Scînteia Tineretului, mai 1978 (Anul 34, nr. 9001-9026)

1978-05-29 / nr. 9024

e întrevederea tovarăşului Mae Ceauşescu şi a tovarăşei Elena Ceauşescu cu tovarăşii ■ .» Pol Pot şi Khieu Samphan Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi tovarăşa Elena Ceauşescu, membru al Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, au avut la reşedinţă, imediat după sosire, o primă întrevedere cu tovarăşii Pol Pot, secretarul Comitetului Central al Partidului Comunist din Kampuchia, primministru al Guvernului Kampuchiei Democrate, şi Khieu Samphan, preşedintele Prezidiului de Stat al Kampuchiei Democrate, împreună cu secretarul general al partidului se aflau tovarăşii Cornel Burtică, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., viceprim-ministru al guvernului, ministrul comerțului exterior si cooperării economice internationale. Dumitru Popescu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R.. Ștefan Andrei, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., ministrul afacerilor externe., Vasile Muşat, secretar al C.C. al P.C.R., Vasile Pungan, membru al C.C. al P.C.R., ministru la Preşedinţia Republicii Socialiste România, şef al grupului de consilieri ai preşedintelui Republicii, Marin Enache, secretar personal al preşedintelui Republicii. Erau prezenţi tovarăşii Nuon Chea, adjunct al secretarului Comitetului Central al Partidului Comunist din Kampuchia, preşedintele Comitetului Permanent al Adunării Reprezentanţilor Poporului. Ieng Sary, membru al Comitetului Permanent al Comitetului Central al Partidului Comunist din Kampuchia. viceprim-ministru, ministru pentru afacerile externe. Vom Veth, membru al Comitetului Permanent al Comitetului Central al Partidului Comunist din Kampuchia. viceprim-ministru, ministru al economiei nationale, alti membri ai conducerii de partid si de stat a Kampuchiei Democrate. Adresîndu-se tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu, delegaţiei de partid şi de stat a ţării noastre, tovarăşul Pol Pot a exprimat un cald salut din partea conducerii de partid şi de stat a Kampuchiei Democrate, subliniind importanţa deosebită pe care întregul popor kampuchian o acordă acestei vizite oficiale de prietenie, ce constituie pen(Continuare în pag. a 11-a) Proletari din toate ţările, uniţî-vă! ORGAN CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST ANUL XXXIV, SERIA II, Nr. 9 0246 PAGINI —30 BANI LUNI 29 MAI 1978 IA PNOM PENH, ÎNALŢII SOLI AI POPORULUI NOSTRU AU FOST ÎNIÎMPINAŢI CU SENTIMENTE DE ALEASĂ STIMĂ ŞI PRIETENIE La 28 mai, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, a sosit pe pămintul Kampuchiei Democrate în fruntea unei delegaţii de partid şi de stat a Republicii Socialiste România. Ia invitaţia Comitetului Central al Partidului Comunist din Kampuchia şi a Guvernului Kampuchiei Democrate. Moment de referinţă cu semnificaţie istorică în cronica relaţiilor frăţeşti dintre popoarele României socialiste şi Kampuchiei Democrate, vizita are loc în condiţiile cind popoarele celor două tari sunt angajate cu toate energiile pe frontul edificării orînduirii socialiste, al progresului economic şi social. Vizita în Kampuchia Democrată a tovarăşului Nicolae Ceauşescu — a cărui prodigioasă activitate pusă în slujba marilor idealuri ale libertăţii si independenţei, ale păcii si prieteniei între popoare, edificării unei noi ordini economice mondiale este bine cunoscută şi preţuită de poporul kampuchian — a fost aşteptată cu profund interes în această ţară prietenă. Postul de radio Vocea Kampuchiei Democrate a consacrat emisiuni întregi acestui eveniment, iar ziarul „Revoluţia“ — un număr special purtînd ca dată de apariţie 23 mai 1978 şi avînd ca supratitlu în limbile khmeră şi română urarea : „Cel mai călduros bun venit tovarăşului Nicolae Ceauşescu“. „Noi suntem extrem de fericiţi — sublinia radio „Vocea Kampuchiei Democrate“ — să adresăm tovarăşului Nicolae Ceauşescu, celorlalţi înalţi pas(Continuare în pag. a 11-a) Duminică, 28 mai, au inceput la Pnom Penh convorbirile oficiale intre tovarăşul Nicolae Ceausescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi tovarăşul Pol Pot, secretarul Comitetului Central al Partidului Comunist din Kampuchia, prim-ministru al Guvernului Kampuchiei Democrate. La convorbiri iau parte, din partea română, tovarăşa Elena Ceauşescu, membru al Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarăşii Cornel Burtică, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., viceprim-ministru al guvernului, ministrul comerțului exterior şi cooperării