Scînteia Tineretului, august 1957 (Anul 12, nr. 2561-2585)

1957-08-27 / nr. 2581

Stabilirea comisiilor şi a preşedinţilor pentru examenele de maturitate m 1 V ha la MH de la şcolile de cultură generală din sesiunea septembrie 1957 Regiunea Baia Mare Şcoala medie nr. 1 Baia Mare (comisia nr. 1 curs cu frecvenţa şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 1 Th. Lăpuş) lector univ. Cecilia Anghel — Cluj Şcoala medie nr. 1 Satu Mare (comisia nr. 2 curs cu frecventă şi fără frecventă) prof. univ. Eugen Stoicovici — Cluj; Şcoala medie nr 4 Satu Mare cu limba de predare maghiară (comisia nr. 3 curs cu frecventa şi fără frecventă. Dau examen şi elevii de la şcoala medie nr. 3 din Satu Mare, Şcoala medie nr. 2 din Cărei, Şcoala medie nr 2 Sighet, nr. 2 Baia Mare şi secţia maghiară din Vişeu) conf. univ Ferenc Nagy — Cluj , Şcoala medie nr. 2 SatuMare (comisia nr 4 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi elevii de la şcoala medie nr. 1 Cărei) conf univ Varvara Radu — Cluj, Şcoala medie nr 1 Sighet (comisia nr. 5 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi elevii de la şcoala medie nr. 1 din Negreşti) lector univ. Aurel Opreanu — Cluj, Şcoala medie nr. 1 Vişeu (comisia nr. 6 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă) lector univ. Violeta Zemler — Cluj. Regiunea Bacău Şcoala medie nr. 1 Bacău (comisia nr. 1 curs cu frecvenţă) conf. univ. Alexandru Obreja — Iaşi ; Şcoala medie nr. 2 Bacău (comisia nr 2 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie Buhuşi). conf. univ. Filimon Cîrdei — Iaşi ; Şcoala medie nr. 1 P. Neamţ (comisia nr. 3 curs cu frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie Tg. Neamţ) conf. univ. Elena Calistru — Iaşi; Şcoala medie nr. 2 P. Neamţ (comisia nr. 4 curs cu frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie din Bicaz şi Borca) conf. univ. Froim Marcus .— Iaşi; Şcoala medie nr. 1 Roman (comisia nr. 5 curs cu frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 2 Roman) conf. univ. Gheorghe Lupuşor — Iaşi; Şcoala medie Moineşti (comisia nr. 6 curs cu frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie Tg. Ocna) lector univ. Gheorghe Hasan — Iaşi. Şcoala medie Adjud (comisia nr. 7 curs cu frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie Pod. Turcului) lector univ. Elena Bogdan — Iaşi. Regiunea Bucureşti Şcoala medie nr. 1 Călăraşi (comisia nr. 1 — curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 2 Călăraşi) — prof. univ. Damian Bogdan — Bucureşti ; Şcoala medie nr. 1 Giurgiu (comisia nr. 2 — curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 2) — prof. univ. Florea Tutugan — Bucureşti ; Şcoala medie nr. 1 Tr. Măgurele (comisia nr. 3 — curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoală medie nr. 2 Tr. Măgurele şi şcoala medie Alexandria) — lector univ. Ion Chitimia — Bucureşti; Şcoala medie Roşiori de Vede (comisia nr. 4 — curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie din Zimnicea) prof univ Emil Virtosu — Bucureşti; Şcoala medie Urziceni (comisia nr. 5 — curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie din Slobozia şi Fierbinţi) — conf. univ. Gheorghe Galbură — Bucureşti; Şcoala medie Olteniţa (comisia nr. 6 — curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă) conf. univ. Constanţa Moruzzi — Bucureşti. Regiunea Cluj Şcoala medie nr. 2 Cluj (comisia nr. 1 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 4,5, 6 şi 10 din Cluj) lector univ. Teofil Hăgan — Cluj , Şcoala medie nr. 3 maghiară Cluj (comisia nr. 2 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 1 şi 7 din Cluj şi şcoala medie nr. 2 Aiud) prof. univ. Iosif Toth — Cluj; Şcoala medie nr. 8 Cluj (comisia nr. 3 curs cu frecvenţă. Dau examen şi, candidaţii de la şcoala medie nr. 9 Cluj) conf. univ. Ioan Ciobanu — Cluj ; Şcoala medie nr. 1 Turda (comisia nr. 4 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 1 Aiud) prof univ. Oreste Marcu — Cluj ; Şcoala medie nr. 2 Turda (comisia nr. 5 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie Baia de Arieş) conf. univ. Teodor Onişor — Cluj ; Şcoala medie Cimpia Turzii (comisia nr. 6 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie din Luduş şi Ocna Mureşului), lector