumul Serii, tel. 14.10.37. IDIOTUL — rulează la 30 Decembrie, tel. 23.17.50. TINEREȚEA LUI MAIAKOVSKI — rulează la Aurel Vlaicu, tel. 13.62.56. UN EROU ÎN PAPUCI — rulează la Laminorul, tel. 17.00.50. ROCCO ȘI FRAȚII SAI (ambele serii) — rulează la grădina Progresul, tel. 11.03.72. „ . FETELE (cinemascop) — rulează la grădina Unirea, tel. 17.10.21 MONGOLII — rulează la Ilie Pintilie, tel. 12.88.50. COMPLETĂRI 4000 TREPTE SPRE CER — rulează la : Magheru, I. C. Frimu, Griviţa, înfrăţirea între popoare, 13 Septembrie. APA VIE — rulează la : Grădina Arenele Libertăţii, Patria, Ştefan cel Mare, Bucureşti, Gh. Doja, 1 Mai. G. Coşbuc, Stadionul Dinamo. SOARE ŞI AER — rulează la Al. Sahia. VIAŢA CEA MARE — rulează la : T. Vladimirescu, Grădina Unirea. RESTAURAREA CETĂŢII PETROPAVLOVSK — rulează la : Luceafărul, Lumina (26—30 iunie). PRIMĂVARA OBIŞNUITĂ — rulează la : Central, Moşilor. UN REPORTER DE PESTE OCEAN — rulează la : Tineretului, Volga. MOSCOVA — ANTARCTIDA — rulează la : Cultural, B. Delavrancea. PIONIERIA Nr. 3/1963 — rulează la : C. David. Munca, G. Bacovia. TABACARII — rulează la Unirea. FRUMUSEŢILE PĂMÎNTULUI NATAL — rulează la Popular. PE USCAT STRE MARE — rulează la 16 Februarie (24—26 iunie) HALLO, FIPS — rulează la Grădina Libertăţii. DIN LUMEA FURNICILOR — rulează la Grădina 23 August. SPORT Nr. 2/1963 — rulează la Floreasca. AZI PROGRAMUL I 17.00 Buletin de ştiri. Buletin meteorologic. 17.10 Concertul nr. 1 în Sol major pentru vioară şi orchestră de Giuseppe Tartini. 17.30 Prietenii lui Do-Re- Mi „Porniţi pe urnele semnelor” (ciclul de iniţiere muzicală pentru copii — Lecţia a Vil-a — despre legatto, coroană, semne de repetiţie). 17.50 Din muzica popoarelor. 18.30 Lecţia de limba rusă (pentru începători). 18.40 Arii din opere interpretate de Corneliu Fînăţeanu. 19 00 Revista economică radio. 19.20 Cîntece şi jocuri populare. 19.45 Muzică uşoară interpretată de formaţia Paul Ghentzer. 20.00 Radiojurnal. 20.15 Cîntă soprana Iolanda Mărculescu, în program noi înregistrări. 20.30 Noapte bună, copii : „Vulture, ia-ţi zborul“, poveste africană. 20.40 Melodii de dragoste. 21.15 Tribuna radio. Activitatea P.M.R. pentru dezvoltarea conştiinţei socialiste a oamenilor muncii. 21.25 Simfonia a II-a în Si bemol major de Franz Schubert. 22.00 Buletin de ştiri. Buletin meteorologic. Sport. 22 25 Fragmente din opereta „Zarvă între fete” de Miliutin. 23.00 Muzică de dans. 23.50 —23.55 Ultimele ştiri. PROGRAMUL II 17.00 Pagini alese din muzica uşoară. 17.30 Sfatul medicului . Paraziţii intestinali. 17.35 Anunţuri, reclame, muzică. 18.00 Buletin de ştiri. 18.05 Din creaţia compozitorului Ion Morozov. 18.30 Doine şi jocuri populare. 19 00 Muzică de estradă. 19.30 Din activitatea Sfaturilor populare 19.40 „Simfonia primăverii“ de Marţian Negrea. 20.20 Muzică din opereta „Voievodul ţiganilor” de Johann Strauss. 21.00 Radiojurnal. 21.15 „Sat nou — cîntec nou“ — program de cîntece populare. 