Rondul, martie 2004 (Anul 12, nr. 3252-3277)

2004-03-27 / nr. 3274

www.ziaruliondul.ro Chiar Vest! Sibiul are, în acest moment, reputația unui adevărat magnet pentru investițiile străine. Febra construcțiilor industriale din zona de Vest a orașului impresionează profund pe oricine, prin contrast cu inerția din restul țării, iar numele firmelor care își vor deschide aici capacități de producție are rezonanțe puternice la nivel european și mondial. Timp de câteva zile, la forumul “Săptămâna Afacerilor de Succes”, reprezentanți ai autorităților locale, centrale și oameni de afaceri români și străini au căutat explicațiile fenomenului, au analizat condițiile și implicațiile pe care le are această nouă reindustrializare a orașului și au încercat să descifreze viitoarele traiectorii economice ale zonei. Este un val dominat de firme germane, dar nu numai, așa că eforturile primarului Klaus Johannis s-au bucurat de o recunoaștere foarte largă, întreaga administrație sibiană, locală și județeană, a smuls, însă, admirația tuturor, pentru rezultatele unei colaborări ieșite de sub influența nocivelor intrigi politice cu care ne-a obișnuit tranziția. Dar, marile companii din zona de Vest, care desțelenesc un teren viran, au o mulțime de corespondenți și antecedenți mult mai modești, români și străini, care au consolidat mediul economic de aici și au pus în valoare o anumită cultură a muncii. Situația părea lipsită de orice speranță industrială, în urmă cu trei, patru ani, când cele câteva întreprinderi comuniste agonizau în pragul dizolvării, dar fondul economic puțin mai sănătos a fost valorificat, până la urmă. Ceea ce se întâmplă acum confirmă faptul că, într-adevăr, problemele și greutățile cunoscute de fiecare nu au compromis definitiv resursele naturale, firești, ale comunității. raduscutea@directnet.ro Radu Scutea t PATRIMONIUL MUZEULUI BRUKENTHAL, REÎNTREGIT DUPĂ 20 DE ANI Tablourile furate Florin TUDOSIE După mai mult de 20 de ani de “înstrăinare", 19 tablouri, aflate, în momentul de față, în custodia Muzeului Național din București, vor reveni în patrimoniul și sălile Muzeului Brukenthal, cel târziu în noiembrie. Minstrul Culturii și Cultelor, Răzvan Theodorescu, a promis autorităților locale, în cadrul vizitei efectuate, ieri, la Sibiu, că va organiza o ceremonie de “repatriere” a celor 19 exponate. “A durat mai mult, pentru că am dorit să mă asigur că Muzeul Brukenthal are toate condițiile de siguranță pentru a păstra aceste valori. Eforturile materiale au fost mari, dar sunt mulțumit de rezultate”, a declarat Theodorescu. Acesta susține că lipsa unui sistem performant de securitate, amplasat în sălile de expoziție, a fost principala problemă ce a determinat amânarea întoarcerii tablourilor, mai devreme de sfârșitul anului. In anii ‘80, tablourile au fost furate de la muzeul Brukenthal, recuperate și, din cauza securității precare, păstrate în muzeul din București. Dacă recuperarea tablourilor este un capitol încheiat, ministrul Culturii susține că retrocedarea fostului palat al baronului Brukenthal rămâne un subiect de “negociere”. Potrivit ministrului, clădirea ar trebui să revină în proprietatea Bisericii Evanghelice, cu condiția ca destinația actuală să nu fie schimbată. “Personal, cred că patrimoniul mobil și imobil nu pleacă peste hotare, dacă se schimbă proprietarii. Fiecare proprietar trebuie să primească înapoi ceea ce a avut. Cred că este o problemă de istorie”, susține Răzvan Theodorescu. Acesta nu a comentat stadiul discuțiilor cu reprezentanții Bisericii Evanghelice sau poziția oficială a guvernului față de cererea prelaților germani, întorc • 19 tablouri, furate în anii ‘80, vor fi readuse la Muzeul Brukenthal, până la sfârșitul anului • Ministrul Culturii afirmă că ‘întârzierea” s-a datorat problemelor de securitate, acum rezolvate . Theodorescu susține retrocedarea palatului Brukenthal, cu condiția ca viitorii proprietari să nu schimbe actuala destinație România, Bulgaria și Polonia devin ținte teroriste . Militanții islamiști, care s-au făcut vinovați de cele mai sângeroase atentate comise în ultimii ani, în întreaga lume, și-au extins rețelele în Europa. Potrivit unui expert german pe probleme de terorism, reprezentanții rețelelor teroriste importante, printre care și al-Qaeda, au ajuns și în estul Europei, în țări precum România, Bulgaria și Polonia. Expertul Rolf Tophoven precizează că serviciile de securitate din Germania au intrat în posesia acestor informații prin intermediul înregistrării unor convorbiri telefonice. Conform serviciilor secrete germane, mafia din aceste state, cu mare putere de acțiune, corupția permanentă și slabul sistem de apărare, de care dispun România, Bulgaria și Polonia, se pot transforma, în orice moment, în generatoare de potențiale amenințări teroriste. Tentația Femeile sunt frumoase, frumosul e făcut pentru a fi privit și nu ține cont de temperatura de afară. Mereu cu aparatul de fotografiat pregătit, Rondul de Sibiu va continua să surprindă, zilnic, “divele” acestui oraș. La sfârșitul fiecărei luni, cea mai frumoasă dintre ele, aleasă de “specialiștii” redacției, va fi premiată cu 500.000 de lei. De asemenea, ea își poate invita prietenele la Chill Out Club, unde o așteaptă o consumație de două milioane de lei. sâmbătă, 27 martie 2004 Rezultatele Super LOTO 5/40 din 25 martie Rezultatele jocului JOKER din 25 martie Extragerea 1 .16 É (26 ) Extragerea a II-a Trecem la ora de vară în această noapte, românii vor dormi mai puțin, odată cu trecerea la ora de vară. Ora 3 va deveni 4. Și activitatea de transport feroviar va trece, de mâine, la orarul de vară. Trenurile vor pleca din stațiile de formare, după ora oficială de iarnă, până mâine dimineață, la ora 3. In noaptea de 27 spre 28 martie, toate trenurile cu plecare după ora 4, ora de vară, respectiv ora 3, ora de iarnă, vor pleca la orele din mersul de tren în vigoare și vor respecta ora de vară. Trenurile care pleacă între 3.01 și 4 (ora de iarnă) vor circula cu întârziere. Dacă orele de plecare ale acestora se suprapun cu cele ale trenurilor dintre orele 4 și 5 (ora de iarnă), trenurile vor pleca în ordinea rangului. Anul, XII, nr. 3274,16 pagini, 4.500 lei Repetiție generală pentru examene Peste 7.400 de elevi sibieni, din clasele a VllI-a și a XlI-a, vor participa, azi, la simularea testelor naționale și a Bacalaureatului. Crețu și-a fixat ora la care să redevină primar Mircea Crețu spune că de luni, de la orele 10, va redeveni primarul Tălmaciului, în timp ce prefecul îl amenință cu PNA. 3 RDS.TEL reduce prețurile la apelurile internaționale Rude, prieteni, parteneri de afaceri din străinătate - motivele pe care le aveți de a suna internațional sunt multe și variate. ROS.TEL are de acum prețuri mult mai mici, de la 1 martie. Altă față pentru orașul istoric Răzvan Theodorescu, ministrul culturii și cultelor, a criticat autoritățile locale sibiene pentru aspectul orașului istoric. WWW. ziarulfondul.ro Ne vedem pe net!