Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2002 (Anul 14, nr. 3624-3648)

2002-01-30 / nr. 3647

Actualitate ieri, la Liceul "Tudor Tănăsescu" din Timișoara a avut loc un medalion liric-muzical, dedicat lui Eminescu. Au participat actorul Doru Iosif de la Teatrul Național, compozitorul și interpretul Gheorghe Iovu și poetul Bunaru. (L.U.) A apărut Buletinul informativ pe anul 2001, care cuprinde toate hotărârile Consiliului Local al Municipiului Timișoara și dispozițiile cu caracter normativ emise de primarul Gheorghe Ciuhandu anul trecut. Volumul va fi trimis spre consultare tuturor administrațiilor din țară, inclusiv la Guvern și la Președinție, PMT fiind, conform declarațiilor secretarului Ioan Cojocari, singura instituție care publică un astfel de document de zece ani încoace. (RM.j Echipa pirotehnică a Inspectoratului Județean de Protecție Civilă Timiș a fost solicitată să intervină pe str. Telegrafului la nr. 37, pentru a ridica o grenadă de mână defensivă, provenind din cel de al doilea război mondial. Aceasta a fost transportată fără incidente la sediul inspectoratului și va fi detonată ulterior. (RM.) Primarul Gheorghe Ciuhandu va reîncepe seria întâlnirilor cu cetățenii, el urmând să fie prezent, astăzi, începând cu ora 16, la Liceul cu Program Sportiv "Banatul" situat în apropierea stadionului municipal. Sunt așteptați timișorenii care locuiesc în perimetrul curpins între străzile Diaconu Coressi,Cerna, 1 Decembrie și Aleea Sportivilor. (R.M.) Mâine, de la ora 14, la Primăria Lugoj va avea loc prima ședință ordinară din acest an a Consiliului local. Pe ordinea de zi figurează: prezentarea raportului de activitate al primarului pe anul 2001, majorarea tarifelor la transportul urban, în comun, de călători, conferirea titlului de "Cetățean de Onoare al municipiului Lugoj" colonelului Remus Porumb, probleme ale comisiilor de specialitate și diverse. (N.L.) Asociația Națională a Cadrelor Militare în Rezervă și Retragere din Ministerul de Interne, Filiala Timiș, aduce la cunoștința membrilor săi că la 1 februarie a.c., ora 10, va avea loc Conferința anuală a asociației și alegerile pentru un nou comitet. Ședința se va desfășura în sala festivă a Inspectoratului de Poliție al Județului Timiș. (Președinte, col. (r) Cornel Vrabet) In data de 1 februarie, vor avea loc Tragerile LOTO 6/49, ale lunii ianuarie. Evenimentul va avea loc la Timișoara, începând cu ora 13. Autoturismul Dacia 1310 pus în joc face parte din cele 156 oferite de Loteria Română,în toată țara,în luna ianuarie a anului 2002. (TA.) Primăria Lugoj aduce la cunoștință cetățenilor care solicită formulare pentru ajutoare de căldură de la Asociațiile de proprietari, că acestea se eliberează gratuit. Este ilegală perceperea oricărei taxe pentru formular sau pentru completarea acestuia. Formularul constituie o declarație pe proprie răspundere și "trebuie completat de solicitant. (N.L.) Ieri, la Societatea Comercială de Distribuție și Furnizare a Energiei Electrice din Timișoara iar s-a ... sughițat mult. "S-a întrerupt curentul" de șase-șapte ori, în acest timp, calculatoarele din instituții, blocurile operatorii din spitale, aparatele de uz casnic au mai dat un test. Nu-i prima oară când se întâmplă așa ceva, consecințele se cunosc, pagubele, așijderea. Cel responsabil, de fiecare dată, în traducere liberă, a spus: "Asta e, ce noi am vrut?". Ieri, interesându-ne de unde vine "pana", cine se joacă, iarăși, cu... deblu,de la "Electrica" ni s-a cerut puțină îngăduință, pentru redactarea unui comunicat de presă. A venit. Zice recipisa: "în data de 29.1.2002 între orele 10,57 și 13,55, ca urmare a defectării accidentale a trei tronsoane de cabluri de 10 KV, a fost afectată parțial zona centrală a orașului Timișoara de mai multe întreruperi în furnizarea energiei electrice. S-a acționat imediat cu un număr de șapte echipe și utilaje necesare, pentru realimentarea consumatorilor afectați prin sursele de rezervă și remedierea tronsoanelor defecte. Regretăm disconfortul creat consumatorilor noștri datorită acestor incidente". Același tipic: "Asta e, ce noi am