Pentru Socialism, iulie 1965 (Anul 15, nr. 3560-3586)

1965-07-21 / nr. 3577

K Marți 20 Iulie au »«Urmat lucrările celui de-al IX-lea Gongrav al Partidului Comunist Român. Ședințele de dimineața au fost conduse de tovarășii Gheorghe Apostol și Alexandru Birlădeanu. In aplauzele asistenței, a fost salutată sosirea la lucrările Congresului a tovarășului Georges Maurois, membru al Biroului Politic, secretar al C.C. al Partidului Comunist din Martinica. Intîmpinat cu vii și puternice aplauze, tovarășul Ion Gheorghe Maurer a prezentat Raportul asupra Directivelor Congresului al IX-lea al Partidului Comunist Român privind planul de dezvoltare a economiei naționale pe perioada 1966—1970. Satul a fost subliniat în repetate rinduri de puternice. a In continuarea lucrărilor, la discuții au luat pornitul tovarășii Aldea Militari, delegat al organizației regionale de partid Brașov, Anghel Mircea Dan, delegat al organizației regionale de partid București, Titus Popovici, delegat al organizației regionale de partid Crișana. Tovarășul Gheorghe Necula a expus raportul Comisiei de validare, care a fost aprobat în unanimitate de delegați. , In continuarea discuțiilor sau cuvântul tovarășii Ion Stănescu, delegat al organizației regionale de partid Oltenia, Emil Bolaj, delegat al organizației regionale de partid Suceava, Ionel Adrian, delegat al organizației regionale de partid Iași, Eleonora Cojocaru, delegată a organizației orășenești de partid București, Janos Fazekas, delegat al organizației regionale de partid Cluj, Sabin Ghioancă, delegat al organizației regionale de partid Hunedoara, Maria Bălțatu, delegată a organizației regionale de partid Dobrogea, și Maxim Berghianu, delegat al organizației regionale de partid Cin]. Lucrările ședințelor de după-amiază au fost conduse de tovarășii Emil Bodnăraș și Alexandru Drăghici. Intîmpinat cu vii și puternice aplauze, tovarășul Chivu Sterin a prezentat raportul asupra Directivelor Congresului al IX-lea al Partidului Comunist Român privind planul de 10 ani pentru dezvoltarea energeticii. Raportul a fost subliniat in repetate rinduri de aplauze puternice. Au luat cuvântul, în continuarea discuțiilor, tovarășii: Constantin Dăscălescu, delegat al organizației regionale de partid Galați, și Lazăr Manea, delegat al organizației regionale de partid București. In cursul ședințelor de după-amiază ale Congresului au rostit cuvântări de salut tovarășii Leonid Brejnev, prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice, care a suminat apoi Prezidiului mesajul adresat de către C.C. al P.C.U.S. — Congresului al IX-lea al P.C.R.J Den Siao pin, membru al Comitetului Permanent al Biroului Politic al Comitetului Central, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez Walter Ulbricht, prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Socialist Unit din Germania, președintele Consiliului de Stat al Republicii Democrate Germane, care a inminat apoi Prezidiului mesajul adresat de către C.C. al P.S.U.G. — Congresului al IX-lea al P.C.R.; Todor Jivkov, prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Bulgar, președintele Consiliului de Miniștri al R.P. Bulgaria, Edvard Kardelj, membru al Comitetului Executiv și secretar al Comitetului Central al Uniunii Comuniștilor din Iugoslavia, președintele Scvpatinei Federale a Republicii Socialiste Federative Iugoslavia; Kim Koan Hiop, membru al Biroului Politic, vicepreședinte al Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, vicepreședinte al Cabinetului de Miniștri al Republicii Populare Democrate Coreene. Cuvântările de savit ale conducătorilor delegațiilor partidelor româniste și muncitorești au fost