Romanulu, iulie 1889 (Anul 33)

1889-07-31

tarea desordinelor de la Bârlad ’și-a depus raportul. — O— Eri a venit înaintea secției vacanțelor a tribunalului din Capitală, procesul prin care primăria Capitalei cerea ca direcția tramvaelor, să fie obligată de a construi uno* linii de tramvaie, înainte de a intra în fondul procesului avocatul direcție, ridică în conpetința secției vacanței. Tribunalul, după o scurtă deliberare, a admis acesta excepțiune dipunând ca procesul să fie judecat de tribunalul ordinar la 25 Septembrie. După cum află Lupta, îndată după judecarea contestațiuni sale, Andronic va fi transferat ca să’și facă osânda la penitenciarul Bucovăț. Andronic a cerut acum 2 zile să facă niște denunțări parchetului, dar când s’a prezentat înaintea lui procurorul general, n’a mai voit să declare nimic. D-nil Porumbaru și Vasile Lascar, avocații falsificatorilor de bilete de bancă, foști condamnați de curtea cu jurați din Craiova, au cerut curții de casație permitarea termenului când este a se judeca acest recurs. Curtea a admis acestă cerere și a preschimbat termenul de 11 August pentru 18 Septembrie. ACTE OFICIALE Ministerul cultelor și instrucțiunei publice — Se încuviință cu concediul de 25 ,j fie cerut de Episcopul Dunarei-de-Jos Partenie, pentru a merge la băi în străinătate. Sunt numiții d-nil . Li © — D. Al. Filimon, în postul de șef de biuron al ordonanțarei scalelor secundare și speciale. — D. D. V. Tomescu, în postul de ajutor de biuron pentru ordonanțările clerului. — D. G.Christescu, în postul de arhivar. Ministerul de finance Jurnale ale consiliului de miniștri Se numesc In serviciul regiei monopolurilor Statului, urmatorele persone: — D. Ștefan Mihaescu, în postul de sub director la manufactura Belvedere, creat din nou prin bugetul exercițiului curent 1889—90. — D. Petre Bratianu, în postul de subdirector la manufactura Iași. — D. Mathei Smideanu, în postul de șef al depositului central de tutunuri. — D. Alesandru Ventura, fost prefect, în postul de inspector-șef de circumscripțiune. — D. Laurent Cananoü, în postul de inspector-șef de circumscripțiune. Ministerul lucrărilor publice — D. Ștefan Niculescu, conductor clasa III în corpul tehnic al Statului, actual ajutor inginerului șef al drumurilor din județul Olt, este numit In postul de conductor la serviciul drumurilor din județul Romanați. Ministerul agriculturei, industriei, comerciului, și domeniilor Se aprobă vănerarea de veci a bunurilor mici de la No. 1, 2 și 3 din tablou ce-1 alăturăză ministerul. Se aprobă numirea d-lui Mihail A. Socovici, în funcțiunea de calculator la biuroul statistic. — Se aprobă înaintarea d-lui M. Tânăsescu, la gradul de sub-inspector silvic clasa III, a d-lui Emil Mihalescu la gradul de guard general clasa I, și a d-lui N. Georgescu, la gradul de guard general. Ministerul de justiție S’a încuviințat urmatorele numiri: — D. N. Aur, judecător al ocolului Pătărlagele, jud. Buzéu. — D. Ștefan Brezeanu, în aceeași calitate la ocolul Valeni-de-Munte, județul Prahova. Decisiuni Ministeriale Sunt confirmați pe data de 14 Iulie 1889 : D. Grigorie Melitupciu, în funcțiunea de comisar polițienesc în orașul Buzău. — D. Gheorghe H. Dobrovici, în funcțiunea de sub-comisar polițienesc în orașul Iași. — D. Napoleon Popescu se numește în funcțiunea de controlor al casei de credit agricol din județul Buzău. SOIRI ECONOMICE Din județul Botoșani aflăm