Romanulu, iulie 1889 (Anul 33)

1889-07-24

Din recolta anului curent nu s’a vândut în afară de vre-un 3 vagone cu 1400 lei vagonul—cu tote că este deja și marfa gata, treieratul începând în multe localități, încă din saptemâna trecută. Tendințele atât din străinătate, căt și din Brăila se mențin ferme, dar speculanții se abțin a cumpâra pentru moment, așteptând raportele efaste a recoltelor din străinătate. Operațiunile cerealelor, efectuate în portul Brăilei la 9-10 Iulie st. v. Felul Erector. Libre Les Observațium Porth 14200 59 6.45 Caic » 11500 59 */, 6.55 » 1280 58 6.25 » 2370 60 6.57'/» » 2770 59 6.45 » 7700 59 6.50 » ' 1500 58 6.25 Magaz, Secară 2500 58 6.15 » * 2700 53 »» 6.25 Gran 5000 57 V» 9. Car « 2500 57»/4 9.95 » 1500 578/* 10. « 3600 57 9.95 » 2600 56 8.75 » » 650 57 9.50 Porbr. 3000 61 11.50 » 1000 60 11.30 Magaz. . 3000 60Va 11.60 Y. P. Sassu. ACTE OFICIALE Ministrul de interne Jurnal al consiliului de miniștri Sunt numiți în administrațiunea județului R.Sărat. — D. C. G. Botescu, în funcțiunea subprefect al plasei Marginea-de-Jos Orașul. in prefectura poliției capitalei : — D-nil P. Iarca, G. Zahariad și Marin Catanu, in funcțiuni de sub-comisari clasa I, în locurile din nou înființate prin bugetul Statului. — D. Al. Lăcusteanu, directorul prefecturei județului Dolj, este însărcinat să gereze afacerile acelei prefecturi pe tot timpul absenței d-lui N. Economu, prefectul titular, în concediul ce i s’a acordat. — D. Gheorghe Corbu, membru în comitetul permanent de Dorohoiu, este autorizat sâ índeplinesca provisoriu funcțiunile de director al prefecturei acelui județ, pe timpul absenței titularului în concediu ce i s’a acordat. — D. doctor P. Inotescu s’a numit, în postul vacant de medic al plasei Râmnicude Sus, plaiul Râmnic, din jud. R.Sărat. Ministerul de resbel Prin jurnalul consiliului de miniștri cu No. 12 din 3 iulie 1889, după propunerea făcută de d. ministru de resbel prin referatul No. 2324, în basa înaltului decret cu No. 1.919 de la 11 iunie 1889, s’a aprobat, sub reserva sancțiunei ulteriore a M. S. Raghtul, demisiunea din armată a căpitanului Ionescu Constantin din regimentul 32 de dorobanți, pe ziua de 10 iulie 1889. Se autoriză ministerul domeniilor sâ cumpere pe preț de 210.000 lei imobilul din strada Academiei No. 11, proprietate a d-nei Maria Blaramberg, pentru a fi apropriat la diferite instalațiuni în serviciul Statului. Art. II. Prețul de 210.000 se va plăti de ministerul domeniilor din fondul de trei milione lei, acordat prin legea de la 23 Februare 1885, pentru înființarea târgurilor de vite. __ Se acordă fabricelor de boruri și cognacuri de la Ulmen, județul Buzău, și de la Berbeciu, județul Tecuciü proprietate a d-lui I. Navile et C-nia, mai multe avantagii. Se acordă stabilimentului de fondărie și mecanic din Bucuresci, proprietate a d-nei F. Keibhauer, mai multe avantagii. Ministerul de finance D. G. D. Eliade, fost cap de biuron la ministerul financelor și comptabil în serviciul monopolurilor Statului, în funcțiunea de sub-inspector financiar, în locul d-lui D. A. Danielopol, trecut in altă funcțiune. D. Pompiliu Popescu este numit, în postul de ajutor de chimist clasa II la laboratoriul de chimie de la monetaria Statului și fabrica de timbre, post creat din nou prin legea din 11 iunie 1889, pentru modificarea legilor organice ale serviciilor financiare. Ministerul de justiție D. G. Nițescu, fost portărel, este numit în postul de portărel la tribunalul Dâmbovița, în locul vacant. Decisiuni ministeriale . D. Marin Petrescu este însărcinat, în mod provisoriu, cu girarea lucrărilor divisiunei agriculturei, industriei și comerciului din acest minister pânâ la numirea unui titular la acea divisiune, INTAMPLArdLE $!LE$ Aprindere de vagon.