primite de aplauze puternice, îndelungate, de către delegații și invitații la Congres. Lucrările Congresului continui. (Agerpres). Lucrările Congresului al IX-lea al Partidului Comunist Român h « »■« »« Raportul asupra Directivelor Congresului al IX-lea al Partidului Comunist Român privind planul de dezvoltare a economiei naționale pn perioada 1966-1970 prezentat de tovarășul Ion Gheorghe Maurer în paginile a 4-a și a 5-a Raportul asupra Directivelor Congresului al IX-lea al Partidului Comunist Român privind planul de 10 ani pentru dezvoltarea energeticii prezentat de tovarășul Chivu Stoica în pagina a 5-a Raportul Comisiei Centrale de Revizie. Raportor tovarășul Constantin Pîrvulescu Raportul Comisiei de validare. Raportor tovarășul Gheorghe Necula UN GRUP DE DELEGAȚI DIN REGIUNEA MARAMUREȘ IN TIMPUL DESFĂȘURĂRII LUCRĂRILOR CONGRESULUI. UNIȚI SUB STEAGUL GLORIOS AL PARTIDULUI La București reprezentanții celor mai buni fii ai poporului — comuniștii — trasează noi jaloane pe drumul mereu în ascensiune spre viitorul de aur al patriei noastre socialiste. Departe ca spațiu, dar apropiați ca gînd și dragoste, oamenii muncii din Maramureș adaugă noi Hori buchetului de realizări pe care l-au pregătit în dar celui de-al IX-lea Congres al partidului. Sintem în cetatea metalurgiei sătmărene — Uzina „Unio“ — în orele deschiderii lucrărilor Congresului. Aspectul de sărbătoare al uzinei a strâns Îmbrățișat cu iureșul hărniciei muncitorilor. Flutură drapelele pe fațada clădirilor, sporește avântul in inimile celor ce dau viață mașinilor și utilajelor. La secția 1 Scătuși-montaj s-a obținut un nou succes dedicat Congresului partidului. Cele opt echipe dintr-un schimb au executat toate operațiile de lăcătușărie la 4 locomotive Diesel de mină, față de 3 la cire executau pînă acum. Pretutindeni același event. In prima zi a Congresului echipa lui Gheorghe Porumbescu a asamblat șase ventilatoare de mină cu diametrul 500, față de cinci cît avea in pian, iar echipa condusă de loan Stan a predat pentru export cu 5 remorci basculante mai mult decit realiza in alte zile. Sudorii din echipa lui Ioan Ganea și-au depășit cu 35 la sută planul in această neuitată zi de 19 iulie, iar forjorii au declarat îndeplinirea cu două zile mai devreme a planului pe primele două decade ale lunii. Pe porțile secției vagonul au ieșit in această zi trei transportoare cu bandă, a căror execuție a primit calificativul de „foarte bine ” Se Înscriu nume de evidențiați ca Vasile Poștaș, Ioan Surducan și mulți alții. La secția mecanică Gavril Podină, Cornel Roatiș, Victor Popovici, Pavel Gheorghe și alții și-au ridicat mai sus steagul succeselor. La debitare echipa lui Carol Vereși a raportat nu numai depășirea planului cu 5 repere dar și economii de 635 kg tablă, iar cea a lui Iosif Molnár, realizarea in plus a 4 repere și economisirea a 328 kg tablă. Inimile tuturor bat in ritmul înflăcărat al izbînzilor. Amploarea întrecerii nu cunoaște margini. Priceperea și inițiativa larg desfășurată își spun cuvîntul. Rezultatele exprimă recunoștință pentru partid, conducătorul înțelept al poporului in făurirea vieții noi, fericite. Poți oare să nu amintești despre entuziasmul cu care muncitorii uzinei, comuniști și nemembri de partid, au aflat despre hotărîrea Congresului ca partidul nostru drag să poarte numele Partidul Comunist Român, iar Congresul să fie numerotat: Congresul al IX-lea al partidului! Fiecare dintre lucrătorii uzinei a fost informat despre aceste hotărîri Îmbucurătoare prin stații de COMPLEXUL DE INDUSTRIALIZARE A LEMNULUI DIN SIGHETUL MARMAȚIEI. Această mare și nouă cetate industrială, unde se realizează metamorfoza buștenilor, a