Steagul Roşu, noiembrie 1958 (Anul 4, nr. 1422-1446)

1958-11-09 / nr. 1428

Sărbătorirea zilei de 7 Noiembrie în regiunea Bucureşti Es®. Giurgiiui (Urmare din pag. l-a) au întîmpinat ziua de 7 Noiembrie cu noi și însemnate succese în muncă. Depunînd eforturi sporite, colectivul de muncă de la fabrica de zahăr „Popa Şapcă“ a dat peste plan 109 vagoane de zahăr, însemnate succese au repurtat şi muncitorii de la Atelierele Navale Giurgiu, care au terminat cu 10 zile înainte de termen reparatul elevatorului 207 şi şalupa „Veriga“. Muncitorii şi tehnicienii din ramura lemn a întreprinderii de industrie locală „Steagul roşu“ au îndeplinit sarcinile planului anual cu o lună de zile înainte de termen, iar secţiile de bolangerie, finisaj şi tipografie au realizat planul pe luna octombrie în proporţie de 105—110 la sută. Membrii cooperativei meşteşugăreşti „Călugăreni" au livrat pieţii tot mai multe produse şi de bună calitate. Realizări frumoase au obţinut în cinstea celei de a 41-a aniversări a Marii Revoluţii Socialiste din Octombrie şi La mitingul din oraşul Giurgiu şi muncitorii de la C.F.R., D.R.N.F. altele. Ascultînd îndemnul partidului 13.000 de familii de ţărani muncitori care posedă 22.072 ha. teren arabil au intrat — pe baza liberului consimţămînt — în gospodării agricole colective, cooperative agricole de producţie, întovărăşiri agricole. In prezent oamenii muncii din agricultură traduc în viaţă Directivele Congresului al l-lea al P.M.R. şi recomandările Consfătuirii de la Constanţa. Membrii gospodăriilor colective şi ai întovărăşirilor îşi îndreaptă eforturile spre întărirea economico-organizatorică a unităţilor agricole socialiste. Oamenii muncii din oraşul şi raionul Giurgiu au răspuns cu entuziasm Chemări lansate de partid de a participa la lucrările de redare de noi terenuri agriculturii în sectorul Arsache-Pietroşani. In această zi de mare sărbătoare oamenii muncii din Giurgiu au manifestat din toată inima pentru Uniunea Sovietică şi gloriosul său Partid Comunist, pentru prietenia veşnică, de neclintit dintre poporul român şi popoarele Uniunii Sovietice, pentru întărirea continuă a unităţii lagărului socialist în frunte cu marea Uniune Sovietică. Formaţiile artistice ale Atelierelor Navale Giurgiu, O.C.L. şi altele au prezentat în continuare bogate programe artistice cuprinzind cîntece şi recitări închinate Marii Revoluţii Socialiste din Octombrie, dansuri romîneşti şi sovietice. După amiază, pe stadioanele din localitate au avut loc întreceri sportive, la volei, handbal şi fotbal. Manifestările cultural-sportive prilejuite de cea dea 41-a aniversare a Marii Revoluții Socialiste din Octombrie au continuat pînă seara tîrziu. Eva. Rostof. Cei aproape 4.000 de participanţi la mitingul consacrat zilei de 7 Noiembrie şi-au manifestat puternic, prin lozinci şi urale, dragostea şi prietenia faţă de popoarele Uniunii Sovietice. Semnele preţuirii acestei sărbători erau vădite şi în buchetele de flori aduse de micuţii purtători ai cravatelor roşii, în mândria cu care muncitorii, tehnicienii, lucrătorii de la atelierele C.F.R., de la Centrul mecanic, de la ţesătoria „Teleorman“ înălţau graficele de producţie ce consemnau succesele repurtate în întrecerea socialistă iniţiată în cinstea zilei de 7 Noiembrie. Tov. Stere Constantinescu prim secretar al comitetului raional P.M.R. Roşiori a deschis mitingul închinat celei de a 41-a aniversări a Marii Revoluţii Socialiste din Octombrie, dînd cuvîntul tov. Teodor Roman, şeful secţiei de propagandă şi agitaţie a comitetului regional de partid Bucureşti, care după ce a scos în evidenţă însemnătatea Marii Revoluţii Socialiste din Octombrie pentru întreaga omenire, cotitura istorică de importanţă mondială marcată de acest măreţ eveniment — a subliniat succesele poporului nostru pe calea deschisă de Marele Octombrie. „Faptul că oamenii muncii din oraşul Boişiori au întîmpinat cu drag ziua de 7 Noiembrie — a arătat vorbitorul în cuvîntul său, — este dovedit de cei 1.600.000 lei care reprezintă economiile obţinute de întreprinderile din oraş, în ultima perioadă de timp, ca şi de alte fapte ce ilustrează aceasta. La depoul C.F.R. mecanici ca Aurel Pencea, Alexandru Marinescu, Gheorghe Andrei, au fost printre aceia, care printr-o muncă chibzuită, printr-o folosire judicioasă a combustibilului, a maşinilor, şi-au adus contribuţia la obţinerea unor economii însemnate. La Centrul mecanic, unde s-au evidenţiat muncitori ca Radu Corgan, Petre Ţone şi alţii, planul de producţie a fost depăşit cu aproape 3 la sută. Nu mai puţin şi-au adus contribuţia la obţinerea unor succese frumoase în producţie în cinstea zilei de 7 Noiembrie, şi muncitorii de la ţesătoria „Teleorman“ care au dat peste plan 3733 m. p. pînză. Dar succesele de pînă acum ale muncitorilor din oraş nu sînt singurele obţinute pe drumul deschis de Marea Revoluţie Socialistă din Octombrie, căci asemenea succese au obţinut şi colectiviştii din cele 16 G.A.C.