Telegraful Roman, 1903 (Anul 51, nr. 1-142)

1903-07-17 / nr. 79

328 In Haşag se află o Casă de vîndare constatatoare din un local de boltă cu 3 odăi şi din o cârcimă cu o odaie. [170] îi Johann Nikolaus. Nr. 887 1903. [169] 1-3 Concurs Pentru ocuparea postului de paroch în parochia de clasa a III-a Giurcuţa de jos cu filia Giurcuţa de-sus, se escrie concurs cu termin de 30 zile de la prima publicare în „Telegraful Român". Emolumentele împreunate cu acest post sunt cele fasionate în tabela B, pentru întregirea venitelor preoţeşti de la stat, despre cari concurenţii ’şi pot lua informaţiune de la subscrisul. Concurenţii au a ’şi aşterne suplicele subsemnatului oficiu, până la terminul sus indicat, fiind instruite în sensul normelor în vigoare, şi a se înfăţişa înaintea alegătorilor în vreo Duminecă sau sărbătore, pentru a cânta, respective a celebra şi cuvânta. Oficiul protopresbiteral în conţelegere cu comitetul parochial. Cluj, 7 Iulie 1903. Tulliu Roşescu protopresbiter. Nr. 864 1903. [161] 2—3 Concurs Pentru întregirea posturilor vacante de învăţători de la şcolele confesionale din protopresbiteratul Cluj, se escrie concurs cu termin de 30 zile de la prima publicare în „Telegraful Român“, şi anume: 1. Apahida, 2. Bedeciu, 3. Călatamare, 4. Călian, 5. Cojocna, 6. Feneşel, 7. Gherofi-Dângău, 8. Marişel, 9. Mociu, 10. Bănie, 11. Rogojel, 12. Souieşul-rece. Pentru fiecare post e asigurat salariu de 600 cor., cuarţit în edificiul şcolei şi grădină de legumi. Cererile de concurs, instruite conform normelor în vigoare, sunt a se înainta subscrisului până la terminul indicat. Petenţii au a se presenta înainte de alegere în comunele la cari au concurat, ca se fie cunoscuţi de popor. De la ei se cere, ca în zile de Dumineci şi sărbători să cânte în strană, care la liturgie să cânte în cor cu şcolarii. Oficiul protopresbiteral în conţelegere cu respectivele comitete parochiale. Cluj, 8 Iulie 1903. Tulliu Roşescu protopresbiter. Nr. 464 1903. [134] 2—3 Concurs Pentru ocuparea posturilor vacante de învăţători de la şcolele comunelor mai jos însemnate din protopresbiteratul Sighişora, se publică concurs cu termen de 30 zile de la prima publicare în „Telegraful Român“. 1. Sighişora, postul învăţătoresc clasa I, cu salariu anual de 600 cor., şi anume: 412 cor. din cassa alodială în rate lunare decursive, ear’ restul din repartiţiune; cuartir gratuit în edificiul şcolei şi lemnele necesare de foc; postul învăţătoresc clasa a II-a, cu salariu anual de 600 cor., şi anume: 470 cor. din cassa alodială în rate lunare decursive, ear’ restul din repartiţiune; cuartir gratuit în edificiul şcolei şi lemnele necesare de foc, plus trei stângini de lemne de stejar în natură. 2. Haşfalău, cu salariu anual de 600 cor., cuartir gratuit în edificiul şcolei şi lemnele necesare de foc. 3. Daia-susăscă, cu salariu anual de 600 cor., şi anume: 218 cor. întregire de la stat, 39 cor. 24 fii. din cassa alodială, 262 cor. 76 fii. repartiţie de la popor, cinci stângini de lemne computate în 80 cor., apoi jumătate venitul din grădina şcolei şi cuartir gratuit în edificiul şcolei. Reflectanţii la aceste posturi cu îndatorirea sa provedă instrucţiunea şcolarilor de la 6—12 ani şi celor de la 13—15 ani, şi a ţină în Dumineci şi sărbători, — cei din Sighişora în mod perindător, — strană în biserică, să ’şi aştărnă petiţiunile