Informatia Bucureştiului, februarie 1971 (Anul 18, nr. 5423-5446)

1971-02-10 / nr. 5431

Hocheiştii noştri vor evolua la Sofia în cadrul pregătirilor pe care le efectuează în vederea campionatului mondial (grupa C), echipa României se va deplasa vineri la Sofia. Aici o aşteaptă, stmbătă şi duminică, două întilniri cu selecţionata Bulgariei, una dintre viitoarele ei adversare de la C.M. Intîlnirile vor constitui astfel pentru ambele echipe utile prilejuri de verificare a stadiului actual de pregătire. Trofeul „Informaţia Bucureştiului“, la baschet, pentru şcolari Astăzi, primele jocuri Aşa cum am mai anunţat milarul nostru datari, cu incepera da astăzi, va avea loc competiţia da baschet rezervată echipelor masculine ale liceelor din Capitală, competiţie dotată cu trofeul .INFORMAŢIA BUCUREŞTIULUI". Formaţiile participante au fost Împărţite In două acrii, după cum urmează in seria I! liceele nr. 35, ăl. Neculce", „Gh. şincal", .N. Bălcescu", nr. îl şi nr. 33. În seria a II-a, liceele ăl. L. Caragiale", .M. viteazul", ,D. Cantemir“, .M. Sadoveanu“ « nr. 13. Astă-seară sunt programate, In sala liceului 43, primele partide din cadrul aeriei a II-a , liceul „Mihai Viteazul" — liceul »M. Sadoveanu" , liceul nr. 43 — liceul «D. Cantemir". Etapa Inaugurală a seriei I se va disputa săptămlna viitoare, în toate aceele care-și vor disputa trofeul .INFORMAŢIA BUCUREŞTICULUI", baschetbaliştii se antrenează Intens In timpul liber. Astăzi, suntem trn măsură să vă facem cunoscute loturile asupra cărora s-au fixat antrenorii respectivi, iată-le » Liceul „I. Neculce* (director I. Dragu) , D. Martaide, F. Fop, V. Chiru, L. Flaviu, G. Stancu, A. Alecu, șt. Truțescu, M. Darie, El Şerban, V. Popa, A. Alexandrescu, I. Tomescu. Echipament galben-negru. Conducător — prof. V. Constantinescu. " Liceul «N. Bălcescu" (director I. Cosma) | A. Marinescu, S. Căpușanu, E. Ardeleanu, V. Pamfil, D. Don, C. Citu, M. Lăzărescu, V. Georgescu, T. Varbiu, M. Steu, F. Dumitrescu, v. Mocanu. Echipament galben-alb. Conducător — prof. V. Ionescu. Liceul „M. Sadoveanu" (director M. Baldovin) : M. Pașcanu, C. Florea, Gh. Ramba, M. Huzuneanu, P. Ionescu, T. Vlădoiu, D. Enache, C. Olteanu, P. Chiţiu, V. Radu, F. Petrescu, M. Solomon. Echipament roşu-negru. Conducător — prof. D. Monahu. Liceul ,,I. L. Caragiale” (director Gh. Mierlea) : Marius Marinescu, A. Marinescu, V. Turcuş, H. Calancea, G. Hasos, Mihai Marinescu, Gh. Vasiliu, F. Cazacu, E. Nicolae, P. Sfetcu, N. Râdescu, A. Suciu. Echipament alb-albastru. Conducător — prof. I. Oprescu. Liceul „D. Cantemir" (director Ileana Teodorescu) , M. Braboveanu, V. Gonda, G. Modrogan, C. Manceriu, V. Bucur, A. Bogdan, St. Mănciulescu, Gh. Savu, A. Dinescu, V. Ciocan, P. Marianciuc, S. Stancu. Echipament alb-albastru. Conducător — prof. E. Klosovschi. Liceul „M. Viteazul" (director I. Popescu) : p. Posa, C. Steriade, A. Krizhai, P. Ghelerter, S. Dumitrache, C. popescu, P. Vizitiu, P. Ionescu, M. Streibner, E. Racu, A. Stănescu, R. Bello. Echipament galben-bleu. Conducător — prof. R. Ionescu. Liceul :Gh. Şincala (director V. Petre), M. Petrescu, D. Bucheanu, A. Dumitru, V. Mazilu, E. Neagu, I. Faur, M. Cangea, Gh. Nicula, S. Stăncescu, v. Ionescu, D. Mogildea, A. Ivașcu. Echipament roșu-alb. Conducător — prof. V. Tibacu. Liceul nr. 11 (director E. Schuller) 1 A. Gunesch, D. Berwagner, G. Pop, A. Hirsch, G. Purice, D. Petrescu, R. Cleps, A. Negritu, V. Scoradeţ, E. Puşcă, I. Pardovitz, C. Ungureanu. Echipament albastru-alb. Conducător — prof. Hilda Avachian. Liceul nr. 33 (director Gabriel* • Marcoci) : M. Zisu, D. Anghel, A. Curatov, S. Tent, C. Stoicea, B. Goiceanu, P. Stroe, N. Biţă, F. Dascălu, M. Răbonţu, E. Croitoru, R. Vocheci. Echipament negru-bleu. Conducător — prof. D. Beuran. Liceul nr. 35 (director Gh. Benone)) D. Niculescu, D. Chircu, T. Huzum, Gh. Mihuţă, D. Ionescu, C. Fluturaş, C. Drinovan, A. Miclescu, C. Becheru, S. Osacenko, A. Fluturaş, F. Apostu. Echipament verde-galben. Conducător — prof. G. Chiraleu. Liceul nr. 43 (director v. Pop) : D. Berceanu, G. Ionaş, T. Greciuc, C. Tănase, C. Brinzol, A. Cherciu, M. Fainzilber, V. Teodosiu, A. Niţă, M. Mîndruţa, F. Filiuţă, T. Moronescu. Echipament galben-roşu. Conducător — prof. I. Popleşeanu. N.R. la locul echipei liceului „Gh. Lazâr", anunţată anterior, la competiţie va participa formaţia liceului nr. 33. Din toate sporturile • Stmbătă și duminică va avea loc la sala .13 Auguste concursul republican de atletism rezervat seniorilor. 