Timpul, septembrie 1992 (Anul 3, nr. 171-192)

1992-09-25 / nr. 189

t 25 septembrie 1992 Candidații în alegerile legislative și prezidențiale din 27 septembrie 1992 în Circumscripția Electorală Nr. 11 Caraș-Severin (în ordinea de pe buletinele de vot) PENTRU FUNCȚIA DE PREȘEDINTE AL ROMÂNIEI : 1. Ion Iliescu 4. Ioan Minzatu l 2. Emil Constantinescu . 5. Traian Caius Dragomir ; 3. Gheorghe Funar 6. Mircea Druci PENTRU CAMERA DEPUTAȚILOR 1. Partidul Democrat Agrar din România: Mihail Craiovan; Ion Gernianu Dragan; Dănilă Mihăiuț; Pavel Miloi ; Ion Corcodel; 2. Uniunea Democrată Maghiară din România: András Husztd; Vasile Beke; Elemer Atilla Demeter; Alexandru Lazăr; ILaois Kollar; 3. Partidul Unității Social Democrate : Constantin Rusu; Ilie Pătruică; Gheorghe Mischie; Mihai Dumitrașcu; Sabin Doru Lo_pătiță; 4. Partidul Republican: Mihaiu Petrașcu; Ionesie Gheorghioni; Petru Roseți Codilă; Francisc Herbert Krammer; Ion Goga; Petru Andrei. 5. Uniunea Liberală Brătianu : Nicolae Marcu; Silvia Ilievici; Dimitrie Pițul. 6. Uniunea Democratică a Sîrbilor și Carașovenilor din România : Matei Colci; Nicolae Miloia; Borislav G. Grîstici. 7. Partida Romilor : Filofteia Răpeanu. 8. Partidul România Mare: Vasile Matei; Dumitru Tilică Pârvulescu; Nicolae Culcea; Petre Lisacenco; Marius Iriza. 9. Frontul Democrat Român 16-20.XII.1989 Timișoara : Călin Luca Groza; Carmen Nicolescu; Nicolae Teodorescu; Sorin Pițigoi; Dumitru Răducanu. 10. Partidul Național Liberal : Caius Petrie; loan Moraru; Mihai Paica; Dan Știrban; Marian Știrbu. 11. Mișcarea Ecologistă din România: Antonică Dijmărescu; Emilian Aftenie; George Rotaru; Ioachim Spanu. 12. Frontul Salvării Naționale: loan Adrian Vilău; Dragoș Entache; Petru Goga; Dan Ioan Vînătoru; Petru Gherga; Adrian Cican 13. Forumul Democratic al Germanilor din România; Anton Schultz; Ervin Iosif Țigla. 14. Convenția Democratică din România : Mircea Popescu; Cornel Sturza Popovici ; Victor Goanță ; Gavrilă Gârbea; Mihai Constantin Iacobescu; Mircea Stânceanu; Gheorghe Sîrbu. 15. Partidul Social Democrat Tradițional din România : loan Calman; Gheorghe Sorin Minoniu; Alexandru Aurel Moraru; Mirela Ștefănescu; Vasile Megan. 16. Partidul Socialist Democratic Român : Florica Dudu; Elena Aluneanu; Lucian Negru. 17. Partidul Național Țărănesc Creștin Democrat Independent: Dumitru Brătan. 18. Partidul Unității Naționale Române: Liviu Seracin; Emil Staicu; Anton Dumitrașcu; Dumitru Păunescu; Constantin Gută; Florian Alexandru Bradea. 19. Solidaritatea Național Democrată : Stela Camelia Ene Cașota. 20. Partidul Umanist Român : Alexandru Grigore. 21. Uniunea Democratică Slovacilor și Cehilor din România : Francisc Oswald. 22. Frontul Democrat al Salvării Naționale: Miron Mănescu; Mărcuț Tămaș; Ioan Iorga; Vasile Spineanu; Ion Șerban; Dănuț Scorțan; Bella Balazs. 23. Noul Partid Liberal : Nicolae Stan; Petru Dorel Crina; Liviu Moldovanu ; 24. Uniunea Ucrainenilor din România: Nicolae Carpa Stan; Tudor Sancur. 25. Partidul Democrat Cooperatist : Mihai Sprinceană; Nicolae Dumitrică; Gheorghe Dragomirescu; Iosif Gherghinuță; Trifon Tomescu; Bruno Dabrok. 26. Partidul Socialist al Muncii: Tache Iancu; Gheorghe Pădure; Petru Nistor; Adam Ioan Borca; Constantin Stroie; Ion Constantin; Neculai Rădoi. PENTRU SENATUL ROMÂNIEI 1. Partidul Național Țărănesc Creștin Democrat : Radu Ionescu. 2. Partidul Socialist al Muncii: Ștefan David; Nicolae N. Pirici. 3. Noul Partid Liberal : Micu Puiu Manu. 4. Solidaritatea Național Democrată : Valentin Curea. 5. Partidul România Mare: Mihai Arcan Ungureanu; Ion Popescu. tist 6. Partidul Democrat CooperaGheorghe Țunea: Gheorghe Martinul. 7. Partidul Național Liberal : Dinu Stelian Alexandrescu; loan Jigman. 8. Partidul Unității Social Democrate : loan Nicolae Sporea; David Brinzei. 9. Frontul Salvării Naționale : Gheorghe Borcean; loan Vela; Loubomir Brîndușoiu. 10. Mișcarea Ecologistă din România: Petru Silași; Adriana Carmen Glück; 11. Uniunea Democrată Maghiară din România: Zoltán Oláh Bogathy; Lehel Ludovic Szántó; 12. Partidul Socialist Democratic Român : Cornelia Laura Modorcea ; 13. Partidul Liberal Monarhist din România : Mihai Bujor Barbu; 14. Frontul Democrat al Salvării Naționale : Traian Zamfir; Nicolae Adam; Enache Barbu. 