Steagul Roşu, decembrie 1967 (Anul 22, nr. 4608-4634)

1967-12-14 / nr. 4619

Joi 1n decembrie 1967 îngrijirea necorespunzătoare a animalelor - o poartă prin care se strecoară cele mai multe lipsuri Intr-un articol anterior arătam ce dificultăți intimpină zootehniștii din raionul Bacău din cauza furajării necorespunzătoare a animalelor. Problema abordată atunci e departe de a fi epuizată, dimpotrivă ca este de o stringentă actualitate, mai ales in cooperativele agricole care nu și-au asigurat necesarul de furaje de care au nevoie pa timpul iernii. De aceea, asupra acestui aspect vom mai reveni, incercînd să Înfățișăm preocuparea unităților respective pe linia stabilirii celor mai eficace măsuri menite să ferească efectivele de animale, îndeosebi taurinele, de consecințele unei eventuale ierni grele. Dar acum vom relua firul pe care ne-am propus să-l urmăm, exprimînd cîteva concluzii asupra modului cum sunt ÎNGRIJITE animalele. „ Aproape toți specialiștii cu care am stat de vorbă pe această temă au afirmat importanța îngrijirii situînda, în ce privește gradul în care influențează producția animalieră a raionului, înaintea acțiunii de asigurare și administrare a furajelor: „Este piedica principală care ține în loc de ani de zile sectorul zootehnic al C.A P.Răcăciuni“ (dr. veterinar Octavian Enică), „îmbunătățirea procesului îngrijirii animalelor, mai precis, eliminarea fluctuației Îngrijitorilor, permanentizarea lor în sectorul zootehnic — constituie lucrul cel mai urgent ce trebuie făcut în raionul Bacău (dr. veterinar Marin Buzatu, Consiliul agricol regional). „îngrijirea necorespunzătoare — lată poarta pe unde se strecoară cele mai multe din necazurile de care se plîng crescătorii din circumscripția mea (Parincea) — bolile, producția de lapte scăzută veniturile (doctor veterinar Mihai Dragodan). O privire cît de fugară asupra unor sectoare zootehnice din raion confirmă cele spuse de specialiștii anchetați. Să începem, de pildă, cu Răcăciuni. Iată cîteva date care cu greu ar putea fi crezute dacă nu le-ar furniza însuși medicul veterinar de circumscripție : din 85 monte efectuate au fost găsite, după cinci luni, doar 7 vaci gestante. La data cînd căpătăm această informație în unitatea amintită se aflau circa 50 de vaci care nu erau gestante de cel puțin 7 luni. O explicație a acestei situații dă calitatea îndoielnică a modului , cum s-a efectuat multă vreme însămînțatul artificial — problemă care a mai fost ridicată în ziarul nostru. O altă explicație ar da-o hrana neîndestulătoare a animalelor, în anumite perioade. Dar cauza cauzelor rămîne totuși îngrijirea — da să luăm în considerație faptul că îngrijitorii se schimbă de la o lună la alta și chiar mai repede. Nerespectarea normelor științifice de îngrijire, modificarea de către fiecare îngrijitor a programului de grajd după jocul intereselor fiecăruia, ca o consecință a lipsei de autoritate a celor însărcinați să conducă sectorul respectiv — iată practici frecvente la Răcăciuni și care, evident, nu asigură condiții normale de creștere a animalelor. La Răcătău, în fiecare toamnă se întimplă — sîntem Informați — același lucru i vara, cînd sînt posibilități de furajare mai bune, și creșterea în greutate a vițeilor puși la îngrășare mai substanțială, meseria de îngrijitor în acest seetOT este foarte căutată- Dar vine iarna și atunci scad posibilitățile de cîștig. Scad pentru că unitatea nu asigură cantități suficiente de furaje. Atunci, îngrijitorii „fug“ de viței. La data cînd vizitam această unitate tocmai se schimbaseră cele trei cooperatoare — Barnea T. Tacob G. și Ciubotaru L. care îngrijiseră lotul de viței timp de trei luni și le luaseră locul trei băieți. Apare așadar evident cine provoacă această fluctuație de îngrijitori, nimic altceva decit lipsa de preocupare consiliului de conducere pentru a asigurarea condițiilor optime de creștere a animalelor. La