România Viitoare, 1945. iulie-septembrie (Anul 2, nr. 158-234)

1945-09-16 / nr. 222

Abonamente: 600 lei pe Inna, 1700 lei pe V» an, 6900 lei pe an. întreprinderi, Institut!! si de sprijin 15000 lei pe an \ Anul II. No. 222 / & j } Prețul 40 Lei I I II si .*«1.1 um IUII .................... l'axa joyiai* ai tui* o .juuiDiaconi , dir 'ten a0 m» Duminică 16 Septembrie 1945 Directori PETRE DRAGNICI Inspector General Redactia: SIBIU, Str. Honterus No. 2 a. Administraţia: Sibiu, Str. Avram Iancu No. 5 Nu suntem In decursul ultimelor decenii țările mici erau lăsate pradă imperialismelor hrăpărețe ale marilor puteri. Țara noastră — în urma situafiei internationale, dar mai ales datorită guvernelor trădătoare ale marilor comandamente nationale — a devenit astfel o anexă a economiei prădalnice a Germaniei hitleriste. După aservirea economică a României, a urmat şi aservirea ei politică, ocupația nemțească și jefuirea celor mai însemnate rezerve ale economiei noastre naționale. Forțele democratice au subliniat de nenumărate ori că actul de naștere al adevăratei noastre Independente îl constitue Convenea de Armistiţiu şi că Uniunea Sovietică doreşte să sprijine Romania în lupta sa pentru o democraţie largă populară. Guvernul de concentrare democratică a înțeles să aşeze destinele ţării noastre pe aceste două considerente de o importanță covârșitoare. Au fost lupte grele de dus împotriva acelora care nu înțelegeau vremurile prin care trecem, împotriva acelora — cari în lipsa unui elementar simț patriotic — dezarmau în fata primelor greutăți. Insă poporul — având o încredere nemarmurită în forțele verificat democratice care compun guvernul Groza —, poporul n'a desarmat, poporul a luptat și înaintează cu entusiastă încordare pe drumul ce duce la victorie. Prin rezultatele obținute de delegația guvernului român la Moscova, în frunte cu d. prim-ministru dr. Petru Groza, poporul va culege roadele luptei duse. S'a adeverit încă odată instinctul sănătos al masselor ce urmează fără șovă... guvernul lor. Generalissimul Stalin — după expresia primului ministru ■— a întins „puternica sa mână pentru ajutorarea RofContinuare în pag. 3-a) Iată importantele rezultate obţinute de delegaţia guvernului Groza la Moscova Reducerea art. 10 din Convenţia de armistiţiu — Lichidarea art. 12 — 300.000 tone grâu şi porumb împrumut pentru ca să nu fim ameninţaţi de foamete — Iertarea sumei de 300 miliarde Lei din despăgubirile de războia datorate. Anul acesta nu mai plătim nimic iar puţinul care a mai rămas se eşalonează pe 3 ani cu începere din 1046 — Ni se restituiesc 15.000 vagoane şi 115 locomotive — Se reîntorc 83.000 prizioneri români. — Ni se instituie 18 vase de război a 23 vase de comerţ — Aprovizionarea Armatei Roşii din ţara noastră cu făinoase, nu mai cade în sarcina noastră, iar pentru celelalte alimente nm contribui numai cu 25°|. — S’au încheiat importante acorduri culturale cu U. R. S. S. mill II ...I,.......—  singuriEntuziasta manifestaţie a populaţiei din Sibiu — Cetăţenii Sibiului alături de guvernul Groza — Mulţimea işi exprimă mulţumirea faţă de guvernul Groza, generalissimo! Stalin şi popoarele Uniunii Sovietice Pentru a da prilej populaţiei oraşului nostru să-şi manifesteze entuziasmul pentru rezultatele obţinute de delegaţia guvernului nostru, în frunte cu primul ministru, la Moscova şi să-şi arate toată simpatia faţă de popoarele Uniunii Sovietice şi marii ei conducători şi hotărîrea fermă de a face zid puternic în jurul guvernului Groza, Consiliul judeţean al FND-ului i-a chemat pe toţi cetăţenii oraşului nostru la o mare adunare populară în piaţa oraşului. Cu această ocazie au vorbit reprezentanţii FND-ului şi ai partidelor guvernamentale