Scînteia, iunie 1984 (Anul 53, nr. 12992-13017)

1984-06-21 / nr. 13009

PAGINA 2 VIZITA OFICIALĂ DE PRIETENIE A TOVARĂŞULUI KIM IR SEN încheierea convorbirilor oficiale între tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşul Kim Ir Sen Miercuri, 20 iunie, s-au încheiat, la Palatul Consiliului de Stat, convorbirile oficiale intre tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi tovarăşul Kim Ir Sen, secretar general al Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, preşedintele Republicii Populare Democrate Coreene. La convorbiri au participat s Din partea română — tovarășii Constantin Dăscălescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-ministru al guvernului, Manea Mănescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., vicepreședinte al Consiliului de Stat, Ion Dincă, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim viceprim-ministru al guvernului, Ilie Verdeţ, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Ion Stoian, membru supleant al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Ștefan Andrei, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., ministrul afacerilor externe, Traian Pop, adjunct al ministrului afacerilor externe, Constantin Iftode, ambasadorul țării noastre la Phenian. Din partea coreeană — tovarășii Kang Săng San, membru al Biroului Politic al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, premierul Consiliului Administrativ al R.P.D. Coreene, Li Gjong Ok, membru al Biroului Politic al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, vicepreședinte al R.P.D. Coreene, Kim Jong Nam, membru al Biroului Politic al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, ministrul afacerilor externe, Jon Hiong Muk, membru al Biroului Politic, secretar al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, Kon Gin The, membru supleant al Biroului Politic al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, vicepremier al Consiliului Administrativ al R. P. D. Coreene, Li Giong Mok, prim-adjunct al ministrului afacerilor externe, Zolang Guk, ambasadorul R. P. D. Coreene la Bucureşti. In cadrul ultimei runde de convorbiri, tovarăşii Nicolae Ceauşescu ,şi Kim Ir Sen şi-au exprimat deplina satisfacţie in legătură cu rezultatele vizitei, aceasta inscriindu-se, prin Înţelegerile la care s-a ajuns, ca un moment de cea mai mare însemnătate in dezvoltarea relaţiilor româno-coreene. A fost subliniată convingerea că actualul dialog la nivel Înalt va da un nou impuls conlucrării dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Muncii din Coreea, dintre România şi R. P. D. Coreeană, pe plan politic, economic, tehnico-ştiinţific şi in alte domenii de activitate, va duce la Întărirea pe mai departe a solidarităţii şi prieteniei dintre popoarele român şi coreean. A fost exprimată hotărlrea comună de a acţiona pentru sporirea şi diversificarea relaţiilor economice, pentru extinderea cooperării şi specializării in producţie, pe baza unui acord pe termen lung, valorificîndu-se cit mai bine largile posibilităţi pe care le oferă, în acest sens, economiile naţionale ale celor două ţări. A fost relevat rolul important care revine Comisiei interguvernamentale, de colaborare economică şi tehnicoştiintifică, evidenţiindu-se necesitatea creşterii eficientei acesteia in identificarea unor noi domenii şi forme de cooperare. In realizarea, in bune condiţii, a obiectivelor de colaborare prevăzute, in promovarea tot mai amplă a relaţiilor economice si tehnico-ştiintifice dintre România si R.P.D. Coreeană. Totodată, s-a convenit să fie sporite contactele, la diferite niveluri, schimburile de experienţă si consultările, in probleme de interes reciproc, în vederea găsirii căilor şi modalităţilor concrete de aprofundare, in continuare, a colaborării si cooperării dintre cele două ţări. Tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Kim Ir Sen au convenit să continue dialogul tradiţional, prietenesc, la nivel înalt, relevînd contribuţia sa determinantă la aşezarea pe temelii cit mai trainice a bunelor raporturi româno-coreene, la promovarea tot mai largă a conlucrării dintre cele două partide şi ţări, atît pe plan bilateral, cit şi pe arena mondială, în interesul ambelor popoare, al cauzei generale a socialismului, păcii şi colaborării internaţionale. Convorbirile s-au desfăşurat într-o atmosferă de caldă prietenie, de înţelegere şi stimă reciprocă. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu s-au întîlnit cu tovarăşul Kim Ir Sen în cadrul unui dineu intim Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi tovarăşa Elena Ceauşescu s-au întîlnit, miercuri, cu tovarăşul Kim Ir Sen, secretar general al Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, preşedintele Republicii Populare Democrate Coreene, în cadrul unui dineu intim, desfăşurat într-o atmosferă de caldă prietenie. A fost evidenţiată şi cu acest prilej deplina satisfacţie faţă de rezultatele noului dialog româno-coreean la nivel înalt, exprimîndu-se convingerea că înţelegerile la care s-a ajuns vor deschide noi perspective dezvoltării tradiţionalelor legături de prietenie, solidaritate şi conlucrare multilaterală româno-coreeană, in interesul celor două ţări şi popoare, al cauzei socialismului şi păcii in lume. SCâNTEIA - joi 21 iunie 1984 Marea adunare populară consacrată prieteniei româno-coreene (Urmare din pag. I) entuziasm de oamenii muncii din întreprinderile şi instituţiile bucureştene care au luat parte la această mare adunare populară. Se scandează, minute în şir, „Ceauşescu— Kim Ir Sen“. Este o atmosferă de sărbătoare, o manifestare vie a dragostei şi stimei faţă de cei doi conducători de partid şi de stat, de ale căror nume sunt legate profundele transformări revoluţionare din România şi R.P.D. Coreeană, evoluţia continuu ascendentă a raporturilor multilaterale dintre cele două ţări, raporturi care cunosc, in aceste zile, un moment deosebit prin noul dialog la nivel inait de la Bucureşti. Sala este împodobită festiv. Mari portrete ale tovarăşilor Nicolae Ceauşescu şi Kim Ir Sen sunt încadrate de drapelele de stat ale Republicii Socialiste România şi Republicii Populare Democrate Coreene. Sunt înscrise, în limbile română şi coreeană, lozinci ce exprimă aspiraţia comună a celor două popoare ca prietenia dintre ele să dăinuie peste timp, spre binele lor, al cauzei generale a socialismului, păcii şi colaborării in lume : „Să se dezvolte continuu relaţiile de prietenie, colaborare şi solidaritate dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Muncii din Coreea, dintre Republica Socialistă România şi Republica Populară Democrată Coreeană !“, „Trăiască prietenia frăţească, solidaritatea militantă şi colaborarea multilaterală dintre poporul român şi poporul coreean !“. Sunt înscrise, de asemenea, urări la adresa celor doi conducători de partid şi de stat, a Partidului Comunist Român şi Partidului Muncii din Coreea, a Republicii Socialiste România şi Republicii Populare Democrate Coreene. In această atmosferă entuziastă, tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Kim Ir Sen iau loc în prezidiu. In prezidiu iau loc, de asemenea, tovarăşii Constantin Dăscălescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-ministru al guvernului, Manea Mănescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., vicepreședinte al Consiliului de Stat, Ion Dincă, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim viceprim-ministru al guvernului, Ilie Verdeţ, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Ion Stoian, membru supleant al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Ștefan Andrei, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., ministrul afacerilor externe, Traian Pop, adjunct al ministrului afacerilor externe, Constantin Iftode, ambasadorul ţării noastre la Phenian. In prezidiu se află membrii delegaţiei de partid şi de stat a Republicii Populare Democrate Coreene — tovarăşii Kang Săng San, membru al Biroului Politic al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, premierul Consiliului Administrativ al R. P. D. Coreene, Li Gjong Ok, membru al Biroului Politic al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, vicepreședinte al R. P. D. Coreene, Kim Jong Nam, membru al Biroului Politic al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, ministrul afacerilor externe, Jon Hiong Muk, membru al Biroului Politic, secretar al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, Kon Gin The, membru supleant al Biroului Politic al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, vicepremier al Consiliului Administrativ al R. P. D. Coreene, Li Giong