univ Andrei Roth — Cluj . Şcoala medie nr. 1 Gherla (comisia nr. 7 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 2) lector univ. Oleg Aramă Cluj . Şcoala medie nr. 1 Dej (comisia nr. 8 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 2 Dej şi şcoala medie nr. 1 Zalău) conf. univ. Eugen Ghişa — Cluj; Şcoala medie nr. 3 Dej cu limba de predare maghiară (comisia nr. 9 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă Dau examen şi candidaţii şcolii medii nr. 2 Zalău şi secţia maghiară de la şcoala medie Bistriţa) prof. univ. Beta Cselenyi — Cluj ; Şcoala medie nr. 1 Năsăud (comisia nr. 10 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 2 Năsăud şi şcoala medie Bistriţa) prof. univ. Aurel Ianu — Bucureşti; Regiunea Constanţa Şcoala medie nr. 1 Constanţa (comisia nr 1 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă) conf. univ. Emanoil Lucatu — Bucureşti ; Şcoala medie nr. 2 Constanţa (comisia nr. 2 curs cu frecvenţă) conf univ Gheorghe Marinescu — Bucureşti; Şcoala medie nr. 3 Constanţa (comisia nr. 3 curs cu frecvenţă şi seral) prof. univ. Maria Sîrbu — Bucureşti; Şcoala medie Feteşti Gara Feteşti Depou 2 (comisia nr. 4 curs cu frecvenţă. Dau examen candidaţii de la şcolile medii din Feteşti, Medgidia şi Cernavoda) prof. univ. Mihai Epuran — Bucureşti. Şcoala medie Tulcea (comisia nr. 5 curs cu frecvenţă. Dau examen candidaţii de la şcolile medii din Tulcea şi Babadag) conf. univ. Ion Bărbălat — Bucureşti. Regiunea Craiova Şcoala medie Corabia (comisia nr. 1 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă) lector univ. Georgian Pamfil —■ Bucureşti ; Şcoala medie nr. 1 Caracal (comisia nr. 2 curs cu frecvenţă şi iară frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie Balş) conf. univ. Haralambie Ionescu — Bucureşti ; Şcoala medie nr. 2 Caracal (comisia nr. 3 curs cu frecvenţă) conf. univ. Floricel Şerbănescu — Bucureşti; Şcoala medie Calafat (comisia nr. 4 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie Pleniţa) prof. univ. Petre Spahu . — Bucureşti; Şcoala medie „T. Vladimirescu“ Tg. Jiu (comisia nr. 5 curs cu frecvenţă) prof. univ. Alexandru Steoppe — Bucureşti ; Şcoala medie nr. 2 Tg. Jiu (comisia nr. 6 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă) conf. univ. Nicolae Nicolescu — Bucureşti; Şcoala medie nr. 2 Tr. Severin (comisia nr. 7 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă) lector univ. Ignat Bociort — Timişoara ; Şcoala medie nr. 3 Tr. Severin (comisia nr. 8 curs cu frecvenţă) conf. univ. Aurel Napu — Timişoara ; Şcoala medie „N. Bălcescu“ Craiova (comisia nr. 9 curs cu Frecvenţă şi fără Frecvenţă) prof. univ. Gheorghe Ostrogovici — Timişoara; Şcoala medie „Fr. Buzeşti“ Craiova (comisia nr. 10 curs cu frecvenţă) prof. univ. Vasile Săvescu — Timişoara ; Şcoala medie „Fr. Buzeşti“ Craiova (comisia nr. 11 curs seral. Dau examen candidaţii din Craiova, Tg. Jiu, Tr. Severin şi Caracal) lector univ. Ioan Popa —Timişoara ; Şcoala medie nr. 3 Craiova (comisia nr. 12 curs cu frecvenţă) prof. univ. Moise Cuciuc — Bucureşti ; Şcoala medie nr. 4 Craiova (comisia nr. 13 curs cu frecvenţă) conf. univ. Valeria Costîchel — Bucureşti. Regiunea Galaţi Şcoala medie tr. 1 Galaţi (comisia nr. 1 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie Pechea şi seral) conf. univ. Nicolae Hangea — Bucureşti , Şcoala medie nr. 2 Galaţi (comisia nr. 2 curs cu frecvenţă. Dau examen şi candidaţii şcolii medii nr. 3 Galaţi) conf. univ. Victor Sticlea — Iaşi, Şcoala medie nr. 1 Brăila (comisia nr.3 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii şcolii medii nr. 2 Brăila) prof. univ. Valeriu Vîntu — Bucureşti; Şcoala medie nr. 2 Brăila (comisia nr. 4 curs cu frecvenţă. Dau examen candidaţii de la şcoala medie nr. 3 Brăila, şcoala medie Ianca şi şcoala medie Viziru) prof. univ. Mihai Zapan — Bucureşti; Şcoala medie nr. 1 Focşani (comisia nr. 5 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie Vidra) lector univ. Ştefan Cuciureanu — Iaşi; Şcoala medie nr. 2 Focşani (comisia nr. 6 curs cu frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie Odobeşti) prob univ. Mendel Haimovici — Bucureşti; Şcoala medie nr. 1 Tecuci (comisia nr. 7 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcolile