Sibianul, ianuarie-mai 2008 (Anul 4, nr. 139-157)

2008-01-27 / nr. 142

Viața Comunității SIBIANUL II 21 - 27 ianuarie 2008 7 www.sibianulonline.ro ÎN AFARĂ DE KLAUS JOHANNIS, TOȚI ȘEFII DIN INSTITUȚII ÎȘI VERIFICĂ MAILURILE OFICIALE Mail-uri în loc de audiente . DE GIGI STANCU gigi.stancu@sibianulonline.ro Foarte prețuite de cetățeni în anii ‘90, audiențele și-au pierdut din farmec odată cu apariția tehnologiilor moderne. Acum, e mult mai simplu să-ți spui păsul pe Internet. Șefii instituțiilor publice nu mai țin de ani buni audiențe. Singurele cazuri în care sibienii de fa jid mai apucă să-i vadă la ochi sunt concertele și spectacolele din piața publică; în acest context, s-a dezvoltat natural o formă de comunicare, mult mai rapidă, dar nu neapărat mai eficientă mai sus. Dacă primarul, prefectul sau președintele Consiliului Județean își verifică adresele oficiale, făcute publice pe siteurile instituțiilor pe care le conduc, aflați din SIBIANUL, Johannis nici nu-și știe parola o dovadă că o solicitare pe mail nu face niciodată cât o audiență, pentru simplul motiv că are șanse mici să ajungă la destinatar, este statutul mail-ului lui Klaus Iohannis. Deși oricine îi poate trimite, pe adresa oficială - primară sibiu.rocentri, plângeri sau înștiințări cu privire la diverse probleme, Klaus Johannis nici măcar nu cunoaște parola mail-ului său oficial. Mailul este de fapt verificat de către Centrul de Informații pentru Cetățeni, acest serviciu fiind cel care analizează și sortează informațiile primite pe adresa primară sibiu.ro. Funcționarii îi trimt apoi primarului, pe adresa personală, doar mesajele pe care le consideră "demne". Celelalte informații sunt redirecționate către serviciile care le-ar putea soluționa. “La mine nu ajung toate mailurile trimise pe această adresă, ci doar cele pe care le pot rezolva doar eu. Mallul este sortat, pentru că ar fi pierdere de vreme să le citesc pe toate, având în vedere că este inevitabil ca unele dintre acestea să fie neserioase sau să nu țină de mine, încerc însă pe cât posibil să și răspund unor solicitări, deși la mine ajung foarte rar mailari de la cetățeni, ci mai mult de la instituții sau parteneri", a declarat primarul Klaus Johannis, pentru SIBIANUL, care a spus, în conferința săptămânală de presă de joi, că se gândește foarte serios să-și reînceapă programul de audiențe, la care a renunțat de câțiva ani, pe motiv că nu are timp. Printr-o fericită coincidență, peste două luni, primarul intră și în campanie electorală. Indoxul lui Ciorugă cu același lucru se întâmplă și cu adresele oficiale ale celor doi viceprimari, Eugen Ciorugă și Virgil Popa. Primul spune că își verifică zilnic mallul oficial, xeugen@sibiu.ro și că solicitările sunt dintre cele mai diverse. “Am primit un mail de la un anume Gheorghe Cioacă, un diplomat al ambasadei României din Cairo (Egipt), care dorea să-i trimit programul Capitalei Culturale pentru că intenționa să organizeze și el acolo câteva evenimente cu acest specific. Apoi, de la un anume Florea Savu, care avea o problemă cu comisia care analizează evenimentele candidate a face parte din programul CCE 2007, aceasta neincluzând creațiile lui printre evenimentele selectate, dar și multe invitații pe la diverse manifesații de prin București sau alte orașe din țară", spune Eugen Ciorugă, parcurgând pe loc. inbox-ul mailului său. “Mezinul" Virgil Popa nu-și cunoaște încă parola mailului oficial virgil.popa@sibiu.ro, neputând deci să ne spună pentru ce probleme a fost contactat. Spre deosebire de Klaus Johannis, viceprimarii continuă să țină audiențe. Bottesch, internaut Unul dintre cei mai pasionați de Internet, dintre conducătorii instituțiilor