9 Mtine, de la ora 13, cuplat fotbalistic pe stadionul Progresul ! Progresul tineret — I.C.S.I.M. și Progresul — T.M.B. (fost Sportul muncitoresc). • Echipa de fotbal Steaua a jucat ieri la Beirut cu formaţia Racing, pe care a invins-o cu 4—2. In Grecia, formaţia Steagul roşu Braşov a dispus cu 1—0 de Paniliakos şi a terminat la egalitate, 1—1, cu Panabalki. 9 In săptămlna preolimpică de la Sapporo, echipajul nostru de bob, Panţuru — Bangor, a ocupat locul V. • A început competiţia de fotbal dotată cu „Cupa Porţelanul", pentru echipele din campionatele "Onoare" şi „Promoţie". Rezultatele etapei inaugurale : Avuntul 9 Mai — A. S. Chiajna 2—2 ; UREMOAS — Porţelanul 2—0 ; Confecţia — Electra 2—1. Competiţia continuă la sfîrşitul acestei săptămîni, pe terenul A.S. Chiajna, cu Intîtalrile : simbătă, de la ora 15.30 * UREMOAS — Confecţia ; duminică, de la ora 9 : Avintul 9 Mai — Porţelanul ; de la ora 11 : A.S. Chiajna — Electra. • Ciclul reuniunilor amicale de box din Capitală continuă simbătă, de la ora 18.30 la sala Ciuleşti. Vor evolua — In cadrul a 14 intilniri — boxeri juniori si seniori. Aceasta ar fi ultima gală Înaintea startului oficial, programat simbătă 21 februarie In sala din str. Turturele. r» In cadrul pregătirilor In vederea reluării sezonului oficial de fotbal, comisia municipală de specialitate organizează vineri 12 februarie In sala Dinamo (ora 18.30) o gală de filme documentare despre regulile de joc. Sunt invitaţi să participe jucătorii din diviziile B, C şi juniorii din categoria republicană. Fotbaliştii de la Sportul studenţesc joacă cu „U" Craiova şi F.C. Argeş Fotbaliştii de la Sportul studenţesc, pregătiţi den Ion Motroc, vor susţine in această săptâmînă două meciuri, în compania divizionarelor A, Universitatea Craiova şi F. C. Argeş. Formaţia bucureşteană, din rindurile căreia nu vor lipsi I. Vasile, Jamaischi, D. Niculae, Kraus, Bujor, Ciornoavă, va juca cu Universitatea Craiova, mîine, de la ora 15, pe stadionul Ciuleşti (şi nu pe Politehnica, cum iniţial fusese stabilit), iar cu F. C. Argeş, duminică, de la ora 11,15, pe acelaşi stadion (în deschidere, meciul dintre echipa de tineret-rezerve a clubului Rapid și divizionara B. C. F. R. Pașcani). înUniversitarele“ internaţionale de tenis de masă vorba doar de primul tur... «Furtuna" de surprize o aşteptăm astăzi clnd se va juca inclusiv plnă la turul IV... Trei dintre reprezentanţii noştri au păşit cu dreptul. E vorba de Giurgiucă şi Antal (care au clştigat cu 3-0 intilnirile cu Karalavanov şi, respectiv, cu Karagueller) şi de Simandan (3—1 cu Hosni). La feminin, doar Maria Korodi şi Judith Krejec au fost programate. Prima a Invins-o pe Zatarian cu 3—0, la timp ce a doua a părăsit scena Întrecerilor,fiind întrecută de Kim Clanal cu 3—0. Probele de dublu bărbaţi şi dublu femei au «mers" plnă In sferturile de finală. La masculin, cuplurile noastre nu au reuşit să se comporte onorabil, deşi — de pildă — Doboş şi Dumitru au beneficiat de un culoar destul de favorabil, fiind eliminaţi In «optimi* cu 3—2 de Schlüter — VVeinmann. La rtndul lor, Giurgiucă şi Antal au fost scoşi din cursă la „sferturi” cu 3—1 de Kunz şi Benda, iar Simandan şi Simin au pierdut la faţa dublului Marosffl — Gardos (în «optimi") cu 3—0. La feminin, surorile Korodi după ce au învins cu 3—0 pe Nikova şi Dimitrova (în «optimi"), la turul următor au cedat cu acelaşi scor la faţa dublului Pak Iun-ok — Cla Imn-mi. Cuplul nostru prim, Eleonora Mihalca şi Carmen Crişan, a jucat direct la sferturile de finală la compania dublului Ruseva — Hristova, de care a dispus cu 3—1, întrecerile continuă astăzi, de la ora 1. D. Porumbacu Turneul Internaţional universitar de tenis de masă a fost reluat ieri, in sala Fioreasca, cu probele individuale. Intilnirile, in deosebi cele de simplu, au avut o desfăşurare liniştită, favoriţii impunîndu-se fără prea mari eforturi. Nu este mai puţin adevărat, că a fost HANDBAL Steaua va întreprinde un turneu in R.F.G. După meciurile pe care le va susţine cu formaţia Iugoslavă Partizan Bjelova