Progresul, martie-iunie 1863 (Anul 1, nr. 1-72)

1863-06-17 / nr. 67

într’un termin frcsat, bărbaţii lor nu se vor înturna, ele vor fi esecutate în locul acelora. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Duhovniceasca Dicasterie a Sf Mitropolii Moldovei. No. 1737. La această Dicasterie, urmează proces între D-lor Tanasa Beleceiu şi soţia D-sale Maria născută Caruzi, în care primire înaintinduse locala cercetare, s’au regulat termin de înfâţoşarea D-lor sale în al eî pretoriu, însă din cauza nevenirel Dsale soţului ai nepriimireî adeverinţelor de la Prefectura de Suceava, unde i fu trimesă chiemurile, se paralisa mal multe termine, la care D-el soţia cu destul struncini se înfăţoşa apoi spre a nu se mai paralisa şi acest de pe urmă termin regulat la 14 August viitoriu, cu priivire şi la apostilia Preasfinţiei Sale locotenent de Mitropolit No. 1026, apasata asupra unei suplici a D-sale suplicantei, se publică acest termin spre deşteptarea D-sale soţului, că dacă nici la acesta nu se va înfăţoşa cu legiuitele dovezi ce ar ave în chestie se va trata şi hotăra acta numai în fiinţa părţii stăruitoare şi pe dovezile până acum esistande în acta, fără ai rămâne cuvinte de aparare. I vor fi doritori a cumpăra asemene vite, la înplinirea arătatului termin, sâ se presinte în camera sub-prefecturei Tazlâu de gios, în târgul Valea-Râ, unde are a se face mezatul. Prefectura district. Botoşani. No. 4472. In urmarea oficiei ce am priimit de la D. Ministru de Culte şi al Instrucţiunei publice sub No. 9545, privitoare pe arendaşii moşiilor monastireşti zise închinate şi neînchinate, aflatoare acum sub administraţiunea acelui Ministeriu, se publică spre ştiinţa D-lor arendaşi, care în termen de 15 zile sâ se prezinte la această Prefectură cu chitanţiile ce vor fi păstrând de plata câştiurilor, spre a se liqvida de câtra casieria acestui judeţii, căci la neurmare şi după această somaţie, pentru orice consecvenţii, nu le va rămâne nici un cuvânt, aşa precum Prefectura s’au înplinit datoria, anansându-lor arendaşi în mai multe rânduri, şi nu au fost următori a se presenta cu nişte asemenea chitanţe. Prefectura district. Iaşii. No. 6527. Spre îndestularea D-ei Smaranda Rizu cu o somâ bani, ce are a lupa de la D-el Anastasia Gheleme, înplininduse de la D-na Gheleme 4 vaci cu viţâî, o vacă stearpă şi o pâreche bolgingarî, care urmează a se vinde licitativ, se publică în termin de 40 zile vânzarea acelor vite cu deşteptare, ca concurenţii ce ar fi să se înfâţoşeze în camera acestei Prefecturi, în ziua terminului spre aterdisire, dar vroind a se informa despre calitatea acelor vite, în timpul publicaţiei se pot adresa la 1). sub Prefect a plasei Braniştea, de câtrâ care s’au făcut acea asigurare, No. 6442. de câtrâ D. Comisariu al târgului Sculenii, înplininduse de la Dimitrie Iahuţi cu 4 cal şi o căruţă de 2 cal veche, spre îndestularea D. Dimitrie Cozadini cu o suma bani, care urmând a se vinde licitativ, se publica în termin de 40 zile, cu deşteptare, ca concurenţii ce ar fi sâ se înfăţoşeze în camera acestei Prefecturi în ziua terminului, spre aterisire, dar vroind a se informa despre cualitatea lor, în timpul publicaţiei se pot adresa la D. Comisarii pomenit, de câtra care s’au făcut acea asigurare. No. 5667. Spre îndestularea L. Dimitrie Deliu cu 61 merţe popuşoî, ce are a lua de la D. Ianacachi Arabol, posesorul moșiei Lunganii, înplininduse de la I. Arabolii 10 bol giugarî, care urmând a se vinde licitativ, se publica în termin de 40 zile vânzarea acelor boi, cu deşteptare, ca concurenţii ce ar fi să se înfăţoşeze în camera acestei Prefecturi, după înplinirea terminului citat spre aterisire, dar vroind a se informa despre cualitatea lor, în timpul publicaţiei se pot adresa la D. sub Prefect de Cârligât tir A, de câtrâ care s’aiî făcut acea asigurare. No. 6559. Spre îndestularea D. posesor a moșiei Râdiul lui Tatar, cu suma de 1200 lei, ce are a lua de mortul Iacob Cnitel, pentru embaticul unei fabrici de cârâmidâ pe anii 1862 și 1863, înplininduse de la miluitul mort 40,000 cârâmidâ mare într’un horn ne-ars si o trăsura cu 2 cal, care urmând a se vinde licitativ, se