Romanulu, iulie 1889 (Anul 33)

1889-07-28

ploi liniștite și abundente în tote localitățile, apoi de la 25—30 Iunie au început călduri simțitore. Grindina ce a cadut în ziua de 23 și 24 Iunie, în comuna Bădeni- Ungureni, a făcut pagube care se au evaluat la 25.000 lei. Livezile de fănăți și gradinele cu legume sunt bune. Fructe nu sunt. Viile sunt bune. Locuitorii se ocupă cu sapa a doua a porumbului. Neamțu.A ploat puțin și parțial. Semănăturile de tot felul au suferit din causa secetei și mai ales porumbul care pe unele locuri au început a se îngălbeni. Tot din causa secetei araturile pentru semănăturile de tomna nu se pot face. Starea livezilor cu pometuri și a gradinelor cu legume, este mijlocie. Prâșila a doua a porunbului este terminată. Fănețele sunt bune și au început a se cosi. Prahova.—Plasa Câmp-Târgușor: Timpul a fost variabil cu ploi parțiale, codând și grindină pe parte din teritoriile comunelor Drăganesci și Hătcăraț pe o întindere de 4600 hectare, causând mici stricăciuni grâului și porumbului. Semenaturile in genere și fănețele sunt satisfacatóre. Putna.A plouat parțial. Parte din pânea alba e secerata și parte se treeră, atăt cantitatea cât și calitatea acestor recolte este inferiora celei din anul trecut. R.Sarat.—A plouat numai pe alocurea și forte puțin. La 23 iunie a cadut grindină în comuna Martinesci unde a distrus cu desăvîrșire 58 hectare orz și 95 hectare porumb. Pagubele sunt evaluate la 9.000 lei aproximativ. Semănăturile din plasa orașului sunt mediocre. Cele din restul județului cu mici excepțiuni, se speră a da un produs satisfăcător. Se simte multă nevoe de plaie pentru porumb. Agricultorii continuă cu cositul și secerișul. Roman.Timpul a fost călduros cu ploi puține și parțiale, care pe alocurea fiind amestecate cu grindină, a făcut mici stricăciuni semănaturilor. Grâul este bun și a început a se secera. Secara și orzul sunt de mijloc. Ovăzul e parte de mijloc și parte rău. Porumbul suferă din causa secetei. Viile cari nu au fost atinse de grindină sunt bune. Gradinele cu legume și fănețele, parte sunt bune, iar pe alocurea sunt în stare de mijloc. Fănețele au început a se cosi. Romanați.—Ploi au cadut puține și nesuficiente. La comuna Câluiu, Vârtina și Baldovinescl, grindina ce a câdut în ziua de 16 și 21, a făcut uă pagubă la grâu de 1.500 lei. Grâul și orzul s’a terminat de secerat, a dat puțin rod, dar de calitate bună. Ovăzul, meiul și secara, cultivate în mici terenuri, sunt bune. Gradinele cu legume și pometuri, sunt bune. Viile sunt în stare mediocră. Suceava.—Plasa Siretu: Ploi au cădut parțiale și pe alocurea au fost amestecate cu grindină, cauzând stricăciuni semănăturilor din comunele Pașcani și Vașcani și anume la grâu, orz, ovăz și porumb le-a sdrelit frunztele. Gradinele cu pometuri și viile au suferit mai mult. In general, grâul e mediocru, orzul, ovăzul și secara, mediocru și mai puțin decât mediocru. Porumbul e bun și mediocru. Rapița e rea. Gradinele cu legume, livezile și viile sunt bune și mediocre. Tecuciu.— Plasa Bărlad-Nicoresci: Porumbul semănat timpuriu, până acum promite a fi de mijloc, cel tardiu este prost și de nu va ploua dilele acestea, se va pierde. Secerișul pâinei albe a început pretutindeni și se urmeza cu activitate. Grâul și secara, se crede a daua producțiune de mijloc, iar orzul și ovăzul mai puțin decât de mijloc. Fănețele sunt bune și au început a se cosi. Starea grădinilor și a ogrădilor cu pometuri și a viilor este bună. Tulcea.— Plasa Babadag: Semănăturile în general sunt forte frumóse. Secerișul orzului și a secarei a început de la 18 Iunie. Ploi au cadut în mai multe comune. In ziua de 19 Iunie, la comuna Cogelac, grindina ce a cadat, a distrus cu desăvârșire 1200 hectare cu semănături. Tutova. Timpul a fost mai mult secetos. Cea ce a făcut ca porumbul să resisti până acum, e că nopțile au fost răcoruse și a cadut rouă. Prașila a doua e aprope terminată. Secerișul pâinelor albe s’a început, promițând un recoltă mediocră. Viile și grădinile cu pomi roditori, de asemenea promit un recoltă mediocră. Vasluia.