-uri, întovărăşiţii din cele 140 de întovărăşiri agricole. Sunt cunoscute gospodăriile colective din Dideşti, Belitori, Măldăeni, întovărăşirile agricole „23 August“-Drăcşani, „Viaţă Nouă“Gresia, care datorită lucrării pământului după învăţămintele ştiinţei, au obţinut recolte sporite la hectar. Cei aproape patru mii de participanţi din oraşul Roşiori, veniţi la mitingul consacrat zilei de 7 Noiembrie, într-un singur glas plin de căldură au scandat „Trăiască Marea Revoluţie Socialistă din Octombrie“, „Trăiască Uniunea Sovietică“, „Trăiască în veci prietenia romîno-sovietică“. TR. POPESCU La Turnul Măgurele In această zi de noiembrie, vîntul şi-a înteţit suflarea scuturind pe alei podoaba de aramă a castanilor şi anunţînd cu insistenţă apropierea iernii. Pe străzile oraşului Turnu Măgurele tălăzuiesc coloane de manifestanţi de la întreprinderile şi instituţiile din oraş şi raion, se agită panouri şi placarde cu grafice şi lozinci, răsună cîntece, iar pe aleile parcului „11 Iunie“ din centrul oraşului, unde va avea loc mitingul, au înflorit garoafele uriaşe ale drapelelor muncitoreşti, freamătă ca o pădure tinără şirurile de şcolari şi pionieri cu braţele încărcate de flori. La ora 10, tov. Ion Bică — preşedintele comitetului executiv al sfatului popular raional, deschide mitingul salutind pe participanţi şi felicitîndu-l cu prilejul acestei mari sărbători, apoi dă cuvîntul tov. Bucur Brănişteanu, — redactor şef al ziarului „Steagul roşu“, care a scos în evidenţă însemnătatea istorică-mondială a Marii Revoluţii Socialiste din Octombrie, realizările uriaşe obţinute de Uniunea Sovietică, lupta plină de avînt şi abnegaţie a întregului lagăr socialist pentru dezvoltarea cuceririlor obţinute pe drumul deschis de Marea Revoluţie Socialistă din Octombrie, pentru apărarea şi consolidarea păcii în întreaga lume. De asemenea, vorbitorul a trecut în revistă realizările regimului nostru democrat-popular, subliniind şi citeva din succesele însemnate obţinute în raionul Turnu Măgurele, pe drumul construcţiei socialiste. Pînă la începutul acestui an din gospodăriile agricole colective, întovărăşirile agricole şi cooperativele agricole de producţie din raion, erau înscrise un număr de 12.843 familii cu o suprafaţă de 24.887 ha. , iar la sfîrşitul lui octombrie a. c., numărul familiilor ţăranilor muncitori cuprinşi în formele cooperatiste sporise la 20.382, iar suprafaţa de teren cooperativizată la 54.375 ha. întreprinderile şi instituţiile din raion au obţinut de asemenea realizări importante. Salariaţii de la întreprinderea de industrie locală, au realizat o economie de materii prime în valoare de circa 80.000 lei. Mitingul a luat sfîrşit într-o atmosferă de însufleţire sărbătorească, participanţii manifestînd îndelung pentru prietenia romîno-sovietică şi expritrindu-şi hotărirea de a lupta sub conducerea partidului cu şi mai mare avînt pentru succesul socialismului în patria noastră. Apoi formaţiile artis- tice ale Casei raionale de cultură au prezentat în sala cinematografului „Gh. Gheorghiu-Dej“ un frumos program artistic. ION MACARIE Ea. ®I©t*05Eia Am trăit în ziua de 7 Noiembrie, împreună cu miile de oameni ai muncii din oraşul şi raionul Slobozia clipe minunate de sărbătoare. Sub faldurile steagurilor roşii desfăşurate în bătaia vîntului de toamnă, coloanele de manifestanţi purtînd drapele roşii şi tricolore, portrete“, au pornit către stadionul „1 Mai“. Ei au venit să raporteze partidului succesele obţinute în cinstea marii sărbători. Stafia experimentală zootehnică şi-a realizat planul în proporţie de 113 la sută, colectiviştii din Căzăneşti şi-au îndeplinit în întregime obligaţiile contractuale, încheind cu succes campania agricolă de toamnă. Mecanizatorii din Andrăşeşti au realizat peste planul anual 2.988 bantri arătură normală, făcînd totodată economii de carburanţi şi piese de schimb, în valoare de 44.897 lei Tov. Iacob Tănase, secretar al comitetului raional de partid deschide mitingul închinat aniversării Marii Revoluţii Socialiste din Octombrie şi dă cuvîntul tovarăşului Nicolae Leţa, din partea comitetului regional Bucureşti al P.M.R., care