d in membinalele „cupei campionîÎGP europeni* la handbal (la 21 februarie, in Iugoslavia, într-un oraş incă nedesemnat, şi la 26 februarie, la Bucureşti), echipa Steaua va întreprinde un turneu de 6—7 Jocuri în R.P. a Germaniei. Turneul se va desfășura între 29 februarie și 13 martie. Aţi cunoscut antecedentele, de ce l-aţi angajat? (Urmare din pag. I) tru care conducerea O.C.L. «Alimentara“ a manifestat atlta bunăvoinţă . Intr-adevăr, A. Nedea e un vechi salariat al acestei organizaţii comerciale. Din 1952 pînă în 1970, cu mici întreruperi, a lucrat aici. Cei 18 ani nu reprezintă Insă decit un lung şir de abateri de la normele de comerţ, de Incorectitudine, de lipsă de scrupul : Ia 1952, e condamnat deoarece vindea cu lipsă la gramaj ; In 1953 — reţinut pentru delapidare; In 1957 — trei ani închisoare corecţională; In 1958,1959, 1964 — alte infracţiuni pentru care suferă condamnările de rigoare. Acesta este Anton Nedea, de serviciile căruia centrul de carne nu se putea lipsi şi a cărui «experienţă* — ca să folosim cuvintele responsabilului unităţii — era «utilă” pentru cumpărători. Fapt este că antecedentele sale penale au fost cu uşurinţă uitate, drept care s-a văzut Instalat confortabil la condiţiile propice repetării infracţiunii, va prezentăm pledoariile care au susţinut menţinerea lui Anton Nedea în cadrul O.C.L. «Alimentara" sectorul 6 . Gh. Oroviceanu, şeful biroului personal : „Sigur că l-am reprimit, doar n-a fost la proces cu noi, ci cu organele de miliţie...". Sonia Rontea, Jurisconsult ! «Aveam obligaţia reprimirii lui din lipsa temeiurilor juridice necesare pentru desfacerea contractului de muncă“... L-am ascultat la această privinţă pe Emil Georgescu, consilier la Procuratura municipiului Bucureşti . „O.C.L. „Alimentara* nu avea nici un fel de obligaţie legală să-l angajeze — ne spune domnia sa. In legea 1/1970 se arată că un angajat deferit organelor de urmărire penală pentru infracţiuni legate de munca sa trebuie suspendat din funcție. Deci, apariția grațierii trebuia să-l găsească suspendat. Repet, chiar dacă condamnarea nu a fost definitivă, nici un fel de prevedere legală nu obliga conducerea O.C.L. «Alimentara" » să-l reprimească". Mai mult, adăugăm noi, conform legii 22, celor care au funcţii de răspundere şi care angajează lucrători cu poziţie juridică de gestionari, fără a ţine seama de antecedentele lor penale, le revine răspunderea pentru încălcarea prevederilor legii. (Ne referim la faptul că Anton Nedea, fără a mai fi „gestionar de drept", era «gestionar de fapt“, el continuind să manipuleze marfa şi să încaseze bani, lucru constatat şi la un control al Inspectoratului comercial de stat). . . Deşi existau toate motivele de circumspecţie, deşi Anton Nedea dovedise de nenumărate ori că lupul lui schimbă părul, dar năravul ba, deşi antecedentele sale penale nu puteau lăsa indiferent pe nimeni, totuşi el a fost menţinut la continuare şi, am apune, chiar ocrotit de conducerea O.C.L. «Alimentara* sectorul 6. A fost nevoie să Intervină Inspectoratul comercial de stat şi să propună, In urma unul control efectuat la 15 ianuarie 1971, desfacerea contractului de muncă al lui Anton Nedea. In felul acesta «calitatea* dovedită de conducerea O.C.L. «Alimentara* a luat sfirşit, iar Anton Nedea şi-a primit sancţiunea, de acum înainte nu mai poate lucra in comerţ pe teritoriul municipiului Bucureşti. Să fie Insă el singurul vinovat ! Puntndu-ne această Întrebare ne-am glndit şi la responsabilitatea celor ce au datoria să vegheze la bunul mers al Întreprinderii, la obligaţia de a selecţiona cadrele la modul cel mai riguros cu putinţă şi nu după criterii stabilite la voia întimplării , la sfirşit, la răspunderea ce revine la astfel de situaţii celor ce-şi dau girul cu atlta uşurinţă. Pentru toţi aceştia cazul Anton Nedea este, considerăm, exemplificator. P E  itt ! !. • Persoana căreia i s-a furat din poşetă un ceas de mină și o sumă de bani (în autobuzul 44— cu circa 3 luni In urmă) este rugată sâ se prezinte la I.M.M.B. serviciul judiciar (camera 113), intrucît holul a fost prins. • Datorită construcţiei defectuoase a coşului unei sobe, ieri dimineaţă a izbucnit un incendiu în apartamentul lui A.P. din calea Victoriei nr. 54. Focul a fost localizat și stins de