Steagul Roşu, mai 1956 (Anul 3, nr. 650-674)

1956-05-27 / nr. 671

In luna august a.c., gospodăria colectivă „Drumul lui Lenin” din Livedea împlineşte 7 ani de existenţă, 7 ani de muncă colectivă care au schimbat din temelii viaţa colectiviştilor şi a întregului sat. Gospodăria colectivă din Livedea, raionul Brăneşti, a devenit cunoscută în întreaga ţară şi chiar peste hotare, prin recoltele bune pe care le-a obţinut, prin construcţiile pe care le-a ridicat. De unde în 1949, gospodăria colectivă avea 67 de familii, în prezent familia colectiviştilor numără 111 membri, dintre care 5 s-au înscris în cursul acestei primăveri. In sat mai sînt doar 12 familii de ţărani muncitori neînscrise în gospodăria colectivă. Am fost deunăzi în casa nouă a lui J Mitică Stan, unul din fruntaşii gospodăriei colective. Cu mîndrie ne-a arătat Mitică Stan belşugul care domneşte în casa lui: podul plin cu grîu şi porumb, cele două rînduri de haine pe care şi le-a cumpărat, cele 12 oi şi 2 porci pe care ii are în curte. De curind Mitică Stan şi-a măritat fata, cumpărîndu-i mobilă nouă. Şi cu toate acestea, Mitică Stan nu este pe deplin mulţumit. — Roadele muncii în colectiv sînt bogate, spune el. Dar ele ar fi putut si fie şi mai bogate dacă ne-am fi gospodărit imali bine,dacă pe unii dintre noi, succesele obţinute nu i-ar fi ingîmfat. Asemenea vorbe au rostit şi alţi colectivişti. Care este tîlcul lor? Gospodăria colectivă din Livedea a crescut şi s-a dezvoltat în luptă cu greutăţile. Munca unită a învins aceste greutăţi şi a făcut ca gospodăria să se dezvolte an de an. Au fost obţinute recolte bogate pe care colectiviştii le-au strîns la timp; au fost înălţate construcţii gospodăreşti; colectiviştii şi-au cumpărat un autocamion pentru nevoile gospodăriei... Aceste rezultate au făcut pe unii conducători să se îngîmfe, să uite că succesele sunt rezultatele muncii colectiviştilor, îndrumaţi de organizaţia de bază. Tendinţa de îngîmfare manifestată la unii tovarăşi din conducerea gospodăriei colective din Livedea este o meteahnă mai veche. Asemenea oameni ca Gheorghe Marin, preşedintele gospodăriei colective, Ene Socrate, socotitorul gospodăriei colective, şi alţii, îmbătaţi de succesele obţinute în trecut au ajuns la concluzia greşită că e! Sunt atotştiutori, că puterea lor n-ar® margini şi că îşi pot permite mult mai multe lucruri decit simplii colectivişti. Anul trecut, o parte din griul gospodăriei colective a fost culcat de vi-liie şi necesita recoltarea lui cu mirace manuale. Conducătorii gospodăriei collective n-au luat măsuri pentru mobilizarea colectiviştilor la seceratul acestei porţiuni de grîu ci, fără să consulte adunarea generală, au aşteptat să le vină combina S.M.T.-ului. Aceasta a dus la scuturarea griului şi deci la pierderea unei părţi din recoltă. Asemenea exemple care dovedesc că unii tovarăşi din conducerea gospodăriei colective s-au ingîmfat, se pot da multe. E de ajuns să mai amintim două dintre acestea. Conducerea gospodăriei colective a tergiversat timp de doi ani de zile terminarea porcăretei pentru cele 25 de scroafe şi 25 de porci puşi la îngrăşat. Din această cauză, în această primăvară colectiviştii au suferit o serie de pagube în perioada de tăiare a scroafelor. Un număr de purcei au murit, iar alţii s-au dezvoltat cu semne vizibile de rahitism din cauza condiţiilor improprii. Ruperea de masa colectiviştilor a unor conducători a mers pină acolo îneît acum cîteva săptămînî tovarăşii Gheorghe Marin şi F.ne Socrate, preşedintele şi respectiv socotitorul gospodăriei colective, au luat cu de la ei Tevere, autooamenii gospodăriei colective, plecînd cu familiile iar la... teatru. De la un timp încoace, şi în special în cursul anului trecut, conducerea gospodăriei colective şi organizaţia de bază au subapreciat cuvintul colectiviştilor. In cursul anului trecut, adunările generale ale colectiviştilor