Sălăjeanul, martie 2006 (Anul 3, nr. 460-486)

2006-03-07 / nr. 465

marți, 7 martie 2006 Din nou sămânță de scandal la Muzeul Județean de Istorie și Artă Zalău Cum, necum, Dumitru Gheorghe Tamba nu mai este director Cristian DEBRECZ Î n conformitate cu prevederile OG 26/2005, toate instituțiile de cultură subordonate Consiliului Județean sau consiliilor locale își modifică structura în sensul în care directorii care au condus aceste instituții vor fi înlocuiți cu manageri, aceștia urmând să semneze contracte de management, cu o durată între 3 și 5 ani. Vicepreședintele Consiliului Județean Sălaj, Mircea Ghiurco, a declarat în cadrul conferinței de presă de ieri că ordonanța dă posibilitatea foștilor directori care sunt mai vechi de 24 de luni pe acel post să participe, la rândul lor, cu un proiect de management care să fie acceptat de ordonatorul de credite; în aceste condiții, toți directorii celor patru instituții de cultură aflate în subordinea CJ Sălaj, Biblioteca Județeană „Ioniță Scipione Bădescu", Muzeul Județean de Istorie și Artă, Școala Populară de Arte și Centrul Culturii Tradiționale, au depus câte un astfel de proiect. Comisia de evaluare, formată din 5 persoane (Dorina Ciutze, Ioan Abrudan, Dinu Iancu Sălăjanu, Gheorghe Roman Chende, Mircea Ghiurco - președintele comisiei), au evaluat proiectele în cauză, acceptând trei dintre ele, proiectul depus de directorul Muzeului Județean de Istorie și Artă fiind respins. „Nu rezolva problemele cu care se confruntă Muzeul” Față de acest proiect respins, Mircea Ghiurco a spus că el „nu rezolva problemele cu care se confruntă Muzeul, nici din punct de vedere economic și nici al gestionării resurselor umane, știindu-se faptul că acolo există un conflict”. Mai mult, vicepreședintele CJ a declarat că proiectul de management nu avea termene exacte, având doar termene generale, motiv pentru care comisia a apreciat că proiectul trebuie refăcut, în situația actuală. Mircea Ghiurco a spus că nu a fost semnat contractul de management, situație în care instituția de cultură nu are conducere. Până la organizarea concursului pentru ocuparea postului de conducere va fi numit un director interimar, acesta urmând să fie desemnat în zilele următoare. „Muzeul Județean de Istorie și Artă este unitatea cu cea mai mare pondere și importanță din cele patru, atât ca alocare de fonduri, cât și ca impact și reprezentativitate pentru județ”, a explicat Mircea Ghiurco, care a adăugat că această decizie nu are nici o coloratură politică. „Practic, prin acest lucru se deschide libera concurență”, a mai spus vicepreședintele CJ Sălaj. In cazul celorlalte trei instituții de cultură, proiectele de management depuse au fost acceptate de comisia de evaluare. „Nu a fost vorba de un concurs, ci, în cazul lor, a fost o reconfirmare a lor”, a precizat Ghiurco, care a menționat că la concursul pentru ocuparea funcțiilor de conducere ale instituțiilor de cultură de acest gen se poate prezenta orice persoană, inclusiv cetățeni ai statelor membre UE. „Nu comentez” n.r.) Contactat telefonic, directorul încă Muzeului Județean, Dumitru Gheorghe Tamba, a declarat că planul său de management a fost realizat conform prevederilor OG 26/2005; întrebat dacă această „schimbare” a situației ar putea avea conotații politice, Tamba a afirmat „Nu comentez. Când voi fi înștiințat oficial, voi vedea ce voi face. Poate voi face contestație. Vom ajunge poate și la contencios”... POLICLINICA SPITAL salvosan CIOBANCA Zalău, Dumbrava, bloc TQ 2 nr. 50, td./fax: 0260 - 661038, 0260 - 