Renaşterea Bănăţeană, aprilie 1994 (Anul 6, nr. 1246-1271)

1994-04-06 / nr. 1250

RENAȘTEREA BĂNĂȚEANĂ Comunicat Comitetul de inițiativă constituit din membri fondatori ai F.N.R. și membri cu certificat de luptător cu merite deosebite care au cerut convocarea Adunării Generale Extraordinare a F.N.R. pentru data de 2 aprilie 1994, informează opinia publică despre următoarele: A. întruniți în data de 2 aprilie la Prefectura jud. Timiș am constatat și de data aceasta absența sfidătoare a d-lui P. Alămoreanu și a celor care-l susțin. în această situație, adunarea a avut loc și în unanimitate au hotărît următoarele: 1. Propunerea de destituire din funcția de președinte a lui P. Alămoreanu. 2. Suspendarea mandatului Consiliului de conducere până la Adunarea Generală Extraordinară de alegeri. 3. Adunarea de la Prefectura jud. Timiș a ales un Consiliu interimar format din 7 persoane, membrii F.N.R., cu certificat de luptător care să pregătească Adunarea Generală Extraordinară de alegeri. 4. Adunarea Generală de la Prefectura jud. Timiș din 2 aprilie l-a investit pe d-nul V. Florescu care face parte din Consiliu de Conducere în calitate de vicepreședinte, să preia toate documentele, inclusiv ștampila F.N.R., de la P. Alămoreanu care le-a sechestrat, pentru a pregăti în termenul cel mai scurt Adunarea generală de alegeri.Apel 5. Adunarea de la Prefectura Județului Timiș din 2 aprilie face apel la toți membrii fondatori ai F.N.R. și deținătorilor certificatului de luptător, să susțină Consiliul interimar constituit și să se prezinte zilnic la "SNACK BAR"-ul din Piața Maria, pentru a semna Convocatorul-tabel, pentru convocarea Adunării Generale a F.N.R. 6. Consiliul interimar se adresează tuturor organizațiilor revoluționare din Timișoara să sprijine acțiunea de dezamorsare a stării tensionale care domnește de foarte multă vreme în F.N.R. și care se datorează în exclusivitate modului arbitrar de conducere al lui P. Alămoreanu. Consiliul interimar al F.N.R. Stimate domnule președinte. La invitația domniei Voastre, a sosit ieri, 5 aprilie a.c. la București, domnul Slobodan Miloșevici, președintele Serbiei. Asociația "ASTRA ROMÂNĂ" vă dorește să vă aflați sub protecția providenței, în interesul națiunii române. Vă implorăm să folosiți cu acest prilej, înaltele oficii de care dispuneți și să declarați public,cu toată energia și convingerea, interesul firesc pentru protecția românilor din sudul Dunării, Timocul Sârbesc (Morava Timoc), care numără aproximativ 1-2 milioane români, rugându-l pe domnul președinte Miloșevici să nu mai fie discriminați românii timoceni, să fie recunoscuți ca minoritate etnică, fiind singurii exceptați de la drepturi în Serbia și Iugoslavia. Românii din Timocul Sârbesc sunt cei mai apropiați de țară, cei mai compacți și numeroși ca și cei mai marginalizați și umiliți deși se comportă ca cetățeni loiali și harnici. Nu au școli, biserici, nu au acces la radio-televiziune, sunt cei mai lipsiți de drepturile elementare. Intoleranța vecinilor noștri de a-i menține ca minoritate tăinuită, desființați din statistici se bazează pe faptul eronat că ei îi socotesc ca o enclavă abandonată sau uitată de către România. Deși sunt a doua populație ca număr în Serbia de nord-est Timoc profită de sintagma "prieteniei milenare" ca să-i supună deznaționalizării forțate. Vă rugăm domnule președinte să profitați de acest moment istoric, să-i scoateți pe acești români din anonimatul actual balcanic încât să cunoască țara situația lor, iar Comunitatea Europeană s-o aibă în preocupările sale. Românii timoceni din sudul Dunării nu se confundă cu românii din Banatul Sârbesc, ei sunt copiii cei mai orfani uitați de patria mumă și de aceea domniile voastre în calitate de "Pater Patriae", săi luați sub protecție salvându-i de la dispariția sigură, căci de la Facerea Lumii nu s-a pomenit o nedreptate mai mare . Președinte: prof. univ. dr. EUGEN TODORAN Rectorul Universității SECRETAR GENERAL, CRISTEA SANDU TIMOC întindem-: a ELEMENTULUI ROMÂNESC în dreapta Dunărei nud* LT.BOGA Sc.r*. 