Monitorul Oficial al Județului Sălaj, 2017 (nr. 1-53)

2017-03-24 / nr. 12

Ioan Piso, Dan Deac, Inscriptiones Daciae Romanae.IV.3. Suppementum I. Inscriptiones laterum musei Zilahensis (Cluj-Napoca). - Marin Pop, Corneliu Coposu sub lupa Securității. -Din cele trecute vremi. Jurnalist la Cluj (1935-1938), autor Corneliu Coposu, ediție alcătuită, îngrijită și studiu introductiv Marin Pop. Olimpia Mureșan, Acasă de Crăciun. Din tradițiile satului sălăjean - Sărbătorile de iarnă, Editura Porolissum, Zalău, 2016 - Marin Pop, Daniel-Victor Săbăceag, Documente privind Zona Codru și Sub Codru din Sălajul istoric, în colaborare cu Daniel Săbăceag, pregătit pentru tipar. - Eugen Crihan, Migrația transnațională în zonele rurale din județul Sălaj (140 pagini),pregătită pentru tipar. - E. Crihan, Satul sălăjean în presa comunistă, pregătită pentru tipar (90 pagini). - Noi despre noi. Elemente reprezentative ale patrimoniului cultural sălăjean, Editura Mega, Cluj Napoca, 2016, volum colectiv. Cataloage, broșuri, pliante: - Bejinariu, Poveștile muzeului, Editura Mega, Cluj Napoca, 2016, ghid de prezentare a expoziției de bază pentru copii - E.Pripon (coordonator), Din tainele restaurării, Editura Porolissum, Zalău, 2016 - E. Pripon, Moneda romană din castrul de la Buciumi, Editura Mega, Cluj-Napoca, 2016 -Eros și sexualitate în Dacia Romană, Editura Mega, Cluj Napoca, 2016 (coordonator H. Pop, 16 autori) - Muzeul la 65 de ani- veșnic tânăr, Editura Mega, Cluj Napoca, 2016, broșură aniversară consacrată ilustrării activității muzeului - Colecția de bronzuri romane din patrimoniul MJSAZ, în curs de publicare Specialiștii muzeului au participat la 17 sesiuni de comunicări științifice cu caracter internațional, la 38 manifestări științifice naționale și 7 manifestări științifice de interes local Programul expozițional: Expoziții realizate la sediu: De leac: De frumusețe (în colaborare cu muzeele din Satu Mare, Baia Mare și Bistrița) Eros și sexuaritate în Dacia Romană (realizată în colaborare cu muzeele din Bistrița, Cluj, Turda, Alba Iulia, Craiova, Drobeta Turnu Severin, Caransebeș, Timișoara) Păsări și flori de pe valea Barcăului Vocea pacienților.Uniți vom fi auziți (în parteneriat cu Centrul de boli rare NoRa Zalău) Școala de altădată. De la tăbliță la tabletă. De la cercetaș la pionier Istoria în miniatură (parteneriat cu Muzeul Național al Unirii Alba Iulia, Asociația Modelism Alba) Cămașa tradițională femeiască din Sălaj Evoluția omului (colaborare cu Eduard Constantin Olaru, artist plastic) Ultimii dinozauri din Transilvania (colaborare cu Universitatea Babeș-Bolyai Cluj Napoca) Salonul Interjudețean de Restaurare Din tainele restaurării (parteneriat cu Muzeul Județean Satu Mare, Muzeul de Istorie a Transilvaniei Cluj Napoca) Satul transilvănean în desenele cercetătorului etnograf Kos Karoly (colaborare cu Fundația Kos Karoly Budapesta) Pe urmele lui Marte. Războinici și artizani de prestigiu în lumea antică ( expoziție inițiată de Muzeul de Arheologie Maramureș) Măștile tradiționale maramureșene (colaborare cu Muzeul maramureșean Sighetul Marmației) Expoziții realizate în alte locații: Oala de farmale a bunicii ( colaborare cu muzeele din Satu Mare, Muzeul Satului București, Muzeul Astra Sibiu, Muzeul Satului Bănățean Timișoara) Costume populare specifice zonelor etnografice românești (inițiată de Muzeul Județean Vaslui) Femeia în arta socialistă (itinerată la Primăria Turda). Proiecte de cercetare și programe culturale (altele decât cele cuprinse în programul minimal) în anul 2015 muzeul a deraiat un proiect de cercetare științifică în parteneriat cu Institutul de Arheologie și Istoria Artei Cluj (Proiect de cercetare arheologică sistematică Porolissum) a cărui finanțare a fost asigurată de Consiliul Județean Sălaj pe 1 decembrie hai să petrecem împreună la muzeu - program cultural consacrat unui mod diferit de celebrare a Zilei Naționale II. Activitatea de evidență, clasare, restaurare și conservare a patrimoniului muzeal a fost finalizat procesul de verificare a inventarelor bunurilor culturale și de confruntare cu registrele de evidență aferente colecțiilor, fiind întocmite rapoarte cu privire la situațiile constatate; au fost întocmite listele de gestiune aferente colecțiilor de bunuri culturale; a fost întocmită documentația de evaluare a bunurilor culturale din expoziția de bază în vederea asigurării lor, conform prevederilor legale; au fost întocmite un număr de 160 dosare de clasare pentru piese din colecțiile de arheologie, numismatică și etnografie, au fost realizate 73 de fișe analitice de evidență pentru piesele de arheologie și etnografie; au fost restaurate 236 de piese din argint, bronz și fier, provenite din cercetările arheologice, 7 piese din colecțiile de etnografie, restaurare materiale ceramice provenite de la Bozna, Buciumi-Grădiște, Șimleu Silvaniei, Observator, campania de cercetare 2010, inventar ceramic (urna funerară, strachină și bol), Michelin, Dealul Lupului, restaurare inscripție Buciumi, restaurare inscripție Porolissum, restaurare altar Porolissum, restaurare material ceramic Zalău, Dealul Lupului Michelin, au fost întocmite 143 fișe de conservare pentru patrimoniul arheologic și etnografic și s-a procedat la conservarea materialului ceramic și osteologic provenit din cercetările arheologice de la Porolissum, Buciumi, Șimleu Silvaniei ’’Drum Măgura”, Zalău ’’Michelin”, Jac- Cămnin; 38