21.30 Lectură dramatizată din volumul „Proza satirică franceză” 22.00 Sonate de Haendel 22.25 Concert de muzică uşoară 23.00 Buletin de ştiri. 23.10 Suita din baletul „Pasărea de foc“ de Igor Stravinski . Concertul pentru pian şi orchestră de André Jolivet. 24.00 Muzică de dans. 0.50—0.55 Ultimele ştiri. PROGRAMUL III (Staţia 4,16 m sau 72.08 Mhz) 21.00 Radiojurnal. 21.15 „Interpretul săptămînii” : Bruno Walter. 22 05—22.59 Muzică de estradă. MÎINE PROGRAMUL I 5.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. 5.07 Cîntă orchestra de muzică populară „Cindrelul“ a Filarmonicii de stat din Sibiu, dirijor Nicolae Irimescu. 5.20 Emisiunea pentru sate . Măsuri pentru prevenirea pagubelor pricinuite de gîndacul de Colorado. 5.30 Estrada dimineţii. 6.00 Radiojurnal. 6.07 Muzică interpretată de fanfară. 6.20 Lecţia de gimnastică. 6.30 Recomandări din program. 6.35 Mici piese instrumentale. 6.45 Cîntece. 7.00 Buletin de ştiri. 7.10 Cîntece şi jocuri populare. 7.30 Sfatul medicului : Scăderea bruscă a tensiunii arteriale (şocul). 7.35 Anunţuri, muzică. 7.45 Salut voios de pionier. 8.00 Sumarul presei centrale. 8.06 Muzică distractivă. 8.30 Valsuri din operete. 9.00 Simfonia nr. 36 în Do major „Linz” de Mozart. 9.30 Melodii populare din ţări socialiste. 10.00 Sonata pentru pian de Liviu Comes : Sonata pentru flaut şi harpă de Carmen Petra. 10 32 Muzică uşoară. 11.00 Radiojurnal. 11.05 Sonata în Sol major pentru violoncel şi pian de Wilhelm de Fesch. 11.20 Din creaţia de operă a lui Alexandru Zirra. 11.45 Radio prichindel : „Şapte fraţi coloraţi“ (scenetă). 12.00 Poemul simfonic. Eroii Jiului” de Constantin Bobescu. 12.30 în faţa hărţii : Iordania. 12.40 Cîntece ale tineretului pentru pace şi prietenie. 13.00 Buletin de ştiri. 13.05 Recomandări din program. 13.10 Muzică populară cerută de ascultători. 13.40 Cotele apelor Dunării. 14.00 Concert de prînz 15.00 Arii din opere interpretate de Galina Vişnevskaia şi Ivan Petrov. 15 30 Muzică uşoară. 16.00 Cîntă basul Nicolae Secăreanu. 16.15 Vorbeşte Moscova ! 16.45 Cîntece revoluționare. AZI 19.00 Jurnalul televiziunii. 19.15 Pentru tineretul şcolar: „Din tainele motorului de automobil" (XV) — Transmisiune de la Muzeul tehnic Bucureşti. 19.45 lăsarea nopţii — film. 21.05 Seara de romanţe. Cîntă o formaţie condusă de Nicuşor Predescu. Solişti: Olga Stănescu, Adriana Codreanu, Dorel Livianu. 21.35 Telesport. In încheiere: Buletin de știri, buletin meteorologic. OFERTE DE SERVICIU ÎNTREPRINDEREA Instalaţii Bucureşti. Grup 1 şantiere, calea Moşilor nr. 36, caută pentru şantierele din provincie, INGINERI principali tehnologi, INGINERI construcţii montaj, MAIŞTRI electricieni, MAIŞTRI încălzire şi ventilaţie, TEHNICIENI C.T.C. şi TEHNICIENI devize şi ataşemente. COOPERATIVA „Tehno Metalica" din str. Vînatori nr. 4, caută dactilografă, conducători auto şi cooptează electricieni, tinichigii reparaţii şi tinichigii auto-moto, instalatori sanitari pentru centrele de deservire a populaţiei. I.R.T.A.