publică în termin de 40 zile vânzarea lor, cu deşteptare, ca concurenţii ce ar fi sâ se înfâţoşezâ în camera acestei Prefecturi in zioa terminului spre aterdisire, dar vroind a se informa de a lor calitate in timpul publicaţiei se poate adresa la I). sub-Prefect de Copou, de câtrâ care s’aiî făcut acea asigurare. No. 6290. De la 1). Isaia Treancu posesorul moşiei Izerenil, inplininduse No. de 62 bol, pentru câştiu Sf. Gheorgie acel moşii, cu care datoreşte câtra Guvernn, se publica în termin de 40 zile vinderea licitativ acelor boi, cu deşteptare, ca concurenţii ce ar fi sâ se înfăţoşeze în camera acestei Prefecturi in ripa terminului, spre aterdisire, dar vroind a se informa despre cualitatea lor, in timpul publicaţiei se pot adresa la D. sub Prefect de plasa Stavurc, de câtra care s’au făcut acea asigurare. Prefectura district. Bacâîi. No. 9450. Pentru îndestularea casei râpos. Sandu Chiriac, cu banii ce are a lua de la unii din locuitorii comunelor Sârbii şi Scorţeniî, asigurânduse 39 boi, 10 vaci, 3 epe, 1 cal, 3 giuncani, 4 grunci, 2 mânzaţi, 2 oi şi 2 stoguri fân, se publică in termin de 40 zile socotit de la data Foael, ca muştereil ce PROGRESUL Capului Sf. loan, care va ţine 7 zile, se publica aceste termine spre obşteasca ştiinţa. Municipalitatea de Bârlad. No. 473. La terminul publicat în Foaea 53, nu sail înfăţoşat nimine amatori de facerea nutreţului cailor pompiereştî, pe anul începător de la 1 Sept. din aşa motiv se publică un alt termin de 40 zile socotit de la data Foaei. No. 474. La fiul termin de convocare a comunitâţei, pentru a delibera în privirea zâeimelor ce se lua de la darnicî în folosul casei Municipale, și care prin legea votată de Camera Legislativă sau desființat, neîntruninduse comunitatea, Municipalitatea a fi însemnat al doilea termen de 30 ale curentei, pentu care în temeiul circularei No. 7160, se publică aceasta spre ştiința comunala, cu arătare ca dacă și atunci nu se vor întruni, apoi caşul se va constata de Municipalitate, în unire cu D. Prefect. Prefectura district. Cahul. No. 4844. D. sub Prefect de Cotumoril, prin raportul ei No. 1234, informează, că pe lângă frontiera punctului Bestemacu, au picat de pripas un cal murg, sebiopit de piciorul stâng dinainte. Prefectura pe de o parte au înaintat și lucrările cuvenite prin district, iar pe de alta se publică terminul legiuit de 3 luni, spre ivirea păgubașului, care cu dovezi legale sâ se presinte la Prefectură spre a I se da întru îndestulare. Prefectura district. Covurluiu No. 6848. Spre îndestularea D. Ioniţâ Cojocaru cu o somâ bani, prin D. sub Prefectul respectivii, înde la locuitorii Ioniţâ Maravelâ şi Gheorghie Crihan din comuna Badalan acest judeţu, 1 cat şi un No. obiecte casnice, se publica în termin de 40 zile socotit de la data Foael spre ştiinţa concurenţilor, carii sâ se înfăţoşeze la faţa localului în satul Tuluceştii cu forma licitativâ. Prefectura district. Falei n. No. 8565. La înplinirea terminului de 40 zile, publicat în Foaea No. 13 din 17 Ianuarie trecut, nu s’au putut vinde popuşoiî asiguraţi de la D. Nicu Catargiu, spre îndestularea D. Scarlat Mivrogeni cu o somâ bani, se publică un alt termin de 40 zile, spre încunoştiinţarea amatorilor ce vor fi de a cumpăra asemenea popoşoî, carii la înplinirea l fi socotit de la data Foael, sâ se presinte în camera acestei Prefecturi, unde are a se fini mezatul. Prefectura district. Suceava. No. 6326. Concurenţii care vor vroi a lua în antrepriză, articulele de obşteasca îndestulare a târgului Lespizile, cu pane carne şi luminări, pe anul viitoriu, cu începere de la 1 Octomvrie anul prezent, să se în înfăţoşeze în pretoriul acestei Prefecturi la 5, 6 şi 7 a viitoarei luni Iulie, cu leguitele garanţii, când urmează a se adjiudeca după trecerea a 24 oare, asupra persoanei ce ar lasa mai îngrosit preţu. Prefectura district. Tutova. No. 11875. Din cauză câ între vitele de pe moşiea Obârşânil a I). Iorgu Radu, au urmat epizoţie, zădârnicinduse mezatulu publicat in Foaea No. 27 din 30 April, pentru vinderea boilor No. de 10, asiguraţi de la D. Radu, a conta banilor 60 galb. cu care D-lul datoreşte a despăgubi pe Guvern, costul