pompieri. • Din cantitatea de 5100 kg mălai, ridicată pentru magazinul din str. Beldiman nr. 2, Gabriel Dumitru (str. Invingatorilor, nr. 7), Stan Panait (str. lipscani, nr. 103) şi Gavrilă Mihalache (str. Tâmîioarei, nr. 31) — primii salariaţi ai întreprinderii de prezentare a industriei alimentare, iar ultimul şofer la I.T.A. — au vîndut la ore de speculă 855 kg. » A fost trimis in judecată Galaction Virgil Chişu (intrarea Bădeni, nr. 4), maistru la Fabrica de cabluri şi materiale electroizolante, pentru însuşirea unei sume de bani din bursele cuvenite ucenicilor. • S-a stabilit vinovăţia lui Vasile Ion (comuna Pantelimon, str. Albinelor nr. 6) şi Iordan Lupu (comuna Fundulea, judeţul Ilfov) care, în seara zilei de 13 decembrie 1970, au ultragiat şi lovit doi cetăţeni. Infractorii au fost cercetaţi sub stare de arest preventiv. •ircumscripţia 16 miliţie continuă investigaţiile pentru stabilirea identităţii unui şofer pe nume Dobre, care, împreună cu Marin Niţă (şoseaua Mihai Bravu nr. 62 A) şi Gheorghe Bidirel (comuna Pantelimon, str. Popa Şapcă, nr. 17), ambii salariaţi ai „Biofarm", au sustras din întreprindere diferite produse şi materiale. AFLHHDELA InspectoratulHititiei Capitalei SPORT INFORMATIA Ciclismul încearcă sa forțeze porțile Olimpiadei '72 • Un fos ferigit pentru depistarea performerilor potențiali • Se speră că starturile vor fi mai populate • Calendar competițional mai bogat, dar se omite din nou „Turul României"! Ciclismul nu se află pe Uista sporturilor asupra cărora C.N.E.F.S. şi C.O.R. Îşi vor concentra preocupările in vederea reprezentării in condiţii optime a sportului nostru la J.O. de la München. Aşa a hotărit plenara comună a celor două foruri şi, oricît ar fi de mîhniţi practicanţii sportului cu pedale, adevărul este că nici aceştia n-au realizat în ultimul timp performanţe care să le îndreptăţească pretenţiile la un tratament preferenţial. Ceea ce nu înseamnă că orice speranţe de participare olimpică sunt retezate cicliştilor noştri, deoarece , aşa cum ne-a precizat recent, într-o conferinţă de presă, tov. Anghel Alexe, preşedintele C.N.E.F.S. — performanţele de certă valoare internaţională realizate în acest an preolimpic, chiar de sportivi nenominalizaţi expres, pot constitui o premisă pentru a evolua în *72 la München. Totul e să-ţi dovedeşti — cu sau fără sprijinul material preponderent al C.N.E.F.S. -- capacitatea de a te clasa pe locuri fruntașe într-o Întrecere de amploarea celei olimpice. Cicliștii vor încerca s-o facă în acest an. Există la ora actuală un lot de circa 30 de alergători care se pregătesc în comun sub „bagheta“ experimentatului antrenor prof. N. Voicu. Numărul comparativ mai mare faţă de anii trecuţi al cicliştilor care beneficiază de o pregătire centralizată e frapant. Se urmăreşte ca la primele ieşiri pe şosea în curse oficiale (şi dacă starea timpului o va permite, sezonul va începe în martie) să nu se mai constate netul decalaj de posibilităţi care exista altădată între mănunchiul de „privilegiaţi“ ai lotului şi restul concurenţilor. In felul acesta mai mulţi tineri vor fi stimulaţi să lupte pentru galoanele de internaţional şi poate tocmai în proba olimpică de 100 km pe echipe. De altfel, chiar de pe acum, alături de specialişti cunoscuţi ai „contratimpului“ ca E. Rusu, T. Puterîty, N. David, I. Cosma II, în lot se relevă şi nume noi ca St. Ene, C. Tudoran sau aproape necunoscuţii M. Bădilă şi C. Kammer. N-am menţionat aici pe alţi fruntaşi ai bicicletei ca V. Teodor, Al. Sofrone, C. Grigore, V. Selejan, V. Burlacu, N. Ciumeiî, St. Suciu, pentru că aceştia sunt orientaţi spre marile curse pe etape — necuprinse în programul olimpic , dar nu e exclus ca şi din rîndurile lor să se ivească candidaţi la proba pe echipe. Principalul este, după părerea noastră, că un ciclism (poate sub imboldul, în contrasens, al excluderii din pregătirea olimpică) se încearcă producerea unei cotituri. Sporirea numărului de beneficiari ai pregătirii centralizate — cu implicaţiile menţionate — e un indiciu. Apoi, mai vine şî ideea — pe care ne-a expus-o secretarul federaţiei de specialitate, tov. A. Balaj — de a spori şi numărul secţiilor de seniori in întreaga ţară. Nu e o utopie, pentru că ciclismul — cu toată penuria de performanţe internaţionale spectaculoase — e totuşi destul de răsplndit la noi, după cum a dovedit competiţia „Cupa oraşelor“ pentru juniori şi tineret. Acum, aceşti tineri au crescut şi a venit timpul să fie încadraţi în secţii de seniori, ceea ce la rîndul său va contribui la popularea starturilor în competiţiile de anvergură naţională, la stimularea unei sănătoase concurenţe pentru supremaţie. Chiar la prima mare cursă a sezonului „Cupa F.R.C.