— In ziua de 24 iunie trecut, trenul de marfa No. 487, ce trecea spre Predeal, în dreptul Podu-Vadului, comuna Breaza-de-Jos, a luat foc un vagon cu pac de la mașina care conducea trenul ; prin ajutorul locuitorilor a fost descărcat vagonul, care a ars pe jumătate. Asfixiați.—Luni sera, comersalitui Paraschiv Paraschiv, din Focșani, trimețând doi băeți din prăvălie ca să afume cu puciosa un becin, aceștia nepricepându-se la un asemenea operație, fumul de puciosa ’i-a înăbușit. După alarma dată de un vecin, unul din acești băeți, care se găsea aprope de gura beciului a putut fi scos cu viața, iar al doilea a murit. Tragi-comedie.—Individul care am spus în un numarul precedent, că a sărit din tren în gara Putna sera și a fost adus la spital județului, a fugit Joi noptea din spital. Morte Mmelnică.—La 3 iulie a încetat din viață în urbea Mizil locuitorul Petre Ion. După óreca bânneți se afirmă că acesta morte ar fi causata de bâuturi otravitore ce i-ar fi dat soția sa Nița în complicitate cu amantul său. Parchetul a fost avisat. Mort.—In naptea de 25—26 iunie, a. c., locuitorii Vasile Nechita, Andrei, Ștefan Bendiu și Gheorghe Ulian, din comuna Gugesci, județul Falciu, reîntorcându-se de la orașul Huși spre domiciliul lor, pe drum a urmat neînțelegeri între el și s’au luat la bătae, din care cauză Vasile Nechita a rămas mort pe loc. Parchetul a anchetat faptul, iar culpabilii sunt arestați. Mâncată de râmâtori.—In zina de 29 Iunie a. c., pe când locuitorul Pavel Munteanu și soția sea, din comuna Costesci, județul Tutova, lipseau de acasă, uăscrofâ a intrat în casă și, luând pe copila lor, Catinca, în vârstă ca de două ani, a dus’o sub un șopron, unde ’i a mâncat degetele de la mâna drepta, și i-a făcut mai multe răni la piciure. Copila se gasesce în cura spitalului. . mân. Vineri, 14 Iulie 1889 represintațiunea estraordinara dată în beneficiul d-rel Ecaterina Dimancea cu concursul binevoitor al d-lor Am. Notara, Al. Alecsandrescu, B. Fulgeanu, El. Orloff și al d-lor St. Iulian, I. Anestin, Al. Catopol, Jianu, D Rădulescu, Alecsandrescu, Grigorescu, Racovenu, Savulescu, și Dimitrescu, se va juca piesa: Arijă’l focu Bucuresci, comedie în 4 acte, localisata de d. ***, începutul la 9 ore sera. *** Grădina Teatrului Dacia. — Joir 13 iuliu 1889, mare representațiune în beneficiul d-lui Theodor Popescu : Don Cezar de Bazan sau Regele și ministrul trădător, dramă comedie în 5 acte de Dumanoir și Demery, tradusă de D. Mihăilescu. Căzută din copac.—Fata Maria, în vârstă de 15 ani, fiica locuitorului Ion Bugheanu, din mahalaua Malu, pendinte de orașul Câmpu Lung, la fiua de 1 Iulie curent, cântând dintr’un cireș, a și încetat din viațâ dupe trecere de 2 ore. Mort de sete.