medii Panciu şi Mărăşeşti) asist. univ. Mihai Avadanii — Bucureşti, Regiunea Hunedoara Şcoala medie nr. 2 Deva (comisia nr. 1 — curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie Brad) prof. univ. Eugen Pora—Cluj; Şcoala medie nr. 1 Alba Iulia (comisia nr. 2 — curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie Teiuş) lector univ. Pompiliu Dumitraşcu — Cluj; Şcoala medie Orăştie (comisia nr. 3 — curs cu frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie din Sebeş) lector univ. Cornel Tarţia — Cluj; Şcoala medie Simeria (comisia nr. 4— curs cu frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie Hunedoara oraş muncitoresc) conf. univ. Kurt Koredi — Cluj, Şcoala medie nr. 1 Petroşani (comisia nr. 5 — curs cu frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie din Lonea şi Lupeni) lector univ. Ion Sălăgeanu —Petroşani, Regiunea Iaşi Şcoala medie nr. 1 Iaşi (comisia nr. 1 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie Hîrlâu) conf. univ. Gheorghe Agavrilioaie — Iaşi; Şcoala medie nr 2 laşi (comisia nr. 2 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă) conf. univ. Silvestru Găină—Iaşi; Şcoala medie nr. 3 laşi (comisia nr. 3 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 4 laşi) prof. univ. Simion Savencu— Iaşi; Şcoala medie nr. 5 laşi (comisia nr. 4 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă) prof. univ Nicolae Calinicenco — Iaşi; Şcoala medie nr. 6 laşi (comisia nr. 5 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie Paşcani) prof. univ. Dr. Emil Luca — Iaşi; Şcoala medie nr. 1 Bîrlad (comisia nr. 6 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă) prof. univ. Ioan Zugrîvescu—Iaşi; Şcoala medie nr. 1 Huşi (comisia nr. 7 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă) prof. univ. Dumitru Cărauşu — Iaşi; Şcoala medie nr. 1 Vaslui (comisia nr. 8 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă) lector univ. Ioan Grindei — Iaşi; Şcoala medie nr. 4 Iaşi (comisia nr. 9 curs seral şi fără frecvenţă) prof. univ. dr. Gheorghe Vasiliu — Iaşi. Regiunea Oradea Şcoala medie nr. 1 Beiuş (comisia nr. 1 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 2 Beiuş) lector univ. Dumitru Roşea—Cluj; Şcoala medie nr. 1 Oradea (comisia nr. 2 curs cu frecvenţă) conf. univ. Victor Pop — Cluj; Şcoala medie nr. 2 Oradea (comisia nr. 3 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen candidaţii de la învăţămintul fără frecvenţă din regiunea Oradea afară de Beiuş) lector univ. Oliviu Gherman — Cluj; Şcoala medie nr. 3 maghiară din Oradea (comisia nr. 4 curs cu frecvenţă) conf. univ. Arpad Schwartz — Cluj ; Şcoala medie nr. 4 maghiară Oradea (comisia nr. 5 curs cu frecvenţă) conf. univ. István Csűrös—Cluj; Şcoala medie nr. 5 Oradea (comisia nr. 6 curs cu frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie din Ineu şi Vadul Crişului) lector univ- Ileana Ganea — Cluj. Regiunea Ploeşti Şcoala medie nr. 1 Buzău (comisia nr. 1 curs cu frecvenţă) conf. univ. Constantin Bogoescu — Bucureşti; Şcoala medie nr. 2 Buzău (comisia nr. 2 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă) conf. univ. Gheorghe Vasiliu — Bucureşti ; Şcoala medie nr. 3 Buzău (comisia nr. 3 curs cu frecvenţă) conf. univ. Virgil Bogdănescu — Bucureşti; Şcoala medie Pătîrlagele (Comisia nr. 4 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă) prof. univ. Dumitru Tudor — Bucureşti ; Şcoala medie nr 1 Cîmpina (comisia nr. 5 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 2 Cîmpina) lector univ Terpsihora Scorpan — Bucureşti ; Şcoala medie Breaza (comisia nr. 6 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie Sinaia) lector univ. Ohanes Bidighian — Bucureşti ; Şcoala medie nr. 1 Ploeşti (comisia nr. 7 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă) conf. univ. Traian Lişcu—Bucureşti, Şcoala medie nr. 3 Ploeşti (comisia nr. 8 curs cu frecvenţă)conf. univ. Grigore Agopian — Bucureşti,Şcoala medie nr. 3 Ploeşti (comisia nr. 9 curs cu frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcolile medii din Cricov şi Slănic) lector univ. Gheorghe Maxim — Bucureşti; Şcoala medie nr. 4 Ploeşti (comisia nr. 10 curs cu frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 2 Ploeşti) conf. univ. Marta Stan Suciu — Bucureşti; Şcoala medie nr. 1 R. Sărat (comisia nr. 11 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 2 R. Sărat) lector univ. Mihai Iacob — Bucureşti; Şcoala medie nr. 1 Tîrgovişte (comisia nr. 12 curs cu frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 2 Tîrgovişte) prof. univ. Ioan V. Nicolescu — Bucureşti; Şcoala medie nr. 2 Tîrgovişte (comisia nr. 13 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 3 Tîrgovişte şi şcoala medie Pucioasa) prof. Univ. Gheorghe Anghel — Bucureşti; Liceul militar „D. Cantemir” Breaza (comisia nr. 14. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie de marină din Galaţi) prof. univ. Constantin Herbst — Bucureşti, Regiunea Piteşti Şcoala medie nr. 1 Curtea de Argeş (comisia nr. 1 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă) lector univ. Mircea Ionescu — Bucureşti; Şcoala medie Găeşti (comisia nr. 2 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă) conf. univ. Iorgu Stoian — Bucureşti; Şcoala Iiledie nr. 1 Câmpulung (comisia nr. 3 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă) conf. univ. Eugen Stănescu — Bucureşti; Şcoala medie nr. 1 Pieşti (comisia nr. 4 curs cu frecvenţă) conf. univ. Traian Ştefureac — Bucureşti; Şcoala medie nr. 2 Piteşti (comisia nr. 6 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă) conf. univ. Mircea Herovanu — Bucureşti; Şcoala medie nr. 3 Piteşti (comisia nr. 6 curs cu frecvenţă) conf. univ. Margareta Giurgea — Bucureşti; Şcoala medie nr. 1 R. Vilcea (comisia nr. 7 curs cu frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie Horezu) prof. univ. Marin Neagu — Bucureşti; Şcoala medie nr. 2 R. Vilcea (comisia nr. 8 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă) conf. univ. Vasile Nicolau — Bucureşti; Şcoala medie nr. 1 Slatina (comisia nr. 9 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie Drăgăşani) prof. univ. Horia Sluşanschi — Bucureşti; Şcoala medie nr 2 Slatina (comisia nr 10 curs cu frecvenţă şi seral Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie Drăgăneşti-Olt) conf. univ. Ştefan Petre — Bucureşti. Regiunea Stalin Şcoala medie nr. 2 Făgăraş (comisia nr 1 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă Dau examen candidaţii de la şcoala medie nr 1 şi 2 Făgăraş şi şcoala medie nr. 1 Agnita) conf. univ. Victoria Ionescu — Bucureşti; Şcoala medie nr. 1 Sighişoara (comisia nr. 2 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă). Dau examen candidaţii de la şcoala medie nr. 1 şi 2 Sighişoara, nr. 1 Mediaş şi şcoala medie din Rupea) prof. univ. Alexandru Nicolescu — Bucureşti; Şcoala medie Blaj (comisia nr.3 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie din Tîrnăveni) conf. univ. Ioan Berea — Bucureşti, Şcoala medie nr. 1 „Gh. Lazăr“ Sibiu (comisia nr. 4 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă) lector univ. Ilie Haşeganu — Oraşul Stalin, Şcoala medie nr. 3 Sibiu (comisia nr. 5 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie din Sălişte) lector univ. Ioan Elianu — Bucureşti; Şcoala, medie nr. 1 Oraşul Stalin (comisia nr. 6 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă Oraşul Stalin şi Sibiu) prof. univ. Mihai Zapan—Bucureşti; Şcoala medie nr. 5 Oraşul Stalin (comisia nr. 7 curs cu frecvenţă Dau examen candidaţii de la şcoala medie nr. 3 şi 5 din Oraşul Stalin) conf. univ. Lucia Dobrescu Purice — Bucureşti; Şcoala medie nr. 4 germană Sibiu (comisia nr. 8 curs cu frecvenţă. Dau examen candidaţii de la şcoala medie nr. 2 şi 4 din Sibiu, nr. 2 Agnita, nr. 2 Mediaş şi Sebeş) lector univ. Emilia Savin — Bucureşti; Şcoala medie nr. 2 germană Oraşul Stalin (comisia nr. 9 curs cu frecvenţă. Dau examen candidaţii de la şcoala medie nr. 2 Oraşul Stalin, nr. 3 Sighişoara şi secţia germană din Bistriţa) lector univ. Natalia Nichifor — Bucureşti; Şcoala medie nr. 4 maghiară Oraşul Stalin (comisia nr. 10 curs cu frecvenţă. Dau examen candidaţii de la şcoala medie nr. 4 Oraşul Stalin şi nr. 3 secţia maghiară Oraşul Stalin şi şcoala medie maghiară Bucureşti) conf. univ. Zoltán Kovács-Cluj. Regiunea Suceava Şcoala medie nr. 1 Suceava (comisia nr. 1 curs cu frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 2 