circa veterinară din Răcătău, doctorul veterinar Olimpiada Huțanu sugerează o soluției contractul între îngrijitori și cooperativa agricolă, în care ambele părți să specifice obligațiile. De fapt, nu e un lucru nou, contractul se practică de mai mult timp. Dînsa dădea exemple : îngrijitorul G. Postolache, de la ferma de porcine, are o vechime de 8 ani în sector. Dar alții evită contractul, se feresc să se angajeze formal. De aceea sectorul zootehnie duce lipsă de oameni. Afirmația nu mai trebuie demonstrată acolo unde îngrijitorii au stabilitate, rezultatele bune nu întîrzie să se arate. Se observă o anumită constantă, cu tendințe pozitive evidente. Este tocmai ceea ce se poate urmări la Parincea și chiar la Nănești și Ungureni. Este exact contrariul stării de lucru de la Viforeni. Aici, ni se spune, că în timp de o jumătate de an s-au schimbat 4 brigadieri zootehnici. Deci s-a stabilit un adevărat record în materie. Un brigadier zootehnic a fost schimbat după numai 8 zile ! Nu e de mirare de ce, din toată circa, la Viforeni se înregistrează cea mai mare mortalitate, se constată cea mai slabă îngrijire și se comit frecvent greșeli de furajare, îngrijirea sub orice critică a animalelor și înregistrarea unor venituri scăzute în sectorul zootehnic, s-au transformat intr-un adevărat cerc vicios. La aceasta se adaugă faptul că unitatea nu poate primi medicamentele de care are nevoie pentru tratament profilactic sau de combatere a diferitelor boli ale animalelor pentru că nu le plătește. Conform unei dispoziții a DGATM, medicamentele nefacturate sunt considerate lipsă la inventar. Așa că pentru a se evita orice soi de necazuri medicamentele nu se mai livrează celor care nu plătesc peșine în ce privește U.R.G.A.P.-Bacău se poate spune ca: In general, parte însemnată a preocupărilor sale pe linia dezvoltării zootehniei s-a redus, multă vreme, la ținerea unei evidente formale, la înregistrarea pasivă a deficiențelor constatate lună de lună și trimestru de trimestru. A sosit, credem, de mult momentul unei îndrumări mai concrete, la obiect, a unei intervenții hotărîte, constructive. De la acțiunile întîmplătoare determinate de interesul elaborării unor situații bilanțiere festiviste, de care nu are nevoie nimeni, trebuie să se facă însfîrșit pasul spre căutarea unor soluții eficace care să-și propună rezolvarea unor situații concrete. La Luncani sau la Viforeni, la Răcătău sau la Răcăciuni continuă să se aștepte „de sus" niște rezolvări miraculoase ale unor neajunsuri ce pot fi totuși remediate numai și numai prin căutarea și analizarea unor factori, a unor condiții, a unor cauze strict locale. Pe acest făgaș se cere ca munca Biroului executiv al U.R.G.A.P. să fie mai bine orientată și, mai ales, eficace. C. NANCU O defecțiune, și lată și intervenția promptă a maiștrilor de schimb. (La Fabrica de postav Buhuși). Foto : C. BURSUC Pagina 3 Ce ne oferă piața în luna decembrie? Primele zile ale iernii, sosită prompt la Piatra Neamț, au găsit mulți cetățeni întîrziați la capitolul aprovizionare. Ni s-a părut deci firesc ca în unitățile O.L.F. să întîlnim numeroși cumpărători solicitînd legume sau fructe. Normal ar fi fost ca după o toamnă destul de bogată (și după declarațiile făcute recent de tovarășul N. Ciobanu, directorul O.S.F. Piatra Neamț, despre rezervele existente) să se găsească peste tot și oricînd mărfuri de acest fel în cantitățile cerute. Dar nu. Zilele lui decembrie găsesc piața orașului Piatra Neamț săracă, chiar neașteptat de săracă. Am însoțit și noi cumpărătorii prin magazine, am stat de vorbă cu mulți dintre ei. Surprizele n-au fost puține. La unitatea nr. 8 de pe bulevardul Republicii, marfa cea mai prezentabilă era... în borcane.Bineînțeles acesta nu e un merit al O.L.F.