vorbind despre Marea Revoluţie Socialistă din Octombrie şi însemnătatea ei internaţională, subliniază că poporul nostru condus de partid, mergînd pe drumul deschis de Marele Octombrie, obţine zi de zi noi succese la construirea serialismului. Apoi, cînd mitingul a luat sfirşit pe stadion, oamenii muncii din oraşul şi raionul Slobozia au încins tradiţionalele hore. Pînă seara tîrziu, pe stadion, la Casa raională de cultură şi în comune, la căminele culturale au avut loc manifestări sportive şi artistiei închinate zilei de 7 Noiembrie V. TOLEA STEAGUL ROŞU La Olfemito (Urmare din pag. 1) de nave au sărbătorit ziua de 7 Noiembrie şi planul producţiei globale realizat pe anuil 1958în proporţie de 100,21 la sută. Muncitorii de aici şi-au depăşit propriile angajamente livrând în plus un remorcher de 150 cai putere, şi au realizat în acest an la întreaga producţie marfă o economie de 1.134.000 lei. In întrecerea socialistă organizată în cinstea măreţei sărbători, echipa de muncitori condusă de candidatul de partid Radu D. Nicolae şi-a depăşit angajamentul cu 70 la sulă. De asemenea comuniştii Ion Roşu, Ionescu Vasile, ing. Mihai Şerban şialţii au întîmpinat ziua de 7 Noiembrie cu frumoase realizări în munca lor. Alături de muncitorii din întreprinderi, oamenii muncii din agricultură au obţinut succese însemnate în consolidarea unităţilor cooperatist-colectiviste şi in îndeplinirea la timp a lucrărilor agricole de toamnă. In încheierea cuvîntului său, tovarăşul Gheorghe Necula a urat participanţilor la miting să obţină noi succese pe drumul înfăptuirii sarcinilor trasate de cel de al doilea Congres al Partidului Muncitoresc Român. Participanţii la miting au ovaţionat îndelung pentru prietenia cu Uniunea Sovietică, pentru pacea în întreaga lume, pentru Partidul Muncitoresc Român, inspiratorul şi călăuzitorul realizărilor noastre. La sfîrşitul mitingului corul cadrelor didactice şi ansamblul cooperativelor meşteşugăreşti din oraş au prezentat un bogat program artistic. la Ur®IceraI Încă din zorii zilei, oraşul şi satele raionului Urziceni au cunoscut animaţia specifică marilor sărbători. In aplauzele entuziaste ale participanţilor, la tribuna drapată cu roşu instalată in centrul oraşului, iau loc activişti de partid şi de stat din raionul Urziceni, fruntaşi în producţie. Astfel, începe în Urziceni mitingul festiv consacrat sărbătoririi a 41 ani de la Marea RevoluţieSocialistă din Octombrie. După deschiderea mitingului, tovarăşul Vasile Ştefu, prim secretar al comitetului raional de partid, dă cuvîntul tov. Nicolae Matei, secretar al comitetului regional Bucureşti al P.M.R., care a vorbit despre însemnătatea mondială a Marii Revoluţii Socialiste din Octombrie. Vorbitorul a subliniat cu acest prilej şi succesele repurtate de către oamenii muncii din oraşul şi raionul Urziceni în întîmpinarea zilei de 7 Noiembrie, întreprinderea de cultură şi fermentare a tutunului, de exemplu, a îndeplinit încă la mijlocul lunii octombrie planul anual al producţiei globale, în procent de 129 la sută realizând şi economii ,în valoare de 532.000 lei. La sate s-au obţinut realizări însemnate pe linia întăririi şi dezvoltării sectorului socialist al agriculturii. Astfel, la gospodăria agricolă colectivă din comuna Cocora, a fost creată de curînd o fermă care cuprinde 80 capete bovine, 1200 oi şi peste 1000 păsări. Fondul de bază al întovărăşirilor agricole, valoarea uneltelor şi a celorlalte bunuri se ridică acum la peste 800.000 lei. In cinstea zilede 7 Noiembrie, S.M.T. Balaciu şi S.M.T. Urziceni şi-au realizat şi depăşit sarcinile de plan la însămînţări şi alături de toamnă. Anul acesta, comunele Alexeni, Ion Roată, Sft. Gheorghe au fost electrificate, iar în comuna Balaciu se lucrează acum la instalarea firelor electrice. Oamenii muncii din Urziceni muncesc cu avînt pentru a reda agriculturii noi suprafeţe de teren. La şantierul din comuna Jilavele prin digul ce va fi construit vor fi redate agriculturii 3000 ha., iar prin canalul colector de ape din comuna Sft. Gheorghe alte 250 ha. La Casa de cultură raională şi în satele raionului, s-a sărbătorit de asemenea ziua de 7 Noiembrie. Echipele artistice de teatru şi dansuri ale Casei de cultură şi I.C.F.T -Urziceni au prezentat programe reuşite în cinstea sărbătoririi a 41 de anii dei la'Marea’' Revoluţie Socialistă din Octombrie. P. DOBRE La Alexandria, Stadionul „Progresul“, din apropierea Vedel, a fost martorul unei entuziaste manifestări consacrate celei de a 41-a aniversări a Marii Revoluţii Socialiste din Octombrie. Dis de dimineaţă, alături de oamenii muncii din întreprinderile şi instituţiile oraşului Alexandria, îmbrăcaţi sărbătoreşte şi purtîrtd drapele romîneşti şi sovietice, au sosit la stadion muncitori, tehnicieni şi ingineri de unităţile agricole de stat ale raionului, colectivişti şi întovărăşiţi din comune. 