-BUCUREŞTI S.I.R.C.A. nr. 1 din şos. N. Tîtulescu nr. 171, caută pentru lucrări de intreţinere şi reparaţii curente auto, MECANICI auto şi TINICHIGII auto. Relaţii telefon 17.28.29. GOSPODĂRIA economică A.C.A. cu sediul în București, str. N. Filipescu nr. 23, caută pentru atelierele din raza oraşului Bucureşti lăcătuşi ajustori; tinichigii; tîmplari mecanici calificaţi; normatori (în industria lemnului şi în tinichigerie). I.A.P.L. restaurante-cantine, str. Lipscani nr. 18, caută moto-scuterist. ÎNTREPRINDEREA de foraje şi alimentări cu apă caută tehnicieni tehnologi, normatori şi ingineri principali normatori, pentru grupa de normare tehnică. Cei interesaţi se vor adresa la sediul întreprinderii, str. Bibliotecii nr. 4, etajul VIII. OFICIUL de stat pentru invenţii, strada Alexandru Popov nr. 24, caută inginer textilist pentru serviciul de examinare şi inginer chimist pentru corpul de control. DISTRIBUITORI lapte, caută fabrica de produse lactate „Bucureşti", bd. Armata Poporului nr. 19 (cartier Militari). Informaţii la telefon 16.75.20. MAGAZINELE de prezentare şi desfacere ale Fabricii de confecţii şi tricotaje ..Bucureşti", caută vitriner (A), etalator (B). Prezentarea la magazinul „Confecţia" din calea Victoriei nr. 28. UZINA „Semănătoarea", spl. Independenţei nr. 319, caută FOCHIŞTI autorizaţi pentru cazane cu aburi. Informaţii suplimentare se pot obţine la telefon 15.18.70. SPITALUL de copii „Tudor Vladimirescu", din calea Călăraşi nr. 20, telefon 22.05.20, caută SURORI (pediatrie). I.S. DECORATIVA, str. Latină nr. 8, caută STRUNGARI. TÎMPLARI mecanici freserişti. ÎNTREPRINDEREA „Energo reparaţii", cu sediul în Bucureşti, bd. Mârâşeşti nr. 2, telefon 23.26.40, caută : INGINERI principali, INGINERI şi TEHNICIENI in specialităţile : construcţii de maşini, termoenergetica, metalurgie, mecanici montatori pentru turbine şi motoare Diesel. ECONOMIST principal cu practică în construcţii de maşini. Muncitori: STRUNGARI BORHWERKIŞTI, GĂURITORI, BOBINATORI, MONTATORI turbine şi MONTATORI motoare diesel. ÎNTREPRINDEREA plante medicinale Bucureşti, din strada Vulturi nr. 31, telefon 22.20.20, caută ŞOFERI auto categoria I şi MOTOCICLIŞTI. O.C.L. Alimentara V. I. Lenin, caută ECONOMIST organizarea muncii, cu studii superioare şi practică în probleme de muncă şi salarii de cel puţin un an. MOTO scuterişti cu carnet de conducere şi ŞEFI raion bucată, cu vechime cel puţin 4 ani în comerţ. Informaţii în str. Dr. Lister nr. 6, zilnic după ora 12. INSTITUTUL „Dr. Cantacuzino", spl. Independenței 103, caută GRESOR auto pentru garaj, informații la Institut. I.•REDACTIA și Administrația str. Brezoianu nr. 23-25 CENTRALA TELEFONICA 27.27.77. Secția scrisori şi biroul Juridici 27.27.73. Publicitatea, Piața Palatului R P.R. blocul 8 telefon; 14.15.16. Tiparul: Intr. PoligraficS nr. 2, str. Brezoianu nr. 23-25