“ se contează pe un pluton de circa 80 de ciclişti. Şi în fine, calendarul i L-am frunzărit şi ne-a apărut sensibil Îmbogăţit faţă de sezonul trecut, atît pe plan Intern cît şi internaţional. A rămas „cheia de boltă“ — Cursa Păcii, dar ei i s-au adăugat multe alte întreceri importante: Turul Algeriei (martie), Turul Iugoslaviei, Turul Turciei (ambele în iunie), Campionatul Balcanic (iulie, în Bulgaria), Tour de VAvenir (septembrie), fără să uităm şi campionatele mondiale (august, în Elveţia). Ceea ce ni se pare util, multe curse Internaţionale se vor organiza şi la noi, oferind astfel unui număr mare de tineri alergători prilejul unor mai frecvente contacte cu ciclismul de peste hotare, în fruntea marilor curse programate pe şoselele noastre se situează şi in acest an „Cupa Voinţa" (in iunie). Fără a subaprecia importanţa şi meritele acestei întreceri ne permitem totuşi să ne exprimăm o nedumerire : oare „nr. 1“ al calendarului nostru intern n-ar trebui să fie în mod firesc „Turul României“ ? Dar iată că pentru a doua oară consecutiv „marea buclă“ lipseşte din calendar. N-ar fî oare judicios ca — dacă altă soluţie nu se găseşte — federaţia de ciclism şi UCECOM, unindu-şi eforturile organizatorice şî materiale, să lărgească puţin cadrul „Cupei Voinţa“, transformind-o într-un Tur al României, o competiţie tradiţională, dătătoare de viaţă mişcării noastre cicliste? C. Diamantopol Rapid, la egalitate cu F.C. Internacional PortoAlegre Aseară, la Porto Alegre (capitala statului brazilian Rio Grande do Sul) a început un turneu internaţional cu participarea echipelor locale F. C. Internacional , F. C. Gremini precum şi a formaţiilor Rapid Bucureşti şi Ţ.S.R.A. Sofia. Primele confruntări au adus faţă In fată echipei« T.S.K.A. Sofia fi r.e Gremlo şi Rapid şl F. C. Internacional (urmind ca astă seară T.S.K.A. Sofia să Intîlnească pe F. C. Internacional, iar Rapid pe F. C. Gremlo). In meciul de deschidere a' cuplajului disputat aseară la nocturnă pa stadionul olimpic, fotbaliştii de la Rapid au evoluat cu multă ambiţie dorind să şteargă impresia acelui 0—5 administrat de Portuguesa. După 45 de minute, bucureştenii conduceau cu 2—0, dar in final au fost egalaţi de către gazde. Deci : Rapid — F. O. Internacional 1—1 (2—0). In partidavedetă F. C. Gremlo a învins cu 2—1 pe T.S.K.A. Sofia. I . Cuvintele străzii (Urmaredin pag. 1) argumentul — aproape umoristic — că „azi e duminică și duminica nu păcălesc niciodată". Sau altul, de prin apropiere, care vinde discurile ca pe cărămizi şi umblă cu colile de mărci filatelice de parcă acestea ar fi cel mult hlrde de Împachetat, şi-a manifestat, mai serile trecute, nevoia de dialog intr-ur, cu lotul original , la ora is a încuiat magazinul şi a decis că nu mai iese nici un cumpărător plnă clnd nu-i isprăveşte pe toţi. Că doar n-o să se deranjeze omii pentru fiecare ! Şi dă-i, Şi dă-i, şi vorbeşte, şî ameninţă, şi admonestează, numai i-o cădea careva la undiţă, atita aştepta, drăguţul. Şi toţi, cei 10 sau 12 cumpărători, printr-o înţelegere muta, se uitau la el cu Înţeleaptă tăcere, privindu-l cu Ironie şi refuzindu-i plăcerea unui dialog arţăgos. Pînă la urmă, din lipsă de partener, el a mai bombănit cit a bombănit, apoi s-a ridicat şi a descuiat uşa cu gesturi de învins. A fost una dintre situaţiile — destul de rare — cind tăcerea s-a arătat mai tare de-l cuvintul. vit , V. V' . . . OPERA ROMÂNĂ prezintă următoarele spectacole extraordinare : sâmbătă 13 februarie, ora 19,30 LUCIA DI LAMMERMOOR cu MADY MESPLE (Franţa) solistă a Operei Mari din Paris marţi 16 februariei, ora 19,30 LAMMER cu MADY MESPLE GERMAIN GHISLAIN (Belgia) solist al Operei din Elege RICARDO CASMNELEI (Argentina) solist al Operei din Berna joi 18 februarie, ora 19,30 FAUST cu GERMAIN GHISLAIN vineri 19 februarie, ora 19,30 RIGOLETTO cu MADY MESPLE Biletele se găsesc la casa Operei române, bd. Gheorghe Gheorghiu-Dej nr. 70-72, tel. 13.18.57, şi la agenţia din calea Victoriei nr. 40 (pasajul Majestic), tel. 16.48.20, zilnie Intre orele 10—13, si 17—19.30. § S\s «4 . 