s-au ţinut foarte rar, în cadrul lor discutîndu-se lucruri mărunte şi nu problemele de bază ale gospodăriei colective. Unii tovarăşi din conducerea gospodăriei colective au manifestat şi manifestă încă tendinţa de încălcare a democraţiei interne a gospodăriei colective. Ei nu iau în seamă cuvintul colectiviştilor, încearcă să înăbuşe critica de jos şi procedează după bunul lor plac în problemele de bază ale gospodăriei colective. Anul trecut de pildă, preşedintele gospodăriei colective l-a schimbat pe brigadierul Nicolae Năstase în urma unui schimb de cuvinte avute cu acesta. Lipsa de grijă faţă de bunul obştesc a făcut ca gospodăria colectivă să nu se achite de obligaţiile contractuale pe care şi le-a asumat. Ingîmfarea şi munca sectară a unor conducători ai gospodăriei colective au mers pînă acolo incit aceştia şi-au permis să încheie contracte pentru furnizarea unor produse agricole, pe care nu le-au respectat, ceea ce a creat gospodăriei colective greutăţi financiare. dcţionînd în acest fel, conducerea gospodăriei colective şi alături de ea organizaţia de bază, nu s-au mai străduit să intensifice munca politică şi organizatorică pentru respectarea statutului model — lege de bază a întăririi şi dezvoltării gospodăriei colective Trebuie spus că atitudinea de îngîmfare a unor conducători ai gospodăriei colective nu s-a manifestat numai înăuntrul gospodăriei colective ci şi în afară, chiar faţă de unii activişti de partid şi de stat. In deosebitot, Ene Socrate, socotitorul gospodăriei colective, nesocoteşte încă şi acum părerile unor activişti de partid şi de stat cu experienţă, veniţi să ajute gospodăria colectivă. Faţă de această stare de lucruri, organizaţia de bază îndrumată de către comitetul raional de partid Brăneşti, a luat în ultimul timp măsuri de îndreptare. Au fost lichidate unele încălcări ale statutului modei, adunările generale ale gospodăriei colective se ţin mai regulat, iar părerile colectiviştilor sunt mai mult luate în seamă. Aceasta a dus la îmbunată, firea stării de lucruri din gospodăria colectivă din Livedea. Insămînţărîle de primăvară au fost terminate la timp şi s-a trecut la executarea primei praşile la floarea soarelui. Colectiviştii vin în număr tot mai mare la muncile gospodăriei colective. Se lucrează la terminarea porcăreţei. Toate acestea arată posibilităţile existente pentru ca gospodăria colectivă din Livedea să ajungă din nou în rîndurile gospodăriilor fruntaşe din regiunea noastră. Dar de pe acum se manifestă încă în rîndul unor membri de partid tendinţa de a lăsa lucrurile la jumătate. Adunarea generală a organizaţiei de bază n-a luat în discuţie lipsurile unor membri de partid cu munci de răspundere în cadrul gospodăriei colective; organizaţia de bază U.T.M. nu este îndrumată în direcţia sprijinirii muncii cultural-educative in rîndul tinerilor colectivişti. Un număr însemnat de tinere ca Miţa C. Tache, Maria N. Tache, Floarea C. Tache, Tudora Preduş, nu vin la muncile gospodăriei. Dar organizaţia de bază U.T.M. n-a luat atitudine şi n-a criticat apucăturile lor înapoiate. Însăşi adunarea generală a organizaţiei de partid, consacrată dezbaterii raportului delegaţiei C.C. al P.M.R. care a participat la lucrările Congresului al XX-lea al P.C.U.S. nu s-a desfăşurat în cele mai bune condiţiuru. Dezbaterile n-au fost orientate suficient în spre analizarea adîncă a stării de lucruri din gospodărie, iar criticile aduse de unii membri de partid au trecut nebăgate în seamă. Merită subliniat şi faptul că preşedintele gospodăriei colective, tov. Gheorghe Marin a lipsit de la această adunare, iar tov. Ene Socrate şi-a făcut o autocritică dulceagă şi formală. In felul acesta ei au căutat să evite criticarea de către adunarea generală a lipsurilor lor, şi autocritica cinstită, curajoasă, demnă de un membru de partid pe care trebuiau să şi-o facă. Organizaţia