-ului local). Cît despre aprovizionarea unității (al cărei gestionar era în concediu), totul lasă de dorit. Lipseau la data vizitei noastre 1 ceapa, sfecla roșie și altele, iar calitatea celor oferite cumpărătorilor nu atrăgea de loc. Cartofii erau din cei mai răi, pe care în mod obișnuit cooperativele agricole îi folosesc în hrana animalelor. Am văzut acolo un butoi cu pepeni murați al căror aspect era cu totul deplorabil închirciți și fără miez. Cît despre morcovul din lădițe, semnificativ este însuși răspunsul vînzătoarei Paulina Mihai, la întrebarea noastră ! — De vînzare morcovul ? — Și de vînzare și de aruncat. —■ Dacă e de aruncat, de ce-i mai oferiți consumatorilor ? La unitatea nr. 2 Complex Raid-anchetă în orașul Piatra Neamț (gestionar C. Nagîț), aceleași surprize neplăcute: cartofi de proastă calitate, de-a dreptul necomestibili. Gestionarul ne-a declarat că în această problemă are discuții neplăcute cu consumatorii, iar tovarășii din conducere forțează nota în vînzarea acestor produse de proastă calitate. La aceeași unitate se ofereau spre vînzare mere la prețul de 3,50 lei kilogramul Am stat și ne-am întrebat cum de totuși nu există rușine de a face comerț cu asemenea produse. Căci merele prezentate spre desfacere nici pentru industrializare nu erau indicate. Și totuși se consideră că și acesta e un mod de a face comerț. Am găsit și vânzători, sinceri în felul lor, dar fără putere de a schimba lucrurile. La unul din chioșcurile grupate în piața orașului, o vînzătoare ne-a declarat referitor la calitatea cartofilor : — Mi-e rușine pur și simplu să prezint clienților acest produs. Și totuși n-am ce face... Mere pădurețe și pere pătate, înnegrite, pusese în vînzare și C.A.P. Mărgineni din raionul Piatra Neamț la unul din chioșcurile improvizate în piață, iar la cel al C.A.P. Dumbrava Roșie se vindeau... ovăz și bulion ! Ne oprim aici cu lista deficiențelor, deși ea ar putea fi continuată. Am purtat discuții pe tema aprovizionării pieții și a defecțiunilor constatate cu tovarășii din conducerea C.S.F. Piatra Neamț. Îndeosebi am pus problema lipsei inexplicabile in aprovizionarea unităților cu ceapă. Exista rezerve însemnate de ceapă in depozite, dar în magazine... vînt. Doar este o lădiță de circa 30 kg pe zi de unitate. Situația aceasta cauzează cozi și discuții. Considerăm că toate motivările aduse de către directorul O.S.F. sunt de-a dreptul neîntemeiate și că se impun măsuri urgente de reglementare a aprovizionării normale cu ceapă. în ce privește calitatea cartofilor, ne-am permite o întrebare : oare tovarășii din conducerea O.L.F. consumă «casă la ei a stfel de cartofi ? Poți Să dai cu tunul că în unități nu găsești un fir de usturoi și o nucă, o vină » au și C.A.P.-urile din raion care astă vară nu au cultivat deloc usiuroi. Consecința — produs deficitar în magazine, întrebăm conducerea A.R.C.A.P. și Consiliul agricol raional Piatra Neamț de ce nu au inițiat la timp măsuri. Ridicăm această problemă mai mult pentru orientarea de viitor. I. BERENSTEIN N. BISTRICEANU o urmare din pag. I derii planificate, s-a înregistrat o nouă depășire a acesteia, în ceea ce privește ultima unitate, care la 30 septembrie a. c. în locul rezervelor identificate de 1.080.000 lei a înregistrat o depășire a pierderilor planificate de 2.650.000 lei, rezultatele nesatisfăcătoare se datoresc atît colectivului de conducere care nu s-a preocupat suficient de aplicarea în practică a măsurilor preconizate, cît și forului tutelar care nu a sprijinit suficient unitatea pentru realizarea măsurilor propuse. Bunăoară, una din măsuri a fost aceea a decalării cu 12 zile față de plan a termenului de începere a fabricației, ceea ce ar fi condus la economii în valoare de aproape 1.000.000 lei pe seama regiei de fabricație, a sporului pentru recoltă timpurie și a creșterii randamentului. Deși această propunere a fost însușită de organul tutelar, totuși, tot din dispoziția acestuia, campania de fabricație a început o decalare de numai 6 zile. în această