— Plasa Fundu î A plouat puțin și parțial. Caca nu va ploua peste câteva dile, porumbul se va strica. Secerișul grâului și al orzului a început. Fânețele sunt abundente. Vâlcea.-*- Au cadut ploi la timp. Semănaturile în genere sunt bune. Porumbul promite uă recoltă abundentă. A început secera grâului și a orzului, cum și cositul fânului. Vlașca. Timpul a fost variabil. Semănăturile în cele mai multe localități sunt bune. Locuitorii se ocupă cu seceratul grâului. Acte oficiale Ministerul de interne Jurnale ale consiliului de miniștri Se aprobă, a se face ( budgetul Zecimilor județului Iaș), pe exercițiul 1889— 90, mai multe virimente de fonduri au fost votate de consiliul județian. — Consiliul de miniștrii, a încuviințat, deschiderea unui credit estraordinar de lei 2.000 pe semn d-lui ministru de interne, pentru achitarea definitivă a d-lui dr. Neagoe, după învoiala avută cu ministerul de interne trecut pentru a merge în străinătate spre a studia baia pelagrei. Ministerul agriculturei, industriei, comerciului, și domeniilor Jurnal al consiliului de miniștri .Se acordă fabricei «Cornetul» de sobe Meidinger și machii de bucătărie din Bucuresci, strada Vulturului No. 6, proprietate a d-lui Adolf Solomon, mai multe avantagii cu începere de la 28 iunie 1889. Ministerul de justiție —D. V. Pretorian, licențiat al facultăței juridice din Bucuresci, actual jude instructor la tribunalul Ilfov. In aceiași calitate la tribunalul Iași, în locul d-lui Th. Th. Vasiliu, care trece in postul ocupat de d. V. Pretorian. ÎNTÂMPLĂRILE piLEI Scăpat de la morte. — Luni, 10 curent, un tăner servitor de la stabilimentul de rachierie al d-lui Stragomir Steriu din Pipesci, anume Stefan, in etate ca de 22 ani, trecând după calea Tărgșor In strada Pensionaru, aci a fost ajuns de un alt servitor mai mare, de la același stabiliment, anume : George Ghinca, in etate de 25 ani, acesta luând la bătae cumplită pe cei dintâiü, ’l-a adus in stare de disperare și ca să scape de ei s’a aruncat peste cap într’un puț ce era in apropiere și care numai funcționa. Sărind în ajutor de Ion Nicolescu, comerciant din vecinătate, împreună cu servitorii săi, după multă silință ce a pus băgând un puț pe un om legat cu funii, acesta a putut să apuce pe cel înecat și să fie scos afară în stare murindă, avănd și contușii la cap, din cădere și numai prin frecarea cu oțet tare peste tot corpul, a putut să revie la viața. Uă dramă amorosă. — Din Tulcea se scrie următorele: Un turc tânăr din Tulcea, de origină iad, a amorezat de fata unui Furmusache Giripac din Văcăreni. Fata a fugit de la părinți la Garjan la Tulcea dar părinții săi cu ajutorul poliției au luat-o înapoi ; fata în Iași a fugit la drăguțul ei. In septamâna trecuta Cârjan și cu un tovarăș al seii trecând de la Luncavița ia uă tutmane prin pădurea Luncavița, cu pocnitura de pușca culcă la pameni pe tovarășul lui Cârjan, iar pe acesta -i atinse numai la umăr. Tovarășul lui Cârjan a murit pe loc. Cârjan se afla la spitalul Tulcea. Se crede ca acel care a dat cu pușca e Ion Damian pădurarul de la Rachel. Presupusul e arestat. Otrăvită.—Pe strada Popa Stamate din Galați, aiasta era fata Mana, in etate de 16 ani voind se faca un medicament, a diso vat 2 cutii de chibrituri și s’a otrăvit. Orație Insa stăruitorelor îngrijiri ale dlui dl. Monterate pacienta e afara de pericol. ARTE. - TEATRE Grădina Teatrului Stavri.—Compania de opera italiana, sub direcția d-lui F. Micel Sabuna, astăzl Sâmbăta, 15 iulie 1889, deschiderea stagiunei de vara cu piesa : Traviata. Melodramă în 4 acte.