de bază a gospodăriei colective din Livedea este o organizaţie puternica. Ea cuprinde 28 membri de partid şi trei candidaţi de partid în care masa colectiviştilor are încredere. Membrii de partid trebuie să justifice această încredere şi să fie în fruntea luptei pentru lichidarea lipsurilor, pentru întărirea şi dezvoltarea gospodăriei colective. Organizaţia de bază trebuie să desfăşoare o intensă muncă politică în rîndurile colectiviştilor cărora să le arate că munca harnică a acestora este în primul rînd izvorul întăririi şi dezvoltării gospodăriei colective, izvorul îndestulării gospodăriilor personale ale colectiviştilor. Respectarea statutului, desvoltarea democraţiei interne, sunt condiţii importante pentru atragerea colectiviştilor la bunul mers al muncii obşteşti. In toate acestea, organizaţia de bază a gospodăriei colective din Livedea trebuie să aibă un rol de frunte pentru a contribui din plin la situarea gospodăriei colective in rindul celor fruntaşe. LUCIAN BLUJDEA STOICA FLOREA Viaţa de partid Nu îngîmfare, ci munca rodnica în conducerea G. A.C. din Livedea Sesiunea Consiliului de Ajutor Economic Reciproc totre 18 şi 25 mai 1956 a avut loc la Berlin Sesiunea ordinară a Consiliului de Ajutor Economic Reciproc (C.A.E.R.). La această Sesiune s-i au discutat problemele coordonării dezvoltării principalelor ramuri ale economiei naţionale a ţărilor membre pentru viitorul cincinal (1956—1960) şi anume: al industriei construcţiilor de maşini şiaparatelor optice, siderurgiei, metalurgiei neferoase, industriei carbonifere, petrolifere şi a gazelor, industriei chimice, industriei uşoare şi ale agriculturii. Sesiunea C.A.E.R. a adoptat, recomandările coordonate între ţările interesate, privitoare la nivelul producţiei şi livrărilor reciproce ale principalelor tipuri de maşini, utilaje, materii prime, combustibil şi de produse alimentare. Cu prilejul expunerii perspectivelor de dezvoltare a industriei construcţiilor de maşini şi a aparatelor optice, s-au elaborat trăsuri cu privire la extinderea specializării producţiei între ţări şi la asigurarea în continuare a progresului tehnic. S-au examinat problemele dezvoltării bazei de materii prime a siderurgiei , extracţia minereului de fier şi a cărbunilor cocsificabili şi producţiei die cocs, precum şi problemele dezvoltării bazei de materii prime a metalurgiei neferoase. Colaborarea economică între ţările membre C.A.E.R. trebuie să joace un rol însemnat în asigurarea ţărilor europene de democraţie populară cu cărbune livrabil din Polonia şi cu minereu de fier, livrabil din U.R.S.S. Cu ocazia examinării planurilor de perspectivă privind dezvoltarea agriculturii s-a acordat atenţie riporirii considerabile a producţiei agricole şi în special a producţiei de cereale. S-a recunoscut ca necesară asigurarea introducerii pe scară largă a culturii porumbului. S-au elaborat de asemenea recomandări în vederea linei extinderi ,însemnate a industriei de îngrăşăminte minerale şi dezvoltării în continuare a producţiei de maşini agricole moderne. Acordînd o mare atenţie problemelor asigurării cu energie electrică a economiei naţionale a ţărilor membre C.A.E.R., Sesiunea a discutat şi adoptat programul de lucru pentru pregătirea propunerilor cu privire la extinderea schimbului de energie electrică între ţările membre şi cuprivire la elaborarea schemei de folosire completă a resurselor hidraulice ale Dunării. S-au examinat şi adoptat hotărîri corespunzătoare cu privire la îmbunătăţirea organizării activităţii de colaborare economică şi tehnico-ştiinţifică, pe calea extinderii legăturilor directe între ministerele de ramură şi departamentele ţărilor membre ale C.A.E.R. La Sesiunea Consiliului de Ajutor Economic Reciproc au asistat în calitate de observatori reprezentantul R.P. Chineze şi reprezentantul R.P.F. Iugoslavia. INCEPÎND CU NUMĂRUL 58 ESS REVISTA ÎN APARARE A PĂCII se va numi Informaţii . Vineri a sosit în Capitală, la invitaţia Institutului Român pentru Relaţiile Cuntturale cu Străinătatea, Djordje Petrovici, pictor şi critic de artă din R.P.F. Iugoslavia. „ Societatea pentru răspîndirea ştiinţei şi culturii anunţă că luni la ora 19 va avea loc în sala Bibliotecii centrale universitare din calea Victoriei 88, conferinţa „Ocrotirea mamei şi copilului în R.P.R.