Al. Pelimon: Revoluțiunea română din anul 1848 (1868)

MASATOIUL. 55 voluţiuneî naţionale avea rădăcini groase şi era susţinuta prin cărmuitorul de Tîrgu-Jiului, un Ruset. — A! a! zise Nicolae, ca cum s’ar fi adus aminte vre unu lucru uitat, eşti de la Gorjî? — Da, boiărule, să trăescî! — Vedeţi dar, continuă Golescu, daca vor veni la voi oameni care voescu să vă amăgiască cu vorbe spuindu-ve multe şi îndemnându-vă la rescolă, şedeţi liniştiţi, nu faceţi neorăndueli, nu ascultaţi de uni ca aceia. Va veni diua însă, când vă vomu*chiăma noi ca să fimu cuera întregă şi cu dreptatea ce o dorimu toţi... Voi cată să cunosceţî pe cei care vă voesce binele şi care suntu Români adeveraţi.. Spune aceste şi la fraţii tei şi la prieteni şi la cunoscuţi, că dreptatea va învia pentru voi şi pentru întregaeră. Te du acum şi nu uita cele ce am dis. Ştefan Ungureanul, uimit de cele ce audi, nu sciea cum să mulţiumesc mai bine şi să plece pentru a duce scrisoarea cea solicitată de la Nicolae Golescu, prin pompierul Constantin, cel ce se înturnase la postul seu la poliţie. Frăţii Golesei româind cu Heliade, îi descoperi că se şi află institutia unu comitete naţionale, ai căruia membri erauă sumă de bărbaţi sciuţi, civili şi militari precum: Roseti, Bratianu, Ion Ghica, Balcescu, Tel, Cesar Boliac, Scarlat Creţulescu, Voinescu, Teologu şi alţi mulţi de prin districte şi al cărora scop îi era, în- .ţelegând fiecare în felul seu, binele şi prosperitatea României.—Ei,adăogară că ați adunat din oferte date ■