situație, ori măsura propusă n-a fost suficient fundamentată, ori colectivul de conducere al fabricii n-a insistat la forul tutelar pentru aplicarea acestei măsuri. Tot la Fabrica de zahăr — Sascut s-a propus ca în trimestrul IV să se livreze în sectorul comercial din regiunea Bacău 2.000 tone zahăr. Acest lucru ar fi condus la reducerea tactului mediu și a bonificației la ambalaje, urmînd să se obțină o economie de peste 100.000 lei. Dar și această măsură, deși însușită de organul tutelar, nu și-a găsit aplicare. Cauza ? Pînă la începutul acestei luni toate repartițiile primite se referă la livrarea zahărului numai la unități industriale din regiunea Galați, Dobrogea și București, cu toate că zahărul obținut în prima perioadă a campaniei întrunea condițiile pentru a putea fi livrat comerțului. O altă măsură nerealizată și care n-a permis obținerea economiei preconizate de 185.000 lei este aceea a neexecutării rampei avînd destinația să asigure însilorarea în incinta fabricii a unei cantități de 10.000 tone sfeclă, fapt ce ar fi evitat unele transporturi auto și manipulări costisitoare Lucrarea, planificată a se executa din credite de mică mecanizare, cu termen de execuție la 10 octombrie a. c, nu a fost încă terminată, stadiul fizic fiind necorespunzător. Ar fi însă inexact dacă am spune că exemplele negative relatate mai sus sunt singurele care atestă modul necorespunzător în care se preocupă unele întreprinderi de aplicare a măsurilor incluse în planurile pentru rentabilizarea produselor. La Întreprinderea mecanică Roman, bunăoară, deși pentru rentabilizarea produsului cămăși cilindru A-650 s-au pus în aplicare majoritatea măsurilor propuse, obținîndu-se rezultate bune, totuși una din măsuri n-a fost realizată. Este vorba de reducerea rebuturilor in faza de turnare. Pierderile din rebuturi nu numai că n-au scăzut, dar au crescut, înregistrîndu-se o depășire a acestora cu peste 120.000 lei. In această unitate o situație aparte prezintă produsul cuzineți speciali palier, care în plan s-au prevăzut a se realiza cu beneficii. Acest mod de planificare s-a făcut fără o bază reală, având în vedere că în anul precedent produsul respectiv s-a realizat cu pierderi de peste 560.000 lei, iar în acest an nu s-au prevăzut măsuri care să conducă la îmbunătățirea tehnologiei de fabricație. în această situație, în anul acesta, s-au înregistrat pierderi evaluate la un nivel asemănător celor din anul 1966. Modul eronat de planificare a făcut ca acest produs să nu fie cuprins in acțiunea de rentabilizare. La Uzina metalurgică Bacău, pentru cele 30 produse nerentabile, pînă la finele trimestrului III a. c. s-a preconizat depistarea unor rezerve de 496.000 lei, față de care s-a realizat o economie la prețul de cost de 510.000 lei. Acestea au fost însă reduse de pierderile suplimentare în valoare de 132.000 lei, determinate de depășirea planului de producție la unele sortimente nerentabile. Rezultatele pe total întreprindere au fost negativ influențate și de faptul că la un număr de 6 produse, deși s-au prevăzut măsuri de rentabilizare, nivelul costurilor realizate nu numai că nu prezintă economii, dar înregistrează pierderi peste cele planificate. Această situație se datorește nerealizării unor măsuri propuse ca : prelungirea duratei de folosire a S.D.V.-urilor, fabricarea în uzină a unor repere prevăzute în planul de colaborare, reproiectarea unor produse și folosirea înlocuitorilor. La întreprinderea minieră Comănești, în afara rezultatelor bune ce s-au obținut și anume realizarea sarcinilor scadente in 30 septembrie a. c., s-au constatat și unele aspecte negative. Dintre acestea se cuvine a se menționa măsurile privind înlocuirea transportului C.F.I. cu transportul auto pentru producția de cărbune transportată la Termocentrala Comănești, casarea liniei C.F.R. Galeon și a liniei de la depozitul de lemne, măsuri cu termen scadent în