4 I. AR. MAHAUA organizează un CONCURS de PREZENTATORI (DISCO JOCKEY) pentru discotecile-club din Mamaia Concursul va avea loc în zilele de 27 şi 28.11.1971 în sala Casei de cultură a sectorului 2 Bucureşti. Informaţii zilnic in str. M. Eminescu nr. 89, telefon 11 84 04, între orele 13 si 14. . II Meditaţiile, o practică obligatorie? (Urmare din pag. I) mai mulţi elevi de la liceul „Nicolae Bălcescu“ ne spuneau următoarele : — Pentru candidatul la arhitectură sau la construcţii, desenul tehnic este absolut necesar, or, această disciplină nu este prevăzută in programa de invătămlnt a ultimilor ani. Dacă s-ar preda la anii III sau IV de liceu, bineînțeles că n-am avea nevoie de meditatori particulari. Mai ales că de multe ori, pregătirea lor este îndoielnică. — Statem un grup de fete care ne pregătim ca meditator pentru admiterea la filologie — ne mărturisea K P. de la liceul ,,Iulia Hasdeu*. Poate n-am fi recurs la ajutorul Iul dacă n-am avea greutăţi la gramatica. In ultimii 3 ani de liceu nu se mai studiază Insă gramatica, ceea ce este un Impediment pentru viitorul candidat la examenul de admitere la facultate. — Am meditator la matematică — ne spunea I.M. de la liceul „Alexandru Sabla“ pentru că nivelul problemelor cerute la concursul de admitere în facultăţi presupune o pregătire calitativ superioară celei doblndite la şcoală. La orele de meditaţii rezolv probleme cu un grad sporit de dificultate, care cer un exerciţiu intens şi o putere sporită de analiză. — intenţionez să urmez Facultatea de fizică — ne spune A.c. de la liceul „Tudor Vladimirescu". Dar, concursul fiind extrem de dificil, am nevoie de o pregătire temeinică, iar la şcoală fenomenele şi termenii de specialitate stat înregistraţi in mod mecanic, solicitîndu-ne mai ales puterea de memorare. Meditatorul mă ajută să elucidez o seamă de noţiuni de specialitate, să înţeleg şi să exprim materia parcursă în şcoală. Pe bună dreptate ne spunea prof. univ. dr. Vasile Cucu, prorector al Universităţii . — Nu se poate spune că între şcoală şi facultate există cerinţe diferite, ci optici diferite. Diferenţa este de ordin metodologic. Cadrele didactice din invăţămîntul superior cer candidaţilor la studenţie maturitate la gradire, o viteză mai mare de raţionament şi răspuns. Eu cred că lacuna esenţială a pregătirii candidatului, pe care nici meditatorul nu poate remedia, este tocmai metoda greşită de studiu practicată în liceu e Învăţarea pe dinafară a noţiunilor, teoremelor, legilor, în detrimentul Înţelegerii logice şi al judecăţii. Iată de ce la admiterea la facultăţi tinerii se prezintă cu un limbaj sărăcăcios, vehiculind formule şablon, lipsindu-’i exprimarea sintetică, analitică. Pregătirea pentru admiterea înnvăţămlntul superior este mult mai complexă. Cursurile de pregătire pentru elevii din anul IV al liceului organizate recent şi care se desfăşoară la o Înaltă ţinută universitară, slnt de un real folos at!t celor aflaţi In pragul bacalaureatului, cît şi aspiranţilor la universitate. Aceasta este Insă o rezolvare de moment, o suplinire a unor lacune ale procesului de tavăţămînt general. — Pentru a veni la sprijinul imediat al elevilor din ultimul an de Uceu —, «orice profi Hofia Puşcaşu, Inspector general al Inspectoratului şcolar al municipiului Bucureşti, am organizat (în colaborare cu institutele de învăţâmtnt superior şi ajutat, fie Comitetul municipal Bucureşti al P.C.R.) cinei centre fie pregătire, cu cursuri săptămlnale pentru toate disciplinele ce se cer la concursul de admitere Innvăţămlntul superior. De fiecare curs se ocupă cite un prorector, iar pregătirea este asigurată de profesori, conferenţiari, lectori, asistenţi (cadre universitare cu o bogată experienţă şi o bună calificare profesională). Recent, un colectiv de profesori ai Institutului politehnic a analizat manualele de matematică şi fizică de liceu şi a înaintat inspectoratului şcolar un studiu cuprinzînd propuneri concrete pentru îmbunătăţirea lor. In acelaşi tmp, Inspectoratul şcolar a recomandat cadrelor didactice de specialitate