Suceava) conf. univ. Constantin Braniştea Iaşi; Şcoala medie nr. 1 Fălticeni (comisia nr. 2 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr 2 Fălticeni) prof. univ. Neculai Macarovici— Iaşi, Şcoala medie nr. 1 Rădăuţi (comisia nr. 3 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 2 Rădăuţi) lector univ. Paul Borcea—Iaşi, Şcoala medie nr. 1 Botoşani (comisia nr. 4 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 2 Botoşani şi şcoala medie Truşeşti) lector univ. David Rimer — Iaşi; Şcoala medie nr. 1 Dorohoi (comisia nr. 5 curs cu frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 2 Dorohoi) lector univ. Emanoil Gain—Iaşi; Şcoala medie nr. 1 Cîmpulung (comisia nr. 6 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie din Vatra Dornei) lector univ. Olga Costinescu— Iaşi; Şcoala medie ucraineană Siret (comisia nr. 7 curs cu frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie Suceava — secţia ucraineană şi şcoala medie ucraineană Sighet, regiunea Baia Mare) lector univ. Constantin Drapaca—Bucureşti. Regiunea Timişoara Şcoala medie nr. 1 Arad (comisia nr. 1 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 5 Arad) prof. univ. Ion Curea — Timişoara; Şcoala medie nr. 2 Arad (comisia nr. 2 curs cu frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie din Lipova) conf. univ. Gh. Oancea Ursu — Timişoara; Şcoala medie nr. 1 Caransebeş (comisia nr. 3 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 2 din Caransebeş, de la şcoala medie Orşova şi Oţelul Roşu) conf. Univ. Stănică Trăilescu — Timişoara; Şcoala medie nr. 1 Timişoara (comisia nr. 4 curs cu frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 3 Timişoara) conf. univ. Nicolae Apostolescu — Timişoara; Şcoala medie nr. 5 Timişoara (comisia nr. 5 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 7 Timişoara) prof. univ. Emanoil Arghiriade — Timişoara; Şcoala medie nr. 1 Lugoj (comisia nr. 6 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 2 din Lugoj şi şcoala medie Făget prof. univ. Ioan Vlădea — Timişoara; Şcoala medie nr. 1 Oraviţa comisia nr. 7 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie din Anina, Reşiţa şi Bocşa Vasiovei) lector univ. Petru Stanciu — Timişoara; Şcoala medie nr. 2 germană Timişoara (comisia nr. 8 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 4 Lugoj, nr. 6 Arad şi Lipova, secţia germană) prof. univ. Iosif Dick — Timişoara; Şcoala medie nr. 3 maghiară Arad (comisia nr. 9 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 4 Arad, nr. 4 Timişoara şi nr. 3 Lugoj) prof. univ. Elemér Jancsó — Cluj. Regiunea Autonomă Maghiară Şcoala medie nr. 1 Tg. Mureş (comisia nr. 1 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 3 din Tg. Mureş) conf univ. Răzvan Givulescu — Cluj ; Şcoala medie nr. 2 „Bolyai Farkes“ Tg. Mureş — limba maghiară (comisia nr. 2 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 4 din Tg. Mureş şi şcoala medie nr. 2 din Reghin) conf. univ Sándor Debreczi — Cluj ; Şcoala medie nr. 1 — limba maghiară Sf. Gheorghe (comisia nr. 3 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 2 din Sf Gheorghe, şcoala medie Tg. Secuiesc şi Baraolt) conf. univ. Elisabeta Blédy — Cluj ; Şcoala medie maghiară Miercurea Ciuc (comisia nr. 4 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie din Gheorghieni) prof. univ Ilona Soos — Cluj ; Şcoala medie maghiară Odorhei (comisia nr. 5 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie din Cristurul Secuiesc) conf. univ. Janó Molnár — Cluj; Şcoala medie nr. 1 — secţia romînă Sf. Gheorghe (comisia nr 6 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii şcolii medii din Gheorghieni — secţia română) conf. univ. Alexandru Duca — Cluj; Şcoala medie nr. 1 Reghin (comisia nr. 7 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă) prof. univ. Dumitru Ionescu — Cluj, Oraşul Bucureşti Şcoala medie nr. 7 „I. L. Caragiale" (comisia nr. 1 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă) conf. univ. Boris Cazacu — Bucureşti; Şcoala medie nr. 10 „Z. Kosmodemianskaia (comisia nr 2 curs cu frecvenţă) prof. univ. Emil Condurache — Bucureşti; Şcoala medie nr. l1 „D. Cantemir" (comisia nr. 3 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă) conf. univ. Radu