“, pe care o va ţine comf. univ. M. Minculescu. După conferinţă va rula filmul „Fiul pădurarului“. PRIN SĂLILE TRIBUNALELOR • Tribunalul popular al raionului Călăraşi a condamnat pe Anca Marin, domiciliat in comuna N. Bălcescu, raionul Călăraşi, regiunea Bucureşti, la 4 ani închisoare corecţională, deoarece în calitate de agent comunal pentru achiziţii şi contractări de animale la O.R.A.C.A.Călăraşi a întocmit 27 contracte fictive, insuşindu-şi astfel banii ce trebuiau avansaţi la contractare. In baza aceleiaşi sentinţe, Ion Tănase, domiciliat în comuna Ezeru, raionul Călăraşi, a fost condamnat la 6 luni închisoare cor€Cţip fitilă deoarece în calitate de achizitor la acelaşi oficiu, s-a făcut vinovat de a nu fi controlat şi verificat niciodată legalitatea contractelor încheiate de Anca Marin, cându-i posibilitatea să delapideze. Ambii au fost obligaţi să plătească solidar ca despăgubiri civile unităţii O.R.A.C.A.Călăraşi suma de 21.250 lei. Sentinţa de condamnare a celor doi inculpaţi a fost confirmată de Tribunalul regional Bucureşti. • Printr-o sentinţă a Tribunalului popular al raionului Vida, regiunea Bucureşti, lih. Niţulescu din comuna Vida a fost condamnat la un an închisoare corecţionată pentru deliciul de abandon familial. După o convieţuire de 13 ani cu soţia sa, Gh. Niţulescu a părăsit-o lăsînd-o edit pe ea, cit şi pe cei 5 copii ai lor, fără nici un sprijin material timp de peste un an de zile. In această perioadă Gh. Niţulescu s-a stabilit in altă comună, trăind în concubinaj cu o altă femeie. Tribunalul regional București a respins recursul inculpatului. (Agerpres). STAREA TIMPULUI Institutul Meteorologic Central comunică : Vremea se menţine schimbătoare cu cerul mai mult noros. Vor continua să cadă ploi sub formă de averse, însoţite pe alocuri de descărcări electrice. Vînt cu intensificări temporare, mai întîî din nord-vest,, apoi din vest. Temperatura în scădere, va fi cuprinsă noaptea între 4 si 12 grade. Iar ziua, între 16 şi 23 grade. Pentru următoarele trei zile : Vremea se va menţine schimbătoare favorabilă ploilor intermitente sub formă de averse. Vint moderat. Temperatura in scădere. OTEAGUD ROŞU Echipa de handbal a R. P. R. itlneşte reprezentativa R. P. Ungare După frumoasa comportare avută la Gdansk (R. P. Polonă) unde a reuşit să învingă echipa poloneză cu 3— 2 şi să se califice pentru turneul final al campionatelor mondiale, selecţionata feminină de handbal , R.P. Romíne, va juca azi la Budapesta cu echipa R. P. Ungare. Intilnirile de pînă acum dintre echipele R. P.Ungare şi R. P. Romíné au revenit, în majoritatea lor echipei maghiare, care a cîştigat de trei ori (1949 la Timişoara, şi de două ori la Bucureşti în anul 1955). Doar o singură victorie a obţinut selecționata R. P. Romíné, la Varșovia în cadrul Festivalului, eted a învins cu 4— 1 (1—1). Meciul viitor al echipei R. P. Romíné va avea loc miercuri la Debreczin. Im cursul lunilor iunie şi iulie fotbaliştii români vor avea o intensă activitate internaţională. După cum se ştie, în ziua de 17 iunie pe stadionul „23 August“ din Capitală se va disputa întănirea dintre echipele reprezentative ale R.P.R. şi Suediei. Zece zile mai tîrziu, la Ploeşti se va desfăşura meciul dintre selecţionatele secunde ale R.P.R. şi Norvegiei, iar la 28 iunie, la Bucureşti se vor întîlmi echipele reprezentative ale celor două ţărî. Numeroase jocuri vor susţine în aceste luni echipele noastre de club. Echipa Locomotiva Timişoara