să ţină seama, în procesul predării, de noutăţile survenite la disciplinele respective, să predea matematica şi fizica la nivelul cerinţelor actuale. — Nu trebuie uitat că fenomenul meditaţiilor, la creştere la ultimii ani, are şi consecinţe de ordin formativ — ne spunea prof. univ. Suzana Gâdea, prorector al Institutului politehnic. Cu cît meditatorul lucrează mai mult cu elevul — la dauna muncii Individuale — cu atît este mai umbrită personalitatea la formarea adolescentului. De aceea, la cercurile de pregătire a viitorilor candidaţi de la Politehnică am rezervat orde de simbătă pentru seminarizări. Iar cele de duminică, pentru adincirea cunoştinţelor, sub formă de sinteze, în plus, fiecare participant primeşte câte 10—13 probleme pe care le rezolvă In timpul săptămlnii, la mod Individual. Centrele fie pregătire stat doar un Prim pas. Ele nu absolvă răspunderea liceelor de a organiza meditaţii la perioada de pregătire Individuală rezervată examenului de bacalaureat (26 mai — 15 iunie), ca şi responsabilitatea părinţilor de a se ocupa mai Îndeaproape, la această etapă, de copil, de a-l ajuta să-şi folosească judicios timpul de muncă şi de Învăţătură în vederea reuşitei la examenele de bacalaureat şi admitere în facultăţi. I. C. P. I. L. Bucureşti, şoseaua Pipera nr. 46, sector 2, angajează prin CONCURS — INGINER in specialitatea mecanică maşini de forţă, INGINER specialitatea electromecanică industrială, INGINER In specialitatea exploatare şi transporturi forestiere, INGINER în specialitatea industrializarea lemnului. Relații suplimentare la telefon 33 05 31, la serviciul personal. *$«♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦£ CASA FILMULUI - ACIN PRELUNGEȘTE TERMENUL DE PRIMIRE A RĂSPUNSURILOR 4». PENTRU CONCURSUL „CAIETUL CINEFILULUI" ♦ PINA LA 1 MARTIE 1971 ^ Scrisorile se primesc pe adresa: Casa filmului—ACIN, bd. Gh. «js» Gheorghiu-Dej 65, sectorul 6, Bucureşti, cu menţiunea: PENTRU CONCURSUL „CAIETUL CINEFILULUI". ^ -mm- A * b*, ATV T TOMA CARAGIU fl VIRGIL OGĂȘANU tn GLUGA PE OCHI (ÎNTUNERICUL) de losif Naghiu „ la TEATRUL „BULANDRA“ . I.L.F. Bucureşti, centrul 5 export-Obor, str. Ziduri Moşium- 13—15, angajează GESTIONAR materiale. ÎNTREPRINDEREA de agrement şi decoraţiuni, str. 30 Decembrie nr. 44, sectorul 4, angajează TIMPLARI manuali categ. *-“6» CÂTUŞI construcţii metalice categ. 2—6, ELECTRICIENI construcţii linii categ. 2—15;tRADIOFONIŞTI categ. 2—8, toţi cu domiciliul la Bucureşti, sau, dacă au posibilităţi să facă naveta, Şi la Împrejurimi, LH.R. «Athenée Palace», angajează, pentru programul «n'5'1', de la barul de noapte, BALERIN profesioniste şi ARTIŞTI de wmsh-ball. Pentru balerine, limita de virstă 20 ani. Prezentarea se va face la sediul Intreprinderi, str. Episcopiei nr. 1—3, în zia de 15.II.804 Intre orele 1* «1 15. CENTRUL de creaţie UCECOM, calea Plevnei nr. 48, sectorul 7, angajează LUCRATOARE (maiştri) cu Înaltă pregătire profesională pentru confecţii femei, NECRINE, avind circumferinţa bustului de circa 100 cm, Înălţimea minimă de 167 cm şi vârsta maximă 45 de ani. Persoanele interesate se pot adresa la serv. producţie-creaţie, tel. 0.24.09 interior 123. " COOPERATIVA «Arta populară", str. Smtrdan nr. 11, *1*1 .L B®tv producţie, angajează INSTALATOR sanitarist , să cunoască şi meseria de caloriferist. Telefon 13.40.40. AUTOBAZA 4 Filare angajează ŞOFERI pentru transporturi Interurbane, MECANICI auto şi STRUNGARL Relaţii la telefon 23.05.32. COMBINATUL de confecţii Şi tricotaje Bucureşti, din bd. Armata Poporului nr. 7, sectorul 7, angajează PREZENTATORI de modele, femei Intre 18—25 ani, cu fizic plăcut, înălţimea peste 183 cm. Bărbaţi, circa 30 ani, cu Înălţimea de circa 180 cm. Cei Interesaţi se pot prezenta zilnic intre orele 12—16 la sediul combinatului— serviciul personal, sau la telefon 31.05.03. De asemenea angajează INGINERI finisori textili si FORJORI manuali. INSTITUȚIE angajează TEHNICIAN chimist. Tel. 13.30.44 (sp.Independentei *9). Intre orele 8 . 14. 0. G.L. «Plinea* București, str. Radu Vodă nr. 11, sectorul 5, angajează ELECTRICIAN autorizat, MUNCITORI necalificaţi, PAZNIC toţi cu domiciliul în municipiul Bucureşti. Prezenta se face Intre orele 8 şi 13, la biroul personal, telefon 16.73.83. 