Renaşterea Bănăţeană, iulie 1996 (Anul 8, nr. 1937-1963)

1996-07-15 / nr. 1949

RENAȘTEREA BĂNĂȚEANĂ PDSR-ul din Timișoara are o nouă conducere Casa Sindicatelor din Timișoara a fost, sâmbătă, gazda Conferinței municipale a Partidului Democrației Sociale din România - Filiala Timiș. Din cele trei puncte de pe ordinea de zi a conferinței (darea de seamă a conducerii organizației muncipale, analiza rezultatelor alegerilor locale în municipiul Timișoara, alegerea unui nou consiliu municipal și a unui nou birou executiv), doar ultimul are, deocamdată, "date" concrete, în funcția de președinte al consiliului municipal a fost ales, în locul domnului Grigore Silași, care a asigurat interimatul din decembrie '95, domnul Ioan Talpoș. Cei șase vicepreședinți sunt, în ordine alfabetică, domnii: Ovidiu Brânzan, Dorel Gâtlan, Vlad Octavian, Ilie Sârbu, Ioan Dan Șipoș și Vasile Dorel Talpoș, iar funcția de secretari o îndeplinesc doamnele Floare Foșie și Angela Bădescu și domnul Petru Matusz. Cât privește Biroul Executiv al PDSR, acesta este constituit din doamna Ana Mirea și din domnii Iustin Furdui, Mihail Pungă, Emil Crețu, Dan Dubină, Radu Păiușan, Marcel Gordean. La întâlnirea cu presa ce a urmat conferinței municipale a PDSR, dl Ioan Talpoș a afirmat că "Timișoara este un oraș foarte greu din punct de vedere al competiției poltice și am vrea ca partidul nostru să reprezinte ceva notabil aici". Conducerea acestui partid a anunțat că în data de 26 iulie a.c. se va întruni Consiliul Național al PDSR și că, deja a fost demarată strângerea candidaturilor pentru alegerile generale. Cât privește insuccesul PDSR-ului în Timișoara, domnul vicepreședinte Dorel Talpoș a considerat că acesta s-a datorat faptului că electoratul de centru-stânga nu s-a prezentat la vot. ROBERT ȘERBAN -h Deși personalul tehnic se află în grevă generală Activitatea Teatrului Național "Mihai Eminescu" s-a desfășurat sub auspiciile normalității în pofida declanșării grevei generale de către Sindicatul Liber din Teatrul Național "Mihai Eminescu" din Timișoara, activitatea teatrală nu a fost stopată. Dimp potriviți, premiera piesei de ieri seară s-a desfășurat în condiții aproape normale. Potrivit declarației liderului sindical, Eugen Obrad, directorul Ioan Ieremia a reușit să-i convingă, prin diferite metode, pe câțiva dintre angajații personalului tehnic care se află în grevă, să participe la derularea spectacolului, al cărui regizor este tocmai dl Ieremia. Totodată, conducerea teatrului a decis să-i retragă liderului sindical atribuțiile de serviciu deținute, în locul său fiind numit "din rațiuni de necesitate", un alt tehnician de sunet. Deocamdată, în conflictul conduceresindicat, domnul director Ioan Ieremia a câștigat o bătălie, cel drept, importantă, mai ales pentru Domnia sa, însă nu și războiul care va reîncepe la 1 septembrie a.c., o dată cu reluarea stagiunii teatrale. ADRIAN MARCU • ... și cu multă originalitate Dacă numai cu o săptămână în urmă, străzile Timișoarei au fost transformate într-o adevărată scenă de lumină, culoare și voioșie, prin Sărbătoarea Saltimbancilor. iată că vineri, 12 iulie, Ștrandul Termal a oferit timișorenilor un nou prilej de voie bună... mascată. Timp de două ore, în prezența a câtorva zeci de spectatori, dintre care n-au lipsit nici unele VIP-uri locale, 29 de măști s-au întrecut într-un real concurs pentru desemnarea celor mai reușite și originale costume sau măști. Și, pentru ca balul mascat să nu-și iasă din "canoane", n-au lipsit nici tradiționalele artificii, al căror joc multicolor a încântat privirile celor prezenți. Reușitul show în aer liber a fost din plin susținut și prin prezența trupei "Tact" care, prin caracteristicu-i umor spontan, a reușit să alunge tracul concurenților și să descrețească frunțile spectatorilor. Un element cu totul original l-a constituit prezența "deghizată" a publicului care, în proporție de aproape sută la sută, a sosit la bal... mascat. Spre exemplu, cuplul care a făcut deliciul de necontestat al presei (și nu numai!), a fost Sorin Crihan - Ahmed Jabri Tabrizi, alegând drept costumație câte o uniformă de polițist, primul având grad de colonel, iar cel de-al doilea grad de subofițer. Mai mult, dl Jabri a făcut și o declarație presei, susținând că este "adjunctul dlui Vasile Jurca din cadrul Poliției Economice", Domnia sa fiind, de altfel, prezent, împreună cu dl maior Ilie Bertea, șeful Poliției Municipiului. După consumarea momentelor hazlii și a