publice sibiene, este Martin Bottesch, președintele Consiliului Județean. Acesta nu numai că își verifică singur mailul, dar este și recunoscut ca omul care s-ar putea descurca foarte bine și fără secretară. Persoane din Consiliul Județean, care lucrează direct cu președintele, confirmă că Martin Bottesch petrece foarte mult timp pe calculator, trimite singur mailuri, răspunde la fax și chiar stă pe messenger. “îmi verific mailul nu doar o dată pe zi, ci de mai multe ori pe zi. De la oameni primesc tot felul de reclamații sau de propuneri, cum ar fi cele legate de numele aeroportului Sibiu sau de modul cum merg lucrările acolo. La cele mai multe răspund imediat", spune Martin Bottesch. Și la Prefectură se stă pe net Și Ilie Mitea, prefectul județului Sibiu, petrece mult timp în fața laptopului din dotare. “în fiecare zi după ora 18:00, când îmi termin de obicei programul, stau pe Internet special pentru a-mi verifica mallul de la Prefectură. Primesc destul de rar de la oameni corespondențe pe Internet, pentru că eu ofer și audiențe în fiecare joi și oamenii preferă probabil să vorbim față în față. Ultima dată am avut 8 persoane în birou pentru diverse probleme. Sosesc însă pe adresa iliemitea,prefecturasibiu.ro, propuneri de cursuri pentru pregătire înalților funcționari publici, înștiințări de la centru, dar și agenda cu punctele care Publicitate trebuie dezbătute în săptămâna respectivă", susține reprezentantul guvernului în teritoriu. Nici subprefectul Marin Crăciun n-a putut să facă rabat de la comunicarea online, instaurată atât între Prefectură și alte instituții, cât și între cetățeni și Prefectură. “Am primit, de exemplu, un mail de la o sportivă cu probleme de sănătate din Sibiu, care îmi cerea să o ajut și desigur că i-am răspuns și am ajutat-o atât cât am putut. Mi se pare foarte bun mailul, ca de altfel Internetul în general", spune și subprefectul Marin Crăciun. Dacă nu aveți timp să stați în fața birourilor instituțiilor publice cu zilele, puteți încerca varianta mailului. Nu vă garantează nimeni succesul, dar măcar aveți mai multe șanse de a fi băgați în seamă. SUBPREFECT TEHNOLOGIZAT. Subprefectul Marin Crăciun crede că mallul înlesnește comunicarea între oameni ❖ Că după lucrările care au avut loc pe Nicolae Iorga, strada a rămas ca după război. O porțiune destul de mare din asfalt este brăzdată de adevărate șanțuri, dar și de denivelări și câteva gropi. Oricum ai face, ți-e imposibil să le ocolești. Situația nu este nouă, deoarece se știe că, după fiecare lucrare, la țevile de gaz, de apă sau de ce-o mai fi, rămân urme în asfalt, de cele mai multe ori traumatizante pentru șoferi. ❖ Că Sibiul are o alură de oraș neterminat. Peste tot pe unde mergi, vezi fire atârnate de case, cabluri ieșind din pământ și schele abandonate. Am înțeles că în anul de grație 2007 nu au putut fi rezolvate toate problemele, dar mulți dintre lucrători au uitat să își facă ordine la locul de muncă. ❖ De bețivii scandalagii care sălășuiesc în crâșmele de pe lângă gară. Noaptea, zona respectivă devine foarte periculoasă atât pentru femei, după care se fluieră non stop, dar și pentru bărbați, care riscă să ia bătaie fără să facă absolut nimic. Așa s-a întâmplat săptămâna trecută, când un student a mâncat bătaie pentru că nu s-a oprit la rugămințile unor astfel de borfași, care doreau țigări. Pe unde umblă polițiștii în tot acest timp, nu se știe. ❖ Că farmacistele te lasă să mori în fața lor, dând din umeri, de parcă ar fi vânzătoare. Din câte știm, înainte de a ajunge farmacistă, trebuie să faci o facultate, aproape identică cu cea de medicină, astfel încât orice farmacistă să știe ce să-i facă unui bolnav cu palpitații.