7 Noiembrie 1958, a fost întîmpinat de oamenii muncii din oraşul şi cuprinsul raionului Alexandria cu noi şi importante succese în muncă. Astfel, muncitorii, de la fabrica „Izlazul“ au realizat planul fnual de producţie în proporţie de 105 la sută, şi au obţinut economii, în valoare de 307.000 lei , cei de la staţia de egrenat bumbac, şi-au îndeplinit, de asemenea, planul anual de producţie în proporţie de 103 la sută şi au realizat economii care se cifrează la suma de 237.000 lei. Demne de relevat sunt şi succesele oamenilor muncii care-şi desfăşoară activitatea în domeniul agriculturii. Cele 2 S.M.T.-uri, Nanov şi Brînceni, au venit să raporteze că planul anual de producţie a fost, de asemeni, depăşit, iar reprezentanţii gospodăriei agricole de stat din Vităneşti, au fost primii din regiune care au încheiat campania însărcinărilor de toamnă. Sectorul cooperatist al agriculturii este în necontenită creştere. Noi familii de ţărani muncitori, avînd în faţă exemplul unor gospodării colective fruntaşe, ca cele din Ştorobăneasa şi Groşti, al cooperativei agricole de producţie din Reni, al întovărăşirilor „Gheorghi Dimitrov“ din Pîrlita, „Steagul Roşu“ din Nanov, „Drumul lui Lenin“ din Găvăneşti şi al altora, au păşit de hotărîre pe drumul agriculturii socialiste, pe drumul bunăstării şi fericirii. Acum, de 7 Noiembrie, 85 la sută din agricultura raionului Alexandria este cooperativizată. La ora 10 mitingul închinat celei de a 41-a aniversări a Marii Revoluţii Socialiste din Octombrie, a fost deschis de tov. Ilie Duţă, prim secretar al comitetului raional de partid Alexandria, care a dat cuvîntul tov. Dumitru Vătăşelu, şeful secţiei organizatorice a comitetului regional Bucureşti al P.M.R. Vorbitorul a făcut o amplă expunere a evenimentului epocal — Marea Revoluţie Socialistă din Octombrie, — subliniind cotitura radicală pe care a produs-o aceasta în destinele întregii omeniri. Astăzi, a spus Iov. Vătăşelu printre altele, ideile atotbiruitoare ale Marelui Octombrie însufleţesc oamenii muncii de pretutindeni în lupta pentru eliberarea de sub robia capitalismului, pentru pace între popoare. După încheierea mitingului, pe stadionul „Progresul“, corul Casei de cultură raională şi corul,Casei pionierilor au prezentat Un frumos program muzical. In după amiaza zilei de 1 Noiembrie, pe acelaşi stadion au avut loc şi manifestaţii sportive. FIOREA STOICA La Călăraşi întregul raion îmbrăcase straie mindre, vestindu-i şi pe toţi că Bărăganul înfrăţit îşi trimetea mesajul bucuriei la marea sărbătoare. Şi in timp ce artiştii amatori se pregăteau să aducă pe scene căminelor culturale măiastră artă a cintecului şi dansului popular, sute de delegaţi din diverse comune se îndreptau spre Călăraşi, unde avea să se ţină mitingul închinat celei de a 41-a aniversări a Marii Revoluţii Socialiste din Octombrie. Băltinul oraş dunărean i-a intimpinat cu toată căldura. Bucuria inimii revărsase pe străzi rubiniul aprins al flamurilor, făcuse să răsară ghirlande de flori şi placarde cu portretele marilor dascăli ai omenirii muncitoare. In piaţa din mijlocul oraşului se strinseseră mii de oameni. Veniseră muncitori de la Centrul Mecanic Ciulniţa şi fabrica de egrenat bumbac „Republica", tractorişti de la S.M.T. Cuza Vodă, colectivişti din Ceacu, Modelu, etc., precum şi numeroşi oameni ai muncii din oraşul Călăraşi. Fiecare ţinea să aducă prinosul recunoştinţei lui pentru tot ceea ce infăptuise in anii vieţii noi, datorită uriaşei cotituri istorice din zilele gloriosului Octombrie. La tribuna îmbrăcată in roşu, iau loc activişti de partid şi de stat, numeroşi muncitori fruntaşi, conducători ai organizaţiilor obşteşti, preşedinţi din gospodăriile agricole colective, printre care: Aur Raicu, preşedintele G.A.C. „Filimon Sîrbu", deputat in Marea Adunare Naţională, decorat cu Ordinul Muncii, Cojocaru Gherghina, brigadieră fruntaşă la gospodăria colectivă din Cuza Vodă, Olimpia Catană, muncitoare fruntaşă la întreprinderea de gospodărie locală, şi alţii. Mitingul este deschis de tovarăşul Nicolae Popescu, prim secretar al Comitetului raionalde partid Călăraşi care a vorbit despre Marea Revoluţie Socialistă din Octombrie. Vorbitorul a subliniat in deosebi rolul pe care măreaţa cotitură istorică l-a jucat şi in viaţa poporului nostru, relevind principalele înfăptuiri realizate in anii puterii populare in raionul Călăraşi. In prezent, raionul cooperativizat in întregime, cuprinde un număr de 20.037 familii cu 71.467 ha. Totodată ,vorbitorul a arătat că şi ramura industrială a raionului a cunoscut o accentuată dezvoltare. Realizările obţinute de Centrul Mecanic Ciulniţa, fabrica de egrenat bumbac „Republica", cele 4 S.M.T.