Olteanul, 1912 (Anul 4, nr. 1-52)

1912-06-21 / nr. 25

Pag. 6. Concurenții pe lângă cerere vor înainta următoarele acte: a) certificat de botez b) certificat de şcoală; c) certificat de calfă de tâmplar; d) certificat de practica făcută; certificat de sănătate. Bursierii la primirea bursei vor avea să deie o obligaţie iscălită de părinţi sau tutori, că după terminarea studiilor se vor stabili pe teritorul locuit de Românii din Ungaria şi în caz când s’ar deschide la noi o şcoală pentru industria lemnului să fie obligaţi a funcţiona ca instructor la această şcoală cel puţin 5 ani. Cererile pentru ambele categorii de burse se vor înainta biroului «Asociaţiunii» Sibiiu (Nagyszeben) Strada Şaguna Nr. 6 pănă la 21 Iulie n. a. c. Sibiiu, 22 Iunie 1912. Andreiu Bărseanu Oct. C. Tăslăuanu prezident, secretar. Pentru pantofari şi cismari. Ne adresăm cătră Reuniunile noastre de meseriaşi cum şi cătră cărturarii (preoţi, învăţători, notari etc.) noştri de pretutindenea cu rugarea, să aducă la cunoştinţa calfelor (sodalilor) şi măeştrilor pantofari şi cismari, că la şcoala de specialitate de pantofărie din Sibiiu, subvenţionată de stat se ţine în zilele din 15 Iulie pănă la 3 August n. c. un curs de specialitate pentru calfele de măestrii pantofari şi cismari cu locuinţa afară din Sibiiu (din provincie). Instrucţia se ţine zilnic de la ora 7—12 s. m. şi de la 2—6 . d. a. Frecventanţii primesc instrucţia (învăţarea), cărţile, recvistele (uneltele) şi locuinţa gratuit (pe nimica), iar cei de religia (legea) gr.-or. mai capătă şi câte un ajutor de 20 cor., pus la dispoziţia şcoalei de cătră con- sistorul nostru arhidiecezan. Frecventanţii la finea cursului primesc certificat de absol- vire a cursului. Doritorii de a lua parte la curs să se adreseze pe o simplă cartă poştală în acest scop fără zăbavă cătră dnul drector Martin Schuster în Sibiiu (Nagyszeben), Saggasse 29.) In legătură mai amintim, că cursul ordinar de 3 ani (pentru învăţăcei) al acestei şcoale se începe la 4 Septemvrie n. c. şi să primesc astfel de băieţi, cari vor dovedi cu carte de botez că au împlinit vârsta de 12 ani şi cu atestat şcolar, că au isprăvit cel puţin şcoala primară. In fine pentru pantofarii şi cismarii cu locuinţa în Sibiiu , la această şcoală se va ţinea în zilele din 15 Iulie pănă în 3 August n. c. un curs de croit. Sibiiu, la 25 Iunie n. 1912. Comitetul Reuniunii socialilor români din Sibiiu. Vie. Tordâsianu Stefan Duca prezident, notar. CĂRŢI, FOI şi REVISTE. A apărut Nr. 12 din * Cultul a creşti- năt revista profesorilor de teologie din Blaj, cu următorul sumar : — Dr. Alexandru Rusu: Un alt congres. — Alexandru Pop : Congresul euharistic din Viena. — Dr. Nicolae Brânzean: Lupta noastră împotriva pocăiţilor. — Senior : Note mici asupra cultului divin. — V. I. Chika : Un document istoric. — Cronică: Programul congresului euharistic (alp.): Bănci săteşti (sr.) — Ion Luca Caragiale (ar.) Potop de ape (sr.) — OLTEANUL Cărţi şi Reviste: Teodor Papp: învăţături de pocăinţă (ar.). „Neamul românesc literar* (ar.); „Revista Teologică" (Dr. loan Coltor). Cărţi intrate la redacţie. In zilele acestea a apărut în Cluj, cărticica „Dor şi jale“, care cuprinde 172 cântece şi chiuituri poporale. Atragem atenţia fraţilor noştri plugari asupra acestei broşuri drăgălaşe. Să află de vânzare la tipografia „Carmen“, a lui Petru P. Bariţiu în Cluj, (Kolozsvár) Preţul nu-i indicat. Telefon. D-şoarei A. P. Comănanf. Am primit cele trimise. Mulţumite şi salutări ! D-şoarei E. B. Vad. Vor urma într’un număr viitor. Ar fi bine, ca d-şoarele noastre să arete un interes mai mare chestiei portului nostru românesc ! Mulţumite şi salutări. D-lui Ghiţă, Ticuşul român. Aşteptăm materialul promis. Salutări! D-lui George Costescu, Hotel Bristol, Cernavodă. Iubite prie tine, cele trimise le-am primit şi vor urma pe rând ; şti doar vorba Românului : pe rând ca la moară. Este mult material de publicat. Aşteptăm cu drag cele promise. Mulţumite ! La revedere în Cernavodă! O. N. în P. Condamnăm purtarea d-tale ! Trimbiţi în lumea largă, aşa ar trebui să fie „Olteanul* şi aşa, dar te întrebăm, de ce nu îi stai întru ajutor, ca să devie de aşa cum doreşti. E destul de trist şi dureros, că o seamă de oameni nu să îi deie concursul, ci din contră o hulesc că ci doare o singură foaie românească, într’un ţinut curat românesc ! D-lui Iunior, teolog în S. am primit cele trimise. Te rugăm să ne dai adresa de peste vară. Mulţumite şi salutări ! Societatea Funcţionarilor Comerciali, Constanţa. Foaia vi să va trimite cu plăcere. Vă rugăm să răspândiţi foaia noastră în cercurile sociale a d-voastră. Salutări !. EDITOR-PROPRIETAR: CONSTANTIN POPP. O doamnă tânără, prezentabilă, de 20 ani, văduvă, fără copii din o familie bună, cultă, dispune de avere, doreşte a să căsătorii cu un domn cult, bine situat, transilvănean. Epistoalele dacă să poate însoţite cu fotografie, păstrându-să de ambele părţi cel mai mare secret, roagă a să trimite la adresa: «Veronica», poşte restante, Bucureşti. Nr. 1317—1912. Publicatiune! * Casa de cârciumă comunală a comunei Ludişor, clădită numai de câţiva ani, din material solid, cari constau din o localitate de cârciumă, din o chilie pentru boltă (sfârnărie), din 2 (două) odăi de locuit, o cuhnă, cuptor de pâne, pivniţă, o curte largă cu fântână, grajdu şi grădină de legumi, se va da în arândă pe timp de 6 (şase)ani succesivi, pe calea licitaţiunei publice, ce se va ţinea în 14 Iulie 1912 si. n. la 10 oare a. m. în cancelaria comunală din Ludişor. Preţul strigării va fi 500 coroane, după care este a să depune un radiu de 20% . Până la terminul statorit spre începerea licitaţiunei să pot înainta şi oferte închise, cari însă trebuie să cuprindă în sine acea expunere, cum că aferentul cunoaşte condiţiunile şi să supune acelora întru toate, apoi în Nr. 25 ofert să fie cetibil înscrisă suma oferită ca avândă cu cifre şi cu litere şi la acel ofert să fie adunat vadiul în bani gata, ori în hârtii de valoare, capabile de cauţiune. Condiţiunile detailate să pot vedea la casa comunală din Ludişor şi la cancelaria notariului cercual din Poşorta ori şi când. Ludişor, în 30 Iunie n. 1912. Primăria comunală. George Popa primar. SE CAUTÃ unu sau doi ucenici pentru meseria de tinichigerie (plecheriu) la un măestru de primul rang. Condiţiunile de primire sunt favorabile. Informaţiuni să pot lua la administraţiunea foaiei «Olteanul». UN INVÂŢÂCEL pentru branşa zugrăvitului de odăi,"din familie bună să primeşte imediat la un măestru de primul rang, cu condiţiuni favorabile. Informaţiuni să pot lua la administraţia foaiei «Olteanul». 72e 0 cârciumă şi o prăvălie aflătoare într’o comună mare românească, nu departe de Făgăraş. Prăvălia şi cârciuma e prevăzută cu licenţie proprie de băuturi spirtuoase şi de tutun, afacerea e bine cercetată, unde să face zilnic vânzare de 50—60 cor., despre care proprietarul garantează. Casele constau din 5 odăi, culină de iarnă şi vară, curte, şură, fântână, grajd, grădină de pomi şi legumi. Din cauza bătrâneţelor înaintate la tot cazul se vor virde din mână liberă. Informaţiuni mai de aproape să pot lua la administraţia foaei noastre. a vis! Cu 1 Sept. a. c* află aplicare în cancelaria mea notarială din (Ursinka) Şinca-nouă un practicant de notar. Valeriu Langa, not. com. □IE3E3E3E3E3E3E3I0 «ar «LA PLOEŞTEANU* DUMITRU I. ROŞU, Bucureşti, Şoseaua Colon. Mihail Ghica 42 (fosta Filantropia). Cel mai bogat Depou de Vinuri albe şi negre. Mare depou cu beuturi spirtoase.Unicul Magazin sortat în Coloniale şi Delicatese. PREŢURILE CELE MAI EFTINE. Cereţi şi răspândiţi pretutindeni „OLTEANUL* cea mai bună foaie economică şi ----- culturală a ţăranului Oltean =