că secerișul terminat mai pretutindenea, tunelul urmeză cu multă activitate. Nici o vânzare de grâu nou însă nu s’a făcut; cu tóte aceste tendința e din cele mai ferme atât în porturile nóstre cât și’n piețe străine. Se speră că în cursul săptâmânei viitóre vor începe cumpărăturile, pilele acestea s’a vândut în Focșani 6 cirecii de vite, perechia de boi cu preț de 300—310 lei, iar vacile cu 200— 207 lei perechia. S’a mai vândut pentru Brăila 3000 de hectolitre orz, cu preț de lei 425 iar Secara In mici cuantitați cu lei 550 hectolitru. Mișcarea portului Călărași.In acest port nu se mai pute încărca decât vase mici cari fac limb la bastimentele ancorate la la Dunăre, deorece apa a devenit forte mică, remânând numai 4 piciore adâncime. In curând nici vaporul «Csepel» nu va mai putea transporta pasageri pentru Silistra și a remorchia mnicele vase cari fac limb la cele ce sunt acostate la Dunăre, din care causa încărcăturii vor întâmpina alte mari dificultăți. Starea recoltei. Starea recoltei din județul Iași e pe cale de a fi cu desăvârșire compromisă, din causa căldurilor și secetei. Raporturile oficiale ce sosesc de la diferite primării către autoritățile administrative superiore, constata că pe lângă recolta grâului de vreme semănat, care a fost cât se pate de slabă, recolta păpușoiului nu promite să fie mai bună din cauza secetei ce este tocmai în timpul regatul. In cele mai multe plase nu a plouat aprope două lună de zile. Pe unde a plouat a bătut piatra,—astfel încât, dacă nici în cursul acestei săptâmâni nu va ploua, recolta este amenințată, și fânețurile de asemenea. Starea recoltei în Rusia. — Starea grânelor e mediocră în Polonia, în provinciile baltice, în marea Rusie și în Rusia meridională. Ea nu este satisfacetóre în Rusia occidentală, din guvernământul Petersburg. In Caucazia și într’ua parte a Rusiei orientale, este satisface tóre. Tot astfel și pentru grâul de iarnă în Polonia, în provinciile baltice, într’uă parte a Rusiei mari și a Rusiei orientale. E mediocră în Rusia occidentală, într’ua parte a marei Rusii și a Rusiei orientale. Starea lor nu e satisfacetare într’ua parte a Rusiei meridionale și în Caucas. E rea în celelalte regiuni. Cursul cerealelor în Călărași. — Deși solrile din streinătate, în cursul săptămânei trecute, pentru grâu, au fost înveselitóre, înse marii esportatori de aici nu au avut curagiul a face cumpărări mai mari, după cum s’ar fi făcut dacă Borcea era navigabilă. S’au vândut, în oraș, grâu noț: peste 2,000 chile, de libre 59—61 jumătate, cu 70—78 jumătate lei chila, porumb: 1,500 chile, libre 58—60 jumătate, cu 39—41 jumătate lei. ---------------------——---------------- ÎNTÂMPLĂRILE piLEI Evadații de la spitalul militar Târgușor din județul Prahova.— Despre acești evadați mai aflăm că ei au fost în număr de patru și că împreună cu dânșii a fugit și un caporal din compania unui regiment de linie, aflată acolo de garda. Se afirmă despre arme și cartușe că nu s’au luat. Iar evadarea au făcut’o prin canalul de scurgere a lăturilor din localul închisorei. Cât despre prinderea evadaților, acesta nu s’a realisat până acum. Se spune că ei s’au arătat la nișce muncitori de câmp, cărora le-a luat mâncarea. Tăiată de tren.— La 9 c., femeia Elena P. Covaci din comuna Mărășeșel, voind sărăcâ d’a curmezișul liniei a fost apucată de ua mașină ce manevra astfel rupând’o în mai multe bucăți imediat rămâind marta înecată.