1.000.000 DREPT LA REPLICĂ Referitor la Comunicatul prof. Șt. Ioan din 30 III 1994 din ziarul DVS. Consiliul fondator și Comitetul Fundației Naționale a Revoluției din Decembrie 1989, COMUNICĂ: 1. Nu a fost convocată statutar nici o adunare extraordinară pentru 2 aprilie orele 10 în sala mare de la Prefectură. 2. Fundația are 89 membri fondatori, 268 membri și 173 luptători. 3. Orice adunare extraordinară este statutară la convocarea a 2/3 din membri cerută de către Comitetul în exercițiu. 4. D-nii Florescu Viorel și Pop Petru nu mai reprezintă Fundația (P.V. din 22 II 1994). 5. Noi răspundeți provocării celor ce vor să demoleze democrația în numele "democrației". Din însărcinarea comitetului Președinte, arh. ALAMOREAN POMPILIU______________________________________________________________________ 6 APRILIE 1994 ♦ PAGINA 11 Prețuri spoliatoare pe buzunaru sindicaliștilor Parcurgând adresa nr. 240/11.03.1994, emisă de S.C. "Sind România", privind tarifele practicate de hotelurile sindicatelor din stațiunile de odihnătratament începând cu data de 1.04. a.c., gândești că, în România, curg râuri de lapte și miere, iar noi suntem cu toții milionari. Pentru un bilet de 14-18 zile, se încasează sume ce încep de la "modestul"preț de 112.000-144.000 lei (Felix) până la 140.000 - 180.000 lei, aceasta în condițiile în care salariul minim pe țară nu ajunge la 80.000. Unitățile bugetare și pensionarii au beneficiat în cursul anului trecut de un număr infim de bilete în stațiuni, pentru ca în acest an să nu mai beneficieze deloc. Oare "domnii" lideri ai centralelor sindicale au cugetat vreodată de unde au cheltuit, în cei cinci ani scurși de la înființarea noilor sindicate, banii pentru deplasările în străinătate (de la Berna la Caracas) pentru crearea de SRL-uri și societăți comerciale? Răspunsul este unul singur din fondurile adunate de trei generații de salariați: cei care au murit, actualii pensionari și jumătate dintre cei care mai trăim (așa cum trăim!). Au plătit domniile lor vreun sejur în stațiunile pe unde s-au purtat pași în "rezolvarea" problemelor stringente cu care se confruntă stațiunile? Din nou revenim și întrebăm: cine a beneficiat de cei 4,8 miliarde lei din fondurile fostului UGSR și în ce scopuri? Numai din dobânzile încasate pe acești bani, se puteau ameliora condițiile din stațiuni și implicit aplicarea unor prețuri accesibile buzunarul fiecăruia dintre noi. Culmea insolenței, în 1993, prin adresa nr. 538/21.05 a aceluiași an, sub semnătura dl. director general Bulacu Victor se aduce la cunoștința tuturor sindicatelor din țară, că a luat ființă un nou S.R.L. (citit bine/ ați auzit) S.R.L. care se va ocupa de emiterea de bilete odihnă-tratament, deci și a administrării patrimoniului sindicatelor din respectivele stațiuni, societate cu răspundere limitată, dar înființată pe banii sindicatelor, cu beneficiile curgând în buzunarele... bănuiți ale cui! Iată deci, în concluzie, adevărata față a protecției sociale de care se face atâta caz, dar care lipsește cu desăvârșire, iar cei abilitați să o facă, cochetează cu puterea, în încercarea de a se cățăra într-un fotoliu ministerial. Lider sindical, dr. CORNELIU COANDA în atenția Redactorului șef al ziarului "Renașterea bănățeană" Referitor la replica publicată de dvs. în numărul din 1 apr. 1994 sub semnătura lui Pavel Roman (pag. 