15. Uniunea Liberală Brătianu: Ioan Mănescu. 16. Partidul Unității Naționale Române: Constantin Gruiescu, Gheorghe Bogdan. 17. Partidul Social Democrat Tradițional din România : Constantin Catrina; Gabriel Ștefănescu. 18. Convenția Democratică din România : Adrian Dumitru Popescu Necșești; Petru Gherga; Constantin Gîrban; David Tătucu. 19. Partidul Republican : Octavian Nădlăcan; Petre Frâncu; Ion Colța. 20. Partidul Democrat Agrar din România : Gheorghe Liciu, loan Lapșa. 21. Frontul Democrat Român 16-20.XII.1989 Timișoara : Vasile Fazecaș, loan Roșu. 22. Candidat independent: loan Popovici. RECTIFICAAE • Dintr.o regretabilă eroare, produsă în tipografie, în numărul nostru de ieri, în caseta candidaților în alegeri ai PASD, fotografiile domnilor Ioan Nicolae Sporea și David Brînze! au fost inversate. Deși nu avem nici o vină, cerem scuze cititorilor. • O neglijență de corectură a generat și transcrierea greșită a numelui celui de-al doilea candidat al PUNR la Senat, Gheorghe Bordan, în loc de Gheorghe Bogdan. Facem pe această cale Cuvenita rectificare. TIMPUL ® Padinaj CU RODEXIM LA MICHAEL JACKSON NU PIERDEȚI ȘANSA ! Se asigură bilet de spectacol pentru tribuna I — transport cu autocar de lux. Plecarea : 30 septembrie 1992 — ora 19.30. Sosirea : 2 octombrie 1992 — Reșița. Preț: 12 000 lei. LOCURI LIMITATE ! ! ! Grăbiți-vă ! înscrieri pînă marți, 29 septembrie 1992. Telefon : 410096 — la sediul firmei. DREPTUL LA REPLICĂ „Uită-te peste umăr să vezi dacă te urmează cineva!“ In legătură cu comunicatul apărut în „Timpul" din 23 septembrie 1992, sub semnătura dlui Caius Petric, președintele Organizației Județene PNL, în virtutea dreptului la replică, îmi permit să afirm: Un prim argument adus de domnia sa în sprijinul hotărîrii privind excluderea mea din PNL îl constituie acuzația de încălcare a principiilor liberale. Or, hotărîrile abuzive luate în grup restrîns și prezentate apoi ca fiind emanație a unei întregi organizații, refuzul dialogului, denigrarea, calomnierea și excluderea celor ce exprimă păreri deosebite de cele ale conducerii „superioare" a partidului, au devenit practici obișnuite în PNL, ce nu au nimic comun nici cu democrația, nici cu liberalismul. Cea de a doua acuzație, de aderare la grupuri oportuniste din interese personale, o consider fantezistă și ofensatoare. Nu numai că nu am vizat funcții de conducere în PNL (sau în vreo altă formație), dar încă din 1991 am afirmat că nu mă interesează un nou mandat parlamentar (a se vedea interviul consemnat de dl. T. Jurjica în „Timpul" din 4-5 septembrie 1991), declarație reconfirmată categoric în mânalul „Parlamentul“, la săptăînceputul lui iulie 1992. Oportunismul caracterizează, în schimb, actualele cercuri conducătoare ale PNL, preocupate numai de obținerea și consolidarea unor locuri în guvern, precum și a unor posturi confortabile pe la diferite reprezentanțe diplomatice ale României, de preferat cele din Europa Occidentală, America de Nord sau Africa de Sud Oportunismul a devenit, de altfel, la începutul acestei veri, legea de bază care a guvernat Partidul Național Liberal, negocierea locurilor pe listele de candidați pentru alegerile parlamentare transformîndu-se într-o vărată tîrguială, demnă de a dera biocurile săptămânale din piețele Capitalei. In plus, intrarea în campania electorală fără un program adecvat, fără idei constructive, fără un candidat propriu la funcția superioară în stat, monumentala gară cu propunerea ca fostul rege Mihai să candideze la președinție au deteriorat grav imaginea partidului și au produs o scădere rapidă a popularității sale în rîndurile electoratului. Acestea sunt faptele care au determinat aderarea mea la Declarația Consiliului pentru Refacerea PNL, inițiativă pornită din interiorul grupului nostru parlamentar. In rest, cred că orice lider de partid (pretins democratic) ar trebui să ia serios în seamă unul din panseurile politice ale lui Murphy: „... din cînd în cind uită-te peste umăr, ca să te asiguri că te urmează cineva". Prof. Marin BALABAN deputat de Caraș-Severin