—In ziua de 2 Iulie a. c., fata Călina fiica lui Dragomir Ursea, din comuna Cosâmbești județul Ialomița, în vârsta de 17 ani, ducându-se la rîul Ialomița, pentru a se scalda, s’a înecat. Cadavrul a fost scos din apă. Tăiat cu casa.—individul Simion Ianache, muncitor la d. Sandu N. Popa, din comuna Cegani, județul Ialomița, fiind tăiat cu casa la piciorul drept de către Dincă Ene Gură, a și încetat din viață. Omonitorul s’a arestat, comunicându se cașul parchetului. Injunghiare.—Aflăm că Gheorghe Ion Simion Talaba din comuna Brâești județul Iași a înjunghiat pe cumnatul seu Vasile G. Pădurariu, tot din Brâești, dându-i trei lovituri de cuțit, dintre care una sub sînul drept, între coste, de o deosebită gravitate. Pacientul se află în spitalul prin Tărgul trimes parchetului, a fost pus în libertate, deși antecedentele sale îl arată ca pe un om capabil de orice crime, deorece pe lângă că a bătut grav pe o mulțime de omeni din satul său, între cari chiar și pe propria sa mamă, dar apoi, după cât se constată din actele oficiale, anul trecut el a fost prins încercând să dea foc casei sale. Un accident. — Se scrie din Mehadia: «La 14 Iulie a. c. s’a întâmplat aci un mare nenorocire la duci visitatori români. D. N. Giuvara și căpitanul Brociner au eșit într’uă escursiune. Caii fiind proști și hamurile putrede s’a răsturnat căruța rupând piciorul celui d’ânteia și rânindu’l grav la cap și la mână. Cel d’al doilea a scăpat cu capul spart și uă ruptură la glesna piciorului. D. doctor Leonte așteptat din oră în oră să sosăscă. Toți visitatorii români sunt fórte mâhniți. Uă tentativă de asasinat s’a întâmplat din nopte în strada Bucur No. 4. De câtva timp, locuește în acestă casă trei greci, supuși turcești, veniți de curând în țără, și neavând nici uă profesiune cunoscută. Cam pe la orele 2 noptea sergentul ROMANULUI 31 IULIE postat în acea strada aude un zgomot e *șind din acea casă, alărga acolo, însă nu putu pătrunde, ușa fiind închisa. Comisarul secțiunea 31, d. Martinian sosind imediat, forțeză ușa, intră în casă tocmai în momentul când două greci voiau să dea tovarășului lor lovitura de grație. A smulge cuțitul din mâna asasinului era pentru curagiosul comisar opera unei secunde, cu care ocasiune însă d. Martinian fu rănit la mână. Asasinii ascunzânduse în curte, putură fi prinși tocmai ori dimineța. ARTE. — TEATRE mmmm+m D-na Aristița Romanescu și d. Grigore Manolescu, renumiții artiști al teatrului Național din București, însoțiți de o trupă compusă dintr’un personal ales, între cari avem fericirea de a putea da și pe simpaticii noștri Vladicesci, se găsesc în orașul Galați pentru a da vr’o 2—3 representațiuni. Prima representație va avea loc Marți 18 curent și se va debuta cu Mândrie și Amor son Le maître de forges, una din operile de mare valore de Georges Ohinet, distinsul scriitor francez, care a scris atât de mult asupra «luptelor vieței». Ori și cine cunoște acesta piesă din citit, își pote lesne face idee de sarcina grea ce cade asupra fiecarui artist în parte. Avem ânsa ferma convingere că reușita va fi cum ne așteptăm noi, căci pe lângă rolurile principale, Clara de Beaulieu, jucat de d-na Aristița și Philipe Derblay, de d. Manolescu, și rolurile secundare, comice, dar grele în felul lor, precum e notarul Bachelin și Moulinet, socrul ducelui de Bligny, sunt încredințate d-lor Vladicescu.Poșta. *** D. P. Macjicescu, profesor de musică la conservatorul din Iași și șeful corului mitropoliei din acel oraș, trecând spre București au dat Sâmbătă la 15 corent un concert în teatru Lupescu din Focșani. *** D. Sidoli, silește pe cât se pare cu clădirea teatrului-circ în Iași. Deja lucrările de zidărie au ajuns departe, iar lemnăria se lucrări cu multă activitate. D-sea speră că până ln Octombre lucrarea să fie complect terminată. ^ feluri mi că dramă de amor.