va întoarce vizita făcută anul trecut de echipa iugoslavă Spartak Subotiţa cu care va juca la 17 iunie, în timp ce fruntaşa clasamentului, C.C.A., va pleca în R.D. Germană unde va îmîndrui la Berlin în ziua de 1 iulie echipa Vorwärts, cu ocazia aniversării a 10 ani de la înfiinţarea clubului Vorwärts. Cu mult interes este aşteptată sosirea în ţara noastră a echipei S. C. Anderlecht, care a cucerit anul acesta titlul de campioană a Belgiei. Fotbaliştii belgieni vor juca în ziua de 20 iunie la Bucureşti cu una din echipele fruntaşe ale fotbealului nostru. Pentru luna iulie şu-a anunţat sosirea la Bucureşti şi echipa belgiană F.C. Liégeoise, în vizită de răspuns le invitaţia echipei Dinamo Bucureşti. Echipa Flamura Roşie Arad va întreprinde un turneu în R.P. Polonă urmînd să susţină întăniri la Varşovia şi Opole, in zilele de 30 şi 31 mai se va desfăşura la Como (Italia) un mare concurs internaţional feminin de scrimă, la care s-au înscris Doemerki (R. P. Ungară), campioană mondială pe anul 1955, Delbarre (Franţa),, rutinatele ,Ilona Elek (R.P. Ungară) şi Müller Preiss (Austria), campioana Italiei, Colombelli, şi altele. La concurs se va prezenta şi prin cauza timpului nefavorabil, cele două jocuri de volei din campionatul republican, Progresul C.P.C.S. — Ştiinţa I.C.F. (feminin) şi Dinamo — echipă a ţării noastre formată din Maria Taitiş-Vicol, Elena Samşudeanu, Olga Orban, Ecateriaa Orb, — care au concurat cu un deosebit succes la campionatele mondiale de juniori, precum și Ileana Csimbalmos. Echipa noastră va părăsi astăzi Capitala, îndreptînidu-se pe calea aerului spre Como. C.C.A. (masculin) s-au disputat în sala Floreasca. In primul meci cl programului, Pro- gresul C.P.C.S. a dispus de Ştiinţa cu scorul de 3—2. In jocul Dinamo Bucureşti—C.C.A. victoria a revenit dinamoviştlor cu După ce militarii au ciştigat primele două seturi la 13 şi 7, dinamoviştii au avut o puternică revenire reuşind să ciştige trei seturi la 9, 14 şi 6. Jocul a fost foarte frumos, ambele echipe luptînd cu ardoare pentru victorie. In clişeu: Un aspect din jocul Progresul C.P.C.S. — Ştiinţa I.C.F. Cupa R. P. R. la fotbal In cadrul Cupei R.P.R. s-au înregistrat următoarele rezultate: Voinţa I Bucureşti — U.C.R. 2—1; Victoria Călăraşi — Recolta Andrăşeşti 3—2; Flamura roşie „7 Noiembrie“ — Flamura roşie Quadrat 2—0; Flamura roşie Abator — Flamura roşie F. C. „Gh. Gheorghiu-Dej“ II 3—2; Metalul I.C.A.R. — Flamura roşie F.R.B. 2—1; Flamura roşie F. C. „Gh. Gheorghiu-Dej“ I — Flamura roşie Bere Griviţa 4—1. Metalul „Boleslaw Bierut“ — Progresul Alexandria 3—1. Snîlniri internaţionale ale fotbaliştilor noştri Progresul C.P.C.S. şi Dinamo învingătoare ieri la volei Lotul feminin de scrima pleaca azi la Como Spartachiada de vară In cadrul Spartachiadei de vară, în regiunea Bucureşti au fost obţinute însemnate succese în organizarea şi buna desfăşurare a întrecerilor. Pînă acum în raioanele Videle şi Giurgiu peste 7.500 de tineri au luat parte la primele întreceri ale Spartachiadei. In raionul Lehliu, numai în trei comune şi anume Tăriceni, Noua Văcărească şi Frăsinet la întrecerile de atletism au concurat 615 ţărani muncitori. O frumoasă iniţiativă au avut tinerii sportivi din comuna Gh. Doja, raionul Slobozia, care au organizat întreceri la oină şi volei cu participarea a 6 echipe. Atit la cină cit și la volei pe primul loc s-au clasat echipele întovărășirii Gh. Doja din această comună. Serbarea sportivă din ziua de an... In această zi, ultima din anul şcolar, elevele nu mai răspund la catalog şi nici la tablă. Atmosfera sărbătorească caracteristică terminării anului şcolar se simte peste tot. O parte din eleve au terminat şcoala, altele au promovat intr-o clasă superioară. In această ultimă zi, şcoala medie nr. 16 din Bucureşti a primit şi oaspeţi, tinere fete care la toamnă se vor număra printre cele mai mici eleve, părinţi