concursului propriu-zis de măști, generoșii sponsori au oferit cinci premii concurenților. Așadar, premiul pentru cea mai bună dansatoare a fost acordat "cadânei" Diana Cuciuc, premiul pentru cel mai frumos costum l-a obținut "zâna rea" Dana Chirițescu, premiul pentru cea mai reușită mască i-a fost oferit "zgripțuroaicei" Dolores Marcio, iar prințesa și prințul balului au fost desemnați "zâna" și "mușchetarul", Camelia Pop și Florin Pop. LAURA M. FORTIU CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI BÂRNA Anunță licitație pentru spațiile comerciale din localitățile Bârna, Pogănești și Jurești, în data de 1.08.1996, ora 10, la sediul primăriei. Cererile de participare și taxele se depun la contabilitate până în data de 31.07.1996. (2002) 15 IULIE 19% ♦ PAGINA 3 Timișoara întâlnirea partidelor extraparlamentare Sâmbătă, 13 iulie, din inițiativa Partidului Republican, a avut loc, la Timișoara, o întâlnire a câtorva formațiuni politice extraparlamentare. Principalul criteriu care a stat la baza invitației la această reuniune l-a constituit procentajul de cel puțin 0,1 % pe care aceste partide a trebuit să-l obțină la alegerile locale. Din cele 14 partide invitate, au fost prezente, prin delegați, șase: Mișcarea Ecologistă din România, Partidul Național al Automobiliștilor, Partidul Național Democrat Creștin, Partidul Pensionarilor din România, Partidul Renașterii Județelor Abuziv Desființate și Partidul Republican. Partidul Național Liberal Câmpeanu nu și-a trimis un observator la întâlnire, iar Partidul Național al Producătorilor Liberi, care nu a putut participa, a trimis un mesaj de adeziune. Obiectivul acestei reuniuni a fost acela de a demara constituirea unei alianțe politice de centru formată, în primul rând, din partidele nereprezentate în Parlamentul României, alianță care să permită câștigarea unui număr suficient de voturi pentru accederea ei în Parlament. Formațiunile politice participante la reuniunea de la Timișoara s-au informat reciproc despre potențialul disponibil al fiecăreia dintre ele, au analizat modul în care s-au desfășurat alegerile locale, precum și cel în care se pregătesc alegerile generale și prezidențiale, considerânduse că legislația electorală, care este încă nedefinitivată, dezavantajează mai ales partidele extraparlamentare. Conducerea Partidului Republican a prezentat invitaților un proiect de protocol care urmează a fi dezbătut și validat de către conducerea executivă a fiecărui partid în parte. Finalitatea acestei întruniri politice a constituit-o crearea unui Consiliu Consultativ care este deschis și altor partide extraparlamentare de centru, chiar cu rezultate mai slabe de 0,1 °/de obținute la alegerile locale. Totuși, pretendenții pentru acest consiliu au nevoie de acceptul majorității membrilor fondatori, precum și de recomandarea a cel puțin doi dintre membrii fondatori ai aceluiași consiliu. Următoarea întâlnire a partidelor extraparlamentare va avea loc în data de 27 iulie, la București. _______________________________________ROBERT ȘERBAN Un test... al vigilenței în conducere . Două superbe autovehicule și-au încercat reciproc caroseriile seri după-amiază, la ora 15, la intersecția străzilor Matei Basarab- Bucovina, două superbe autovehicule și-au încercat reciproc caroseriile, fapt ce a condus la rănirea gravă a unuia dintre cei doi conducători auto implicați în accident, cât și la avarierea mașinilor ce le conduceau. Este vorba despre Aurel Bostan, șofer în cadrul firmei "City Taxi", aflat la volanul autoturismului marca Toyota (TM 03 PYR) și Petre Neagu, care conducea în acel moment jeep-ul Cherokee, înmatriculat în Germania (SIEB-386). Acesta din urmă, ajuns în intersecția amintită, nu a acordat prioritate de dreapta și, ca urmare, a intrat în coliziune cu mașină ce purta însemnele firmei "City", la bordul căreia se afla și Simona Brumar (24 ani), clientă în autoturism. Puternicul impact a proiectat Toyota pe spațiul verde din zonă, distrugând-o, așa cum se poate observa și în fotografie, în partea stângă lateral. Atât Aurel Bostan, cât și Simona Brumar au fost transportați de urgență la spital, unde medicii au stabilit că primul suferise o gravă contuzie toracică și fracturi costale, iar clienta, ceva mai ușor rănită, traumatism cranio-cerebral acut închis și contuzie bazin. _____ ________________ ___________________________________ LAURA M. FORTIU Fără a achita miliardul calculat de Garda Financiară SC "Karland" SRL Timișoara a depus la