Tribuna Sibiului, decembrie 1989 (Anul 41/105, nr. 10054-10072 - nr. 1-9)

1989-12-13 / nr. 10064

PROLETARI DIN TOATE TARILE. UNITIVAI ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL PU ŞI Al CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul XLI, nr. 10 064 Miercuri, 13 decembrie 1989 4 pagini, 50 bani SUB PREŞEDINŢIA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU * _ * ___________? Plenara comună a Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a Biroului Permanent şi birourilor secţiunilor Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, marţi au continuat lucrările plenarei comune a Comitetului Centralal Partidului Comunist Român, a Biroului Permanent şi birourilor secţiunilor Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale, în cadrul dezbaterilor privind documentele aflate pe ordinea de zi au luat cuvîntul tovarăşii Radu Bălan, Dumitru Constantin, Dinu Dani- Jiuc, Barbu Petrescu, Eugeniu Rădulescu, Csillag Andrei, Ion Bugariu, Dan Culantă, Simion Cotoi, Ioan Ungur, Ion Marin, Floarea Leuştian. Toţi cei care au luat cuvîn- tul au dat o înaltă apreciere rolului determinant al tovarăşului Nicolae Ceauşescu în elaborarea şi fundamentarea planurilor de dezvoltare economico-socială a ţării, a întregii politici interne şi externe a partidului şi statului nostru socialist, care asigură creşterea neîntreruptă a nivelului de trai material şi spiritual al întregului popor, afirmarea tot mai puternică a României ca ţară liberă, independentă şi suverană. Plenara a aprobat în unanimitate: — Proiectul Planului naţional unic de dezvoltare economico-socială a Republicii Socialiste România pe anul 1990; — Proiectul Planului de dezvoltare a agriculturii, industriei alimentare, silviculturii și gospodăririi apelor pe anul 1990; — Proiectul Planului financiar centralizat al dezvoltării economico-sociale și proiectul Bugetului de Stat al Republicii Socialiste România pe anul 1990. Plenara a hotărît ca toate aceste documente, care asigură, prin prevederile lor, dezvoltarea în continuare a economiei naţionale, modernizarea activităţii în industrie şi agricultură, în toate domeniile vieţii economico-sociale, să fie dezbătute şi aprobate în sesiunea Marii Adunări Naţionale. Plenara a aprobat în unanimitate Hotărîrea privind organizarea alegerilor generale de deputaţi în Marea Adunare Naţională şi în consiliile populare, care se vor desfăşura la 11 martie 1990. S-a apreciat că alegerile de deputaţi reprezintă un eveniment de seamă în viaţa social-politică a ţării şi s-a subliniat că prin buna lor organizare şi desfăşurare alegerile de la 11 martie trebuie să constituie o puternică manifestare a democraţiei noastre muncitoreşti-revoluţionare, a unităţii întregului popor in cadrul Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, sub conducerea partidului d■ garanţie a mersului neabătut înainte pe calea edificării socialismului şi comunismului în patria noastră. (continuare în pag. a IlI-a) Întreprinderea „Balanţa II“ Sibiu. Comuniştii Nicolae Cheran şi Mircea Frunză, doi dintre lăcătuşii cu o îndelungată experienţă profesională din atelierul NP 1, in timpul montării elementelor pentru panourile hidropneumatice folosite la acţionarea diferselor utilaje Calendarul cursurilor de perfecţionare a personalului didactic în vacanţa de iarnă (Pagina a II-a) DOCUMENTELE ADOPTATE DE ÎNALTUL FORUM COMUNIST — program de muncă şi acţiune revoluţionară Creşterea rolului conducător a! Partidului Comunist Român - garanţia dezvoltării socialiste şi comuniste a patriei Unul din domeniile în care geniul creator al tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, s-a afirmat cu strălucire este cel al rolului conducător al partidului in societatea socialistă, adevărată coloană vertebrală a teoriei revoluţionare. Concepţia conducătorului partidului şi statului nostru, bazată pe o profundă viziune dialectică, înscrie firesc — aşa cum s-a relevat în Raportul prezentat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la Congresul al XIV-lea — istoria partidului în istoria naţională, reliefînd, astfel, unitatea organică dintre social şi naţional, punînd în lumină temeiul istoric, revoluţionar al locului şi rolului partidului în societate. Consacrarea sa ca forţă politică conducătoare a societăţii noastre socialiste nu este efectul unor dorinţe subiective, ci însuşi rezultatul procesului logic al dezvoltării noastre istorice, al întregii activităţi a partidului în conducerea luptei clasei muncitoare, a oamenilor muncii pentru eliberarea socială şi naţională, răsturnarea regimului burghezo-moşieresc şi cucerirea puterii politice, pentru edificarea societăţii socialiste, el dovedind că se identifică cu aspiraţiile cele mai arzătoare ale oamenilor muncii, cu interesele întregii naţiuni. Un loc important în cadrul Raportului este acordat analizei factorilor obiectivi care impun creşterea, şi pe mai departe, a rolului conducător al partidului. Astfel, este