şi rude. Peste puţin timp va începe tradiţionala serbare a şcolii din care nu va lipsi demonstraţia tinerelor sportive. La şcoala medie nr. 16 a devenit o tradiţie acest lucru, mai ales că multe absolvente au devenit sportive cunoscute. Săptămîni de-a rindul toată şcoala a fost in fierbere. Peste 100 de eleve din toate clasele, sub conducerea profesoarei Chivulescu Elvira s-au pregătit minuţios pentru demonstraţia sportivă. A sosit mult aşteptata zi. Rind pe rînd grupele pe clase se produc în faţa publicului cu diverse programe de gimnastică. Elevele din clasa II-a cuceresc aplauze numeroase pentru frumosul dans al marinarilor pe care l-au executat cu multă gingăşie şi graţie. Tot clasa II-a a executat dansul păpuşilor şi dansul cu cercurile. In centrul atenţiei tuturor apare acum eleva Puia Sanda din clasa 111-a care, deşi la o virstă la care nu i se poate cere prea mult, dovedeşte mult talent in prezentarea unui dans chinezesc. Programul este urmărit cu o mai muită atenţie. Menuetul executat de elevele clasei a treia, în costume de epocă, este incîntător. Fiecare număr executat vădeşte priceperea celor care cu multă răbdare l-au conceput. Pe lingă laudele ce se cuvin profesoarei Chivulescu merită o atenţie deosebită munca profesoarei Brohanschi Maria şi învăţătoarei Roca Valentina. Echipa de gimnastică a şcolii a impresionat prin programul variat şi bine pregătit pe care la prezentat. Cele T1 gimnaste, care în repetate rinduri au reprezentat în diverse concursuri şcoala lor, s-au produs cu numere de gimnastică G.M.A., gimnastică la sol, la bârna şi paralele. Această echipă compusă din elevele: Cezara Alexandru, Birnău Luminiţa, Drăgan Magda, Zandbank Ada, Boţea Ariana, Rovan Vera, Teleba Victoria, Teodorescu Elena, Radu Rodica, Oancea Rodica, Gheorghiu Maria, au cîştigat concursul de gimnastică pe Capitală al şcolilor medii. Exerciţii la paralele şi la bîrnă, dansul eşarfelor au completat programul sportiv pe care elevele şcolii medii Nr. 16 l-au prezentat în ziua sfîrşitului de an şcolar. Serbarea sportivă a luat sfîrşit, elevele şi-au luat rămas bun de la profesoare, de la colege, aşteptind peste citeva luni, începerea unui nou an de şcoală. P. CRISTEA Foto M. MATEI Un frumos exercjjiu de ansamblu.. ...şi unul individual la bîml PROGRAMUL . 6.00 Muzică populară. 6.30 Calendarul zilei și Radiojurnal. 6.42 Cîntece de compozitorul sovietic Blanter. 7.16 Articolul de fond din ziarul „Scînteia“. 7.30 Muzică uşoară. 8.00 Emisiunea pentru militari. 8.30 Emisiunea „Teatru la microfon pentru copii". 9.30 Muzică uşoară. 9.45 Emisiunea „De toate, pentru toţi". 10.45 Melodie de Kronke. 10.50 Solişti şi orchestre de muzică populară. 11.20 Muzică uşoară. 11.50 Muzică din opere. 12.15 Mozaic muzical. 13.00 Radiojurnal. 13.10 Jocuri. 13.15 Vorbeşte Moscova . 13.45 Cotele apelor Dunării. 14.00 Cîntă orchestra de muzică populară Radio. 14.35 Concert de muzică ușoară și populară. 15.40 Copiii de pretutindeni. 16.30 Jurnalul satelor. 17.15 Muzică. 19.00 Teatru la microfon. 20.48 Jocuri populare. 21.00 Radiomagazin. 21.45 Muzică de dans. 22.30 Buletin sportiv. 22.45 Muzică de dans. 23.00 Radiojurnal. 23.10—23.55 Muzică de dans. PROGRAMUL . 7.00 Concert de dimineață. 7.30 Radiojurnal. 8.00 Emisiunea „Radio-Ţepeluş". 8.20 Cîntece de Ion Chirescu. 8.40 Muzică ușoară. 9.00 Concert popular. 9.30 Muzică populară. 10.00 Note politice. 10.15 Muzică de estradă. 10.50 Transmisiune din sala Ateneului R.P.R. a concertului orchestrei simfonice a Filarmonicii de Stat „George Enescu“. In pauză . Emisiunea : „Poeţii lumii cîntă libertatea“. 13.45 Cîntă Mihaela Cotaru. 14.00 Revista presei şi Radiojurnal. 14.20 Miei piese instrumentale 14.30 Concert de estradă. 15.15 Cîntă Ileana Grigoriu. 15.30 Buletin de știri. 15.35 Noi imprimări. 16.00 Concert simfonic popular. 17.00 Revista muzicală Radio nr. 34. 18.00 Muzică populară. 