662607, 0260 - 661039, mobil: 0744 - 561038, e-mail: salvosan@zalau.astral.ro complete integrate, înaltă competență, profesională aproape de nevoile dumneavoastr PERMANENTA NON STOP PERMANENTA NON STOP Laborator Urgențe și tratamente M.G. Radiologie Transport medical - ambulanță Farmacie Asistență medicală, îngrijire medicală Medic familie și socială la domiciliu Videoendoscopie NUMAI POLICLINICA SALVOSAN CIOBANCA vă pune la dispoziție: Specialiști Universitari din Cluj-Napoca, investigații prin programare la medici specialiști de la Universitatea de Mediană Cluj Napoca cardiologie, ecografie cardiacă, Eco Doppler color abdominal cardiac și vascular (trombize, arteriopatii) sâni, tiroidă, testicole, ficat, rinichi, video-endoscopie digestivă, radiologie, CT, ecografie 3D, neuropsihiatrie infantilă, urologie (prostată) ortopedie, endocrinologie, interne, gastroenterologie, reumatologie, psihiatrie și ginecologie. Medicina Muncii Servicii Medicale Complete: fișă angajare, controale periodice, fișe aptitudine, ex. psihologice, ex. specialitate td.fax: 0260 - 661039, mobil. 0746 -177267 Medicina Muncii la locul de muncă CARAVANA MOBILA,radiologie, ecografie, EKG, EEG, recoltări analize de laborator, explorări funcționale, testare vedere, auz, examen clinic general, audiometrie TOATE LA LOCUL DE MUNCA Chirurgie laparoscopică (colecistectomie laparoscopică), programare la numerele de telefon: 0260 - 662607 sau 0744 - 551248 Eveniment Sălăjeanul 7 Simpozion internațional la Șimleu Silvaniei Clubul Elevilor din Șimleu Silvaniei a găzduit în perioada 45 martie, simpozionul cu tema „Păstrarea autenticității și specificității folclorului în perspectiva integrării României în Uniunea Europeană”. Simpozionul s-a bucurat de prezența unor invitați importanți din țară și din străinătate. Cu această ocazie au prezentat lucrări profesorul Valeriu Chipăr, directorul Teatrului Național din Chișinău, profesorul Pamfil Viliui, actorul Paul Antoniu (Baia Mare), Maria Borca și Ludmila Rotaru (Ucraina), Iuliana Gresie (Muzeul Satului București), Cornelia Negru și Teodor Pușcaș (Bistrița), Mircea Șuncutean (Vișeu de Sus), Victor și Veroncuța Pintea, Virgil Maxim (Jibou), Gheorghe Roman- Chende și Ileana Petrean-Păușan (Direcția Județeană pentru Cultură, Culte și Patrimoniu Cultural Național Sălaj), profesorii Gavril Neaga și Cornelia Neaga (Șimleu Silvaniei), profesor Octavian Guțu, profesor Angela Costelaș și Amalia Crișan, studentă la Facultatea de Litere din Oradea. Organizatorii acestui simpozion au fost Primăria orașului Șimleu Silvaniei și Clubul Elevilor în colaborare cu Inspectoratul Școlar Județean și Direcția Județeană pentru Cultură, Culte și Patrimoniu Cultural Național Sălaj. Primarul Septimiu Țurcaș, prezent la simpozion, a declarat că „în virtutea integrării României în Uniunea Europeană, unul dintre atuurile cu care pornim, și nu de pe poziții de egalitate, ci de superioritate, este folclorul nostru. Nici una dintre țările deja membre nu are un folclor de o asemenea valoare”. Daniel Pop, Vlăduța Lupău și Alexandra Preda au fost tinerii premiați de primarul orașului Șimleu Silvaniei, Septimiu Țurcaș, pentru rezultatele obținute la Festivalul de folclor „Rapsodia Română”, organizat de postul de televiziune Favorit Premierea a avut loc sâmbătă, în cadrul spectacolului desfășurat la Casa de Cultură Orășenească, spectacol în care au evoluat Ansamblul „Barcăul”, Ansamblul „Meseșul”, o parte a Ansamblului „Moștenitorii” din Chișinău și tânărul interpret Sebastian Borca din Ucraina, Silvia PRODAN