subliniată cu putere teza conform căreia rolul politic conducător al partidului şi creşterea continuă a acestuia sunt expresia legităţii istorice. Ea este organic legată cu teza continuităţii procesului revoluţionar. In mod firesc, continuarea procesului revoluţionar, sarcinile tot mai mari şi mai complexe care trebuie rezolvate fac obiectiv necesară nu numai existenţa partidului, ci şi creşterea rolului său de forţă politică conducătoare a întregii naţiuni pe calea înfăptuirii neabătute a socialismului şi comunismului în patria noastră. „înfăptuirea măreţelor programe de dezvoltare a patriei în perioada următoare impune creşterea şi mai puternică a rolului politic conducător al partidului, perfecţionarea activităţii sale în concordanţă cu noile cerinţe şi realităţi“ — sublinia tovarăşul Nicolae Ceauşescu în magistralul Ra(continuare In pag. a III-a) Acţiuni politico-educative • Comitetul Municipal Sibiu al U.T.C. organizează, azi, 13 decembrie, ora 15, pentru tinerii din unităţile sanitare o dezbatere pe tema: „Importanţa politico-socială a Congresului al XIV-lea al partidului pentru dezvoltarea multilaterală a patriei. Necesitatea cunoaşterii, însuşirii şi aplicării hotărîrilor marelui forum comunist". • In aceeaşi organizare, dar pentru tinerii din unităţile comerciale sibiene joi, 14 decembie, ora 14,30, va fi organizată o dezbatere avînd ca titlu: „Congresul al XIV-lea al partidului — moment de rodnic bilanţ şi luminoase perspective în procesul edificării societăţii socialiste multilateral dezvoltate în ţara noastră". • Centrul de Creaţie şi Cultură Socialistă al Municipiului Sibiu organizează, joi, 14 decembrie, ora 14:30, la întreprinderea „Drapelul Roşu“, prezentarea unei expuneri cu tema: „Politica externă a României şi situaţia internaţională actuală în lumina Raportului prezentat de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la cel de-al XIV- lea Congres al partidului". • In aceeaşi zi, la aceeaşi oră şi în aceeaşi organizare, dar la întreprinderea de Prelucrare a Lemnului, va fi prezentată expunerea: „Conceptul de societate socialistă multilateral dezvoltată în viziunea secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu". • La căminul de nefamilişti al întreprinderii de Transporturi Auto, joi, 14 decembrie, ora 16,30, Clubul C.F.R. organizează o expunere-dezbatere avînd ca temă rolul, locul şi funcţiile educaţiei materialistştiinţifice în dezvoltarea conştiinţei socialiste muncitoreştirevoluţionare. • Clubul „Independenţa“ organizează, joi, 14 decembrie, ora 14.30, prezentarea expunerii: „Congresul al XIV-lea al partidului — deschizător de noi şi luminoase perspective ’în destinul socialist şi comunist al patriei". Florin MOGA In spiritul sarcinilor subliniate de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU Prevederile din programele de organizare şi modernizare-îndeplinite exemplar .Aşa cum se cunoaşte, consiliile oamenilor muncii din unităţile productive îşi desfăşoară activitatea ca organe de conducere colectivă potrivit obligaţiilor conferite de lege, iar acţiunile întreprinse trebuie să satisfacă cerinţele strategiei ce decurg din funcţiile întreprinderii. Au trecut 11 luni din acest an, se cunosc in bună parte efectele activităţii desfăşurate pe linia îndeplinirii sarcinilor de plan şi a angajamentelor asumate în întrecerea socialistă — despre care am relatat în coloanele ziarului nostru —, fapt pentru care, acum, ne propunem să evidenţiem şi unele rezultate din domeniul organizării producţiei şi a muncii, ca preocupări de seamă cerute de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în procesul dezvoltării economico-sociale intensive şi eficiente. • FOLOSIREA EFICIENTA A CAPACITĂŢILOR DE PRODUCŢIE. In condiţiile desfăşurării unei activităţi preponderent intensive este firesc să se acţioneze pe un front larg începînd cu modul de utilizare a mijloacelor de producţie din dotarea fiecărei întreprinderi. Se poate spune că măsurile organizatorice şi tehnico-economice adoptate şi aplicate au asigurat, în perioada la care ne referim, creşterea gradului de folosire a capacităţilor de producţie. Astfel, la nivelul judeţului, acesta a ajuns la 90,5 la sută din timpul de lucru disponibil afectat pentru maşinile şi utilajele din secţiile de producţie, superior prevederilor de plan cu 4,1 la sută. O contribuţie substanţială la înregistrarea acestui nivel — socotit favorabil într-o industrie caracterizată ca preponderent prelucrătoare de materii prime şi materiale, cu o diversitate de maşini şi instalaţii tehnologice — şi-au adus-o întreprinderile din municipiul Sibiu, care au ajuns pe ansamblu la 95,1 la sută în folosirea capacităţilor, nivel superior cu 2,5 faţă de prevederile de plan, precum şi întreprinderile din municipiul Mediaş, care se prezintă cu o depăşire a prevederilor perioadei cu 8,8 la sută. Experienţa dobîndită va trebui să fie consolidată, întrucontinuare in pag. a IXI-a) Constantin BOTA