—la fiua de 1 Iulie a. c., s’a găsit mort individul Ion Ghișeu, din comuna Giurescu, județul Tutova, în ogorul său de popușoiu, unde prâșia singur. Din cercetările făcute, s’a constatat că numitul fiind bolnav de mai mult timp, și expunându-se atunci la arșița serelul, a câdut jos și a murit. Cașul s’a comunicat parchetului. Grindină mare.In ziua de 2 Iulie a. c., venind o plaie pe teritoriul comunei Onișcani, județul Roman, care, fiind ca furtună și grindină în mărimea alunelor, a causat puțină stricăciune recoltelor de pâine alba, precum si și la viele și gradinele de pe moșia Albesci a d-nei Zamfira Jora, asemenea și la recolta locuitorilor de pe moșia Armanca, teritoriul citatei comune, ânsa prea puțină la pâpușoi și orz. Furtuna, fiind forte mare, a culcat la pământ mai mult pâinea albă din care o parte era secerată. Trăsnet.—în ziua de 3 iulie a. c., pe la orele 2 p. m., Înainte de a începe plaia ce a avut loc în acea zi pe teritoriul comunei Rucaru, din județul Muscel, căutând trăsnetul în apropiere de vârful muntelui Capitanu, pendinte de acea comună, a omorât 83 miere din cele ce pășunau pe acel munte, împușcat.—In (ziua de 4 Iulie a. c., la via d-lui Adolf Gotesman, din comuna Cuci, comuna Bozieni, județul Roman, s’a găsit mort Artur Ignat Gotesman, fratele său, împușcat în frunte cu un revolver ce se afla alăturea de dânsul. Cașul i’a comunicat parchetului. Din cercetările făcute nu exista nici o bănuială asupra morței. ARTE. — TEATRE Grădina Stavri, ’(Liedertafel). — Mercuri 12 Iulie, representație extraordinară, pentru plecarea la Exposiția din Paris a unei Trupe de 14 lăutari români în costum național cu bine-voitorul concurs al profesorului Anton Kneisel și d-șora Mia Theodorescu, d-lor Moceanu, V. Alexandrescu, Stefanescu, P. Petrescu etc. Programul Partea 1:1. Concert, executat de grupa de lăutari sub direcțiunea profesorului A. Kneisel, în costum național. 2. Horațiu, fragment tradus de d. G. Sion, fasă de d-șora Mia Theodorescu și P. Petrescu. 3. Donturi naționale, jucate de d-șora Mia Theodorescu și D. Moceanu. 4. Pavilionul Român la Exposiție. Executat de grupa de lăutari cântece naționale, și mai multe arii cântate din voce de d. Marin Predescu (Buzatu). Partea II 1. Solo pe Vidră, executat de d. Anton Kneisel, cu acompaniamentul de orchestra de lăutari îmbrăcați in costum național. Partea theatrală Domna s'a culcat, comedie într’un act tradusa din franțuzește. Personele : Samponier, d-nul Stefanescu. — Georgieta, d-sora Mia Theodorescu. — Iosef, d-nul V. Alexandrescu. La fine: „Ca la ușa cortuluiiS Cântece naționale executate de orchestra de lăutarii începutul la 8 și jum. ore sera precis *** Grădina Liedertafel. — Teatrul ro ROMANULU 24 IULIE v INFORMAȚIUNI D. Lascar Catargiu, președintele consiliului, a fost silit, din cauza indisposiției d-nei Catargiu, să stea eri tată jiua în Galați. In acest timp, d-sea a inspectat diferitele autorități din acel oraș. Procesul Cantacuzino-Naschauer, despre care cititorii noștri au versut în mai multe rânduri dări de s £mă în colinele altarului nostru, se află acuma pendinte la înalta Curte de Casație. — XSe comunică tăiarelor gălățene că pe drumul dintre Brăila și Lacul Sărat a eșutalaltăieră sera pe la ora 10 și jumită bandă de hoți care a tras focuri de revolver asupra unei birje ce se ducea la lac. Se zice că acesta bandă ar avea în capul ei pe vestitul bandit din Dobrogea, Lisinski. Rugăm pe cel în drept a dispune cât mai urgent a se lua măsuri în contra acestor factori de rele, ca lumea să nu fie impedicată a veni la