Transilvania, 1868 (Anul 1, nr. 1-25)

1868-06-15 / nr. 13

Ionu Giorgiu-Stefanu V. 4) Documente despre Principele Radu Cantacuzinu. Reichersdorf, chorografulu Moldaviei 1541. Ant. Veranciu despre espeditiunea lui Solimanu in Moldavi’a asupr’a lui Petru si despre starea Transilvaniei, Moldaviei si a Tierei-Romanesci. Ph. Xvril, calatori’a prin Moldavi’a pre la 1689. Anafora despre ţigani dela 1766, comunicata de Pr. Al. Cantacuzinu. Cetatea Troesmis, inscriptiuni de Laurianu. Górecki, resbelulu lui Ionu vodă. Lasicki, Intrarea poloniloru in Moldavi’a cu Bogdanu Vodă 1572. Paprocki despre Ionu Vodă, editiunea germana. 1576. II. Kirchbach, Ivonias (disertatiune despre Ionu Vodă), 1686. Iloria und Klotska, descrierea rescólei romaniloru din Transilvania dela 1784, de unu anonimu. G. M. Umständlicher Bericht, relatiune despre turburarile dela 1784. Scrii despre rescol’a lui Iloria, culese de Nicu Balcescu din diaric francese contimporane, comunicate de D. A. Odobescu. Acta et Relationes, acte si relatiuni despre rescoal’a lui Horia, Ms. comunicatii de D. Al. Hurmuzachi. Facsimile, portrete si desemne. Subscrierea, precumu si unu fragmentu din tractatulu lui Petru Raresiu, facsimilele. Portretele lui Giorgiu-Stefanu si Costantinu Sterbanu W., litografiate. Chart’a Moldaviei dela 1541, după editiunea dela 1595. Banulu lui Ionu Vodă, litografiatu. 1) Silhuetele lui Horia, Closca si Crisianu împreuna cu sigiliilu si însemnele lui Horia, după Cartea Horia und Kloiska. 2) Silhuetele lui Horia si Closca, după editiunea originala din colectiunea noastra. 3) Silhuetele lui Horia, Closca si Crisianu, după editiunea originala din colectiunea noastra. 4) Prinderea lui Horia si Closca, din colectiunile dlui A. Hurmuzachi. 5) Horia si Closca in inchisoarea, din colectiunea dlui A. Hurmuzachi. Bibliografia. Scrierile mai noua ale Dlui Ioanu Eliadu Radulescu. Fecunditatea penei dlui Eliadu ajunse a fi proverbiala pentru poporulu romanescu din secolulu alu 19-lea. Dilele acestea ne mai veni: Unu fragmentu din Atheneulu romanii. Literatura politica. Discursu tînutu in conferinti’a din 10 Dec. 1867. 8° mare 24 pagine.