Standardizarea, 1962 (Anul 14, nr. 1-12)

1962-08-01 / nr. 8

398 STANDARDIZAREA, vol. 14, (1962), nr. 8 de, care au însoțit pe delegați și au avut astfel prilejul să ne cunoască țara. In timpul Reuniunii de la București s-au desfășurat lucrările a 19 comitete tehnice, 13 subcomitete, un comitet de experți, comitetul de avizare pentru măsuri de securitate, Consiliul și Comitetul de acțiune. Dăm în cele ce urmează, atît lista și graficul după care s-au ținut lucrările, cît și succint problemele tratate și rezultatele obținute în fiecare comitet în parte. Importanța pe care statul nostru democrat popular a înțeles să o acorde acestei manifestări tehnice cu caracter internațional rezultă din însăși componența Comitetului de Onoare format și care a avut în fruntea sa pe tov. Ion Gheorghe Maurer, președintele Consiliului de Miniștri. Din acest comitet au făcut parte eminenți oameni de știință, începînd cu președintele Academiei Republicii Populare Romîne, miniștrii celor mai importante departamente industriale, președintele Consiliului Central al Sindicatelor, președintele Comitetului pentru Tehnica Nouă și alții. O deosebită impresie asupra tuturor participanților a constituit și faptul că întreg comitetul de onoare a participat la deschiderea festivă și toți au apreciat ca un deosebit semn de considerare, cu totul special, faptul că discursul inaugural a fost ținut de însuși președintele Consiliului de Miniștri al țării. In cursul ședinței festive de deschidere, Dr. Ivar Herlitz, fost președinte al C.E.I. a ținut cea de-a 8-a și ultima conferință comemorativă Charles le Maistre cu titlul „Comisia Electrotehnică Internațională: ieri, azi și mîine“. Această conferință de închidere a ciclului e de o înaltă ținută și prezintă un deosebit interes pentru toți cei ce activează în domeniul standardizării în electrotehnică. Traducerea ei integrală este publicată în cuprinsul prezentului număr al revistei noastre. Lucrările Reuniunii s-au desfășurat sub competenta conducere a președintelui C.E.I. dl. G. de Zoeten, care s-a bucurat de sprijinul celor doi foști președinți prezenți la București, d-nii Dr. Ivar Herlitz și Dr. Pearce Dunsheath. Comitetul Electrotehnic Romîn a fost sprijinit în pregătirea lucrărilor și stabilirea programului de către Secretariatul General C.E.I. din Geneva în frunte cu dl. Louis Ruppert, încercatul său Secretar general. In cursul Reuniunii de la București a ajutat la desfășurarea și organizarea lucrărilor de secretariat, o echipă de 10 persoane de înaltă calificare și bună pregătire, venită din personalul Secretariatului General. Reuniunea a fost onorată și prin participarea unor distinși reprezentanți a Organizației Internaționale de Standardizare (ISO). Astfel, aceasta a fost reprezentata la deschidere prin însăși președintele ei, Andrei Erofevici Viatkin, apoi în Consiliu de dl. Henry Saint-Leger, secretar general, iar la celelalte lucrări de dl. P.O. Salmon unul din pionierii mișcării de standardizare internațională. Dacă despre rezultatele obținute în Comitetele tehnice și hotărîrile importante luate de Consiliile și Comitetele de acțiune se va relata în cele ce urmează, este locul aci să arătăm cite ceva despre manifestările tehnice și sociale organizate cu ocazia acestei Reuniuni Generale. Delegaților la diferitele Comitete Tehnice li s-a dat posibilitatea să viziteze organizat Uz. Electromagnetica, Uzinele de Mașini Electrice, precum și Uz. Electroputere din Craiova. Vizitarea acestei ultime uzine a fost organizată îndeosebi pentru participanții la lucrările Comitetelor tehnice 2 și 17, deplasarea făcîndu-se cu 4 avioane speciale, dus și întors. Au participat 112 persoane, adică acoperindu-se întreaga capacitate de transport pusă la dispoziție. De asemenea s-a organizat vizita altor întreprinderi tehnice la cererea celor interesați. Ca manifestări sociale, tuturor participanților li s-a oferit un spectacol de operă, un spectacol de folclor și un concert simfonic. De asemenea s-a organizat vizitarea Orașului București, a Muzeului de Artă al Republicii Populare Romîne, a Muzeului etnografic și altele. Sîmbătă 30 și duminică 1 iulie a fost organizată o excursie la Mamaia cu un tren special La această excursie au participat 630 persoane, ea desfășurîndu-se în condiții optime. O importantă manifestație socială a reprezentat-o recepția organizată de Președintele Consiliului de Miniștri al R.P.R., cu care ocazie s-au rostit toasturi de către Președintele Consiliului de Miniștri tov. Ion Gheorghe Maurer, și de către dl. de Zoeten, Președintele C.E.I. O deosebită atenție s-a acordat programului pentru doamnele însoțitoare ale delegaților, in care scop a fost organizat un comitet de doamne sub președinția tov. Crizantema Joja. Pentru a da posibilitatea să se cunoască ci mai bine realizările regimului nostru, s-au organizat vizite la Fabrica de Confecții București, cu prezentare de modele, Spitalul Emilia Irza, Maternitatea Giulești, Institutul de Geriatrie, Creșa Floreasca, Palatul Pionierilor, Muzeul Minovici, Muzeul Orașului București, Cămine studențești, Studioul Cinematografic Buftea. In sfîrșit, după terminarea reuniunii au fost organizate două vizite, una la Hidrocentrala Bicaz și alta în Delta Dunării, cu vizitarea întreprinderii de valorificare a stafului Brăila și a șantierelor Navale de la Galați. Ca ultime cifre informative, înainte de darea detaliilor tehnice, arătăm că la Reuniunea Ge-