luna martie a. c. dar care s-au realizat cu o întîrziere de 3 luni. Urmarea nu a fost alta decit aceea că economia realizată a însumat numai 180.000 lei, față de 280.000 lei cît s-a preconizat. Ce se desprinde din cele relatate pînă aici ? Rezultatele acțiunii de rentabilizare nu sînt de neglijat. Dar asta nu înseamnă că s-a făcut totul. Afirmația are la bază existența unor canale pe care se scurg importante valori. De aceea, se impune ca co rtivele din întreprinderi, forurile literare, organele financiar-bancare, organele și organizațiile de partid să mobilizeze toate forțele pentru realizarea în întregime a măsurilor înscrise în lucrările de rentabilizare, să considere efectul economic preconizat ca fiind o sarcină minimă, să elaboreze noi măsuri pentru produsele cu rentabilitate scăzută sau pentru cele prevăzute în plan cu beneficii dar la care s-au realizat pierderi. Totodată, se impune ca în lucrările de planificare economică și financiară pentru perioadele următoare să se țină seama de rezultatele pozitive deja obținute. Numai in acest mod se va contribui efectiv la creșterea eficienței întregii activități economice, la Înlăturarea pierderilor din economie. Canalele risipei nu pot fi închise prin adoptarea poziției de expectativă .Cupa campionilor europeni la fotbal Rapid nu a reușit să treacă de Juventus Stadionul „Republicii“ din Capitală a găzduit ieri returul meciului internațional de fotbal din cadrul „Cupei campionilor europeni“, dintre formațiile Rapid București și Juventus Torino. După cum era de așteptat, chiar de la început oaspeții pun un accent deosebit pe apărare pentru putea stăvili atacurile impetuoase a ale rapidiștilor, tactică ce a reușit echipei din Torino. Meciul a avut multe faze dramatice, care s-au desfășurat în apropierea părții echipei Juventus, dar înaintașii Rapidului nu au reușit să fructifice nici una din multele ocazii de gol, astfel că întâlnirea s-a încheiat cu rezultatul de 0-0. Deoarece în primul meci disputat la Torino italienii au cîștigat cu scorul de 1-0, echipa Juventus s-a calificat în sferturile de finală ale „Cupei campionilor europeni“ la fotbal. PE SCURT Tenismanul Roman Najudi, fost campion mondial profesionist, a încetat din viață în urma unei crize cardiace. El locuia în Berlinul occidental și era in vîrstă de 75 de ani. Najudi a fost pentru prima oară campion mondial profesionist în proba de simplu la 9 mai 1926, cînd l-a învins pe cehoslovacul Karl Kozeluk. în ultimii ani, el se dedicase profesiunii de antrenor. PARIS 13 (Agerpres). Corespondență specială. Selecționata de tineret la looa a Franței (pugiliști sub 21 de ani) își desăvîrșește pregătirile în sala Institutului Național de Sport din Paris. Selecționabilii se pregătesc sub îndrumarea antrenorului Marcel Laurent fost campion al Franței, în vederea meciului pe care-l vor susține la 21 decembrie la București cu echipa de tineret a României, în cadrul „Cupei Europei“, PARIS 13 (Agerpres) . Cea de-a 13-a ediție a competiției internaționale de schi „Criteriul primei zăpezi“, care inaugurează în fiecare an noul sezon internațional va începe joi în stațiunea franceză Val d'Isere. La actuala ediție a competiției participă unii dintre cei mai buni schiori din 17 țări J_n frunte cu renumiții campioni Jean Claude Killy (Franța), Bengl Erik Grahn (Suedia), Perillat (Franța), Ekstan (Finlanda), Bill Kidd (S U.A.), Heugs (S.U.A.) și alții. România va fi reprezentată de Kurt Gohn, Dan Cristea, Cornel Tăbăraș și Dorin Munteanu. (Agerpreș) O localitate cu împrejurimi minunate — orașul Victoria Așezat la poalele munților Făgăraș, orașul Victoria oferă vizitatorilor săi panorama splendidă a celui mai mare și mai inant lanț alpin din țară. întemeiat în urmă cu 16 ani orașul acesta s-a dezvoltat zi cu zi. Pe locurile unde hemărau păduri întinse, s-au înălțat școli, blocuri cu mai multe etaje, magazine moderne, cartiere