— Din Copenhaga se scrie că uă dramă dintre cele mai sensaționale s’a petrecut pe insula Fuenen. Câțiva muncitori a dat acolo peste cadavrele a unui tânăr ofițer și unei fete frumóse. S’a descoperit că ofițerul, a fost cornițele Spare, cr fata artista Elvira Madigan, frumusețe renumită în tóta Suedia. Ei se iubea de mult, cornițele se despărțise chiar de nevasta sea pentru a putea să trăiască numai cu ea. Nu se scie causa pentru care ei s’au sinucis. Se scrie numai că tóta lumea regretă mortea lori .Cornițele tocmai înainte de asta cu câteva săptâmâni a scos un volum de poesii care a făcut sensație prin frumusețea și profunzimea lor. El se trăgea dintr’un vechia familie aristocratică suedeză. ^INFORMAȚIUNI D. Alexandru Lahovari ministru de externe placă accs din nou la Sinaia. D-sea se va întorce Vineri sară în capitală. Eli s’a făcut înmormântarea celor doi tineri, cari s’au înecat în Dunăre la Giurgiu. ----X----Iată resultatul veniturilor ale C. F. R. pe luna iunie 1889, comparat cu veniturile lunei corespunzotőre din anul 1888 . In 1888 lei 2,557,978 bani 20. In 1889 lei 2,677,926 bani 16. Deci mai mult cu lei 119,94,? 96 bani. In consiliul de miniștrii, ținut erî sub presidenția d-lui Gh. Vernescu, s’au făcut câteva numiri noi în personalul administrației centrale a ministerului domeniilor. —"— Vinerea viitare, se va ține la ministerul lucrărilor publice licitație pentru furnisarea următorei cantități de fer, necesară construcțiunei docurilor din Brăila și Galați: Ferestre de fier 29.359 kilograme, porți idem 14.342 kilograme, scări de fier și fontă 18.677 kilograme. —x— Un nou consiliu de miniștri se va ține Sâmbătă diminuță sub preșidenția d-lui Lascar Catargiu, căci se crede că până atunci se va întorce primul ministru din inspecția ce o face în Dobrogea. Eri a plouat în urmatorele localități din țară: Bacǎu, Bârlad, Buzău, Bălțătesci, Câmpina, Falciu, Mangalia,Podu- Turcului, Slănic și Vasluiu. In câteva localități a fost și furtună. —x— înalta curte de compturi publică, în Monitorul oficial, declarațiunea generală asupra comptului de gestiune al tesaurului public pe anul financiar 1882-83. ----X — După cât ni se spune, o mare mișcare se va face în corpul nostru diplomatic, după reîntdrcerea M. S. Regelui în țară și mai cu sumă în legațiunile din Paris și Roma. —x— Încă în cursul acestei sâptămâni vestitul Andronic va fi transportat la penitenciarul Bucovăț. Nici un nou interogatoriu nu i se va mai da. —x— Esamenele școllol practice de agricultură de la Strihareț, se vor începe în ziua de 15 August viitor și vor ține pânâ la 24 inclusiv. Licitație importantă. In ziua de 24 a. c. se va ține la ministerul de resbel licitație pentru furnisarea unei însemnate cantități de material necesar atelierului militar central de confecție. ----X — In urma alegerei d-lui I. C. Brătianu ca senator la Gorj, clubul național-liberalilor a fost afpră iluminat și decorat. Mișcarea populației Capitalei în cursul săptâmânei