băile de la Lacul Sărat. —x— In portul Galați este un vapor, descărcând mărfuri, două la ordine și unul încercând cereale, în total opt. Sunt și multe bastimente, dintre cari au plecat patru cu cherestea pentru Smirna și Pireu. Serbările populare, date de societatea Furnica din capitală, în grădina Cișmegiu, în zilele 3 și 4 Iunie, au produs un beneficiu net de 4.233 lei. — XCu mâhnire anunțăm încetarea din viață a unui tenor de mare valore și de mare viitor, singurul ajutor al bătrânei sale mame, d. Tache Papadopol din Piteșci. Condoleanțele nostre jalnicei familii. După ce-și va sfârși angajamentul său la Petersburg, talentata artistă română d-na Darclée-Hartular, va veni în Bucureșci în luna lui Septembrie, pentru a da două sau trei representațiuni în sala Teatrului Național. Azi consiliul comunal se întrunește la orele 3 în ședință. — X— Un credit de 2000 lei se deschide pe somn d-lul ministru de interne, pentru a se da ca cheltueli de drum d-lor d-r. Felix și Kalinderu, ca representanți ai guvernului pe lângă congresele internaționale ce se țin în anul acesta la Paris. El a venit înaintea Curței de casație (secț. vacanțelor) recursul d-lui Simeon Mihălescu. Curtea era presidată de d. Grig. Lahovary, asistat de d-nii membrii: Ferechide, Remus, Opranu, Silion, Predescu, D. Țăcu, Al. Giani, iar fotoliul ministerului public era ocupat de d. procuror de secție Ciru Economu. D. Mihălescu era apărat de d. avocat Cornea. Curtea după ce a ascultat pledariile avocatului recurentului, și după combaterile procurorului, a amânat pronunțarea hotărîrei pe mâne Mercuri la ora 1. Joi 13 iulie 1889 la Dacia, în beneficiul d-lui Theodor Popescu: Don Cesar de Baziano, dramă-comedie în 5 acte de Dumanois și Demery. *—*X-—• t). general Manu, ministru de rés* boifi se va íntórce a<ji de la Sinaia. —X— Mai multe numiri moi s’au făcut de ministrul de finance în personalul serviciului regiei monopolului tutunurilor. Decretele au și apărut în Monitorul oficial; LISBS BBLaSSB&a Corespondentul nostru iașan, ne promite a trimete pe mânecă altă corespondență pe lângă cea de azil cu detalii moi asupra anchetei de la Creditul funciar urban. — XConsiliul de miniștrii in ultima lui ședință a încuviințat ca d-nii doctori I. Felix și N. Calenderu, membri consiliului sanitar superior, să fie trimiși ca delegați din partea guvernului, spre a lua parte la congresele internaționale ce au a se ține la Paris din lunile Iulie și August, cel d’întâia la congresul de igienă publică și demografie și cel d’al doilea la congresul de sifilis și dermatologiei. —x— Tot în acest consiliu de miniștrii a încuviințat de asemenea ca și d. doctor Sache Stefanescu să fie trimis ca delegat al guvernului la congresul de sifilis și dematologie, fără nici uă plată, deorece acesta i s’a acordat de primăria Capitalei. —"— Vineri sâră la Stavri, representație estra-ordinarâ în beneficiul d-rei Ecaterina Dimancea, cu concursul mai multor artiști și artiste de la Teatrul Național. Se va juca Artă-l focu Bucurescii, comedie în 4 acte, localisată. ---X -Revista olteană ce apare în Craiova, publică în ultimul număr (No. 4) Sărmanul Dionisie, nuvelă de Mihail Eminescu. ---X—■ In curând d. general Manu, ministru de resbel, se va duce în inspecție în Dobrogea. — X--Unele diare, dând săptămâna trecută știrea că M. S. Regele ar fi suferind, Monitorul