1. I.S. «Energo-reparaţiI", bd. Mărăşeşti nr. 2, sectorul 5, angajează INGINERI proiectanţi (la specialitatea construcţii de maşini), TEHNICIENI proiectanţi in specialitatea construcţii de maşini), ŞEF serv. aprovizionare (ocuparea postului prin concurs), STRUNGARI (strunguri paralele) categ. 3—6, ROHRWERKIŞTI cat. 3—6, STRUNGARI caruselişti cat. 3—6, FREZORI cat. 3—6, INSTALATOR autorizat pentru reţele de gaze Industriale cat. 4—6, TINICHIGIU Industrial categ. 4, MECANIC auto categ. 4—6, cu Îndeplinirea condiţiilor de studii şi stagiu. Solicitanţii trebuie să aibă domiciliul stabil In municipiul Bucureşti. CENTRUL de librării Bucureşti, str. Lipscani nr. 26, angajează REMIZIERI pentru difuzarea cărţii şi articolelor de papetărie, ŞEF depozit pentru gestionarea cărţii şi articolelor de papetărie, CONDUCĂTOR auto. Informaţii suplimentare la tel. 15.77.53, birou personal, zilnic între orele 1 şi 15. CENTRALA Industrială de anvelope şi mase plastice, cu sediul la Uzina de anvelope „Danubiana", şos. Olteniţei nr. 181, Popeşti- Leordeni, autobuz 44, angajează INGINERI chimişti specialitatea tehnologia compuşilor macromoleculari, precum şi INGINERI cu specialităţile maşini electrice, automatică electronică, ECONOMIŞTI principali cu practică in probleme de organizare a muncii şi salarizare, contabilitate, financiar, care să aibă domiciliul stabil in municipiul Bucureşti. De asemenea, angajează, pentru Uzina „Danubiana”, LĂCĂTUŞI mecanici categ. 3-6, ELECTRICIENI categ. 3-6, ELECTRONIŞTI categ. 3—6, INSTALATORI categ. 2—6, TINICHIGII categ. 3—6, cu domiciliul stabil In municipiul Bucureşti, sau la localităţile situate plnă la 50 km, cu posibilităţi de a face naveta zilnic de la locul de domiciliu la uzină. AUTOBAZA ILF București, cal. Rahovei 10, sectorul 8, angajează MECANICI auto, ECONOMIST contabil, REVIZORI de gestiune, CONTABIL principal, TEHNICIAN aprovizionare, GESTIONARI piese auto, DISTRIBUITORI carburanţi, ȘEFI coloană __ Impiegat mişcare, ELECTRICIENI forţă, MUNCITORI necalificaţi pentru pază, cu domiciliul la Capitală sau până la 30 km de Bucureşti. Informaţii se pot lua la telefon 16.03.33. INSTITUTUL de cercetări şi proiectări automatizări şi proiectări uzine şi instalaţii pentru industria electrotehnică, bd. Kalinin nr. 18, sectorul 1, angajează, pentru sectorul de proiectare uzine, INGINERI şi TEHNICIENI In specialităţile electrotehnică, electronică, mecanică, tehnologia construcţiilor de maşini, electromecanică, chimie Industrială, INgineri Instalatori termo şi hidro, ECONOMIŞTI cu pregătire şi experienţă in economia industrială şi analiza preţului de cost, DEVIZEŞTI pentru construcţii şi instalaţii. Condiţii de angajare minimum 8 ani la specialitate. Avlnd la vedere profilul şi activitatea de engineering a Institutului, stat preferaţi cel care cunosc limbi străine. Relaţii la tel. 33.22.11 — 33.72.42. 11 OPERA ROMÂNĂ REPERTORIUl septemînii 10—16 februarie 1971 MIERCURI JOI VINERI STMBATA DUMINICA DUMINICA MARTI 10, ora 19,30 11, ora 19,30 12, ora 19,30 13, ora 19,30 14, ora 11 14, ora 19,30 16, ora 19,30 TRUBADURUL SEARA VIENIZA MIREASA VINDUTA LUCIA DE LAMMERNCOR LACUL LEBEDELOR (tpeelacol cedat) DON JUAN LAKMO Au donat onorific singe De curind Pollehalea Babova fila sectorul 1 a organizat o donare onorifică de singe. Directorul pollebulei, dr. V. Margarlan, sprijinit de colectivele de Cruce Roşie din circumscripţii şi întreprinderi, a reuşit să recruteze 240 de donatori onorifici. Am intilnit in ziua donării pe tov. stog Maria, muncitoare la Electromagnetica, care la peste 5 ani a avut 20 de donări onorifice. O diversitate de cetăţeni, din fabrici şi cartiere, salariaţi de toate categoriile, erau prezenţi pentru a săvârşi un act altruist de mare răspundere cetăţenească. Printre ei se numărau electricienii Borcea Vasile şi Florea Gheorghe de la Fabrica de pile, mecanicul Bochnăr Gheorghe de la I.P.L.M„ elevul Cosac Octavian de la Şcoala M.I.A„ Căuşu Ioana, Bobină Gheorghe, Velcea Ioana, Neagoie Maria, Gheorghe Maria, Grigorescu Ioana, toţi cu mai mult de 10 donări. Un sprijin deosebit pentru reuşita acţiunii a fost primit şi din partea organizaţiilor de masă. Această atitudine, care corespunde eil morala nouă a omului socialist, este bine să fie urmată de tot mai mulţi cetăţeni.