economice internationale. Dumitru Popescu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R.. Ștefan Andrei, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., ministrul afacerilor externe. Vasile Mușat, secretar al C.C. al P.C.R.. Vasile Pungan, membru al C.C. al P.C.R., ministru la Preşedinţia Republicii Socialiste România, şeful grupului de consilieri ai preşedintelui Republicii. Marin Enache, secretar personal al preşedintelui Republicii. Valeriu Adamescu, însărcinat cu afaceri a.i. al României in Kampuchia Democrată. Din partea kampuchiană : Khieu Samphan, președintele Prezidiului de Stat al Kampuchiei Democrate. Ieng Sary, membru al Comitetului Permanent al C.C. al P.C.R.. viceprimministru, ministru pentru afacerile externe. Yom Veth, membru al Comitetului Permanent al C.C. al P.C.R., viceprim-ministru, ministru al economiei naţionale, Jeng Thirith, ministru pentru problemele sociale. Cheng An, preşedintele Comitetului pentru industrie, Mey Prang, preşedintele Comitetului pentru comunicaţii. Van Rit, preşedintele Comitetului pentru comerţ exterior, alte persoane oficiale. în cadrul convorbirilor s-a făcut un larg schimb de informaţii in legătură cu desfăşurarea activităţii celor două popoare si partide, cu munca de construcţie a socialismului în ambele tari. Totodată, s-a procedat la o informare reciprocă in legătură cu succesele obţinute pe drumul dezvoltării economico-sociale, a progresului si bunăstării, cu privire la obiectivele politice majore ale partidelor si statelor noastre în etapa actuală, la activitatea desfăşurată pentru traducerea lor în viată in vederea asigurării prosperităţii si fericirii popoarelor lor, a independentei si sa(Continuare în pag. a 11-a) AIntr-o atmosferă sărbătorească, de caldă prietenie, marcind un moment de referinţă cu semnificaţie istorică in cronica relaţiilor frăţeşti dintre popoarele, partidele şi ţările noastre, ieri a inceput VIZITA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU ÎN KAMPUCHIA DEMOCRATA începerea convorbirilor oficiale dintre tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşul Pol Pot Banchet oferit in onoarea tovarăşului Nicolae Ceausescu 1 j si a tovarăşei Elena Ceausescu y y • In onoarea tovarăşului Nicolae Ceausescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, si a tovarăşei Elena Ceausescu, duminică, 28 mai, a fost oferit un banchet oficial de către tovarășul Pol Pot, secretarul Comitetului Central al Partidului Comunist din Kampuchia, prim-ministru al Guvernului Kampuchiei Democrate. La banchet au participat tovarășii Cornel Burtică, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., viceprim-ministru al guvernului, ministrul comerțului exterior si cooperării economice internationale. Dumitru Popescu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R.. Ștefan Andrei, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R.. ministrul afacerilor externe. Vasile Muşat, secretar al C.C. al P.C.R.. Vasile Pungan, membru al C.C. al P.C.R., ministru la Preşedinţia Republicii Socialiste România, şef al grupului de consilieri ai preşedintelui Republicii. alte persoane oficiale care îl însoţesc pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu in vizita întreprinsă în Kampuchia Democrată. Au luat parte: Khieu Samphan, preşedintele Prezidiului de Stat al Kampuchiei Democrate, Nuon Chea, adjunct al secretarului Comitetului Central al P.C.R., preşedintele Comitetului Permanent al Adunării Reprezentanţilor Poporului. leng Sary.membru al Comitetului Permanent al C.C. al P.C.R.. viceprimministru. ministru pentru afaceri externe. Vorn Veth. membru al Comitetului Permanent al C.C. al P.C.R.. viceprim-ministru. ministru al economiei naționale. Jeng Thirith, ministru pentru problemele sociale. Thioun Thioeun, ministrul sănătăţii. Yyn Yath, ministrul culturii şi educaţiei. Cheng An, preşedintele Comitetului pentru industrie. Mey Prang, preşedintele Comitetului pentru comunicaţii. Van Rit, preşedintele Comitetului pentru comerţ exterior, alte persoane oficiale. Erau prezenţi şefii misiunilor diplomatice acreditaţi la Pnom Penh, precum şi Valeriu Adamescu, însărcinat, cu afaceri a.i. al României în Kampuchia Democrată. Au fost intonate imnurile de stat ale României şi Kampuchiei Democrate. In timpul banchetului, tovarăşii Pol Pot şi Nicolae Ceauşescu au rostit toasturi urmărite cu deosebit interes, viu aplaudate de cei prezenţi. Banchetul s-a desfăşurat intr-o atmosferă de caldă prietenie. DESCHIZIND PRIN REZULTATELE SALE O NOUĂ PERSPECTIVĂ DEZVOLTĂRII CONTINUE