11), în virtutea dreptului la replică solicit apariția următorului punct de vedere: Roman Pavel este, în momentul de față, un ins care se sustrage cercetărilor legate de grave infracțiuni din perioada cât a fost șef al Complexului Hotelier Timișoara. Așa cum notează în introducerea scrisorii publicate în "R.b.", nu se află în țară tocmai acum, când ar putea să-și susțină nevinovăția în fața justiției. Nu este prezent la confruntarea cu justiția fiindcă a dispărut imediat ce a fost pus în libertate, deși cercetările nu s-au încheiat. Ce credit poate avea un iis care nu-și asumă responsabilitatea propriilor fapte, fugind și ascunzându-se tocmai de justiție; în al doilea rând, nu are nici o relevanță faptul că Munteanu a zis, că Munteanu a făcut, că Munteanu e curat sau nu, din moment ce nu Munteanu decide vinovăția sau nevinovăția lui Roman. Cum nimeni nu e mai presus de lege, consider că în toate cazurile, fie al meu, fie al lui Roman, au prioritate deciziile justiției și imaginea obiectivă conturată de documente, experți etc. Cred că puteți accede la adevăr și fără ca eu să dau curs mai departe acestei polemici ce poate degenera într-un șir imprevizibil de replici, transformând ziarul într-o penibilă arenă. Poate vă interesează (pentru o mai clară imagine) dosarele întocmite de Poliție. Procuratură în ceea ce-l privește pe fugarul Pavel Roman, așa cum, în calce împrejurări, v-a interesat cazul meu. Am convingerea că instituțiile amintite (și altele) nu vă vor refuza sprijinul pentru o documentare complexă. Deputat DORIN MUNTEANU COMUNICAT Având în vedere diversitatea și multitudinea problemelor socio-profesionale, coroborat cu faptul că majoritatea salariaților schelei petroliere Șandra își desfășoară activitatea în puncte de lucru - Șandra, Satchinez, Variaș, Calacea, Foeni, Pordeanu, Dumbrăvița, Dudeștii-Noi - dispersate pe teritoriul județului Timiș, și nu întotdeauna pot fi înștiințați în mod corespunzător cu ceea ce se hotărăște în numele lor, considerăm ca necesară înființarea unui nou sindicat în cadrul Schelei Petrol Timișoara, care să constituie un sprijin real în consolidarea activității sindicale și a creșterii prestigiului și eficienței formelor de luptă sindicală. Cu acest prilej, "dăm de știre" celor mulți cărora le sunt datori cel puțini, că nu ne-am propus să luăm locul nimănui sau să obligăm pe cineva, dorim doar să "clădim" un Sindicat frumos, vertical în legalitate, umanism și moralitatea sa. Lăsăm așadar libertatea de conștiință fiecărui salariat în a decide oportunitatea materializării acestei idei. Vom reveni în numele Comitetului de Inițiativă DUMITRU ’BUTOI Căsuța poștală "R. b." • Mulțumim doamnei Elena Popa de pe str. Popa Șapcă, pentru scrisoarea trimisă, pentru detaliile oferite referitor la subiectul îndelung dezbătut de "Renașterea bănățeană" cu privire la CCIT, după cum îi suntem recunoscători și pentru cuvintele adresate celor doi ziariști care au trudit, atât cât le permit meseria și posibilitățile de documentare, să facă puțină lumină asupra unei instituții unde prea erau "familiale" căile Camerei. Noi am făcut ceea ce am putut. De acum încolo, doar angajații CCIT și Colegiul pot și trebuie să-și impună punctul de vedere. Ceea ce nu înseamnă, desigur, că noi, așa cum am promis, nu vom continua dezvăluirea unor nereguli, rămase, deocamdată, în fază de... manuscris, întrucât "Replica... comunicat", sosită la redacția noastră nu este semnată, dorim să le transmitem "celor 100 de semnatari de la IPROTIM" că asumarea opiniilor de către cei care ne scriu este o condiție obligatorie, mai ales atunci când este vizată o persoană. Indiferent cine. _______________Pagină redactată de ELEONORA V. POPA]