-uri şi alte întreprinderi aduc un aport însemnat la înflorirea economiei raionului. Cuvîntarea a fost întreruptă in repetate rînduri de aplauze puternice, participanţii manifestînd cu însufleţire pentru prietenia romino-sovietică ...Mitingul se sfirşise, dar pe străzile oraşului dunărean, voioşia nu se risipise. Ea a continuat pînă tirziu, spre miezul nopţii, anUnind serbările populare şi spectacolele artiştilor amatori. MiHAIl COGPOPIN Fruntaşia îndeplinirea obligaţiilor contractuale Raional. Slobozia este recunoscut ca unul din marile raioane cerealiere ale regiunii noastre. Este şi normal ca gospodăriile colective şi întovărăşirile agricole să fi contractat cantităţi mari de grâu, porumb şi floarea soarelui. Exemplu bun, demnul urmat îl constituie C.A.C. „Horişi, Cloşca şi Grişan“ din comtrala Căzăneşti, care a predait întreaga cantitate de grîu, floarea soarelui şi porumb contractată cu întreprinderea „Recolta". Ir. plus a suplimentat contractul cu încă 25 tone floarea soarelui. Acelaşiu. au __ se, poate spune şidespre gospodăriile colective din Ciochina, Măriculeşti şi Miroşeşti, ca şi despre întovărăşirile „Dezrobirea“ şi „1 Mai“ din comuna Scânteia. înfiinţarea unui laborator la gospodăria colectivă din Roseţi Recent, în gospodăria agricolă colectivă, din comuna Roseţi, raionul Călăraşi, s-a luat iniţiativa creării unui laborator complet pentru studierea altor probleme care afectează producţia agricolă. Laboratorul a luat fiinţă în ziua de 3 noiembrie şi este utilat cu aparatura necesară executării analizelor la struguri, fructe, cereale. Aparatele şi materialele au fost procurate din fondurile gospodăriei colective precum şi din dotările pe linie centrală de către Departamentul Gostat şi secţia viticolă a I.C.A.R. Bucureşti de pe lîngă Academia R.P.R. Pentru aprofundarea problemelor studiate, laboratorul este înzestrat cu o bibliotecă tehnică. Organizarea laboratorului a fost făcută de către inginerul Dobrescu Iordache, ajutat de utemistele Stroe Maria şi Blaga Virginia. INFORMAŢII Vineri seara, pe scena Teatrului de Operă şi Balet al R. P. Romíno, balerinii sovietici Nina Ciorcheva şi Iuris German, solişti ai Teatrului Mare Academic de Stat din Moscova, artişti emeriţi ai R.S.F.S.R., oaspeţi ai ţării noastre, şiau dat concursul la buna reuşită a baletului „Călăreţul de aramă“ de Glier, interpretînd rolul Paraşei şi al lui Evghenii. ★ Muncitorii, tehnicienii şi cercetătorii din staţiunile experimentale ale Institutului de cercetări zootehnice au realizat şi depăşit în cinstea zilei de 7 Noiembrie sarcinile planului anual de producţie zootehnică. Pînă în ziua de 7 Noiembrie, staţiunile experimentale ale institutului au predat peste prevederile planului anual, 65.461 litri lapte de vacă, 7.342 litri lapte de oaie, 10.317 kg de lînă, 20.000 ouă şi peste 164.000 kg carne. ■ decret al Prezidiului Marii Adunări Naţionale a fost conferit ordinul „Apărarea Patriei“ clasa a 11-a tovarăşului Gheorghe Verifficu, ambasador extraordinar ,şi plenipotenţiar al R.P. Romíne in R.P. Albania, cu prilejul împlinirii a 60 de ani şi pentru activitate îndelungată în mişcarea muncitoreasca. (Agerpres). TEATRE : Teatrul la Operă și Baleol R.P.R. orele II : Răpirea din Serai ; orele 19.30 : Lokme ; Teatrul de Stat de Operetă orele 10.30 : Casa cu trei fete ; orele 19.30 : Liliacul ; Teatrul National „I. I. Caragiale" {Sala Comedia) orele 10 : O scrisoare pierdută ; orele 15 : Doamna nevăzută ; orele 19.30 : Bădăranii ; Sala „Studio" orele 10 : Un post rentabil (spectacol cedat) orele 15 : Judecata focului; orele 19.30 : Reţeta fericirii ; Teatrul Tineretului orele 10 : Viforul ; orele ÎS Antigona ; orele 20 : Ultimul tren ; Teatrul Municipal (Sala Matei Miilo) orele 10 : Sfînta Ioana ; orele 20 : Omul cu arma ; Sala „Filimon Sîrbu" orele 10 : Tache, Janfco şi Cadîr; orele 20 : Dansatoarea, gangsterul şi necunoscutul ; Teatrul „C. Nottara" (Sala Libertatea) orale 10 : Gîlcevile din Chioggia ; orele 16 : In căutarea bucuriei; orele 20 : Cumpăna ; Teatrul Armatei orele 10 : Marea aventură a lui Tom Sawyer ; orele 16 : O zi de