trecute (9—15 Iulie) a fost; 122 nasceri și 126 de morți. Enterita a făcut 25 decese, phusia 18, restul a murit din diverse boale. Afară pe la orele 8 jum. calfa de 1 franzelar Ion Balaș lucrător la d. Matache Teodorescu din calea Dorobanților No. 13, s’a tăiat cu un cuțit la gât, voind a se sinucide, din cauză că avea sa primască 40 lei de la un prieten și nu’i putea căpăta spre a plăti o altă datorie de 20 lei la un alt prieten, rana nu este gravă, pacientul se află în cura spitalului Mavrogheni trimis de secția 9. Cetim în Buletinul camerei de comerciu din Botoșani. Cerem încă oă dată direcțiunei căilor ferate a trimite cât mai curând vagone â la ninfusa. Cele trimise nu au ajuns. Totdeauna ar trebui sa fie in gară 50 de vagdne mai cu sumă în timpul de față. —X— Din Slănic aflăm că pe fiece <ji se fac nouă descoperiri de isvdre minerale acolo. Bogăția dar acestei localități în ape vindecâtdre este forte mare. D. doctor Konya, va face mai intéiu analiza lor și apoi ele se vor și capta. Poșta de a-ji aduce urmatorea scrie de la băile Slănic: Eri diminuță lumea din Slănic a fost dureros impresionată de următorul fapt criminal: în una din privățile hotelului celui mare al Epitropiei s’a găsit un copil mic, născut de astă nópte care a fost asvîrlit de mama sea denaturată, tocmai de la catul al 2-lea. Copilul a fost găsit viu și înfășurat bine; el a fost descoperit în urma planșetelor sale. Imediat nefericitul prunc a fost scos din privată, spălat și apoi botezat la biserica locală Sf. Ilie. Pânâ acum el trăiesce. Denaturata mamă e un servitore la un d. Fundățeanu ; ea a voit sa’și ascundă prin crimă, rușinea d’a fi născut un copil fără să fi fost măritată. Justiția este sesizată. —“X---După cum aflăm, în luna lui August, se va face Regatele pe mare, cari se fac de regulă pe fiecare an prin concursul autorităților locale, de către personalul vaporului de resbel englez Cockatrice, care staționază de mult în portul Constanța. ----X---D. Gheorghe Vernescu, ministru de finance, ad-interim la justiție, va propune în viitorul consiliu de miniștrii a se face câteva numiri noul în justiție. —X— La Creditul urban din Iași, s’a reîn  ceput din nou ancheta. D. Pretorianu, noul judecător de instrucție, a fost pus în curent de tote câte s’au constatat până acuma. Telegrame Paris, 30 iulie. Din 1344 alegeri pentru consiliile generale au fost aleși 764 republicani, 419 conservatori. Sunt 149 balotagii, generalul Boulanger a fost ales numai 12 cantoane. Republicanii nu vor pierde majoritatea decât la departamentul Ile-et-Vilaine. Resultatul definitiv al alegerilor nu va fi cunoscut decât a<fl. ■— Trei nici arestări s’au făcut eri pentru participare la furarea documentului Înaltei curți. Londra, 30 iulie. La camera comunelor sir Fergusson a declarat că locuitorii insulei Creta n’au formulat dorința de a fi pusă sub protecția Enginerei. — Se anunță din Assouan «Agenției Reuter» că Wadeljumi a ridicat lagărul său și că are probabil intenții de a înainta spre Nord. Generalul Greenfel care dispune de că brigada englezesca și de doua brigade egiptene voesce să se indrepteze cu statul său major spre Sud indata ce întăririle ce le aștepta vor fi sosit la Assuan. Roma, 30 Iulie. Corabia de răsboiu «Stromboli» a plecat la Creta pentru a protegta pe naționalii italieni. Belgrad, 30 iulie. Ex-regele Milan va visita pe d. Risticl la Vranska-Bania. — însemnele