concursuale instruite conform normelor în vigore, subscrisului oficiu protopresbiteral până la terminul indicat cu îndatorirea a se presenta în vre-o Duminecă sau sărbătore în biserică spre a-şi arăta desteritatea în cele rituale, preferindu-se cântăreţii buni. Sighişora, 27 Iunie 1903. Oficiul protopresbiteral gr. or. al tractului Sighişora, în conţelegere cu comitetele parochiale concernente. Dimitrie Moldovan, prof. Redactor responsabil Teodor V. Păcăţian. TELEGRAFUL ROMAN Nr. 624 [136] 33 Concurs Pentru întregirea posturilor vacante de învăţători de la şcolele mai jos însemnate din protopresbiteratul Lupşa, se escrie concurs cu termen de 30 zile de la prima publicare în „Telegraful Român”. 1. Bedeleu, salariu 600 cor.: 500 cor. din repartiţie pe popor şi 100 cor. ajutor de la Preaven. Consistoriu archidiecesan, cuartii şi lemne de foc. 2. Brăzeşti, salariu 600 cor.: 300 cor. ajutoriu de stat şi 300 cor. din repartiţie pe popor; cuartir şi lemne de foc. 3. Mogoş-Valea-Barnei, salariu 600 cor., şi anume: 360 cor. din repartiţie pe popor şi 240 cor. ajutoriu de la stat. Locuinţă liberă în edificiul şcolei, lemnele de foc şi folosinţa grădinei de lângă şcolă. 4. Muncel, salariu 600 cor., din cari 120 cor. ajutoriu votat de stat, 80 cor. din cassa bisencei şi 400 cor. din repartiţie de la popor; cuartir liber şi lemnele de foc. 5. Ocolişul mic, salariu 600 cor., 300 cor. din repartiţie pe popor şi 300 cor. ajutoriu de stat; cuartir şi lemnele de lipsă. 6. Valea Lupşei, salariu 600 corone, selvit în următoriul mod: 300 cor. de la popor şi 300 cor. ajutoriu încuviinţat deja de ministru; cuartir liber în edificiul şcolei şi lemnele necesare pentru încălzit. In privinţa cuiictionalelor serveşte de cinostiră normativul votat de sinodul archidiecesan. Cererile de concurs, instruite conform normelor în vigoare, sunt a se aşterne subscrisului oficiu protopresbiteral în terminul deschis, cu atât mai vîrtos, că cele după termin nu se consideră. Petenţii se vor presenta înainte de alegere — în comunele pentru care au concurat, spre a face cunoştinţă cu poporul. De la ei se cere a cânta la strană şi a executa cu elevii în cor răspunsurile de la s. Liturgie. O f e n b a i a, 26 Iunie 1903. Oficiul protopresbiteral gr. or. al tractului Lupşa, în conţelegere cu respectivele comitete parochiale. Vasile Cian protopresbiter. Nr. 230 1903 [140] 2—3 Concurs Pentru ocuparea posturilor vacante de învăţători de la şcolele elementare poporale gr. or. din parochiile mai jos însemnate, prin acesta se escrie concurs cu termin de 30 zile de la prima publicare în „Telegraful Român“. 1. Baba, un post, cu salariu de 600 corone, din cari 360 cor. ajutoriu de stat, car' 240 cor. de la popor. Cuartir, grădină și lemne. 2. Ciceu-Corabie, un post, cu salariu de 600 cor., din cari 200 cor. ajutoriu de stat, car’ 400 cor. de la popor. Cuartir și grădină. 3. Gârbou, un post, cu salariu de 600 cor., din cari 400 cor. ajutoriu de stat, care 200 cor. de la popor. Cuartir şi grădină. 