intrat in producție doar cu citeva zile în urmă. Acum, când in inima țării se desfășoară lucrările celui de-al IX-lea Congres al Partidului Comunist Român, muncitorii acestei unități industriale trăiesc momente de mare bucurie. SECȚIA DE PLACAJ A COMPLEXULUI, LUNI 19 IULIE. O zi obișnuită de muncă, și totuși din privirile oamenilor, din mișcările lor repezi și sprintene desprinzi ceva neobișnuit. Pentru prima zi a Congresului, fiecare muncitor este dornic ca prin munca lui să dea an ceva mai mult și mai bun. DE SCRUTÎND VIITORUL ROMÂNIEI SOCIALISTE.. radioamplificare. Cei care nu se aflau in schimb, s-au adunat la clubul întreprinderii pentru a urmări la televizor desfășurarea lucrărilor Congresului. Stăm de vorbă cu comuniștii Mihai Trenea și Alexandru Coroiu. Pe fața lor, ca de altfel pe a tuturora, mindria a născut zimbete de fericire. — Am trăit clipe de înaltă bucurie. Raportul prezentat de tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU, prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a dat glas mîndriei întregului nostru popor față de marile izbinzi obținute, precum și hotărîrii neclintite a oamenilor muncii din toată țara de a-și consacra toate forțele și capacitatea creatoare spre înfăptuirea mărețului program pe care îl va trasa cel de-al IX-lea Congres al partidului. In aceste zile, cînd inimile noastre au bătăile mai fierbinți, cînd dorințele ne sunt mai hotărîte pentru asaltul spre noi realizări, ne simțim mai uniți, mai puternici, mai încrezători în înțeleptul nostru partid, ale cărui sfaturi și îndemnuri le vom urma Întocmai aceea în fața tablourilor de bandă, locurile s-au ocupat cucu mult mai devreme. Mulți dintre muncitori și-au adus cu ei aparatele cu tranzistori. Supraveghind atenți mersul mașinilor automate, ei ascultă totodată cuvintele dătătoare de forță, transmise de tovarășul Nicolae Ceaușescu, primsecretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, de la tribuna celui de-al IX-lea Congres. Până mai ieri, colectivul acestei sectii a avut ca angajament să dea în producție și să pregătească pentru livrare primii 90 m.c. de placaj. Inflăcărata întrecere s-a soldat însă cu un rezultat mult mai mare. Spre magazia de produse Unite se află In curs de Înaintare o cantitate de 140 m.c. placaj, de calitate ireproșabilă. In același au deosebit interes și legitimă mîndrie am luat cunoștință, din raportul prezentat de către tovarășul Nicolae Ceaușescu, prim-secretar al G.G. al P.G.R., la Congresul al IX-lea al partidului, despre mărețele realizări ale poporului nostru. Ca profesor, mi-au reținut îndeosebi atenția succesele obținute în dezvoltarea învățămîntului. Și nu puține sînt realizările în acest domeniu. In perioada desenalului s-a dezvoltat în țara noastră învățămîntul de toate gradele. S-a generalizat învățămîntul de 8 ani și s-a trecut treptat la învățămîntul de cultură generală de 12 ani. S-a lărgit baza materială a invățămîntului. Din cele arătate de tovarășul Nicolae Ceaușescu în Raportul prezentat la Congres văd grija deosebită a partidului pentru dezvoltarea învățămîntului de toate gradele. Pînă în 1970 învățămîntul va cuprinde o pătrime din populația țării noastre. Se subliniază că învățămîntul general și obligatoriu trebuie să asigure elevilor o temeinică pregătire științifică tehnică, să cultive la elevi înalteși le trăsături ale moralei comuniste, ale dragostei față de patrie și partid. In această direcție cadrelor didactice le revin nobile și multiple sarcini, de aceea, și cu timp, la celelalte obiective din complex, alte și alte angajamente au fost depășite. Cu aproape două luni mai devreme vor intra, in aceste zile, in probele tehnologice