—Musica de Verdi. *** Ni se cere a publica următorele : Fiindcă, asupra crimei din Tabaci, unii din scriitori au tratat subiectul și fiindcă și subsemnatul a lucrat ua piesă asupra aceleiași crime,—rog pe onor, public, ^a nu-mi atribui decât numai piesa care va fi afișata sub numele meu ca autor. Acestă pentru ca publicul să nu fie indus in erore, deorece îmi propun ca Crima din Tabaci s’o represint în curând pe una din scenele Capitalei sau din județe. 1889, Iulie 15. I. Caragiali. SOIRI ECONOMICE Operațiunile cerealelor, efectuate în portul Brăilei la 1á Iulie st. v. Fehl [lectel. Libre Lei Observation Porb 1200 60 6.65 Magaz » 900 59 6.40 » » 2000 60 6.50 * 1400 593/t 6.56 Caic Porb r. 10800 61 7.05 » Gran 1400 55>/a 9.80 « 3450 57 10.10 » * 1000 57 10.25 » 930 58 V» 10.95 Magaz» 640 57 V* 9.40 Cincuan. 1200 63 7.421/a » » 2000 62 7.40 » Orz 1700 44 5. » ROMANULU 28 IULIE Gráü n. 2500 60 11.70 » 3000 58>/a 11. » 730 59 V* 11-80 » 2800 61 11.70 » 2350 58 11.70 * 1200 61 12.05 Y. P. Sassu. -INFORMATION. După cât ni se spune, d. C. Boerescu, ministru al instrutiunei publice, va face mai multe numiri noi de revisori școlari. In primele cile ale lui August. —x— Miercurea viitare va apare în Monitor un nouă dare de semn asupra creditelor agricole din țară, întocmită de d. Lepădătescu, noul inspector general, al acestor institute de credit. , —x— Monitorul oficial de azji publică un dare de semă a direcțiunei generale a regei monopolurilor Statului, către consiliul de administrație asupra resultatelor recoltei de tutun indigen din anul 1888. Vom extrage câte ceva din acest raport Citim în Naționalul, dar oficios, următorele : «Aflăm că îndată după deschiderea Camerei, d. ministru de resbel va presenta un proiect de lege pentru reînființarea institutului medicomilitar, care după cum se scie, a fost suprimat». Din Iași aflăm că la școla militară din acest oraș, au rămas repetenți, din clasa a IV-a 8 din 40, din clasa a 3 ve ro 40, iar peste tot 90 de elevi. ---X--Luni dupe amiaz ji se va ține un consiliu de miniștrii la ministerul de interne. Vor lua parte la acest consiliu d-nnl: Vernescu, Lahovari, Manu și Boerescu. —x -Ministerul, de finance a mai acordat la vr’o 150 de persone dreptul de a fi debitanți de tutun, chibrituri, timbre și cărți de joc. —x— Eri a picat în următoarele localități din țară : Bacǎu, Bălțătești, Gâmpina, Fălticeni, Peatra și Tulcea. 10 x~ D-nil Volban, prefect, al județului Dorohoiu și Ernestj Sturza, prefect al județului Bacǎu, sunt așteptați pe Luni în Capitală în interese de serviciu. Cei 1000 cal din Rusia, ce a fost primit pe semn de comisiunea numită de ministerul de resboiü, au sosit la Ungheni și trilele acestea vor trece granița. Valorile ruseșci, au început a fi din nou depreciate pe piața Berlin. Se observă o mare scădere. — X-D. medic militar Catopol a susținut cu deosebit succes lesarea de doctorat în medicină. Juriul universitar a felicitat vin pe tânărul doctor, pentru modul cum a tratat subiectul ales de d-sea : Despre variola, geografia, profilaxia etc. ---X — Primăria comunei Botoșani, scote în concurs trei posturi de medici comunali, pe daua de 15 Septembre 1889. Retribuțiunea lunară a posturilor, este de 350 lei, cifră bugetară. Avii celor interesați. Alții au început esamenele la școlla ofițerilor de cavalerie. D. general Crețeanu presidază juriul examinator. După cât ni se spune, membrii comisiunei de informații pentru darea în judecată a guvernului d-lui I. C. Brătianu își vor reîncepe lucrările lor d’abia la începutul lui Septembrie. —x— Ministerul domeniilor primesce necontenit cereri de pământ, de la sătenii din partea de sus a Moldovei. Aceste cereri, după u măsură luată de d. ministru respectiv, vor servi, pentru controlarea tabelelor ce se întocmesc de primarii comunelor