Sălăjeanul, ianuarie-martie 2017 (Anul 14, nr. 3033-3090)

2017-01-16 / nr. 3039

Sălăjeanul www.salajeanul.ro Luni, 16 ianuarie 2017 ACTUALITATE/EVENIMENT Concert omagial Romanțele eminesciene, interpretate In cadru festiv Joi seara, romanțele marelui poet Mihai Eminescu, interpretate de către elevi talentați ai Liceului de Artă „loan Sima” Zalău, au delectat publicul prezent la evenimentul omagial „La Steaua”, dedicat celebrării Zilei Culturii Naționale. în cadrul evenimentului au evoluat și binecunoscuta interpretă de romanțe Rodica Pop Seling, acompaniată de Ansamblul Artistic Profesionist Porolissum Zalău. Smaranda CIOBAN Muzica oferă o profunzime aparte versurilor marelui poet Mihai Eminescu, deschizând calea spre visare și reverie. în seara zilei de joi, farmecul delicat al romanțelor eminesciene a învăluit sala Casei de Cultură Municipală Zalău într-o atmosferă de magie. Protagoniști au fost elevii Vicențiu Pop și Ramona Barna de la Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău, pregătiți de profesorii Corina Băguț și Rodica Pop Seling și acompaniați la pian de profesorul Ciprian Ghiurco, care au adus un omagiu Luceafărului poeziei românești prin interpretarea muzicală. Un moment deosebit în cadrul evenimentului a fost intrarea în scenă a artistei Rodica Pop Seling, care a interpretat romanțele eminesciene „Și dacă”, „Te duci”, „De ce nu vii”. Programul muzical al evenimentului a cuprins și muzică simfonică interpretată de Ansamblul Artistic Profesionist Porolissum al Casei de Cultură Municipale din Zalău. Prilej de încântare a fost valsul lent interpretat de maestrul Grigore Grigoreț. Atmosfera de visare a fost completată de momentele poetice pline de sensibilitate ale elevei Bianca Cuibuș, care a recitat binecunoscute poezii din lirica eminesciană. Evenimentul a fost prezentat de Ioan Pintea, referent cultural, care a recitat celebrele poezii „Revedere” și „La steaua”. Pentru că muzica se împletește cu artele plastice, în aceeași locație a avut loc și vernisajul expoziției realizate de elevi ai Liceului de Artă „loan Sima” și de membrii cercului de pictură ZalăuArt al Casei Municipale de Cultură Zalău. Evenimentul a fost organizat de Primăria Municipiului Zalău, Casa Municipală de Cultură Zalău și Liceul de Artă „loan Sima” Zalău. Celebrare Școala „Mihai Eminescu”, la ceas de sărbătoare Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” din Zalău s-a aflat vineri la ceas de mare sărbătoare, în memoria mentorului spiritual, al cărui nume îl poartă școala, într-un cadru festiv, s-a dat start sărbătorii dedicate zilelor acestei școli, în prezența elevilor școlii, a cadrelor didactice și a părinților s-a dat start sărbătorii dedicate Zilelor Școlii. După cum explică Ioan Abrudan, directorul instituției, prin această sărbătoare este comemorat patronul spiritual al școlii, al cărui nume îl poartă de peste 20 de ani, într-o atmosferă de sărbătoare, elevii școlii au susținut un spectacol de muzică și poezie prin care au arătat că timpul nu poate știrbi frumusețea liricii eminesciene. Diana BAIDOC Eveniment filele Mihai Eminescu la Colegiul Național „Silvania”^H^^H 99 Elevii Colegiului Național „Silvania” Zalău au cinstit memoria marelui poet Mihai Eminescu printr-un concurs de poezie și interpretare muzicală la care au participat elevii liceului. Pentru munca depusă și calitățile artistice de care au dat dovadă, concurenții au fost răsplătiți cu diplome și aplauze. Ziua Culturii Naționale a fost sărbătorită într-un mod deosebit de către elevii Colegiului Național „Silvania” din Zalău. Astfel, elevii pasionați de artă și literatură au avut ocazia de a participa la o serie de activități culturale și artistice dedicate omagierii marelui poet Mihai Eminescu. Cercurile de lectură, vizionarea filmului documentar, prezentarea corespondenței dintre Mihai Eminescu și Veronica Micle, audițiile și sesiunea de comunicări s-au bucurat de mare apreciere din partea elevilor. Un eveniment care a pus în evidență sensibilitatea artistică a elevilor a fost concursul de muzică și poezie susținut de elevi. Cei 16 participanți au fost răsplătiți cu premii și aplauze din partea publicului, după cum a precizat și responsabila catedrei de limba și literatura română, Clara Dan, în calitate de organizator. La acest concurs au participat elevii Paul Iacob, Florin Lucaci, Adelina Vedinaș, Alexandra Chiș, Bianca Mureșan, Diana Iepure, Iulia Rad, Maria Malita, Roxana Miclea, Diana Beșe, Larisa Cighi, Irina Lung, Răzvan Călăcean, Mihaela Mercea și Larisa Sur, care au transmis emoție prin recitarea și interpretarea lor muzicală. în plus, în perioada 11-18 ianuarie are loc și expoziția de carte „Opera eminesciană”, organizată de bibliotecara Maria Suciu. Smaranda CIOBAN