4. Chiueşti, un post cu salariu de 600 cor. de la popor, cuartir şi lemne. Se observă, că neaflându-se în acest ţinut învăţători cualificaţi şi neaplicaţi definitiv, sunt prin acesta invitaţi învăţătorii din alte ţinuturi, dar absolvenţi ai pedagogiei noastre din Sibiiu, a concura la posturile din Ciceu- Corabie, Gârbou şi Chiueşti. Concurenţii au a’şi aşterne rugările, instruite conform legilor în vigoare, la subsemnatul oficiu protopresbiteral în terminul deschis. Dej, 26 Iunie 1903. Oficiul protopresbiteral al tractului gr. ov Dej în conţelegere cu comitetele parochiale. Teodor Hermann protopresbiter. P. T. Am onoare a anunţa, că Magazinul de încălţăminte aflător în Sibiiu, strada Cisnădiei 11 (Hotelul Neurihrer, în dreapta de la intrare) sub firma M. Bachholzky’s Nachfolger Weiss & Schlesinger, prin cumpărare a trecut în proprietatea mea și că îl voiu conduce mai departe sub firma împrotocolată la tribunalul comercial: Victor Dressnandt. Totodată îmi permit a face cunoscut, că mi-am provectat magazinul meu cu marfă nouă în ghete pentru domni, dame şi copii, de tot soiul, şi că în urma unei cumpărări favorabile cu bani gata, mă aflu în poziţie de a mă putea pune la culmea oricărei concurenţe. Cu rugarea respectuosă de a acorda întrepriderii mele deplină încredere, mă recomand, cu distinsă, stimă 141 [3-5] Victor Dressnandt. Cruce sau stea dupla electro-magnetică Patent nr. 86967. Nu e crucea lui Volta! vindecă şi mvioreză ! Deosebită atenţiune e a se aparat vindecă bole Nu e mijloc secret pe lângă garanţie, da împrejurări, vechi de 20 ani, că acest Aparatul acesta vindecă şi folosesce contra durerilor de cap şi dinţi, migrene, nevralgie, împedecarea circulaţiunii sângelui, anemie, ameţeli, ţiuituri de ureche, bătaie de inimă, sgârciuri de inimă, asma, auzul greu, sgârciuri de stomac, lipsa poftei de mâncare, răceală la mâni şi picidre, reuma, podagra, ischias, udul în pat, influenţa, insomnie, epilepsia, circulaţia neregulată a sângelui şi multor altor boale cari la tractare normală a medicului se vindecă prin electricitate. — In cancelaria mea se află atestate incurse din toate părţile lumei cari preţuesc cu mulţămire invenţiunea mea şi oricine poate esamina aceste atestate. Acel pacient, care în decurs de 45 zile mi se va vindeca i se retrimite banii. — Unde orice încercare s’a constatat zadarnică, rog a proba aparatul meu. Atrag atenţiunea P. T. public asupra faptului, că aparatul meu nu e permis să se confunde cu aparatul „ Volta“ deoarece „Crasul-Volta atât în Germania cât şi în Austro- Ungaria a fost oficios oprit fiind nefolositor, pe când aparatul meu e în genere cunoscut, apreciat şi cercetat. Deja ieftinătatea crucei mele electro-magnetice o recomandă în deosebi Preţul aparatului mare e cor. 6.— folosibil la morburi cari nu sunt mai vechi [2] 26 de 15 ani. Preţul aparatului mic e cor. 4.— folosibil la copii şi femei de constituţie forte slabă. Espediile din centru şi locul de vânzare pentru ţară şi străinătate: MÜLLER ALBERT, Budapesta, [138] 2 3 Concurs Pentru ocuparea posturilor vacante de învăţători din comunele mai jos însemnate, din protopopiatul Braşov, se escrie concurs cu termen de 30 zile de la prima publicare în „Telegraful Român“. 1. Hălchiu, două posturi de învăţători, cu salariu de câte 600 cor. din cassa alodială în rate trilunare decursive. Cuartir în edificiul şcolei. Grădină de pomărit şi pentru legumi. Cuinctionarele se compută de la alegerea definitivă. Cei aleşi la aceste posturi vor fi datori se ţină din când în când Duminecile şi sărbătorile prelegeri economice cu tinerimea şi să mărgă cu copiii de şcolă la biserică. 