rurale. —X— In cursul lunei viitare se țin mai multe licitațiuni importate și de mare valore la direcția generală a telegrafelor și poștelor. —x— ' .3 In afacerea cadavrului găsit în latrina d-lui Naumescu, instrucția urmată. Penă acuma au fost ascultați mai mulți martori, totuși nu s’a descoperit încă nimica.X — De la creditul urban din Iași. Corespondentul nostru din Iași ne înșiințeză că lucrările anchetei de la Creditul Urban din acel oraș s’au suspendat pentru câteva cine. Acesta din cauză că noul jude instructor, d. Pretorian, care înlocueșce pe d. Vasiliu, e în nesocotință de cele până acum descoperite de anchetă și studiază dosarul. In curând cercetările vor fi reluate și noi vom da cititorilor noutățile ce vom primi din Iași. — Societarii Creditului Urban din Iași fac înscrieri pentru o întrunire pregătitare ce se va ținea înainte de termenul convocărei oficiale, înscrierile urmezá în fiecare zi. — Se zice că s’ar fi dat mandate de aducere pentru d-nii Tăcu și Bonciu, membrii în consiliul de administrație al Creditului Urban din Iași. 1. 100 lei și un abonament de un an la Românulu . 2. Un abonament de un an la Românulu . 3. Un abonament de 6 luni. Scrierile care vor primi mențiuni onorabile vor fi publicate în Românulv și autorul lor va avea drept la un abonament de 3 luni la Românulü. In luna Septembre se va da un premiu mai însemnat pentru alte scrieri, al căror subiect va fi anunțat în cursul lunei viitore. Scrierile trebuesc adresate d-lui Vintila Rosetti, directorul Românului. Telegrame Budapesta, 27 Iulie. D. Tisza, președinte al consiliului, și mai mulți membri însemnați din partidul liberal se vor înfățișa în timpul vacanțelor parlamentare în fața alegătorilor lor spre a le date aplicațiuni politice actuale. Roma, 27 Iulie. Se anunță că Coni Agenției Ștefani, cu data de eri, că un amploiat al poliției de siguranță observă la 22 iulie trecut mișcările suspecte ale unui străin care interogat a declarat că este membru din clubul alpin francez și că a venit în ca turist. Asupra acestui străin s’au găsit trei hărți topografice italienești ; el a fost arestat și dat în mâna autorității judiciare. Din interogatorul său și din instrucțiunea făcută, rezulta că acest turist e în legătură cu comisarul francez din Fontan și cu cel din Ventimilia. El a declarat că a venit în Italia pentru a vedea de aprope trupele alpine italienești. Dar deorece hărțile topografice ce posedă aveau indicațiuni corespundând forturilor italienești de la graniță; turistul care a recunoscut că aceste indicațiuni erau opera sea, a fost menținut în stare de arestare. Autoritatea judiciară continuă instrucția sea. Penă una alta, pare că s-a constatat că acest străin este un locotenent al regimentului 24 de general venit cu voe regulată să visiteze Italia. Paris, 27 Iulie. Pare sigur că înalta Curte se va întruni la 8 August. Candidatura generalului Boulanger e pusă in 92 cantone. — După scrrile venite din America un congres la care vor lua parte delegați al tote statele din America se va ține la Washington la 14 August. Cestiunile de care congresul va avea să se ocupe sunt: Măsurile de luat spre a împedica amestecul Europei în afacerile americane . Introducerea unor greutăți și măsuri uniforme din tote statele din America . Introducerea unui sistem uniform de vamă și ficsarea in acesta privință a unei frontiere comune, au sfărșit instituirea unui tribunal de arbitrii pentru a regula neînțelegerile ce s’ar ivi între statele confederate. Pare totuși sigur că adevăratul scop al întrunirea acestui congres este de a ajunge a face să dispară de pe piața americană productelor industrii franceze și engleze pentru a le inlocui prin productele tonai ordinare ale industriei americane. Regele Greciei a plecat ieri după amiazi la Londra. Belgrad, 26 iulie. Comisiunea