unei trăsuri din acele cumpărate pentru purtarea Comisarilor delimitaţi graniţit despre Besarabiea, se publică spre obşteasca ştiinţa, ca toţi acei ce ar voi să cumpere aceşti boi, să se înfăţoşeze la camera acestei Prefecturi după înplinirea terminului de 40 zile socotit de la data Foaei, când are a se fini mezatul cuvenit. Municipalitatea de Iaşi. No. B 22. După cele publicate prin Foaea No. 54 din 28 Maiî, se publică de a doa oară darea în arenda a crâşmei cu 2 căsuţe şi toate atenantele ei de la piaţa Movila Cuijii, toţi doritorii de a lua asupra de asemene arondare, sa se prezenteze la 9, 10 Iulie, fiind zile de licitaţie şi la 11 strigarea cu recursă de 24 oare. Municipalitatea de Bacâu. 2( No. 306). Înălţimea Sa, prin decretul No. 229, publicat in Monitorial No. 52 din 13 Martie trecut, binevoind a Încuviinţa în această poliţie, pe lângâ carmarocul de 29 Iunie, ziua SSf. Apostoli Petru şi Pavel, şi un al 2-lea carmaroc, la 29 August Taerea Municipalitatea de Galaţi No. 1332. Fiind cu terminul de 40 zile, publicat prin Foaea No. 50 din 23 Mai 1863, pentru antreprezuirea facere! reperaţiei trebuitoare încâperei de zidă a marchidaniei de la acest portu, espira la 2 a viitoarei luni Iulie, când este strigarea lui. Municipalitatea terminând a 2-a şi a 3-a strigare a fi la 3 şi 4 tot a viitoarei lun! Iulie, cu adjiudecaţia dupâ 24 oare, se publică cu deşteptare, ca doritorii ce vor fi a lua asupra de facerea acei reperaţi!, sâ se înfăţoşeze în camera ei, la aratatele zile cu garanţiile legiuite. PUBLICAŢII JUDECĂTORESC 1. Judecat, district. Iaşi. Secţia l-a. No. 7592. D-na Câpitâneasa Efrosina Necolau prin suplica adresată acestui Tribunal, au cerut desfiinţarea vechilemelei ce au dat-o socrului I). Costachi Necolau, intabulată de acest Tribunal la 7 Octomvrie 1861 No. 410, pe aşa temelii, se publică spre obşteasca ştiinţă destabularea emisei vechilimele, dată de Del Câpitâneasa Ds. Costalii Necolau. No. 5914. Legalizânduse testamentul râpos, Aleea Mamungi-Başa, se publică moartea şi tastamentul numitului râpos, în toată a lui cuprindere, cu termen de 100 zile, spre deşteptarea şi înfâţoşarea tuturor acelora ce ar avea vreo pretenţie cu orice drit asupra avere! rentase. TES T A M E N T I. A In numele Tatălui şi a Fiului şi a Sf. duh amin, fiind câ sfârşitul omului nu este cunoscut nici omului nici îngerilor, cu gios iscălitul mai înainte de a sosi acel moment, pânâ sânt încâ în întregimea simţirelor, atât trupeşti cât şi sufleteşti, şi neavând nici un fiiu clironom, declar cu viu graiu, de vreme câ am trâit un triod de vieaţâ cu iubita me soţie Vasilichiea cu o vieaţâ pacnicâ, având un devotament reciproc unul asupra altuea, conform cu îndatorirea consoţilor, pe aceasta priivire hotărâse cu limbâ de moarte, câ las iubitului meu frate Teodor 25 lei, şi iubitei mele sora 25 lei Marginala, iar celalant puţinul meu avut al trec tot câtrâ iubita mie soţie, ca unul ce l’am făcut dinpreunâ amândoi slujind, şi care se încheie din o casă cu locul ei aflătoare în Iaşi mahalaua Toma-Cozma şi din pojijiea casei, însă cu îndatorire, câ iubita me soţie se raâ înmormânteze potrivit legilor Bisericeşti, ne avândîi nimine din rudile mele a se ocolisi macar de un capât de aţâ din avutul cel trec câtrâ soţica vie, şi cine din rude ar îndrăzni a lua ceva afarâ din a me hotărâre, se fie neertat de mine şi de D-zeu, şi spre ce mai bunâ dovadâ eam dat acest testament pe hârtie timbru, subscris cu însuşi mâna me, rugând de a adeveri şi persoanele ce au fost faţâ la facerea acestui ca marturi. 1863 Ghenar 23. (Isc.) Aleeu Mamungi. Eu Muniea soră, adeveresc câ nu mâ ocolisesc de nimica din averea rămasă. (Isc.) Vasile Preut şi duh. fiind faţă. (L. P.) ( Isc.) Dascălul Dumitru, dasc. Buhachi, fiind faţă. Consiliul Comunei Lâzâreniî. Testamentul de faţâ fâcânduse înaintea noastrâ fârâ de a fi motivat de cineva şi fiind subit adevărata iscălitură de maî sus, se adevereşte de noi 1863 Ghenar 23. (Isc.) Eli Costachi Oprea, Mihai Bordeanu, Dimitrie Ardeleanu, Notar G. Arieleanu. (L. P.) Adeveresc cu puţina avere ce prin acest testament o trece soţiei sale de bunâ voe; este în adevâr ago-