Tribuna, octombrie 1909 (Anul 13, nr. 212-236)

1909-10-25 / nr. 232

Pa?. 10 WWMLVWMM.W1II IHId 'H ■tU(l'),l.,lll» rJ.'MS JIII'IIW ■■■llfl'WWW totdeauna lângă tine o mână prietenească, un glas iubitor, o dragoste frăţească, care te va mângâia, te vor încuraja şi te ar face să uiţi durerile trecătoare, ce te vor cerca. — Ferice de tine, dragul meu Bibescu, că ai o natură atât de blândă şi de simpatică, încât oriunde te ai întors ai întâlnit zimbiri prietenoase. Aduţi aminte de cele ce ţi am spus odinioară şi depărtează de la inima ta scepticismul cel amar, care te face să suferi aşa de crud. Bucură te din potrivă că ai ştiut insufla dragoste frăţească celor mai nobile fiinţe din patria noastră. Oricât să fie viaţa de tristă şi amară, e dulce lucru de a putea zice ca tine: »Sânt inimi pe lume cari mă iubesc!« După socotinţa mea, cea mai frumoasă parte a vieţii se compune din simţirile ce însuflă şi primeşte un om pe pământ. Gândeşte dacă sânt mulţi cari să fi avut o parte atât de bogată ca tine, şi cunoaşte adevărul odată pentru totdeauna. Lasă-te a fi iubit precum eşti şi nu te mai revolta împotriva soartei. Acesta este iarăşi un chip de însănătoşare radicală, un sfat frăţesc. Urmează , dar pentru dragostea tuturor celor ce te iubesc. — Al tău frate, V. Alecsandri. BIBLIOGRAFII. S’a primit la redacţie: »Poesii ale scriitorilor din epoca Unirii«, în editura tipografiei «Neamul Romînesc» din Vălenii-de-Munte, preţul 1 leu 50 de bani. De multă vreme se simţia nevoia unei edituri romîneşti serioase, căci nu mai mergea cu acele jidoveşti, cari urmăriau scopuri băneşti şi dădeau traduceri proaste cum şi lucrări literare originale, mediocre. Acum avem editura Minervei, a Neamului Romînesc şi Socec, cari au o deosebită însemnătate în viaţa culturală romînescă. Editura Neamului Romînesc o conduce însuşi d. N. Iorga şi se poate înţelege însemnătatea cărţilor ieşite de aici, cu materialul adunat raţional, biografiile exacte, revăzute, adnotate, cum şi prefeţele. In un format al cărţilor englezeşti, apare această bibliotecă executată tipografic bine. In acest volum se cuprind poeziile poeţilor din epoca Unirii şi cei dintîi ani după 1870, anume: A. Depărăţianu, N. T. Orăşanu, M. Zamfirescu, N. Nicolean, Gh. Melidon, Gheorghe Sion, N. Istrati, Gh. Tăutu, D. Dăscălescu şi loan A. Lepădatu. Trei povestiri de G. Flaubert, traducere de M. Iftodiu. Biblioteca pentru toţi nr. 441—442, preţul 60 bani. Editura librăriei Alcalay, Bucureşti. România militară, revistă generală lunară, nr. 3, 1909. Redacţia Bucureşti. * La Librăria »Tribunei« în Arad, str. Deák Ferenc Nr. 20 se află de vânzare: Les Hongrois et la naţionalitate roumaine en 1909, Proces de presse et autres persécutions par N. Iorga profesor la Universitatea din Bucureşi, etc. etc. Preţul 50 fii. plus 5 fii. porto. Despre cimilituri, studiu filologic şi folkloric de Gh. Pascu. Partea I: teză de doctorat, tipărită cu ajutorul fundaţii Universitare Carol I. Preţul 4 c. plus 20 fii. porto.* Rabinul Isaac, de Nic. Amvrazi . . col. P50 Viaţa şi faptele lui Ştefan cel mare, de S. Cujbă............................................. . —25 Dintr’ale neamului nostru, de G. Coşbuc..........................................................» 1 — Descrierea Moldovei, de M. Nicolescu » —95 In noaptea munţii, de E. Sterian . . » P50 Din faptele străbunilor, de N. Iorga » P50 Poezii, epigrame şi cugetări în proză, de Al. Cuza.................................... » P50 Despre cimlituri, studiu filologic și folkloric, de G. Pascu...................... » 4— Ilustrate din România cu 10, 16, 20 și 42 fii. bucata. Ilustrate cu palatul ziarului »Tribuna« 10 fii. bucata. Tot dela librăria noastră se mai pot procura recvizite de scris, hârtii de epistole cu preţuri foarte ieftine, precum şi cărţi de literatură ş. a., scrieri complecte, romane, nuvele, poezii traducerii, călătorii etc. etc. Orice comandă de cărţi, preţul lor este a se adresa către: Librăria »Tribunei«, Arad, strada Deák Ferencz Nr. 20. »TRIBUNA« Nr. 233 — 1909 e uşa secretă, prin care întră toate boalele serioase în corpul omenesc. »Emulsiunea Scott«, composite de ulei de ficat de peşte e însă cheia care închide aceasta uşă, încă înainte de a se apropia boalele de ea. Emulsiunea Scott a ajuns la mare renume, mai ales pan curăţenia, mistuirea uşoară şi puterea de vindecare. Medicii, moaşele, părinţii şi bolnavii deopotrivă recomandă acest medicament, ca cea mai încrezută proplă a sănătăţii. Emulsiunea Scott e cea mai veritabilă. Să vinde în toate farmaciile. „ Preţul unui flacon original 2 cor. 50 fii. Btocapmle* Piaţa grânelor din Arad. 2 Noemvrie 1909 S’a vândut azi: grâu 400 mm. . . 14 20—14.40 orz mm. . . . 9.21 — ovăs mm. . . 7.18—7-20 secară mm . . 9T8 9‘20 cucuruz 508 mm. . 5'28—6-40 Prețurile *Sunt socotite în coroane şi după 50 kig. Bursa de mărfuri şi efecte din Budapesta Budapesta, 2 Niemvrie 1909. Prețul cerealelor după 106 klgr. a fost următorul Grîu nou De Tisa----------------------28 K. 95—30 K. — fii Din comitatul Albei------28980—299809 De Pesta------------------28990-299909 Bănățănesc------------------28«95-29»900 De Badea------------------Secară de calitatea 1.------19975—209059 Secară de calitatea mijlocie 19»55—19»65€ Orzul de nutreț, calitatea 1. 14975—149951 Ovăs de calitatea 1.----------Ovăs de calitatea a II.------Cucuruz---------------------- 28»60-29980— 15»70—169—C 15940—15»60- 14980—15»— Fesia Redacţiei. Anunţăm înc’odată că despre petreceri, concerte logodne, nunte, cari ni se comunică prin tipărituri ieşite din tipografii străine cu acord făcut între ziarele româneşti, ne opreşte a lua notă în ziar. Poşta administraţiei. Dumitru Tiţion Bistriţa. Am primit 6 cor. abonament până la finea anului 1909. Redactor responsabil luliu Giurgiu. »Tribuna« Institut tipografic, Nichin şi cocs Schimbare de prăvălie. Am onoare a face cunoscut on. public, că mi-am strămutat prăvălia şi edificiul şcoalei de fete din strada Weitzer János. Rugând şi pe mai departe sprijinul on. public, sânt cu stimă Wolf János pantofar. Caut un companist, care să dispună de trll capital de 10.000 floreni pentru o întreprindere foarte bună. Amatorii pentru informaţiuni detailate se vor adresa Domului DilîlîtrÎG M U f 6şian, litografist in Timişoara. (Temesvár) ILt Phönix din Buziaş înviorează, vindecă. La boalele de rinichi şi băşică, la boalele de aprindere învechite a rinichilor, contra formării pietrii şi nisipului î băşica urinului, la boalele acute de laringe şi de plămâni are efect excelent. — Recomandată de medici. — Depozit general la firma: Pollák József Arad, József főherczeg-ut 11. Fond. în a. 1891. Cele milt bune Oroloage de le frigătește NADLER A. urmaşul lui LEUTWYLER F. E, Budapesta, VII., strada Kazinczy 28. Execută şi inventuni. — Preţ curent şi prospect gratuit — Acei cari se vor provoca la ziarul „Tribuna*' primesc favor. Oiter de vilă de vînzare Cine vrea să aibă vite sănătoasă, frumoasă şi ieftină să se adeseze cu încredere la VITYE MIKLÓS, care îşi manipulează colonia în Cenadul-serbesc, Cs Csanád (Torontal) cu cea mai mare conştienţiozitate, unde se pot căpăta tot soiul de oboi în verde de prima clasă, cu şi fără rădăcină, pentru struguri de vin şi de masă, — precum şi viţă americană, cu şi fără rădăcină, tot aceleaşi de clasa II-a se pot căpăta cu preţuri ieftine. — Soiuri alese anume pentru verandă. — Catalog de soiuri şi preţuri la dorinţă se trimite gratuit şi franco. Mare desfacere de pomi şi trandafiri nobili. Din multele epistole de recunoştinţă lăsăm să urmeze numai una: On. Die Witge! Prin şirele acestea îţi aduc la cunoştinţă, că sânt prea mulţumit cu cele 40 de bucăţi de oitoi ce mi-ai trimis, şi voi recomanda tuturora colonia D-Tale, pentru că deşi pe la noi în primăvară a fost o secetă mare, totuşi numai 2 bucăţi au perit. Primeşte mulţumitele mele pentru bunul serviciu ! Cu stimă: O y o m a, 12/VII. 1909. Lach Fülöp, bărbier.