mașinile de croit de la fabrica de mobilă curbată. După ce muncitorii din primul schimb al fabricii de placaj au predat mașinile schimbului al doilea s-a făcut un calcul. Peste angajamentul luat — 3 m.c. placaj. Un succes modest, dar dăruit din inimă Congresului. Deși distanța de la sala Congresului și pînă aici, In nordul țării, se măsoară cu sutele de kilometri, in inimile oamenilor vibrează aceleași emo{ii, aceleași bucurii, realizările lor In muncă, alături de ale Întregului popor, find un prinos Închinat [UNK] partidului, mă angajez ca să lupt cu toate forțele și capacitatea mea pentru traducerea lor în viață. Cu deosebită satisfacție am aflat că se va dezvolta continuu învățămîntul seral și fără frecvență care va da posibilitate ca mii de muncitori să-și poată completa studiile de cultură generală și să poată deveni astfel și mai folositori patriei noastre socialiste. Crearea liceelor de cultură generală și de specialitate, precum și extinderea gratuității manualelor școlare la această categorie de elevi dovedește încă o dată grija părintească a partidului față de fiii oamenilor muncii care doresc să-și însușească știința și cultura. Crescînd posibilitățile tinerilor de a frecventa învățămîntul mediu, se creează premisele îndeplinirii sarcinilor ce revin învățămîntului superior de a da pînă în 1970 peste 110 mii cadre de specialiști din diferite domenii de activitate. Documentele Congresului IX-lea al Partidului Comunist Rem mân constituie o dovadă vie a grijii deosebite a partidului nostru față de viitorul luminos al poporului român — constructor al socialismului și al comunismului în patria noastră. IOAN OHARIU profesor Școala medie nr. 1 din Baia Mare ZILE FIERBINȚI La sute de kilometri Pe trepte și mai înaite f 1 Membrii cooperativei noastre agricole de producție urmăresc cu însuflețire și mare interes desfășurarea lucrărilor Congresului al IX-lea al Partidului Comunist Român. Cooperatorii noștri întîmpină acest eveniment de importanță istorică cu succese deosebite. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, in Raportul prezentat la Congresul al IX-lea al partidului, printre altele, a accentuat că în perioada 1965—1970, producția agricolă ve CU ÎNSUFLEȚIRE letală și animală va cuunoaște o sporire însemnată prin, dezvoltarea în continuare a bazei tehnico-materiale a agriculturii,suntem hotărîți să ne aducem »și noi contribuția la realizarea acestui măreț obiectiv. Vom pune un accent și mai mare pe aplicarea în practică a metodelor agrotehnice avansate. Pînă în prezent am terminat prașila a doua la toate culturile prășitoare, iar acum, paralel cu recoltarea păioaselor, efectuăm prașila a treia. Ca rezultat al aplicării metodelor agrotehnice avansate obținem o recoltă bogată la păioase. La orz, planul producției va fi depășit în medie cu 900 kg la hectar, iar la grîu producția la hectar va ajunge la 2.560 kg. Din raportul prezentat la Congres reiese și faptul că în anii următori va crește considerabil și efectivul de animale. Avînd în vedere acest obiectiv, și noi vom acorda o mare atenție dezvoltării continue a sectorului de creștere a animalelor. Pînă la sfîrșitul anului vom mări numărul de vaci cu lapte proprietate obștească la 180 fată de 134 care există în prezent. In 1970, cooperativa noastră va dispune de 300 de vaci cu lapte. Comuniștii din cooperativa noastră agricolă de producție vor desfășura o activitate susținută pentru ca pe baza obiectivelor stabilite în Directivele Congresului IX-lea al partidului nostru să abar ține un an de an succese tot mai frumoase. GAVRIIL VERDEȘ secretarul comitetului de partid din cooperativa agricolă de producție din Ardnsat