vrut". Se mimează, prin cuvinte, un regret, nu tu scuză, nu tu vină, nu tu trimitere la pagubă, ci la... disconfort. Redactăm, în numele multor mii de cetățeni ai orașului un comunicat și-l trimitem către "Electrica" . Iată-l: "întrucât sărăcia a zidit un munte, pe care doar prețurile energiei ce o livrați dumneavoastră îl mai escaladează, nici în această lună nu achităm, integral, factura, pentru că avem o "defecțiune accidentală" (v-am citat) la bugetul familial. Cu aceeași înțelegere și eleganță de care dați, sistematic, dumneavoastră dovadă, refuzăm a fi deconectați atât de prompt de la rețea, pentru că noi, eternii vinovați, suntem tot mai răciți la... portofel! ". P.S. Cum îl cheamă pe domnul care umblă la hebla? își ia salariul întreg și la zi? DUMITRU OPRIȘOR "Hei, domnu', nu mai umbla la hebla..." 30 ianuarie 2002 "finul Caragiale" în mediul universitar timișorean După vernisarea expoziției „Eminescu - Caragiale", de acum două săptămâni, la Muzeul Banatului din Timișoara, prof.univ.dr. Ion Iliescu este invitatul Bibliotecii Centrale Universitare din Timișoara pentru lansarea ultimei sale cărți, „I.L. Caragiale în panteonul presei" - prezentată succint și cu prilejul menționat anterior, în acest context, astăzi, de la ora 12, la BCUT, celebrând 150 de ani de la nașterea importantului scriitor, despre cartea profesorului Iliescu, dar și despre lucrările rare și de referință din colecția instituției gazdă , ca și din cea a cunoscutului bibliofil timișorean vor vorbi oamenii de litere Iosif Cheie- Pantea, Rodica Bărbat, autorul și domnul Vasile Țâra, directorul BCUT. Tot astăzi, de la ora 16, la Universitatea „Tibiscus" din Timișoara, „Anul Caragiale" va debuta cu un simpozion susținut de Doina Bogdan Dascălu - I.L. Caragiale și șansa literară a „delictelor"de limbaj, Adrian Dinu Rachieru - Eternul Eminescu și infinitul Caragiale, Crișu Dascălu -I.L.Caragiale, o versiune a universului, Virgil Vintilescu - Politică și literatură în cuvântările lui Caragiale, Liana Ștefan - Revoluționarea artei teatrale în concepția lui Caragiale, Sorin Vintilă, Luciana Penteliuc - Cotoșman, Gheorghe Secheșan și Daniel Ciurel. L.URSA Renașterea OBÁNÁTEANÁ Un timișorean, în vârstă de 38 de ani, a fost internat în stare gravă la Spitalul Nr. 4 „Victor Babeș" Timișoara, fiind diagnosticat cu malarie. Bărbatul fusese, în perioada 9 decembrie 2001 - 3 ianuarie 2002, în Coasta de Fildeș. Cu o săptămână înainte de a pleca și circa 20 de zile după ce s-a întors, el a făcut tratament profilactic dar, imediat Țările exotice nu oferă numai soare... • Un timișorean s-a "pricopsit" cu malari când l-a întrerupt, au apărut simptome specifice bolilor tropicale: frisoane, febră ridicată, transpirație abundentă, dureri de cap, grețuri și vărsături, în 27 ianuarie, timișoreanul, însoțit de medicul de familie, s-a prezentat la clinică, având o stare generală precară. Având în vedere contextul epidemiologic în care s-a aflat victima, de la bun început, specialiștii de la Spitalul „Victor Babeș" au considerat că este vorba despre o boală tropicală. Presupunerile lor s-au adeverit a doua zi, când probele de laborator au fost confirmate de disciplinele de parazitologie din cadrul UMF Timișoara. Aseară, starea pacientului era mult mai bună, însă pragul de periculozitate încă nu a trecut. GHEORGHE TELBISZ La Oravița "Căldură mare... Astăzi, de Ziua Sfinților Vasile, Grigore și Ioan, la Oravița debutează manifestările organizate sub genericul "Zilele Caragiale". La Teatrul Vechi "Mihai Eminescu", Cercul dramatic al instituției va găzdui, începând cu ora 17, spectacolele trupei de teatru a Liceului "General Dragalina". Tinerii actori vor prezenta un spectacol coupée,cu scenete din: "Mitică", "Arendașul român", "Căldură mare", "O scrisoare pierdută", precum și monologul "Ion",în regia prof. Cornelia Editoiu. Mâine, la sediul Clubului Intelectualilor din localitate, vor avea loc doua conferințe despre viața și opera celui mai actual dintre clasicii literaturii române — I.L. Caragiale. La încheierea manifestărilor vor fi lecturate fragmente din opera scriitorului. E. S. LUNCAN