ordinului Sf. Lazăr de curând fondat și care nu va putea fi purtat decât de regele și de principele moștenitor al Serbiei, vor fi remise regelui Alecsandru, cu ocazia zilei sale de naștere. Fie«a, 30 iulie. Principele Nicolae de Muntenegru, principele Danilo și principesele Milița și Stana, au sosit ieri aci la 10 dimineța și au descins la Hotelul Continental. Principele a vizitat pe cornitele Kalnoky și în timpul serei a primit visita principelui de Lobanoff, ambasador al Rusiei. Cornitele de Bombelles, ex-mareșal al curței Kronprinzului Rudolf, a murit pe neașteptate in urma unui atac de apoplexie. Budapesta, 30 iulie. «Budapest Hirlap» Zice că s’atribue în Transilvania o mare importanța călătoriei la București a miniștrilor unguri Weckerle și Baross. Acesta călătorie e făcută în scopul de a obține informațiuni relative la comerț și la industrie. Guvernul austro-ungar ar avea de gând se stabilesca un nou tren expres București-Pesta-Viena, via Predeal-Brașov, care ar merge în 24 ore de la București la Viena și pentru care noul tarif unguresc pe zona, ale căror prețuri forte reduse s’ar pune în vigore. Pe lângă acesta ar avea de gând selege din nou relațiuni comerciale cu România. Noua Presă Liberă care reproduce acesta știre zice ca nu o da decât sub rezerva, deorece nici un indiciu serios nu există în acest sens. Agenția Română Havas. BULETIN METEOROLOGIC 1889 30 talie Bucuresci senin Slatina pldie 14— Alexandria „ 15 » Galați noră 14 » Sacău senin 17 « Giurgiu senin 18 » Bârlad pldie 18 » Huși „ 18 « Botoșani » 18 » Iași » 16 » Brăila noră 15 » Măgurele » 18 « Birău » 17 » Mangalia « 13 — Călărași » 18 » Postra » 12 — Caracal » 14 » Piteșci » 14 » C.-Lung » 12 * Ploesci ,g* 15 » Constant marea culm > R.Sărat senin 16 » Craiova » 16 * R.Vâlcii 17 » . Dorohoiul „ 17 » Roman „ 15 * Drăgășani « 15 » Suverin » 16 c Focșani » 16 „ Sinaia » 15 „ BIBLIOGRAFI E’Lévêque : Limba franceză învățată prin practică. Carte de citire și de traducțiune pentru usul claselor secundare. Partea I. Prețul 1 leu. De vânZare la tote librariele. Ieșit de sub tipar: Tabloul manetelor străine de aur calculate în lei după noul curs fiscal lucrat de G. Călinescu, sub casierul Creditului Urban din Bucureșci și se află de vânzare la Zisa societate. * A apărut un volum de Teatru de d. Ion Caragiale. Conține următorele patru comedii: «Vă nopte furtunosa», «Conul Leonida față cu reacțiunea,» «Un scrisore perdută», «D’ale carnavalului», precum și un prefață de d. Titu Maiorescu. * 7 3 Prețul unui exemplar 4 lei. Se găsesce de vânzare la librăria editure Socec et comp. precum și la principalele librării din capitală și provincii.• A eșit de sub presă tomul II din operile posthume ale d-rei Iulia Hâșdeu intitulat: Chevalerie, confidences et canevas, précédé d’une lettre et d’une notice par M.M. Emile Bontroux et Louis Leger, proffesseurs au College de France. Intre altele cuprinde și scrisorea lui Iuliu Prudhomme despre Iulia Hașdeu. Peste 300 pagine pe hârtia velină, prețul 5 lei pentru districte 5 lei, bani 50. Se află de vânzare la Librăria Socec și la Redacția «Revista Nouă» str Regală, No. 16. Ministerul agriculturei, industriei comerciului și domeniilor SERVICIUL APELOR MINERALE Pubicațiune Se aduce la cuJoscința generală că buteliile cu apă minerală de Căciulata, puse în comerț q ° minister, portă pe lungul dopului inscripțiunea «Căciulata» și pe capsulă «Căciulata» și