A RELAŢIILOR DE PRIETENIE, SOLIDARITATE Şl COOPERARE ROMÂNO-LAOŢIENE, IN INTERESUL AMBELOR PARTIDE, ŢĂRI Şl POPOARE, AL CAUZEI GENERALE A SOCIALISMULUI Şl PĂCII, IERI S-A ÎNCHEIAT Vizita tovarăşului Nicolae Ceauşescu in Republica Democrată Populară Laos PLECAREA DIN VIENTIANE La 28 mai, a luat sfîrșit vizita oficială de prietenie pe care tovarășul Nicolae Ceausescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a efectuat-o, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în Republica Democrată Populară Laos, în fruntea unei delegaţii de partid şi de stat, la invitaţia Comitetului Central al Partidului Popular Revoluţionar Laotian şi a Guvernului Republicii Democrate Populare Laos. întreaga vizită s-a constituit, din primele momente si pînă la încheierea sa, ca un eveniment cu profunde si binefăcătoare implicaţii asupra adiacirii si dezvoltării relaţiilor de prietenie, solidaritate si colaborare dintre cele două partide, ţări si popoare. întâlnirile tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului nostru, preşedintele Republicii, cu tovarăşul Kaysone Phomvihane, secretar general al Comitetului Central al Partidului Popular Revoluţionar Laotian, prim-ministru. convorbirile care au avut loc cu acest prilej au continuat în mod fructuos dialogul început la La Vientiane s-au încheiat, în ziua de 27 mai, convorbirile oficiale intre tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi tovarăşul Kaysone Phomvihane, secretar general al Comitetului Central al Partidului Popular Revoluţionar Laoţian, prim-ministru al Guvernului Republicii Democrate Populare Laos. La convorbiri au participat din partea română tovarăşa Elena Ceauşescu, membru al Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, precum şi tovarăşii Coinel Burtică, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., viceprim-ministru al guvernului, ministrul comerţului exterior şi cooperării economice internaţionale, Dumitru Popescu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Ştefan Andrei, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., ministrul afacerilor externe, Vasile Muşat, secretar al C.C. al P.C.R., Vasile Pungan, membru al C.C. al P.C.R., ministru la Preşedinţia Republicii Socialiste România, şef al grupului de consilieri ai preşedintelui Republicii, Marin Enache, secretar personal al Bucureşti, aşezînd colaborarea româno-laoţiană pe un plan superior, corespunzător noilor condiţii de astăzi, cînd ambele popoare angajate în edificarea unei vieţi noi, partidele şi ţările noastre sunt hotărite să confere noi valenţe prieteniei şi solidarităţii dintre ele. Se poate afirma cu deplin temei, acum, la încheierea vizitei, că aceasta, deşi scurtă, a fost deosebitde rodnică, deschizînd o perspectivă nouă , ea a marcat un moment nou, calitativ, deosebit de important în evoluţia raporturilor românolaotiene, impulsionînd şi mai puternic conlucrarea româno-laotiană în interesul celor două popoare, al cauzei generale a socialismului şi păcii. înainte de plecare, au venit la reşedinţă pentru a ura drum bun tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu, delegaţiei de partid şi de stat a ţării noastre, tovarăşii Kaysone Phomvihane, secretar general al Comitetului Central al Partidului Popular Revoluţionar Laotian, primministru al Guvernului Republicii Democrate Populare Laos, si Sufanuvong, membru al Bipreşedintelui Republicii, Tudor Zamfira, ambasadorul României in Laos. Din partea laotiană au luat parte tovarăşii Sufanuvong, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Popular Revoluţionar Laoţian, preşedintele Republicii Democrate Populare Laos, Phone Sipraseuth, membru al Biroului Politic al C.C. al P.P.R.L., vicepremier, ministrul afacerilor externe, Saly Vongkhamsao, membru al Secretariatului C.C. al P.P.R.L., ministru la Preşedinţia Consiliului de Miniştri, Sanan Southichak, membru al C.C. al P.P.R.L., ministrul comunicaţiilor, lucrărilor publice şi transporturilor, Maysouk Saysompheng, membru al C.C. al P.P.R.L., ministrul industriei şi comerţului, Sisana Sisane, membru supleant al C.C. al P.P.R.L., ministrul informaţiilor, propagandei, culturii şi turismului, Khampheng Boupha, membru supleant al C.C. al P.P.R.L., membru al Comitetului Permanent al Adunării Populare Supreme a R.D.P. Laos, Thongsavat Khaykhamphithoune, membru supleant al C.C. al P.P.R.L., vicepremier la Preşedinţia Consiliului de Miniştri, Soth Phet- Lasy, ambasadorul R.D.P. Laos la Bucureşti. In cadrul convorbirilor au fost abordate aspecte esenţiale ale Noului Politic