mixtă însărcinată să supravegheze pe rîul Drina, lucrările de îmbunătățire, se va întruni la Loznița. Bosnia și Herzegovina sunt represintate în sânul acestei comisiuni prin cinci delegați, cr Serbia prin trei. Un prânz de gala a avut locuri la conacul regal, în onorea ex-regelui Milan. Londra, 27 Iulie. Dupa două dila de discuțiune, Camera comunelor a respins cu 398 voturi contra 116, propunerea d-lui Labouchier în contra apanagielor pentru copii principelui de Galles. Agenția Română fiavas. ^Concursurile nóstre. Amintim ca pentru cea mai buna nuvela originală, care se va trimete redacțiunea Românului până la 1 August, se va da, la 15 August, urmatorele premiuri: BULETIN METEOROLOGIC 1883 27 Iulie Bucurase senin Slatina senin 14— Alexandria „ 18 » Galati „ 14 » Bac&a senin 15 „ Giurgiu senin 18 » Bârlad ” 18 * Hagi „ 18 „ Botoșani » 18 » Iași » 16 » Brăila » 17 » Măgurele » 18 »« Bizo senin 18 » Mangalia « 6 — Călărași » 15 » Pătru » 12 — Caracal »» 12 * Pitescu » 14 » C.Lung » 18»„ * Pluessi « 15 » Constant » 16 » R.Sărat senin 16 » Craiova senin 16 » R.Vâlcil « 17 » Dorohoiu „ 11 » Roman „ 15 » Drăgășani ,, 17 » Severin « 16 „ Focșani » 15 „ Sinaia » 15 „ Ministerii agriculturei Industriei, comerciului și domettielor SERVICIUL APELOR MINERALE Publicațiune Se aduce la cunoșcința generală că buteliile cu apă minerală de Cărciulata puse în comerț de minister, 751 poartă pe lungul dopului inscripțiunea «Căciulata» și pe capsulă «Căciulata» și anul îmbuteliării. Sticlele și buteliile ce se vor găsi n comerț fără aceste semne, se vor considera ca contrafăcute și contrafăcătorii vor fi urmăriți conform legilor în vigore. BULELE SIBILITICE Neputința bărbătescâ Vindecă după cele mai nouă metode, radical, fără durere și împedicare, dupa experiență de 17 ani. Specialist tu bele lumescl. I>r. THOR Strada Emigratului No. 3, din Calea Victoriei prin str. Sf. Voivodi. Consultatiuni de la 8 dimineța până la 8 sări. Loc de așteptare separat pentru fiecare. No 1596 Sumarul revistelor A apărut No. 4 (1 Iulie), anul XXIII, din Convorbirile literare, avănd următorul sumar : Iacob Negruzzi.—Eminescu, Ion Bogdan.—Analiză despre Introducerea limbei slave în biserica română. Grig.—Din viața sfinților, Sora Ana (nuvela). G. Crăiniceanu.—Nomenclatura româna latină. Cervantes.—Don Chijote de la Mancha, trad, de 1. G. VSrgolici (urmare). Duiliu Zamfirescu.—Poezii. • T. Robeanu.—Poezie. Bibliografie și corespondență. 3 Iată sumarul No. 26 și 27, anul XIII din Economia Națională, sub direcțiunea d-lui Petre S. Aurelian . Uă exposițiune de producte agricole și industriale a Țărilor Balcanice în Bucureșci.—Situațiune economică a României (urmare și fine).—Starea semănăturilor în Transilvania.—Revista agricolă și Comercială.—Buletin comercial.—Prețul productelor în portul Brăila.Tablou de observațiuni meteorologice. Cu acest număr Economia Națională, începe volumul II din anul XIII. Iata personele cari intră în comitetul de redacțiune al numitei reviste : Directore: P. S. Aurelian. Colaboratorii : V. S. Moga, V. Cârnu- Munteanu, Grigore Mihaescu, M. Rădulescu, Ion Socec, A. Lazureanu, I. Georgescu, Stefan Iancu, W. Knechtel, Chiriac Drutz, P. Radulescu. BIBLIOGRAFI A eșit de sub tipar: Tabloul manetelor străine de aur calculate în lei după noul curs fiscal lucrat de C. Calinescu, sub casierul Creditului Urban din Bucuresci și se află de vândare la Zisa societate. * A apărut un volum de Teatru de d. Ion Caragiale. Conține următorele patru comedii: «Uă nopte furtunosa», «Coltul Leonida față cu reacțiunea,» «Un scrisore perdutâ», «D’ale carnavalului», precum și uă prefață de d. Titu Maiorescu. Prețul unui exemplar 4 lei. Se gasesce de vândare la librăria editure Socec et comp. precum și la principalele librării din capitala șijj provincii.