într-o atmosferă plină de entuziasm. Seria cuvântărilor a fost deschisă de d. T. Dinculescu, secretarul Consiliului judeţean al FND-ului, care a arătat marii înfăptuiri ale guvernrului Groza, seria cărora a început cu primele zile ale venirii sale la cârma ţării. Dar pentr ca guvernul să-şi poată continua munca sa, are nevoie de sprijinul conştient al poporului pentru a înlătura pentru totdeauna reacfiunea cu acțiunile ei dezastruoase pentru popor. (Mulţimea ovafionează guvernul Groza, sacadând: Petru Groza şi vom lupta!) CUVÂNTAREA D-LUI I. SMEU, PREŞEDINTELE COMSIEI LOCALE SINDICALE întreaga clasă muncitoare ţi întreg poporul românesc, primeşte cu cea mai mare satisfacţie faptul că Guvernul de largă concentrare democrată, Dr. Petru Groza, rămâneţi pe mai departe neclintit şi hotărît în lupta, pe poziţia cucerită, pentru a desăvârşi opera de reconstrucţie şi de democratizare a ţarii. Clasa munctoare din România şi întreg , poporul sprijină cu tot devotament, gu- vernul actual, pentru că acest guvern a realizat toate înfăptuirile de până acum pentru popor, cu toată greutatea creiată , de clica reacţionară din această ţară. Delegația guvernamentală în frunte cu primul ministru, întorcându-se de la Moscova ne-a adus veşti îmbucurătoare. Uniunea Sovietică, iubitoare de pace şi hiebrtate, dă posibilitatea României să se redreseze şi să progreseze, acordându-ne în timpurile cele mai grele şi pentru ea, o cantitate de 300 mii tone grâu şi porumb şi atâtea alte mari avantagii, pe care le-am putut obţine numai prin chezăşia Guvernului dr. Petru Groza, care a făcut tot ce i-a stat în putinţă pentru îndeplinirea Armistiţiului şi instaurarea democraţiei, fiind sprijinit de popor. Find pe deplin convinşi de munca şi sinceritatea pe care a arătat-o în lupta sa de până acum actualul guvern, noi ca sindicalişti, ne luăm obligaţia de a susţine cu toată tăria şi voinţa de luptă guvernul Groza, dând dovadă oricând şi în orice împrejurare, de spirit de sacrificiu şi jertfă, pentru a apăra unitatea clasei muncitoare, precum şi libertăţile câştigate până în prezent, pe care numai guvernul de largă concentrare democratică dr. Petru Groza, ni le poate asigura. Trăiască unitatea clasei muncitoare! Trăiască Guvernul dr. Petru Groza! Trăiască popoarele prietene ale Uniunii Sovietice! CUVÂNTAREA D-LUI GUȚIA VALERII In numele Partidului National-Liberal, în calitate de secretar al organizației j județene, aduc calde felicitări guver- I nului Groza pentru opera înfăptuită în can- noi vedem începutul unei epoci de prosperitate, de refacere a ţârii şi întărirea democraţiei în ţara românească. Felicităm mai ales guvernul pentru realizările izbăvitoare de la Moscova. Avem încredere în guvernul actual, din care facem şi noi parte, pentru că el reprezintă massele largi ale poporului. Stăm neclintiţi alături de toţi luptătorii devotaţi ai democrafiei şi binelui obştesc şi suntem duşmani hotârîţi ai oricărei reacţiuni. VORBEŞTE PLUGARUL STOIŢA NICOLAE Din partea Frontului Plugarilor vorbeşte plugarul Stoiţă Nicolae care a spus: Ţărănimea luptă cu toată hotărîrea împotriva tuturor acelor ticăloşi care vor prin diferite manevre păcătoase să ne răpească drepturile şi libertăţile câştigate cu jertfă. Noi plugarii nu vrem ca pământul pe care îl muncim să încapă din nou în mâna moşierilor şi a hitleriştilor. Nu vrem să ajungem din nou sub stăpânirea reacţionarilor care ne-au adus la dezastru căci ei au fost aceia care prin politica lor ne-au adus războiul Tot ei sunt aceia care încurajează pe speculanţi pentru a sabota lupta Guvernului pentru refacerea ţării. Ei au distrus. Noi vrem să refacem■ Dar să fim lăsaţi să muncim alături de Gu(Continuare în pag. 3-a)