Sălăjeanul, ianuarie 2012 (Anul 9, nr. 1975-1994)

2012-01-19 / nr. 1986

4 Sălăjeanul SOCIAL------------------------------------- Joi, 19 ianuarie 2012 Mii de pensionari trăiesc pe datorie Pentru că nu mai fac față cheltuielilor de zi cu zi, mii de pensionari din județul Sălaj s-au văzut nevoiți să se împrumute la Casa de Ajutor Reciproc a Pensionarilor. In cursul anului trecut Cristina P UIE Peste 5.500 de pensionari din Sălaj au cerut împrumuturi Casei de Ajutor Reciproc a Pensionarilor Zalău în cursul anului trecut. Valoarea împrumuturilor acordate acestora depășește 90 de miliarde de lei vechi. Potrivit președintelui Casei de Ajutor Reciproc Pensionarilor Zalău, Ioan Ivașcău, de cele mai multe ori, pensionarii apelează la împrumuturi pentru a-și cumpăra medicamente, alimente de bază ori pentru a-și achita facturile la întreținere. Sunt și cazuri în care pensionarii solicită împrumuturi pentru a-și putea cumpăra lemnele de foc pentru iarnă sau pentru a-și ajuta copiii rămași fără loc de muncă. Pentru a putea beneficia de împrumut, pensionarii trebuie să aibă calitatea de asigurat la fondul social, să completeze un contract de împrumut la sediul Casei de Ajutor Reciproc Pensionarilor și să aibă doi giranți. Suma maximă pe care pensionarii o pot împrumuta ajunge până la 45 de milioane de lei vechi. fr***####*«##*#*##® ®»®"®«««*****»»»®»«*****#® ®»»#«##*® ® ® ®»® ® ®«««««®**®»®»®»®«««*»**#######****##*#####*'»######**»***«***# Zilele Eminescu, la CNS Timp de o săptămână, la Colegiul Național „Silvania” Zalău se vor desfășura activități dedicate marelui poet Mihai Eminescu. Elevii Colegiului Național „Silvania” Zalău vor participa la activitățile dedicate „Zilelor Eminescu”, ce vor avea loc în perioada 16-20 ianuarie. Astfel, elevii din clasa a IX-a, au realizat un spot publicitar și un moment artistic intitulat „Eminescu și pluriperspectivismul”, sub îndrumarea profesoarei Zmelda Chinta. Iar ieri, între orele 13,00 și 14,00, în Centrul de documentare și informare a fost programat un moment poetic intitulat „Vârstele poetului”, activitate realizată sub îndrumarea profesoarei Voichița Lung. „M. Eminescu - Luceafărul și M. Lermontov - Demonul” - privire comparativă este o altă activitate programată pentru ziua de 19 ianuarie. La activitate vor participa elevii clasei a XI-a, sub îndrumarea profesoarei Tamara Ivanov. Elevii clasei a X-a A, profesor Tamara Ivanov, au participat marți la o oră de „Feerie eminesciană”. O altă activitate din cadrul „Zilelor Eminescu” a fost programată de către profesoara Maria Țicală, elevii clasei a XR , putând urmări „Viața lui Mihai Eminescu” -film preluat de la Televiziunea Română. De asemenea, în data de 19 ianuarie va avea loc o prezentare PowerPoint intitulată sugestiv „Trecutau anii”, realizată de elevii clasei a IX-a, îndrumați de profesoara Maria Țicală. Tot în data de 18 ianuarie s-a desfășurat, în Centrul de documentare și informare, o expunere realizată de prof. drd. Ioana Tuduce, intitulată „Receptarea critică a lui Mihai Eminescu”. Centrul de documentare și informare a fost, de asemenea, gazda activității de cercetare și documentare „Mihai Eminescu în oglinzile monografiei”, realizată de către elevii claselor a XI-a A și D, sub îndrumarea profesoarei Clara Dan. Totodată, va fi organizată și o expoziție, intitulată „Eminescu și poezia”, în cadrul Centrului de documentare și informare. (S.P.) > PUBLICITATE PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ZALĂU 450016. Zalău, Piața Iuliu Maniu nr. 3, Județul Sălaj telefon: +4(0) 260 610550 fax: +4(0) 260 661869 http://www.zalausj.ro email. primaria@zalausj.ro Certificai ROM 15, patina Sistem de Management »I Citlirâții Contam ISO «001:2000 HOTĂRÂREA NR.2 din 4 ianuarie 2012 Privind aprobarea Rețelei școlare a unităților de învățământ din municipiul Zalău pentru anul școlar 2012-2013 Consiliul local al municipiului Zalău. HOTĂRĂȘTE: Art.1. Se aprobă Rețeaua școlară pentru învățământul preuniversitar din municipiul Zalău, pentru anul școlar 2012-2013, conform Anexei 11, anexei 1.C, anexei 1D, anexei 1F, și Anexei 2, acestea constituind parte integrantă din prezenta hotărâre. PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ CONTRASEMNEAZĂ: Pop Eugen SECRETAR: Potroviță Stelian Notă: * Anexele la hotărâri pot fi consultate la afișierul Primăriei municipiului Zalău de către persoanele interesate precum și pe site-ul instituției www.zalausi.ro, secțiunea - Consiliul Local, subsecțiunea Hotărârile Consiliului Local. SECRETARUL MUNICIPIULUI ZALĂU, Petroviță Stelian Clubul Rotary. In vizită la NoRo Membrii Clubului Rotary au vizitat, la început de an, Centrul NoRo din Zalău. Dorica Dan, președintele Alianței Naționale pentru Boli Rare și totodată inițiatorul proiectului NoRo, a primit, luni seara, oaspeți. Membrii Clubului Rotary din Zalău au vizitat noul centru și nu au mers cu mâna goală, ci cu 9.000 de lei. Banii au fost donați de către un agent economic local, care datorită promovării pe care Clubul Rotary a făcut-o centrului s-a decis să-i sprijine în acest fel activitatea. „Am ca alături de colegii din Clubul Rotary să cunoaștem această locație deosebită, ținând cont și de menirea pe care noi o avem, să ne implicăm pe cât posibil în a sprijini activitatea acestei asociații. La sfârșitul anului 2011 am reușit să atragem o sponsorizare de 90 de milioane de lei vechi, pe care i-am virat deja în contul asociației și care sunt la îndemâna celor care administrează această locație”, a declarat președintele Clubului Rotary. Oaspeții au făcut un tur al noului centru și au vizitat sălile de terapie. După cum a mărturisit însăși gazda, Dorica Dan, parteneriatul dintre Clubul Rotary și Asociația Prader Willi nu este tocmai nou. „Clubul Rotary din Zalău ne-a sprijinit de câțiva ani în activitățile noastre. Am început în anul 2007, când ne-au ajutat în organizarea conferinței internaționale Prader Willi, apoi au fost partenerii noștri în derularea proiectului pentru Centrul Social de Urgență, în renovarea etajului III, iar acum Clubul Rotary a promovat activitățile Centrului NoRo și în urma acestei promovări am obținut o finanțare de 9.000 de lei. Dorim să le mulțumim pentru sprijinul acordat și să-i invităm să sprijine în continuare activitățile noastre, pentru a putea să ne oferim serviciile beneficiarilor noștri din Zalău, Sălaj și România”, a încheiat inițiatorul NoRo. (D.G.)