anul îmbuteliării. Sticlele și buteliile ce se vor găsi n comerț fără aceste semne, se vor considera ca contrafăcute și contrafacătorii vor fi urmăriți conform legilor în vigore. BOLELE SIFILITICE Neputința bărbătescă Vindeca dupe cele mai nouă metode, radical, fără durere și împedicare, după experiența de 17 ani. Specialist In bóle lumesc. Dr. THOR Strada Emigratului No. 3, din Calea Victoriei prin str. Sf. Voivozi. Consultațiuni de la 8 dimineța pené la 8 sera. Loc de așteptare separat pentru fiecare. No 596 SE CAUTA CU CHIRIE, chiar de acum, uă casă de 8—10 încăperi, cu curte singură, în apropiere de centrul orașului. A se adresa la administrația acestui ziar de la 7 la 11 diminuță. CURSUL. piLEI BURSA BUCURESCI BURSE STREINE 30 iulie—4 ore p. m. Renta rom. per. 1875 5’|0 . 98 */«______ Renta română amort. 5 '|. . 96 '/> _ ~ » (Schuldverschreib.) . — — _ _ Oblig, de Stat C. F. R. 6®|0 .-------------------Renta rom. (Rur, conv.) 6*|, . 100 7, — — Împrumutul Municipal 5*1 o . 867.____ Scrisuri func. rurale 7*|.. . 102 [UNK]____ Scrisuri func. rurale 5 °/« . 95 ‘/* _ —> Idem urbane 7 °/0 . . . . 102 —_____ * 6»/. .... 101 —------- 5 °/. .... 92 */»--------Banca NaJ- (.5001. vărs într.) ------- _ _ Soc. Dacia-Rom. (250 lei vărs)__________ _ Soc. d’Asig. Nat. (2001. vărs.)-------_ _ Prima Soc. rom. de reasig. -------_ _ Soc. r. de con. (250 1. vărs)--------------- _ Obl. Casei Pensiunilor. . .------_ _ Agio. . ............................. | _ _ Schimb Londra 3 luni........................ _ _ _ _ » cek.............................................. Paris 3 luni __________ __ * cek. ...... __ _ __ Berlin 3 luni................................................. _ cek. .............................. _ _ _ TM Viena................................... ... ...................... » cek................................................................. Agio .........................- --------------------Viena 29 Iulie Napoleon de aur........................ 9 59 Galbenul....................................... — — Imperial....................................... 9 81 Lira turcescă............................. 1081 Argintul contra hârtiei.......... 1 ° 0 — Ruble hârtie comptat ................... 123 75 Acțiuni credit anstalt............... 305 15 Renta metalică 5 la sutam. . . . — — Renta Hârtie 83 50 Renta aur ...................................... 99 90 SCHIMB. Londra la vedere................... 121 05 „ Paris la vedere......... 48 10 — Berlin la vedere........ 59 10 » Amsterdam la vedere . . 100 — PARIS Renta francesă 1 ‘/sp %• • * • 105 05 Renta română 5 sută ...... 97 50 Renta română 6 la sută C. F. R. . --------------Credit mobiliar român ...... — _ împrumutul elen 1879 ...... 505 — » 1831 cu cupon .... ------Banca otomană....................... 507 50 Datoria turcescă » ............................. ... ... Lose turce . . . ................................................ SCHIMB. Londra la vedere ..... 25 125 * Amsterdam 3 luni , . . , 206 12 » Berlin 3 luni............ 121 72 BERLIN Napoleon ........................................... 16 20 Renta amort. 5 suta C. F. R. . . • — — Obligațiuni noui 6 suta........................................... împrumutul Oppenheim 8 °/1> . . . . — — Rubla hârtie comptant.............. 211 50 SCHIMB. Londra 3 luni. ..... 20 355 » Paris 2 luni......................... 80 95 Amsterdam 2 luni ..... , 108 05