largi, toate crescînd parcă din vegetația înconjurătoare. Atracția cea mai mare, în aceste locuri, o oferă desigur, excursiile. Posibilitățile sînt nenumărate. Din oraș se poate urca la cabana Podragu, pe două drumuri: „de vale“ și „de creastă". De la Podragu, la dreapta sau la stingă, imensitatea lanțului muntos te așteaptă să alegi. Tot din oraș se pot face excursii pe munții vecini, foarte sălbatici și destul de rar umblați. Unul din trasee este cel ce duce pe muntele G rolomanu. Vom pleca în zori din oraș. Doi kilometri li vom străbate cu autobuzele care circulă neîntrerupt, încă vreo cîteva sute de metri și am intrat in zona pădurilor de la poale. De aici, drumul se bifurcă: la dreapta, spre Podragu, la stingă, spre Gholomanu. Luînd-o la stingă și urmărind cărarea vom ieși după 4 ore la Casa de vînătoare. Se poate rămîne aici și peste noapte, încă o jumătate de oră și pădurea dispare, lăsînd loc unei priveliști sălbatice. De pe cocoașe se poate admira Țara Făgărașului, scăldată de un soare unic in blîndețea sa. Intr-adevăr, apusurile sau răsăriturile de aici, rar se pot intîlni in alte părți. In aceste locuri sportul cu schiurile, mult îndrăgit, constituie o Invitație in plus in drumeție. Un alt traseu, spre muntele Albota, ii vom urma pornind de la cabana „Fata pădurii", la o oră depărtare de oraș, așezată la poalele munților și înzestrată cu telefon și lumină electrică. Până in creastă vom merge pe o potecă vizibilă prin desișuri. De acolo urcăm în creasta centrală, de unde se poate ajunge la Bîlea-Lac. Spre Bîlea-Cascadă se poate merge pe două drumuri. Primul urmează potecă largă, peste amole, pe poalele muntelui și pe lingă Casa Vătarului, pînă la punctul de „Urcuș“. Altul, de la Sasa Vărarul I la stingă, iese chiar la cabana Buca-Cascadă. Din orașul Victoria se poate ieși pe viitul Moldoveanu, lingă pădure, pe Valea Vistei. La cabana Simbăta, se ajunge în 3 ore, trăind pe la vestita mănăstire Sîmbăta. Tot aici, dar spre șoseaua națională, se află un fost castel al Măriei Tereza și o crescătorie unică de cai, de o rasă deosebită. Toate aceste drumuri scurtează traseele obișnuite, care au ca punct de plecare satele de pe șoseaua națională. Drumurile amintite de noi, oferă, in plus, priveliștea lizierei codrilor și au un farmec deosebit. ANTON CIICq PRONOEXPRES Nr. 50 din 13 decembrie 1967. Extragerea 1135, 34, 6, 27, 2, 30, 3, 49. Fond de premii 1 416.975 lei. Extragerea a H-a: 1, 13, 41, 40, 4, 5, 28, 24. Fond de premii 1 886.857 lei. BREVIAR Cel dintîi omăt mai serios a căzut. Dar decembrie nu e numai luna zăpezii și gerului, ci și a turismului, în așteptarea noului an. Filiala O.N.T. Bacău ne anunță: între 31 decembrie 1967 și 2 ianuarie 1968 este prevăzută o excursie în nordul Moldovei. Dar lucrul cel mai important care reține atenția este petrecerea revelionului la frumoasa cabană turistică Deia din Cîmpulung Moldovenesc. Ne-a mai parvenit și o altă veste de astădată pentru școlari; pe timpul vacanței de iarnă, filialele O.N.T. din regiune organizează încîntătoare și Instructive drumeții la obiectivele industriale, istorice, culturale de pe meleagurile băcăuane și ale țării. Încheiem șirul noutăților turistice cu încă o veste , au fost puse în vînzare la toate mnalele O.N.T. bilete la odihnă și tratament pentru primul trimestru al anului viitor. ANGAJARI Fabrica de postav „Proletarul“ Bacău inginer mecanic pentru postul de mecanic șef Doritorii se pot adresa la biroul personal al întreprinderii sau la telefon 13800, interior 6. Șantierul „Frigotehnica est“ Bacău Strada Avram Iancu Bloc A/3 scara C telefon 13151. IZOLATORI TERMICI CALIFICAȚI CATEGORIILE IV—VII PENTRU CONDUCTE DE FRIG ÎN REGIUNILE BACĂU, IAȘI, SUCEAVA ȘI GALAȚI. întreprinderea electrocentrala Galați Strada Gării 8 nr. 6 telefon 2009. — MECANICI EXPLOATARE CAZANE — MECANICI EXPLOATARE TURBINE — ELECTRICIENI CENTRALE ȘI STAȚII.