18.30 Album cultural. 19.00 Noi înregistrări. 19.30 Muzică de dans. 20.90 Transmisiune din sala Ateneului R.P.R. a concertului orchestrei ,,Barbu Lăutaru“. In pauză: Versuri de Topîrceanu. 22.00 Radiojurnal și buletin sportiv. 22.15 înregistrări de la festivalul „Primăvara la Praga“. 22.55 20.50 Muzică de dans. DUMINICA 27 MAI 1956 Programul spectacolelor din regiunea Bucureşti între 28 mai şi 3 iunie ALEXANDRIA- Cinema V. Roaită; 28—30 mai: Doi prieteni; 31—3 iunie: S-au cunoscut într-o trăsură. BOLINTINUL VALE. Cinema M. Eminescu; 28—30 mai: o aventură pe coasta Atlanticului; 31—3 iunie: Liliacul. BUFTEA. Cinema N. Seloiannis: 28— 30 mai: Nunta: 31—3 iunie: Maclovia. CĂLĂRAŞI. Cinema Al. Sahia: 28 mai — 3 iunie: Bel Ami. GIURGIU. Cinema Ilie Pintile: 28 mai — 3 iunie: Fata mexicană. Cinema Olga Baneki: 28 mai — 3 iunie: Bel Ami. OLTENIŢA. Cinema Comunal: 28—30 mai: O noapte de amintiri: 31—3 iunie: Bancnota de 1 milion lire sterline. ROŞIORI DE VEDE. Cinema Carpaţi: 28 mai — 3 iunie: Furtuna Echinocţiului. Cinema Ilie Fintilie; 28 mai — 3 iunie: Jan Hus. SLOBOZIA. Cinema V. Roaită: 28—30 mai: Ogoare înţelenite; 31—3 iunie: Soldatul Ivan Brovkin. TR. MĂGURELE. Cinema Dunărea: 28 mai — 3 iunie: Poveste neterminată. Cinema Gheorghiu-Dej: 28 mai — 3 iunie: Drum periculos. ZIMNICEA. Cinema Progresul: 28—30 mai: Cîntecul fluviilor; 31—3 iunie: Giuseppe Verdi. URZICENI. Cinema 8 Mai: 28—30 mai: Aventură pe coasta Atlanticului; 31—3 iunie: Alarmă In munți și Șurubul lui Marinică. reaese Teatrul de Operă şi Balet al R.P.R., orele 11: Boema; orele 19.30: Fîntîna din Baccisarai; Teatrul de Stat de Operetă, orele 10.30; Vînzătorul de păsări; orele 19.30: Culegătorii de stele; Teatrul Naţional „I. L. Caragiale“ (sala Comedia), orele 10: Gaiţele; orele 15: Doamna nevăzută; orele 19: Regele Lear; Teatrul Municipal; orele 10: Răzvan şi Vidra; orele 15: Un capriciu şi Să nu spui vorbă mare; orele 19:30: Arcul de Triumf; Teatrul Ţăndărică (sala Orfeu), orele 11: Artiştii pădurii; orele 20: 20 pentru noi; (Sala str. Academiei), orele 11: Căluţul cocoşat; orele 17: Băiatul şi vîntul; Ansamblul de Estradă al R.P.R., orele 16: Cioara vopsită; orele 20: Cu dragostea nu-i de glumit; Circul de Stat, orele 17 şi 20: Arena primăverii. CINEMATOGRAFE Patria, V. Alecsandri, înfrăţirea între popoare, Elena Pavel, Libertăţii: Ganga; Magheru, Popular: Carola Lamberti; Republica, Bucureşti, Vasile Roaită, Al. Sahia, Aurel Vlaicu: Pe răspunderea mea; Lumina: Vagabondul, seria I-a; I. C. Frimu, Filimon Sîrbu: Melodii nemuritoare; 1 Mai, Olga Banele: Semne particulare; Maxim Gorki, Timpuri Noi. In Afganistanul prieten, Pe pămîntul primitor al Birmaniei; Central: Caravana; Victoria: Vagabondul, seria II-a, completare La noi la Todireşti; Tineretului: Urmărirea; Al. Popov, Cultural, Munca: Cavalerul fără lege; 8 Martie, T. Vladimirescu: Drum însîngerat; Griviţa: Muzică şi dragoste; Unirea: Trei starturi; C. David: Giuseppe Verdi; Flacăra: Cercul diabolic; Arta: Moşilor: Infidelele; Carpaţi: Sarea pămîntului;Mioriţa: A Xll-a noapte; 23 August: Ordinul Anna; Donca Simo: Povestea viteazului Baiala; Gh. Coşbuc: Campionul lumii; Iile Pintilie: Serenada străzii; M. Eminescu: Saltanat; Volga: Nufărul roşu, Tortul de ciocolată, Păţania vulpoiului; 8 Mai: Drum periculos; N. Bălcescu: Umbre in port. 5 recorduri R.P.R. şi o performanţă de valoare mondială in campionatul de haltere Ieri a început în sala Dinamo din Capitală campionatul R.P.R. de haltere pe echipe. In cadrul categoriei cea mai uşoară primul loc l-a obţinut Balmău Ion (Ştiinţa) cu un total de 260 kg. urmat de Cosma Alexandru (Dinamo) cu 250 kg. şi de Panait Ion (Progresul) cu 232,500 kg. Au participat 10 concurenţi reprezentind 10 colective de asociaţii. După amiază s-au înregistrat noi recorduri. Birău Ion (Metalul Timişoara), şi-a întrecut propriile recorduri, stabilind la