oficial de a-și desminte acestă știre. El a plouat numai în următorele localități: Călărași, Câmpina, Predeal și Vasluiu. In restul țărei timpul a fost senin și frumos. Suntem informați că în ziua de 21 Iulie a. c. se va delibera asupra propunerei de concordat, ce este a se face de falitul A. N. Loebelsolm. Ministerul instrucțiunei publice, scote la concurs urmatorele catedre ppntru școlele rurale: 25 în județul Prahova și 10 în județul Buzeu. Concursul se va ține în Ploescu, în ziua de 1 Septembrie. Avis concurenților. —X--Poimâne se ține licitație la ministerul de instrucțiune, pentru darea în antreprisă a clădirei unui liceu esteruat în Bucuresci. Valorea lucrărilor 300.000 lei. —x— Comisiunea alesa de studenții universitari la 7 iulie, a redigiat un memoriu de cele ce s’a petrecut cu elevii fostului institut medico-militar; memoria va fi astăzii presintat d-lui ministru de resbel. ---X—Politia a prins erl mai mulți lucrători țigani, cari fabrică monde false. S’au găsit la denșii mai multe tiparuri de lut. Nenorociri întâmplate era în capitală. — S’a trimis spitalului Colțea Stoian Tudorache, lucrător la binaua d-lui Șain din strada Vintilă No. 1, că vre noiuă parte din zid peste el s-a făcut mai multe răni pe corp. —Erl pe la orele 4 și jumătate p. m. băiatul Ghiță din băcănia d-lui Dinescu din calea Plevnei No. 12, voind a aprinde uă lampă, din nebăgare de somn a aruncat chibritul aprins într’un tinichea cu gaz, care luând foc a ars marfa din prăvălie. — Un copil ca de 7 ani al d-lui Elimberg din calea Călărași No. 51, voind a face focul cu gaz, s’au aprins hainele pe el, pârlindu’l puțin la față. Telegrame Baris, 22 Iulie. Regele Greciei a sosit la miezul nopții și a fost primit de d. Delyanni. — Temps anunță că d. Constans a revocat erl vr’uâ 40 de amploiați subalterni de la ministerul de interne, de la prefectura Senei și de la prefectura de poliție, ca compromiși in afacerile bulangiste. — En s’au schimbat visite între din Carnot și regele Greciei, întrevederile au fost dintr’uă parte și din alta forte cordiale, Berii £ 33 Iulie «Monitorul Imperiului» publică decretul imperial care interzice importul porcilor vii din Rusia, Austro-Ungaria și din țările învecinate. Cancelarul imperiului e autorizat a acorda scutiri. Constantinopol, 23 iulie. Ex regele Milan a plecat prin tren accelerat la Belgrad. Saker-Ahmed-Pașa a însoțit pe regele până la Mustafa-Pașa. Alalta emi dona ce a fost primit în audiența de concediu de către sultanul ex-regele Milan a asistat la prânzul de gală ce s’a dat în onorea sa, la Palat, Agenția Română Havas. BULETIN METEOROLOGIC 1889 23 Iulie Bueureccí seuiD Slatina senin 14— Alexmdria „ 18 * Ualațî „ g 14 » B&că& senin 15 „ Giurgiu senin 18 » Bârloi > 18 » Huși „ 18 „ Botoșani » 18 » lay! > 16 * Brăila » 17 » Măgurele » 18« B .Z.Ű senin 18 » Mangalia „ 6 — Oâlăragî » 15 » Pétra » 12 — Ctttacal » i2 * Pitesc! » 14 « O.-Lung » 18$» Ploesci € 15 » Constanț » 16 » fi Sărat senin 16 » Craiova senin 16 » it.Vilei „ 17 * Dorohoiu „ 11 » Roman „ 15 » Drăgășani „ 17 » Severin » 16 « Focșani * 15 „ Sinaia » 15 „ Sumarul revistelor Iată sumarul No. 26 și 27, anul XIII din Economia Națională, sub direcțiunea d-lui Petre S. Aurelian : Ua exposițiune de producte agricole și industriale a Țărilor Balcanice In Bucureșci.—Situațiune economică a României (urmare și fine).