Mok, prim-adjunct al ministrului afacerilor externe, Zolang Guk, ambasadorul R. P. D. Coreene la Bucureşti. In sală sunt prezenţi membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, conducători de instituţii centrale, organizaţii de masă şi obşteşti, personalităţi ale vieţii ştiinţifice şi culturale. Răsună solemn imnurile de stat ale Republicii Populare Democrate Coreene şi Republicii Socialiste România. Adunarea populară consacrată prieteniei româno-coreene este deschisă de tovarăşul Gheorghe Pană, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului municipal Bucureşti al P.C.R., primarul general al Capitalei, care a spus : „Este pentru noi o deosebită cinste să salutăm cu căldură şi profund respect pe tovarăşul Kim Ir Sen, secretar general al Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, preşedintele Republicii Populare Democrate Coreene, conducătorul iubit şi stimat al poporului coreean. Salutăm, de asemenea, pe ceilalţi distinşi oaspeţi, membri ai delegaţiei de partid şi de stat a Republicii Populare Democrate Coreene. Exprimind sentimentele de dragoste, înaltă stimă şi nemărginită recunoştinţă cu care comuniştii, toţi oamenii muncii din Capitală îl înconjoară pe cel mai iubit fiu al poporului român, aducem omagiul nostru fierbinte conducătorului strălucit al naţiunii noastre socialiste, proeminentă personalitate a lumii politice contemporane, secretarului general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Vizita oficială de prietenie pe care o efectuează în ţara noastră înalţii soli ai poporului coreean, noua întîlnire şi convorbirile desfăşurate între tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşul Kim Ir Sen marchează un moment de importanţă excepţională in procesul adincirii şi amplificării continue a relaţiilor de prietenie şi colaborare româno-coreene, dînd expresie voinţei ţărilor, partidelor şi popoarelor noastre de a dezvolta şi întări conlucrarea in toate domeniile, in folosul cauzei socialismului şi păcii, de a-şi aduce o contribuţie activă la rezolvarea pe cale paşnică a marilor probleme ce confruntă lumea contemporană, pentru făurirea unei lumi mai bune şi mai drepte pe planeta noastră“. In aplauzele şi ovaţiile celor prezenţi au luat cuvintul tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi tovarăşul KIM IR SEN, secretar general al Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, preşedintele Republicii Populare Democrate Coreene. Cuvîntările rostite de cei doi conducători de partid şi de stat au fost urmărite cu deosebit interes şi vie satisfacţie de cei prezenţi, iar, prin intermediul posturilor naţionale de radio şi televiziune, de milioane de cetăţeni ai patriei noastre. S-a aplaudat îndelung, dîndu-se expresie aprobării depline faţă de aprecierile de o deosebită importanţă privind relaţiile bilaterale, poziţia celor două ţări faţă de situaţia internaţională actuală cuprinse în cuvîntările tovarăşilor Nicolae Ceauşescu şi Kim Ir Sen, convingerii profunde că noul dialog româno-coreean la nivel înalt va conferi noi dimensiuni raporturilor bilaterale pe cele mai diverse planuri. In uralele celor prezenţi, tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Kim Ir Sen se îmbrăţişează prieteneşte, salută cu mîinile strins unite pe participanţii la adunare, care aclamă cu însufleţire, scandează neîntrerupt „Ceauşescu — Kim Ir Sen“. Prin întreaga sa desfăşurare, grandioasa adunare populară consacrată prieteniei româno-coreene a pus puternic în lumină solidaritatea frăţească, de nezdruncinat, dintre popoarele român şi coreean, dorinţa lor fierbinte de a edifica opera de construire a socialismului într-o lume mai bună şi mai dreaptă, o lume a păcii, înţelegerii şi colaborării. Atmosfera din sală a fost întregită de emoţionanta manifestare care a avut loc la încheierea adunării, pe esplanada din faţa Palatului sporturilor şi culturii. Bucureştenii i-au salutat din nou, la plecare, cu deosebită căldură şi prietenie, pe tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Kim Ir Sen, exprimîndu-şi astfel, direct şi cald, satisfacţia pentru vizita în ţara noastră a tovarăşului Kim Ir Sen, pentru rezultatele fructuoase ale noului dialog la nivel înalt românocoreean, pentru prietenia trainică şi colaborarea rodnică dintre ţările, partidele şi popoarele noastre.