Desbaterile Adunării Deputaților, ianuarie-martie 1915 (Anul 1915, nr. 18-44)

1915-03-06 / nr. 42

6 Martie 1915 599 DESBATERILE ADUNĂRII DEPUTAȚILOR . Se pune la vot lista No. 10 pentru recunoașterea calității de cetățean român a d-lor : Alexandru Popp, Gheorghe C. Birăescu, Eftimi Constantin, Gheorghi Tecu, Iuliu Oliu, Traian Oliu Nicolae Gruia, Constantin Gabor, Gheorghe Ionescu, Nicolae Tempea, Constantin Constantinescu, Nicu Șenchea, Teodosie T. Ludu, Simion Zichișan, Alexandru Nițescu, Zaharia Țioița, Mihail N. Mihăilescu, Ion Constantin Munteanu, Ion Bălău, Petrașincu N. Vangheli, Ioan Roman, Panait (Pană) Antoniu, Anton M. Teodor, Ion Ludoșanu, Dumitru G. Preda, și rezultatul scrutinului este cel următor : Votanți..............................67 Majoritate regulamentară . 48 Voturi exprimate ... .67 D. vice-președinte . Adunarea a adoptat cu unanimitate de 67 voturi lista No. 10. — Se dă cetire următoarelor rapoarte și proiecte de lege : No. 50 din 28 Ianuarie 1915, arată că renunță la protecțiunea Statului austro-ungar ; aceasta se mai constată și prin actul de emigrare No. 49.882 din 1902 dat din Budapesta . Prin certificatul No. 17.605 din 12 Februarie 1915 al prefecturii poliției orașului București se constată că locuește în Capitală , are bună purtare în societate și nu este trecut în scriptele acestei prefecturi ca urmărit pentru vreun fapt penal. PROIECT DE LEGE Art. unic. — In virtutea art. 9 din Constituțiune, se recunoaște calitatea de cetățean român d-lui Dumitru G. Preda, român din Transilvania, domiciliat in comuna București, județul Ilfov. — Se pune la vot luarea în considerare și se primește. Domuniox, deputați. Conform art. 89 bis din regulamentul Adunării deputaților, comisiunea d-voastre de indigenare, întrunindu-se în număr regulamentar, sub președinția d-lui.................................... a luat în cercetare, conform art. 9 din Constituțiune, cererile de recunoaștere a calității de cetățean român domnitor : 1) Ion G. Ștefan, român din Transilvania, domiciliat în orașul București. 2) Candit Angel Iosif, român din Transilvania, domiciliat în orașul București. 3) Ion Catană, român din Transilvania, domiciliat în orașul București. 4) Ioan Mihail, român din Macedonia, domiciliat în comuna Calvini, județul Buzău. 5) Dumitru Paiș, român din Transilvania, domiciliat în orașul București. 6) Constantin Zuiwertz, român din Transilvania, domiciliat în comuna Bușteni, județul Prahova. 7) Mariș Eftimie, român din Transilvania, domiciliat în comuna Bușteni, județul Prahova. 8) Ion Grigore, român din Transilvania, domiciliat in comuna Bușteni, județul Prahova. 9) Gheorghe I. Popica, român din Transilvania, domiciliat in comuna Bușteni, județul Prahova. 10) Gheorghe Brașoveanu, român din Transilvania, domiciliat în comuna Bușteni, județul Prahova. 11) Ion Ion Prahoveanu, român din Transilvania, domiciliat in comuna Azuga, județul Prahova. 12) Nicolae Borcea, român din Transilvania, domiciliat în orașul Craiova. 13) loan Borcea, român din Transilvania, domiciliat în orașul Craiova. 14) loan Marcu, român din Banat, domiciliat în orașul Râmnicu-Vâlcea. 15) Filip Tomescu, român din Transilvania, domiciliat in orașul Târgoviște. 16) Iosif I. Oncioiu, român din Transilvania, domiciliat în orașul București. 17) Cociu Grigoropol, român din Macedonia, domiciliat în comuna Lehliu, județul Ialomița. 18) Vasile I. Tomescu, român din Transilvania, domiciliat în orașul Turnu-Măgurele. 19) Radu R. Șoricescu, român din Transilvania, domiciliat în orașul București. 20) Ion R. Șoricescu, român din Transilvania, domiciliat în orașul București. 21) Antoniu Nicu, român din Macedonia, domiciliat în comuna Conțești, județul Dâmbovița. 22) Temelie Nicolau, român din Macedonia, domiciliat în orașul București. 23) Gheorghe Hristea, român din Macedonia, domiciliat in orașul București. 24) Simion Opriș, român din Transilvania, domiciliat în orașul București. 25) Télémaque Anania, român din Macedonia, domiciliat în orașul București. Față cu aceste cercetări, comisiunea, în unanimitatea membrilor prezenți, a admis cererile mai sus arătate, și, prin subsemnatul raportor, se supune deliberărilor d-voastre următoarele legi și proiecte de legi. Raportor, ION G. MICHAIL.