Stoichiran— Bucureşti ; Şcoala medie nr. 12 (comisia nr. 4 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă) conf. univ. Victor Pîrîuşanu — Bucureşti ; Şcoala medie nr. 13 (comisia nr. 5 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie greacă) conf. univ. Nistor Şanta — Bucureşti ; Şcoala medie nr. 15 (comisia nr. 6 curs cu frecvenţă) prof. univ. Aurel Potop — Bucureşti; Şcoala medie nr. 17 (comisia nr. 7 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie 16) conf. univ. Vlad Bănăţeanu — Bucureşti ; Şcoala medie nr. 26 (comisia nr. 8 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă) prof. univ. Iulius Voicu — Bucureşti; Şcoala medie nr. 19 (comisia nr. 9 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii şcolii medii 18) prof. univ. Anghel Manolache — Bucureşti; Şcoala medie nr. 20 (comisia nr. 10 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă) prof. univ. Dumitru Macrea — Bucureşti; Şcoala medie nr. 22 (comisia nr. 11 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă) conf. univ. Nicolae Bodnariuc — Bucureşti; Şcoala medie nr. 23 (comisia nr. 12 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie 27) prof. univ. Dumitru Isăcescu — Bucureşti; Şcoala medie nr. 1 „N. Bălcescu" (comisia nr. 13 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 24) conf. univ. Iulia Georgescu — Bucureşti; Şcoala medie nr. 2 (comisia nr. 14 curs cu frecvenţă. Dau examen şi candidaţii de la şcoala medie nr. 25 şi candidaţii de la şcoala medie Bolintin regiunea Bucureşti) conf. univ. Adriana Murgoei Bucureşti; Şcoala medie nr. 4 (comisia inf. 15 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă) conf. univ. Ana Kreindler — Bucureşti; Şcoala medie nr. 3 (comisia nr. 16 curs cu frecvenţă şi fără frecvenţă) lector univ. Sofia Flexi — Bucureşti; Şcoala elementară de 3 ani nr. 16 (comisia nr. 17 dau examen candidaţii tuturor şcolilor serale din Capitală) conf. univ. Dumitru Ştefănescu — Bucureşti; Şcoala medie nr. 12 (comisia nr. 18 dau examen candidaţii de la învăţămintul seral) conf. univ. Ion Steoppe — Bucureşti. Printr-un ordin al ministrului Invăţămîntului şi Culturii s-au stabilit comisiile pentru examenul de maturitate de la şcolile de cultură generală din sesiunea septembrie 1957 precum şi preşedinţii acestor comisii. Examenul de maturitate începe în toată ţara în ziua de 4 septembrie 1957, ora 8 dimineaţa. Publicăm mai jos şcolile unde vor funcţiona comisiile şi numele preşedinţilor comisiilor. INFORMAŢII ★ Luni dimineaţă a părăsit capitala îndreptîndu-se spre Helsinki, delegaţia română care va participa la cea de-a V-a Adunare Generală a Federaţiei Mondiale a Oamenilor de Ştiinţă ce va avea loc între 29 august şi 2 septembrie a.c. Delegaţia este alcătuită din tovarăşii acad. Ştefan Milcu, vicepreşedinte al Asociaţiei Oamenilor de Ştiinţă din R.P. Romînă, şi ing. Oliviu Rusu, secretar general al Asociaţiei. Expoziţia „Arhitectura în R.P. Polonă 1945—1955“, organizată sub auspiciile Institutului român pentru relaţii culturale cu străinătatea în sala Dalles din Capitală se bucură de mult succes. Cele aproape 450 de fotografii, schiţe şi proiecte de construcţii au fost cercetate pînă la 25 august de aproape 20.000 de persoane. Expoziţia poate fi vizitată zilnic între orele 19—21. Luni expoziţia este închisă. ★ Zilele acestea au sosit în Capitală la invitaţia Institutului român pentru relaţii culturale cu străinătatea pictorul indian Kanwal Krishna şi folcloristul canadian Michel Cartier. ★ Luni dimineaţa au plecat la Berlin într-o călătorie de studii şi schimb de experienţă, în cadrul planului de muncă pentru aplicarea convenţiei culturale dintre R.P. Română şi R.D. Germană, arhitecţii Radu Laurian şi Aron Grunberg. 