Desbaterile Senatului, mai 1927 (nr. 51-63)

1927-05-24 / nr. 60

1167 24 Mai 1927 MONITORUL OFICIAL * ichlum ES&ATERILE SENATULUI Guvernul Român se obligă a da instrucțiuni in consecință Băncii Naționale a României, care va informa prin simplă scrisoare Societatea Compagnie Française d’Etudes et d’Entreprises Coloniales de primirea ziaelor ordine, cari nu vor putea fi modificate ulterior decât în înțelegere cu Compagnie Française d’Etudes et d’Entreprises Coloniales. 5. Guvernul Statului Român recunoaște că a primit cele trei bonuri de tezaur No. 1.561, 1.564, 1.801, în total de Lire sterline 11.162.—9, aparținând lui Compagnie Française d’Etudes et d’Entreprises Coloniales. 6. In urma acestei predări guvernul Statului Român se obligă a remite Societății Compagnie Fraçaise d’Etudes et d’Entreprises Coloniales . Lire sterline 11.000 în titluri de rentă de câte 10 lire sterline fiecare, ale împrumutului Român, zis de consolidare 4 °/0 1922. Aceste titluri vor fi restituite cu cupoanele atașate, așa cum au fost remise Guvernului Român, pe măsura scadențelor plătite și pentru valoarea capitalului fiecăreia din aceste scadențe. 7. In cazul când dintr’un motiv oarecare o scadență nu ar fi efectuată regulat, Guvernul Român autoriză de pe acum pe Compagnie Française d’Etudes et d’Entreprises Coloniales a vinde la Bursa din Paris și fără punera în întârziere prealabilă cantitatea din zisele titluri, necesară pentru a se plăti de scadența neefectuată, totalul incasat de Societate imputându-se asupra zisei scadențe până la concurența sumei datorite. In cazul când Societatea n’ar face restituirea acestor titluri în momentul plății unei semestrialități, după cum se spune mai sus, plata acestei semestrialități nu se va face deloc, iar Societatea ar păstră titluri spre plata zisei semestrialități, afară de caz de forță majoră constatat in regulă, ca pierdere sau furt al titlurilor. 8. Guvernul Statului Român autoriză Societatea Compagnie Française d’Etudes et d’Entreprises Coloniales a cedă totul sau parte din drepturile ei, sau a delegă totul sau parte din plățile mai sus stipulate, cu condiție pentru dânsa de a-1 înștiință despre aceasta cu cel puțin 25 zile prealabil, înainte de fiecare scadență, prin simplă scrisoare recomandată adresată D-lui ministru al finanțelor la București și Direcțiunii Băncii Naționale a României, cari vor trebui să confirme cesionarilor sau delegaților primirea. In acest caz cesionarul sau cesionarii, delegatul sau delegații vor trebui, ca și Societatea, să restituiască titlurile remisa și aceasta pe măsura plăților. 9. Toate cheltuelile rezultând din prezentul act, cuprinzând taxele de timbre și de înregistrare eventual, în Franța ca și în România, vor fi, dacă ar fi, în sarcina Statului Român. 10. Guvernul Statului Român își rezervă facultatea de a plăti totul sau parte din datoria sa prin anticipație. In cazul acesta, dobânzile vor fi suprimate din sumele plătite anticipat și pentru timpul ce mai rămânea să curgă în momentul plății. Făcut în dublu, la 30 Noemvrie 1926. Ministrul stinnfilor, (*s) 1. L LAPEDATU. 309.829, 1 Decemvrie 1 926. Primit un exemplar din prezentul contract. p. pr. Go. Fraae d’Etudes et Entreprises Coloniales, (ss) A. PASCALÉT. București, 19 Decemvrie 1926. Aceste Convențiuni și Aranjamente, dimpreună cu legea s’au votat de Adunarea deputaților In ședința dela 81 Martie anul 1927 și s’au adoptat cu majoritate de una sută douăzeci și nouă voturi, contra unul. Vice-prepiinté, AL. OTATILIȘEANU. (L. S. A. D.) Secretar, C. latufescu, p. pr. Etudes & Entreprises Coloniales, (ss) A. PASCALÉT'.