« A eșit de sub presă tomul II din operile posthume ale d-rei Iulia Hâșdeu intitulat: Chevalerie, confidences et canevas, précédé d’une lettre et d’une notice par M.M. Emile Bontroux et Louis Leger, proffesseurs au College de France. Intre altele cuprinde și scrisarea lui Iuliu Prudhomme despre Iulia Hășdeu. Peste 300 pagine pe hârtia velină, prețul 5 lei pentru districte 5 lei, bani 50. Se află de vândare la Librăria Socec și la Redacția «Revista Nouă» str Regală, No. 16.* A aparut: Vă crima de stat—Rescula sătenilor din primâvăra anului 1888 de d. A. Beldiman. Prețul 3 lei. ’* * " 1 ............ SE CAUTA CU CHIRIE, chiar de acum, uă casă de 8—10 încăperi, cu curte singură, în apropiere de centrul orașului. A se adresa la administrația acestui ziar de la 7 la 11 dimineța. D-nul avocat ARVENESSO va rămâne în capitală în timpul Vacanțelor. Consultațiuni de la 9—11 ore dimineta. 14 Calea Victoriei. Și care servesce de sute de ani pentru tote bulele organelor respiratore și de digestiune ale guturaiului, stomacului și besiel udului. Esceient pentru copii, reconvalescenți și pentru alți suferindi de bule grele. Cea mai bună băutură diatetică și recoritare. Heinrich Mattoni, Carlsbad și Viena CÜHNIJI.. pILEI BURSA BUCURESCI 27 Iulie—4 ore p. m. Casa Dltim Renta rom. per. 1875 5"|„ . 98 — — — Renta română amort. 5 °|. . 96/« — » (Schuldverscbreib) . — — — Oblig, de Stat u. F. R. 6»|. .--------------------Renta rom. (Rur, conv.) 6°|, . ICO '/* - — Împrumutat Municipal 6*|. . , 86 s/a------Scrisuri fune. rurale 7 ° 1„. . 101 */«------Scrisuri fune. rurale 50/0 . 95 */« — — Idem urbane 7“/0 .... 102/* — — * 6 °/0 .... 101 —-------» 5”/.................... 92 —------Banca Nat [500 i. vărs într.) — — — —. 8oc. Dacia-Rom. (250 lei vărs)------— — Soi d’Asig. Nat. (2001. vărs.)------- — Prima Soc. rom de reasig. ---------------_ — Soc. r. de con. (250 1. vărs )-------------_ — Obl. Casei Pensiunilor. . . — — K K —• Agio......................................... — 15 — Schimb Londra 3 luni . . . . . .------» cek............................... .........— — Paris 3 luni ......-------------- — * cek................................... — — _ _ Beilin 3 luni.............................. — Vina .........................................................— — L ® cek. . * . . . » ——* — ——— Ag.| v.....................* -------------------- BURSESTQRE 1NE Elena 26 nlie Napoleon de aur.......................... . 9JJ52 Galbenul............................................ — — Imperial............................................. 9 75 Lira turcescă.................................. 10 74 Argintul contra hârtiei............. RM — Ruble hârtie comptat ..................... 122 25 Acțiuni credit anstalt.......................... 304^10 Renta metalică 5 la șutam. . . .------Renta Hărtie ...... 83 70 Renta aur ......................................... ~ SCHIMB. Londra la vedere............. 19 90 „ Paris la vedere........ 97 65 » Berlin la vedere ..... 58 70 » Amsterdam la vedere . • 99 10 PARIS Renta francesă 4 jum. sută .... 104 87 Renta română 5 sută . . . . . . — — Renta romănă 6 la sutt C. F. R. . .------* Credit mobiliar romăn......................... — — împrumutul elen 1879 .......................... 505 25 » 1881 cu cupon . . . . — — Banca otomani...................... h03 75 Datoria turcesci . ...... . — — Lose tnrce .......... — — SCHIMB. Londra la vedere ..... 25 15 > Amsterdam 3 luni , . . , 208 — » Boriin 3 luni ..... 121 75 BERLIN Napoleon................................ 16 2â Renta amort. 5 suta C. F. R. . . • —- — Obligațiuni noni 6 suta............................................... împrumutul Oppenheim..................... — — Rubla hârtie comptant............ 209 25 SCHMB. Londra 3 luni............ 20 85 Paris 2 luni ........................... 80 95 Amsterdam 2 hui 168 65