al Comitetului Central al Partidului Popular Revoluţionar Laotian, preşedintele Republicii Democrate Populare Laos. Se aflau de faţă tovarăşii Phoue Sipraseuth, membru al Biroului Politic al C.C. al P.P.R.L., vicepremier, ministrul afacerilor externe, Saly Vongkhamsao, membru al Secretariatului C.C. al P.P.R.L., ministru la Preşedinţia Consiliului de Miniştri. Sanaa Southichak, membru al C.C. al P.P.R.L., ministrul comunicaţiilor, lucrărilor publice şi transporturilor. Maysoul Saysompheng, membru al C.C. al P.P.R.L., ministrul industriei şi comerţului. Sisana Sisane, membru supleant al C.C. al P.P.R.L., ministrul informaţiilor, propagandei, culturii şi turismului. Khampheng Boupha, membru supleant al C.C. al P.P.R.L., membru al Comitetului Permanent al Adunării Populare Supreme a R. D. P. Laos. Thongsavat Khaykhamphithoune, membru supleant al C.C. al P.P.R.L., vicepremier la Preşedinţia Consiliului de Miniştri, Soth Piret- Lasy, ambasadorul R.D.P. Laos la Bucureşti. actualităţii internaţionale, evidenţiindu-se profundele transformări revoluţionare, sociale şi naţionale petrecute în lume, ca urmare a afirmării voinţei popoarelor de a fi stăpîne pe soarta lor, de a trăi liber şi suveran, în condiţii de pace şi securitate. Tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Kaysone Phomvihane au reînnoit hotărîrea partidelor, ţărilor şi popoarelor noastre de a conlucra tot mai strins în domeniul vieţii internaţionale, de a-şi aduce întreaga contribuţie la abolirea definitivă a politicii imperialiste, colonialiste şi neocolonialiste, de asuprire şi dominaţie, la instaurarea unor raporturi cu adevărat echitabile între state, la lichidarea subdezvoltării şi la statornicirea noii ordini politice şi economice mondiale, la asigurarea unui climat stabil de pace, justiţie şi securitate, la soluţionarea constructivă a problemelor ce preocupă omenirea, la făurirea unei lumi mai drepte şi mai bune, în care fiecare naţiune să se poată dezvolta nestingherit pe calea progresului economic şi social. Părţile şi-au exprimat convingerea că vizita tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a delegaţiei de partid şi destat a Republicii Socialiste România, convorbirile erau prezenţi tovarăşii Cornel Burtică, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., viceprim-ministru al guvernului, ministrul comerţului exterior şi cooperării economice internaţionale. Dumitru Popescu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Stefan Andrei, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., ministrul afacerilor externe, Vasile Muşat, secretar al C.C. al P.C.R., Vasile Pungan, membru al C.C. al P.C.R., ministru la Preşedinţia Republicii Socialiste România, şef al grupului de consilieri ai preşedintelui Republicii, precum şi Tudor Zamfira, ambasadorul României la Vientiane. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu, celelalte persoane oficiale care îl însoţesc pe şeful statului român s-au întreţinut cordial, prieteneşte, cu tovarăşii Kaysone Phomvihane, Sufanuvong, cu ceilalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat a Laosului. După întîlnire, oaspeţii şi gaz(Continuare în pag. a III-a) care au avut loc cu acest prilej la cel mai înalt nivel vor determina o Întărire a prieteniei şi solidarităţii dintre popoarele, partidele şi ţările noastre, o intensificare a conlucrării, a schimbului de experienţă dintre cele două partide în construcţia socialismului, vor duce la stimularea şi mai puternică a colaborării atît pe plan bilateral, cit şi în lupta popoarelor în slujba cauzei generale a socialismului, progresului, libertăţii şi independenţei naţiunilor, a păcii şi securităţii internaţionale. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a invitat pe tovarăşii Kaysone Phomvihane, secretar general al Comitetului Central al Partidului Popular Revoluţionar Laoţian, prim-ministru al Guvernului Republicii Democrate Populare Laos, şi Sufanuvong, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Popular Revoluţionar Laoţian, preşedintele Republicii Democrate Populare Laos, să facă o vizită oficială de prietenie în România. Invitaţia a fost acceptată cu plăcere. Convorbirile au decurs într-o atmosferă de caldă prietenie tovărăşească, de stimă şi înţelegere reciprocă. încheierea convorbirilor Nicolae Ceauşescu si 1 ) oficiale între tovarăşii Kaysone Phomvihane Intîlnirea tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi a tovarăşei Elena Ceauşescu cu tovarăşii Kaysone Phomvihane şi Sufanuvong In timpul convorbirilor oficiale