Judecătorie o contestație împotriva Administrației Financiare a municipiului Timișoara In urma unui control tematic executat la societatea timișoreană "Karland" SRL de către dl Dan Victor Băjenescu, comisar-șef, dl Gheorghe Gruici și dl Misin Giurcovici, comisari principali la Garda Financiară Timiș, în data de 10 iulie 1995,s-a încheiat un proces-verbal de constatare care, prin sumele socotite ca fiind sustrase de la bugetul statului, a șocat, opinia publică. Astfel, reprezentanții organului de control fiscal au depistat modul cum s-a reușit comiterea unei asemenea evaziuni fiscale în perioada 5.04.1995-6.07.1995, interval de timp în care societatea a importat cafea solubilă (ness). "S-au achitat obligațiile fiscale în vamă la prețul din factura externă, care erau sub nivelul prețurilor din anexa Ordinului Circular nr. 13/4. 03.1994 emis de Direcția Generală a Vămilor", se menționează în procesul verbal și vor fi contabilizate prejudicii provocate prin micșorarea proporțională a taxelor datorate statului, în sumă de peste... un miliard de lei. Fără a achita sumele stabilite de comisarii veniți în control, în data de 7 iunie 1996, SC "Kurland" SRL, prin dosarul 9615 depus la Judecătoria Timișoara, va solicita anularea formelor de executare întocmite pe baza proceselor-verbale încheiate de Garda Financiară și suspendarea executării anunțate prin nota nr. 13278/7084/95 emisă de Administrația Financiară a municipiului Timișoara, întrucât se motivează în dosar - tot la Judecătorie există pe rol recursul unei sentințe de al cărei verdict se leagă și rezolvarea "afacerii Karland". Recent, în ședință biblică, instanța a hotărât amânarea soluționării litigiului dintre "Karland" și Administrația Financiară pentru termenul din 20 august a.c., atunci când se speră o îndeplinire a procedurii de citare a părților. GHEORGHE ILAȘ Chifteluțele... fatale Doi pensionari au murit otrăviți, sâmbătă, după ce au mâncat chifteluțe preparate din carne, găsite într-un container. Ion Cristea (67 de ani) și Ionel Gheorghe (61 de ani) au murit, după primele înghițituri, în urma unei intoxicații acute cu substanțe necunoscute,* a precizat medicul legist Aurel Savu. Alți doi consumatori de chifteluțe, Eugen Ciupitu și Mircea Aramă, se află în stare'de comă la Spitalul nr. 3 din Brăila. Primele cercetări au arătat că* făina folosită la chifteluțe era, de fapt, otravă. Ancheta continuă. (MEDIAFAX) După meciul de sâmbătă Câțiva jucători ai Politehnicii au sărit gardul și au lovit suporterii . Printre agresori s-a numărat și dl Adrian Manea, vicepreședintele clubului Nu o dată, pe stadioanele de fotbal, comunicarea dintre suporteri și jucătorii din teren se face în termeni deloc amiabili, prestația "idolilor" reprezentând un inedit... barometru al înjurăturilor sau încurajărilor. Sâmbătă dimineață, pe stadionul Politehnica, mai mulți jucători ai clubului "Poli", după ce au sărit gardul, s-au năpustit asupra unor suporteri mai pătimași. Pare incredibil, însă confuzia cerebrală a tânărului Alin Teacă (21 de ani), internat la Secția Chirurgie a Spitalului Județean, și durerile de spate ale studentului Nelu Perescu, reprezintă argumente vizavi de violența cu care au fost loviți guralivii suporteri, nici mai răi, dar nici mai buni decât pe alte stadioane din țară. Dimpotrivă... Dar iată istoria șocantei întâmplări, în relatarea uneia dintre victime: "încă de la începutul meciului, portarul Țurcaș ieșea din poartă la mare distanță și i-am strigat din tribună să nu facă aceeași gafă precum Steleaua Europene că o să ia gol. După mai multe observații, Țurcaș ne-a înjurat și apoi noi am replicat. Atmosfera se încinsese, primise un gol din lovitură liberă și, după aceea, de fiecare dată când venea după minge în spatele porții, ne amenința, spunândune că după meci va discuta altfel cu noi. Nu am crezut că vorbește serios, însă, nici nu fluierase bine arbitrul finalul partidei că Țurcaș însoțit de câțiva jucători și vicepreședintele clubului, Adrian Manea, au sărit gardul și au venit la noi. L-am văzut pe Almăjan care avea o țeavă în mână, cu care ne-a lovit în cap și peste spate - Ivan, Pelici, Velcea și, cum» am spus, Manea. Poate mai erau și alții,dar eu numai pe ei iam zărit. Am luat-o pe cocoașă, am dat și noi - eu am făcut judo, dar erau prea mulți și am fugit. Azi dimineață amețeam, mă durea capul, vomitam, și am venit la spital", ne-a povestit Alin Teacă. Este interesant faptul că "Poli" câștigase, totuși, cu... 6-1 GH. ILAȘ