—Starea semănăturilor în Transilvania.—Revista agricolă și Comercială.—Buletin comercial.—Prețul productelor în portul Brăila.—Tablou de observațiuni meteorologice. Cu acest număr Economia Națională, începe volumul II din anul XIII. Iată personele cari intră in comitetul de redacțiune al numitei reviste : Directore: P. S. Aurelian. Colaboratorii : V. S. Moga, V. Cârnu- Munteanu, Grigore Mihaescu, M. Bâdulescu, Ion Socec, A. Lăzureanu, I. Georgescu, Stefan Iancu, W. Knechtel, Chiriac Drutz, P. Radulescu. * Iată sumarul Revistei de medicina veterinară, ce apare în Constanța, No. 5 și 6, anul II. Chestiuni la ordinea zjilei : Considerațiuni succinte asupra biologiei micro-organismelor, de D. I. Șt. Furtună. — Despre instituțiunele și economia epică a Franței, raport presintat d-nului Ministru de Interne , de d. Dem. Curteanu. — Poliția sanitară și igiena publică. — Rolul medicului veterinar în serviciul igienei și salubritatei publice.—Instituirea abatorielor comunale ; de d. Panteliu Constantinescu.—Ruperea stomacului și diafragmei la cal ; de d. M. Galinescu.—Notă asupra unei tumori profunde ; de d. Al. I. Provianu, medic veterinar militar Regim. 4 de Artilerie.—Serviciul veterinar din Circumscripția a VII a sanitara (Districtele Putna, R.Sârat și Buzău) , din raportul asupra inspecțiunei făcute în anul 1888, de d. dr. Fotino. — Diagnosticul precoce al tuberculozei bovine ; procedeul Peuch. de d. N. Filip. — Veterinariul și agricultorul în chestia îmbunatățirei animalelor domestice ; de d. I. St. Furtuna. Revista specială a lucrărilor străine. — Producțiune experimentala a calculilor renali ; de d. Ebstein.—Acțiunea deosebitelor substanțe asupra barilului tuberculosei; de d. Lormant.—Contribuțiuni la etiologia pneumoniei contagiose a calului; de d. Cadéac.—iodurul de amidon ca desinfectant intestinal; de d. Yerselenko.—Rolul transpirațiunei in maladiele infecțiase; de d. Prof. Quebrolo.—Timolul în tratamentul diabetului; de d. Rusalini.—Desinfecțiunea mâinilor chirurgului ; de d-nii Roux și Reynes.—Momentul întrebuințarea medicamentelor ; de d. Christison.—Diminuțiunea sublimului din obiectele pentru pentru pansament ; de d. Haupt.—Un nou cas de tuberculosa abdominala la pisică ; de d. Nocard.—Antidotul acidului fenic. — Cronica.— Bibliografie. 8 I B L l_0G R A F I A eșit de sub tipar. Tabloul manetelor străine de aur calculate în lei după unul curs fiscal lucrat de C. Câlinescu, sub casierul Creditului Urban din Bucuresci și se află de verisare la jisa societate. A apărut un volum de Teatru de d. Ion Caragiale. Conține următorele patru comedii: «Vă nopte furtunosä», «Conul Leonida față cu reacțiunea,» «Uă scrisore perdută», «D’ale carnavalului», precum și uă prefață de d. Titu Maiorescu. Prețul unui exemplar 4 lei. Se găsesce 735 de vânzare la librăria editare Socec comp. precum și la principalele librării din capitală și provincii. • A eșit de sub presă tomul II din operile posthume ale d-rei Iulia Hâșdeu intitulat: Chevalerie, confidences et canevas, précédé d’une lettre et d’une notice par M.M. Emile Bontroux et Louis Leger, proffesseurs au Collége de France. Intre altele cuprinde și scrisorea lui Iuliu Prudhomme despre Iulia Hâșdeu. Peste 300 pagine pe hârtia velina, prețul 5 lei pentru districte 6 lei, bani 50. Se află de vânzare la Librăria Socec și la