50 de ani de la moartea rolui B. P. HAŞDEU S-a împlinit o jumătate de veac din ziua cînd, retras în singurătatea castelului său de la Cîmpina, a murit unul dintre cei mai străluciţi reprezentanţi ai literelor romîneşti : poetul, dramaturgul, filologul, filozoful şi istoricul Bogdan Petriceicu Haşdeu. Apărut într-o epocă de adevărată renaştere spirituală, într-un moment în care tînăra noastră cultură, depăşindu-şi cu repeziciune uimitoare limitele debutului, afirma valori de talie universală ca Eminescu, Creangă, Caragiale, Haşdeu reprezintă una dintre cele mai interesante şi atrăgătoare personalităţi literare ale noastre. Născut la 26 februarie 1838 într-un sat din preajma Hotinului, fiu al lui Alexandru Hîjdău, om învăţat trecut prin trei universităţi (Harkov, Lwow şi München) Haşdeu urmează liceul la Chişinău şi apoi universitatea la Harkov. Intrat în armată, participă ca juncăr la campania din Crimeia. La vîrsta de 20 de ani, în 1858 îl întîlnim judecător la Cahul, iar doi ani mai tîrziu profesor de istorie şi statistică la Iaşi. Se stabileşte în cele din urmă la Bucureşti unde, în 1876 este numit director al Arhivelor Statului. In 1877 la vîrsta de 39 de ani, cu o reputaţie definitiv consacrată în ciuda tuturor rivalităţilor şi geloziilor, este primit în Academia Romînă. Ultimii ani din viaţă şi-i petrece la Cîmpina. Această sumară schiţă biografică include într-nsa aproape jumătate de veac de activitate neobosită pusă în slujba culturii romîneşti. în acest răstimp Haşdeu scoate nenumărate reviste şi publicaţii (amintim printre acestea : „Foaia de istorie romana — 1859 „Forţia de istorie şi literatură“ — 1860 — „Din Moldova“ — 1861 —■ „Aghiuţă“ — 1863, „Satyrul“ — 1866, „Traian“ — 1869 etc.) ţine cursuri de arheologie figurată la şcoala de Belle-arte sau de filologie comparată ario-europee la universitate, scoate „Arhiva istorică“, se războieşte cu reacţionarii de la „Junimea“ şi mai ales cu Titu Maiorescu, pontif al cosmopolitismului şi al purismului, căruia îi joacă tot soiul de feste nemiloase , ataşat de ideile avansate ale epocii sale militează pentru unire şi sprijină alegerea lui Cuza ca domnitor, ia poziţia hotărîtă în favoarea emancipării ţiganilor, una din problemele sociale care preocupă pe toţi intelectualii vremii şi scrie. Scrie mereu cheltuindu-şi neistovit geniul său polivalent. Poet de factură romantică, intempestiv şi rebel el oscilează între tonul sumbru, byronian şi elanurile generoase ale poeziei ruseşti, în speţă Puşkin şi Lermontov. Nu rareori vom găsi în lirica sa îndemnuri făţişe de revoltă generate de ura sa neîmpăcată împotriva nedreptăţii sociale („La luptă dar ! La luptă !“ — cheamă el în a sa „Odă la ciocoi“ — ,,Să ne vedem d’aproape ! Lăcustele-ngropate)”. Dar adevărata sa realizare se Înfăptuieşte în dramaturgie, în istorie şi în filologie. In toate aceste domenii contribuţiile lui Haşdeu constituie momente bine definite, de mare importanţă artistică şi istorică. Dintre piesele pe care le-a scris — drama „Răzvan şi Vidra“, rămîne una dintre cele mai valoroase creaţii ale dramaturgiei clasice romîneşti. Scrisă în momentul în care chestiunea eliberării ţiganilor se mai agita pe plan teoretic, piesa combate ideia reacţionară a inferiorităţii raselor, însufleţit de o ură îndîrjită împotriva ciocoilor, Răzvan, un ţigan slobozit, devine căpetenia unei temute cete de haiduci. Sub influenţa boieroaicei Vidra care îl abate de la drumul său stimulîndu-i ambiţia individuală, el ajunge chiar domnitor al ţării. Cade însă în cele din urmă ca victimă a arivismului său. Prin acest personaj deosebit de înzestrat în care descoperim înrudiri cu eroii consacraţi ai dramei romantice ca Ruy Bias, Hemani, Boris Godunov, demonstraţia lui Haşdeu este dublă : valoarea individului nu depinde de genealogia sa ilustră, iar realizarea deplină a marilor personalităţi nu este posibilă prin detaşarea egoistă de interesele celor mulţi. Din acest ultim punct de vedere, moartea lui Răzvan capătă semnificaţia unui eleveent simbol. Atacurile vehemente cu care cei de la „Junimea“ au întîmpinat această piesă sunt în măsură să ne dea o confirmare suplimentară privind caracterul ei democratic şi anticiocoiesc. Monografia istorică „Ion Vodă cel cumplit“ ilustrează o altă faţă a multiplei personalităţi a scriitorului. Istoricul erudit este dublat de un înlăcărat patriot şi de un mare democrat. Preferinţa sa pentru tragica viaţă a domnitorului moldovean, nădejdea asupriţilor şi duşmanul boierilor, „singurul om din Europa care le ghici secretul democraţiei“ este dealtfel concludentă. In prefaţa primei ediţii a acestei monografii Haşdeu nota : „Istoricul este un curier şi artist totd’odată“ şi această notaţie argumentată prin lectura întregei