Timpul, ianuarie 2002 (Anul 13, nr. 2-25)

2002-01-31 / nr. 25

Contradicții și consens relativ în fotbalul județean • Un retur științifico-planificat? • Arbitrii și observatorii au șansa reabilitării • Așteptăm ca faptele să vorbească, și echipele să joace... fotbal Adunarea Generală a Asociației Județene de Fotbal Caraș- Severin, care a avut loc marți, 29 ianuarie a c., cu participarea a 12 din cei 16 reprezentanți ai echipelor ce activează în Campionatul Diviziei D, a avut ca scop rezolvarea mai multor probleme organizatorice legate de buna desfășurare a returului actualei ediții. Astfel, încă de la început, prof. Adrian Cocoș, președintele forului județean, le-a înmînat celor prezenți o anexă cu ultimele modificări referitoare la Statutul de organizare și desfășurare a activității fotbalistice de la nivelul județului. Una dintre acestea se referă la faptul că, în cazul în care echipa-gazdă nu asigură apă caldă pentru baia jucătorilor oaspeți, respectiva formație va fi penalizată cu o amendă de două milioane de lei, sumă ce va fi achitată în termen de 48 de ore. Altfel, nu va fi programată la jocurile următoare. Deci pierderea meciului cu 0-3 se elimină, pentru a se înlătura toate suspiciunile. De asemenea, pe lîngă celelalte reglementări, despre care am informat opinia publică nu cu mult timp în urmă, este de reținut totuși faptul că, pentru a participa în Campionatul Diviziei D, echipele trebuie să dețină certificatul de identitate Sportivă, și să fie afiliate la Asociația Județeană de Fotbal caraș-Severin. O altă ordine de idei, s-a comunicat perioada în care se efectuează vizele anuale, adică intervalul 6-13 februarie al. Nicodim Macarie,vicepreședintele A.J.F., a stabilit astfel, pe baza unui orar strict, zilele în care delegații echipelor se vor prezenta la sediul a . F. pentru operațiunile respective. S-a stabilit, de asemenea, și data începerii sezonului de primăvară, respectiv sîmbătă, 9 martie an., cînd este programată etapa a XVlll-a, cu meciurile: Dunărea Moldova Nouă - Arsenal Reșița, Foresta Zăvoi - Hercules Băile Herculane, Caromet Caransebeș-Minerul Anina, Universitatea Reșița - Nera Bozovici, Luceafărul Petri- Muncitorul Reșița, C.F.R. Caransebeș-Metalul Bocsa, Gloria Reșița - C.S. Oravita, A.S. Berzasca- Poiana Rusca Teregova. Iar în runda a xix-a se vor disputa partidele: Berzasca - Dunărea, Rusca Teregova - Gloria Reșița, Oravița - C.F.R. Caransebeș, Bocșa - Muncitorul, Bozovici - Petruc, „U" Reșița - Coromet, Anina - Zăvoi, Băile Herculane- Arsenal C.S.S. Reșița. Referitor la orele de disputare a meciurilor, program stabilit de vicepreședintele Nicodim Macarie, aproape la fiecare rundă au fost amendamente din partea conducătorilor echipelor. In cele din urmă, pentru a se elimina „circul", toate propunerile de modificare a orelor de start ale meciurilor seniorilor au fost supuse la vot. Variantă cu care Claudiu Doloz, președintele AS. Gloria Reșița, nu a fost de acord, și a părăsit sala. Să mai spunem că și este bine să rețină și echipele din Campionatul Județean „Onoare" cu o săptămîniă înainte de reluarea Campionatului Diviziei D, deci sîmbătă, 2 martie a.c., va fi programată o etapă de Cupa României. Iar ediția 2001/ 2002 se va încheia în data de 25 mai 2002, fiindcă barajul pentru promovarea în Divizia C este fixat pe 8 iunie 2002. Reamintim, pe primele două locuri ale clasamentului de la finele anului 2001 se află Arsenal Reșița și C.F.R. Caransebeș, ambele cu cîte 39 de puncte, departajate de golaveraj, urmate de Poiana Rusca Teregova, 38 puncte, Universitatea Reșița, 32 puncte, și Gloria Reșita,30 puncte. în ce privește componența noilor comisii de specialitate ale A. F. Caraș-Severin, cu precizarea că apreciem regăsirea lui Cornel Corocan, fost arbitru FIFA, printre specialiști, pe acestea le vom prezenta îm preajma reluării campionatului. între timp, vom publica programul complet al meciurilor râmase de disputat