Redacția «Revista Nouă» str Regală, No. 16. Creditul Funciar Urban din Bucuresci. PUBLICAȚIUNE » Direcțiunea societății Creditului funciar urban din Bucureșci face cunoscut că în ziua de 14 Iulie a. c. la orele 1 jumătate se va ține licitație la sediul societății, strada Domnei No 13 pentru darea în întreprindere a lucrărilor de construcțiune ce sunt a se face în prelungirea clădirei pe strada Vestei. Doritorii se vor putea adresa la direcțiunea societății în tote filele de la 11 jun. până la 5 pentru a consulta planurile și devizul și pentru a-i cunosce condițiunile relative la acesta lucrare. Direcțiunea. DE ÎNCHIRIAT chiar de acum, în strada Sfinților No. 35, apartamentul de sus compus din 3 camere cu bucătărie și pivniță în curte, precum și uă cameră deosebit cu bucătăria tot In curte. SE CAUTA CU CHIRIE, chiar de acum, uă casă de 8—10 încăperi, cu curte singură, în apropiere de centrul orașului. A se adresa la administrația acestui ziar de la 7 la 11 dimineța. D-nul avocat ARVENESSO va rămâne în capitală în timpul Vacanțelor. Consultațiuni de la 9—11 ore dimineta. 14 Calea Victoriei. CÜHILUL piLEI BURSA BUCURESCI BURSE ST jREME 23 Iulie—4 ore p. m. Casa 01tim Renta rom. per. 1875 5 ° 10 . 97 —------Renta română amorf. 5 ° 1 097 */* — — » (Schnldversehreib) , — - — — Oblig, de Stat 0. F. fi. 6°|, . — —------Renta rom. (Rur, conv.) 6°|„ . 100 - — — împrumutat Municipal 1»° 1 o . 86 */«------Scrisuri func. rurale 7“[0. . 101 */—------Scrisuri func. rurale 5 °, . 96 */* — — Idem urbane 7c/„ . . . . 102 ’/*------* 6“/. .... 101 —-----* 5»/.................... 92 V»------ Banca Naț’ (5001. v8rs intr.)-------— — Soc. Dacia-Kom. (250 lei vărs)----------------- _ Soo. d’Asig. Naț. (200 1. v8rs.)-------— — Prima Soc. rom. de reasig. -------. _ Soc. r. de con. (250 1. vărs)-------__ _ Obl. Casei Pensinnilor. . , — — _» Agio......................................... -*-15 — Schimb , # Londra 3 Inni . . . , . _ ~ » cek............................... .........._ _ Paris 3 Inni ......-------—, _ » cek. . .....----------------- — Berlin 3 luni..................... — —____„ » cek. ...... — — — TM Agio ... I---------------- — Vieaa 23 Iulie Napoleon de aur.......................... Galbenul.............................................. Imperiul.............................................. Lira turcescu .................................... Argintul contra hârtiei .... Rable hârtie comptat .... acțiune credit anstatt ..... Renta metalică 5 la sntam. . Renta Hârtie ...... Renta anr .................................... SCHIMB. Londra la vedere.... „ Paris la vedere .... » Berlin la vedere .... » Amsterdam la vedere . PARIS 9 47 9 72 10 71 100 — 122 15 304 25 83 90 119 60 47 45 58 30 98 90 Renta francesa 4 jum. sută . . Renta română 5 sută . . . . Renta română 6 la suta C. F. R. Credit mobiliar român .... împrumutul elen 1879 .... » 18 31 cu cupon 1 . Banca otomană ...... Datoria turcesca ...... Lese turce ........ SCHIMB. Londra la vedere . . . » Amsterdam 3 luni . . » Berlin 3 luni .... BERLIN Napoleon . ............................... Renta amort. 5 suta C. F. R. . Obligațiuni noul 6 suta . . . . Împrumutul Oppenheim. . . . Rubla hârtie comptant. . . SCHMB. Londra 3 luni. . . , , » Paris 2 luni .... Amsterdam 2 luni . . . . , 505 106 56 25 16 208 65 121 81 16 30 210 10 20 3g 81 20 169 36