odihnă ; Teatrul Evreiesc de Stat orele 20: Intilnire cu tinereţea ; Teatrul Satiric-Muzical „C. Toncse" orele 11 : Revista 58 ; orele 20 : Nuntă la mînăstire ; Sala „Victoria" : Intre noi femeile ; Sala „Dalles" : Te aştept diseară la concert ; Ansamblul de cîntece şi dansuri C.C.S. : Din cintecele şi dansurile popoarelor; Teatrul „Ţăndărică" (Sala Orfeu) orele 11: Micul Muck ; orele 17 : Ursuleţii veseli ; orele 20.30 : Mina cu 5 degete ; Sala din sîr. Academiei orele 11 : Mingică, Piciulicău şi Giscăaelui : orele 19,30. TEATRUL DE OPERA ŞI BALET AL R.P.R. Carmen : marţi orele 19,30 ; Trubadurul : miercuri orele 19,30 ; O noapte furtunoasă - La piaţă : joi orele 19,30 ; Lacul lebedelor : vineri orele 19,30 ; Copelia: duminică orele 11 ; Rusalka : duminică orele 19,30. TEATRUL DE STAT DE OPERETA Studentul cerşetor : marţi orele 19,30 ; Casa cu trei fete : miercuri orele 19,30 ; Căsătoria : joi orele 19,30 ; Plutaşul de pe Bistriţa : vineri orele 19,30 ; Colomba : sîmbătă orele 19,30 ; Văduva veselă : duminică orele 10,30; Vis de fericire : duminică orele 19,30. TEATRUL NAŢIONAL „I. L. CARAGIALE" (SALA COMEDIA) Bădăranii : mărfi orele 19,30 ; Steaua fără nume : miercuri orele 19,30; Platon Krecel : joi şi duminică orele 19,30 ; Revizorul : vineri orele 19,30; Anii negri : sîmbătă orele 19,30 ; Doamna nevăzută : duminică orele 10; O scrisoare pierdută : duminică orele 15. TEATRUL NAŢIONAL „I. L. CARAGIALE" (SALA STUDIO) Reţeta fericirii : marţi orele 19,30 ; Un post rentabil : miercuri,vineri, orele 19,30 şi duminică orele 15; Ziariştii : joi şi duminică orele 19,30; Moralitatea d-nei Qulska: sîmbătă orele 19,30 şi duminică orele 10. TEATRUL MUNICIPAL „MATEI MILLO" Sfîntu Ioana : marţi orele 20; Livada cu vişini: miercuri orele 20; Trei generaţii: joi orele 20; Omul cu arma : vineri şi duminică orele 20; A 12-a noapte : sîmbătă şi duminică orele 16; Recolta de aur : sîmbătă orele 20; Răzvan şi Vidra: duminică orele 10. TEATRUL SATIRIC-MUZICAL „C. TANASE" (Sala SAVOY) Nuntă la mînâstire : luni, marţi, miercuri, joi, vineri şi duminică orele 20. Revista 58: sîmbătă orele 16,30 şi 20 şi duminică orele 11. TEATRUL SATIRIC-MUZICAL „C. TANASE" (SALA VICTORIA) Intre noi femeile: marţi, miercuri, joi, vineri, sîmbătă şi duminică orele 20. TEATRUL SATIRIC (SALA DALLES) Te aştept diseară la concert : joi simbâtâ şi duminică orele 20. TEATRUL „FUMON SÎRBU" lache, lemke şi Cadîr : marţi, miercuri orale 20 şi sîmbătă orele 16; învăţătoarea : Umor pe sfori ; Circul de Stol : orele 16.30 ii 20.30 ; Alei... hop ! CINEMATOGRAFE : Patria, Bucureşti : Dincolo de brazi. Completare: „Festivalul prieteniei 1958" ; Republice, Libertăţii, Mioriţa : Anul 1918 ; Magheru, Gh. Doja, Flacăra : Cei trei din pădure ; V. Alecsandri : Pescarii din Aral -I I. C. Frimu, înfrăţirea între popoare : Pe Donul liniştit (seria lll-a) ; Lumina, Ales. Sabia : Pe Donul liniştit (seria ll-a) ; Central, Donca Simo : Bravul soldat Svetk ( Victoria, 1 Mai : Pe Donul liniştit (seria l-a) ; 13 Septembrie : Infrîngere ; Maxim Gorki. Vasile Roaită : Surorile ; Timpuri Noi . Algeria în flăcări. In ţara munţilor. Intr-o împărăfie. Pipa şi ursul Tineretului; Aurel Vlaicu : Noile aventuri ale molanului încălţat ; Al. Popov : Roma, preş deschis ; 8 Martie : Acţiunea „Sabia teutonă” ; Griviţa : Luptător şi clovn ■; 8 Mai, Olga Bancic : Prieteni de duminică ! Volga, Unirea : La ordinele dvs . C. David : Dragoste pierdută ; Aria : Pălăria lui Anatol : 23 August : Ani de neuitat ; Popular : Ultima stafie ; Munca : Dani ; Ilie Pinfilip Canele grănicerului ; M. Eminescu : Haiducii ; N .Bălcescu : Inimă de oţel ; George Bacovia : Ei s-au jertfit pentru patrie ; Drumul Serii : Agent secret la Canion ; 16 Februarie : Dispărut fără urmă ; 30 Decembrie : Călătorie peste trei mări; B. Delavrancea : Invenție diabolică.. joi orele 20; Dansatoarea, gangsterul şi necunoscutul , vineri şi a duminică orele 20 ; Profesiunea d-nei Warren : sîmbătă orele 20; Nu se ştie niciodată: duminică orele 10. TEATRUL ARMATEI Intervenţia : marţi orele 20 şi sîmbătă orele 20; Noile aventuri ale lui Tom Sawyer: miercuri orele 20 şi duminică orele 16; Femeia îndărătnică: joi orele 16 şi vineri orele 20; De partea cealaltă: joi orele 20; O zi de odihnă : sîmbătă orele 16; Despot Vodă: duminică orele 10; Ultimul mesaj: duminică orele 20. TEATRUL ŢĂNDĂRICĂ (ORFEU) ^Micul Muck : marţi, miercuri, orele 15, vineri, orele 16 şi duminică, orele 11; Ursuleţii veseli : joi, sîmbătă şi duminică, orele 16; Mîna cu cinci degete : joi, vineri, sîmbătă