din actuala ediție a Diviziei D. Marius MORARU Fotbal - Juniori Din nou acasă componenții centrului de Copii și Juniori al Clubului Sportiv Muncitoresc Reșița, conduși de antrenorul Arpad Dózsa, s-au aflat,timp de nouă zile, în perioada 21-29 ianuarie a.c., la Băile Herculane pentru un stagiu centralizat de pregătire. Cei 24 de jucători, considerați cei mai buni și talentați juniori ai momentului, s-au bucurat, pe lîngă programul de pregătire stabilit de tehnicianul lor și Jean Călin, conducătorul delegației, de aceleași condiții de cazare și de masă ca și componenții echipei de seniori. „A fost un cantonament extrem de util, ne-a declarat Arpad Dózsa. Am lucrat în special la capitolul pregătire fizică, mobilitate și dezvoltarea forței, în plus, antrenamentele tehnico-tactice au fost complex tate cu un joc-școală cu echipa mare, în care elevii mei au încercat, și au reușit în bună măsură zic eu, să dea o replică cît mai bună.“ S-au aflat în „Băi ": Andrei, Molnar, Agarcovici, Rădulea, Izvernari, Nistoran, Moți, Bobină Cioc, Cojocaru, Dobrosavlevici, Novăcescu, Breșneni, Bîrsanu, Neagu, Popa, ciavac, Bordea, Fiștea, Țimbota, Dănăilă, Armanea, Ghera și Călin. De astăzi, antrenamentele se desfășoară în Valea Domanului (mm.) Automobilism - Formula 1 . , Fabrica Ferrari (II) Aș vrea să încep cu o precizare (fiindcă există discuții în acest sens), aprecierile despre calitățile lui Michael Schumacher nu au fost făcute de mine, cu toate că sunt de acord cu ele. sînt aprecierile celor cinci personalități care conduc destinele echipei Ferrari, și anume Luca de Montezemolo, Jean Todt, Ross Brown, Rory Byrne și Paolo Martinez. Am promis că vom prezenta în această săptămînă noul Ferrari. Din păcate, prezentarea lui a fost amînată pentru 8 februarie și bineînțeles nu deținem ultimele noutăți, dar am aflat despre cea mai revoluționară dintre ele, în ce privește motorul. Blocul motorului și carcasa cutiei de viteze vor fi turnate împreună, iar ambreiajul va fi în spatele cutiei de viteze (în mod normal, cutia de viteze este separată de motor, iar ambreiajul e între motor și cutia de viteze). Mai multe amănunte nu deținem, dar mașina în aspectul ei, înălțimea, lățimea, lungimea, greutatea și o parte din motor vor rămîne aproape nemodificate. Modelul de anul trecut Ferrari F.2001 a fost de departe cea mai bună mașină din ultimii ani, fiabilitatea ei a fost la un nivel nemaipomenit! Greutatea mașinii: 600 kg, inclusiv pilotul, motorul 050 V 90“, 840 CP, cutia de viteze Ferrari , viteze t- mersul înapoi semiautomat, carcasă din titan. Ce înseamnă semiautomat? în dreptul volanului sunt montate doi fluturași. Dacă tragi spre tine de cel din dreapta se schimbă vitezele înainte, adică de la 1 la 7, iar dacă tragi de cel din strigă, vitezele se schimbă înapoi, de la 7 la 1. Bineînțeles, fiecare atingere a fluturașului schimbă doar o viteză. Fluturașii sunt montați în zona în care la o mașină de serie sunt montate schimbătorul de lumini și ștergătorul de parbriz. De fapt, ce se așteaptă de la noul Ferrari? 1. Din punct de vedere aerodinamic să fie și mai eficient. 2. Reglarea mai ușoară pentru dificultățile traseielor este foarte importantă, deoarece în sezonul trecut s-au pierdut clasări mai bune în calificări. 3. Motorul trebuie să devină mai puternic, dar fără să-și piardă fiabilitatea (concurența are un mic avans - BM W.+Mercedes). 