2. Stupini, cu salariu de 600 corone, şi anume: 480 cor. din cassa bisericii, solvite în rate lunare anticipative, şi 120 cor. din venitele cantorali. Cuartir în edificiul şcolei, grădină şi 3 stângini de lemne, din cari se va încălzi şi şcola. Invăţatoriul angajat va fi obligat a face serviciile de cantor şi a instrua copiii din şcola de repetiţiune. Coiictionarele se compută de la instituirea definitivă şi serviciu neîntrerupt în comună. 3. Purcureni, cu salariu de 600 cor., şi anume: 560 cor. din cassa bisericii plătibile în rate lunare anticipative şi 40 cor. din venitele cantorale pe jumătate. Cuartir în edificiul şcolei. Invăţătoriul ales va face serviciul de cantor dimpreună cu învăţătoriul din cl. I a, pe rînd, cu săptămâna. 4. Satulung, Sânţii Archangheli, cu salariu de 600 cor., relut de cuartif 40 cor., plătibili în rate lunare anticipative. Alesul va fi obligat a ţină şi şcola de repetiţiune. Reflectanţii la aceste posturi au a se presenta în vre-o Duminecă sau sărbătore spre a’şi arăta desteritatea în cântări. Cererile instruite conform normelor în vigoare au să fie înaintate subsemnatului oficiu în terminul sus indicat. Braşov, în 25 Iunie v. 1903. Oficiul protopresbiteral gr. or. al tractului Braşov, în conţelegere cu comitetele parochiale concernente. Vasile Voina protopresbiter. Nr. 756/903 [133] 3—3 Concurs Pentru ocuparea posturilor vacante de învăţători în comunele mai jos însemnate din protopresbiteratul Sibiiu, prin acesta se escrie concurs cu termen de 30 zile de la prima publicare în „Telegraful Român“. 1. Cornăţel, salariu anual 600 corone, cuartir în edificiul şcolei şi lemnele trebuincioase. 2. Cristian, un post cu 600 cor., 336 din asediul comunal şi 264 cor. de la popor din repartiţie, 60 corone relut de cuartir şi 4 stângini de lemne. 3. Guşteriţa, 600 cor., din cari 470 cor. de la popor din repartiţie, 30 cor. din pământuri în folosinţă şi 100 cor. din alediul comunal, 1/2 venit din grădina de pomărit, 40 corone relut de cuartir şi lemnele trebuincioase de foc. 4. Ocna inferioara, salariu 600 corone, relut de cuartir 40 cor. şi lemnele de lipsă pentru încălţii 5. Riusadului, 600 cor. din alediul comunal din Reşinari, cuartir în edificiul şcolei şi lemnele trebuineiese. 6. Ruşi, 600 cor., 300 cor. de la stat şi 300 cor. din repartiţie, cuartir şi lemnele trebuineiose. 7. Slimnie, al doilea post, cu 600 cor., din repartiţie, cuartir şi lemnele trebuineiose. 8. Şeuimber, 600 cor., 400 cor. de la stat şi 200 cor. din alediul comunal, cuartir în edificiul şcolei şi lemnele trebuineiese. 9. Vurpăr, 600 cor. din repartiţie, 1/1 jug. grădină, cuartir în edificiul şcolei şi 3 stângini de lemne. Cuincțienalele se vor compută la toate posturile după 5 ani de serviciu în comuna respectivă. Reflectanţii la vre-unul din aceste posturi au a se presenta în vre-o Duminecă sau sărbătore în comuna respectivă spre a-şi arăta desteritatea în cântările bisericeşti şi tipic. Concursele instruite prescriselor din vigoare au a se aşterne în terminul indicat subsemnatului oficiu protopresbiteral. Oficiul protopresbiteral gr. or. Sibiiu în conțelegere cu comitetele parochiale. Sibiiu, 28 Iunie 1903. Ioan Papiu protopresbiter. Săpun cu ruda. IMIeurca,: „cerb“ sau „cheie“ /■ ’■ k-.Ar’QMi ! BL fff 1 - . -r'r' . Săpunul cel mai bun, mai spornic și prin urmare cel mai eftin. w 15-17 WF Se capetă, pretu.tirLd.enea.. rac Editura și tipariul Tipografiei archidiecesane.