şi duminică, orele 20,30. TEATRUL ŢĂNDĂRICĂ (ACADEMIEI) O călătorie în ţări minunate : marţi, miercuri, vineri, orele 16 şi duminică, orele 11; Păţaniile unei păpuşi de lemn: joi şi sîmbătă, orele 16. Programul spectacolelor teatrale pe săptămîna de la 10 noiembrie—16 noiembrie Pag. Intîlnirea de natatie BUDAPESTA-BUCUREŞTI La bazinul Floreasca au început întrecerile din cadrul întîlnirii internaţionale de nataţie dintre echipele Budapesta şi Bucureşti. In prima zi a întrecerilor, Iordan Sanda a realizat cu timpul de 3 min., 03 sec., 9 zecimi an , nou record republican la 200 m bras fete categoria juniori I şi II. Un rezultat bun a obţinut Al. Popescu în proba de 100 m bras cu 1 min. 14 sec, 1 zecime. Concurenta noastră Ştefănescu Nicoleta, s-a clasat pe primul joc la 100 m delfin, înregistrînd timpul de 1 min, 19 sec, 8 zecimi. Dintre concurenţii străini s-au evidenţiat, printre alţii, Dobay şi Müller, învingători în probele de 100 m liber şi spate, cu timpurile de 57 sec. 3 şi respectiv 1 min., 05 sec., 7 zecimi. La sărituri Brezea Aurel conduce după prima zi cu 60,88 puncte, înaintea lui Ujvady Laslo — campionul european. La polo echipa Bucureştiului a dispus de echipa Budapestei cu 7-5. In clasamentul general, reprezentativa Budapestei a acumulat 70 puncte, iar reprezentativa Bucureştiului 63 puncte. atj In ziua a doua a competiţiei, Iordan Sanda a stabilit cu timpul de 1’2&’',4 un nou record la 100 m bras juniori categoria l-a şi a Il-a. Popescu Alexandru a cîiştigat proba de 100 m delfia cut 1’04“.5. O altă victorie a fost obţinută de Mitrofan Mihai în proba de 200 m bras cu timpul de 2’42”.2. La 400 m liber bărbaţi, 400 m liber femei şi 100 m spate femei, au cîştigat concurenţii maghiari Müller, Egervary şi Tacacs. Selecţionata Budapestei a ieşit învingătoare atît la 4x200 m liber bărbaţi cît şi la 4 x 100 mixt femei. Clasamentul general fără sărituri după cele 2 zile de concurs este următorul: 1. Budapesta 122 puncte şi 2 Bucureşti 101 puncte. Ca şi în primul meci echipa de polo a Bucureștiului a obținut aseară o nouă victorie asupra formației Budapestei. Scorul a fost de 8—6 (4—3). Azi în Capitală, C. C. A.—Dinamo Bacău şi Progresul- U. T. A. Arad Privind clasamentul de fotbal al categoriei A, ne putem da seama de importanţa partidelor programate azi în campionatul republican de fotbal. Dinamo Bucureşti, Rapid, Progresul şi C.C.A., susţin azi meciuri extrem de importante pentru viitoarea configuraţie a clasamentului. In Capitală, avem un cuplaj pe stadionul Republicii, începînd de la ora 13. La această oră începe jocul CCA—Dinamo Bacău. Intre aceste echipe au fost mereu partide strînse, fie că s-au disputat la Bucureşti, fie la Oraşul Stalin, sau Cluj, unde echipa oaspete de azi îşi avea sediul. Militarii au trecut miercuri, uşor de Steagul roşu, fapt care arată forma bună a echipei bucureştene. In aceeaşi zi la Bacău, Dinamo pierdea un punct la UTA Arad. Jocul promite mult, ca dîrzenie, ca spectacol şi va fi decis de prezenţa în apărarea militarilor a lui Apolzan, cum şi de eficacitatea liniei de atac bucureştene. In jocul cu Progresul textiliştii pot face la Bucureşti un meci bun ca şi la Bacău. Totul e în funcţie de felul cum se va prezenta... Progresul. Noi îi vedem pe bucureşteni victorioşi, la un scor strîfis. La Ploeşti, Rapid are un joc extrem de dificil cu o formaţie care i-a făcut viaţa grea şi la... Giuleşti. Ce vor putea reuşi feroviarii în deplasare? Petrolul e în stare să învingă in acest joc, căci după meciul slab (deşi cîştigat) cu Farul, e de aşteptat din parte-i o comportare mai bună. Rapidul nu este lipsit de şansă, dar jocul nervos din faţa Ştiinţei Timişoara (repriza I-a), care azi e numai o amintire, ne dă de gîndit. Dinamo Bucureşti are la Constanţa un meci mai greu decît se crede, la prima vedere. Farul a pierdut jocul cu ploeştenii, nu fără să fi încercat să cîştige.’ E just însă că între Dinamo şi Ştiinţa e azi o diferenţă. La Cluj, Ştiinţa primeşte echipa Steagul roşu. Cum metalurgiştii au cedat uşor CCA-uluî clujenii pot spera la mai mult decît la un punct. Aşa cel puţin ne-a arătat jocul clujenilor de la Bucureşti, de miercuri. La Timişoara, Jitui va trece prin clipe grele, căci studenţii, învinşi la un scor nemeritat de feroviari, vor căuta să se reabiliteze. Minerii pot pleca totuşi cu un punct. g. 1. FOTBAL IN REGIUNE La Slobozia s-a disputat jocul restant din cadrul campionatului regional de fotbal între formaţiile Ialomiţa Nouă Slobozia şi Unirea Buftea. Spre surprinderea amatorilor de fotbal din regiunea noastră victoria a revenit pe merit formaţiei Ialomiţa Nouă Slobozia cu 2-0. In regiunie suntprogramate astăzi următoarele partide: MINASTIREA: Unirea Mînăstirea — C.F.R. Roşiori. CIULNIŢA: Partizanul Ciulniţa — Olimpia .Giurgiu. OLTENIŢA: Şantierul Naval Olteniţa — Progresul Alexandria. GIURGIU : Dunărea Giurgiu — Unirea Buftea. ROŞIORI: Sporting Roşiori — C.S.M. Giurgiu. CALARAŞI: Unirea Călăraşi — Ialomiţa Nouă Slobozia. Concurs popular de călărie IMMtiL La Hipodromul de trap s-a desfăşurat ieri începînd de la ora 9, un concurs popular de călărie. In cadrul probei de „cacialcă“ A. Muşat (indivi-0 şi FI., Anghelescu (Fabrica de Chitila) au cîştigat cele 2 serii. In cursa de galop 2100 m., Desta Mircea (G.A.S. Pantelimon) si Titu A. (GAS. Dudu) au ieşit învingători. RADIO DUMINECA 9 NOIEMBRIE 1958 PROGRAMUL I 6.00 Muzică populară. 6.30 Buletin de ştiri şi buletin meteorologic. 6.40 Cîntece. 6.50 Concert de dimineaţă. 7.45 Melodii populare. 8.15 Din cîntecele ţărănimii noastre muncitoare. 8.30 Ghid muzical. 9.00 Teami la microfon 10.00 Muzică. 10.20 1emisiune pentru studenţi. 11.10 Revista presei. 11.25 Solişti de muzică populară. 11.50 Muzică din operete. 12.15 Lectură din nuvela „Undeva în Polesie". 12.30 „Patriei imn înălţăm" - emisiune de cîntece. 13.00 Radiojurnal. 13.15 Cîntă orchestra de estradă Radio. 13.45 Cotele apelor Dunării. 14.00 De toate pentru toţi. 14.35 Cîntă orchestra de muzică populară Radio. 15.05 Muzică uşoară. 15.35 „Dansuri spaniole". 16.00 Din muzica popoarelor sovietice. 16.30 Concert popular. 17.00 La şezătoare. 17.40 Muzică populară. 18.15 Concert de estradă. 19.00 Buletin de ştiri. 19.05 Succese peste hotare ale tinerilor noştri solişti de muzică de operă. 19.30 teatru la microfon. 21.15 Noi înregistrări de muzică populară. 21.45 Muzică uşoară. 22.00 Radiojurnal, buletin meteorologic şi sport. 22.30 Muzică de dans. 23.52-23.55 Buletin de ştiri. PROGRAMUL II 7.00 Melodii populare 7.40 Muzică pentru fanfară. 7.50 Buletin de ştiri. 8.00 Muzică uşoară. 8 30 Cîntă orchestra „Flacăra Prahovei" din Ploeşti. 8.50 Anunţuri şi muzică..i 9.00 Concert de dimineaţă 9.30 „Voioşi cîntăm tinereţea" - emisiune de cîntece şi marşuri. 9.45 Cîntă Eugenia Frunză. 10.00 Muzică uşoară. 10.30 Revista presei străine. 10.50 Transmisiune din sala Ateneului a concertului orchestrei simfonice a Filarmonicii de Stat „George Enescu". In pauză : Carnet teatral. 13 20 Melodii populare. 14.00 Radiojurnal şi buletin meteorologic. 14.15 Concert de prînz. 15.00 Voci celebre. 15.30 Hai să-ntindem hora mare. 16.00 Vorbeşte Moscova ! 16 30 Concert de estradă. 17.15 Poeţii noştri cîntă patria. 17.30 Muzică corală. 18.00 Concert popular de muzică romînească. 13.30 Program pentru iubitorii muzicii populare romîneşti. 18.50 Carnet de reporter. 19.00 Muzică uşoară. 19 30 „Interpretul săptămînii". 20.00 Buletin de ştiri. 20.05 Din comorra folclorului nostru. 20 35 Muzică de dans. 21.45 Pagini de satiră şi umor . Mark Twain. 21.55 Muzică de dans. 22.30 Muzică din operete. 23.00 Buletin de știri, sport şi buletin meteorologic. 23 10-24.00 Concert simfonic. Programul spectacolelor cinematografice din regiunea București în săptămîna t dintre 10-16 noiembrie 1958 ALEXA MDIUA - Cinematograful „Vasile Roaică" 10-12 : Locul acțiunii Berlin ; 13-16 : Femeia zilei. 80LINTIN VALE - Cinematograful „Mihail Eminescu" 10-12 : Richard al III-lea ; 13-16: Ciclu de filme ; 13 - Neamul turbinilor ; 14 - Lumini verzi ; 15 - Pentru 14 vieţi ; 76 - înălţimi BUFTEA - Cinematograful „Nikos Beloiannis" 9-71 : Zboară cocorii ; 72-76 : Serenada mexicană. CALARASI - Cinematograful „Alex. Sahia"19— 16 : Două mame. GIURGIU - Cinematograful „Olga Bancic" 10-16 : Dracul păcălit. OI.TENUȚA — Cinematograful „Flacăra" 10-12 : Ultima vrăjitoare ; 13-16 : Pe baricade - Cinematograful „George Enescu" 71-13 : Prăpastia tigrului ; 14-16 : Scara în spirală. RACARI - Cinematograful „Refublica" 70-12 : Mîndrie ; 13-16 : Coordonate necunoscute. ROŞIORI - Cinematograful „Carpaţî" 70-16 : Un nou număr de atracţie. ROŞIORI - Cinematograful „Ilie Pintilie"* 10-16 : Roma oraş deschis. SLOBOZIA - Cinematograful „Vasile Roaita" 10—12 : Locul acţiunii Berlin ; 73-76 Ştrengăriţă. TURNU MĂGURELE - Cinematograful „Dunărea" 10-16 : Invenție diabolică. TURNU MĂGURELE - Cinematograful „Gh. Gheorghiu-Dej" 10-16 : Ulise. ZIMNÎCEA - Cinematograful „Progresul" 10-12 : Crăiasa zăpezilor ; 13-14 : Romeo și Julietta. URZSCAN! - Cinematograful „Pacea" 10-12* Yves M^-îond în cîntecele Parisului , 1376 ! Zboară cocorii .