4. Cauciucuri. Bridgestone trebuie să pună neapărat la dispoziție celor de la Ferrari material care să fie la înălțimea concurenței, aceasta însemnînd un cauciuc care ajunge repede la temperatura optimă și nu se termină după 10-13 ture. Este foarte greu de realizat, dar este absolut necesar! Deocamdată atît, urmează prezentarea celor de la Mercedes. Werner HIRSCH VOGEL Gimnastică - Portret Cosmin Malita • Pe urmele fratelui Secția de gimnastică a Clubului sportiv școlar Reșița este una care se bate la rampă în fiecare an sportivi ce obțin rezultate deosebite. Indiferent de categoriile de vîrstă la care concurează, gimnaștii reșiteni urcă aproape de fiecare dată pe podium, în cele ce urmează, vă vom prezenta un tînăr sportiv care, la nici 13 ani, are o sumedenie de medalii în palmares. Cosmin Malița s-a simțit atras de gimnastică de la o vîrstă fragedă, nu avea nici cinci ani cînd venea la sala Clubului Sportiv școlar. La început a fost o simplă joacă, iar apoi totul a devenit serios. Impulsionat și de fratele său Marian, fost gimnast la C.S. Reșița, actualmente angajat al celui mai mare circ din lume, Cosmin s-a decis să-i calce pe urme. Cel care i-a îndrumat și îi îndrumă în continuare pașii în acest frumos și dificil sport este profesorul cristian Bálint. Cosmin își aduce aminte cu emoție de primele lui concursuri: „Am participat în 1998 cu echipa de categoria a IV-a, la Timisoara, la Campionatele Nationale Școlare și am obținut medalia de aur. Am mai participat și la Bistrița, tot la categoria a IV-a, și am intrat în posesia a două medalii de argint, la individual compus si la inele." Dintre rezultatele lui Cosmin Malita mai amintim medalia de bronz la sărituri cucerită în 2000 la Timisoara, la Campionatul National individual al juniorilor, la categoria a lll-a. Tot în acel an, Cosmin a contribuit la obținerea medaliei de argint a echipei de categoria a lll-a a C.S.S. Reșița (din care au mai făcut parte Ovidiu Lungu, Remus Jivan, Casian Bădescu, Nicușor Roman și Andrei Muntean), în cadrul Campionatului Național pe echipe, desfășurat la Bistita Dar cele mai bune rezultate de pînă acum le-a obținut în 2001. Astfel, la Campionatul National școlar de la Reșița s-a clasat pe locul al ll-lea la individual compus, cal cu minere, inele, sărituri și paralele. Iar la Campionatul National individual al juniorilor, desfășurat la Ploiești, Cosmin a cucerit nu mai puțin de șase medalii (aur la sol, sărituri și paralele, argint la individual compus, cal cu minere și bară). Născut la data de 20 aprilie 1989, la Reșița, Cosmin Malița este elev în clasa a Vl-a B, la Liceul Teoretic „Mircea Eliade" din municipiul de pe Birzava. Ce și-a propus pentru acest an? „îmi doresc să am o prestație mai bună decît în 2001, deci să obțin mai multe medalii." Marian CARAVAN . Români la Genoa Trei fotbaliști români au fost transferați miercuri la echipa italiană de Higa secundă Genoa. Este vorba despre atacantul Adrian Mihalcea, fundașul Valentin Năstase (ambii de la Dinamo) și mijlocașul Marius Sava („U" Craiova), a anunțat impresarul Ioan Becali. „în prezent se pun la punct ultimele detalii ale contractelor" a precizat acesta. Cei trei români vor deveni colegi cu internaționalul Paul Codrea, care joacă la Genoa de două sezoane (zip) volei C.S.Ș. Otelu Roșu, turneu semifinal. Echipa Clubului Sportiv Școlar Otelu Roșu a obținut calificarea la turneul semifinal al Campionatului National de Volei rezervat juniorilor I. Turneul este programat în perioada 22-24 martie a c., alături de voleibaliștii din Otelu Roșu urmînd să participe, în cadrul aceleiași grupe, echipele C.S. Craiova, C.s.U. Blaj și C.s.ș. Brașov. De precizat că la turneul semifinal participă în total 16 formații care sînt împărțite în patru grupe de cîte patru. Localitățile de disputare a întrecerilor vor fi stabilite în scurt timp prin tragere la sorți. Anul trecut tinerii voleibaliști pregătiți de profesorul Pavel Craia s-au clasat pe locul al V-lea pe țară, în urma turneului desfășurat la Baia Mare. Cu toate că au plecat doi jucători de bază (Raul Oprișor si Alin Cojocaru), se speră îr obținerea calificării la turneul final și clasarea pe un loc fruntaș. Dar marea problemă a echipei cărășene este cea financiară. Situația este la fel de grea ca și anul trecut. Dar prin implicarea și în continuare a autorităților locale, voleibaliștii din Oțelu Roșu se pot menține în prim-planul întrecerii naționale a juniorilor AnaMOlCA Tel. 210943