opere, ne aduce exprimarea sintetică a principiilor artei sale de istoric — artă care angajează în egală măsură pe cercetătorul atent şi scrupulos al tuturor documentelor existente şi pe scriitorul care îmbină şi transcrie într-o viziune artistică închegată cu „perspectivă“ şi „colorit“. Tot în cadrul operelor sale istorice trebuie să amintim şi culegerea de documente apărute sub titlul de „Curente den bătrâni“. Cu acelaşi impetuos entuziasm şi cu aceeaşi prodigioasă risipă de erudiţie, Haşdeu realizează ca filolog primele tomuri ale unui monumental dicţionar al limbii române — Etymologicum Magnum Romániae, care constituie un moment ide ,mare însemnătate pentru lingvistica românească. De bună seamă că privită mai amănunţit, atît viaţa cit şi opera sa implica, ca la orice om, anumite scăderi şi anumite limite explicabile prin particularităţile temperamentale ale omului şi prin caracteristicile epocii. Astfel către sfîrşitul vieţii, Haşdeu se depărtează de preocupările sale obişnuite izolîndu-se la Cîmpina într-un castel bizar construit în formă de cruce, un fel de forţă reală de granit în care îşi petrece timpul făcînd spiritism şi scriind cărţi fanteziste consacrate acestei preocupări. Este epoca mistică a vieţii sale şi totodată sfîrşitul E prea bătrîn de-acuma şi prea zguduit de moartea prematură a ficei sale Iulia, pentru a se mai redresa. Ultimele zile de viaţă şi le petrece cu iluzia utopică ridiculă dar sfâşietor de omenească a unei revederi postume cu copila sa. Din fortăreaţa bizară de granit cu donjon central şi terase îngrădite, moartea culege pe omul care-şi uluise contemporanii — un bătrîn îndurerat şi fantast cu faţa uscată şi barbă de patriarh. Era in 25 august 1907. Astăzi la o jumătate de veac de la moartea sa, Bogdan Petriceicu Haşdeu ocupă un loc de cinste în Pantheonul literaturii noastre iar opera sa reprezintă o valoare inestimabilă în patrimoniul culturii româneşti. MODEST MORARIU S-au încheiat lucrările Seminarului Internaţional Studenţesc (Urmare din pag. 1.a) 77 ra nik fi Sinaia, Festivalul de la Moscova, Jocirile Universitare şi Festivalul cultural de la Paris. Participanţii, se arată în comunicat, şi-au exprimat speranţa şi dorinţa dezvoltării în viitor a unor asemenea acţiuni. Discuţiile au arătat că, dincolo de diversitatea opiniilor, sunt probleme fundamentale care pot antrena la o activitate comună organizaţiile studenţeşti din lumea întreagă. In comunicat se expune dorinţa participanţilor de a vedea restabilită cooperarea între U.I.S. şi C.I.S.—C.O.S.E.C. în cadrul unor acţiuni reciproc acceptabile care să aducă o contribuţie la cauza colaborării internaţionale. Comunicatul menţionează că participanţii au ascultat cu interes numeroase propuneri printre care ale Uniunii Generale a Studenţilor tunisieni, ale Uniunii Asociaţiilor Studenţilor din Romînia şi ale Federaţiei Japoneze a studenţilor independenţi. In partea finală a comunicatului se, subliniază speranţa participanţilor în eforturile tuturor organizaţiilor studenţeşti pentru promovarea relaţiilor amicale între studenţii lumii. Se speră, menţionează comunicatul, că participanţii la a elaminara conferinţa din Nigeria a C.I.S.— C.O.S.E.C. ca şi viitorul congres al U.I.S., nu vor neglija nici un efort pentru a întări colaborarea şi a favoriza reunirea mişcării internaţionale studenţeşti. În încheierea comunicatului, se aduc sincere şi recunoscătoare mulţumiri pentru excelentele condiţii oferite desfăşurării seminarului. După adoptarea în unanimitate a comunicatului final, tovarăşul Ion Iliescu, preşedintele U.A.S.R., a rostit cuvîntul de închidere. El a subliniat deosebita utilitate a schimbului neoficial de păreri efectuat în cadrul seminarului, actualitatea temei abordate cît şi satisfacţia de a constata existenţa multor puncte de vedere comune în problemele colaborării internaţionale. Vorbitorul a evidenţiat, ca preţioase, iniţiativele dezvoltării contactelor bilaterale şi ale colaborării regionale. De asemenea, a arătat că pentru participarea la acţiuni comune este necesară respectarea unor principii fundamentale de colaborare, bunăvoinţă şi înţelegere reciprocă neamestec în treburile interne ale organizaţiilor studenţeşti naţionale, respectul reciproc.