împins 97,500 kg. (vechiul record 95 kg.), iar la smuls 95 kg. (vechiul record 92,500 kg.). In cadrul categoriei uşoare Roman Tiberiu (C.C.A.) a realizat un nou record la împins cu 102, 500 kg.. Acelaşi Roman Tiberiu şi-a întrecut propriul record cu un total de 322,500 kg. (vechiul record 320 kg.). O performanţă excepţională a realizat Birău Ioan, (Metalul), stabilind in afară de concurs, la categoria semi-uşoară un total de 312,500 kg. Aceasta, în afară că este un nou record republican, dar mai constituie o performanţă ce se situează pe primele 6 locuri mondiale. La aruncat acelaşi sportiv şi-a înscris numele pe tabela de onoare cu 120 de kilograme (vechiul record 117). Anglia — R. F. Germana 3-1 (1-0) Ieri pe stadionul olimpic din Berin s a disputat jocul de fotbal dintre reprezentativele Angliei și R-F. ■ Germane. Victoria a revenit echipei engleze cu scorul de 3—1 (1—0). Echipa Angliei a jucat foarte bine și a condus cu 3—0 pînă în minutul 80 cînd Fritz Walter a redus handicapul. Golurile englezilor au fost marcate de Edwards, Mattews și Haynes. Cel mai bun de pe teren a fost stoperul echipei Angliei, Wrigt. A arbitrat foarte bine, maghiarul Zsolt. UNDE MERGEM AZI CICLISM. Cursa organizată de comisia orăşenească pe şoseaua Bucureşti— Alexandria, de la km. 8, plecarea la ora 8. Verificarea lotului care participă în cursa Sofia — Bucureşti. HALTERE: Campionatul republican pe echipe, sala Dinamo de la ora 9. NATAŢIE: Concursul lotului R.P.R., ora 10, la bazinul acoperit Floreasca. VOLEI: Jocul Dinamo — Flamura roşie Cluj (feminin) ora 10 teren Dinamo. ATLETISM: Plecarea în cursa de marş „Cupa primăverii“ ora 10 şi concurs pentru toate categoriile pe stadionul Tineretului. La ora 9.30, pe stadionul Dinamo, campionatul şcolilor medii. RUGBI: C.C.A. — Dinamo teren C.C.A. ora 9.15, Dinamo 9 — Progresul Sănătatea, teren Dinamo ora 8.45, Locomotiva I.C.F. — Constructorul Oraşul Stalin, ora 17, Stadionul Tineretului; Progresul F. B. — Flamura roşie Oraşul Stalin, ora 17, stadion Progresul Minerul — Locomotiva Buzău, ora 11.30, Ştiinţa — Constructorul ora 11 şi Progresul I — Metalul ora 11, toate pe stadionul Tineretului. FOTBAL: Locomotiva — Dinamo Oraşul Stalin ora 17.30, Stadionul Giuleşti şi progresul C.P.C.S. — Flamura roşie Burdujeni ora 15.30, Flamura roşie Bere Rahova — Metalul 131 ora 11 teren C.A.M. (categoria C). Jocuri din campionatul regional: Flamura roşie Bere Griviţa — Avîntul I.P.R.O.F.I.L. ora 9, teren C.A.M.; Flamura roşie „7 Noiembrie“ — Recolta Lehliu ora 9 teren Dudeşti— Flamura roşie F.R.B. — Progresul I.T.B. ora 11 teren F.R.B.; Flamura roşie Viscofil — Metalul „Boleslaw Bierut", ora 11, teren Viscofil; Flamura roşie Abator — Recolta C.M. Roşiori ora 11, teren Dudeşti; Flamura roşie F. C. „Gh. Gheorghiu-Dej“ — Flacăra ora 11 teren Militari; Flamura roşie „Filimon Sîrbu“ — Metalul Electromagnetica ora 11, teren Veseliei. HANDBAL: C.C.A. — Dinamo Oraşul Stalin ora 11 pe terenul C.C.A. POPICE: Campionatul orăşenesc al echipelor de categoria I, II-a şi a IlI-a pe arenele 23 August, Metalul „Boleslaw Bierut“, Progresul Gospodării, Progresul Justiţia, Recolta şi Giuleşti, ora 9.30. Pag. 3-a Azi pe stadionul Ciuleşti LOCOMOTIVA BUCUREŞTI - DINAMO ORAŞUL STALIN ■ Campionatul republican de fotbal programează azi jocuri extrem de echilibrate. In Capitală, se dispută meciul Locomotiva — Dinamo Oraşul Stalin, care se joacă pe stadionul Giuleşti, la ora 17.30, avîmd în deschidere o partidă de categoria B. (Progresul C.P.C.S. — Flamura roşie Burdujeni). C.C.A. joacă la Oradea cu Progresul. La Timişoara, Progresul Bucureşti va susţine o partidă dificilă cu Locomotiva. Flacăra Ploeşti poate obţine la Ploeşti, ceea ce a izbutit Locomotiva Bucureşti, în jocul de joi cu Ştiinţa Timişoara. Minerul primeşte vizita Flamurei roşun Arad. In sfîrşit, la Cluj, Ştiinţa va avea ca oaspete Dinamo Bacău.